Keresés

Részletes keresés

RJancsi Creative Commons License 2010.03.29 0 0 53760
Nem is akartam előbányászni a témát, csak Vgyuri azon mondatára reagáltam, hogy láttak már ki nem engedett futóval KISgépet leszállni. A nagyokkal is előfordul...
Előzmény: tri-tonus (53758)
Antera Creative Commons License 2010.03.29 0 0 53759
Valóban lerágott csont, de én eddig nem nagyon elemezgettem, csak most néztem meg térképen, hogy hogyan mozogtak... Hát, itt nem is a bennfelejtett futómű volt az egyetlen, vagy a legveszélyesebb hiba. Így ha minden igaz messze túl hamar keveredtek finalra, engedélyük volt egyáltalán, ha volt, mikor kapták?
Előzmény: tri-tonus (53758)
tri-tonus Creative Commons License 2010.03.29 0 0 53758
A Szalonikban történt esetnek könyvtárnyi irodalma van már itt a fórumon is, én is hozzátettem anno decibel ezt a kis szerény összefoglalót amit most megismétlek azzal a változtatással, hogy kiemeltem benne a vonatkozó részt. Tehát nem „földközelségjelző” hanem egy belső akusztikus jelzőrendszer. Egyébként egy kis checklist tényleg nem ártott volna nekik de ezt is kitárgyaltuk sok 100-szor. Lerágott csont de a tanulságai örök érvényűek.

 

A megközelítés során TALAS pontig a repülés eseménymentesen zajlott. Ekkor a légijármű az illetékes irányító szolgálatnál bejelentkezett, utazó sebességét 400 km/h-ra (220 csomó) csökkentette, folytatta a VOR/DME megközelítést a 34-es futópályára az előírások és a kapott engedély alapján a „holdingban” (várakozó légtérben), repülési magasságát FL 150-ről FL 80-ra csökkentette.

A légiforgalmi irányító megkérdezte a személyzetet, hogy képesek-e sebességüket 200 kts (370 km/h) alá csökkenteni. A személyzet megerősítette, hogy képesek. Ezt követően utasítást kaptak a „minimum clean speed”-re”, azaz a behúzott futómű és szárnymechanizáció mellett megengedett minimális sebesség tartására.

A légiforgalmi irányító a sebességcsökkenés magyarázatául tájékoztatta a MAH 262 személyzetét az előttük haladó légijármű helyzetéről, valamint arról, hogy annak a leszállás után a futópályán megfordulva és a leszállás irányával szemben gurulva („backtrack” eljárással) kell majd elhagynia a futópályát.

A későbbiekben a légijármű személyzete a sebesség csökkentése céljából a fékszárnyakat 15°-ra, majd 28°-ra bocsátotta ki a futómű behúzott helyzete mellett. Legkésőbb ebben a pozícióban a személyzet kikapcsolta a futómű ki nem engedett helyzetére figyelmeztető akusztikus jelzőrendszert, amelynek kapcsolóját csak a fedélzeti mérnök munkahelyéről lehet elérni.

Ezt követően a légijármű áttért a repülőtéri torony frekvenciára, a bejelentkezéskor visszaismételve a megközelítési eljárásra kapott engedélyt (VOR/DME megközelítés a 34-es futópályára, majd átkörözés a 28-as futópályára). A torony a megközelítés folytatására utasította és kérte, hogy jelentsék TSL VOR átrepülését. A légijármű a kapott engedélynek megfelelően folyamatos süllyedés mellett folytatta a megközelítést és jelentette TSL VOR átrepülését. Ekkor a torony tájékoztatta a MAH 262-t, hogy látja és utasította, hogy forduljon jobbra, csatlakozzon a 28-as futópálya hosszú falára és a kirepülési irányon (100º) nyújtsa meg a hosszúfalat, amíg engedélyt nem kap az alapfalra való fordulásra.

A légiforgalmi irányító szolgálat ezen utasításával a 28-as futópálya küszöbének elérését akarta késleltetni, amit a forgalmi helyzet tett szükségessé (1 érkező és 1 induló légijármű volt).

A kijelölt rádió frekvencián a MALÉV személyzet részére érthetetlen görög nyelvű rádióforgalmazás is folyt.

