A tolatólámpa kapcsolóhoz kell menjen 2 vezeték, egy pozitív amit a kapcsoló átkapcsol a másik szálra, ez a vezeték megy a lámpákhoz. Mi nem adott? Ha a csatlakozóban megvan a 12V akkor a lámpák fele van a hiba. Ha másképp nem, akkor kiveszed a tolatólámpából az izzót, dugsz rá 12V -ot, megnézed, hogy megjelenik-e a csatlakozóban a váltónál, ha igen, akkor csak azt kell kideríteni, hogy a csatlakozó miért nem kap 12V-t, vagy viszel oda egy "vendégszálon"(plusz vezetéken)-
Nem kell használni az oldal letöltő opcióját. Mikor rákattint a linkedre akkor megjelenik az oldal bal oldalán nagyjából közép magasságban, apró betűvel, hogy View document kékkel, arra katt, megnyitja a fájlt, ott a nyomtatásra katt, ott kipipálni, hogy nyomtatás fájlba, a többit megadod vagy sem, ott van a gépeden.
Be vallom én voltam a hülye vásárláskor. nem néztem meg a váltó típust a forgalmiban. Az autó meg jó állapotú volt, és patent pontos működése van a manuál váltónak. Ezen kívül mechanikus probléma nincs vele.
(Más gondja az volt, hogy az utólagos univerzális riasztót kiszedték, amivel nem is lenne baj, csak volt 2 vezeték amit rosszul kötöttek vissza, de azt megoldottam. Meg a csúnya vezetékeket kijavítottam a műszerfal mögött. Kapcsolási rajz alapján )
kapcsolási rajzot néztem és írja, hogy van a kulisszánál csatlakozó, de még nem találtam meg. Ellenben a váltóhoz nem ír csatlakozót a kapcsolási rajz, de az meg van. (Sajnos a kapcs rajz 94es évjárat amit találtam, míg a kocsi 98as)
Abba ne menjünk bele, honnan szerzek majd számlát a váltóról. Szerelő hál istennek van aki ad igazolást a beépítésről ha kell. (Miután ránézett már és hibátlan a mechanikus része Ő szerinte is) De hogyan fogom át papírozni jövőre még nem tudom. De az biztos, hogy a tolatónak működnie kell az NKH műszakin.
A mellékletek legfeljebb 25 MB-osak lehetnek. Ha több mellékletet csatol, azok összesített mérete nem haladhatja meg a 25 MB-ot.
Ha a fájl nagyobb, mint 25 MB, a csatolás helyett a Gmail automatikusan egy Google Drive-linket helyez el az e-mailben. A linket a címzett akkor is meg tudja nyitna, ha Ön eltávolítja a Drive-ból. További információ a Google Drive mellékletmegosztási beállításairól."
Olyan problémám van, hogy adott egy Golf3 1.9 TDI ami valamikor automata váltós volt, de már manuális. Ellenben a tolató lámpa nem működik. Kapcsoló bent van a manuál váltóba, rá is van dugva a kábel, de mégsem világít a lámpa.
Gondolom a vezetékezés miatt van a probléma. De hogyan lehet orvosolni?
Egy egyetemi hallgatói marketingkutatást végzünk a BMW márkával kapcsolatosan, ezért kérnélek titeket, hogy töltsétek ki ezt a rövid kérdőívet, ezzel segítve munkánkat.
Meg sehogy.Komplett uj kell, a csillag görgöi dolgoztak kisse maguk körül.Kapott sok zsirt, sokkal jobb lett, alig venni eszre valamit.Kerestem volna bontoban egy jonak tünöt, varakozo listak vannak, alkatresz nincs...
Epp tegnap rendeltem volna ujat, de a webshop közben bekinalt 30% kedvezmenyt alkatreszekre, es elkezdtem agyalni, hogy akkor mindent együtt kellene....
Köszönöm a tippet, kicseréltem, már esedékes is volt, mert sok trutyi folyt ki belőle. Az alkatrészbolt eladója szerint, ha ez nem vezet eredményre, akkor az alapjárati léptetőmotor érzékelőjét ( remélem jól írom ) kell megtisztítani a szennyeződésektől, bízom benne, hogy erre már nem kell sort keríteni.
Kettőstömegűvel hogyan álltok urak, van javallot márka?
2009. Fiat Croma, A1000 motorkód.Jelenleg a gyári Valeo van benne. 2 éve 66 ezer km-rel vettem a gépet, már akkor sem volt százas a dolog, ma van 142.000 km, és nem lett jobb.Ideje lenne cserélni.
Nekem dìzelnél volt ilyen. Üzemanyagszűrő volt a hibás. Nem tudott kellő mennyiséget átengedni ezért egy idő után leállt mert elfogyott a gázolaj. Majd várni kellett míg a keletkezett vákum hatására újabb mennyiség jutott át a szűrőn. Érdemes ezzel kezdeni. Suzukiban a bal hátsó kerék környékén a tank alatt van a szűrő. Cseréltem már ilyet és elég csúnya fekete benzin folyt ki belőle.
Üdvözlet. 99-es Suzuki, 1.3-as, 8 szelepes randomszerűen leáll, van amikor hamar újra indítható, néha meg várni kell vele sokat. AC pumpa már cserélve, de a hiba továbbra is fennáll. Mi lehet a gond forrása?
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 1.7-es turbódízel ISUZU motoros vectrám. Hideg indítás: izzítás, a motor egyből pöccen jár minden henger, 5-6 másodperc után a motor kicsit dadog mintha kihagyna egy henger. Fél- 1 perc alapjáraton és újra szépen jár a motor. Ami viszont aggasztó, hogy amióta ezt a jelenséget produkálja, az alapjárati fordulatszám a 8-900-ról fölkúszott 1200-re. Hallhatóan nagy fordulatszámon jár, nem csak bemelegedési idő alatt, hanem használat közben is. Hol keressem a hibát?
CAM Bácsi! Mit gondolsz? Az egyik injektornál nagyon magas a résolaj, az nem lehet a bűnös? (Bocsánat, ez még mindíg az opel alapjárat hiba.) Nem szeretném a polcra tenni az új hozamszelepet. Még nem bontottam ki.
Nem késleltetve van, hanem csillapítva. Ha csak simán késleltetve lenne, akkor - hogy a kátyús példádnál maradjunk - párszáz milliszekundummal később villanna egyet a fényszóród, amikor - már feleslegesen - állítana rajta egyet, majd vissza. Pont ezért nincs valós idejű vezérlés, a túlvezérlés kivédésére, mert a motor azért annyira nem gyors (meg persze hogy ne kelljen háromhavonta új állítómotorokat venned az autódba).
Van bennük viszont szituációfüggő szabályzás (pl. hirtelen fékezésnél, amikor bólint az autó, feljebb szabályoz, hogy vészfékezés közben lásd merre mész), és különböző üzemmódok is (nagy sebességnél pl. szintén feljebb szabályoz, hogy ha autópályán felkattintod a refit, messzebbre láss, közvetlen szembeforgalom meg úgysincs).
A kormánymü lett volna a legkevesebb, azt akár fel is lehet újíttatni. Az ilyen korú autóknak viszont kb. a 99%-as már többszörösen GTK-s, a neppertelepeken fellelhetö példányok meg bizonyosan mind azok. Kb. 20 autót vettem az elmúlt 15 évben, nagy részüket a 10-15 éves korosztályból, általában magánszemélytöl. Jónéhány olyan volt köztük, amik átnézéskor, próbaúton még alapvetöen rendben lévönek tüntek, aztán pár hónappal késöbb mentek a kukába, mert ahogy használni kezdtem öket, sorban elkezdtek kizuhanni az elözö tulajok által a szekrénybe gyömöszölt csontvázak, és kiderült, hogy a normális, biztonságos üzemeltetéshez akkora invesztíció lenne szükséges, ami esztelenné teszi az egész vállakozást. Pedig nem vagyok teljesen fogalmatlan autóügyben, az egyik legnagyobb trágyadombot, egy Focust meg éppen a jármügépész mérnök barátom kíséretében és jóváhagyásával vásároltam meg.
Szóval reggel 9.00 kor hívtam a srácot és lemondtam az ügyletet, most olvaslak és teljesen igazad/igazatok van.
Csak hát vagy klímaxolok, vagy sok kávét fogyasztottam vagy az érzelmeim vittek, térítettek el a "helyes" iránytól.
Bár lehet az sem volt rossz irány, - mehetett volna az ügylet, -kaptam engedélyt rá itthon:)de rájöttem, :
- Zasztihoz még kötődök, (jól ment mostanság megint.)
