Hibás alufelni garniturával mit érdemes kezdeni? Leadni aluba ? :DD 6x15 et35 5x100....5 küllös.....széleik harapdáltak, egynek a közepe és 2 küllöje belülről ki van marodva kissé / leesett a kocsirol /
Érdeklődni szeretnék, hogy készített-e már valaki hegesztett felnit, és mik a tapasztalatok ezzel kapcsolatban? Én kb. 13 x 8 coll széles felnit szeretnék! Ha a gumishoz odaállítok egy ilyen vastag felnivel, és mellé egy jó vékony, mondjuk 175/50-es gumival , mekkora az esélye hogy azonnal elzavar? Válaszotokat előre is köszönöm! üdv
A program szerint a 195x60-as gumival csak 0,1% sebessegelteresed lesz, mig a 185x65-el 1,1%. En a 195-ot valasztanam, de meg hallgass meg 1-2 velemenyt mielott dontenel.
általában lehet kapni minden tipushoz többféle keménységű rugót,aMELYEKET szinekkel jelölnek a rugók tetején.általában a közepeset rakják be gyárilag.A bárdinál is van mindenféle a Cliohoz speciál tudom hogy van több féle mert egy ismerősöm keményebbre cserélte a gyáriakat.A Piros jelzésüt rakta be.
Ha a Cliomat szeretném még lágyabb rugózásúvá (?) tenni, melyik irányba kell menni az előirthoz képest?
Télen jobb a vékonyabb, nyáron a szélesebb gumi a tapadás miatt, no de a rugózás?
Nem igazán tudom értelmezni a lágy-feszes futómű, rugózás és hasonló kifejezéseket.
Valami olyasmit szeretnék mint a hintóknál volt anno, azt hiszem azt lágy rugózásnak mondhatjuk... Bár ez már nem felni vagy gumikérdés, de melyik rendszerű felfüggesztés adja a legpuhább érzetet?
Köszönöm szépen! Akkor ha nem gond élnék is az ajánlattal :D
jövő héten bármelyik hétköznap bármikor jó.
Hová kellene vinnem?
Köszönöm a többiek válaszait is, de szerintem azért jó ez a felni, mert valsz a régi gumi ugyan így volt, mert most hogy levettük a belső minta kopottas volt. Meg az előző tulajnak is 306-oson volt, mert volt neki a 206cc, és arra nagyobbat vett, így átkerült neki a 306-ra. és ott jó volt, mert gumival együtt kaptam a felnit, és azon nincs kopás.
Hát én csak köszönöm hogy megtiszteltél a válaszoddal. Azért kérdezek mert csak most ismerkedem a témával, és lehet kevés infót mondtam el. Diablocorsa azt mondta hogy az nem baj ha közel van, én csak azért furcsálom ezt, mert a Startgumi.hu-n még 185-ös és 195-ös gumit is jónak írtak hozzá. Vagy ott már úgy gondolják hogy ezek a méretek szélesítővel mennek fel? Nem tudsz esetleg valakit, aki foglalkozik ilyesmivel? köszönöm!
Ha jól értem amit mondasz, akkor a külső sárvédő és a gumi külső széle közti távolságra gondolsz. Szerintem azzal nem lenne gond, mert 2 éve lett kicserélve az egész hátsó futómű, mert állítólag a 306-osnak ilyen típushibája, hogy ott valami eltörik, és ettől a hátsó kerekek trapéz állásba kerülnek, na és ez lett orvosolva, és a szerelő úgy állította be a hátsó részt, magyarázta hogy miért, de nem tudnám már visszamondani, mintha "seggbe lenne rúgva", és így a gumi teteje a külső sárvédő aljától 10-12 cm-re van.úgyhogy kifelé akár fél métert is jöhet a kerék, nincs útba semmi. Két ilyen pogácsa mennyibe kerül? Valaki foglalkozik ilyesmivel? Szereléssel is esetleg? Köszönöm!
Szerintem nem, mert gyári Peugeot felni, a peugeot jel nem ráragasztva van, hanem bele van esztergálva, vagy úgy van öntve. 206-os peugeot gyári felnie 175/65R14-es gumival, és itt számoltattam ki azzal a programmal, és 1mm az eltérés csak a magasságban, szélességben pedig semmi.
7x17-es alufelnire szeretnék nyári gumit, csak nem tudom, hogy milyen széles kell rá, illetve nem szetnék túl széleset. Az autó opel astra h 1,7 cdti. Most szeretnék akciós nyári gumikat keresni, csak hát......
Ja igen, és nem a leggyengébb minőségűre gondoltam. :-)
anno ott vettem a teligumikat, es ott helyben fel is rakattam az acelfelnikre. nem razott, teljesen jo volt. igaz,ott alltam mellettuk, minden kereknel lattam, amikor feluti a sulyt, es a gep mindig zold szinnel valaszolt :)
Arról fránya cégről soha egy szó nem lenne itt, ha időről időre nem csinálnál nekik reklámot. És azt is tudod mennyiért veszik. Tuti valami "bennfentes" vagy ott.
Miert, te nem tudod, mennyiert veszik? :-) Nagy csodak nincsenek :-)
Egyebkent nem vagyok naluk bennfentes. Es annyiban szoktam nekik reklamot csinalni, hogy neha beirom, hogy idonkent kicsesznek az egesz gumis szakmaval, koztuk sajat magukkal, amikor beszerzesi aron, plane az alatt arulnak utcara. Engem egyebkent erdekelne az uzleti modelljuk, illetve hogy mi az osszefugges az uzleti modelljuk es a tavalyi nevcserejuk kozott.
Valami erős kór próbált tartósan ledönteni a lábamról, de úgy néz ki vesztett a hosszú csatában. Én tovább bírtam. Igaz némi lónak is elégséges antibiotikum kúra a segítségemre volt.
Arról fránya cégről soha egy szó nem lenne itt, ha időről időre nem csinálnál nekik reklámot. És azt is tudod mennyiért veszik. Tuti valami "bennfentes" vagy ott.
Peugeot 306-os utón a hátsó kerekek felső része nagyon közel van a belső sárvédőhöz, egy bankkártya élével épphogy elfér köztük. Szeretnék érdeklődni, hogy ilyen nyomtávszélesítő pogácsát lehet e valahol venni rá, vagy azt csináltatni kell? 4x108 Kf 65 14". Nem értek hozzá, csak várnám az okos válaszokat :D
Vége a kemény télnek, jön a tavasz. A nagy hótáblák olvadoznak az utakon, lassan a Köztiszatsági Hivatal is győzi a főutak hómentesitését.
Akik gondosan kiválasztották a legjobb havas gumit maguknak, mehetnek a Déli sarkra, hogy igazolják maguknak hát igen, jól választottam !
De az az alig egy-két ember, aki nulla fok körüli száraz-nedves útra optimalizált gumit választott, még nem kell hogy a vizumért folyamodjon a fókákhoz.
Ez is tükrözi azt a tudományos tényt, hogy a gumisok nem lelki szegények, tudnak és mernek álmodozni! És mint minden álom, egyszer ezekből lesznek a nagy találmányok.
Már látom a Stahlgruber standján a kelkáposzta ízű defektjavító készletet, rajta a feltaláló, Herr GumiImi mosolygós portréjával. :D
Ha ugy javitják, ahogy kell, akkor lehet. Én spec ugy javitom, hogy a sérülést feltárom, a sérűlt acélszálakat egyenként kis frekvenciás lézerrel helyreállitom.Ezután egy speciális Tip-Top Stahlgruber szövőszékkel a gumi gyártója álltal használt/javasolt szövetanyagot előállitom, beépitem.ezután a gumi keverékét kell elkésziteni, erre a legalkalmasabb az azonos tipusú használtgumi, ebből a megfelelő adagot lereszelem, és egy speciális vulkanizációforditóban képlékeny állapotúra spektruálom.A kapott anyaggal feltöltöm a sérülést és a konyhai autoklávomban cirka 4 óra alatt bevulkanizálom.
