Jesszusom, de rég volt 1999. Egy pár bulit megéltünk azokkal a lókötőkkel, akik még az elején érkeztek. A Mátyásföldi helikopter leszállón, a Tököli és Csákvári reptereken, néhány nyáron át a Balatonszabadi Sóstói kempingben (ahonnan végül ki is tiltottak minket, fogalmam sincs miért... :D ), a Soltvadkerti találkozókon... Több, mint 20 éves barátságok erednek innen, sajnos van, aki már nincs is köztünk a régiek közül. A csapatnak készített eredeti bmw e30 . hu honlap nálam még mindig megvan... :)
Jó érzés látni, hogy a topic, amit Ruppy elindított egy ártatlannak tűnő kérdéssel, közel 25 év után még mindig él. A fórumon mi már nem vagyunk itt, de nem is kell itt lennünk, ez már a Ti időtök.
Tisztelet Nektek Urak!
Köszönjük, hogy itt vagytok! Kívánom Nektek, hogy ugyanazzal a lelkesedéssel és a BMW márka iránti tisztelettel és szeretettel vigyétek tovább, amit negyed évszázada elkezdtünk.
Ezek a gépek kísértek engem végig az aktív éveim alatt:
Sziasztok. Megbizható BMW szervizt tudtok ajánlani nekem?:-) Budaörstől-Győrig útvonalon? Az a gond , hogy az ülésmozgató elektronika megadta magát, de csak a bal oldalon (bal 1-es). Ha biztositékot cserélek azt rögtön kivágja amint rányomok a gombra. Köszönöm a segitséget/tanácsokat előre is. (520d,2009-es.
1: van egy muanyag fogaskerekpar, ami mostanra szetporlad mindegyikben. javithato, cserevel. neten talalsz 3D nyomtatott fogaskereket. 2: ha ilyen keveset ment, akkor ne vedd biztosra, hogy kifingott. a kocsi.hu-s ac-kra nem mondanak rosszakat. a csati, ami ramegy ott a fedel alatt, nem tartozik a legjobbak koze, ellenorizd, hogy rendben van-e a kontakt. en is igy jartam.
Egy hónapja kitoltam a téli álmából az E30-at. Mondom végre, minden patent rajta. Erre ~1 hete látom, hogy nem megy se a napi se a normál kilométer számláló, ma pedig nem akar beindulni a motor (szikra van).
1, Vadásszak egy új óracsoportot, vagy általában javítható, ha nem működik a napi és normál kilométer számláló? Minden más működik (ford.szám, sebesség mutató stb.) Mi szokott a probléma lenni ilyenkor?
2,. Honnan érdemes benzinpumpát rendelni? A Ko-cs kft-től vettem idáig, de most nem is látok 320i 95kW-os BMW-t a listájukba. Bár amit legutóbb vettem tőlük az 5-6 éve került az autóba. Alig használtam aztán ennyit bírt. 62l-es tankom van, ülés alatt van a pumpa egy fedél alatt. (nagy lámpás)
A zár mechanikát viszonylag könnyen ki lehet szedni, és akkor látni mi a baj, lehet egy takarítás ráfér. Ki lehet előle akasztani a bovdent is, ha esetleg sérült/cserés lenne maga a zár.
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni ("utolsó szög a koporsóba?" jeligére), mert nem záródik a motorhazteto. Nagyon úgy tűnik, hogy a bowden már nem látja el (szakadt?/kimozdult?) a dolgát... Van rá házi gyógymód, vagy szerelőhöz kell vinni egy ilyen vélhetőleg banális hiba miatt? Hümmögtem hosszasan felette, de nem találtam könnyű utat, hogy a bowden végéhez jussak.
Felújított motor, sok rozsda... Sedan 316i - ér ez ma valamit?
Ismerősöm járt ki régebben az olaszokhoz rendszeresen még menthető öreg kocsikért, és tőle hallottam erről a 320IS-ről, hogy sima kasztniban az M-es motor, de most láttam először. :)
Akad valakinek eladó jobb oldali hátsó tárcsás lengőkar? Nekem a jobb oldalon egy korai lengőkar van, ami minden dimenziójában ugyan az mint a későbbi, kivéve, hogy nem megy be a vastag/ABS-es féltengely.
Elkezdett hunyorogni az INSPECTION lámpa. (maga a felirat) Szabálytalan intervallumban elhalványul, majd visszajön, miközben minden más a műszerfalban tökéletesen működik. Semmi egyébben nem venni észre semmi rendelleneset.
Van valami ötlet?
Amit én tudnék, hogy kiszedem a szerviz nyákot, átforrasztok rajta mindent, meg esetleg kicserélem az elektrolit kondikat. Meg lehet, ha már ott vagyok akkor az elemeket.
A kuplung kapcs az kvazi tomegcikk, mas kesobbi bmw es talan mas gyarto is hasznalja. Van utángyári is így remélem sokat nem adtál érte, kedvesen valami 2e Ft rémlik ~2 évvel ezelőttről és volt választék gyártókban is gazdagon, simán polcról kaptam.
Illetve ha aktuális még a hová hogyan megy kérdéskör az alábbi germán topikot tudom ajánlani, szerintem vannak hasznos képek.
Na, a héten végre volt időm, és beszereltem a Frankenstein tempomatomat. :) (Mert írtam korábban, hogy minden eleme más típusú BMW-ből van)
Nagyon jó lett. Meglepően finoman szabályoz. Féltem egy kicsit, hogy nem lesz-e darabos, vagy nem fog-e kicsit hullámozni, de teljesen precíz. Az ABS után egy újabb kellemes csalódás, hogy a 80-as években mennyire alaposak voltak a fejlesztők.
Egy dolog maradt még, a kuplung kapcsoló. Ráadásul ez hiányzik is, mert hozzászoktam a korábbi kocsijaimban.
De nem találtam róla jó képet a neten, megtenné valaki, akinek van, hogy befényképez a műszerfal alá, hogy hova és hogyan van rögzítve?