-Éjjel megnéztem unx cikklistán a V kormánymű 100 körül. ahhh
- Illetve a küszöbben muskátlit lehetne ültetni, legalább ezt a földet távolították volna el,
És nem mertem bevállalni.
(Mert tudom magamról addig mentem volna a karbantartásban, javítgatásban- már amit én megtudnék csinálni, az meg zéro,- hogy a szememnek ne legyen fájó ránézni a Volvora. Nem beszélve arról, hogy sokat kell várakozni Szakemberre, és ezt a várakozást már Zasti 5. sebesség beszerelésénél sem tudtam kivárni, maradt 4 gangos, van 1 "tartalék" váltóm.)
Szóval ez az ügylet egy vagyonba lett volna nekem, úgyhogy várok , gyűjtök és egyszer talán meglépem a dolgot. A Volvoról nem tettem le. Bár olyan , mintha pszh -ban ültem volna, nem tudom ez tetszik e nekem vagy sem?
Tényleg mindenkinek köszönöm a segítséget, szerintem tapasztaltam megint.
Simán lehet,elhiszem. Az ugrik be ebből hirtelen hogy a ducaton nem lett meg a második sorozat és addig nem ment tovább a vizsga,végül kiderült hogy a B oszlopba kb szem magasságba az ajtó kéder mögé ütötték,mert biztos ami biztos,vagy ez a kötelező.
Az már a TSC szám,ami az AF után jött. Az már szabvány 17 karakteres,azt ütik be két helyre. Ill. egyet ütnek a kaszniba,vagy vázba,a másodikat meg egy alutáblába,amit felszegecselnek.Most már ez a módi.
Hát igen akit elvittem szakembert magammal, öcsémet, is mondta mit akarok ennyi pénzért talán nem "folydogáló" kormányszervot? fel kell javítani tanácsolta. Új a generátor szíj is rajta, és friss heggesztés a kipuf katalizátor után, törödtek vele. És friss sár s küszöbben , jártak is vele, szoval halad az ügy, A Zastinak meg talán így a legjobb, nem tudom eltárolni.
Ha a "fújt fóliát" kérdezed,sok autót megcsináltak,mire kiderült,hogy kutyaütők.A sárgítás kezdetén tetszett a taxisoknak,mert sokan féltek a fóliától,hogy nem lesz tartós.
Aztán az idő múltával a fóliáról kiderült,hogy ha lelkiismeretesen rakják fel,meglepően bírja a gyűrődést,ez a mázolás meg egy kalap sz.r.
Már össze vesztem vele !!:) Mert volt több probléma is de ezt most hosszú lenne le írni. Nem sok volt,hogy fel akasztom a csápos emelőre a nyakánál fogva. De most már mindegy valahogy helyre kell hoznom. Meg számla nincs.
Poen hogy a hétvégén láttam egy fehéret igen jó állapotban ugy külsőre ugye. Csak fehér autóim vannak(könnyen látni a rozsdát,nem,nem ezért,kb véletlen). Ha neked tetszik és nem érzed úgy hogy “kényszer menekülsz” vagy a nepper elolvasott pár agymosó könyvet és rajtad gyakorol,akkor vedd meg és hozd rendbe a saját elképzelésedben,tempodban.
Van egy Renault 19 (Diesel) 47 KW-os . Elvittem szerelőhöz Vezérmű ékszíj cserére. Kárvolt !!!!!! Most egy kicsit nehezebben indul. Szeretném meg nézni a vezérlését,ha jelre rakok mindent,az előtöltést hogy tudom beállítani????? Mondjuk indikátor órával.(mit hova állítsak meg ilyesmi) vagy egy telefonszám akit felhívhatok.
A java valóban fóliás,Opel Zafirát lehetett gyárilag sárgában rendelni,illetve vannak úgynevezett fújt fóliák,ahol egy speciális,gumiszerű alapra fújnak sárga fényezést.Ez elvileg könnyen eltávolítható a kocsiról,gyakorlatilag becsapták vele az embereket,mert iszonyat meló leszedni.
Igen,csak nem mindegy,hogy sok év és háromszázezer kilométer alatt használódik el,vagy esetleg az elvileg egy éves gariidő alatt,stb-t meg nekem ne írjanak garancia kizáró oknak.
Az első lökösnek leolvadtak a fülei és leesett a kocsi elé,talán így távolabb került a tűztől.A gumikra én azt tippelem,hamar kiértek a tűzoltók,innen kb öt perc a Budakeszi úti tűzoltó laktanya.
A vágásnyomokból úgy nézem,fólia a sárga szín a kocsin,a nagy része leégett.
Nekem ez a rész nem jött be,egy lendkerék egyrészt természetesen elhasználódik használat közben,másrészt a felsorolás végén az stb,azért abba elég sok minden belefér,nem?
Nálam a tavaly vásárolt K Astrához megkötött hosszított/kiegészítö (+2 év max. 120 ezer km-ig) garancia kötvénye a kettös tömegüt kifejezetten felsorolja, mint garanciális alkatrészt. Ez nem az Opel által nyújtott garancia, hanem igazából egy biztosítóé, gondolom kimatekozták, mekkora kockázatot vállalnak fel vele.
Mapfre garancia pl, csak idehaza te soha át nem vered, hogy nem a kuplung része, nem kopófogyó, stb.
Boldogabb országokban ez máshogyan van, ha nem zárta ki EGYÉRTEMŰEN és teljesen közérthetően (ne rakd a macskát a mikróba, stb) akkor első körben automatikusan neked van igazad és pont.
ezeknek a jobb futómű toronyban volt még az alvázszám ha jól tévedek. ott szokott erősen rohadni is de egy balesetnél is rongálódott. ha javítottak rajta, könnyen kapott AF-et...
Ha jól remlik JK/ME-vel volt kapható,de a Kw nem ugrik be,nyilván wikin🙂 fent van. Eredet vizsgán jelezd ezt és majd jól körbejárják az ügyet. Motorszáma passzol egyébként,nézted?
Sziasztok. Vettem ma egy MK1 Caddy-t. Ami nekem tiszta, hogy a forgalmiban 50kw-osnak van beírva hol ott én nem találok semmilyen infót 50kw 1.6d motorrol Caddyben. ME motorszám. Nem tudjátok véletlenül, hogy tettek 50kw 1.6d-t mk1 caddybe gyárilag?
Urak! El kelne egy kis segítség. Antara 2.2 2013-ból cdti 163 lóval. Az alapjárat hintázik. Élő adatban az látszik, hogy a rail nyomás 290- 380 bár között játszik. A motortérben , pontosabban a rail csőnél hallatszik ahogy a + nyomást elereszti a nyomásszabályzó, vagyis szerintem azt hallom. Recseg mint egy porlasztó a nyitásának ellenőrzésekor. Élő adatban mindenütt látszik ez a nyomásváltozás eredménye. Lehet, hogy a nagynyomásúban a szelep döglődik?
Nem direktben a szenzortekercset méred:-), hanem az elektronika által kiadott jelet.(nem szoktuk egyébként szkópolni, élőértékben megnézed, jó-nem jó, ha mechanikus beállítása jó, akkor csere. (ez nem a szóbanforgó audira vonatkozik, az még nem járt a kezemben, hátha nem is fog))
Az, hogy belemész egy kátyúba, az elektronika meg rögtön dolgozik, szerintem nem életszerű, tehát ilyen értelemben nincs dinamikus állítás (állítómotor se lenne hosszú életű).
Késleltetve működhet a dolog, gyorsításnál pl x sec alatt, ha tartósan ott marad a szintadó, akkor vehet lejjebb, vagy mondjuk járó motor/álló autó esetén(ki-beszállás), de erről a programírót kéne megkérdeznünk, hátha többet tudna.
----
légrugórendszerek is késleltetve vannak, nincs azonnali szabályzás
Az irányvezérelt mátrix LEd fényszóróknál nem mechanikus hanem elektronikus a csóva irányának beállítása ami elvileg akár sokszor gyorsabb is lehet a karosszéria mozgásánál, tehát elvi akadálya nincs.
Tisztasor, hogy egy szintszabályozott rugózásnál felesleges plusz érzékelőt használni. (mondjuk magát a lámpát szabályozni is, ha amúgy sem változik a kocsi hossz "dőlése" )
Részemről inkább az a kérdés, hogy alkalmaznak-e valós időben működő szintszabályozást fényszóróknál, hétköznapian rugózott autók esetében. Régebben az volt, hogy nem lehetett, mert lassabb mint a karosszéria mozgása és nagy valószínűséggel addigra emelne/buktatna mire már nem is kellene, így pont ezért vakítana.