Azt hittem évekóta sottozero van. Legalábbis én azt vettem pár éve, azt hittem a snowcontroll már akkor kifutó termék volt. Pedig ennek vagy 3 éve már.
Kérdésem az lenne, hogy ez a "szabály" vonatkozik alufelnikre is? A neten szereplő árak ugyan olyan listaárak, melyből még sok-sok kedvezményt kap az ember?
Nem igazan. Az egy mas kereskedelmi szisztema, kevesbe tudja a kisker elore, mennyit fog melyik mintabol, melyik autora eladni, tehat nem tud komoly keszleteket berendelni. A nagyker kozponti szerepe erosebb, az arresek is hagyomanyosabbak, kozelebb vannak a 20 szazalekhoz, mint a gumiknal szokasos 50-60 szazalekhoz. (Persze a listaarhoz kepest.) Eppen a nehezen megjosolhato szortiment miatt a nagy tetelu maganimport sem mukodik (ami pl gumiknal kulonosen alacsony arakat tud eredmenyezni).
Tehat tudsz kedvezmenyt kapni, de nem jelentoset. Inkabb csak mondjuk ingyen szereles jatszik, vagy valami hasonlo erteku arcsokkentes. Persze akciok mindig vannak...
Az interneten bóklászva az ember - mondhatni - irreális gumiárakat talál, a való életben gyakorlatilag majd féláron adja mindenki.
Kérdésem az lenne, hogy ez a "szabály" vonatkozik alufelnikre is? A neten szereplő árak ugyan olyan listaárak, melyből még sok-sok kedvezményt kap az ember?
kedves fórumozók! A defekttűrő gumikról kérdezném véleményeteket. Van e vkinek konkrét tapasztalata h hogyan viselkednek ezek a defektet követően? Tényleg észrevehetetlen a defekt guminyomásérzékelő rendszer nélkül?
De ugye egy Matadort nem akarsz egy Firestone-nal összehasonlítani? Nekem volt mindkettő (FW930 ill. Mp58 még van is), és mondjuk ég és föld a különbség a Firestone javára.
Ide figyelj kisbarátom: ez a te árad : Matador - 175/70R13 MP58 T -A közepes és nagy sebességű autók számára készült -A futófelületi elemek összetett hatszögletű mintázata 16%-kal javítja az irányíthatóságot havas és jeges útfelületen -Az MP 58 SILICA gumiabroncsokat Finnországban Ivaloban, a tesztelő központ zord időjárási feltételei között tesztelték. Akciós ár: 8990 Ft én pedig 185/60 R 14 et vettem 9570 ért bruttó ideszállitva. és nem kell érte mennem mint nálad.
Egy nyári gumi pl 7 fok alatt nem hirtelen veszíti el a tapadást.Jóval nagyobb tartalékok vannak a gumikban csak a gyárak levédik magukat a perekkel szemben.
A nyari gumik egyre kevesbe tapadnak, minel hidegebb van; a téli gumik egyre nyűgösebbek, minel melegebb van. Az a tartomany, ahol a teli gumik elkezdenek jobbak lenni a nyarinal, az 0 fok korul kezdodik. Amikor nappal 7 fok van, hajnalban mar lehet fagy.
Lehetett így autónként spórolni 1500-2000 forintnak megfelelő összeget. Amin nem is csodálkozhatsz, ha egyes gyártók pl. a nívópálca csövét és a pálcát csak olyan hosszúra tervezik, hogy a motorblokkból éppen kiférjen, mert így is spórolnak 5 dkg anyagot.
Pontos okát nem tudom. Gondolom az autógyári lobbi kisírta, esztétikai okokra hivatkozva.
Tegnap néztem az esőben, hogy a legtöbb új kisautó gyönyörűen a hátsó sárvédő alatt szépen ívben szórta fel a vizet. 50km/h-nál 20-25m-re kellett lemaradnom mögöttük, hogy már ne kapjam a szélvédőre a sáros lét.
Folytassam ???? Nem azt kértem irj ide egy kamu összeget, mert azt én is tudok. egy internetes cimet irj ide ahol bárki leellenőrizheti az árakat, és számlát is kap.!
Na ,és nem érsz rá ? gumit nem utolsó percen kell venni, és ez házhozszállitja ingyen. Bárhova, vidékre is.de ez a legolcsóbb. Aki ezt kétli ugyan tegyen már be egy internetes cimet ami ettől olcsóbb !http://www.nejlevnejsipneu.cz/hu/pneumatiky.php?druh=2&stranka=3 9575 ft itt a matador , ugyanez itthon 11-13000 ft, pluszz 800 ft szállitás vidékre per darab. !
Sikerült belenyúlnod... Contiknál minden kis jelölés számít. Van az ML és az FR. Az ML csak egy kis gumicsík, ami olyan mintha, de mégse az igazi FR peremvédő. 205/55R16-ban jellemzően 3fajta H-s TS810 létezik, ebből egyet már igazából sehol nem kapni - a "simát". Az elmúlt 4-5 hónapban mindenhol csak az ML, vagy ML MO kivitellel találkoztam idehaza. Amúgy ezt a Conti saját honlapja is jelzi, a méretválasztékában; csak épp jelmagyarázatban nem írja mellé hogy mi az.
Azért szerintem a valóságban nem ilyen sarkosak a dolgok.Egy nyári gumi pl 7 fok alatt nem hirtelen veszíti el a tapadást.Jóval nagyobb tartalékok vannak a gumikban csak a gyárak levédik magukat a perekkel szemben.
más.
Ma meg tegnap annyi kocsi tört össze hogy csak na.Nem egy ismerősöm mondja hogy a téli keskenyebb gumi életveszélyesen csúszik ebben a 10 fok körüli esős időben.Van aki sztmondta hogy inkább visszarakja a nyárit mert a télivel egyszerűen nem áll meg.De szerintem egy azonos szélességnél is kisebb az érintkező felület a téliguminál a minta miatt.(ritkább a felület)
Csak város? Akkor vegyél, de nagy hóban felejts el a 4évszakost. Ha nyáron is használnád, ne vegyél télit. Ami jó, az a Good Year Vector5, de drága, a Dunlop SP4 a legjobb télre, de nem tudom, mennyire kopik. 13-14 körül mennek, ha olcsóbb kell, jó a Debica Navigator is, de ezer éves fejlesztés, inkább őslény nyári, mint 4 évszak.
Pár napja érdeklődtem itt a Continental Wintercontact TS810-ről és hogy mi lehet az a ridge. Akkor elhangzott, hogy ez a peremvédő és az, hogy van-e egy gumin vagy nincs, az jellemzően méretfüggő.
A Continental Wintercontact TS810 205/55 R16 91H-ból úgy tűnik van ilyen is, meg olyan is. Három ugyanolyan gumi mellé sikerült vásárolnom egy negyediket, ami legalábbis oldalról eltérő, hiányzik róla körben egy "gumicsík", gondolom ez lenne a peremvédő. Ez azért idegesítő, mert napokig szarakodtam vele, hogy melyiket rendeljem meg a kettő közül, nem tudom hány oldalon próbáltam megtalálni, mi a különbség a kínálatban szereplő két változat között, hogy találhatnám ki, milyen a másik három (ahol otthon vettem őket, ott sem írták a honlapon, hogy peremvédős - szemben a nyári Fulda-val, ott kiírták). A Continental saját weboldalán sem szerepel, hogy a TS810 peremvédős lenne. Fasza.
