Ki lehet olvasni vcds-el valahogy a márkaszervíz műhely, importőr és egyéb kódjait? Amit bármilyen módosításnál meg kell adni a motorvezérlőnél.
4H autóról van szó, bármilyen adaptáció vagy beállítás módosításnál kéri az workshop meg egyéb kódokat.
Ha tudom a márkaszervíz által használtakat azzal némileg előrébb lennék, bár ha megnézik hogy aznap járt e szervízben a kocsi amikor pl kikapcsolták a start stop funkciót akkor ugyanúgy bukta van.
Hivatalos eljárás, hogy garanciában reklamálok, felvesznek egy munkalapot hogy vibrál a motor alacsony fordulaton 4 hengeres módban és egy egyszerű fordulat limit felemeléssel "orvoslják" a problémát, hogy ne reklamáljon a kedves ügyfél. Másik autóban is próbáltam ott is enyhe vibrációt érezni 1100-1200-as fordulaton lekapcsolt 4 hengerrel, 1300-tól már jó. Apróság de engem zavar, meg tudnám oldani ha nem kérne kódokat vagy ki tudnám a márkaszervíz azonosítóit olvasni amivel pl nullázták az inspekciónál az intervallumot.
De könnyedén lehet módosítani , már megtaláltam hogyan kell, csak nyomot hagy, mint ahogy a start-stop-ot is ki lehet kapcsolni, de annál is kéri a kódokat.
Amit nem találok az a vezető ajtó kinyitása utáni leálló motorra a megoldás, ennek is köze van a start stop-hoz, biztonsági funkció. Elég bosszantó hogy ha bármi miatt ki szeretném nyitni az ajtót járó motornál akkor az szinte azonnal leáll, gyujtást elveszi stb. Ha be van kötve az öv akkor lehet csak kinyitni az ajtót. Sehol nem találok rá megoldást.
Vannak bizonyos funkciók egyes vezérlőkben ahol meg kell adni a workshop és még egy kódot.
Ki lehet olvasni valahogy hogy más amit csinált pl a márkaszervíz annak mi a ws kódja?
Pl a motorvezérlőben szeretném a hengerlekapcsolás fordulatszámlimitjét feljebb emelni 150-200 fordulattal, mert már 1100rpm-nél lekapcsol 4 hengert és emiatt enyhe vibrációt érezni amikor 4 hengeres módban van, 1300-nál meg nem is érezni hogy nem megy a fele motor. De ehhez meg kell adni a fenti kódokat, nyomot hagy ami gond lehet később a garinál.
Valaki kisegítene abban hogy leírja egy Audi A3 8l 2000 évjárat 1.6 AVU óracsoport cseréjének menetét lépésről lépésre. Pin kód, login kód mit hova mikor, egyszóval minden érdekel... VCDS és Vag Commander 1.4 áll rendelkezésemre! Köszönöm előre is!
azt hogyan tudnám beállítani, hogy ha a külső hőmérséklet is alacsony és még a motor is hideg, ne menjen a befúvás 4-es fokozaton, hanem pl csak 2-őn? Golf 5 (1k) 1,4 tsi (blg) 2006
úgy értettem, hogy pl. lehet-e légtömegmérő hiba (tisztíttatni), lambdaszonda (szerelőknél ennek a cseréje az első megoldásuk...), ha az egr szelep tisztítása után továbbra is fennáll a hiba.
Tanácsodra, az egr szelep tisztítása lesz az első.
más nem is lehet? Vagy először az egr szelepet érdemes tisztíttatni, és utána továbbmenni a hibakeresésben?
Egyébként jövő héten készülök vezérlés-, gyertya- és olajcserére. A vezérlés vagy gyertyacsere is megoldhatja a problémát? Bocs, ha nagyon hülyét kérdeztem... :S
A szeleptisztításra gondoltam én is először. Az "újra tanítás" alatt mit értesz, mit jelent? Sajnos tényleg síkhülye vagyok az autószerelési dolgokhoz...
sziasztok egy kis segitseget kernek toletek, elvittem a borat(2002 1.9 pdtdi)a szerelohoz mert eleg hangosan csattogott a motor,mondja a szerelo hogy hidrotoke na akkor csere mikor leszettuk a vezermutengelyt latjuk hogy a vezermutengely-en a csapagyaknak is eleg nagy kopasa van na akkor az is csere uj hidrotokek uj csapagyak. minden osseszerelve celszerszamokkal a vezermuszij viszateve minden kesz johet a proba, de a boris sajnos nemakar beroffeni csak forog es forog semmi eletjel.szerintetek mit nezhettunk el vagy mi a fene tortenhetett.koszonom
Az csak egy dolog hogy a riasztódhoz/távirányítódhoz hozzá tudod programozni a kulcsot, attól még nem fog elfordulni a zárban hisz az nem oda való. Most ez komoly hogy tényleg ezt gondoltad???? És ha el is fordulna ott van még az immo. Nem hiába vannak kulcsos szakemberek. Ha tapolca fele jársz én tudok ajánlani egyet aki megoldja a gondod, persze az nem 1000Ft lesz....
Villanyszerelő haverom jött és nem tudott mit mondani a vezetékre, szerinte jó. Semmi szakadás vagy ilyesmi.
Szétbombáztam a légzsák vezérlőhöz menő vezeték köteget, és ott észrevettem valami kókány munkát. Szigetelőszalag-ozva van a nagy kötegben 2 vezeték, megmozgattam kitöröltem a hibát és nem írta vissza. Holnapután sztét lesz szedve teljesen,meg lesz forrasztva normálisan, csütörtökön összerakom remélem jó lesz és Pénteken mehet műszakira a járgány!
A helyzet bonyolódik. Kesztyűtartót kiszedtem, légzsák csatlakozót széthúztam, betettem az ellenállást, ugyan az a hiba. Semmi sem változik.
Haverom adott egy oldal ütközés érzékelőt, próbálkozzak azzal hátha. Na mondom veszteni valóm nincs. Kicseréltem, ez ügye az ami az ülés előtt van a szőnyeg alatt. Kitörlöm a hibakódot és jó lett. Egészen ma 11óráig. Majdnem jó volt 1 napig. Na most akkor hogy is van ez???
Nemrég egy 2004-es 1.6 Seat Leont sx-et vettem és a kulcson a táviranyitó nem működik! Elemcsere megvolt, összehangolni próbáltam, led világit.... szval arra jutottam hogy rossz!
Nemrég vettem egy másik kulcsot hozza, mert hát sajnos pót kulcsom nem volt a kocsihoz.
Elméletileg a kulcs teljesen jól működik.
A problémám az hogy elolvastam, hogy hogyan tudnám tanítani a 2. kulcsot!
De a 2. kulccsal sehogy nem tudom mechanikusan bezárni a kocsit!
Bele tudom dugni a zárba de semerre nem fordul!
A kérdésem az lenne, hogy hogyan tudom betanítani a 2. kulcsot?
Biztos volt már ilyen problémája másnak is, de konkrét választ még nem találtam a problémámra!
Első körben csak törölném a hibajelzést, aztán megnézném, hogy mennyi idő után írja vissza, mivel időszakosra írja (intermittent). Ha sokára, akkor műszakin átmehet. Aztán lesz időd molyolni a problémán.
Húzd le a légzsák csatlakozóját és dugjál rá egy 2 Ohm/5 W-os ellenállást. Töröld a hibakódot. Ha visszaírja, akkor a vezetékekben van valahol testzárlat, vagy a vezérlő kehes. Ha nem írja vissza, akkor a maga a légzsák a hibás.
Van egy 2002-es évjáratú Seat Leonom amin hála égnek a műszaki előtt 1 héttel kigyulladt a légzsák lámpa.... Szerelőt nem találok, csak 3 hét múlva, így a magam 1xű módján nekiálltam egy angol nyelvű progival. Nézzétek el nekem, nem vagyok 1 műszaki zseni!
a hibakód:
00589 - Airbag Ingiter 1: Passenger Side (N131) 29-10 - Short To Ground - Intermittent
Annyit kiderítettem hogy az N131 a műszerfalban lévő utas oldali légzsák, azzal lehet valami bajság...