Nem tudom, hogy mára mennyire változott ez. (tudom, csak pénz kérdése)
a másik feszültség jelet pedig a megvilágítási távolság beállításához használja fel a fényszóró elektronikája.
Teccett volna elolvasni:-)
...a vita, ami nem is az még, onnan indult végeredményben, hogy cam bácsi nem látott még* induktív elven működő szintjeladót, amit szkóppal kellene vizsgálni, ennek ellenére van ilyen.
A szóbanforgó suzuki valószínűleg még nem ilyen, de ettől még az induktív adó létezik:-))
*más meg mást nem látott még nyilván, nem bántásból írom, csak ténymegállapítás
Szinte minden modern xenonnak dinamikus magasságállító rendszere van.
(Ez nem jelenti azt, hogy folyamatosan és valós időben állítgat.)
De mivel a japánokból (és a franciákból) sok mindent kinézek, könnyen lehet, hogy egy tízéves Suziban még egy fapadosabb kvázistatikus rendszer van. Ezért kőne olvasni.
Egyrészt nem feltétlenül dinamikus a magasságállítás, van olyan rendszer amelyik csak motorindításnál kérdezi le a szenzort, meg menet közben még egyszer, és kész. Másrészt ha több poti is van benne, hiába kötsz a csatira egyet. Működési elvet kéne elolvasni, rajzot megnézni, és ennek ismeretében mérni.
Tudnátok segíteni? Suzuki Grand Vitara 2008, 1.9 D Xenon fényszórós, automata magasságállítós, ami meg van állva egy pozícióban. Gyújtás ráadást követően felvillan a magasságállító narancsfényű ikonja, elalszik, majd újra villan és világít is. Sem gyújtásra, sem járó motornál nem csinálnak semmit a magasságállítók, kiakasztottam a szintszabályzó pálcáját, picit jobban megmozgatva sem reagál. Lehúzkodtam külön-külön az állítómotor stekkerét, semmi. Kötöttem egy potmétert a szintszabályzó csatijába, nem reagált. Diagnosztikában nem találtam erre utaló hibát. :no: köszönöm!
Igen,ez is szempont. Cserébe nem drága,nincs drámaian rossz híre(ez nem tico/espero),elférsz a motorterében,van hely az utastérben-csomagtérben,alkatrész árak a béka segge alatt,rohadás nem nagyon ismert,nyilván koreai,meg kissé puha és alsó alsó kategória,de aki pl zastavábol ülne át egy hasonlóan otthon szerelhető autóba annak jo alternatíva.
Áh, nem voltam beszédülve... Lehet hogy autobahn volt? ;-)
Amúgy a pasas az a fajta volt, akiről a Tankcsapda szól. Számára az Isten a pénz lett és az jelentette a rangot, hogy mennyire állat az autód és mekkora mellű a nőd... Mára mondjuk lassan milliárdos bankszámlája lehet ahogy a cégét nézem. Elégedett lehet. Azt állította, hogy ki tudja akasztani az órát és azon mesterkedett hogy ezt be is bizonyítsa. Én kértem meg hogy ne folytassa, már így is kellőképpen csodálom mennyire menő. Nem éreztem egészségesnek, viszont felesleges kivagyiskodásnak igen. Utána aztán kissé visszavett, de azért haladtunk.
Egyébként a kilométerórákkal kapcsolatban : ami a kocsiban van az téli mínuszokban elég ronda hangot adott ki az elmúlt időkben, így a múltkor ki akartam cserélni , mert van nekem itthon másik darab kibontva. A km számláló részét viszont nem sikerült átállítanom a másiknak, teljesen szét kellett volna bontani hozzá fix rögzítéseket (pedig minden nepper purdé tudja ezt... én is azt hittem egyszerű lesz de nem).
Így aztán mivel azt akartam hogy ugyanonnan menjen tovább ahol most áll, inkább nem cseréltem ki, hanem juttattam némi kenést oda ahol sztem a zaj keletkezett és visszatettem a régit.
Viszont mind a kettőt meghajtottam akkus fúróval, ami nyilván ugyanannyit forgatott mind a kettőn. Mégis bő 10 km/h óra különbséggel mért egyik a másikhoz képest.Valahogyan biztos kalibrálható.
Én is arra buknék,már csak azért is mert klíma nélküli autót már csak másoknak tudok elképzelni :-). Finomítottam a szűrésen, klímásból is van vagy 450 ajánlat... Igaz ilyen korban már... én 14 éves kora óta a klímára költöttem magasan a legtöbbet 10 év alatt, közel 200 ezret. Ebben még az otthoni mókolás se játszik.
Egész érdekes mennyi mindent lehet kapni 300 ezer ft. alatt
...200 körül már van motorhibás 225 lovas S70 2.0 turbóbenzines volvó, 160 egy motor bele, múltkor már befenyítettem az asszonyt, ha nem beszél szépen velem, akkor veszek egyet, hogy tudjunk kétszázharminccal járni a tescóba:-)))), azt reszkethet a zéletéért:-DDD
Mondom ezt azért, mert nem olyan régen tervezgettem a cserét, épp úgy mint te most. Végignyálaztam sok írást mire egy-két márkára illetve típusra lement az érdeklődésem. Párat megnéztem, de én nem tudtam volna sokkal fiatalabb, a mostanihoz hasonlóan megbízható autóba átülni 850 e-1 misi alatt. Egy tip-top Carisma-ba majdnem beugrottam, de az is már 16 éves volt... 2x megnéztem, aztán maradtam amiben vagyok, inkább dolgoztam rajta pár napot-hetet. Most hétvégén megint lefestem az egészet, 5 méterről megint jól fog kinézni egy darabig :-)
Igaz nem lett olcsó ez sem, anyag áron eddig 280 körül van a vége. Szóval autóba rém könnyen megy a pénz.
Igen, azzal tisztában vagyok, hogy ez is egy pénznyelő automata, mint a Zasti volt eddig, de úgy gondoltam inkább a Volvot bontatom majd egykoron, nem a Zastit.:)
Ki tudnék szállni a Zastiból, az nagy dolog lenne, mert hirtelen történne és úgy talán nem viselne úgy meg.
Ennek a neppernek van egy Trabantja , apró cuccokat is árul, pl trabant karbi, gumik, stb.
Beszélgettünk, egy "falubeliek" vagyunk, de ez a hely 25 km re van, ott vett a nyáron telket e célból.
Most kezdte az üzletet ,nem veti még fel a pénz, az arca sem akkora még vagy csak jól álcázza.
Az igaz, hogy vannak azért letagadott részletek, csak a fő dolgokban ne legyenek gondok.(motor váltó, a kasztnija kétlem hogy az én kocsimnál rosszabb lenne, de majd megnézzük.)
Ezért ha ráér a Szakemberem elmegyünk talán megnézni együtt.
Hamar összejön: Vezérlés szett, folyadékok cseréje, 4 lengéscsillapító, fékek, kipufogó rohadás, egy kis lambda hiba rohadás javítás. És még nagy gondja nem is volt. Aztán ezek után még valami előjön eladni 200 alatt lehet.
Bármi kell hozzá nem annyi mint a Szerbeknél a piacon. :)
Itt helyi szinten ismerek vagy tíz ilyen urat,a legutóbbi eset az volt amikor forestert hirdettek,2.0benzinnek hirdetve. Mondom a kereskedő ismerősnek de ez gázos is...,azt mondja az ember erre“akkor senki nem jönne el megnézni” és ez csak egy ezrelékes lódítás. Citroen evasion a másik,mondja nagybátran/magabiztos kegyesen “bele kell vágni,stb”,persze két nap múlva kiderült le kéne a bölcsőt venni,próbálta is sok legény mint a a mesében,de mind vissza adta a szolgálatot. Ezek ugye így leirva nem eget verőek,de mint az üveg tigrisben is mondják“nekem NE,én is ebből élek”😉.
A gázadás függvényében nyit egy fojtószelepet a szívócső elején.Nekem sem volt fent a hathengeresen,semmilyen hiányát nem éreztem a működésben,csak a pillangószelepet ki kell rögzíteni teljesen nyitott állásban.
Sztem nem néztél rá az árakra a hahu-n... Egy szép Zastit manapság simán 250-280 -ért árulnak (hogy el is adják-e az más kérdés....) Tehát eleve 100 ráfizetésből indulnál ha ráfizetnél a Volvóra.
Annyi pénzért meg 96 és 2000 közötti évjáratokra, benzinesre szűrve 1500 fölötti találat van. Biztos vagyok benne hogy vannak közötte sokkal ésszerűbb ajánlatok egy olyan ember számára, akinek fontos hogy mennyiért autózik... Egy huszonéves ritka Volvo sztem rizikós.