A kiadott irányítói engedélynek megfelelő 100º-os irány felvétele helyett a légijármű mindössze 057º-os irányig fordult el, (kb. 40 másodpercig tartva ezt az irányt), majd irányítói engedély nélkül megkezdte az alapfalra fordulást, feltételezhetően a terep akadályoktól való távolmaradás miatt. Az alapfalra forduláskor ismételt utasítást kaptak a hosszúfal megnyújtására, amit bár nyugtáztak, nem hajtottak végre (abból a pozícióból már nem is lehetett volna a hosszúfalra való visszatérést megoldani).
Előzmény: RJancsi (53756)
RJancsi Creative Commons License 2010.03.29 0 0 53756

Ugyanúgy, mintha a többen ülnénk a gépben. Egyedül is ismerem a betűket :)

Ha jól emlékszem, a tesszaloniki esetben egy darabig szólt a földközelség jelző, amíg ki nem kapcsolták és a pilcsik meg a torony közreműködésével mégis sikerült hasra tenni a madarat. Biztos nem történik meg, ha van náluk mp3 lejátszó.... :(

Előzmény: Vgyuri (53748)
Ramius Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53755

Na de még mekkora! Fenemód értette a fónia minden csinját-binját!!

 

Előzmény: manhattani (53751)
manhattani Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53754
Kösz, végignéztem (nem először :-) ), nagyon tetszett. Most akkor erre repülünk? :-)

Előzmény: futobab (53752)
bado Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53753

Na! Csak egy tizes előnyöm van :-)) Bár ebben az egy esetben az a tíz év juttatott téged az említett egész életre szóló élményhez.

 

Naná, hogy ismerem őket. Bár Frici bátyó úgy tűnik, kiszállt az itteni fórumból.

Előzmény: stipi a bányász (53750)
futobab Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53752
Előzmény: manhattani (53751)
manhattani Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53751
Kicsit félve kérdem meg: Viszockij egy nagy légi irányító volt?
Előzmény: bado (53749)
stipi a bányász Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53750
Bado !  Ha egyszer odáig jutok - és ha reálisan nézem, Te azért korban sokkal előnyösebb helyzetben vagy velem szemben - igérem gondoskodni fogok attól, hogy az a bizonyos személyek által aláírt lap, amiről korábban írtam hozzád kerülhessen. Ha mond valamit Ta....Frici, Tó....Robi. Kó....Vili neve ők ismernek, talán igazolják, nem szoktam csak igérni. ( De azért még ne az idei Húsvétra gondolj !!! ) Üdv. Stipi a bányász.  
bado Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53749

A típusaid az bakfitty....

 De a Viszockij...

 

:-) (de a sárga irégység az azért játszik)

Előzmény: stipi a bányász (53747)
Vgyuri Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53748
És hogy működik a laminált papírcetlid akkor, amikor az egyetlen pilótának a gépet kell vezetni? Jó, tudom, hogy egy Cessna nem egy 747-es, menet közbeni vagy egy leszállási eljárást egyedül, csekliszt nélkül is meg tud csinálni a pilóta, de azért láttak már ki nem engedett futóval leszálló kisgépet :-)

Félretéve a hülyeséget, ha valaki ki akar bújni a cseklisztes ellenőrzés alól, akkor nem kapcsolja be az mp3 lejátszót, nem pedig egy másik kütyüvel fogja kijátszani azt.
Előzmény: RJancsi (53729)
stipi a bányász Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53747
Kedves PÁJLOT ! Nem gyakran szólok hozzá, mert nem vagyok olyan profi, mint itt sokan, és nem is szeretem feleslegesen a vizet zavarni. Ha kérded C150, C152, 172, C177RG, C182, Moran 3 tipusa, Piper 2 tipus, IS28M2/6, SF25C, DIMONA MK-II, és vitorla. ( Ezektől függetlenül van még pár olyan melyeket több alkalommal típus-oktatóval vezettem, de nem csináltam meg rá a teljes előírt típusórát. pl. Katana, de ezeket nem számoltam ) Mindettől függetlenül csak 20 éve repülők, és ha ez mond neked valamit  a száma 00-6757.  Természetesen fóniavizsga is kellett. Ez nekem egyenlőre elég, többet nem igazán tervezek mert már elmúltam 61. Üdv. Stipi a bányász. 
lborli Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53746
Azért a te nicked sem piskóta, csak azért nem akartam vele "epéskedni", mert szépen szóltál rólam. :-))
Előzmény: JACOB VAN ZANTEN (53741)
lborli Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53745
Hetedhét fejű... :)
Előzmény: manhattani (53739)
lborli Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53744
Lényeg, hogy a repülés végén ne a proszektúra jöjjön képbe (mint a mai sajnálatos esetben).
Előzmény: JACOB VAN ZANTEN (53738)
lborli Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53743
Szuper vagy! Helyesírás rulez. :)

Amúgy + Thomas Widebody komoly ember, adni kell a szavára. Jól teszed. :-)
Előzmény: okosvagyok (53735)
manhattani Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53742
Akkor a lánctörlés rajtam is segít!
JACOB VAN ZANTEN Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53741

Ezt benéztem,azt hiszem ez IR(vagy mi a franc adat),approach légyszives vedd ki!

