Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stanczi2 Creative Commons License 2023.02.03 0 0 14831

Gép megint feladta a leckét de talán én győztem.Folytoszelepet kétszer is levettemkimostam majd szét is szedtem.El is szomorodtam hogy kökorszaki potnéteres nem indukcios az érzékelő.Egy angol forumon szerzett füles után a Kartergázcső szivótorokba csatlakozó ágát lezártam és folytószelepep  és a  levegő szürő  közé vittem be a kartergázt.Ez után megszünt az 800-1200 közöttialapjárati ingadozás.Simán indul szépen muzsikál.sszony már régen mondta az ota van gond a géppel amiota uj kartergázcsövet tettem rá.A régi szarrá repedezett már.  Mivel a szivo szelepfedélben nincs kartergáz szelep a csőbenkéne lenni e valahol .de nincs.Viszont van egy 1.5 mm átméröjü szükités a szivo házba menő csőnél.Ez lehet szelep helyett.Az után gyártott nál talán nincs ez meg?Majd pályán is meghajtom mit produkál a gép majd.Most alapjárat 4 fokon 95 fokon stabil 740-760 között mozog.

 

stanczi2 Creative Commons License 2023.02.02 0 0 14830

Talán kezdem már kicsomozni a gubancot.  Csomagtartonál az utánfutónak hátra vitt pozitiv vezeték a szivargyujtótól néha zárlatba kerülhetet a hátso világitás vezetékével.Ettől bolondulhatott meg a számizogép talán mert nem értette a gondot  Vezetékekk alapossan elkülönitve szigetelve.Az ota egyszersem állt meg a gép.Régebben 5 böl 2 szer nem akart tekerni az önindito sem.Már ez is a multé,mostanában nem tapasztaltam.A folytoszelepet is alaposan megtisztitottam.Hihetetlen könnyen leszerelhető.Ingadozó alapjárat negszünt ,de most kicsit magas 1000 for az alapjárat melegen is.Hidegen 1200-1100.Gyanus még a benzingöz Cső ami a szivó torokba csatlakozik a kartergázcsövön.Nem kap e ott valahol fars levegőt a gép.Volt egy piszok jó könyvem a gépen orosz nyelven Sajna eltünt a pc-röl.Még kisebb csomok vannak.Aki nem akar unatkozni vegyen C4 et.

okqn14 Creative Commons License 2023.01.26 0 0 14829

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni : Citroen C4 Gradn Picasso 2010-s évjárat Hdi kivitel.

A sebességmérő és fordulatszám mérő közötti színes kijelző ami a rádiót és Navit mutatja a kövekező furcsaságot kezdte el művelni.

Legváratlanabb pillanatban menet közben akár üzem melegen, akár indításkor teljesen elsötétül, illetve mikor gondolja magát akkor pedig visszajön.

Csak a középső rész szórakozik, a kilométeróra rendesen működik.

A "sötöség" ideje alatt a rádió önmagába kifogástalanul működik - a kormányról fogadja apl a hangerőváltozást vagyx a csatorna váltást is.

Valami érintkezési gondra illetve a visszajelző képernyő betegségére gondolok, de hogyan lehet ezt jobban megtudni hogy melyik részen keressem a hibát ?

Vagy gyakori hogy ez a középső kijelző meghal ? Ha igen bontóból tudok ilyet szerezni ?

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.25 0 1 14828

lemaradt a kép.

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14827)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.25 0 0 14827

Megérkezett. Jó minőségűnek látszik.

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.24 0 0 14826

Köszönöm a segítséget, megkönnyebbültem, hogy Bosch van benne. Azt ha jól láttam a felújítható verzió.

Nem vagyok annyira árérzékeny, hogy 1-2 db-ra ne spendíroznám meg. Nekem az üzembiztonság (és a közeledő vizsgaképesség) sokkal fontosabb.

Eleddig nem sokat költöttem a kocsira és amit rászántam, hogy 200-250 ezer km között rá kell költeni, abba még belefér.

Volt egy részecskeszűrő csere, kettős tömegű csere, most valszeg lesz egy turbó csere és ha minden igaz, akkor lesz valamennyi porlasztó.... 500 eFt-ot terveztem. Utána remélem hosszabb távon nem lesz szervi baj. A többi kisebb izék, mint most a csomagtérajtó vezetéktörés, ezeket remélem sk orvoslom.

 

Igazából az fájt volna, ha 200 eFt/db-ot kellene kiköhögnöm mondjuk két db porlasztóra, az borította volna a költségvetést.

Előzmény: FeZ_ (14825)
FeZ_ Creative Commons License 2023.01.23 0 0 14825

"hogy melyik típus lehet a kocsiban, illetve érdemes-e megkockáztatni és 20 ezer forintért -lesz ami lesz alapon- bontóból cserélni (törött autóból)?"