Jó, alapból nem voltak annyira rosssz autók ezek. Ahogy sok másik sem,... a maga korában.
De mire neked "elfogyott", addigra még mindenféle "MINDEN mindegy csak menjen" emberhez került, aztán már azok is levetették(!!), X évet neppertelepeken rohasztották....és MOST azt venné meg ő.
És még így is gyanus ,hogy az általános öregség, betegség, rohadások, elhanyagoltságon túl a konkrét példánnyal valami nagyon csúnya hoppá van. Amitől a kereskedő 'okosba menekülne belőle.
Vagy katasztrofális műszaki baj, amit már nem simít el a vizsgán -eredetvizsgán- csúsztatott 1-2 tizes....vagy papír baj,... vagy jogi cirkusz.
Épeszű gondolkodással egy széles spektrumú szabadpiacon akár egy szép "muzeálisnak" bevetíthető zasti kapósabb is lehetNE, tehát eddig 'majdnem hihető.
De a magyar neppervilágot nem az ésszerűség hajtja, és a "piac" egy bizonyos torz részét tudja lefedni, ahol a középárú pár milliós 5-10 éves gyorsan pörög, nagy a kereslet, nagy a forgalom, sok a balek.
mivel nem tudja eladni ezért annyit kér tőled pluszba amennyiért beszámolhatta és arra gondol hogy a zastavát valami hobbi "veterános" beharapja, így akkor mégis megvan a haszna a volvón..
vagy nosztalgiát érez mert a nagyapja egy ilyennel vitte őket a balatonra :-)
Ez egy Renault-motor, a Volvo csak simogatott rajta keveset. Nem kulturált, nem erős, nem takarékos, de sokat elmegy (nagyjából ugyanez volt az első szériás Lagunákban és a Safrane-okban is.
10 éve vettem egy ilyen 460-as Volvót az 1.8-as motorral, akkor volt benne 157 ezer km. Mint utóbb kiderült, sikerült belőle egy igen jót kifogni, 70 ezret tekertem bele az elkövetkező négy évben nagyjából csak kopóalkatrészek cseréjével. A végére persze elfogyott, de nagyon szerettem, keresztül-kasul bejártuk vele Európát. Az enyém már szériavégi, nagy lökhárítós volt, ezek az értők szerint igen kiforrottak voltak, sokat fejlesztett rajtuk a Volvo a modellciklus alatt.
Hogy ma érdemes-e még ilyet venni '96-ból, az mondjuk már erősen véleményes szerintem.
Köszi a válaszod-ez hasznos volt-viszont valami beugrott az agyamba és kimentem az autóhoz-mert micra-emlitette az EGR-t-nos az a pillangó szelep-sajnos nem tudom a nevét-ami az egr felett van-basszus az volt beragadva-ill.nem nyitott ki teljesen-amikor kézzel megjárattam hallottam egy nagyon tompa hangot-és meglazult-szerintem fél állásban állt meg és azért volt szar minden.Most hogy szépen nyit zár-tökéletes a hangja -megy mint az ördög és én per pillanat hibátlannak itélem meg.Semmi fekete füst-erős és nincs semmi csörgés!-Bár furcsa mód le van szedve nekem az a valami ami a gázt köti össze ezzel a szeleppel-nem tudom mi a jelentősége-de gondolom van-de nekem nincs az a rudazat-Mi a dolga annak amúgy-és gond e -ha az nincs?
Nem lehet innen ezt eldönteni. Mindenki tudja hohy nem az alap dolgok lesznek drágák hozzá,hanem a többi tétel és szolgáltatás. Ritka hogy egy kereskedő ajánlatot tesz egy civil zastavájára,ez erősen elgondolkodtató kérdés...
tudtommal az összes motor renault származék az autó nem svéd hanem holland gyártás. fogalmam sincs hogy mit honnan "ollóztak" bele
biztos hogy robosztusabb mint a zasti
a kétliteres fogyasztása szerintem nem lesz alacsony. '96 az utolsó gyártási éve győződj meg róla hogy valóban akkori e, alvázszám 10. karaktere T kell legyen.
arra készülj fel hogy gyakorlatilag "örökre" veszed meg mert eladhatatlan darabok tehát minél jobb állapotú legyen
Az autózáshoz nem konyító unokatestverem kinézett egy 4...sorozatú volvot 1.8 Renault motorral,meg klímával ,egyéb tényleg jó extrákkal. Elmentünk megnézni,nem volt messze meg amugy szeretek kirándulni. Egy csomó dolog lifegett,nem működött,szivárgott,majd eldurrant rajta,pedig kívül és utasterét tekintve egy optikai jó értelmű csalódás volt. A motortérben káosz volt,ez úgy alapból és erre jött pár hungarikum javítás,fékek lengéscsillapitók mínuszban,kipufogó preforált lemez mindenhol. Ott hagytuk,tilos lett volna így megvenni mert nem hiszem el hogy nem lehetett volna a hibás dolgokat megjavítani,TMK-zni holott az eladó bizony autós szakma beli volt. Azóta láttam pár ilyen autót testközelből,azok sem voltak bizalom gerjesztőek. Nem tudom milyen réteg használja és nyilván van korrektül tartott darab a típusból,de kereskedésben legeltetett ilyen autót nem gondolnék jó vételnek 2018ban.
Az előtöltés nem szokott átugrani,illetve ha ez lenne,mindig rossz lenne.Tippként azt tudom leírni,hogy nekem a hasonló 24 szelepes OM606 produkált hasonló hangokat.Alapjáraton és kis fordulaton keményen csörgött,megtévesztési olyan hangon,mintha csapágyas,vagy csapszeges lett volna,nekem egy porlasztó adta be a kulcsot,gyakorlatilag dőlt át rajta a gázolaj.
A fordulatot a csörgési tartományban tartva egyenként fel kell lazítani a nyomócsöveket a porlasztókon és amelyik lazításánál elmúlik a hang,az lesz a bűnös.
Persze, ha odáig eljutok az "engedélyezési eljáráson"- azzony- hogy visszamegyek, akkor azt Szerelővel teszem meg.
De meglepetésszerűen mentem és indította egyre indult. Persze lehet reggel úgy kezdik a napot bemelegítéssel.
Volvo 406 2.0 i 1996 os Sedan 205 000 km normál állapot manuál klima abs légzsák 2 bör belső bár az viseletes de nekem ez nem gond állítólag nem rohad azt mondta menjek be alá, mondtam majd ha komolyodik a dolog, csak addig még meglegyen vag y ki tudja?
Nézesd át valakivel azt a Volvót, szerintem amit annyiért odaadnak arra kapásból 200 000 ft-ot rá kellhet dobni hogy megbízhatóan működjön. Azt hogy nem rohad kizártnak tartom. Alá kell menni. Mikori, milyen Volvo?
Sziasztok, most ki tudnék szállni a Zastavámból, szerintetek egy Volvora jó opció lenne lecserélni?
Ott hagynám a kereskedésben a Zastit ráfizetnék 100 000 ft ot és ennyi.
Állítólag nem rohad a Volvo stb, rendben van.
Jó, tudom öreg kocsi ez is, de ez 1996 os a Zasti meg 1988 as.
Valami fejlődés lenne talán.
Bár mondják , ha a Volvo ha nem indul reggel az már húzósabb mint a Zaszti ha nem indul.
Mert állítólag tele van relézve a Volvo.
De én egyelőre így haladnék előre, nincsenek millák nekem kocsira, mivel csak hobby szinten autózok.
Nem hiszem hogy Volvóval is lenne ennyi szerelés mint a Zastival, de ki tudja?
Minden észrevételt megköszönök.:)
Ja a Zasti 5 ös váltó beültetést lemondtam 27 nap várakozás után és abból a pénzből lenne ez a csere és ebben az 5. seb is megvan:) 0.8 sec alatt 100 on:)
Igaz tettem az asszonynak hátra egy biztonsági övet, de ez az "új"autó csak biztonságosabb.
Előzmény.: Véletlenszerűen becsörgött erőtlen lett és füstölt,halvány feketésen.. Ügyes gázadással felgyorsítottam-még azon a határon amikor még nem csörrent be a motor és utána haladtam tovább-majd ahogy jött el is múlt a hiba.
Néhány napig tünetmentesen jó volt az auto.Aztán újraprodukálta és megint jó lett.
Azt vettem észre hogy ha sokat állt(min.12órát)-és reggel beültem -elmentem dolgozni(min:12 óra)-tünetmentes volt-majd mikor végeztem a munkával és beültem szintén hiba nélkül ment az auto.