Minden ötletnek nagyon örülnék és előre is köszönöm!!!!
Ha tudsz akkor mondj hol vegyek ès milyet vagy esetleg küldesz nekem szofert oks csak az a baj eddig ezzel müködik a kocsim mondom mindent tudok törölni hibàt olvasni stb csak motort nem de mondom ha tusz valami megoldàst èrdekel! Köszi
2010-es Golf 6 1.6 TDI-be cseréltem Golf R ledes lámpákat és ezeket kellene átkódolni, hogy ne írja hibának és a tolatólámpát is aktiválja. Külföldi oldalakon le van írva pontosan mit hogyan kell csinálni, mert nem egyedi a problémám, csak magyarba nem nagyon találkoztam ilyennel. Remélem valaki tudna benne segíteni.
Az autòm Seat Leon 1m 2001 es Vag com 208.1 et hasznàlok mindent tudok vele olvasni csak motort nem de viszont 2000 èvjàratù seat cordobàn tudok motort is ez mitöl van? Kabelt kèpen küldöm!
Hali tudnátok válaszolni vagy tanácsot adni a Golf 4 1.6 SR es kérdésemre? Nagyon fontos lenne.... Köszönöm előre is. De ujra be linjelen a képet a leírás pár sorral lejjebb lenne majd köszi 😊
Sziasztok 1.6 SR Golf 4 ről lenne szó...... ilyen hiba jött fel nekem sajnos és nem akar hiba törléssel sem eltűnni nem tudom mi lehet a baja a motorvezérlőnek a kocsi megy, hibátlanul indul, bár eléggé erőtlen kicsit :/ a lambda szonda érték be állt egy értékre és nem mozdul de állítólag ez a hibás motor vezérlő miatt is lehet de akkor ha hibás miért megy a kocsi annyi a tapasztalat vele hogy marha sokat eszik. VAG-COM 208.1-es programmal néztem mivel csak ez az egy reagált a kocsira. aki tudna segíteni nekem ebben nagyon meg köszönném..........
Sziasztok olyan problémám lenne hogy vag comot használok mindent tudok vele olvasni komfortrendszert stb törölni is tudok hibákat csak valami véget ,egyedül motor nem tudom még kiolvasni sem ez mitől lehet ??
Hello! Segítséget szeretnék kérni. Van egy 6-os Golfom, amibe a ledes Golf R lámpáit raktam hátra. Külföldi fórumokon olvastam, hogy a Vag-com-mal át kellene írni "hósszú kódolással" a byte 18-as kódot és akkor nem írná hibának az égőket. Tudtok abban segíteni, hogy Pest megyében ki tudná nekem ezt megcsinálni és kb. mennyiért?
Amikor ki akarsz szállni, húzd ki a slusszkulcsot. Ekkor kinyílik a központizár, és már csak egyszer kell meghúzni a kilincset. Vagy kilincshúzás előtt nyomj rá a központizár nyitó gombjára. Ez a 'kétszerhúzás' következmény, nem funkció. A 25km/h felett aktiválódó központizár miatt van. Ezt kell kikapcsolnod, ha az első két ötletem nem elfogadható.
Üdv, Audi A4-en szeretném azt megszüntetni, hogy 2x kelljen meghúzni a kilincset, ha ki akarom nyitni az ajtót belűlről. A VCDS képes ennek a megváltoztatására?
szia koszi a valaszt, hetvegere beszeltem meg talalkozot a fulel remelem nemlesz suketebb mint en :)volna meg egy kerdesem a fogyasztassal kapcsolatban,az oracsoport vagy a diag.mutatja a realis erteket mert a ketto kozott nagy kulombseg van koszi
szia levettem a szelepdeklit a vezermutengelyen nemlatni es nem erezni semmi kopast a hidrotokeket nemlattam hogy el e vannak kopva, ami nemvolt megtamadva eleg nagy erovel le lehetett nyomni es rogton vissza is ugrott a helyere,lehet olyan kismerteku kopas amit nem erezni de viszont csattoghat tole a motor? koszi
ha leveszed a szelepdeklit meglatod hogy a vezermutengely kopott el vagy a hidrotoke vagy ahogy szokott mindketto nyilvan ez csak tipp de jo kilencven szazalek eselyed van ra es ugye akkor meg ott van az is hogy mi okozta.
sziasztok 1 keredessel fordulok hozzatok aki tud legyen szives segitsen pontoson mikor kezdodott a motor csattogas nemtudom de mar olyan hangosan csattog hogy ha felvan nyitva a motorhazteto meglehet suketulni,amit meg tapasztaltam ha nagyobb tempoval megyek hoszabb tavon valamelyest merseklodik a csattogas koszonom.1.9 pdtdi.axr.2002"https://www.youtube.com/embed/0YUMlpsoj8Y"
Barátomnak ugyen ilyen octáviája van mint az enyám, de neki "normál" ablaktörlője van. Lehet egyik hétvégén elkunyizom tőlle a relét és megnézem. CSak nem füstöl el. Legfeljebb bele sem passzol.
Segítségre lenne szükségem, az autóm: 1.9 PD TDI Golf 4, 2003-as. A motorolajba belefolyt a gázolaj, elvittem szerelőhöz, kicserélte a PD elemek tömítéseit, megmaratta a PD elemek fészkeit, olajcsere.Rá három hétre megint a maximum fölé ment az olajszint kb. 1,5 centivel. Találkozott valaki hasonlóval?Mi lehet a probléma?A szerelő azt mondta a hengerfejjel nincs gond.
Akkor vissza kanyarodnék az eredeti kérdéshez....Hozzá lehet piszkálni a vezérléséhez (ilyen, vedd ki a relét pattintsd le a műanyag tokot, balra nagy elkó erdő melett van egy poti na azzal lehet állítani)?
Nem tudja valaki, hogy hol lehet a konfort elektronikában (ha ott van) állítani az eső érzékelő (avagy rain sensor) érzékenységét? Arról már álmodni is alig merek, hogy esetleg kikapcsolni a fenébe az egészet és manuálisan szbaályozhatóra állítani mint az érzékelő nélkülieket.
Üdv Urak! Passat B5.5 AVF utasoldali centrálzár megadta magát,nem nyit! Roncsolás nélkül,hogy tudnám kinyitni? Sarut levettem,utána próba de semmi. A kárpitot meg így zárva roncsolás nélkül nehéz levenni! Tippek? Előre is köszi!
Üdv! Vettem egy VAG12.12 HEX+CAN kábelt, amit VCDS 11.11 programmal használok. Olyan kérdésem lenne, hogy ha telepíteném a magyar nyelvű VCDS 15.7 verziót, persze úgy, hogy közben ki van húzva a kábel, akkor működne vele vagy esetleg tönkretenné?
A riasztónak bizonyos időközönként tönkre szokott menni az akkuja, és néha meg is szokott hibásodni. Az én előző autómban is (2007-es Skoda Octavia 2) volt gyári riasztó és amikor megvettem másfél évesen, akkor tönkre volt menve. A vezérlőt és az akkut is cserélni kellett! Egyébként valamelyik Cent.Elect. menüben (talán a kettesben) lehet kapcsolgatni a funkciókat a long coding résznél. Így fejből nem tudom, de ott van az, csak át kell túrni! (persze ha nem döglött az egész!)
De, riasztania kellene, de csak akkor ha egy bizonyos ideig (15-20 másodperc rémlik) nem adod rá a gyújtást! Ilyenkor a kulcs azonosításával deaktiválódik a riasztó teljesen, az ajtónyitással csak készenléti módba vált.
Sziasztok! Ismerősömnek van egy 9N3-mas Poloja. Használtan vette, elméletileg van benne gyári riasztó, de gyakorlatilag még nem sikerült sehogy megszólaltatni. Van benne beltérvédelemhez egy ilyen kapcsoló, illetve a lámpa mellett levő műanyag elem is rácsos. (Nem úgy, mint az én polomnál amiben nincs riasztó) . Elméletileg ha távval zárom be az ajtót és kulccsal nyitom ki, riasztania kéne, nem? Ez meg sem szólal. Nyitáskor záráskor szintén semmi hangja. Van VCDS-em, hogy tudnám tesztelni vele a riasztót? Vagy aktiválni, ha le van tiltva? Van komplett VCDS logom is a kocsiról, ha segít valamit. Előre is nagyon köszönöm!
