Keresés

Részletes keresés

Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2022.11.15 0 0 40941
Gideon's bible Creative Commons License 2022.11.15 0 0 40940

If These Walls Could Sing

Disney+   dec.16.

Mary McCartney filmje az Abbey Road Stúdióról.

Vid ispán Creative Commons License 2022.11.14 0 0 40939

Meg hát az utolsó hármat leszámítva a Beatles-kislemezek is eredetileg monók voltak, utóbb, a válogatáslemezeknél terjedtek el a kislemezdalok sztereó mixei, de pl. a Paperback Writer refrénjében a visszhang csak a mono mixben hallható, vagy mondjuk - bár ez nem mixfüggő - a Help! kislemezváltozata is egy helyen eltér a dalszövegben, abból is tudtommal csak a mono változat létezik.

Előzmény: Rainvan (40938)
Rainvan Creative Commons License 2022.11.14 0 0 40938

Köszi, akkor valahogyan leszedem a mono Revolvert.

Az elmúlt napokban átértékeltem a véleményemet (tehát, hogy "egy verzió szóljon jól és ennyi") és nagyon kíváncsi lettem a mono mixekre.

Egyrészt az autentikusságuk miatt, másrészt meg mert így friss füllel hallhatom újra az ezerszer hallott dalokat és ez nem rossz dolog ennyi évtized után. :)

(Nyilván erre a Giles-mixek is alkalmasak, de pont a Revolvernél tök jó, hogy van még hova nyúlni az ő mixe és az eredeti sztereó mixen túl is.)

Előzmény: Vid ispán (40937)
Vid ispán Creative Commons License 2022.11.14 0 0 40937

Én az amerikai albumokból a Capitol-boxokat szoktam hallgatni, azokon az eredeti amerikai mix van, és bizony a korai felvételek sztereóban nemegyszer ütősebbek, mint az akkori angol sztereó mixek. Kár, hogy az U.S. Albumsra aztán nem ezeket, hanem a 2009-es remastereket tették.

Az új remixekből eddig is szerintem Sgt. Pepper a legjobb, valóban leginkább azért, mert kvázi "hozzáigazították" a monóhoz, és pl. a She's Leaving Home-ot visszaállították az eredeti sebességre. Az új Fehér Album se szól rosszul, azért nem, mert szerintem ott az eredeti mixnél csak jobbat lehetett csinálni, viszont az új mixben olyan tónusok is bejönnek, amelyek eredetileg nem voltak jelen, azaz valószínűleg távol esik az együttes által elképzelt hangzástól. Az Abbey Road szerintem egyes helyeken rosszabb lett (pl. The End), a Let It Be-nek meg a bónusztackek az erősségei, noha a Get Back mint LP ebben a formában tényleg jobb, hogy nem jelent meg, a Let It Be szerintem jobb lett nála. A Revolverben pedig tényleg a mono a legütősebb mindmáig.

Előzmény: Rainvan (40934)
lazzz1013 Creative Commons License 2022.11.12 0 0 40936

Nekem sem tetszik az "új" Revolver. Nagyon zavaróan belenyúltak a hangképbe, idegen az egész.

Eleve nem vagyok rajongója a folyamatos újramixeléseknek. Egy együttes ahogy annak idején megcsinálta a lemezt, azzal a hangzással barátkozzunk meg. A technika fejlődésének köszönhetően mindig lehet jobbat és jobbat, vagy inkább tetszetősebbet csinálni, aminek végül már semmi köze nem lesz az eredeti (ahhoz inkább hűen igyekvő) hangzáshoz. Persze üzleti szempontból ki lehet használni a Beatles iránti rajongást, és lehet újra, és újra nyúzni azt a bőrt...

Előzmény: Rainvan (40932)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2022.11.12 0 0 40935
Rainvan Creative Commons License 2022.11.11 0 0 40934

 

 

 

"A Peppers kapcsán kb. az elmúlt 20 évben számtalan helyen lehetett arról olvasni, hogy a mono mix az "igazi" és a sztereó mennyire összecsapott."