A gond ott kezdődött szinte mindig-amikor nem hosszú távot mentem és már a meleg motornál állítottam le az autót-ha újraindítottam utána szinte mindig csörgött.
Sokan mondták hogy porlasztócsúcs lesz-de az az érzésem hogy nem biztos-hiszen akkor hogyan lehet az hogy napokig hiba mentes volt.Az adagolóra se gyanakodnék mert véleményem szerint nem tud elmozdulni-és ez a soros Bosch adagoló túléli az autót azt hallottam.
Előgyújtást említették még-hogy a vákuumszivattyúnál talán átugrott a ricninél az adagoló tengelynél-de csak találgatások -és azért írom mert hátha információ lehet !
A tegnapi és a mai nap viszont már egyfolytában produkálta a hibát-nem volt hirtelen meggyógyulás-folyamatosan kerreg és csörög-erőtlen és feketésen füstül nagyobb gázadásra. 2000-es fordulat körül nem csörög annyira-és úgy ahogy nagyon lomhán gyorsul-de 80-90-nél többet nem megy.
Hidrotőke csere utáni összerakás közben, a veztengelyt tisztítás után csak félig raktam vissza az asztalra, kb. 80cm-ről esett betonra és kettétört. Ez normális, vagy véletlenek egybeesése?
Fékfolyadék cseréjénél, ha nyomással végzitek a légtelenítést, akkor mennyi fékfolyadékot szoktatok tölteni a feltöltő-légtelenítő készülékbe? (Készülék kapacitása ~5 liter, az autó fékrendszerében pedig ~1 liter fékfolyadék van)
A következő gondom lenne a kicsi puntóval ( punto 1.1 55s 1996 ): hullámzik az alapjárat üzemmelegen. ki lett cserélve az üresjárati szabályzó szelep ( alapjárati motor ), valamint tisztítva lett a pillangószelepház, gyertyák és kábelek is cserélve, és a vákuum csövek is cserélve vannak....de akkor sem múlt el! Mi lehet még ami okozhatja?
Nem. Nyitó hozzászólás (fura módon soha senki sem olvassa el.):
"Gyertek ide, és osszuk meg egymással (illetve ti velem :)) a tapasztalatainkat az autószereléssel kapcsolatban.
Tegyünk fel itt kérdéseket, válaszoljuk meg, írjunk be megbízható, jó szerelő műhelyeket (és megbízhatatlan rosszakat is), és még ami ide jön.
Remélem bejön ez a topic, és sokunknak segíteni fog."
Mellékes megjegyzés. A segítség önkéntes. Szimpátián és információn alapul. Nem várható el az itt lógó mihasznáktól, hogy kötelezően és a felelősségre vonás terhével fenyegetve bárkinek segítsenek. Megteszik ha épp kedvük van és tudját a választ- és a kérdező is nem gyógyszerész. Meg ad elég infót a találgatáshoz. Meg odafigyel a válaszra amit kapott. Meg épp nincs telihold.
2005 Focus 1,4 (asda kód) hidegindítás után egy percig le akar állni néhányszor, utána ok. Kartergázszelep új, map szenzor átcserélve egy másikból (azzal is ugyanezt csinálja), hibakód nincs.
Végül is hibakódot kértél, mondhatta volna azt is, hogy P0303 (pl). Azért fizettél. Amikor azt szeretnéd tudni, hogy mi romlott el, az egy összetettebb feladat, nem hibakódolvasásnak hívják.
1. nem sokaltam a munkadíját mert megkérdeztem és meg sem mondta mennyiért csinálja meg.. Sőt elkezdett variálni, hogy előbb nem cserélni ki hanem felcseréli ezt meg azt meg amazt...
2. hibakódolvasást kértem, azért fizettem. magyarán, hogy megmondja mi baja a kocsinak. jelen esetben melyik injektor a hibás. Úgy gondolom, hogy szabadon eldönthetem, hogy ez után megjavíttatom-e a kocsit, illetve kivel javíttatom meg. Helyszínen csak annyit mondtak, hogy a harmadik rossz...kértem, hogy nyomtassák ki a vizsgálat eredményét de nem tudnak nyomtatni. Gondoltam egyértelmű, hogy melyik a harmadik. :)
3. Aztán mivel rájöttem, hogy nem egyértelmű melyik a harmadik és itt is fele-fele választ kaptam, felhívtam a szakit, aki először nem mondta meg, hogy melyik a rossz hanem "vigyem el hozzá majd ő fogja tudni". Szerintem ha kifizettem a hibakódolvasást talán megmondhatná....
4. Félperces hallgatás után azt mondta a telefonba, hogy a vezérlés felől a harmadik.
5. Nem a vezérlés felől a harmadik volt a rossz, hanem a váltó felől a harmadik.
6. A szaki nem ért hozzá, vagy gondolta nem mondja meg az igazat??
Minden világos,kösz mindenkinek a kereséseket,meg a segítséget.Azért ha netán lesz időd a műtétre,kíváncsian várom,how it's working ez az izé a Fordban.
A heten majd jol szejjel cuttingolom az old pressure platet, azt majd en jol meg explainolom azt a zinternet nepenek the working principlet. Fcuk google ask me!! 😘
a nyomolap, es a nyomorugo kozt a tarcsa kopasanak megfelelen noveli a hezagot, igy a nyomorugo, es a kinyomo csapagy kozti tavolsag ugyanaz marad.. (a lenyeg a nyomo ero nem valtozik )
Arra gondoltam a gyártók nem címezik meg többféle formában és ennyi.
Ezt korábban leírtam,egy zseni úr kardán függesztő cserét akart keresni a hálón😬 touareghez,és nem volt süteménybe valója,hohy mindezt angolul is megtegye...,aztán felismerte a korlátait egybül😏.
Gyakorlati anyag ismeret letudva👍🏾🤘. Tenyleg gyönyörű az a mégsem rozsdamentes csap,w202 mercedesnél 25 Nm-t irnak meghúzasnak,szombaton olvastam/alkalmaztam.
Adott egy Audi A3 8L 1998, AHF motorkóddal. Az első hűtött (280mm) féktárcsák külső fele láthatóan jobban elkopott mint a belső (munkahenger oldali rész). Asszimetrikus kopást mi okozhatja? Szorulna a munkahenger?Esetleg szorulnak a fékbetétek a vezető sínen?
Nem volt 50E a rokon fóbiájában és a jobb hátsó munkahenger kent belül mindent,ott is ez volt...és utána a sértődés mert ez történt a kilenc! éves autóval. Sosem volt benne folyadék cserélve,talán🤔 a szervizben,de kötve hiszem/régen is volt,de ha el is van végezve akkor is várható sajnos mindez.
Csak szólok, hogy az emlegetett autókban van, és jeleztek is.........
A baj ott van, hogy mire komolyan veszik, megsül a motor. A másik meg a ford idiótasága, de már 20éve is ilyen volt, ha elfolyik a víz, a hőmérő marad ahol addig volt. Rossz helyen van a hőmérő jeladója.
Volt egy arc(férfi) aki az E39 szervo tartályba öntötte a dot4-et,nem is sejtette hogy a szélvédő közelében el dugva van amit keres,a saját autó ismeret fontos lenne ha már nyitogatják elejét(ritkábban hátulját). Ő volt a JLúzer😏.
Ha már szóba került ez a kuplung,egy kérdés: a kuplungszerkezet házára egy ponton fel volt lazán szegecselve egy S-alakú acélfül,ami kiszerelve lazán mozgatható volt abban a furatban,ahová beszegecselték.Lehúzásnál az alsó fele felült és kitámasztott a lendkeréken,a másik vége meg benyúlt a nyomórugóhoz,de nem láttam,meddig.A z új is ilyen volt,meg a kiszerelt eredeti is.Én nem tudtam kitalálni,mi lehet ennek a funkciója,esetleg tudja valaki?
Az milyen már, hogy sok autogyártó kispórolja az alacsony vizszint jelzöt?! Ha jol értelmezem, ezek a motorok is viz nélkül olvadnak, repednek, égnek el, amin nem is csodálkozom. (ezért nem árt autot vásárolni, nem ilyen kacatokat... :( )
Szép napod volt,mit ne mondjak. Lehet tudni,milyen márka volt ez a kiváló lendkerék?
Tavasszal itthon az 1.6 Mondeóhoz csak Sachs volt mindenhol,viszont meglepően jó áron,61e-ért,nem volt vele baj.