Kérdeztem, hogy vegyek-e (több típust), ez is köztük volt, de nem javasoltad egyiket se', csak egy x-ediket, a GT Radiált. Németországból t'ok rendelni Pneumantot. Akkor mégis jó minőségű?
Bár lehet, hogy mégsem ilyen a hőmérséklet eloszlás diagramja, mert a fő hőforrás valószínűleg maga a gumi (a deformáció miatti belső súrlódás). Ez attól is függ, hogy a felni felől hőmennyiséget kap (pl a fékek miatt), vagy a felni is hűti a belső levegőt.
"A levegő nyomásnövekedéséből ki lehet számolni a hőmérséklet emelkedést.(nem egyszerű).Vagyis ha nő a hőmérséklet nő a nyomás is."
Valóban, pV=nRT igaz ideális gázokra, de azért ez ez esetben tényleg bonyolult, hisz nem csak a hőmérséklet meg a nyomás változik, hanem a nyomás változásával a gumi deformációja, így a térfogata is. Nem beszélve arról, hogy ez a gumiban lévő levegő hőmérséklete, nem pedig magáé a gumié. Pláne nem egy keresztmetszet menti hőmérséklet eloszlás (mennyi a futófelületen, mennyi az oldalfalon, illetve külső-belső oldal, stb)
Szóval ha már nem előre számolok (fehér asztalnál), hanem utólag mérek (teszt után, a helyszínen), akkor már nem nyomást mérnék, hanem közvetlenül hőmérsékletet
Leginkább erre a részre érdekelne a válasz: "Ezt az adott gumira jellemző ideális üzemi hőmérsékletet (hőmérséklet tartományt) kell összefésülni a körülmények által - a fentebb leírt metódus szerint - vélhetően kialakuló, üzem közben állandósuló hőmérséklettel, ami télen minden bizonnyal jóval alacsonyabb, mint nyáron.
(Részben) ezért lehetett szükség téli, illetve nyári gumik kifejlesztésére - hisz nyáron a gumi a körülményekből adódóan mondjuk 50 C fokos lesz, télen meg mondjuk 0 fokos, így mondjuk az egyik esetben túlságosan kopik, míg a másik esetben meg mondjuk nem tapad eléggé."
Egyébként köszi a linkeket!
Valahogy így képzelem a gumi hőmérséklet eloszlását (az adatok kitaláltak, de jellegre szerintem valami ilyesmi a diagram):
Ugyanilyen hőmérséklet eloszlást biztosan meg lehet határozni az oldalfalakra is.
Szerintem ott van a kutya elásva, hogy kötelező-e eleve azzal _tervezni_
Ha igen, akkor egy gyári sárvédővel szerintem ez nem fordulhat elő (vagy legalábbis ordas hiba), mert egy pár órát eljátszadoznak az autókkal valami áramlástani modellező szoftverrel (pl fluent), meg egy pár órát eltölt szélcsatornában is, mielőtt az utcára engedik.
Amúgy szerintem a sár/vízfüggöny stb a kisebb gond (alkalmasint az sem jó, pl nehezebb előzni egy ilyen mögül), a felverődő kövek sokkal inkább.
Persze az is lehet, hogy az új autók úgy vannak kialakítva, sárvédő nélkül is megoldják a problémát. Én mindenesetre rendeltem hozzá (elenyésző összeg az autó értékéhez képest) és nem tapasztaltam olyan negatívumokat, mint amiket Te írtál.
"Ez a resze nem mukodhet a dolognak, ugyanis az a gumi, ami mar egyszer fel volt szerelve, es csak egyetlen metert is gurult, az mar hasznalt gumi, normalis markakereskedes pedig nem fog hasznalt gumit arulni -- mar csak konyvviteli okokbol sem. "
Ezt nem tudtam.
"Ettol eltekintve az az ertekesito, aki nem ajanl az autojukat telen atvevoknek valamilyen megoldast, az nem igazi kereskedo."
Nem akarok nagyon reklámot csinálni nekik, mert nem vagyok mindig mindenben elégedett velük (pl szervíz), de konkrétan a Toyota Mayer volt. Igaz, ez kb a 4. autó, amit ott vettünk, de gondolom ettől függetlenül is működik a dolog náluk.
Lehet, hogy ez mégis nagy dolog, csak én nem tartom annak? ;-)
Részemről egy Ford Scorpión éltem át először, hogy miért NE használjuk. Gyárilag nincs rajta, s anélkül van tervezve a kasztni körüli levegő áramlása. Műszakira akkor még kellett. Igy felkerült rá hátra. Első esős nap után ment is le róla. Az addig laposan mögé érkező esőfüggöny hirtelen kétoldalt kifelé csapó fallá alakult, ami örvénykétn beburkolta a fél kocsit előre. Ha nem látom, nem tapasztalom, a kocsin a mocsokvonal változást... nem hittem volna el.
Az indok meg annyi, hogy ha % fokot bezár a kocsi vége a kerékkel, akkor nem kell, mert nem veri fel a vizet zavaró módon.
A kereskedő meg adja el a nyárigumit - ha azzal jött az autó - egy másik kedves vevőnek
Ez a resze nem mukodhet a dolognak, ugyanis az a gumi, ami mar egyszer fel volt szerelve, es csak egyetlen metert is gurult, az mar hasznalt gumi, normalis markakereskedes pedig nem fog hasznalt gumit arulni -- mar csak konyvviteli okokbol sem.
Ettol eltekintve az az ertekesito, aki nem ajanl az autojukat telen atvevoknek valamilyen megoldast, az nem igazi kereskedo. (Iden egyebkent nehany markaszerviz egesz normalis aron kinalt teligumikat.)
"Nincs valami szabályzás az újonan forgalombahelyezett "0" km szalonból vásárolt autókra, hogy télen ne nyárigumival adják át a boldog tulajnak ... ?"
Az új autót vásárló kedves vevőben legyen annyi előrelátás - mivel nyilván tudja,hogy ha télen vesz autót, akkor téli gumi kell - hogy előre letisztázza a kereskedővel, milyen gumival kéri az autót. Télen természetesen télivel. Ha a boldog tulajnak speciális kívánsága van (gyártó, típus, stb) akkor olyan gumival.
A kereskedő meg adja el a nyárigumit - ha azzal jött az autó - egy másik kedves vevőnek, vagy épp akár ugyanannak - hisz nyilván nyáron is tervezi majd használni az autót a kedves vevő. Ha nincs kapacitása a szalonnak gumikkal is foglalkozni (beszerezni, tárolni, szerelni, stb), akkor építsen ki partneri kapcsolatot egy gumissal, hogy a gumikkal kapcsolatos (ilyen és ehhez hasonló) problémákat is intézni tudja.
Szerintem ez kulturált helyen így működik - legalábbis mi így csináltuk, amikor februárban vettünk autót. Együtt átbeszéltük a kereskedővel ezeket a dolgokat a megrendeléskor. Pl ezért jó szalonban venni az autót, mert ott te vagy a kedves vevő, aki diktálhat (legalábbis valamennyire). Autópiacon, vagy hirdetés után használt autót venni már nem pont így működik.