 

Erről eszembe jutott valami, amit talán nem is lehet megfogalmazni úgy, hogy ne hangozzon hülyén. 

A '90-es években szocializálódtam, mint zenehallgató (is).

Sosem voltam se vájtfülű, se gyűjtő, de ahhoz máig ragaszkodom, hogy a kedvenc zenéim gyári CD-n a polcomon legyenek. Magyarán EGY jól szóló változat mindenképp kell belőlük. A jó dalokon túl az egyetlen kritériumom, hogy szóljon jól, pontosabban úgy szóljon, hogy szívesen hallgassam. 

A '90-es években, amennyire erre ráláttam tizenéves fejjel: volt "A" lemez és "ennyi". Átlag 12 dal CD/MC.

Esetleg 1-2 plusz dal a méregdrága import japán kiadáson.

Ehhez képest ma ilyen-olyan-amolyan deluxe verziók. 

Oké, ez meddig művészi törekvés és honnantól kiadói? 

A bónuszdal miért bónusz és miért épp AZ a bónusz?

('95-ben megkaptam a Voodoo Lounge c. Stones-lemezt, aztán 9 évig sóvárogtam a CD-bónuszra. Amikor megvettem, kiderült, hogy egy teljesen semmilyen dal -egyből világos lett, miért nem a lemez része- jól agyon is csapja a kazettán még záró zseniális Thru And Thru által teremtett hangulatot. Az ilyen bónuszdaloknak mi értelme? Csak hogy legyen?)

 

Persze a Beatles idején még rosszabb volt a helyzet: angol verzió, mindent mindennel összekutyuló amerikai változat (csináljunk két lemezből és 1-2 single-ből három LP-t... nagyon örülök, hogy a White Albumot már elkerülte ez a sors. Persze már a Peppert is, de az közel sem annyira "szívem csücske" album mint a WA), külön mono és stereo mix...

Én meg szinte igénytelennek érzem magam, hogy elvagyok a sztereó CD-kiadással és úgy érzem, hogy valamiről lemaradok, ha kihagyom a mono mixeket - miközben nincs hiányérzetem sem (hiszen én egész mostanáig azt sem tudtam, hogy a Pepper mixszel bármi "baj" volna...), holott tudom, hogy a Beatles azokat hagyta jóvá. 

Viszont amit nem értek: miért tér el egymástól a kettő a hangzáson túl is? Gondolok itt arra, hogy sokszor hosszabb/rövidebb a másik változat, plusz vokál/hangszer hallható benne vagy épp nem...

Miért variáltak és nem csak annyi történt, hogy az egyik kiadás monóban szól, a másik nem? 

Biztos totál földhözragadt gondolkodás, de nekem, akinek az egyetlen elvárása egy album bármely kiadása felé, hogy "tetsszenek a dalok és a hangzás", sokkal egyszerűbb lenne ha volna "AZ" album egy verzióban és kész. Úgy értem, ha azt mondom, hogy a kedvenc U2 lemezem az Achtung Baby az egy egyértelmű dolog, nincs kérdés. 

Nade ha azt mondom, hogy a kedvenc Beatles-lemezem a Rubber Soul...

Az angol? Az amerikai? A mono? A sztereo? 

Ha hallottad az Achtung Babyt, ismered a lemezt. 

Ha hallottad a Rubber Soult, ismered valamelyik változatát...