Van egy AUDI A8 98-as 2.5tdi asb kódos autó nálam.
18259 power train data bus: Missing message from ABS controller P1851-35-00- - ezt a hibakódot találom benne vcds-el, nem kommunikál az ABS-el, világít az ABS hibajelző, a kód nem törölhető.
Cseréltem ABS kockát, de ugyan az a hiba, kivéve, hogy az ASR hibajelző kialudt.
Ami benne volt kocka ...11H jelű, amit bele tetem ...11AH, szintén automata váltósról való, a régivel is ez a hibakód volt.
Az ECU-ra menő zöld és piros vezeték nem szakadt, testhez képest 2,5volt mérhető rajta, minden tápvezetéken megvan 12V.
Segítsetek légyszi, mert kifogytam az ötletekből :)
Tudna vki segiteni abban h vcdsel ha loggolok miert keveri ossze az excel a loggolast? teljesen ertelmezhetetlen a loggolas-nincsenek szepen oszlopokba rendezve....
hozzá kell tenni, a kábel és program kb 12 éve meg van még a Golf 3 as tdi-m hez vettem valamiért anno (ami amúgy elég elavult,mert ezzel a kábellel a 3xx meg a 409 -es verzió üzemel)
aztán nagy ritkán,ha elakadok,megpróbálom használni és többségben van az amikor nem tudom egyértelműen értelmezni a hibakódot (mint ahogy most sem) ,de soxor tudtam és segített és sok pénzt spórolt meg.
Annyit még el tudok mondani,hogy az összes vákum cső vadi új,a cooler csövezés rendben,nem rég cseréltem a nyomás szabályzó szelepet (fehér tetejűről van szó ha jól vettem,ki csak azt cseréltem),EGR szelep is ki lett takarítva a szívósor is ki lett takarítva, és kapott egy másik légtömeg figyelőt (hozzá kell tenni, a légtömeg figyelőt és a nyomás szabályzót bontóból szereztem be,mert akkor csak arra volt pénzem) de úgy tűnt(!) nem csináltam rossz üzletet,mert ezt a sor dolgot azért csináltam,mert úgy ment a gép mint egy SDI akarom mondani még annyira sem,és mivel a fenti dolgokat kicseréltem,és ennek következtében,újra jól gyorsult a kocsi,és jól ment ,elkönyveltem,hogy minden rendbe,
csak most kiszabadultam egy autópályára és akkor észleltem,hogy 130-140 km/h felett még sincs annyira rendben minden. (amúgy autó út és,és városban használom a géped (AJM) vegyesen nagyrészt budai hegyvidéken (ezáltal magas fordulaton) kb napi átlag 100 km
Amúgy hozzá kell tenni,más indokból,pont tegnap szét kellett szednem egy részét a coolerezésnek(ki kellett szerelnem az 5,5 literes ablak mosó tartály,mert hajszál repedés volt rajta,és meg kellett hegeszteni)
és akkor ha már leszedtem a coolert csövezés felső részét,akkor már nem okozott gondot a hűtő kiszerelése,amiből ki öntöttem kb 1 deci olajat,és fék tisztítóval átmostam a szenzort meg a a hűtőt) amitől persze nagy változást nem vártam,és nem is lett.
nem indul, inditozas kozben a szinkron kijelzes nullan all. es beirja az out of range hibakodot.
(nem signal, stb, aramkori hiba. )
gyorsabb volt eloadatban nezni fazis szinkront, mint szenzorokon merni.
mert percei vannak a szijnak, es ezt ugyfel nem hajlando tudomasul venni.
viszont ha kicserelem a szijat ami ki kell.. es utanna meg ramondok egy veztengo szenzort is.. az egesz szijcsere szuksegeseget meg fogja kerdojelezni. mert ugye.. még nem szakadt. tehat jo.
mindegy, ugytunik nem uszom meg a szinkronmerest, ,ha meg kozben eldurran a szij, hat igy jart.
Ez azért lehet, mert a hiba oka nem egy konkrét dolog, annak jónéhány okozója lehet. Ezt kell megkeresni. Ezt az okot a diagnosztikai eszköz nem fogja sosem "megmondani", az csak a végeredményt képes detektálni. Ezért téves elképzelés az, hogy veszek egy diagkábelt és onnantól mindent meg tudok csinálni. A jelen esetben is a konkrét hibaok megtalálásához további eszközök és valamennyi szaktudás is szükséges.
Alacsony töltőnyomást okozhat hibás turbó, lyukas csőrendszer/interculer, hibás nyomásszabályozó szelep és annak csövei, MAP szenzor, ECU.
Tudnátok segíteni? Van egy a3 8p gépem ,amiben cseréltem a egy ledes izzót a nappali sárga izzó helyére. Azóta kiírja az izzó hibát a műszerfalon. Visszatettem a régi izzót és így is kiírja. Hogyan kellene ezt kitörölnöm ? Megpróbáltam a VCDS-emmel ,de nem ír hibát az izzóra. Köszi előre is.
Mivel csak ismerkedem a problémával, lassan haladok tudom...
Az is meg van mérve, tökéletesek az értékek. 3-7 és 4-7 pontok között minden érték workshop manualnak megfelelő.
Viszont! Fszh 1-2 pontjai között nem tudtam OHM értéket mérni, időnként belibbent valami, de értelmezhetetlen.
Mivel a fszh-at nem szereltem ki és eléggé hozzáférhetetlen helyen van számomra a csati, holnap szerzek mini krokodil csatis vezetékeket és rácsiptetve vezetékkel kivezetve megmérem újra.
Ha akkor is szakadás jön ki, azaz nem mérhető 3-200 ohm érték, akkor a fszh KUKA! :( és meg is van a hiba, miszerint valóban nem kap áramot szakadás miatt a fszh...
Érdekesség, hogy a "TB angle" az 13.5°, melyet az a csatolt képernyő 003-as csoportjában is látni.
A 006-ban és a 007-ben is ugyan ennyi szerepel. LBL fájl szerint ennek valahol 1.9°-5.7° között kellene lennie ha alapjáraton ketyegne 760-880 RPM között. Ez miért lehet ilyen magas? Itt lehet a hiba, hogy ez az érték ennyi...
Ugyanakkor levettem a levegőcsövet, megnéztem a pillangószelepet és alapon áll ráadott gyújtás mellett is.
Ez a 13.5° nem sokkal 2000 RPM-et produkál, amikor jár a motor.
Hibaüzenet pedig:
Control Module Part Number: 06A 906 019 BT
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3124
Software Coding: 00011
Work Shop Code: WSC 31480
1 Fault Found:
00282 - Throttle Position Actuator (V60)
41-00 - Blocked or No Voltage
Van valakinek ötlete, mit tudok még itthon tenni a fojtószelep alapra állításában, azaz ezeknek a hibáknak a kiküszöbölésében tenni?
; ----1xxx - Malfunction recorded during TBA ; ----x1xx - No current supply to throttle valve control part ; ----xx1x - Adaptation interrupted due to battery voltage beeing to low (below 8V) ; ----xxx1 - Idle switch open
098,4,Matching,Condition,Specification: 00 ; 1x - Malfunction recorded during matching ; x1 - Throtte valve control is beeing matched
A csatolmányod alapján nálam a 01-08-001/4 mező szerint a "fojtószelep nyitva" van 1-ben.
De hogy a gránátba van az nyitva, amikor a szerelő azt mondta, hogy elkoszolódva nincs, nem is nyúltak hozzá...
A kábel nem húzza, mert ellenőriztem többször is. Sőt, kábelt kézzel meghúzva vissza is csapattam párszor, hátha mégis. Egyébként nagyon nem is húzhatja a kábel alapállásban, mert olyan laza, mint a rigalánc.
Ilyenkor jön az, hogy szedjem le a fojtószelepház levegőcsövét és kézzel a pillangószelepet mozgassam meg, amíg 0-t nem látok? Vagy ez nagy lámaság lenne?