Bosch van benne a gyári program szerint. (ami nem rossz a többi lehetőséghez képest)

Az, hogy a bontott jó lesz-e vagy sem, a fene se tudja, 50%-50%.

Egy barátomnak pl. cserélgettek bontottra 1-2 csúcsot, ideig-óráig mentek, 2 lerohadás és ilyen csúcs csere után végül kellett bele 4 újat vennie, bár a részleteket nem teljesen ismerem.

Ettől függetlenül a 20e Ft nem túl sok, de te tudod csak eldönteni, hogy ennyi kockázat belefér-e neked. 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14824)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.23 0 0 14824

Adott egy 2009-es, 1,6 HDi 80 kW (240.000 km) autó.

 

Gyakori, de nem mindig fennálló tünetek:

Gázadásra fekete füstöt nyom, állóhelyzetből a szokásosnál nagyobb a turbólyuk.

Menet közben főleg terhelésnövekedéskor (pl emelkedő, vagy gázadás) néha 1-2 mp-re megtorpan, elgyengül, egyébként rendesen gyorsul (persze füstölve). Megtorpanáskor általában csettegő hangot is lehet hallani. Ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás a kijelző szerint néhány másodpercre literekkel megugrik. Gyorsításkor többnyire lehet hallani egy halk kerregő hangot.

A hibajelenség részecskeszűrő regenerálás közben sokkal látványosabb, korábban is észre lehetett venni, de nem torpant meg az autó. Regenerálás idején mind alacsony fordulaton, mind magas fordulaton borzalmasan egyenetlenül jár a motor. Ez bizonyos mértékben normális, de ennyire durva soha nem volt.

 

Könnyen indul a kocsi, indítási problémái nincsenek, azonban alapjárata néha még üzem meleg állapotban is ingadozik. A kocsi fogyasztása teljesen rendben van, főleg országúti forgalomban (munkába járó autó) 5,1-5,2 körül van.

Fokozott koromképződés miatt a kocsi új (utángyártott) részecskeszűrővel is kb 500 km-ként regenerál

 

 

Egyik tipp szerint a turbó éli végóráit. Látható is némi olajszivárgása.

A másik tipp szerint egy, vagy több befecskendező lehet hibás.

Harmadik tipp szerint mindkettő, a hibás befecskendező bekokszolta a turbót és a változó geometria vacakol.

 

A turbó cseréjével (felújításával) már megbékéltem. Ami viszont aggaszt, hogy nem tudom milyen befecskendezővel szerelték az autót. Szól a fáma olyanról, hogy egyes típusok nem újíthatók fel, venni kell 150-200 ezer forintért újat.

Szeretném megkérdezni a szakértő fórumtársakat, hogy melyik típus lehet a kocsiban, illetve érdemes-e megkockáztatni és 20 ezer forintért -lesz ami lesz alapon- bontóból cserélni (törött autóból)?

A kocsi alvázszáma: VF7LC9HZH9Y505810

Szintén kérdésem, hogy tud-e valaki hasonló tünetegyüttesről, esetleg saját maga átélt-e ilyeneket és megosztaná velem a tapasztalatait, amivel közelebb vinne a megoldáshoz?

 

Előre is köszönöm a válasz(oka)t!

 

stanczi2 Creative Commons License 2023.01.22 0 0 14823

A gép betes viselkedése megoldodott.Az Idönkénti majd  akár párpercenkénti gépleállás  4db gyertya csere uj gyujtó trafó alapos MAP sensor takaritás utántöbb napja tökéletessen üzemel.a TOVÁBB JUTÁS ÉRDEKÉBEN MINDIG LE KELLET VENNI AZ AKKU SARUT AMI A HIBÁT IS TÖRÖLTE EGY RÖVID IDŐRE .  Nem volt jó érzés mikor a pályán130 nál a belső sávban előz az ember seggében brutál Audi rohanna tovább C 4 meg leállitja a motorját.

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.18 0 0 14822

Szerintem mindenkinek célszerű egy ilyet beszerezni, mert 5-10 éves kortól törvényszerűen törni fognak a vezetékek.

 

Tegnap voltam egy bontóban, két bontásra váró C4-est is megnéztem, mindkettőben javították már. A javítás nem olyan egyszerű, ezen segít a javítószett.

 

Fontos információ annak, aki esetleg rendelni akar ilyet, a Cupe-nak másik fajta kell, az is van a lengyeleknek.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14819)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.18 0 0 14821

Igen, ebben a javítószettben is szilikon szigetelésű vezetékek vannak. A legjobb az egészben, hogy komplett, nem kell szarakodni, a vezetékköteget el kell vágni két helyen és köztesen beiktatni, az új átvezetőt. Külön érdemes megemlíteni, hogy a hátsó ablakmosó csöve is benne van a szettben, tehát azt is lehet vágni.

