Keresés

Részletes keresés

pizo Creative Commons License 4 napja -1 0 85506

A kihúzó megvolt.

 

Zoli

Előzmény: scsabi (85504)
pizo Creative Commons License 4 napja -3 4 85505

Erről már írtam én is 2,5 éve: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160448308&t=9068284

 

"

https://innorail2021.hu/wp-content/uploads/2021/12/Janos-KROL_Interconnecting-M2-metro-and-H8-H9-HEV-suburban-lines.pdf

 

Mátyásföldiként mondom, sikerült a lehető legrosszabb és legdrágábbnak tűnő megoldásokat összeszedni. 

 

Én hülye gépészmérnökként és érintett helyi lakosként, aki HÉV-vel és autóval is közlekedik, valamint hobbija a történelem és a helytörténet, úgy gondolom, hogy a legjobb megoldás az lenne (lett volna):

 

- Puskás Ferenc Stadion állomástól a HÉV kéregvasútként vezetve Mátyásföld Imre utcáig, felette pedig a Körvasúttól az Imre utcáig 2*2 sávosan kiépíteni a Veres Péter utat

- Puskás Ferenc Stadion állomásnál a HÉV az eredeti kihúzó helyén (ami felett most tudtommal az OMV kút van) feljönne a Keleti Pályaudvar területére, és ott be lenne vezetve a csarnokba/hoz valamelyik vágányon (legjobb lenne a 9-es, ha nem megoldható, akkor a 10-13)

- Mátyásföld Imre utcától kifelé nehéz alkotni a töltésen futó vágányok miatt.

 

Előnyök: 

 

- nem kell vagyonokért magasvasutat építeni az Örs vezér terére, a jelenlegi HÉV-végállomás helye pedig felhasználható mondjuk zöldterületként, vagy P+R parkolóként

- a Kerepesi út Albertirsai út - Keresztúri út közötti szakasza lehetne 2*2 sáv + buszsáv mindkét irányba, ennek előnyeit gondolom nem kell ecsetelni

- HÉV-ről a 2-es metróra így az átszállás Puskás Ferenc Stadion állomásnál lenne (mint ahogy azt eredetileg tervezték)

- viszont aki a Baross térig megy, annak nem kellene átszállnia a HÉV-ről

- a Baross téren átszállhatna a 4-es metróra, meg bármire ami ott közlekedik (tudom itt az lesz a gond, hogy gyalogolnia kell)

 

A kettős üzemű járművek meg mehetnének végig a teljes HÉV+Metró vonalon."

 

Zoli

Előzmény: scsabi (85504)
scsabi Creative Commons License 4 napja -3 0 85504

Megjegyzem, ez a HÉV-metró összekötés legolcsóbb megoldása még mindig az lenne, hogy a hévet behozni kéreg alatt a Népstadionig. Leginkább Cinkotától, vagy legalább Rákosfalvától.

 

A baj, hogy a hév kihúzóját nem csinálták meg a Népstadionnál, a meglévő előépítményeket meg elépítették. De megfelelő technológiával (és akarattal) a fordítás kezelhető lenne a végpont felőli oldalon is.

Előzmény: gallo (85502)
gallo Creative Commons License 4 napja 0 1 85503

Mikor az 50-es években így megtervezték, még kihalt volt az Örs környéke. Aztán a metró építését felfüggesztették, és amikor újra kezdték, már a mostani kialakításra tértek át. 

Előzmény: Ep128 (85500)
gallo Creative Commons License 4 napja 0 3 85502

Kiváló ötlet volt a Népstadion állomás átszállási kapcsolata, csak az élet meghaladta, mert az Örs és környéke hirtelen benépesült. 

Előzmény: MárRégenTöröltNick (85501)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 4 napja 0 2 85501

 

Egyszerű: menet közben megváltozott a terv, a HÉV végmegállt az Örsön, meg a metró is.

A 3-as vonalon a Határ út hasonló példa: kettéágazott volna a pálya: az egyik egyik egyenesen végig az Üllői úton, felváltva véglegesen a villamost, a másik balra el a Köki és a reptér felé. Végülis az Üllöi úton mehetne tovább villamosként, megfelelő járművekkel, na jó, ez messzire vezet kérem, ne álmodozzunk, mert lecsap a Hatóság =)

 

Előzmény: Ep128 (85500)
Ep128 Creative Commons License 6 napja 0 0 85500

Tulajdonképpen a középperonos átszállással mi volt a probléma, miért nem lett belőle semmi?

Előzmény: Gordon Zsigmond (85494)
r1232 Creative Commons License 6 napja -1 4 85499

Ezért sem kellene a közlekedés során fülest használni. Én tiltanám.

Előzmény: tompi03 (85483)
Lipooth Creative Commons License 6 napja 0 4 85498

Úgy látszik, feltámadt a dzsihadista szellem Nálad...