Érdekesség,hogy a gyári Ford kuplungszettbe is Sachs tárcsa volt csomagolva,a gyári fordos kinyomócsapágy dobozában meg FTE gyártmány volt,amit a saját nevén jóval olcsóbban is meg lehetett volna kapni,bár érdekes módon annak más volt a cikkszáma,mint ennek a gyári dobozosnak.
Kicseréltem a hibásnak detektált injektort, azaz a vezérlés felől a harmadikat.
A hiba 3 km után elő jött :)
Eszembe jutottak azok, akik azt mondták, hogy a francia a váltó felől számoz.
Ezért kicseréltem a váltó felől a harmadikat...és azóta jó. Nem akarom elkiabálni de, 150 km már ment hiba nélkül.
Szóval annak a szakinak aki kiolvasta a hibakódot és ki is fizettem neki az olvasást, majd ezt követően meg sem akarta mondani, hogy melyik lehet a rossz, a péklapátot adnám a kezébe, de a receptet nem kérném el...kedves cam aro
Nem is gondolok arra, hogy szándékosan mondott rossz injektort. :(
Szerencsémre nem bízok egy simlis fejű szerelőben sem, így megúsztam a csúnya lehúzást :)
Alhambra 1.8 20V (AWC) 2004-es, fekete. Reggeli hidegindításnál újabban a megszokottnál magasabbra rántja fel a fordulatot - 2000-2200 rpm - és pár másodperc után esik vissza a megszokott 1200 rpm körüli tartományra. Merre keressem az okot? Köszönöm.
Amikor vzérlést cserélnek, és tulhuzzak a szijat az ad ilyen h. Ot. Van a feszitôn jelőlés hova kell előfesziteni, ez ha nem oda kerűlt adja ezt a hangot, ellenőrizném a vez, feszítő jelolesen van e?
Kb. 1 hétig le lesz kötve az akksi. Javíttatom a műszerfalat, és kb. ennyi idő alatt ér vissza. Lehet valami gondja a kocsinak, ha ennyit akksi nélkül lesz? Vagy kössem vissza? (csak a km óra egység van kiszerelve)
Kell majd tanítanom valamit az autón, amikor végzek a javítással, és vissza lesz kötve az akksi?
Köszönöm. Nincs 3 ilyen karom izé a szíjtárcsán egyben van az egész. Hoaszbordás nélkül is jön a hang. Vezérlés fedelet levéve úgy tűnik, onnan jön a hang
Az M50ből némi módosítással S50 klónt (vagy hasonlót) szoktak építeni, aztán azt még tuningolják tőcsavarozzák, tűzkarikázzák, hegyes tengely, más himba, más rugó....és feltöltik....forog 9-10-11 néha akár 12 ezret(!)..9hez esetleg, felette már a gyári főtengely sem jó...
És akkor lesz belőle úgy 2.x bar körül egy kb. 600lovas turbómotor. Üzemórás. Nyilván.
Aminek egy hajtókarja lehet drágább, mitn egy komplett bontott M52....ez már kb az a liga, amivel a 70es évek végén a BMW a formula1-ben tarolt (igaz ott még az M10-M20 volt az alap)
Idehaza gyorsulnak ezekkel, meg pályaversenyeken mennek...
Na abban a gépműhelyben láttam egyedül ilyesmit, ahol ezek készülnek.
Sehol máshol, sosem.
Ezért nem tudom teljesen parasztvakításnak gondolni, nem hiszem ,hogy a motorépítő srácok és a gépműhelyes lilaködökkel etetené egymást, van elég egyéb bajuk, mint agyarországon mindekinek, nem érnek rá a hülyeségre.
A megrendelőket pedig ebben a körben (mikor valaki 40-50...stb milliót költ(!) egy hobbi(!!) pálya E36 vagy E46-ra...) kevéssé "érdekli" hogy húúú vakulj öreg, tork pléttel hónoltuk a blokkodat..
Ha nem számítana, szvsz nem csinálnák, de csinálják...innentől...
Neked is van valamim,nyugi nem tartok videó estet,stb,de ez mind autós érdekes dolog. A videó pont a paraszt vakitás témakörét meríti ki,el sem hinném ha nem látnám,csak neked😉.:
Ez a válasz-verzio is tetszik,lehetne akkor tényleg hideg-meleg kamra,meg a franc tudja még miféle bolondbiztossá tevő körülmények le demozása készre szerelés előtt.
Érdekes és mutatos holmi,látom a hely is rendben van,nem golyalábbal kell bent közlekedni a szét dobált dolgoktól és nem is az a steril prezentációs szoba,szoval lehet értelme is. Nekem csak feldobta a yt mert van egy “antik” M50 motorral hajtott BMW-m és ilyenkor dúl a kapcsolódó anyagok bombája. Köszönöm.
Passz, én gépésznek is botcsinálta vagyok, hogy ne tudnák akár megmunkálás közben melegíteni is, mondjuk a csúcsmotorok gyártásakor, (pl. nascar és kategóriája)...azt nem hiszem....
.. az összes USA oldalon halálosan komolyan ecsetelik ezt a torque plate dolgot..:
Ugyanekkora árammal/huzaltolással a 2mm-es lemezt szépen lehet vele folyamatosan hegeszteni, de a másfeleshez inkább soknak tűnik, ha nem vigyázok átlyukasztja(kisebb tolással is), folyamatosan nem lehet varrni.(meg nem is akarok, felgyújtanám az autót).
1-es lemezhez kisebbre kell vegyem az áramot/tolást is, de ott sem ég be szépen, puklis marad - ha nem hagyom elhűlni a lemezt, akkor egy kicsit szebb.
------------------------
most jöttem vissza próbaútról, ha 110-nél blokkolóra húzom a kézit, akkor keresztbevágja az autót sem szakad ki a híd alóla, szerintem jó lett
"torque plate" az USA-ban máig népszerű, de komolyabb helyen (versenysport?) máshol is használgatják..
Leegyszerűsítve egy olyan lukacsos "hengerfej pótlék", amit ugyanúgy lehúznak a blokkra fúrás-hónolás előtt, mint a fejet majd végül, kiindulva abból, hogy lehúzott fejjel a blokk picit máshogy "csavarodik", azt belehúzza ez a cucc, tehát mikor végül fent lesz a fej, elméletben tökéletes lesz.
Ezeken nincs légtelenítö furat...Viszont ha emlékszel bx-es, korodra akkor az öreg dieseleknek a termosztátházon van 2 réz légtelenítöcsavar+ egy a hütön.
Fazékban tesztelve mind a 3 kinyitott ,a vízböl kivéve le is zártak
De hány fokon?(termosztát az mocsok tud lenni, ha akkora rés van, amin nem folyik át a víz a fazékból kivéve, a szivattyú ott is átnyomhatja beszerelve)
Egyszerre 3 nem lehet ugyanúgy rossz, mondjuk tdi-hez tudok adni 65, meg 95 fokon nyitót is, utóbbi 1 évet se bírt ki(Behr)
Anyósomnak valamilyen automata váltós használt kis autót vennénk. A legtöbb ilyen autóba CVT váltó van. Sose volt automata váltós kocsim (valszeg nem is lesz), nem értek hozzá.
A kérdésem, hogy milyen tüneteket produkál egy ilyen CVT váltó, ha nincs tökéletes állapotban? (Rossz, vagy kezd elhalálozni). Mire kell figyelni?
Egyelőre 2011 után gyártott faceliftes Jazz tűnik a befutónak. Itt a CVT váltónál 40 000km-enkénti olajcserét írnak elő.
Még mindig a termosztát... (bx 1.9 d mot. kód 162 (xud 9) ) Kicseréltem termosztátot. A jelenség ugyanaz maradt. Tipikus termosztát hiba: városban felmelegszik,de ha hajtom városon kívül akkor visszahül 65-70 fokra.
Vízhömérö egy mechanikus van beszerelve,de egy másik hasonló elven müködövel is teszteltem. Pár fok eltéréssel ,de lényegében ugyanazt mutatják. Alapjáraton járatva felmelegszik 90 fokig is..ilyenkor a hütöventillátor is bekapcsol úgy ahogy kell. Viszont elindulás után 2 km-alatt kb. a víz ismét 65-70 fokos lesz.
Elövettem a 2016-ban kiszerelt termosztátot,a most kiszereltet+ az új wahlert is kiszereltem. Fazékban tesztelve mind a 3 kinyitott ,a vízböl kivéve le is zártak..
A termosztátot tömítéssel egy zéger gyürü biztosítja a helyén. Látszólag minden rendben van,termosztátház belsejében sem látok repedést.
Valami ötlet esetleg??
