Keresés

Részletes keresés

BGab Creative Commons License 2009.10.09 0 0 8343

Egyetértek, nem oda való. Ennek ellenére a halasiak GSG-337-et rendszeresen távolsági járatba küldték. Sokat járt Kkhalas-Gyula járatot, a néhai Kkhalas-Gyöngyöst is csinálta időnként. Jelenleg nem tudom, milyen posztot tölt be, mert voltak azért az utóbbi időkben mozgások.

 

Az E94F-eket tekintve pedig igazi dinamika szerintem sose volt bennük. Ekkora tömeghez irdatlan kicsi bennük az a Merci motor. Erőlködnek. Idő előtt el fognak használódni szerintem. Kisforgalmú vonalakra lennének valók véleményem szerint, ahol nincs állandó megállás-indulás.

Előzmény: suexID (8342)
suexID Creative Commons License 2009.10.09 0 0 8342
E94 távolsági fordán azért eléggé vad lehet. Nekem elég volt egyszer Budapestre felszenvedni magamat egyszer egy E94-essel, azóta inkább igyekszem a Hetényi helyis emlékeimet előszedni ezzel kapcsolatban, arra a távra jó volt nagyon a két faceliftes EAG. Apropó, valamelyik nap láttam az egyiket (Dakaros), Ladánybenére volt azt hiszem táblázva, hát eléggé kehes hangja volt és ahogy elnéztem az a dinamika sem volt már a régi.
Előzmény: BGab (8341)
BGab Creative Commons License 2009.10.08 0 0 8341
Halasi járatról van szó, így a Credotól talán megmenekülnek az utasok. Szerintem is az E95 vagy 256/250 ami szóba jöhet, habár GSG-s E94-est is szeretik távolságiba küldeni. Gyanítom, hogy nem lesz állandó kocsi a járaton, halasiak folyton variálnak.
Előzmény: bretyo (8340)
bretyo Creative Commons License 2009.10.08 0 0 8340
Tudod a KV-tól kitelik a credo is. :)

Bár szerintem e95-ös vagy valami hasonló kocsi lesz.
Előzmény: suexID (8338)
BGab Creative Commons License 2009.10.08 0 0 8339
Hasznosak ezek az iskolajáratok. Annak idején én is szerettem igénybe venni a Kecskeméten keresztül járó és azóta már sajnos megszüntetett Szeged-Salgótarján Nógrád Volán járatot. Örvendetes, hogy a Kunság Volán is él ezzel a lehetőséggel, reméljük, hogy sikeres lesz a járat.
Előzmény: suexID (8338)
suexID Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8338
Most olvastam a cég honlapján, hogy október 1-től közlekedik Pécs - Baja - Kiskunhalas viszonylatban egy gyorsjárat (szó szerint egy járatpárról beszélünk), ezt vajon milyen kocsival adják ki?

Bővebb infóért erre tessék!
suexID Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8337
Hát igen, mondjuk én inkább biztonsági okokból tartanám fontosnak a szabályok betartását, a rádióban meg főleg azt az oldalát emelték ki a dolognak, hogy az álló utas is ugyanannyit fizetett a jegyért, mint aki ül. Én a járatsűrítésre szavaznék, bár őszintén szólva meg vagyok elégedve azzal, amit a Volánok nyújtanak mondjuk Budapest - Kecskemét és Kecskemét - Szeged távon, talán ez utóbbit lehetne kicsit kitolni üzemidő tekintetében, mert legutolsó emlékeim szerint oda azért elég korán elmegy az utolsó busz és marad a vonat.
Előzmény: bretyo (8334)
suexID Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8336
Én se nagyon találkoztam még Szeged felé álló utassal, E99-n még sokszor az ülőhelyek sem voltak mind telítve, de ez következhet persze a menetrendben feltüntetett indulási időpontból is. Én inkább Budapest felé utazok mostanság, ott talán egyedül a 7.40-es Kecskeméti indulásnál tapasztaltam, hogy állni kellett volna (Volánbusz, Mercedes Intouro), de az sem volt vészes, mert talán 3-4 ember állt rajtam kívül és még úgymond kényelmesen végig tudtam állni az 1 óra 20 perces menetidőt, az mondjuk vicces volt, hogy előtte ment a Tiszakécske - Kecskemét - Dabas - Budapest lassújárat (Volánbusz, MAN ÜL 313), amin meg 3 darab (!) utas ült összesen és annyival is ment tovább.

A kapacitás tekintetében inkább a munkaerő no meg az anyagi oldal játszik, mint sem a buszpark, mert hétvégén rengeteg szabad távolságis kocsi van, ami tudná ezeket a járatokat csinálni tudtommal, persze ez változtatást igényelne a fordában, de hétköznap valóban gyanús, hogy nehezen lenne megoldható ez a dolog.
Előzmény: BGab (8335)
BGab Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8335

A nekünk szomszédos Tisza Volánnak volt az a törekvése (gondolom még most is), hogy x km (talán 80? v. 100) feletti távolságú járatokon ne legyen álló utas. Én csak a Kecskemét-Szeged járatról tudok véleményt mondani és ott nagyjából sikerült is ezt elérni anno, amennyire emlékszem. Volt, hogy Kecskemétig felküldtek egy mentesítő járatot, de aztán beindították az expressz járatot Bp-Szeged között, így az alapjáratot tehermentesítették némileg.