Bocs "okos"!

Előzmény: JACOB VAN ZANTEN (53738)
manhattani Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53740
Jaj, bocs, én ma mindent összekavarok! Az előzőt kéretik nem figyelembe venni!!!
manhattani Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53739
És úgy jön ki neki a 14 típus, hogy egyfejű sárkány, kétfejű sárkány, ... ? :-))
Előzmény: JACOB VAN ZANTEN (53738)
JACOB VAN ZANTEN Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53738
hehe,Lborli majdnem bele talált,"okos"egy piciny alföldi város sárkányrepülős prosekutora.Tudod,aki képviseli a vádat!..:D
Előzmény: manhattani (53737)
manhattani Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53737
Na, te is nagyon bátor vagy, az irányítókkal mersz szemtelenkedni, bezzeg a moderátorokkal! ... :-))
Előzmény: okosvagyok (53735)
manhattani Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53736
>hello,csak úgy kiváncsiságból kérdezem,befirkantanád a 14-tipusod amire engedélyed van?

Úgy ne járj, mint én majdnem, egy emigráns magyar-svéddel (az emigráció irányát tán nem kell pontosítanom), ahogy repültünk Ferihegy felé, folyton mondta, hogy "most leereszkedtünk 6000 m-re, ez 10000," stb.

Már készültem rászólni, hogy én is repültem már vagy hússzor, nem kell itten fellengzősködni, amikor megjegyezte, hogy mikor először szállt le Ferihegyen, megcsapta az orrát az akácvirág illata, ebből tudta, hogy Magyarországon van, mert Svédországban nincs akác.

Na, gondoltam, most megfogtalak. A repülő ablaka nem nyitható, ugye, hogy jött be az az akácfaillat???
Hát hogy ő volt a pilóta a magángépén, azon meg van nyitható ablak...
Előzmény: PÁJLOT (53732)
okosvagyok Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53735

Mindenesetre a nevedet "L "betűvel irom,ellentétben másokkal,akik "I"-vel.!Na mit szólsz mester,ugye hogy "okosvagyok"!:)

 

Amúgy meg az irányitóknak nem kell nagy ész,ezt Széles Tamás is megmondta!

(Nem komolyan venni,nem akarok tiltást!):)

Előzmény: lborli (53734)
lborli Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53734
Nem szerénykedsz a nickeddel, bakker! Pilóta, de tán még irányító is lehet belőled vele, wazze. :)
Előzmény: okosvagyok (53733)
okosvagyok Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53733
Microsoft FS nem ér!Bár sokan azt is beirják.Állitólag.
Előzmény: PÁJLOT (53732)
PÁJLOT Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53732
hello,csak úgy kiváncsiságból kérdezem,befirkantanád a 14-tipusod amire engedélyed van?!Annyira pontosan nem kell,hogy pl cessna 150,152..stb..csak azt hogy:cessna,corvus,stb
Előzmény: stipi a bányász (53720)
Törölt nick Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53731

Checklist:

A minap LHBS-en egy kis Cessna 40 fokos fékszárnnyal indult neki a felszállásnak. Már jó félpályánál laffogott, mikor elkezdte visszahúzni. 09-es irányon. Ahogy arrafelé mondják, jó hogy nem jött a 87-es busz az úton keresztbe, így a pálya vége elött olyan 2 méter magassága már megvolt.

Az álmoskönyvek szerint nem árt az a kis olvasás a gáz beszúrása elött.

RJancsi Creative Commons License 2010.03.28 0 0 53729
Onnét pedig csak egy kis lépés, és egy másik program a másik zsebemben levő PDA/PNA-ból küldené a válaszokat. Mi a jó a laminált papírcetliben? Esőben is működik, és nem a legrosszabkor merül le benne az akku.
Előzmény: Vgyuri (53728)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!