Ha pedig a kedves vevőben nincs annyi előrelátás, hogy ezt az igen lényeges gumikérdést megemlítse amikor megrendeli az új autóját, akkor legalább a kereskedőben legyen annyi korrektség, hogy ezt a kérdést időben felveti, hogy tisztázhassák (különben később úgyis neki fognak panaszkodni emiatt).
Ha mégsincs, akkor rossz a kereskedő - nem ott kell(ett volna) autót venni.
Szóval szerintem ennyi. Vevői részről előrelátás, kereskedői részről korrektség szükséges --> ha nincs az egyik, segít a másik. Én nem látom olyan bonyolultnak ezt a kérdést.
Bizonyos dolgokra egyszerűen gondolni kell, amikor új autót vesz az ember. Ez is gumi kérdés is ilyen, sok egyéb mellett (pl megtankolás, biztosítás és egyéb papírok, bejáratás, kötelező tartozékok, lopásvédelem, kihangosító, üléshuzat, hólánc stb) Ha a vevő mégsem gondolna ezekre, akkor a kereskedőnek szerintem érdeke és dolga időben figyelmeztetni a boldog tulajt.
De erre szabályt hozni addig biztosan nem lehet, amíg amúgy nem kötelező télen a téligumi használat.
Az is egy olyan kereskedő, aki azt hiszi, ha mindenkinél olcsóbb, többet fog eladni. Már régóta tudjuk, hogy ez nem igaz csupán ő fog tönkre menni jövöre.
pl:Pléhtárcsák Brávó!!
4 órán belül e-maileben,... A szálitás időpontjáról az eladó értesíti a vevőt a megrendelés megkapásánál
Az árai sem olcsók több esetben.
Ha a megrendelő konkurens cégnél, azonos feltételekkel, olcsóban találja meg az érintett árut, úgy cégünk hajlandó az eladási árát a konkurens kínálati árának megfelelően módosítani!
Kötelező dolgokból én a sárfogó gumit sajnálom, hogy megszüntették. Eddig két fényszóróm, a szélvédőm és a kocsi elején a fényezés bánta. :( Nem tudom miért kell ezen a kb. 320 Forinton spórolni? Főleg az új sarkokban kitolt kerekű autók tudják kaviccsal rendesen megszórni a mögöttük közlekedőket. A mocsokról, amit esőben felszórnak nem is beszélve.
Nem egészen jó a megközelítésed. Az az autó akkor órák óta ott állt. Ha van potkereke, akkor max 20 percet áll ott. A baleset esélye lényegesen kisebb, nem???
Akinek potkereke sincs, majd biztos az elakadásjelzővel fog szarakodni.....
A pótkerék nem kötelező ezért egy két autóban nincs is.
Én inkább arra gondoltam hogy valaki defektet kap felrakja a nyári pótkereket előre a rendőr meg pont megállítja.és akkor lehet magyarázkodni hogy miért nincs téli gumi.
Kamionokon,pláne a nemzetköziken van téligumi a hajtott kerekeken. Akinek nincs az meg egy igazi lúzer, hiszen a kamion nem állhat emiatt, mivel az állás költsége többszöröse a téligumik árának...
Magyar kresz szerint a pótkerék SOSE volt kötelező tartozáka az autónak!!! Még vizsgán sem kérik.
Jómagam vagy 15 éve majdnem porrátörtem magam egy idióta miatt, akinek az Árpád hídra felvezető felüljáró (budai) nagykanyar belső sávjában volt defektje és simán otthagyta emelőn a vasat. Tény hogy nem 70-nel mentem, de pl: szakadó esőben, ködben, este ezt normál tempo mellett sem hiszem, hogy időben lehet észrevenni....
Valóban ez lenne a helyes. De! Ismerve kishazánk remek törvényeit, ennek sok értelme nem lenne... Ki döntené el, hogy megállt volna ha...?? Csak még több feladat a hatóságnak, így is el vannak úszva mindennel.... Szal ez nem kivitelezhető. Amellett senki sem kötelezne senkit premium márka vásárlására, hiszen az olcsó is többet ér, mint a nyári.
Amellett a xenon,hifi még mindig hamarabb kerűl az autókba, mint azok a dolgok, amik biztonságosabbá teszik a közlekedést. Én pártolom a kötelezővé tételét, bár nekünk gumisoknak ez rendesen holtszezont kreálna. Mivel nov 01-ig fel kellene szerelni minden autóra a téligumit, utána már csak a defekt illetve az új autókra szerelendőkre várhatnánk márciusig.
De az tuti, kevesebben halnának meg az utakon. És talán ez a lényege az egésznek....
A levegő nyomásnövekedéséből ki lehet számolni a hőmérséklet emelkedést.(nem egyszerű).Vagyis ha nő a hőmérséklet nő a nyomás is.
A fék is tudja melegíteni a felni ezáltal a gumit is közvetve.
Egy átlag autó gumit mégsem befolyásol annyira a hőmérséklet mint egy Forma 1 es kocsiét.Valahol biztosan megvan a neten a tapadási(surlódási )együtt ható a hőmérséklet függvényében.
Azért ott egy kicsit más az éghajlat a hegyek miatt.
Nekem a kötelezővé tevéssel van gondom,Még egy ok a szivatásra.(izzó készlet,háromszög,eü csomag,zöldkártya,orvosi érvényesség/nem mindig vág egybe a jogsi érvényeségével/,személyi érvényesség,kötelező biztosítási csekk;kötvény,vontatókötél,hólánc).Persze a PÓTKERÉK IS NYÁRI úgyhogy defektnél azért is szivathatnának.(ugye mindig a legrosszabb számít)
Hát azért lássuk be, mindkét országban jóval több az esélyed hóra, és kemény mínuszokra, mint kishazánkban. Mellétéve egy globális felmelegedést,/átlaghőmérséklet növekedést, azért nem annyira evidens az a kötelezővé tétel.
A megoldás az lehet, amit viszont jó lenne átvenni nyugatabbról: ha nem az évszaknak megfelelő a gumid, és emiatt balesetet okozol (figyelem, nem a baleset ténye, hanem ha pl téligumin még megálltál volna, nyárival már nem), akkor a biztosító nem fizet, pontosabban behajtja rajtad. Aztán lehet gondolkodni, hogy megéri a rizikó vagy nem, de a döntés rá van bízva a jónépre.
Mindjárt kevesebb lenne a kendácsolt xenon, nyárigumis júzer, nem rá való felni, stb...
"semmit nem jelent,egy hatalmas baromsag:))) csak,mint lathato,olyan eletszagunak tunik,ha telerakjuk ertelmetlen betuhalmazzal:) mint az ominozus cikk:)"
Tényleg életszagúnak tűnt (valamennyire), hisz biztosan meghatározható valamilyen összefüggés szerint egy gumiban kialakuló hőmérséklet, csak nem értettem, amit írtál, ezért kérdeztem rá. Reméltem, hogy Te tudod a tutit, és el is árulod :-)
"Botsanat:))))))"
Azért túlélem :-)
Csak megörültem, hátha megtudok valami konkrétumot erről, mert tényleg érdekel.
--------------------------------
Egyébként én a következőképpen gondolom ezt a gumihőmérséklet dolgot (lehet, hogy jól, lehet, hogy rosszul, mert nem vagyok szakember):
Adott egy bizonyos típusú gumi. Adott annak a belső nyomása és a gumit terhelő tömeg (erő), ebből fakadóan adott mértékű a gumi deformációja. Mivel a kerék forog, ez a deformáció mindig máshol jelentkezik a gumin. E belső, anyagon belül jelentkező, belső súrlódásból hő fejlődik, illetőleg adott a sebességből és egyéb menettulajdonságokból származó hőmennyiség (az útra vitt nyomaték ill vonóerő pl emelkedőn, az út és a gumi futófelülete közti súrlódás).