Hogy ez általánosan mennyire valósítható meg, nem tudom. Némi szekpticizmus bennem is van. Beáll pl. egy járat a megállóba, teszem azt 45 fős ülőhelykapacitással és a 46-dik utasnak azt mondja a sofőr, hogy bocs, te várd meg a következőt? Mert ezt egy olyan járatnál, mint pl. a Kunság volán 13.20-as Szeged-Budapest járata, meg lehet tenni úgy, hogy a hosszabb távra utazókat szólítja előbb és a kistelekiekből pedig az száll fel, akinek jut ülőhely, a többi majd megy a 10 perc múlva induló lassújárattal, ott oké (az E99-esen volt/van ez a szituáció, mert állítólag álló utast nem szállíthat). De ahol 1-2 órás követési idők vannak... Ha megyén belüli az a 60+-os járat, akkor majd szétszedik két kisebbre. Plusz távolsági járatok indítására nem tudom, mennyire van kapacitása a volánoknak. Kunságnál inkább a leépítés az, ami megfigyelhető.

Előzmény: suexID (8333)
bretyo Creative Commons License 2009.10.07 0 0 8334
Szia SuexID!

Az ülőhelyes témával kapcsolatban, annyit szeretnék neked mondani, meg a többi fórumozó társamnak, hogy hivatalosan a közúti k. szabálya szerint távolsági autóbuszon álló utast nem is lehetne hivatalosan szállítani, csak annyi utast amennyi ülőhellyel rendelkezik a busz. Ezek szerint lehet, hogy kezdenék betartani a szabályok, bár ez az én szubjektív véleményem.

A járatsűrítéssel kapcsolatban pedig a fent említettek szerint, miszerint álló utas nem állhat (ha nem jut hely és kényszerül állni) távolsági buszon, hogy elkerüljék az ilyen incidenseket.

Én ezt gondolom erről a témáról, az üzleti illetve az anyagi dolga az meg már megint másik téma. :D
Előzmény: suexID (8333)
suexID Creative Commons License 2009.10.06 0 0 8333
Valamelyik nap a rádióban hallottam egy érdekes beszélgetést, miszerint tervezik, hogy 60 kilométeres (?) távolságon túl közlekedő autóbuszjáratokra csak annyi jegyet lehet majd értékesíteni, amennyi ülőhellyel rendelkezik az adott busz. Ezzel párhuzamosan elhangzott olyan információ is, hogy járatsűrítéseket kell eszközölni az érintett vonalakon. Kicsit szkeptikus vagyok a dolgot illetően, ti hogy vagytok vele?
Csoki bácsi Creative Commons License 2009.10.04 0 0 8332
Tehát a Kunság részéről nincs busz, értem :-)


Ígértem néhány kollégának, hogy Kalocsán megnézem BPF-026-ot: jelentem, továbbra is a kecskeméti állapotában leledzik, leszámítva a kijelzőt. KAZ-147 viszont nincs ott, lehet keresni :-)
Előzmény: BGab (8329)
BGab Creative Commons License 2009.10.03 0 0 8331

6:30 a menetideje egy irányban, ha jól emlékszem. Így csak sofőrváltással lenne megoldható. Nem beszélve arról, hogy nem lenne ideje semmire"otthon". Ilyesmi szisztémában járnak az itt OFF Szeged-Zalaegerszeg és Szeged-Bük-gyógyfürdő járatok is (és a néhai Gyula-Lenti is ilyen volt) azzal a különbséggel, hogy ott két volán közösen üzemelteti a járatokat, tehát egyik nap X volán indul A városból, Y volán pedig B-ből, másik nap pedig fordítva. A zalás kicsit meg van variálva a gyorsjáratok miatt. ON

Előzmény: Rbatka (8330)
Rbatka Creative Commons License 2009.10.03 0 0 8330
Ilyenről még nem hallottam, hogy egy busznak sok az út :-)
Előzmény: BGab (8329)
BGab Creative Commons License 2009.10.03 0 0 8329
Így van, Agriás kocsik csinálják. Úgy tudom, két kocsi váltja egymást, mert egy oda-vissza sok lenne egy napra. Tehát adott nap egy kocsi csak egyik irányba megy és mellette még van egy rövidebb járata (ha jól emlékszem, az egyiknek egy Eger-Miskolc-Eger). Legalábbis 1-2 éve biztosan így volt.
Előzmény: Rbatka (8328)
Rbatka Creative Commons License 2009.10.02 0 0 8328
Kalocsa-Eger között én azt gondolom, hogy Agriás kinnalvós van. Valami KSA.
Előzmény: Csoki bácsi (8327)
Csoki bácsi Creative Commons License 2009.10.02 0 0 8327
A szokásos kérdéseimmel próbálom visszaterelni a topicot a régi kerékvágásba, tehát következzen a "Csoki bácsi kérdez" című rovat:

