A kisembernek régen Trabantja sem volt. Éveket kellett rá várni, és annyiba került hogy munkabérből lakhatási költségek mellett sosem gyűjtötted össze az árát.
Ma előbb jut az átlag ember autóhoz (újhoz is, használthoz is) mint 40 éve.
Szerintem a "kisember" (ami nálam a szegény ember kategória) az régen sem vett autót , az átlag ember viszont régen és most is megtalálja azokat a típusokat amiket meg tud fizetni .
Ami nyugaton volt a népautó az a keleti blokkban a családi autó.
VW Bogarat , Minit , Citroen Kacsát szinte alig használtak nyugaton családi autónak mig keletebbre ezek szoci megfelelői voltak az átlagcsaládok realitása még az 1980-as években is .
Biztos, hogy nem teszt, az oldalukon már frissült a megjelenések várható időpontja, kb. 7-8 számig fent van, hogy mi lesz benne, plusz, hogy május végétől már heti megjelenésben fog jönni.
Bocsánat a tévedésért. Csak teljesen meg voltam győződve arról hogy azt is a deagostini forgalmazta... Kár hogy akkor nagy valószínűséggel csak jövőre fogják a teljes szériát kiadni.
Még jobban utánanéztem a dolgoknak, a Lengyelek kétszer is kaptak négy számos tesztet: 2015 Áprilisban és 2016 Márciusban a teljes sorozat végül 2016 Augusztus végén indult el.
Az nem jelent semmit, hogy a dátumok fent vannak a 8. számig.
A Lengyeleknél is úgy volt, hogy kiadtak 4 számot 2015 májusában, majd 2016 tavaszán elindult a teljes sor, de ott a 4 tesztszámot az előfizetők a kiadótól ajándékba kapták, vagyis nem kellett kifizetniük.
Köszi!Azt hogy érted hogy 4-számból álló tesztet kapunk?
Gondolom hogy az elején csak 4 számot jelentettnek meg, de én a weboldalukon már meg van egészen a nyolcadik számig a kiadási nap.(legalábbis az újságárusoknál)
Ahogy néztem a Lengyel gyűjtőket, elég vegyesen jelentek meg alkatrészek a kispolszkihoz és az utánfutóhoz.
Pl. az utánfutó kasztnija már kész volt, de a kocsi még sehogysem állt.
Amin spórolni tudnál: az ablakok, szellőzrácsok
Az alap előfizetéssel kb 37ezret spórolsz az újságosnál történő beszerzéshez képest a teljes modell árából.
De várhatsz arra is, hogy lesz olyan, aki elkezdi összegyűjteni, de valamiért majd eladja egy idő után az alkatrészcsomagokat, és úgy jobb áron tudod beszerezni.
Ráadásul nekem van egy olyan érzésem, hogy most még csak 4 számból álló tesztet kapunk, ahogy anno a Lengyelek is.
Vicces látvány volt az biztos , de a szomorú az , hogy itt közép-európában sokaknak anno az ilyen autók ( Polski 126p , Trabant , Oltcit ) jelentették A családi autót .
Na ez érdekes.Köszönöm az információt!Nyilván a sok kispolszki futott és keresletnek megfelelően gyártottak "kiegészítőket" (De nekem igazából a méret vicces azzal hogy az amúgy sem túl nagy lakókocsi nagyobb mint maga ami vontatja.
Nem volt irreális mert a lengyelek kifejezetten a kispolszkihoz fejlesztették ki a lakókocsit . Üvegszálból készült a felépítmény és kb.350 kg volt a súlya .
Illetve ha tudtok mondani olyan modellt amit hasonlóan (hasonló alatt úgy értem hogy fém és darabokban van szóval nem ""kivágni"" kell) lehet összerakni, kisebb méretarányban akkor minden tanácsot szívesen fogadok mert ebben a témakörben (szerintem ti is érzékelitek) eléggé zöldfülű vagyok.
Nagyon szépen köszönöm a gyors választ.A lakókocsin én is gondolkodtam mert igazából irreális hogy egy 24 lóerős autó eltudná ezt húzni ... (és még ilyen méretarányban is fura lenne) Igazából a "viszonylag teljes legyen" alatt azt értettem hogy, mondjuk a motort le lehetne-e "csalni" vagy esetleg a felfüggesztésből pár nem annyira fontos számot.
Mit jelent az , hogy "viszonylag teljes legyen " ?
Szerintem ezt neked kell eldöntened , hogy mit nem szeretnél megvenni ahhoz , hogy a te igényeidnek még megfelelö modell legyen a végeredmény . Szerintem aki egy ilyen 1:8-asal próbálkozik az vegye meg az összes számot , akinek drága az vegye meg a jóval olcsóbb 1/43 , 1/24 , 1/18-as méretarányút .