Tudom, hogy volt már téma, viszont nekem eddig elkerülte a figyelmemet egy érdekes részlet, mégpedig a Szentlászlói útra való balra kanyarodás. Emlékeim (és a műholdkép) szerint ott még balra kanyarodó sáv is van, és mivel ez lakott területen belül van, semmi nem tiltja a közvetlen balra kanyarodást. Már persze ha attól eltekintünk, hogy azon a szakaszon is valószínűleg van bringázást tiltó tábla. (Mondjuk emlékeim szerint nem minden kereszteződésben van megismételve, így lehet, hogy itt pont nincs is.) Ebben mindig az a vicces, hogy a rendőrök magyarázzák a KRESZ-t a bringásoknak, mikor nap mint nap találkozunk olyannal, amikor alapvető dolgokban tévednek ők maguk. Pl. korábban már szerintem írtam, hogy egy alkalommal képes volt nekem azt mondani az egyik közeg, hogy különben is, főútvonalon egyáltalán nem szabad kerékpározni. Tényleg annyira veszélyesek a bringások az utakon, hogy érdemes állandóan, még olyanokért is szekálni őket, aminek vagy értelem nincs, vagy valódi alapja? Nem igazán értem ezt... Mit várnak ettől?
Hát, edzeni nincs időm, de azt mondják, a legjobb edzés a verseny, úgyhogy vasánrapra beneveztem a Giant Kupára. :) Utána egy hónapig regenerálódom. Szerinted így jó lesz? :) Arra csak elég, hogy ne szakadjak le mögüled. :)))
Miért kellett volna mást is módosítania? Elég ha 1-2 pillanatra érzékeli ezt a sebességet, attól a DST nem halad érdemben, az idő is maxumum néhány másodpercet, amit esetleg nem is veszel észre.
Ha nagyon kicsit (mondjuk 30-50mA alatt) akkor egy gold cap is megteszi szerintem, nyugodtan párhuzamba kötheted. 2 gond lehet vele, általában 5.5V-osak, ha nagyon fölé mész akkor durr lehet meg egyebek, ha nagyon terheled akkor is kinyírod. Ez egy speciális akksi ill. inkább kondi, 0,3-1F között vannak leginkább, általában a hálózatról üzemelő de órát tartalmazó dolgokban erről megy az óra amikor a konnektorból nem kap tápot. Régen max 1-2mA-t bírtak, ma már 1-2 nagyságrenddel többet.
1 nagy helyett én inkább raknék 8-10db-ot párhuzamban erre az alkalmazásra.
Semmiképpen ne sorosan tedd rá a töltendő akkumulátort az izzóra, hanem feltétlenül párhuzamosan, és iktass be egy alternatív kapcsolót, amivel ki tudod iktatni bármelyiket.
Ha egyszerre akarsz világítani és tölteni, abból szerintem nem sok jó sül ki.
Üdv! Nem találtam alkalmasabb topicot, itt tenném fel a kérdésem. Agydinamóról oldottam meg a világítást a bicón, a 6 V váltóáramból meg van oldva egy usb kimeneten az 5 V egyenáram. Az lenne a következő lépés, hogy a dinamó és a világítás közé egy 5 V-os akkut helyezek, így álló helyzetben is tudok világítani, menet közben pedig jó lenne ha a világítás is és a töltés is a dinamóról történne. Ehhez kéne nekem egy kapcsolási rajz. Van valakinek valami ötlete?
Tegnap délután a Baross utcában mentünk el egymás mellett - szó nélkül.:-) Még utánad néztem, de úgy suhantál, hogy nem hallottál volna meg. Legközelebb hol lesz ilyen?:-)
Ha igen, légyszi jelezze már, mert lenne egy kérdésem ezzel kapcsolatban, csak nem írnám le, míg nem tudom biztosra, mert elég nyakatekert.Kb mint az előző mondat, csak sokkal hosszabb.:)
Az biztos, csak a kocsmánál nem szabad megállni! :-)
Alsószentkirálytól meg szinte nyílegyenesen el lehet jutni Nyárlőrinre és még edzőtársak is szoktak lenni. Nyárlőrinctől már csak egy ugrás Bankfalu, onnan meg Csongrád csak 20 km.
Viszont van egy kis probléma. A megye legmagasabb pontja Öttömös mellett van, ami még ide is cca 60km.:-)
De ha már eljutottunk odáig, akkor onnan csak egy ugrás az ország legmélyebb pontja.
A 3 alföldi város Cegléd, Nagykőrös, Kecskemét már évszázadok óta verseng egymással. Hol finoman, hol kicsit durvábban. A kőrösieket csak uborkásoknak hívták a kecskemétieket barackosoknak, Ceglédnek nem volt semmilyen jellemző terménye, igazából amíg vasúti csomópont nem[...] Bővebben!Tovább »