A 00 csoportot nem mentettem. Arra miért is van szükség? Már amúgy sem volt jó, mert a szerviz, ahova elvittem, ott sem tudták alapra állítani, és akkor döntöttem úgy, hogy majd én magam állok neki a feladatnak...
Nem jár. Semmi sem jár, sem rádio, sem ventilátor, lámpák sem égnek sehol...
01001100 ezek a bitek jelennek meg, ahol az első 4 bit (0100) nem tudom micsoda. A 2. 4 bit (1100) az azt jelenti, hogy hiba volt az adapráció során és nem kap áramot a fojtószelep?
az asszony kocsiján 2004-es Touran 1,9 PD TDI lejárt a műszaki. Persze csak akkor szólt amikor már a műszaki lejárt és közölte hogy a műszerfalon egy ideje hiba is van. Ezt írja ki: "abgas werkstatt". Elég általánosnak hangzik. Kérdés EGR vagy valami pucolásával megszűnhet a hiba vagy utána is kell még törölni a hibát?
Ha az utóbbi Komárom-Esztergom megye nyugati részén tudnátok ajánlani vkit?
Mára teljesen megőrült az alapszabályozás, folyamatosan 1500rpm körül pörög és nem hagy alább. Lehúztam az akkusarut, hátha reggelre történik valami csoda...
Tudnál abban segíteni, hogy hogyan tudom törölni a fojtószelep meglévő beállítását VAG-COM progival hibakód törlés után és újra tanítás előtt?
Sziasztok! Van egy 96-os golf III AFT motorkóddal! Már fél éve küszködök hogy működjön rendesen! A hiba hogy sokat eszik és torpan! először cseréltem nála lambdaszondát mert hát ezt írta ki a diagnosztika a hibát ugyan nem hozta ki többet de ugyanúgy nem ment és sokat fogyaszt. Ezután fólytószelepet nem jött be, utána vezérlőegységet ez sem jött össze de a lambdaszonda feszültség az egekben 1.50V és nem változik! És a benzin nyomásom is jó ! Erre a jelenségre keresem a válaszokat ötleteket mert nekem nincs több! Előre is köszönöm!
Egy audi A6 1996 évjáratu autóba cserélve lett a gyújtáskapcsoló zárszerkezet. Rendelve lett új kulcs eredeti, rajta van a szám is. Hogyan tudom az új kulcsot illeszteni. Az új kóddal, vagy kell a régi.
A következő problémával fordulnék Hozzátok, hátha van valakinek ötlete mi lehet a megoldás, az autó Golf IV 1.6 16V BCB, és a következő hibakódot dobta fel:
VAG Error Code: 17810 EOBD II Error Code: P1402 Fault Location: Exhaust gas recirculation (EGR) valve/solenoid, bank 1 - short to positive
Possible Cause: Malfunction indicator lamp (MIL) Triggered on first occurrence. Wiring short to positive. Exhaust gas recirculation (EGR) valve/solenoid.
Van ötletetek mit jelenthet ez? Az EGR új, a régi kicserélése után jelentkezett ez a hibakód, és törlés után egyből visszajön, a vezetékeket ellenőriztük nincs bennük szakadás. Előre is köszönöm a tippeket!
A szívósort és a fojtószelepház tömítéseit szeretném majd átnézni egyszer, mert van egy gyanúm, hogy az egyik fojtószelepet rögzítő csavar a többihez képest "meglehetősen könnyen" tekerhető, és nem is szorít! Lehet, hogy ott szív azon a tized-század mm vastagságon falsot?
Amúgy boltban nem találtam ojtószelepház tömítést, miből lehetne azt kivágni?
Szerintem akkor azért mászhatott el nekem az összes tanult érték, mert törölte az illető a meglévő értékeket (ahogy írtad már párszor régebbi hozzászólásokban is), aztán nem sikerült alapra tanítania, így most "magától tanulgatja" meg kiszolgálni a rendszert...
Egyébként mi történik, ha mondjuk a 060 majd a 098 csatornákkal próbálkozunk először de a 001-ben vannak az alapbeállítási dolgok? Azaz okozunk valami kárt ha fenti sorrendben megyünk végig?
Lambda szonda hibát rengeteg dologra ír. Pl. ennél a motornál sokszor előfordul, hogy falsot szív. Érdemes átnézni a gumi csöveket egy-egy repedés után kutatva.
"Egyébként valakitől azt is hallottam, hogy több helyen is alapra kell állítani a fojtószelepet, konkrétan ezt kaptam egy levélben: Basic Setting: 04-60-84-34-30-43-46-70 (group) ez a sorrend az alap beállításnál..."
Nem ez a sorrend, mert ez így marhaság. Ezek a különböző részegységek alapbeállítási csatornái, és a fenti formában leginkább az OBD2-es protokollhoz. Ebből 1 a fojtószelep, ami nálad nem is a 060-as csatorna. A fojtószelep alapbeállításának vannak feltételei, de némelyik vezérlő meglehetősen nyűgös tud lenni e tekintetben, azoknál jönnek ezek a "trükkök", mint readinnes kód helyreállítás* meg tanult értékek törlése, aztán imádkozás a teremtőhöz........
* ennek részei a felsorolt részegységek tesztelése.
Köszönöm, a Ross-Tech szerint nekem 098-as group-ban kellene lennie az alapbeállításnak.
Sajnos nem értem el már a szakembert aki csinálta, hogy a 060-nal vagy a 098-cal próbálta-e? Esetleg a 001, ahogy írja Ross-Tech is a SIMOS vezérlő miatt.
Egyébként valakitől azt is hallottam, hogy több helyen is alapra kell állítani a fojtószelepet, konkrétan ezt kaptam egy levélben: Basic Setting: 04-60-84-34-30-43-46-70 (group) ez a sorrend az alap beállításnál...
Ez létezik, vagy hogy kellene ezt értelmezni? Mindenhol csak ezt a 060, 098 vagy 001-et olvasom amúgy itt a fórumon is.
Hosszú és bonyolult történet... A lényeg, hogy főtengely jeladó cserém volt, ami után azt mondták a szakik, hogy egy fojtószelep állítás is ráférne, mert ha sokáig ment a kocsi a rossz értékekkel üzemelő érzékelők jeleivel, akkor azokból a jelekből tanulja meg kiszolgálni a motort... Vagy valami ilyesmi.
Én el is vittem, de nem jött össze az alapra állítás.
Autó típus:
Skoda Octavia
2000.05. havi
74kW
1595ccm
8 szelepes
AKL motorkód
SIMOS II vezérlő
még a bovdenes fojtószelepház alapjárati motorral egybeszerelve
Ezek után sem biztos, hogy kódolással, adaptációval kéne folytatni a dolgot, hanem legalább egy hibatárolvasás megelőzhetné. Nem csodálkoznék lambdaszonda-hibán pl.
Valaki tudna segíteni abban, hogy egy adott (Skoda Octavia) autónál melyik csatornán kell a folytószelepet alapra tanítani? Mindenhol azt látom, hogy TBD=04 aztán 098 vagy 060. De 2011-ben ebben a fórumban írta valaki, hogy egy VW Polo, ahol a 098-cal és a 060-nal nem lehetett, helyette a 001-en volt az alapbeállítás.
Szóval a kérdés az, hogy ez honnan derülhet ki, hogy melyik csatornán van az alapbeállítás?
Mielőtt elvittem alapra állíttatni tökéletes volt, jól ment, nem rángatott gázelvételkor és gázadáskor, alapjárat nem ingadozott, nem is fulladozott.
Én nem tudom mit csináltak a kocsival, de most az alapjárat is ingadozik, 1000 felett tartja ha olyan kedve van, csak erős terhelésre (Világítás + távolsági + hátsó ablakfűtés + tükörfűtés + ködlámpák elöl és hátul + első és hátsó ablaktörlők + levegőbefúvás + elakadásjelző) esik vissza 800 környékére. Utána minden kikapcs, kicsit hozzáérés a gázpedálhoz, és megint fennakad 1000 fölött...
