A márkahűség a Pentax/Sony vonalon a legerősebb. Új vevőket valószínűleg nem csábít el, a meglévők pedig majd átszoknak. Kérdés, hogy a Pentax mit akar. Együtt futtatni vagy kiváltani.
A japók imádják a színes-szagos dolgokat, de ezért a fűszertelen angolszász amorf-kockáért nem lesznek oda (hacsak a név el nem adja...). De ne legyen igazam :)
Ha a színek miatt jött be, az egy optikai vállalatra nézve gáz. Ha a K-r miatt, akkor pedig irreleváns, mert akkor ez pontosan a gépnek a dícsérete és nem az "újításnak".
Ne mondd el senkinek, de szerintem a Canon se csinált az utóbbi időben semmi kiemelkedőt. Van egy pár ügyes gépük, mind 2-3 éves modell. Persze jó a mai napig egy 7D ,sőt. A K-5 is jó, sőt-sőt. Francnak kellett ez a K-izé?
Miben változott volna ez a kép, ha csinálnak egy normális EVF-es, okosabb, kisebb, formásabb gépet ehelyett a gépszörny helyett és oda csomagolnak egy adaptert hozzá? Ja, hogy az agyatlan Pentax fanok így is megveszik? True. (akinek nem inge, nem veszi magára)
Sok a jómódú ember, s sokan vártak távmérős jellegű digi vázra. Idesorolom a NEX-7-est is, de csalódás a 24-es szenzor nagylátokkal, és nulla üveg van hozzá.
Olyan érzésem van, mintha a ricoh direkt kiakarná nyuvasztani a pentaxot. A gxr a16 bejelentés egy napon ezzel nem igazán fair.
Hogy a pentax csunya vagy nem, az izlés kérdése, de hogy nehéz és nagy, és az af nyilván rosszabb a mellérakott K obiparkkal mint a tükrösöké, és egyben mint a többi milc-é, az teljesen biztos. Nincs kereső, de még lehetőség se rá.
A ricoh elég jó rendszer, ez a 24-85 pedig nyílván nem lesz rosszabb mint a többieké. Értelmes átfogás, nagyon jó építés, biztos jobb af mint korábban, azonos 16-os sony lapka, a váz meg úgy jó ahogy van. Az ára meg nem lesz több obi+váz-nál, mint egy K01-é.