 

A beázás nálam is megtörtént. Az átvezető gumicső karosszérián levő végét kentem körbe szilikonnal. Az megoldotta.

Előzmény: stanczi2 (14820)
stanczi2 Creative Commons License 2023.01.18 0 1 14820

Nálam már 4 éves korában több vezeték elvolt szakadva a gumi hátsó ajtó árvezetőben.Közönséges vezetékkel kicserélten a szakadt részeket.Forrasztásokaz utastérben a dugónál csinltam.Majd 8 évessen megint szakadt két ér.Most már minőségi nagyon hajlékony szilikon vezetékre cserélve.A vastag test átvittem a bal ioldalra.Nagyon buta megoldás az egészHajlamos is beázni a gép  itt.Hasonló piszok buta megoldás a szélvédő alsó nulla tömitése a motortér felé.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14819)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.18 0 0 14819

Minden C4-esnél eljön a pillanat...

 

Megrendeltem...

 

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-przewodow-klapy-citroen-c4-9904528863

 

Itt "csak" 15-16 ezer forint postaköltséggel együtt, 3 napon belül szállítva.

Hasonló a britektől 40 körül.

stanczi2 Creative Commons License 2023.01.15 0 0 14818

C4szombat reggelEgy pöcre indul.Majd garázsbol kiállva pár perc és motor lámpa és leáll. Aksi le majkd vissza Tökéletessen jár a motor.Szerviz laptopjával vizsgálva semmi hiba mindenhol gyári paraméterek vannak.Fordulat kicsit ingadozik 900-950 .Döntés uj trafó uj gyertyák aztán meglátjuk.

 

Előzmény: stanczi2 (14817)
stanczi2 Creative Commons License 2023.01.14 0 0 14817

Olajnyomás alapon 3 bár ford 6 bár .1 órai mühely mérés semmi hiba.Próbaut városban30 perc.bedobálta a gyujtás hibákat össze vissza  hengerszámokkal.  motor letiltással Törlés után megint minden rendben.Elhoztam gépetHazafelé pályán MInden fokozat padlógáz 6 ezerig.  170 ig semmi hiba tökéletes minden.Talán trafó szorakozhat.Trafó 20-tol 70 ig van.feleslegesen nem vennék.

stanczi2 Creative Commons License 2023.01.13 0 0 14816

A káosz folytatódott. A tudósok arra jutottak hogy motorvezérlő gond lehet Ilyen szinten már nem ért.enek hozzá-lehet márkaszervizt kell felkeresnem-

stanczi2 Creative Commons License 2023.01.12 0 0 14815

Eddigi tapasztalatom alapján elég könnyen szerelhető a gép.Egyedül az AXIÁL rud volt szivatos .a hozzá valo szerszám nélkülM.ost a tudosoknál hagytam.Ma remélem laptopokkal  felszerelve kicsomozzák a számomra   hihetetlen viselkedését.Itt nincs olyan hogy kicsi   alapjáratnál  felvillan a lámpa.Sippant egyet világit a lámpa és mimdjárt tárolodik is a hibatárolóba.Akku saru levétele KB 30 secre törli.'16 éves gép demég most sem sokan tudják a C 4 elektronikáját teljes tudással.Meg lesz a hiba közlöm az eredményt.

Lex Icon Creative Commons License 2023.01.12 0 0 14814

Tök jó ez a kocsi. Ez már a jövő technológiája, csak MI helyett csibész szellemeket raktak bele.

Előzmény: stanczi2 (14812)
FeZ_ Creative Commons License 2023.01.11 0 0 14813

Az elektronika. Nem direkt a kapcsolat az olajlámpa és az olajgomba között. 

Ha nincsen olajnyomás, (vagy lehúzod a csatlakozót), nem azonnal fog jelezni miatta, normálisan se, bár nyilván nem percek múlva kell(ene) jeleznie. 

 

Előzmény: stanczi2 (14812)
stanczi2 Creative Commons License 2023.01.11 0 0 14812

Most tényleg  c4 tudosok véleménye kéne. Az uj olajgombával is csinálta a müsort a gép ahogy előzöleg leirtam.Levettem a gombárol a villamos csatlakozot .Gyujtásnál jelezte hogy nincs olajnyomás ahogy mindig.  Inditoztam motor azonnal beindult.Pár másodperc mulva elaludt az olajnyomás lámpája.Mi az istentől alszik el a lámpa ha az érzékelő be sincs kötve ? Motor csendben normálissan üzemel Kb 10 km mentem vele.Tökéletessen gyorsit semmi más hang mint régebben.Mi az isten kapcsolja ki az olajnyomás lámpát ha nics .bekötve az érzékelő?