Néztem a gyári programot a termosztátház +fedél már nfp sajnos.
A hiba lokalizálása céljából be lehet indítani melegen pár másodpercre hosszbordás szíj nélkül? Ha megszűnne a nyekergés, akkor a verérlés/vízpumpa részt ki lehetne zárni.
Nekem ugyanez a blokk van a Mondeómban és ha arra tompán nyekergő hangra gondolsz alapjáraton,az nálam egy Conti hosszbordás szíj,meg egy új Dayco feszítő felrakása után elmúlt.
:-), ez a kéccázezeré vett munkásverdám, annyira kötődök hozzá, mint légy a légypapírhoz, inkább csak kényszer(hobbinak is jó, mondjuk időm még nincs rá)
Meg át kéne menjen a műszakin tavasszal, mondjuk azt nem értem, hogy eddig hogy ment át, ez a luk nem 2 napja keletkezett.
Belülről szerintem olajfújás lesz, a maradék rozsdákat talán az zárja el legjobban a zoxigéntől, üregvédő alá simán bemegy a víz.
A gumis/szerelő műhelyben miért húzzák túl a kerékcsavarokat? Már rutinszerűen csinálom azt, hogy gumizás vagy javítás után hazaérve rögtön lelazítom a csavarokat egy 2 méteres cső és kerékkulcs kombóval, majd meghúzom magam. Ha nem csinálom meg, egy esetleges defektnél az út szélén a túlhúzott csavarokat hogy élő ember le nem szedi kulccsal, az biztos.
Üzemmelegen alapjáraton fura hangja van , ha megemelem a fordulatot akkor eltűnik, vagy jelentősen csökken. Hidegen nem hallom. Conti vezérlés, Ina feszítők, vízpumpa kb 15ezret futottak. Bordásszíjat levéve a feszítők, generátor és klíma kompresszor nem produkál olyat, mint amikor elfárad egy csapágy.
Van a páromnak egy 2007 es 1.4 es citroen berlingo
Motorkódja: PSAKFW10FST
szivárog az olaj a bal féltengejnél a leeresztő csavart megtaláltam 8 mm négyszög de a beöntőtt vagy szintjelző csavart nem találom a beöntő gondolom nem a tetején lévö műanyag kupak alatt lévő le egőztetőnél kell felönteni ha igen akkor hol a szintjelzője?
Valami otthoni hobbira van igényem, erre gondoltam, de most eladták a 250ezres golf 3ast,vr6 ost, de van fent golf 2 vr6 rojekt eladó amit a tulaj félbehagyott
Oké, oké, 1előre kalkulació, és elméleti síkon van a projekt, úgy látom a neten 400 LE felett tud ez a vr6 turbo, ezt nem tudom megvenni, készen, annyit nem költenék. 250ezer a kocsi, és a tuning ha belefér 1mill250ezer ft-ba és tud 400Le felett az okés lenne.
Köszönöm, ezek megvannak,keresek:erősített kuplung, féltengelyek, hosszabb valtoatetel, erősitett mart dugók, erdekelne honnan lehet beszerezni. Számlával, garival.
Figyu. Cam Aro arra akart célozni, hogy előtted is ott van annak a lehetősége, hogy megkeresd a neten a megfelelő meghúzási nyomatékokat a saját motorodhoz. Ne másokat dolgoztass.
Azért segítek elindulni: Google, Bing, és egyebek.
Épp ezért vannak megadva a kritikus lehúzási nyomatékok, szögek. Ahol ez nem túl lényeges ott az általános szabályok érvényesek.
Gyakorlatban ezek a "hétköznapi" csavarok meghúzása sokkal inkább érzésből, tapasztalatból megy. Lehetne ezt műszaki szemmel fikázni, de sokkal megbízhatóbb, mint egy nyomatékkulcs.
Egy alapnyomatékra húzott, aztán megadott szöggel meghúzott csavar funkciója egész más, mint ami a fényszórót, vagy a lökhárítót tartja. Olvass utána, ezek nagy nyúlású csavarok, gyakorlatilag rugóként viselkednek, ezért lényeges a pontos lehúzásuk. Ellentétben például egy szelepdekli csavarral, amit csak úgy "meg kell húzni".
Nem tudom, de szerintem például a termosztátház csavarjait nem kell annyira meghúzni. Feltételezem, hogy akkor az alumínium öntvénybe fúrt menet kiszakadna. Az acélcsavarnak ez meg se kottyanna. :)
Ez a táblázat félmegoldás. Ha csak ez alapján húzná meg nekem a csavarokat, akkor inkább nem kérem meg. Még ingyen sem. Meghúzás után még van olyan csavar amit még bizonyos szögben meg kell húzni. Azt látom, hogy a Vezérműtengely fogaskerekét 50Nm kell meghúzni és utána még 60 elfordulási fokkal. És a többi csavart? De melyikek? És mennyi szögfokkal?
Igen, én is csak PSA motorokban cseréltem rossz injektor szelepet, de azokban elég sokat. (PU, NFU,KFU). Inkább azt mondanám rá, hogy jellemző hiba, mint ritka.
Z14XEP motor vezérműlánc cserekor a meghúzási nyomatékokat ábrázoló fényképeden látom a nyomatékokat. De a többi, cseréhez szükséges meghúzási nyomatékokról tudnál még képeket feltölteni? PL: motortartó, vezérműlánc fedél, szelepfedél, olajteknő, láncfeszítők, termosztát, vízpumpa stb. Illetve az általad küldött fényképen a 10 csavar meghúzási nyomatékát nem látom. Előre is köszönöm.
Nem tudom hová vagy valósi. Vagy két hete a Szőnyi úti injektoros műhelyben tisztíttattam 4 db injektort. Kiszerelve vittem, 3500 forint volt darabja, tisztítás, ellenőrzés. Tán megéri, kiderül ha nem jól nyit, rossz a porlasztása vagy bármi ilyesmi.
Szerintem is korrekt, legalább egy majdnem új motor került így vissza bele, ennyiért bontott motort sem adnak. Sok gondmentes kilométert kívánok vele, a tulajának, és add át, hogy a sorentó fórumon tényleg sokat tudnak segíteni, mert van még sajnos több gyakori meghibásodása is ami könnyedén megelőzhető ha célirányosan ellenőrzik ezeket.
(ennek, mióta nincs gyújtókábel, kevés a jelentősége,..)
... hogy neked melyik injektorod "rossz", az ettől teljesen független, bár nem jellemző hibájuk ezeknek az injektor gond.
Sokkal előbb gyertya, trafó, szelep is szét tud menni, mert a hézag ezeken manuálisan beállítandó, amit nem csinál meg soha senki.
206nál egyébként a koraiak betegsége ,hogy az ablakmosó rácsepegtet az egyik injektorra, talán a hármasra, ami hiába vízhatlan csatlakozó, azért ennyi fürdés után egyszercsak elkezd rohadni belül az érintkező és "elromlik" az injektor. Ez erősen látszik is, lehuzott csatlakozó belül zöldre van rohadva ilyenkor, néha mozdításra leesik, lerohad a vezetékről is.
Valójában a csatlakozót újrakrimpelve a vezetékre, a szivárgó mosófejet kicserélve, lepucolva minden csati, az injektor visszatehető és semmi baja.
Ha egy injektor egyáltalán nem megy, azt a kezedet rátéve érzed, hogy nem "kattan", ha folyik vagy csepeg, vagy keveset nyom, azt persze nem okvetlen, de kiszerelés után azért általában látszik mi van, átalában az üzemanyagben levő rozsda-víz-mocsok tömíti el, ilyenkor én mindet kiszedem, mert a többi általában pont ugy néz ki, csak valami csoda folytán még működik.
Ha tudod mit csinálsz, akkumulátorról tudod kattogtatni, illetve alátéve pár befőttest a helyén ellenőrizni is tudod mennyit nyomnak indítózás közben. Ezt csak csaját felelősségre, a porlasztott benzin nem játék, (bár nem is egy éles atomtöltet azért)
Sokszor az is segít, ha a csavar körül az öntvényt jól megkalapálod egy 8mm körüli tompa dornival. Csavart is ütheted, ha nincs rajta már hatlapfej, annak úgy is mindegy.
Fontos, hogy lehetőleg ne törd bele, mert kifúrni úgy, hogy később tömítsen nem könnyű.
Öngyújtó az semmi, sokszor a gázforrasztó sem elég, a CO2 ráhegesztés hatásos tud lenni.
Akkor neked nem újdonság, de én nem merem megkockáztatni , én is szeretném megmenteni, és felújíttatni,hogy a szakember csak rakja fel a fent lévő helyére , valahogy előre dolgozni neki.