 

És a sok filózás végére egy kérdés: van olyan amerikai változatú Beatles-album, amit szívesebben hallgattok, mint az eredeti angol kiadást? (A Magical Mystery Tour nem ér. :))

 

 

Előzmény: PeterCorr (40933)
PeterCorr Creative Commons License 2022.11.11 0 0 40933

Az Abbey Road esetében szerintem sem volt indokolt a remix és én is nagy rajongója vagyok a Let It Be Naked lemeznek. Sem az eredeti, sem a remix nem ér a közelébe nálam.  A Revolver újrakeverést szerintem az eredeti monó és sztereó mixek összevetése után lehet igazán értékelni. A Peppers kapcsán kb. az elmúlt 20 évben számtalan helyen lehetett arról olvasni, hogy a mono mix az "igazi" és a sztereó mennyire összecsapott. Még évekkel a 2009-es Mono Box megjenése előtt, egy orosz bootleg CD-ről jól ismertem a mono változatot. Nem így a Revolvert. Sőt, igazából 2009 után se nagyon játszottam le monóban, talán csak 2-3 alkalommal, akkor is inkább az US Albums boxból. Szóval a Revolver nálam is a sztereó hangzással "égett" be. Aztán most, amikor pár hete kijött a Taxman  remix, összehasonlításképpen elővettem a mono CD-t is. Aztán életemben először figyelmesen végighallgattam és utána track by track összevetettem az eredeti sztereóval. És bizony meg kellett állapítanom, hogy a monó mixben a dalok sokkal ütősebbek, "tömörebbek"...ahogy írtad. Az egésznek kicsit rockosabb az összhatása. Szerintem az új mix ugyanezt az összhangzást adja vissza sztereóban. Ezért nincsenek túlzottan szétpanorámázva a sávok, nincsen zengetővel kelltett szellősebb hangzás. Viszont jobban hallhatók az ADT effektek az éneken, ami az eredeti sztereó mixben néhol alig hallható, sok más aprósággal együtt. Szóval a két utolsó remix album megjelenéssel ellentétben, ennél sokkal pozitívabb benyomásaim vannak.

Előzmény: Rainvan (40932)
Rainvan Creative Commons License 2022.11.11 0 0 40932

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, nekem nem tetszik az új Revolver-mix. Tömbszerűnek hallom a zenét és valahogy tompának az eredetihez képest, hiába részletgazdagabb. 

A Peppertől odáig voltam (vagyok), a White Albumot pont tegnap hallgattam négy év után először a 2009-es CD-ről és attól féltem, nem fog tetszeni már: de tetszett. Végülis 17 éven keresztül hallgattam az eredeti mixet rengeteget és egy ilyen erős bevésődést nem lehet egykönnyen felülírni - de miért is kéne.

Főleg, hogy az a tömörebb hangzás jót tesz a rockosabb daloknak. 

Az Abbey Roadnál én nem hallottam olyan jelentős különbséget, ami miatt volt értelme hozzányúlni igazából, a Let It Be-nél meg lassan 20 éve nálam csak a Naked jöhet számításba. Ha Giles meghagyta a vonósokat és a kórust (márpedig kénytelen volt), nincs az az új mix, ami eltántorít a Nakedtől. 

Szóval így vagyok Giles mixeivel. 

Hiába nem jött be a Giles-Revolver, nagyon várom, mit kezd a Rubber Soullal, ami szerintem a legjobb szimpla lemezük (magyarán az egy szem duplaalbumukat leszámítva a legerősebb dalcsokor nekem), minden dalát nagyon szeretem. 

Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2022.11.10 0 0 40931
The Doors Creative Commons License 2022.11.08 -1 1 40930

Na akkor itt vannak a válaszaim: 

 

Please Please Me

 

Kedvenc: I Saw Her Standing There

Legkevésbé kedvenc: Chains

Legtúlértékeltebb: Love Me Do

Legalulértékeltebb: Misery

 

With The Beatles

Kedvenc: Not a Second Time 

Legkevésbé kedvenc: Little Child

Legtúlértékeltebb: All My Loving

Legalulértékeltebb: Not a Second Time

 

A Hard Day's Night

Kedvenc: Things We Said Today

Legkevésbé kedvenc: When I Get Home

Legtúlértékeltebb: Can't Buy Me Love

Legalulértékeltebb: Things We Said Today

 

Beatles For Sale

Kedvenc: I'll Follow The Sun

Legkevésbé kedvenc: Kansas City (Hey Hey Hey) 

Legtúlértékeltebb: Rock and Roll Music

Legalulértékeltebb: Words of Love

 

Help! 