Ez egy adott hőmennyiség, ami a gumi szerkezetét melegíti - az előbb felsorolt, adott peremfeltételeknél. Ha ezek a peremfeltételek változnak (gyorsabban megyünk, nagyobb a gumi deformációja, mert alacsonyabb benne a nyomás, stb), akkor a gumit melegítő hőmennyiség is más lesz.
Ugyanakkor a gumi nem csak melegszik, hanem természetesen sokminden hűt(het)i is azt. Pl a menetszél, az útfelület, víz, latyak,hó, stb. Ezek jelenléte vagy hiánya szintén adott, mint ahogy az épp aktuális hőmérsékleteik is (pl +5 fok C az aszfalt és a környezeti levegő hőmérséklete). Ha ezek változnak (pl nem száraz az út, hanem vizes), akkor a gumit hűtő hatások eredménye is más lesz.
E kettőből (a gumit melegítő és hűtő hatásokból) elméletileg meghatározható a hőtan szabályai szerint a gumi szerkezetében állandósuló hőmérséklet, illetve annak keresztmetszetében egy hőmérséklet-eloszlás. Nyilván a külső oldala jobban hűl, mint a belső, vagy más lehet a futófelület vagy az oldalfal hőmérséklete. Lehet, hogy nem empirikus úton számolással, hanem mérésekkel, de biztosan meghatározható ez a hőmérséklet valahogy.
Tehát adott viszonyok mellett adott hőmérsékletűre változik a gumi - természetesen nem azonnal, hanem valamennyi, hosszabb vagy rövidebb idő alatt.
Más viszonyok mellett meg persze más hőmérsékletűre. Mondjuk egy 1,5 tonnás autóval 60-nal megyek 1 órát, mondjuk nyáron, 35 fokban, 60 fokos aszfalton, VAGY télen, 0 fokban, havas úton --> nyilván nem ugyanannyira melegszik fel a gumi... Nem tudom, mekkora lesz a különbség. Még az is lehet, hogy elhanyagolható. Tényleg nem tudom.
És véleményem szerint itt jön a lényeg. Elképzelésem szerint egy adott gumi egy adott hőmérsékleten (hőmérséklet tartományban) működik jól, az anyagából, kialakításából, szerkezetéből adódóan. Azaz azon a hőmérsékleten (abban a tartományban) tapad megfelelően, akkor kopik megfelelően, ebben a tartományban üzemeltetve nem használódik el idő előtt, ezen a hőmérsékleten tudja azokat a paramétereket biztosan produkálni, ami rá van írva (teherbírás, sebesség, miegymás).
Ezt az adott gumira jellemző ideális üzemi hőmérsékletet (hőmérséklet tartományt) kell összefésülni a körülmények által - a fentebb leírt metódus szerint - vélhetően kialakuló, üzem közben állandósuló hőmérséklettel, ami télen minden bizonnyal jóval alacsonyabb, mint nyáron.
(Részben) ezért lehetett szükség téli, illetve nyári gumik kifejlesztésére - hisz nyáron a gumi a körülményekből adódóan mondjuk 50 C fokos lesz, télen meg mondjuk 0 fokos, így mondjuk az egyik esetben túlságosan kopik, míg a másik esetben meg mondjuk nem tapad eléggé.
Gumis urak, szakemberek! Mit gondoltok erről az okfejtésről? Megfelel a valóságnak?
Ott is működik a dolog, ennek igy kell lennie és kész...
És most senki ne jöjjön a gazdasági helyzettel, mert akinek van pénze benzinre, kötelezőre,súlyadóra,parkolásra annak legyen pénze arra is, hogy évszaknak megfelelő abroncs legyen az autóján.
A zöldkártya szerintem kevésbé fontos, pláne az új autóknál, mégis betertatják.... Ugyanakkor bemérném bármelyik bkv buszt, mennyi is az annyi...
a téli gumi kötelezővé tétele meg nem jó dolog mindenki döntse el maga hogy mennyire fontos neki.Egy szegedi vagy egy pécsinek kevésbé mint egy nógrádinak.A november 1. től meg tényleg abszurd amikor volt nem egyszer 17-18 fok is Novemberben.Most amikor napközben meg 10 fok van és esik az eső egy nyári gumi még jobban is tapadhat.Mindig Ausztriára hivatkoznak ,könyörgöm miért nem rögtön Grönlandra??
feltéve ha nincs az autóban se váltó se difi.Egy átlag difi kb 3,5 szeresére nőveli a nyomatékot ha a váltó direktben van.Egyesben akár 16 szorosa is lehet .VBalamint nem mindegy a kerék átmérője .a surlódási együttható, stb.
"no... x=kulso homerseklet,vegyuk a mostani atlagot: 5 celsius n=forgatonyomatek,kozepertek egy atlagos auton: 110 Nm idotenyezo,ami a teljes felmelegedeshez kell x-15j/n2//y-25k:30 igy megertheto,hogy egy nyari abroncs kb. fel-haromnegyed ora alatt tapad idealisan ebben az idoben mig a teli x-9j/n2//y-12k:30 ez meg ot perc"
"viszonyitasi egyutthatok... altalaban ertekuk konstans,igy lehet veluk szamolni"
Gumi Imi!
Légyszi fejtsd ki ezt bővebben, mert sajna nem értem, pedig érdekelne! :-(
Melyik bötű micsoda, mi a mértékegysége, hogy kell érteni a képletet (pl mi az a //), stb. x --> külső hőmérséklet [C] (vagy Kelvin?) n --> nyomaték [Nm] (a hajtott keréké? hajtott kerekek száma? 1 db?) j --> ? ha konstans,akkor mennyi? y --> ? k --> ?
Hogy lesz ebből idő mértékegységű eredmény (30-45 perc, 5 perc)?
Köszi előre is! :-)
Ja,még egy dolog: Mit jelent az "ideális tapadás" egy gumi esetében? Minden guminak van egy ideális "üzemi hőmérséklete" (más a télinek, más a nyárinak, más az F1 guminak, stb), amin jó a tapadása, de még nem túlságosan lágy? Vagy hogy kell ezt érteni?
"Mindazoknak, akik bekajálták a gumikereskedőknek ezt a "+7 C fok alatt rideg a nyári gumi" szövegét: a haladó autó kerekeinek hőmérséklete pár perc után 10-15 fokkal magasabbá válik
1. Soha senki sem írtra, hogy a gumi 7 fok. A környezeti levegő 7 fok alá süllyedése esetén ajánlott a téli gumi. Akkor hány fokos a gumi? Erről sesem volt szó, csak e buta idézetben.
Valaki kiagyalta e butaságot és leírta.
2. Nem "válik" magasabbá. Mitől lenne a folyamtosan 0 fok körüli havon vagy aszfalton gördülő kerék 15 fokos?
Melegebb lesz a gumi oldalfala ha gyorsan gördül a kerék. Az aszfaltal érinkező felületet igen intenzíven hűtí a talaj, hó, hólé amivel érinkezik.
Mivel én nem vagyok gumis, viszont első blikkre érdekesnek tűnt számomra ez az okfejtés, kíváncsi voltam, hogyan véleményezi pro/contra az idézet postot egy szakember.
