Ellenben, ha megnézzük az M1 Tatabánya vagy az M3 Gödöllő környéki szakaszát, azért azokban is vannak szép kanyarok és emelkedők. Ennek fényében kicsit furcsa, hogy egy dombságon nem sikerült ügyesebben átvinni az utat. Főleg most, hogy elvileg szarban a haza, és jó volna spórolni az anyagiakkal.
"továbbá nem áll meg a bölcsinél/ovinál/isinél/boltnál/banknál/postáná/áruháznál"
Fotozzak neked autokat, amik meg megallnak a bolcsinel/ovinal/isinel? :-) Teljesen tipikus, hogy elalljak a villamossint is (a parkolosav meg az autosav mellett)... Mert itthon a "nem azert vettem kocsit, hogy gyalogoljak" ( ;-) ), azaz cipeljem a cuccot masfel sarkot mentalitas uralkodik... (Ha viszont nem vagy hajlando taplo lenni, mindjart nem olyan egyertelmu az autonak ez az elonye.)
"úgy elképzelem, ahogy megy az 1xi befektető - térkép nélkül, csak az utat követve - és mivel minden út rómába.. izé.. bpre vezet, ott ver tanyát..."
Nyilvan ez ebben a formajaban pont annyira realis, mint az egymast fel meteres kovtavval koveto, 5-5 szemelyt szallito autok sora. :-) De arrol beszeltem ugye, hogy infrastruktura (autopalyarol ugye egy szot sem irtam, bar nyilvan az is resze neki) is fontos tenyezo a "befektetonek". Maskepp, ugye, nehez is lenne megindokolni, hogy miert Gyor es Szfvar es Tatabanya, es miert nem Szeged es Debrecken es Ozd, pedig ugy emlekszem, a "megfelelo szamu es szakkepzettsegu munkaero" az utobbi helyeken is rendelkezesre allt. :-)
"(a valóságban a termeléshez szükséges megfelelő számú és szakképzettségű munkaerő az elsődleges szempont...)"
Azert fura ezt arra valaszul hoznod, hogy mie' tart az emberek (a te olvasatodban: a munkaero) Pestre aramlasa. :-)
Sok pesti ugyanazt a szolgáltatást várja el az agglomerációban, mint a városban. Sajnos ez nem megy. :( Egyébként én is sokszor legyaloglom a 3 buszmegállónyi távolságot valamelyik érdi vasúti megállóhoz, vagy a buszpályaudvarhoz. Napi séta megvan. :))
Az kéne. Csak mondjuk az sem feltétlen Budapest határában, hanem már az elővárosi vonalak mentén. Mert aki már Budaörsnél beáll a dugóban nem fog az Etele térnél tömegközlekedésre váltani.
Szeretném, ha megnéznéd a saját magad által felrakott térképet. Talán észre fogod venni, hogy rajta van az M0, méghozzá az ősi, értelmes nyomvonala. Délen majdnem ebben a formában meg is épült.
Nem érdekel, hogy kényszermegoldás-e, vagy sem. Megépült valami, el is baszták. El fogják baszni a következőt is, meg az azutánit is. Nem értem, mi a kérdésed!
Nem is mondtam, hogy mindenki ingázzon tömegközlekedéssel. De azt állítom, hogy egy jól szervezett elővárosi közlekedéssel (ráhordás, P+R, B+R, ütemesség, új járművek) nem csak a városba bevezető utakon, hanem a városban is lehetne gyorsítani.
OK, a városi buszok és a villamos nem számít. Akkor legyen mondjuk egy új elővárosi inga. Legyen 75 méter és szállítson 100 utast (4 részes FLIRT, kb fele kihasználtsággal). Ez 300 méteres kocsisort jelent.