Kedvenc: Ticket to Ride

Legkevésbé kedvenc: Dizzy Miss Lizzy

Legtúlértékeltebb: Yesterday

Legalulértékeltebb: Tell Me What You See

 

Rubber Soul

Kedvenc: Nowhere Man

Legkevésbé kedvenc: Run For Your Life

Legtúlértékeltebb: nincs ilyen 

Legalulértékeltebb: ilyen sincs

 

Revolver

Kedvenc: Taxman

Legkevésbé kedvenc: Love You To

Legtúlértékeltebb: Yellow Submarine 

Legalulértékeltebb: I'm Only Sleeping 

 

Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band

Kedvenc: When I'm Sixty-Four

Legkevésbé kedvenc: Within You Without You

Legtúlértékeltebb: nincs ilyen 

Legalulértékeltebb: When I'm Sixty-Four

 

Magical Mystery Tour

Kedvenc: Penny Lane

Legkevésbé kedvenc: Flying

Legtúlértékeltebb: All You Need is Love

Legalulértékeltebb: itt sincs nagyon ilyen... Talán a Baby You're a Rich Man, de az meg elég gyenge kis dalocska

 

The Beatles (a Fehér album) 

Kedvenc: Helter Skelter

Legkevésbé kedvenc: Revolution 9 és Wild Honey Pie. De ha rendes dalról van szó, akkor a Long, Long, Long

Legtúlértékeltebb: Happinness is a Warm Gun

Legalulértékeltebb: Good Night vagy Don't Pass Me By

 

Yellow Submarine

Kedvenc: Hey Bulldog

Legkevésbé kedvenc: It's All Too Much

Legtúlértékeltebb: a két kislemez-nóta, amit korábban is írtam 

Legalulértékeltebb: Only a Nothern Song

 

Abbey Road

Kedvenc: Because

Legkevésbé kedvenc: Polythene Pam

Legtúlértékeltebb: itt sincs ilyen

Legalulértékeltebb: Because

 

Let it Be 

Kedvenc: Across the Universe

Legkevésbé kedvenc: Dig It és Maggie May... ha komoly dal kell, akkor Let it Be

Legtúlértékeltebb: Let it Be

Legalulértékeltebb: The Long and Winding Road

 

És még ott vannak a jó öreg kislemez-slágerek is...

 

Kedvenc kislemezem tőlük: Rain

Legkevésbé kedvenc: Matchbox

Legtúlértékeltebb: nincsen ilyen 

Legalulértékeltebb: The Inner Light

 

Bármi kifogás van, szóljatok! 

The Doors Creative Commons License 2022.11.08 0 0 40929

Sziasztok Beatles-rajongók. Néhány kérdés lenne hozzátok, de hogy ne irigykedjetek, én is megválaszolom őket. Tehát melyik a

 

* kedvenc

* legkevésbé kedvenc

* legtúlértékeltebb

* legalulértékeltebb Beatles-dal az összes stúdióalbumról

 

Nemsokára érkezik az én válaszom is. 

BGbr Creative Commons License 2022.11.08 0 0 40928

Ha valaki furcsállja a Freddie & the Dreamers mozdulatait a linkelt klipben, elárulom, hogy ez egy új tánc akart volna lenni... :)

 

Ha jól belegondolunk ez is olyan tipikus "ötvenes évek", hogy új tánc! MEGÉRKEZETT A LEGÚJABB TÁNCŐRÜLET! (*)

A Beatlesnél (a "hatvanas években") ilyesmi fel se merült már, tulajdonképpen a Twist and shout se tviszt-dal...

 

 

(*) Persze, mintha mostanság megint lenne ilyen :)

Előzmény: BGbr (40923)
Gideon's bible Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40927

Számból.

Szigorúan.

Szót.

Vetted ki.

Előzmény: BGbr (40920)
Gideon's bible Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40926

Heartwarming.