-KPY-609 mikor látható Kecskeméten, vagy ha ez nem ismert, akkor hétvégén Szabadszálláson áll-e, vagy akkor is dolgozik?
-Kalocsa-Eger járaton a Kunság melyik kocsit szokta járatni?
bretyo Creative Commons License 2009.10.02 0 0 8326
Remélem én is :)
Előzmény: BGab (8325)
BGab Creative Commons License 2009.10.02 0 0 8325
A klubbosítás után reméljük békésebb idők jönnek...
DjTom 207 Creative Commons License 2009.10.01 0 0 8324

A jövőben azok szólhatnak hozzá akik tudnak a szabályoknak megfelelően fórumozni. Tehát hozzászólásra egy előzetes feljogosítás után ugyanúgy lesz jogotok. A törzstagok fogják tudni engedélyeztetni a topikba való hozzászólást. SuexID kolega majd elmagyarázza, hogyha ez nem volt érthető. :)

Ikarus 280 fan Creative Commons License 2009.10.01 0 0 8323
Sziasztok!

Arra én is kíváncsi lennék, hogy a jövőben mi és, hogy lesz itt a Kunság fórumon?!

Előre is köszönöm!
Előzmény: KNL-241 (8319)
Kugesz Creative Commons License 2009.10.01 0 0 8322
És kik írhatnak majd? Mert én mindig olvasom, bár ritkán szólok hozzá... ez a fórum az általam nézett oldalak között a 3. legtöbbet nézett.
Előzmény: Állomásfőnök (8321)
Állomásfőnök Creative Commons License 2009.10.01 0 0 8321
Igen, ez a jövő.
Előzmény: KNL-241 (8319)
KNL-241 Creative Commons License 2009.10.01 0 0 8319

OFF

Üdvözlök mindenkit!

 

Én nem tudom, hogy mi történt itt, meg nem is érdekel. Annál jobban érdekel viszont az, hogy ezután csak bizonyos emberek írhatnak ide? Vagy hogy működik a "klubrendszer"?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

ON

Állomásfőnök Creative Commons License 2009.10.01 0 0 8317
A topicot ideiglenesen lezártam, klub formájában hamarosan újranyílik.
ikarus killer Creative Commons License 2009.09.30 0 0 8290
Akkor mondanám az elsőt:BZ 45-44(BPF-032)előzetesben csak ennyit,több is lesz(SOKKAKL TÖBB),de ehhez szives türelmeteket kérem,mert a feladat bonyolultabb,mint gondoltam,de nem lehetetlen.
Ikarus 280 fan Creative Commons License 2009.09.30 0 0 8289
A sofőrje szerint csak a véletlen műve, hogy így lett visszarakva!BPF-027
:D
BPF-024
BPF-024-nek pedig újrafényezték a felnijeit :D
Előzmény: bence56 (8286)
bretyo Creative Commons License 2009.09.29 0 0 8288
Hogy mik vannak?
Biztos valami elvetemült h.lye volt. Az ilyennel az összes utas ülést megfizettetném.
Előzmény: DjTom 207 (8285)
Scaniás Creative Commons License 2009.09.29 0 0 8287
Üdv!
Talán 2 éve jártam utoljára Kecskeméten és lenyűgözött a buszpark nagyon szép állapota!
Örömmel tapasztalom, hogy a mai napig folytatódik a trend, hogy arrafelé még törődnek az arra érdemes buszokkal! Felénk már abszolut nem:(
Ha minden jól megy hamarosan ellátogatok arrafelé, remélem sok szép busz fogad majd, mert lövöldözni akarok:)

Tök jó, hogy ilyen változatos a paletta, amiket küldenek felénk egri járaton.
Például itt ez a gyönyörűség: GLF-436 Még tavasszal beszéltem a sofőrjével és mondta, hogy pont akkor lett felújítva, azonban a motorhoz nem nyúltak, forralta is a vizet bőszen és folyt rendesen! Azóta lett orvosolva a probléma?

A másik kedvencem pedig ő:előtte utána
Ja és nagyszerű a kárpitválasztás is;)

Csak így tovább!
bence56 Creative Commons License 2009.09.29 0 0 8286
Egy kettővel tudok szolgálni:
AGZ-844 BX 35-25
BHV-072 BZ 50-93
BPF-548 BX 96-96
BRR-939 BT 03-90
CCC-574 BZ 50-69
CJE-729 BX 35-31
KOX-639 RR 11-08

Ennyi.
_______________________
A BPF 027-ben hátul mi az a nagy ülésátrendezés? Mert szerintem ötletes, de felesleges. Mivel nem lehet elférni a 2 ülés között.
Előzmény: ikarus killer (8281)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!