Ha pedig a klímát kapcsolom rá amikor 1000 felett van, akkor beszaggat fulladásig, majd 4-5 korrekció alatt tér észhez a 900 környékire. (Mert klímával kicsit mindig nagyobb az alapjáratom.)
Továbbá amikor egyenes haladás közben leveszem a lábam a gázról, akkor ránt egy nagyot, majd amikor megnyomom megint, akkor is ránt egy nagyot. Bármelyik sebességfokozatban ezt csinálja, mindegy mennyivel megyek.
"volt 1.4tfsi. /170 paci/ ami erteken kivuli hibakat dobalt,"
A közvetlenes benzinesnél nem ennyire egyszerű a helyzet. Ott a flap-ok áramlásterelők, ha nem jól állnak, nem lesz megfelelően rétegzett a hengertöltés és megeshet, hogy szétrágja a hengerfalakat.
ha ravan irva az uj motorra, hogy illeszteni kell. es az illesztes nem sikeres..nem erteken kivuli hibaval!.. akkor sort cserelsz, vagy elobb megprobalod feltanitani gyari diaggal ?
mondjuk meddo az egesz vita igy.
megkellett volna neznem az min/max ertekeket. .es abbol kalkulalni, nem pedig egy szetszereles
utan marek port szoro, majd takaritas utan megjavulo motort hibaztatni.
es ezt most ne ertsd felre.
mert nem teged vitatlak.. hanem hogy ily aprosagok hogyan tudnak -engem - felre vinni .
A flapok tengelyen belül (csak leszerelve látod) van egy max-min határoló, ami megkopik + a kis rud is megkopik picit + a flap mozgató spiáter kar is kiszopósodik a tengelyen. Ezek együtt adják a nagyobb lógást, ami bőven kiesik a tartományból.
Audi 3.0 V6 ,szívósor cserét mondtak rá, mert az állító motor időkitöltési tényezője határértéken kívüli volt. Csináltam a motorokra állítható határolókat, hogy ne a csappantyúk adják a végállásokat, diagon néztem a végállásokat, azóta elment 60000 km-t probléma mentesen.
Várjál csak, most nézem a linkedet, hogy az egy hibakód linkje. Te most a szívócső 1 FLAP csappantyús motorjáról beszélsz (mert a hibakód ara vonatkozik) vagy a szívósor 4 FLAP csappantyús motorjáról?
Hát ez a hiba. A flap van kikopva, és kiesik a motor mozgási értéktartományából. A motornak valszeg semmi baja. Komplett újat tegyél fel (flapsor házzal+motor)
Igen, ha a termék EU országból származik. (Pl Bosch.) De ha nem (pl. USA), akkor importkor az áfát előre ki kell fizetni.
Nos, ha ezt a terméket az EU-ba áfa nélkül továbbszámlázod, ami OK, akkor vagy bukod vagy visszaigényeled, amit nálunk azonnali ellenőrzés követ. Ami senkinek nem hiányzik.
Ha kozossegi adoszammal rendelkezik akkor nem kell az AFA-t felszamitani a kulfoldre torteno ertekesitesnel, a vevonek be kell vallani de nem igenyel vissza afa-t hiszen nem lett megfizetve. En rendszeresen veszek pl. Kek bosch gepet Romaniabol es mindig igy kuldik. De a Nemetek is igy kuldik az auto alkatreszt....
Egyszerűen a forgalmi adóhoz be kell írni, hogy: "AKK", az értékéhez 0.00, és a számla közlemény részébe: "Európai közösségen belüli értékesítés. Az ÁFA-t a vevő fizeti és vonja le."
Esetleg szükség lehet a vevőtől egy nyilatkozatra, miszerint az áru valóban elhagyta az országot. Tőlünk az általam kiállított számlák után még ilyet soha nem kértek, de az általam befogadott számlákhoz rendszeresen kapok ilyen igényt.
(mondjuk én euróban számlázok és általában forintban fogadok be számlákat az anyacég számára)
Hogy jön ide az Áfa? Mikor kb. egy éve kérdeztelek, hogy tudok-e nálad vásárolni kábelt ÁFA mentesen, az EU közösségi elszámolás adójogszabályai szerint, lesöpörted a kérdést, és azt mondtad, hogy ki kell fizetnem az Áfa-t. Románia is EU, bár sejtem ezt tudod. A Csehek tudják alkalmazni és használni az ide vonatkozó EU-s jogszabályokat, így 25%-al olcsóbb a termék. Ez nem csalás, csak annak próbálod beállítani a kevésbé informáltak számára.
Ezért használok kvarcot mert a hagyományos LC tagok Q-ját nem lehet olyan magasra gyártani mint amit egy jó kvarc vagy kerámia szűrővel el lehet érni ... de a jövő a DSP, ott elég egy picit változtatni a paramétereken és rögtön sikerülhet ami addig nem és nem kell kézzel hangolgatni és lesni az eredményt :-)))
Nem rezeg magas Q-val ez az LC- tag. Azt mondják az ilyenre, hogy lapos. Ideje változtatni valamelyik tagon, nem sokat, közel az előző f nullához, hogy változzék a frekvencia és talán a Q is jobbra sikerül. Tisztább lesz a vétel :-)
Hajlamosak az emberek ilyenkor a kisebb számokat "alkalmazni".
Hozzá kell még számolnod a nyelvi licensz díját, az import és egyéb "taxák" értékeit na és még a forgalmazó költségeit-hasznát is. Gondolom menni fog ez neked -;) csak, hogy én is kacsintsak egyet.
De az, hogy a csehek használt cím alatt, áfa kikerülésével, a magyar piacon forgalmaznak, az nem igazán korrekt. Hogy ad számlát az illető vagy nem, az már a magyar hatósságok dolga.
But, if you are uncertain, ask! Ask us or ask Ross-Tech! And, most of all, use your common sense.. if it sounds to good to be true, it probably is! Ross-Tech enforces a rather strict distribution policy, where distributors are NOT allowed to undercut each other, and thus the price set by Ross-Tech as on their site, for a HEX-USB+CAN is set at US$349, with a little leeway in every country to cater for currency fluctuations, VAT, Duties, Taxes and other sundry costs...
ugyvan ahogy irtad kb.2 perc utan valtoznak az elvart es a valos map ertekek,ami halhato is a motor hangjan (mikor klimat kapcsolunk)es a kipufogo vegen egy suvito hang lesz halhato es erezhetoen erosseb a kipufogo gaz kiaramlas.ATUC az egr uj mivel a regibe kivolt szakakdva a menbran a ledugozas nalam felejtos.
szia egy picit elforditottam a veztengelyt az orajarassal ellentetes iranyba 0,0° lett az ertek a fogyasztas 0,8 klima nelkul,ha nemislett 0,5 ahogy octi19 irja de legalabb nem 1-1,3 en mar ennek is orulok, midkettotoknek koszonom.CAM ARO a kepen szereplo masodik sor rendbetetelerol mit kell tudni? megtudom ithon csinalni (egy kis segitsegel) vagy kell valami spec.szerszam spec.szaki hozza.koszonom
Némelyik gyári leírásban is szerepel a diagkészülékkel pontosítás. A tapasztalatok azt mutatják, hogy van szórás a rögzítőkkel fixálások között, és ezek képesek minden egyéb jelenség nélkül akár 1liternyi fogyasztás eltérést okozni. A legalacsonyabb fogyasztást általában -0.5°környéki állásban adja. Természetesen, ha a rögzítőkkel beállítás után ezt az értéket adja egy motor, akkor nem kell állítgatni.
"de tényleg csak egy nagyon picit, nehogy lekoppintsátok a motort!"
Akkorát nem lehet rajta állítani, és ha nagyobbra állítja mint 4°, akkor be sem indul. (az ecu ezt átugrott vezérlésnek "gondolja" és önvédelemből letiltja a befecskendezést)
"így tehát a szíjkereket a motor forgási irányával ellentétesen logikus elforgatni,"
A szíjkereket nem tudja elfordítani, azt fixen tartja a szíj, a veztengelyen lehet fordítani.
Hogy logikus, vagy sem, az nézőpont kérdése*, de ha órajárás irányba fordítja (a veztengelyt), akkor nagyobb lesz a negatív érték. Tehát jelen esetben órajárással ellentétesen kell fordítani.