Előzmény: The Doors (40925)
The Doors Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40925

És nálam az osztálykirándulás előtt alig ismerte vki a Beatlest. Aztán a kirándulás egyik party-ján az én kívánságomra megszólalt a Back in the USSR.

 

Azóta az egész osztály szereti őket! 

The Doors Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40924

Most néztem meg, és úgy tűnik, egy jó részük tényleg playback-elt. 

Előzmény: PeterCorr (40915)
BGbr Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40923

Gyerekkoromban, az "innen-onnan felvett dalok kazettán"-korszakban, nekem A Freddie and the Dreamers "I'm telling you now" című nagy slágere (mellesleg ma már tudom: Mitch Murray [tudjátok:)] dala) után közvetlenül jött a She Loves You... :)

Hát azt a kontrasztot, amit e két dal meghallgatása jelentett... :))))

 

https://www.youtube.com/watch?v=rb28_dVNqXU&t=28s

 

https://www.youtube.com/watch?v=oVCwDl-S09A

Előzmény: Vid ispán (40922)
Vid ispán Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40922

Van egy viszonylag gyakran hangoztatott a nézet, miszerint persze, már a korai Beatles is figyelemreméltó, na de az igazi esztétikai érték és forradalmi tett mégiscsak a studio years... Holott ha meghallgatjuk, milyen menő slágerek voltak 1963 elején, és aztán elképzeljük, ahogy valaki akkoriban elindítja a tűt az első Beatles-LP fölött, és megszólal az I Saw Her Standing There, hát az tényleg egészen más. A ma már kissé lesajnált She Loves You*-ban is merész újítás volt, hogy refrénnel kezdett, meg hogy nem a szokásos E/1-ben szól a narráció. Meg hát az I Want To Hold Your Handben a hangnemváltás. Stb. Szóval már a korai Beatlesnek is eléggé forradalmi húzásai voltak, ami a Pop Gearből is lejön.

 

* A She Loves You-nál nagyon látszik szerintem Martin keze, a koncert- és a rádiófelvételek szinte kivétel nélkül nyúlósak és olykor ritmustalannak tűnnek, a lemezváltozat viszont ütős lett.

BGbr Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40921

"Frank Sinatraról nem is beszélve. Ő még az 1970-es évek elején is olyan zenét csinált, mint kb. harminc évvel korábban."

 

Öööö... igen, de én kifejezetten a "fiatalok zenéjére" hoztam a példákat: a fiatal Paul Anka, Neil Sedaka, Lesley Gore stb. kifejezetten fiataloknak szóló friss dalokkal lett sikeres, amely dalok hozzák a tipikus ötvenes évekbeli hangzást - aztán ha megnézzük a dátumot (vagy az ilyen időrendi slágerösszeállítást), akkor derül ki, hogy ezek bizony 1960 utániak, sőt 1963-asok, amikor Beatles éppen berobbant. És - ahogy korábban írták itt - még a B. slágeresebb számai is mennyire "forradalminak" tűntek.

 

Ilyenkor tapasztaljuk a "zenetörténészek" véleményét, hogy bizony a rock-and-roll-"forradalom" nagyon gyorsan "kifulladt" (Elvis bevonulásával, Holly halálával, Berry, Jerry Lee Lewis ügyeivel), és hogy szinte visszatért a korábbi slágeres szint, és igazából a Beatles fellépése volt az "igazi" megújulása a "könnyűzenének", a "fiatalok zenéjé"-nek.

 

(Aztán majd 68 körül jön egy újabb átrétegződés, amikor a kislemezlistákon megint túlsúlyba kerülnek a slágerzenék...)

Előzmény: The Doors (40909)
BGbr Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40920

Nekem a Piggies egy nagy kedvencem. Mondhatnám, hogy az első ötben benne van (de a tízben tuti :)

Pont a csembaló miatt :)

Előzmény: The Doors (40914)
Rainvan Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40919

Igen, itt megint előjön az a probléma, hogy George hangja erősen korlátozott volt. Szólt jól (pl. Taxman, I Need You, Something), de rockosabb dalokban ritkán: hiányzott belőle az az él vagy nyers tónus, amit John és Paul gond nélkül produkált bármikor. 