Az esemény a szabályoknak megfelelően volt kezelve, pár másodperc alatt történt minden. 

Előzmény: H_CS (85496)
király2644 Creative Commons License 6 napja -1 2 85497

Jah, hogy kampány van?

 

Kötve hiszem, hogy bármi érdemi előrelépés történne a választások után, főleg ha kikapnak Budapesten....

Előzmény: 7-es troli (85490)
H_CS Creative Commons License 6 napja -2 0 85496

A metrót is megvette a MÁV?

Előzmény: Lipooth (85488)
Fizolti Creative Commons License 6 napja 0 2 85495

Természetesen. Tehát volt ilyen terv, nem mindig az összekötés volt a cél. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (85494)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja 0 0 85494

Azt már nagyon régen feladták.

Előzmény: Fizolti (85493)
Fizolti Creative Commons License 6 napja 0 0 85493

 mindig is ez volt a terv.

 

Régebben egy közösperonos átszállás volt a terv, tényleges összekötés nélkül. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (85491)
attus germanicus Creative Commons License 6 napja 0 3 85492

Valós terv, nagyon régen, és nem valószínű, hogy valaha is megvalósul. 

Előzmény: 7-es troli (85490)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 6 napja 0 2 85491

Ez valós, mindig is ez volt a terv.

Ha megépül egyszer.

Előzmény: 7-es troli (85490)
7-es troli Creative Commons License 6 napja 0 0 85490

Érdeklődöm, hogy a cikkben szereplő információ, miszerint a HÉV vonatok majd a Déli pályaudvarig biztosítanak átszállásmentes kapcsolatot, az valós terv, vagy csak elírás?

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid01LanU2De7yTz6gCpPJ5v8hjMW3KvgWt5PeYRN7sTq8UHm5PsvNtuinXnaUEk9HPKl&id=100026536880005

Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.23 0 0 85489

Értem, köszönöm, így már világos.

Előzmény: Lipooth (85485)
Lipooth Creative Commons License 2024.05.23 -1 7 85488

Van felvétel, lehet jelentkezni, bizonyítani a saját rátermettségedet... :(

Előzmény: KaraiR (85486)
Szakadáskapcsoló Creative Commons License 2024.05.22 0 5 85487

Ha jól értem az előzmény hozzászólást, a halál oka már maga a rosszullét volt, nem a mozgólépcső-baleset.

Előzmény: KaraiR (85486)
KaraiR Creative Commons License 2024.05.22 -14 0 85486

Amit a szolgálatban lévő diszpécsernek észlelnie kellett volna és vészleállítóval megállítania a mozgólépcsőt! Ezekkel a modern mozgólépcsőkkel nem kellene, hogy baleset történjen, nem , hogy halálos, ez felveti az üzemeltető személyzet alkalmasságát, az üzemeltetés kultúráját. Jó lenne ha az ilyen esetek nagyobb nyilvánosságot kapnának, mert a jelenlegi vezetés csak az eltussolásukra alkalmas.

Előzmény: Lipooth (85485)
Lipooth Creative Commons License 2024.05.22 -1 1 85485

Nem egészen.
Az utas rosszul lett, belekapaszkodott a korlátba, majd beesett és beszorult a két korlát közé. Sajnos a rosszulléte végzetes volt.

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (85484)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2024.05.22 0 0 85484

Elvileg vasárnap a Metró4 Rákóczi tér állomásán is történt egy baleset, a mozgólépcső gyűrt be(?) egy elájuló utast.

tompi03 Creative Commons License 2024.05.22 -3 0 85483

Ma késő este a Határ úton a középső pályára beszédült egy utazni vágyó emberke ezért volt egy kb 10perces menetrend állás.

Az állomáson jelenlévő őr(kék pólóban ők vannak?) nyomta meg a peronvészt.

Sajnos háttal voltam a beszédülőnek és füles volt a fülembe így nem hallottam/láttam az esetet miközben fél méterre álltam a kapcsolótól...

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.05.20 0 0 85482

Em508T: Ezh3 kocsi fülke nélkül.

Nem igazán, ez ennél kicsit bonyolultabb.

Már ott bukik a dolog, hogy a fülkementesség utólagos átépítés.

Előzmény: Burst99325 (85478)
media11 Creative Commons License 2024.05.20 0 0 85481

Működik most jelenleg a rekuperációs üzem a 3-as metrón? Úgy van meleg már májusban is, vagy lesz azért ez jobb is?

 

Az ablakokat nem lehetne már üzemkezdetkor kinyitni a szerelvényeken?

nemeza Creative Commons License 2024.05.13 0 0 85480

Mi történt M3on, hogy percekig állnak a vonatok Népligetnél?