FeZ_ Creative Commons License 2023.01.11 -1 0 14811

Biztos ami biztos én első körben megmérném az olajnyomást amikor elkezd jelezni a műszerfal. 

Ha van megfelelő nyomás, akkor lehet elektromos irányba kutakodni tovább.

Sajnos a 16 szelepes 1,4-eseknél sűrűn előfordul a kevés  olajnyomás hiba, ami tipikusan alapjáraton és később jelentkezik, nem indításnál. 

 

 

 

Előzmény: stanczi2 (14810)
stanczi2 Creative Commons License 2023.01.11 0 0 14810

C4 2006 1.4    Menetközben kb 2000  fordulatnál   megjelent az olajnyomás hiány lámpa.Olajszint maximumon.Motorhang normális.A senki földjén voltam a gép világiotó hibával tovább mednt kb  5 percig majd elkkezdett villogni az állandó világításbol  és  kb 2 perc mulva a benzit is elvette szerintem az elektronika.Akku saru levéve 1 percre  A motor megint normálisan  majdment kb 15 percig  majd mindenkezdődött elölröl.Másnap olajkszüró olaj gomba ujra cserélve.   Motor inditáskot tökéletessen müködött.Kb 4 km után a hiba előjött.Akku saru levétele visszarakása után per percig minden normális.Van ötlete valakinek volt BX-em  Xantiámamit jobb gépnek tartok mint a mostani C4-em.Hosszu utra nem tudok mmegbizni benne sajna.

stanczi2 Creative Commons License 2023.01.10 0 0 14809

A váltó tetején az aksi alatt van a szuszogo.Ótt kell feltólteni olajjal a gyári mennyiséget.Nincs szint ellen örzés.Leeresztő Bal keréknél a váltó alján oldalán található.Feltőltés a szuszigon tömlő és tőlcsér kell.

 

 

Előzmény: Gyuszi Gazdag (14778)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.06 0 0 14808

Köszi!

Hétvégén, ha lesz időm, akkor ránézek, ha nem, akkor marad a január végi szervizidőpontomban a szerelő megbízása.

Előzmény: FeZ_ (14807)
FeZ_ Creative Commons License 2023.01.06 0 0 14807

Ha benne van a csőben még, akkor esetleg - ha van affinitásod szerelni - a pálca-csövet kiszerelve kint ki lehetne belőle erőszakolni a beletört darabot. Az jobb megoldás lenne, mint a beletolás, ami amúgy megoldható azzal amódszerrel, amit írtál. 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14806)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.06 0 0 14806

Szia!

Hát nem ennyire egyszerű a helyzet.... :-(

Megvettem az új nívópálcát és nem tudom a helyére tenni, mert a másik vége beékelődött. Nem akarom az újat is beletörni.

Találkoztál már ilyennel? Vegyek elő egy vastagabb acéldrótot és brute force módszerrel toljam neki, hogy belökje a törött darabot az olajteknőbe?

Előzmény: FeZ_ (14803)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.01 0 0 14805
  • 1,6 HDi 80 kW (2009.), 240 ezer km
  • A kocsi eroteljesebb gazadasra feketen fustol eleg csunyan. Egyebkent nem veszek eszre gyengelkedest... kiveve ha...:
  • Legvaratlanabb pillanatokban megtorpan. Legtobbszor gazadaskor, de neha terhelesvaltas nelkul is. Ilyenkor ketyego (?), klattyogo (?) hangot is lehet hallani. Neha kigyorsitas utani gazelvetelkor is jon a hang.
  • Uzemanyag fogyasztas rendben, nem novekedett, 5-5,2 kozott van 70% orszaguton.
  • Inditasi problemak nincsenek, konnyen indul.

A turbonal olajfolyas figyelheto meg. Ennek hibajara gyanakszom. Mintha (?) sok lenne a kartergazban az olaj is.

Mi lehet meg hibaforras? Januar vegere van idopontom szervizbe, de mostanaban sokat hasznalom az autot, nem nagyon engedhetem meg, hogy alljon napokig, foleg hogy otthagyjon valahol.

Egy turbocsere (felujitott Garett) biztosan hamarabb megoldhato.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14804)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.01 0 0 14804

Koszonom, ez megnyugtato!

Előzmény: FeZ_ (14803)
FeZ_ Creative Commons License 2023.01.01 0 0 14803

Eddig még nem találkoztam olyannal, aminél probléma lett volna ebből. Volt, hogy karter levételénél 3-at is találtam benne.

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14802)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.01.01 0 0 14802

Sziasztok! Ma ellenoriztem az olajszintet es a palca vegerol a muanyag letort, benne maradt. Januarban megy szervizbe a kocsi. Merjem hasznalni?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!