* a gyár valószínűleg úgy értelmezi, hogy a főtengely jeléhez képest a veztengely jele az elvárthoz képest hogyan alakul. Ha előrébb van a veztengely, akkor kisebb lesz a a két jel közötti szög értéke, azaz negatív.
(én nagyon becsülöm 409 szaktárs hozzáértését és tapasztalatát, de a gyári leírások szerint elvégezve valamit és utána a mérési határértékeken [ belül mérve én nem nyúlnák hozzá! Mert ha elállítod, akkor már a már az egyértelmű gyári leírásoknak nem fogysz megfelelni, miszerint a két tengelynek egy adott pozícióban egyszerre rögzíthetőnek kell lennie! ...de mivel a te értéked negatív, így tehát a szíjkereket a motor forgási irányával ellentétesen logikus elforgatni, hogy maga a tengely viszont a forgási irányába forduljon, de tényleg csak egy nagyon picit, nehogy lekoppintsátok a motort!)
sziasztok octi19 nagyon szepen koszonom a reszletes leirast es a videot ezek alapjan ujra atlett nezve a vezerles rogzitoszerszamokkal es minden ugylett csinalva ahogy leirtad.409 ratettuk gepre es ezeket az ertekeket kaptuk ami a kepen latszik, hogy kozelebb legyen a -0,5--0,1 hez az ertek veztengelykereket mere kell allitani?a motor forgasanak megegyezo iranyaba vagy ellentetes iranyaba? koszonom neketek a segitseget
Bizonyára így csinálták Ők is, de van, hogy így még nem jó. Diagkészülékkel meg kell nézni, hogy alapjáraton mit mutat a szinkronszög. VCDS/motor/mérőcsoportok/4. csatorna/4. ablaka.
Akkor jó, ha itt -0.5- -1.0 az érték. Ehhez fel kell lazítani az említett 3csavart a veztengelykeréken és addig állítani apránként, amíg ezek az értékek nem láthatóak.
Nagyon egyszerű! A főtengely és a vezértengely rögzítése után a vezértengely szíjkerekének rögzítőcsavarjait fel kell lazítani, be kell állítani középre és a csavarokat csak kézzel kell meghúzni, hogy a kerék a tengelyre felfeküdjön, de el tudjon fordulni. Amikor a szíjat felteszed és a feszességet az előírt szintre beállítod akkor a kerék kis mértékben elfordul a tengelyen. De a feszes szíjjal is a két tengely pozícióban marad, mert le van rögzítve! Ekkor az előírt nyomatékra kell lehúzni a vezértengely szíjkerekének rögzítő csavarjait és a rögzítéseket el kell távolítani. A motort át kell forgatni kétszer és ismét le kell rögzíteni a főtengelyt. Ezután a feszességet ellenőrizni kell és a vezértengely rögzítőjét megnézni, hogy bemegy-e a helyére! Ha nem akkor a feszítést meg kell ismételni!
sziasztok ugylett csinalva ahogy 409 irta csak a rogzitoszerszamokkal lett oszerakva, nemlett semilyen szinkronszog alitas csinalva.Octi19 a motor hangjan semilyen valtozas nincs,0,5 klimaval 0,8 fogyasztas az nagyon jo .Megkernelek titeket ha akartok kuldjetek egy link-et vagy irjatok mar le hogy hogyan kell a ket tengely szinkronszoget bealitani. koszonom.
Hol és milyen eszközökkel cserélték a szíjat? A motor hangja nem változott? A vezérműtengely finombeállítását rendesen elvégezték?
Én most adtam el egy 1.9 PD TDI-t a harmadik vezérművével, amit mindig a gyár által előírt módon és célszerszámokkal cseréltek. Egyszer sem tapasztaltam fogyasztás emelkedést! (amióta 40-50 ezer km környékén beállt simán 0,5 és klímával 0,8l/h értékekre meleg motornál azóta ott volt)
sziasztok vezermu szij csere lett egy 1,9 pdtdi motron szicsere ota megnott a fogyasztas csere elott alapjaraton 0,8 szijcsere utan pedig 1-1,3 lett a ,telyesitmenyileg senem roszabodot senem javult szerintetek milehet a fogyasztas novekedes oka?.koszonom
Ugy látom nagyon kapkodtam reggel mert helyesen sem tudtam irni.
Hidd el tudom hogy a szkop-hoz valo egyenáramu lakatfogo ugyanugy müködik mint amit a multik-hoz lehet kapni , venni.
Azt meg gondolom figyelembe lehet venni hogy az ilyen "adapterek" szinte mindegyik adott tipusu Multi-hoz Multik-hoz van ajánlva.
Nos ez nem is lenne gond ha ez is ilyen lenne , De sajnos nem , mivel a Weszti diag-hoz valo az Enyém. A csatlakozási lehetőség nem banándugo hanem BNC . Igaz csak volt mert levágtam és banándugot rátéve mértem vele,
Sajnos a 200mv-os méréshatárba kapcsolt Multiméterre az előzőleg lenullázott lakatfogo 45mv értéket küldött
Küzdök egy : A 4 . 2005 évi BNA motorkodu és 8E alvázkodu autoval.
Ügyfél elmondása szerint az auto meriti az akkut .
Előttem már küzdöttek vele , igaz ugy néz ki nem sok sikerrel. Az ügyfél nem hitte el a hiba okát és a szerelő bontott cuccot rakott bele , ugy sem volt jo.
Amikor hozzám került az auto két napig tünetmentes volt. Nem merült az aksi. Csak beinditgattam de még nem kerestem a hibát.Lakatfogom sajnos csak szophoz van és azt körülményes az autonál használni igy multival mértem az áramfelvételt. Kerestem az utolagos beépitéseket de már nem voltak.Több alkalommal ismételtem meg a mérést és szépen el is aludt a gép, nem vett fel áramot. Kezdtem elhinni , hogy az ügyfél beképzeli magának. Tegnap reggelre lemerüt.
Az áramfelvétel 800 mA . és a vészvillogo kapcsoloill. a világitáskapcsolo kis háttérvilágitása nem alszik el.
A központi elektronika és a komfort külön van.
Minden ajto érzékalő csukott állapotban van .
Találkozott valaki ilyen hibával .
Ha a megszakitott áramszálat ugy teszem vissza a mérés után hogy szikrázik a saru akkor érdekes modon megszünik a hibaés ha távval zárom az autot akkor is meszünik a jelenség , ha nyitom az autot akkor pedig a ködlámpát felgyujtja. Ha beinditom az autot utána a folyamat folytatodik.
A központi gyanus de jo lenne ha valaki tudna segiteni tanáccsal.
2 alkalommal volt kódkiolvasás illetve törlés. 1 esetben amikor nem volt indítható a légzsákon jelzett hibát de működőképesnek mutatta illetve az immoról jött le annyi hogfy nincs jele nem engedi indítani az autót. Ennek törlése után pöccre indult.
2. aíkalommal is az immo hibát mutatta illetve azt, hogy az akkusaru lenn volt de a törlés után sem indult. Ekkor az összes relét végigkapoaláltam az utastérben de a helyzet változatlan volt.
Utána kezdtem alkatrészt keresni de rájöttem nem annyira egyszerű a dolog mindent meg kell venni kompletten cserélni és még ebben az esetben is számítógépészkedni kell.(állítűlag az alvázszám miatt) . Így gugliztam. Mivel hülyéké a szterencse( most az enyém) megtalálrtam a 109-es relé dolgot és kipróbáltam. Bejött.
Kis segítség ha akadna... 2000 évjárat Seat Inca 1,9 sdi 2x vacakolt az immobiliser 1x ebből törölték a hibát 1 hete majd 2x immo(ezt törölték) de ekkor már nem látta az ECU egységet a diag műszer izzitószál jel nem villan fel az autó indíthatatlan. Mi a teendő? 1 immos kulcsot adott az eladó.
Bontásból gondoltam egységet venni de ugye ebben az esetben ahogy elmondták nem csak az Ecu hanem még az immo rész is kell, hogy programozás e nélkül menjen.