Hírek
function popnyit(file,azon,meret)
{
window.open(file,azon,meret);
return true;
}
A téli gumi kötelezővé tételét javasolja az MDF Hajrá MDF ! Ha már a haláladó bejött. :)
Mivel már úgyis fel van szerelve az összes téligumi-legalábbis remélem-, és talán nincs annyi melójuk, tisztelettel kikérném a szakma jeles képviselői véleményét az alábbiakról:
"Mindazoknak, akik bekajálták a gumikereskedőknek ezt a "+7 C fok alatt rideg a nyári gumi" szövegét: a haladó autó kerekeinek hőmérséklete pár perc után 10-15 fokkal magasabbá válik a környezeténél. Oka: a gördülő és tapadó ellenállás, a folyamatos alakváltozás (a guruló kerék gumija mindig más ponton nyomódik össze és rugózik ki), valamint a fékezésekkor felmelegedő fékdob vagy tárcsa.
A hőmérséklettel érvelés tehát csak mókusvakítás. A téli gumi a mintázata miatt kizárólag a havas, latyakos úton ad jobb tapadást, simán csak nedves, esős úton viszont rosszabb az úttartása a kisebb érintkező felület és a mélyebb redők miatti gyengébb tapadás miatt."
Mint irtam én GYÁRI könnyüfém felni garniturákkal foglalkozom,nem pedig 13-as gumikkal!Én nem nézem le a te munkád,ellenben veled!Igazi vendég csalogató stílusod van....:)További sok sikert,mert fegyvertelennel nem vívok szellemi csatát!
Középsík eltolást jelent( 4296-odszor ebben a topikban), azt jelenti, hogy a felni felfekvő felülete, hány mm-re van a felni képzeletbeli felezővonalától.
Hali! Az lenne a kérdésem, hogy a felnin mit jelent az "ET36" ill. "ET475"-ös felirat. A kettö variálható? Nekem 36-os van és 475-öst tudnák szerezni. Előre is köszi!
Ha ezt felrakja, és eltaknyolsz a bringával, akkor a foglalkozási körben gondatlanságból elkövetett emberölés megáll.
Nem akarom osztani az észt, és baxtatni sem akarlak, de néhány tanács:
1, sürgõsen keress egy megbízható, szakmájához értõ gumist. 2, és mindig ugyanahhoz a gumishoz menj vissza. 3, Ha drágábban dolgozik, az sem baj. De jó legyen! 3, Ha teheted, vegyél egy garnitúra felnit, hogy ne kelljen mindig szerelni.
Persze centríroztatni így is kell, de azt elintézheted fõszezonon kívül, amikor a gumisok jobban ráérnek lelkiismeretesen dolgozni.
Nem vélemény volt tény, melyet megrősítettél azzal, hogy 8 év eladtál 4000 felnit.
Aki csináljákezt, évente eladnak ennél többet.
Rosszabb vagyok-e?
Pesze, én vagyok a legrosszabb.
Kegyetlen, könyörtelen szókimondó.
Ezért Neked sok sikert kívánok, és ha a mai napi 3 hozzászólásodon túl majd saját weboldalad is lesz választékkal, árkkal, raktárkészlettel, nem kell arra fanyalodnod, hogy itt kuncsorogsz vevő után.
Nem írom ide hány gumit adtam el, 8 év (18 év) alatt mert hanyattesnél.
Tavasszal elszúrta a gumis GoodYear UG6-osom levételkor. szólt is, de ő az előző gumisra fogta, aki felrakta. (sajnos épp váltottam) Most megmutattam egy másiknak, azt mondta, hogy ez a hiba nem számít, ő felrakja szívesen a felnire, ne foglalkozzak vele.
Lehet, hogy velem van a baj, de miért most akar '"mindenki" nyári gumit venni. Jó esély van rá, hogy csak a nyárról megmaradt, /nem túl keresett fajta/ készletből kap. Mire használni kezdi, a gumi már 1-1,5 éves lesz. Az eltelt idő meg nagyon tesz jót neki. És ha jól gondolom, akkor tavasszal ismét jönnek majd az akciók és a nagy választék. Vagy rosszul gondolom, hogy most nem érdemes nyári gumit venni? Hacsak nem a tél miatt rak fel valaki most új nyárit?
Szia, hát akkor én most már semmit nem értek... az első szám a 175 vagy 195 az nem a gumi szélessége? mert akkor egy 175-ös hogy lehet 200 mm széles és egy 195 pedig 175? Csak azért kérdezősködöm, mert lassan eljön az ideje hogy új gumit kelljen venni az autóra, és arra gondoltam hogy kicsit szélesebb gumival talán jobban nézne ki... de akkor ezek szerint ha most 175 mm széles gumim van, akkor már a 185 mm széles is nagy nekem? Köszi!
Nem váltottam nevet, és _MrB_-nek pedig köszönöm az építő jellegű választ. Én még csak 185/70R13-mast láttam, de örülök hogy van 195-ös is. Ahhoz egyébként milyen széles felni kell legalább? Köszi!
Bocsánat, de közöm sincs marcusja-hoz. 1xüen érdekelt, van-e ilyen gumi, és van, a shop szerint rendelhető. Mint ahogy van 175/50R15ös méretben is gumi, csak kevés helyen forgalmazzák. Ezzel szemben igen sok gumis "úr" kijelenti rá egyértelműen és határozottan, hogy márpedig nem létezik. Aztán mégis.
Így nem lehet rá válaszolni. Olvasd le a felniről, hogy hány coll széles. Van rajt egy szám- és betűsor, pld. 4,5J13. Ebből a 4,5 a szélessége inchben.
Kösz. Nem akarok sz*t venni, azért kérdeztem. Most Hankook van (nyári), de már 6 éves és le akarom cserélni. 6 év alatt mentem vele kb 50ekmt. Az újjal is hasonló éves futás várható. Van téli gumim külön felnin. Nem prémium márkában gondolkodom, ahogy látjátok. Olcsóbb, ami nem kínai és koreai az eddig leírtakon kívül: Matador, Barum, Debica, Kormoran, Sava, Semperit. Ha nem a GT Radialt, akkor esetleg ezek közül melyiket?
sziasztok! R14 175/65-ös gumira szerintetek hol mennyiért kapok legolcsóbban hóláncot? Hétvégén megyek Ausztriába és most hallottam, hogy kérheti a rendőr.
tényleg nem rossz amugy, nem is kellett rá sok súly, tapadás ok, jelez ha sok a tempo, fel lehet azért usztatni, hóban csúszkál kicsit, de határozott itt is, amugy köszi
De a kolléga kérdésere ez volt a helyes válasz. Erre mondotta volt a Micslin, hogy kis havas kezdődő télben még jól teljesít. Sokan anno ezt 4évszakosnak is árulták, így ez maradt meg sok üffélben.
Kérdésem lenne : Seat Toledon 205/50 15 gumi volt 7 J *15 alu tárcsán. mivel a szélessége kb 1 centivel nagyobb mint kellene, beleért a hátsó gumi a sárvédő élébe és bekarcolta. Ha most 195/50 R 15 öt tennék rá jó lenne e hozzá a 7 J *15 felni /ET 26/? Gyárilag 6 J 14 az ajánlott.
Peugeot 306-osra szeretnék felnit gumival, van is egy ajánlatom, de nem tudom hogy jó lenne e. 4x108-as az osztókör, és a középfurat átmérő 65 mm. Míg a kinézett felnin szintén 4x108, de a kf 63,4. Ez azt jelenti, hogy nézzek másik felni után, vagy ettől még jó lesz nekem a felni,
OFF Végülis vezetnitudás kérdése az egész. Én még Nonemár gumival is jártam Zsigulival hóban, anno, azzal vettem. Régi szép idők, akkor még volt hó is. Nem voltam mozgásképtelen, de azért voltak elakadások néha. Nyilván egy téligumi más történet lett volna. Első adandó alkalommal el is mentem egy gumishoz, aki eladott nekem egy pár nyári Hankook-ot, télen, de még az is sok különbséget jelentett, bár később sosem bocsátottam meg, hogy átvert egy kezdőt (magamra is haragudtam, persze).
