Talán sokan emlékezünk a fizika órákon tanultakra. Abban az esetben, ha szárazon tárolod a hajót, a vízleeresző nyíláson keresztül belógatsz egy hosszú szövetcsíkot aminek az egyik vége a vízgyűjtő mélyedés aljára érjen, a másik vége pedig a vízgyűjtő mélyedés fenék szintje alá jópár centivel. Ugyanúgy működni fog, mint amikor bármilyen folyadékot csővel "szippantunk" le egy edényből, ( közlekedő edény) csak itt nem kell megszívni a cső (szövet csík) végét, megteszi helyetted a kapilláris hatás! Remélem segítettem!
Ahogy battery.low is irta ( koszonom neki is!) ha tud engedni a nikecell fele, szerintem sem lehet baj, a sziklaban a viznek nincs hova menni... A leforditas, ahogy irtam nem jatszik most, de ez igy jo lesz.... ;)
A nikecel és a csónak közé fagyó vékony jég feszítésének a nikecel fog engedni és nem a hajótest. Omegaplast Shark-om hasonló vízgyűjtő mélyedését egy évtizeden keresztül így oldottam meg télen.
Nem biztos,hogy jó ötlet. Ami a test és nikecell közé szivárog víz akár 1mm,na az csinál majd grimbuszt,mint a szikla repedésében megfagyó víz. Alegjobb megoldás fordítsad meg fenékkel felfelé.
hogy mennyire repeszti fene tudja, de ha nikecell-bol vagsz egy olyan magas darabot, ami a kifolyo feleig er beleszoritva akkor nem lehet mar baj. ami melle bir folyni az nem repeszt, alig viz mar kezd is kifolyni
Azért a motor felbillenés akkor is jó, ha sekély részre fut az ember, és a csiga pl. nem feltétlen van veszélyben ilyenkor, de az ember nem esik ki a hirtelen koppra fékező csónakból előre... :) :) :)
Viccet félretéve, szeretnék kérdezni is valamit: duplatestű műgyanta csónak. Hátul van egy kis vízgyűjtő gödör ( kb. 15*15*10 cm) a fenékvízszivattyúnak, aminek a gravitációs kifolyója nem az alján van, hanem kb. fél magasságban, így víz marad benne, kb. 5-8 cm magasan. Télen leponyvázva tárolva kondenzvíz, pára stb. miatt gyűlik bele, de ki is folyik a kifolyón, de ugye benne marad az az 5-8 cm. A kérdés: ha ez kemény hidegben megfagy, nem tudja ott a jég tágulása miatt megrepeszteni a testet? Mert ha de, akkor ki kell rá találnom valamit (arcra fordítani sajna nem tudom)....
Majd meglatjuk, lejárt a mű szakija.Nemi folytonossàgi hiány van a kábelezésben.Vettem hozzá startert mert kėzi volt.Meghát a motor fényezésre szorulna.Szoval lenne mit csinálni rajt.
Van ez ugy hogy leszakad, vagy legalábbis majdnem.Hivtak egyszer egy Ribitvához, aminek majdnem le volt szakadva a fartükre.Szidták a hajóépitőt, hogy milyen szarul dolgozott.Akitől vették az mondta nekik , hogy előtte esett åt egy fartükör átalakitáson, mert más csizmály
u nagyobb motor került rá.Persze a saját kezem munkáját azért felismertem.Ismerősök meg elmondták , hogy az ujj tulaj átment egy villogó hajóutszélességet jelző bólyán.Na azt meg nem kell kibirnia egy fartükörnek sem.Arra viszont már nam emlékszem, hogy a motor powers volt-e.
Az a visszásság hogy a csigát soha nem menti meg a hajtóművet meg kb. 50 %-ban. Hátramenetben valóra reteszelésl egy nagyobb motornál már komoly gondot okozhat szerintem azért nem erőltetik.
azt fejbol nem tudok, lehet nincs is, de ezt a szabadon felcsapodast belvizi hasznalat mellett nagy josagnak tartom. ha mekkelnek vmit biztos vmi ilyet probalnek osszerakni (bar gyanitom ilyen segedkeret ize nem fer be, h. rendesen le lehessen tole engedni a motort.) errol jut eszembe szormok kedvence a segedtarto (nem tudom h. hivja) a kulmotorhoz. ott barmi vagy akarmi elferhetne. fel tudna csapodni, lehetne tolorudas elven billenteni es meg a motor is maradhatna eredeti allapotaban (mondjuk hogy a segedtarto mennyire esztetikus az mas kerdes, de biztos van aki meg tudna kulturaltam csinalni, esetleg a fem vazat vmivel burkolni)