Mivel nem ez a szakmám nem tudom mi kell hozzá, de hozzáértők esetleg igen.
És milyen modellből ami ebbe a járműbe tehető.
Hátha valakinek van ötlete esetleg vállalkozik a megreparálásra is. Határt szab a dolognak az autó értéke ami kb 300000 FT egyben működőképesen.
Hátha valami egyszerű élesztés lehetséges.
Vezérlőkezt bontottakat látok racing bazár jófogás hauto oldalakon, de amíg nem tudom milyen dolgok kellenek(ha kellene) hozzá addig lépni se tudok.
És nem megy az autó, beindul és le is áll. Immo lámpa villog. Másik programmal (commander) kiolvastam a műszerfal login kódját, úgyhogy jónak kell lennie szerintem. A motorvezérlővel nem tudok kommunikációt létrehozni ugyan ezzel a programmal mert ott ki tudom kapcsolni az immot.
A kocsiban lévő 97-es volt. Ami belekerült 2001-es. Csatlakozók ugyan azok, műszeregységek kinézete is. Annyi van még vele, hogy a kocsim kéziváltós, az "új" meg automatában volt.
Óracsoportot cseréltem. IMMO lámpa villog. Olvasgattam a ROSS TECH leírás alapján, hogy kell csinálni egy ilyen procedúrát. Mindent a leírás alapján csináltam de valamiért nem sikerül. (LOGIN kód helyes!!!) Valakinek ötlete?
Sikerült megoldani a hibát. ( csatlakozóba egyik forrasztás elengedett ) most fut minden .
Tudja esetleg valaki,hogy hol keresek rá a tempomat beállításokra vcds ben ? 2005 Seat Alhambra 1,9 PDTD , AUY. A zöld lámpája világít a tempomatnak a műszerfalon ,de a + vagy - gombokkal nem rögzíti a sebességet.
Hello , Üdvözlök mindenkit ! Tud esetleg valaki segíteni ? Seat Alhambra 1,9 pd 2005, AUY motorkód. hogyan kellene csatlakoznia a vcds ( 12.12 ) hez ? van valami külön beállítás hozzá ? Test lenyomásakor K1 és K2 GRUND , CAN Not Ready
Meg kell nézni mondjuk egy éjszakányi állás után a motor- és műszerfal vezérlőiben a hőfokot, nagyjából a külső hővel kell megegyezniük. Aztán melegen is, ekkor 80-90°C között az ideális, és itt is minimálisan térhet el a két érték egymástól. Ekkor reálisnak mondható.
A termosztát is tényező a hőfok értékénél azaz inkább változásában, de ez mindkét értéket szintén egyformán befolyásolja, tehát viszonylag egyszerre kell változniuk, nem túl nagy értékkel. Ha pl. korán nyit ki vagy nem zár megfelelően, hosszabb lejtő alkalmával jobban lecsökkenti a hőfokot, ami szépen figyelhető (log célszerű) és gyanúra ad okot.
Amíg nincs behatárolva a vízhőfok, addig nem érdemes hűtőt és egyebeket szóba hozni.
A kenyér ára 200-800ft/kg között mozog, akkor nyilván nem veszek 200-ért, mert az nem kenyér, csak kidobott pénz.. Az ár alatti autóval ugyanez a helyzet. Valamiért olcsóbb és az nem a nagylelkűség.
Egy adott termékről/szolgáltatásról meg tudom ítélni, hogy valós értéket kapok-e az áráért.
Sokaknak ez gondot okoz, azért segítettem.
Írhattam volna énis hogyan forraszd meg az amúgy forrasztást nem igénylő kijelzőt. Vagy hol vegyél másik selejtes kínait és próbáld meg beleszerkeszteni.
Az optimális megoldás, ha érvényesíted a garanciális igényed és ebből tanulva változtatsz a hozzáálláson.
Az internet korában nem telefonálgatom végig az országot....
Sajnálom,ha Neked az egészből ez jött le. Gondolom Te egy adott terméket/árut mindig a legdrágább cégnél veszed,legyen az 1 kg kenyér,egy öltöny vagy egy új autó...Szerintem bármivel is foglalkozol,biztosan Te vagy a legolcsóbb a piacon,és természetesen az illúzió árulása ki van zárva...ugye?
Két évvel ezelőtt ezt a céget dobta ki elsőnek a Google,szimpatikusnak tűnt és vele csináltattam meg. De tulajdonképpen nem is tudom miért magyarázkodom Neked...
Ja és köszönöm szépen az építő jellegű hozzá szólásodat...
Nem,nem,félre érted....nem érzem úgy,hogy átvert volna,hiszen eddig probléma mentesen működött,csak a garival vezetett félre kicsit(lehet nem szándékosan).Máshol sem adnak 1/2-1 évnél többet,így utólag nézve talán nem véletlenül...Anyagi megfontolásból sem vinném máshoz,sajnos a kevesebb is több most...
Vissza térve a technológiához,ha olyan komoly berendezése lenne a srácnak,amivel újra tudja az egész egységet forrasztani gyári minőségben,szerintem nem úsztam volna meg ennyiből...viszont még mindig ott van a központi pin csatlakozó,amin viszont egyértelműen látszik a forrasztás....
Ha forrolevegos allomassal dolgozott, akkor minden tovabbi nelkul fel tudja rakni ugy, hogy nem latod a kulonbseget. Egy muszercsoportnal nemcsak maga a displaypanel, de annak kontaktfoliaja, driver chipje, mikrokontrollere is hibas lehet, valamint a pcb-n a kornyekbeli via-kat is erdemes atnezni.
Hogy egy-egy muszercsoport-modellnek mik a gyenge pontjai, azt jellemzoen azok tudjak, akik ezzel foglalkoznak, es ertheto okokbol nem nagyon kotik masok orrara.
Ha van penzed felszerelesre, alkatreszekre es tanulopenzre akkor kiserletezz, ha sporolni szeretnel vidd be egy erre specializalodott ceghez inkabb.
Éppen ezért nem értem mit is tehetett vele a srác,amitől megjavult.Szűk 45 perce volt az akcióra,mert a kivételtől számított 55 percen belül hívott is,hogy készen van. A procik lábai le vannak kenve valami kék cuccal,szerintem az még gyári lehet,és semmilyen alkatrész cserére utaló jelet nem találtam rajta...(nem lehet,hogy "csak" szoftveresen nyúlt hozzá?)Nem is ezzel van a gond,boldog volt az arcom két éven keresztül,hogy bírta,csak most görbült le kicsit.Azt nem értem,miért vetített,hogy át kellett mindent újra forrasztani?Miért nem mondta azt,hogy bocsi öcsi,de ez "üzleti titok"?Ha 5 perc alatt kész van vele,az sem érdekelt volna,megvan hozzá a képesítése,a felszerelése,ennyibe kerül mert tudja mihez kell nyúlnia és kész....A magyarok döntő többsége(tisztelet a kivételnek) mindig azzal foglalkozik,az elvégzett munkához még mit hazudjon hozzá,hogy ne sokallják az árat.Ez tipikus magyar mentalitás. Én személy szerint nem turkálok más zsebében,ha az adott időn belül,vagy hamarabb végez a munkájával,még örülök is,és boldogan csengetek....
Semmiképp nem nyúlnék bele önkényesen,hiszen nem értek hozzá,és ha elcseszem(amire nagy lenne az esély) egy bontott egység kb 50-be fájna,mire bekerülne az autóba és használatra kész lenne.
Tehát valószínűleg marad újra Ő,csak már nem várom el a beígért "élettartam garanciát"...(máshol 40k-ért csinálják,de találtam olyan autóvillanyost is aki 70-et mondott az attrakcióra..)
Szerintem harmincból nem jön ki mindkét alkatrész cseréje programozással, forrasztással együtt. Úgy gondolom egy 112 lábú processzort nehéz úgy felrakni hogy gyárinak tűnjön...
A hőmérsékletre szoktak ezek a vackok reagálni, ezért fontos diagnosztikai eszköz ilyen esetben a fagyasztóspray.
