Tegnap megvolt a Nagykőrös-Kocsér-Kutyakaparó csárda-Nagykőrös túra, sokkal rövidebb mint amire számítottunk, az út csak Kocsér-Tetétlen közt jó, a többi meglehetősen gyatra, szerencsére a forgalom csak Nagykőrös-Kocsér közt volt jelentős.
igen, ott bizony lehet balra fordulni kerékpárral. tehát ez megint egy olyan amit a rendőrök rosszul tudnak.
illetve lehet hogy jól tudják, csak hogy ne legyen túl nevetséges a csöngőért és a fényes nappali küllőprizmáért 3e forintos büntetés, kicsit "nyomatékosították".
Kellene egy csomagtartó nekem, minél könnyebb, csak egy táskának, oldaltáska részei sincsenek. A max csomag ami kell, az a melóba járós pack, váltó ruha, törölköző.
Nem értek viszont valamit. Amit másik bringára raktam a családban, a decathlonos, a trekkingen a legalsó állásában is van annyi távolság a kerékhez, hogy a sárvédő is elférne bőven. Akkor miért lehet feljebb állítani ? 26-os MTB-n még messzebb lenne a gumitól. VIszont ez nem egyedi, mert van itthon egy régi acél szintén univerzális csomagtartó, az is simán elfér a legalsó állásában.
Most akkor ha veszek egy trekkingre valót, az feleslegesen magasabban lesz ? Attól félek, ha meg MTB-re valót veszek, kifogom, hogy nem fog felférni.
Sajnos ami boltba bejutok a környéken abban csak 25kg-ig terhelhető "rendes" csomagtartó van. Nekem meg elég lenne egy könnyű csak csomagnak alkamas is, mint ezek :
Csakúgy mint a tömegközlekedési eszközökön megtalálható ilyen-olyan horizontális ill. vertikális vasrudakat, kényelmes vízszintes haladásnál, ülő pozícióban általában nem kapaszkodásra használjuk a szarvat.
Hanem egy alternatív csuklótartást vagy tenyérpihentetést tesz lehetővé.
(A hasonlat nem állja meg a helyét persze, ha a buszsofőr ide-oda szlalomozik (pölö bringásokat kerülgetve) vagy kerékpárosunk enyhén ittas :-) )
Ismét egy kis segítségre/tanácsra szorulnék. Néztem ma egy bringát (Cross-Trekking 28"), ki is próbáltam, és vegyes érzelmek maradtak bennem.
Röviden vázolnám: 192cm magas vagyok 88cm átlépési magassággal. A kiszemelt bringa 62cm vázméretű. Ha átlépek rajta az ülés előtt állva kb 1cm hézag van a váz és az érzékeny pontom között :) Na mondom próba. ÉS ekkor jött a meglepi. Kanyarban (de még egyenesben is) olyan fura instabil érzésem volt. A tulaj nagyon rendes volt, gondoltuk a gumi a ludas (használt bringa) tett bele gyorsan 2 új gumival szerelt kereket. Próba: 180o visszafordulva sokkal stabilabb érzésem lett, de egyenesen tekerve mintha akarva akaratlanul a kormány jobbra-balra menne. Mintha tolnám a kezemmel vagy nem is tudom. Ha a jobb lábam megy előre akkor balra "kanyarodok" ha a bal akkor jobbra.
Az a baj, hogy soha nem ültem még 28" trekking/cross bringán, lehet hogy ez normális? A kormány pont takarta az első agyat (elvileg ha jól tudom akkor ez pont jó)
Na ezt most jól körül írtam, talán nagyon kusza is lett,de remélem valaki tud valami okosat mondani. Nagy a váz nekem talán?
Tudom, hogy volt már téma, viszont nekem eddig elkerülte a figyelmemet egy érdekes részlet, mégpedig a Szentlászlói útra való balra kanyarodás. Emlékeim (és a műholdkép) szerint ott még balra kanyarodó sáv is van, és mivel ez lakott területen belül van, semmi nem tiltja a közvetlen balra kanyarodást. Már persze ha attól eltekintünk, hogy azon a szakaszon is valószínűleg van bringázást tiltó tábla. (Mondjuk emlékeim szerint nem minden kereszteződésben van megismételve, így lehet, hogy itt pont nincs is.) Ebben mindig az a vicces, hogy a rendőrök magyarázzák a KRESZ-t a bringásoknak, mikor nap mint nap találkozunk olyannal, amikor alapvető dolgokban tévednek ők maguk. Pl. korábban már szerintem írtam, hogy egy alkalommal képes volt nekem azt mondani az egyik közeg, hogy különben is, főútvonalon egyáltalán nem szabad kerékpározni. Tényleg annyira veszélyesek a bringások az utakon, hogy érdemes állandóan, még olyanokért is szekálni őket, aminek vagy értelem nincs, vagy valódi alapja? Nem igazán értem ezt... Mit várnak ettől?
Hát, edzeni nincs időm, de azt mondják, a legjobb edzés a verseny, úgyhogy vasánrapra beneveztem a Giant Kupára. :) Utána egy hónapig regenerálódom. Szerinted így jó lesz? :) Arra csak elég, hogy ne szakadjak le mögüled. :)))
Miért kellett volna mást is módosítania? Elég ha 1-2 pillanatra érzékeli ezt a sebességet, attól a DST nem halad érdemben, az idő is maxumum néhány másodpercet, amit esetleg nem is veszel észre.
Ha nagyon kicsit (mondjuk 30-50mA alatt) akkor egy gold cap is megteszi szerintem, nyugodtan párhuzamba kötheted. 2 gond lehet vele, általában 5.5V-osak, ha nagyon fölé mész akkor durr lehet meg egyebek, ha nagyon terheled akkor is kinyírod. Ez egy speciális akksi ill. inkább kondi, 0,3-1F között vannak leginkább, általában a hálózatról üzemelő de órát tartalmazó dolgokban erről megy az óra amikor a konnektorból nem kap tápot. Régen max 1-2mA-t bírtak, ma már 1-2 nagyságrenddel többet.
1 nagy helyett én inkább raknék 8-10db-ot párhuzamban erre az alkalmazásra.
Semmiképpen ne sorosan tedd rá a töltendő akkumulátort az izzóra, hanem feltétlenül párhuzamosan, és iktass be egy alternatív kapcsolót, amivel ki tudod iktatni bármelyiket.
Ha egyszerre akarsz világítani és tölteni, abból szerintem nem sok jó sül ki.