Lipooth Creative Commons License 2024.05.02 0 6 85479

A 714 és a 717 a fülkét leszámítva ugyanaz a szerkezet volt, viszont markánsan különböztek az Ev (Ev3) típustól:
- a kocsiszekrény alvázszerkezetében az EV-knél a csatlás fészek egy öntvény volt, mely szegecseléssel kapcsolódott a homlokgerendából párhuzamosan és szimmetrikusan kiinduló merevítőbordák közé, majd ezek a fészek után Y alakban ágaztak el a forgóváz fölötti főkereszttartó és a hossztartók találkozási pontjaihoz támasztva - ellenben a 714/717-nél a fészek már lemezből volt kialakítva és a merevítők végig párhuzamosan futottak a főkereszttartónak. A vonókészülék az Ev-ken csapszegekkel volt bekötve, a 714/717-en gömbcsapággyal.

- Az Ev 66 kW, az Ev3 72 kW-os motorokkal rendelkezett, a 714/717 már 110 kW-os motorokkal és itt jelent meg a reaktív támrúd is a motorfelfüggesztésben, emiatt a motorok csuklós felfüggesztésűek voltak, az Ev-k körmös felfüggesztése helyett.

- a forgóvázak primer rugózása hosszabb rugókkal volt kialakítva

- itt jelent meg a rugóerőtárolós rögzítőfék is

- Az Ev-knél a menetfék kapcsoló az ellenálláskontrollerhez hasonló, szervomotoros hajtású volt, a 714/717 már külön fék - menet átkapcsolóval és külön soros - párhuzamos átkapcsolóval rendelkezett és ez már pneumatikus hajtású volt (az irányváltóhoz hasonlóan, de az az Ev-ken is így volt)

- az EV-ken 32, a 714/717-eseken 72 átmenő vezeték volt, megjelent az úgynevezett tartalékvezérlés is, és gyárilag aktív ajtójelzést kaptak (nyitott ajtó esetén nincs menetvezérlés), az Ev-k gyárilag passzív ajtójelzésesek voltak (ez el tudott menni nyitott ajtóval)

- megjelent a BPSzN, az elektronikus akkumulátortöltő, az EV-ken a töltés simán a nagyfeszre kötött ellenállásokon keresztül valósult meg, és persze gyárilag fénycsöves volt a világításuk.
Meg még sok apróság.

Azt el tudom képzelni, hogy valóban az Em508T utódja a 714, de akkor a 717 is, mert csak abban különbözik a 714-től, hogy volt vezetőfülkéje (sőt a 714-shez is lehetett szükség vezérlőpultot kapcsolni az "A" végén, és ott volt a szekrényben fékezőszelep is. Amúgy ha jól tudom az ARSz bizonyos elemei megvoltak mindegyik 81-717-es kocsin is, pl az EPK szelep is CCCP gyártmány volt, meg a pulti jelzések is megvoltak eredetileg (az AVR-es kocsik új pultfedeleket kaptak az AVR-re optimalizálva)

Előzmény: Burst99325 (85478)
Burst99325 Creative Commons License 2024.05.01 0 0 85478

Én úgy tudom, hogy a 81-714 középkocsi az Em508T kocsi utódja.

Em508T: Ezh3 kocsi fülke nélkül.

Előzmény: Tractron (85455)
Burst99325 Creative Commons License 2024.05.01 0 1 85477

Az Ev/A ugyan hazai projekt, tudomásom szerint volt azért szükség orosz segítségre is. Illetve mivel átalakított típus, kellett változzon a típusszám is.

A 717.2M szerelvényeket eredetileg orosz térségbe gyártotta az MMZ, már kész vonatokat kaptunk az orosz államadósság fejébe, nem kifejezetten nekünk készültek, így a .2M csak egy utólag ráhúzott jel.
Jól látszik mindez abból, hogy ezek a kocsik tartalmazták mindazokat az orosz fedélzeti berendezéseket (pl ARS), amit a korábban szándékosan nekünk gyártott .2 típus nem.


A 710-713 összekülönbözésekre visszatérve:

Az orosz asszerint számozott egy típust, hogy milyen felszereltséggel készült a kocsi. Gondolok itt a hajtásrendszerre, vagy az alapvető elektronikai berendezésekre. Tengelytáv alapján nincs eltérő számozás, mert maga a kocsi ugyanaz.
A mi Ev3-asunk műszakilag, és kialakításban teljes egészében megegyezik az Ecs3-mal.
Az egyetlen különbség a vonatbefolyásoló berendezésben keresendő, de az AVR nálunk utólagos módosítás, gyárilag viszont az ARS berendezés maga ugyan nem, de a visszajelzői és kezelőszervei ugyanúgy a vonat részei voltak.


Mondjuk jobban jártunk volna az ARS-sel mint az AVR-rel, effelől nincs kétségem.

Előzmény: Tractron (85454)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!