Igen épp ezt gondoltam, hogy ezt a légtelenítőt nem nagyon nyitogatták.
Köszi, majd írok ha elkészül, bár ezt a srácot is lasszóval lehet csak ide csalni.
Már vagy húszat beleszakítottam,vagy úgy jöttek hogy le voltak törve,nyalva,de meg kellett menteni mind mert nem volt csere darab előkészítve. Így hogy kb két évente ugyis nyitogatni kell őket nincs baj,de különben volna anyázás.
Látod ezt elfelejtettem. Itt a lényeg,a fő szo*ás tárgya megmutatta magát. Rakni kell rá egy anyát és ráhegeszteni,utána két lehetőség jöhet:1ki tudod tekerni,2le szakad a feje pont síkban az öntvénnyel. Még ezek után is ki lehet fúrni(fúró szárakat beletörni stb👎🏿,a kúpos ülékre kell vigyázni nehogy olyan mélyre menj ),de türelemmel sikerül,feltéve ha azt az alaktalan tuskót meg tudod stabilan fogni. Légtelenítő csavart lehet kapni,az már nem nagy dolog,fékjavító is van pl autofren vagy akron stb.
Zoli, itt írok rád mert nem tudom hogy kellene máshogyan, szóval a féknyereg légtelenítő csavarja hogyan jön ki,? elforog a villáskulcs, de a satuba fogva a csavart is elforog az egész nyereg körül egy új mintát rajzolva a satu pofái a légtelenítő csavarra.
Áztattam rozsdamaróba, melegítettem, most fékolajban ázik.
Holnap kibszom az ablakon Mézga Géza modjára.
Az a szerencse, hogy ez a bontott cucc, csak "gyakorolok"nem az a baj, hogy béna vagyok, hanem az idegeim szálkásodnak ki, na de sebaj ennélkül unalmas lenne az életem.
Lehet elviszem öcsémhez 1-2 tálca sör neylon fóliája alá rejtve.
De amikor meglátja a Zastavát úgy kell a kertből kikönyörögni:)
Vagy a zsákok vezérlőjét tették olyan helyre, hogy annak a bele olvadt össze és pukkantott, vagy elég láng ment be a szélvédőn, hogy magában a zsákban aktiválódjon az indítótöltet.
Szemre esélyes mind a kettő, de én nem zárom ki azt sem, hogyha a gyordulásérzékelő a félvezetők által elviselhetetlen tűréshatáron sokszorosan túlmenő meleget kap olyan értéket jelez még "utolsó erejével", ami nyitja a zsákot.
Nyilván ez blődli, de a mai világban egyáltalán nem lepne meg,....
.. közel az biztos, hogy az autó nem ütközött, ahogyan én azt is eléggé kétlem, és meseszerűnek tartom, ami "magyarázatként" a cikkben megjelenik.
Az OM651-es Mercedes dízel blokk is szokott ilyet produkálni,pedig azok nem szokták leszabályzásig forgatni.Általában kenési problémák miatt van a baj.
Cimborának pár hónapja szakadt szét egy ilyen blokk,a felületes első vizitnél megforgott fekvőcsapágyat találtak,elzárt olajzófurattal,bár azt senki nem tudja,hogy ez ok,vagy okozat.
Jah, érdekes, mert gondolom a kulcsot kivette, leállította a motort, így még egy ütközéskor sem aktiválódnak a légzsákok. A szenzorok pedig gyorsulásérzékelők, nem úgy van az, hogy összeég két drót és már nyílik is...
(Nyilván nem Neked mondom, csak hangosan gondolkodom.)
Azért pont nálad kopogok,mert láttam egy két tökös sztorit és te (is) tudhatod. Ha háromszor ennyit forog akkor sem kellett volna “leizzadnia”😏🤔,a gumi meg sem melegedett:)
Itthon márka szervizben most három “etalon” kép alapján kell eldöntenie a szerelőnek hogy jogosult e az autó a garanciális-visszahívós bulira..,vagy sem,szép gesztus,pont pénteken regélte egy ott dolgozó.
Mos komolyan😬...,ezt én is sejtettem,de mi a mögöttes realityi? Ez valami legendásan gyenge konstrukció(anno totalcaron írtak róla,na lehet nem pont erről,de volt sztori az elvékonyitott mindenről),vagy a tulaj hibája volt? Nem nyúzta ezt olyan sokáig,vagy rosszul gondolom?
Sziasztok. Kis tanács kellene. Milyen autó az amiről leszedhető a hátsó kerékagy tengelycsonkostul. Illetve viszonylag nagy súlyt képes elviselni. Utánfutó híd összeépítéséhez kellene. Eddig az opel combo b.ig jutottam.
No, sok ideget spóroltam volna akkor ha tudtam volna hogy ez így lehetséges. Mondjuk eleve nem tartottam be az "egyszerűtől a bonyolult felé" alapelvet.
Meglett amúgy a ködlámpa baja. A világítás kombinált kapcsolója volt rossz. Van itthon három darab, sajna egyik sem tökéletes de a legjobbat kiválasztottam és az lett. Ezen majdnem minden működik, csak az ablaktörlő leggyorsabb fokozata nem.
Múltkor kerestem ilyen kipufogó csatlakozó karimát. Nem írtam aztán , de a Janó dob nevű cégnél sikerült venni elég olcsón (ezer pár száz ft/db) és pontos méretre. Az A oszlop takaróból megrendeltem az üvegszálasat, erre a mókus visszaírt, hogy a jófogás felületen rendeljem meg, ahol hirdet. Megtettem, ott meg nem igazolta vissza. Úgy néz ki ez nem lesz, összeragasztgattam ma megint a régit.
Van 1 literesben is amit pisztollyal lehet kifújni.
Zsírszerü anyag. Jó, mert évente (tél elött) kicsit kipótolom ahol megkopott esetleg..és kb ennyi.
Nincs az mint a hagyományos alvázvédöknél ,hogy a kövek megsértik és alámegy a víz és jobban rohad mintha nem lenne rajta semmi.
Az üregekhez én egy olcsó terméket használok : cartechnik hohlraumversicherung spray. Ehhez jár speciális hosszabbító csö amit az üregekbe vezetve többfelé terít.
Van egy 2011-es 1.6 benzines, Chevrolet Cruze. Meleg levegő befűvásnál, csak az egyik oldalra fújja a meleg levegőt a másik oldalra csak hideget! Mi lehet a probléma? valami terelőlapát nem nyithat arra az oldalra esetleg?
Tevedtem, valoban kohmos ertek szerepel a databan. K tartomanyban is mertem es nem mutatott semmit, szoval akkor csak szakadt lehet. Nem latok be odaig, de szakuzlet fotoja alapjan 3 szalas a senzor, haromszogu csatival, viszont ki mar csak ket szal jon a kabelkoteg fele. Dupla senzor lenne (ecu+muszerfal) de okelme csak az eggyikbol dolgozik mert digitalis a muszerfal?
Motort cseréltem, azóta csak gázzal indul és nincs alapjárat. Ha megyek vele megjön az alapjárat de néha ingadozik. Csupasz motor volt, minden cullang át lett szerelve, átnéztem többször is, elvileg minden cső, csatlakozó, stb a helyén van.
Van ezeknél olyan hogy tanitani kell az alapjáratot vagy működnie kellene ennek és kezdjem keresni mit rontottam el?
Köszi, holnap folytatom. Ha véletlenül kisül a hiba majd megírom. Biztiket már végignéztem, még olyanokat is találtam amikről eddig nem is tudtam hogy vannak. Mind jónak látszik. Műszeregység volt még nemrég szétszedve, km óra javítás miatt. Tán ott lehet kiégve a visszajelzője és azért bohóckodik... Ez például olyat is tud, hogy ha kiég a féklámpaizzó, akkor valamelyik piros visszajelző fényt kigyújtja a műszeregységben fékezéskor.
Egyszer még a Marutinkkal én is jártam úgy, hogy tompított fénynél a bal oldali csak halványan derengett. No, mondom itt valami nem érintkezik jól! Neki is láttam, bontottam csiszoltam mindenféle dolgokat, de semmi nem történt.
Jó pár óra szívás után izzót cseréltem... és jó is lett. Azt csinálta a köcsög, hogy a tompítottra a távolsági szálat derengtette a szakadt tompított helyett.
Azt sem tudtam felfogni hogyan csinálja, de csinálta. Útálom az ilyen nem szekvenciális elektromos dolgokat. Igaz, én a Twin Peaks-et sem értettem, szóval lehet nem vok egy észlény :-)