Sajna mint írtam, nem az enyém, de megpróbálom kinyomozni. Egy Citroen Xsara Picasso gyári gumiszettje. 2005-ös asszem. Holnapra tudom igérni a minta nevét.
Egy extrémnek tűnő abroncsból keresek 1 db-ot: 185/65 R15-ös Michelin 4 évszakos a keresett gumi. Eddig sem a neten, sem a gumisoknál nem jártam szerencsével. Más márkából fellelhető, de az ismerősöm szeretné, ha 4 egyforma lenne. Ehez kell.
Köszönöm a válaszokat.
A Falken gondolom használt.
1-2 napon belül jön a fizu (attól nagyban függ a választás), és akkor értesítem a "nyertest".
menetke
Most milyen felni van azon a Carinán? Emlékeim szerint a Carina 5x100x54 a Volvo hetesek pedig 5x108x65, ergo nagyon nem kompatibilisek egymással. Amúgy a 6x14 Carina felnire felmegy a 185/65R14.
Sziasztok. Kedves barátom a minap vásárolt egy 1996-os kétliteres Carina kombit. Kérdés, hogy erre a kocsira felszerelhető-e 5x108-as osztókörű 14-es lemezfelni, illetve ezen a felnin, vagy a kocsin lévő gyári lemefelnin befér-e a 185/65 R14-es gumiabroncs. A felnik eredetileg 2-es (és 7-es) Volvóra valók.
Illetve a gumis uraknak írnám, hogy a lent említett garnitúrát szívesen becserélném egy garnitúra használt 205/55 r16-os téli garnitúrára. Ahhoz van felnim. Üdv, András
Sziasztok! Elővettem a téli gumikat és sajnos már eléggé lejártam az elmúlt szezonban őket. Szükségem lenne egy garnitúra 175/70R13-as megbízható téli gumira. Új vagy használt min 80%-os érdekelne. A válaszokat előre is köszönöm.
Sziasztok! Téligumira lenne szükségem, 195/60r15 méretben. Az autót 1 év múlva valszeg eladjuk, tehát akár használt vagy új megbízható gumi érdekelne olcsón. Az ajánlatokat ide vagy mailbe, akár kereskedő, akár valakinek van ilyen elfekvő...
Nade hogy itt is legyen ellenvelemeny: en egy kilometerben gazdag szezonban hasznaltam, es kb 15-20e km autopalyazas utan nem volt rajta semmi lathato kopas. (Utana az autoval egyutt elkerult tolem.) Igaz, az 205/55R16 meret volt.
A négyévszakos télen kicsit csúszósabb mint a téli, nyáron is gyengébb, mint egy nyári - és jobban is kopik. ha nem közlekedsz túl sokat, és nem vezetsz túl sportosan, akkor megoldás lehet, de viszonylag kicsi a választék belőle, és drágább is, mint egy normális téli. - mellesleg, ha nem száguldozol, és nem mész 10-15e km-nél többet egy évben, akkor lehet, hogy egy normális téligumival egész évben jobban jársz!
Nekem nem igazán vált be a 4- évszakos gumi pedig márkás darab; Michelin volt.
Ami jó volt: Mentem vele vagy 50 000 km-t vele és a kopás szinte nem is látszott rajta.
De!!! Télen csúszott, nyáron hangosabb volt a kelleténél és néhány decit túl is fogyasztott a kocsim vele. Ezért úgy döntöttem, hogy többet nem kell a 4- évszakos gumma! Amúgy nem is volt olcsó..... :-((((( :-)))))
mi a vélemény a DUNLOP SP 9000 NYÁRI GUMIRÓL? annyi ellentmondó véleményt hallottam már ,most már kiváncsi vagyok tényleg mik a pozitivumok -negativumok
Van egy F Astrám, nagy terveim már nincsenek vele, ezért arra gondoltam, nem kap két garnitúra gumit, hanem egy négy évszakosat, lehetőleg az olcsóbb fajtából. Javaslatok? Azért nem szeretnék az árokban kikötni sem...
Akkor most is rossz gumi van rajta gyárilag! :) Nekem 185-össel adták ki, ez a másik méret amivel árulják. Valószínűleg rájöttek, hogy ezt egyszerűbb beszerezni.
Sziasztok! Keresnék keveset használt 15"-os téligumit, lehetőleg 185/65, 195/65-öset, vagy valami hasonlót, ami egy Nissan Note-ra jó lehet. A mailcímem publikus, ha lenne valakinek eladó!
Köszi! Azt hittem, a rim protection a peremvédő. Közben megtaláltam egy német nyelvű oldalon is, nem tudom miért hírdetik mindkettőt. Mindenesetre ha jól gondolom, a Conti TS810 nem peremvédős, ugye?
"Már elnézést", de az autót 1 hetet vezettem, azt is már a "téli gumis" hőmérsékleten, és nem vagyok vele megelégedve. Tehát nem, nem tudom eldönteni, mivel nincs elég "megfelelő kilométerem" a gumival, hétfőn pedig felkerül a téli. Persze nyári körülmények között még lehet, hogy ez változik, de ha itt pl. ketten azt mondják, hogy nem jó, nem elégedettek, akkor inkább tavasszal vissza sem rakom, hanem veszek mást. És ha megnézed a Mazda honlapot láthatod, hogy az új Mazdát 225/45 R18-assal adják. A gumi meg a már említett Dunlop Sport SP 2050. További gyanús körülmény, hogy a gyártónál nem is találkoztam ezzel a típusú gumival, teszt oldalon meg nagyon lehúzták a vásárlók, bár elég kevés volt róla a vélemény, nem teljesen mérvadó. Szóval megpróbáltam utánajárni. Ezért ha valakinek van tapasztalata, akkor tényleg szívesen veszem az észrevételeket! Köszi!
Nekem is Mazda 6-om van, Dunlop MAXX -el, és a zajától eltekintve meg vagyok vele elégedve.
Az előző generációs Mazda 6-hoz amúgy gyárilag maximum 205 széles gumit ajánlottak és legfeljebb 16-os felnit, ha jól emlékszem a gépkönyvre.
Nem hiszem hogy az új ebben sokat változott volna. Inkább úgy látom, hogy raktál rá egy szélesebbet és nagyobb átmérőjű felnit, minden előnyével és hátrányával. Ez is okoz akkora változást, mint egy másik prémium márka, talán jóval nagyobbat.
Kulfoldi defekt utan Angliaban vagyok kenytelen 1db teligumit venni, itt jellemzoen fogalmuk sincs arrol, mi az a teligumi. Egy oldalon talaltam Continental TS810-et, ami nekem kell, viszont van ketfele: sima, es "with ridge". Egyelore nem sikerult rajonnom, mi az a ridge egy abroncsban. Nem tudja valamelyotok, aki ezzel foglalkozik? Es azt, hogy nalunk melyik van forgalomban?
Seat leon 2005-ös modellre keresek 1db Pirelli snowcontrol 190 195/65R15 gumit, +vasfelni is jöhet hozzá. Nem volt sokat használva, egy jó állapotú használt lenne a legjobb. a nincs használt, akkor új is érdekelne.