De a Not Guilty riffjei nagyon ülnek. És a szöveg is. 

Az a "baj", hogy nekem a Road és az Across is nagy kedvencem Naked-formában, de értem, amit írsz. 

Viszont ahogy George befejezte a dalt '79-ben, nekem akkora csalódás: pont a lényeg veszett el belőle. Persze az is lehet, hogy belátta: nem elég erőteljes a hangja ahhoz, hogy a rockos verzió igazán üssön. 

De George "kevés" hangjával együtt is nagy kedvencem azért. 

Előzmény: Vid ispán (40917)
dalmata13 Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40918

Sziasztok! .A minap antikváriumban vettem fillérekért egy Beatles -bibliát.Anno(1969) megvolt nekem is papírfedeles változatban... csak szétesett darabjaira,elkallódott.A mostani viszont sötétkék keményfedeles az Alföldi nyomdában készült 1969-ben, Debrecenben 35000-es példányban.A könyv szinte új állapotú és dedikált .1969. júl .3 .dátummal.Beleolvastam a topikba de ilyen kiadásról nem esett szó.1969-ben a budapesti Zrinyi nyomdában adtak ki 35.000-es és 41.000-es példányszámú puhafedeles bibliát.Tud valaki erről a keményfedeles debreceni 1969-es kiadásról?

Vid ispán Creative Commons License 2022.11.04 0 0 40917

Szerintem a levezető gitárfutam a Not Guilty erőssége, a vokálos rész vérszegény. E tekintetben kicsit olyan, mint az Across The Universe vagy a The Long And Winding Road: jó alapötletek és alapsémák, amelyeket aztán többszöri nekifutásra se sikerült tökéletesre kihozni.

Előzmény: Rainvan (40916)
Rainvan Creative Commons License 2022.11.03 0 0 40916

Nem tetszik a zenéje, a csembaló túl hangsúlyos. 

(A szövegre meg legfeljebb a vállam vonogatom, írt pár jobbat George.) 

 

A Not Guilty-ben is szól a csembaló és ott tetszik is, kár, hogy nem az a dal került az albumra inkább (és szövegileg is erősebb). 

Az 50 éves kiadáson szereplő teljes verzió tökéletesen passzolt volna a lemezre és akkor eggyel több "heavy" (de legalábbis jó rockos) dal volna rajta - ami külön jó lenne, de a Piggies helyén végképp. 

Csak Harrison nem volt vele elégedett, J+P meg a szövegét tartotta neccesnek/vette magára.

Aztán 11 évre rá George vérszegény jazzpopként véglegesítette a számot... 

Kár ezért a dalért, a Beatles egyik legjobb rockdala (vagy lehetett volna).

Előzmény: The Doors (40914)
PeterCorr Creative Commons License 2022.11.03 0 1 40915

1. Ismerem a számokat, mindegyik ugyanúgy szól mint a lemezen.

2. Egy hangszer sincs bedugva, egyetlen mikrofon sincs a felvételeken.

3. Onnan tudom biztosan, hogy a fentiekből kikövetkeztettem.

 

Te láttad egyáltalán a filmet?

 

Előzmény: The Doors (40913)
The Doors Creative Commons License 2022.11.03 0 0 40914

Miért nem szereted a Piggies-t? 

Előzmény: Rainvan (40889)
The Doors Creative Commons License 2022.11.03 0 0 40913

Honnan tudod ilyen biztosan hogy a többiek playback-elnek

Akkoriban ez nem volt divat. 

Előzmény: PeterCorr (40907)
Őrült kacsa a zebrán Creative Commons License 2022.11.03 -1 0 40912

Igen, Saville némileg belerondít az ocsmány pofájával ebbe a negédes nosztalgiába.

Előzmény: Gideon's bible (40911)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!