Lehetséges, de arra számíts, hogy az X összege közelít a zérohoz. Ahogy múlik az idő az kapható gumik száma a keresett méretben a kritikai hatérérték alá csökkenhet.
Édesapámnak eszébe jutott,hogy gumit kellene cserélnie,talált is használtat magának,de hát ugye nem jó,mert nem válóméret,meg én le is beszéltem a használtgumiról,mert nem bizom bennuk.
Szoval gyorsan kellene nekem árajánlat Michelin,Dunlop,Pirelli hármasból,235/65/17es méretben.(mástól sem zárkózom el,csak hozza ezeknek a gumiknak a tudását.
Ismét kérném a tanácsotokat. A nyári gumijaim megérettek a cserére, főleg az egyik kopott félre csúnyán, annak ellenére, hogy kétszer is voltam futóműállításon, ott mindig rendben voltak az értékek. :(
Milyen nyári gumit javasoltok. A kocsival nem járok sokat, inkább a hegyekben szoktam "eltolni" neki. A mostani gumim ami rajta van Brigeston Re720. Ez nem volt rossz főleg esőben, ott szerintem jól szerepelt. Viszont nagyon könnyen ki tudod pörögni, még 2. fokozatban is. Egy picit gyengébb autón Yokohama A539-es volt, az annyira nem volt elpörgős fajta, viszont kanyarban előbb feladta. Yokohama A520 az kb. 5000e km-et bírt utána nagyon elvesztette a tapadását, pedig még minta volt rajta bőven.
Amiket én néztem 195/50r15 méretben:
Brigeston Re720 vagy inkább az utódja Re750? MichelinPilot EXALTO PE2 Gyárilag evvel jön. Yokohama Parada Azt mondják nagyon hangos, kérdés mihez viszonyítva? Esőben milyen? Most akcióban nagyon olcsó. Toyo Proxes T1-R Ezt sokan dicsérik, inkább esőgumi nem?
Citroen C4 Picassóhoz keresek télre valami megoldást. Pár nap múlva itt az autó, és persze nyári gumival jön. A szalon nem hagyta magát rábeszélni, hogy adják télivel, és ráfizetek. A legjobb az lenne (mivel az autó egy kissé leterheli a családi költségvetést), hogy elgurulnék egy gumishoz, ő bevenné X összegért a fél napot futott nyári gumikat, felszerelne Y összegért téli gumikat, én pedig átadnék neki Y-X összeget. Aztán majd nyárra helyre rázódnak a dolgok, és veszek nyárit. Szerintetek ez megoldható? Egyébként 215/55 R16-os gumikról lenne szó, azt hiszem, Michelinnel adják.
Van valakinek véleménye, tapasztalata Dunlop Sport Sp 2050 gumiról? (225/45 R18) Ezt adták most a Mazda 6 -hoz. Jó ez a típus, vagy érdemes lenne tavasszal megszabadulni tőle? Másik vélemény, tapasztalat, ha van: Michelin Pilot Alpin PA3? Előre is köszi mindenkinek a válaszokat!
Megvan a válasz: nincs széthúzva 7,5-ös felnin a 215/40, ergo van oldalfala a guminak, ballonosabb, ráadásul a futóművedet sem terheli le a végletekig (Fiestán volt). Momo-Brock minőségben ugyanazt tudják kábé, bár az újabb Momo-nak hívott kínai szarokat nem számítanám oda.
A felesegem kocsija, inkabb nem kockaztatok. Tudom hogy vannak sokkal jobb gumivalasztasi lehetosegek de o is ragaszkodik a gyari ajanlashoz, tehat az lesz
A runflat az halál, nekem is ilyet kellene rá tennem, de tutira nem lesz, inkább bevállalom a defekt kockázatát.
Ezt mondhattad volna elobb is, a szomszed topikban is :-) Verre meno vitat folytattam egy emberrel a kerdesrol, de azon kivul, hogy lehulyezett, mert a BMW-nel csak tokeletes dolgokat csinalnak, tehat nem lehet kritika targya, nem nagyon fogta fel a dolgot...
A runflat az halál, nekem is ilyet kellene rá tennem, de tutira nem lesz, inkább bevállalom a defekt kockázatát. Abból meg kettő jöhet igazából szóba: RE50A és Pzero Rosso, már ha sportosan vezetsz
Peti dolgozik. annyira, h nincs ideje baromkodásra. Annak aki a meleg irodában tölti napja nagyrészét, ismeretlen fogalom a dolgozik szó. Ez egy olyan tevékenység, ami mellett nincs idő pötyögős baromkodásra.
Nem, bennem egy felhazsnálót lehet tisztelni, bár koránt sem kötelező. És megosztottam saját kis tudásomat. Téligumiból nem keményedettet nemigen láttam 4-5. életévük felé. De inkább a 4. év környékén már a legtöbb elkezd felkeményedni.
Utána néztem,h pontosan milyen autó típusokhoz való az eladó 2 darab 6Jx15 ET50 méretű lemezfelnim,furat 5x114,3,és azt találtam,h Mazda 3-5-6,Kia Carnival,Hyundai i30-ra biztosan talál !!
Hát, ha magában is egy gumist tisztelhetek, akkor ezt a "kollégával" kellene megbeszélni... Én csak továbbítottam egy szakember véleményét. (Lehetőleg ne kezdjük köpködni az illetőt, nem ma kezdte és soha nem csapott be sem engem, sem más ismerősöm..)
Majd lesz meglepetés tavasz végére, amikor a demand meg fogja haladni a termelési kapacitást, mivel ilyen felvásárlási árak mellett kutya nem fog termelni. Ahogy a crude oilnál is...
Ez lenne a negyedik tele. Megkérdeztem a saját gumisomat, azt mondta, hogy 30000 km-t vagy 6 évet simán bírnia kell egy mai márkás téliguminak, tehát nagyjából a felénél jár az élettartamban. Ha neked ez kevés, vagy rossz tapasztalataid vannak, az természetesen érthető, de ennyit mindenképp megérnek.
Pár év alatt kialakult, hogy e fórumnak, az itt olvasható szakmai tanácsoknak híre és hitele van. Sokan jönnek ide olvasni, tanulni. Ezt tudom sokan hivatkoznak erre.
Ha valaki ezt tönkreteszi buta beírásokkal, nem nekem fog ártani. Neked és a többi olvasónak.
Fulda, Firestone Kleber. Talán új mintázatuk lesz tavaszra, olcsóbban mint idén tavasszal volt. Amelyik gumi gyár csökkenti az árat az nem megy tönkre!!! A pénzen én most 20 kiló lisztet és cukrot vennék.
köszönöm az ajánlatokat. Hosszas nézelődés alapján végül a Dunlop Winter Sport 3D lenne a befutó (195/60R15). Erre pont nem érkezett ajánlat, így két kérdésem lenne még:
1. 185/65R15 egy 99-es saab93-ra (2000-es motor) jó vagy nem jó döntés (a gyári méret 195/60R15)?
2. erre a típusra esetleg valami ajánlat? (vagy ebben a kategóriában, bár 2 hét alatt döntöttem, de még meggyőzhető vagyok:))
lenne 4 db eladó VW lemezfelnim 3,5 e Ft/db áron (Opel Astra F-re használtam), s odaadom vele 6 éves Firestone 175/70/R13-as gumikat is.
Másik, nyári gumit kell még idei költségre venni 8 éves Feliciára, milyen gumit javasoltok? Nem a legótvarabbat akarom megvenni, de nem is versenyzésre kell, tehát vmi középút, ami jó gumi és ár/érték aránya elfogadható.