Még egy kérdéssel zavarnálak...ha az említett hiba áll fenn,és esetleg az általad írt alkatrészeket javította/cserélte a srác,akkor ennek a nyomai nem észre vehetőek az egységen?...illetve ma reggel indulástól számítva kb 10 percig hiba mentes volt a kijelző,utána kedtek csak szétesni a betűk/számok,ez is lehet ilyen jellegű hibának a jelensége?
Igazából diaggal nem is néztem mert előtte jól mutatott a műszerfal. Most kevesebbet mutat de nagyon bántja a szememet úgyhogy azt hiszem veszek egy eredeti VW-t. Terhelésnél mozdul a mutató az órán.
LCD matrix meghajtó és/vagy MCU hiba. Nem vagy előrébb ha magad akarod bütykölni, mert igen eszközigényes művelet. Az alkatrészt is meg kéne venned hozzá stb.
Ha nem vagy elégedett az előző céggel, vidd máshová.
Aránylag új vagyok a fórumon,mégis egy segítség kéréssel kezdeném,remélem jó helyen járok ez ügyben... :)
Van egy 2002-es V70-es Volvóm.Az információs kijelzőm pixelhibás lett (nem először).
Kb két éve elő jött egy hiba a műszeregységen,vibrál,illetve olvashatatlan a kijelző,úgymond "szétesnek" a betűk/számok.
Elvittem egy céghez,akik egy óra alatt 30000 Ft-ért kijavították a hibát.Az illető azt mondta élettartam garit vállal rá,viszont a minap újra elő jött a hiba.
A srácot aki csinálta annak idején megkérdeztem,hogy mi okozza ezt a problémát,Ő azt mondta túlmelegedés,illetve kontakt hiba az oka,és amolyan kulissza titokként elmondta újra kellett forrasztani rajta "mindent"...
Miután felhívtam az illetőt,egy titkárnő vette fel a telefont (kinőtte magát a cég),és közölte,a Volvókra csak 1 év garit vállalnak.
Emiatt úgy döntöttem,megnézem mi az a "minden" amit újra kell forrasztani.Kivettem az egységet,és szétbontva furcsállva tapasztaltam,hogy minden forrasztás gyári,kivéve a pines főcsati lábai,azok mintha már egyszer át lettek volna forrasztva.Nekiugrottam,és újra újra forrasztgattam,máshoz nem mertem nyúlni,mégsem vagyok elektronikai műszerész.
A lényeg,nem változott semmi,a hibajelenség ugyanúgy fönn áll.
Ne akarok forintoskodni,de ha 2 évente újra kell javíttatnom a műszeregységet,az kissé elkeserítene.
Nem tudom mi okozhatja a hibát,és azt sem,hogyan szüntette meg a szaki,de hogy nem forrasztgatással,az biztos.
Ha esetleg valaki érdemben tudna segíteni,akár csak egy tanáccsal is,azt szívesen venném.
Valójában sokkal szerencsésebb, ha a műszerfalas rész hal be. Zavaró, de elkezdődik a hibakeresés.
Amikor a motorvezérlő lát helytelenséget, az már anyagiasabb is tud lenni. Kicsit többet eszik az autó, esetleg tovább világít az izzítás, stb. Ha nem néz rá az ember diaggal és csak a függőleges mutatóra hagyatkozik, eltarthat jó ideig a felfedezés.
A táblázat(om) értékeit figyelve pont a minél közelebbi ells. érték a probléma, ha a két jel értékeit nézzük. Így tiszta sor, hogy a motorvezérlő nagyobb értéket lát, mint a műszerfal. Persze ezt a kutya nem gondolná, így simán jogos a minél egyformább ells. értékű jeladó választása, mint jó szándék. :)
Ha jól látom akkor az még gyári szerelésű és már megszűnt, a "059 919 501" váltotta fel (ami amúgy elég sok altípust a VAG családban).
Ezek a kockás kék színűek voltak, majd később bejött a zöld ovális is (cikkszám "A" betűvel kiegészül). Manapság már zöld színű mindkettő, így a Luxembourg felirat és a cikkszám az azonosító, színre már nem lehet hagyatkozni.
Tömítés külön jár: "N 903 168 02".
Autósbolt is beszerzi 1-2 nap alatt, de én márkásban szoktam. Egyrészt ott is nagyjából annyi (~12-13e.), másrészt biztosabban megmondják a tutit az autóhoz.
Hőfokjeladóból gyárit szoktam javasolni, az utángyártott (Hella és társai) már új korukban sem mindig pontosak. Mivel dupla és egymástól független jeleket ad, dupla a csalás lehetősége is.
Ha a boltban azonos hőmérsékleten nem mutat viszonylag egyforma ellenállás értéket két jeladó, akkor már eleve kérdésesek.
A két vezérlő értéke nagyjából azonos kell legyen, 11°C különbség nem épp ideális.
Költői kérdés, vajon mekkora lenne a különbség, ha a másik jeladót hoztad volna el a boltból? :) Másik költői kérdés, legalább az egyik érték valós?
A helyes loginnal sem fogsz órát állítani, ez csak egyszer lehetséges login nélkül VCDS-sel is de csak 100 km alatti óraállásnál. Átírni megint más dolog.
A logint megszerezni nem tudod, ki kell olvasni. Merre vagy?
Óracsoportot szeretnék cserélni a kocsimban. (Audi A6 98'). Átnyálaztam pár leírást, és egy ponton megakadtam. A kulcs párosításhoz és a HELYES KM-óra állás beállításhoz szükséges egy LOGIN kód (Vagy 7-digit PIN/SKC). Ezt honnan tudom megszerezni? Valaki esetleg privátban tudna segíteni? kissadamvikt@gmail.com
Adott egy 2002-es 1.4-es fabia. Gyárilag nincs benne komfort modul, ami van az a 6q1 937 04 b. Elméletben, a 6Q0959433xx kellene mellé, ugye? Az ezer változat közül elég arra figyelni, hogy az elektromos ablakot és a centrálzárat tudja? Gondolok itt arra, hogy mondjuk ha riasztós is, de nem szeretném használni, attól még a többi része működésre bírható?
A klímavezérlő adatlistájában minden érték jó. A motorvezérlőben sem találok semmi olyant amihez tudnám kötni a kikapcsolást. Persze lehet, hogy van valami amit nem tudok jól értelmezni. Hűtővíz hőmérséklet, olaj hőmérséklet jó, nem ugrik meg, hogy emiatt lenne a kikapcsolás.
Hűtőközeg nyomással nincs gond, mert órával semmi kórosat nem mutat.
Korábban volt egy olajszenzor hiba a kmóra vezérlőben, amikor is 155 fokot mért olajhőmérsékletnek, de csak kontaktosnak bizonyult a csatlakozója, mert tisztítás után törölhető lett a hiba és az érték is beállt normálisra. Ekkor jó lett a klíma és már éppen átadtam volna az autót, de másnap ismét jelentkezett a lekapcsolásos hiba, de már nincs hiba az olajszenzorra.
Ma reggel annyit tapasztaltam még, hogy a motorvezérlőtől kivezérelve a klímakompresszor kuplungot, a hűtőventilátort indítgatja, de a kuplungra nem ad tápot. Nem tudom, hogy ez a vcds ( hivatalos, magyar) hibája, vagy az autóé.
A progi mint ahogyan leirtad meg is mondja neked a lehetséges okokat.
A motorvezérlő és a klimavezérlő párhuzamosan megkapja a nyomásérzékelő értékét, igy mindkét vezérlő használja az adatot saját célra , feladatra.
A klimavezérlő inkább másodlagos vezérlőnek mondhato, mivel a motorvezérlő elsődleges a nyomásérték feldolgozásban , és annak fügvényében inditani a ventillátort, engedélyezni a klimavezérlő álltal a kompresszor müködését.
Egyszoval a feladat összetett . Hiba azért nincs a vezérlőben mivel valamely érték kivül esik a megengedett tartományon.
Lehet nyomásérték is.
Igen több esetben is találkoztam ezzel a hiba magyarázattal , azért irtam az iménti magyarázatot
2008-as , BRT motorkódú Alhambrahoz kérnék segítséget.
Semmilyen vezérlőben nincs hibakód. a klímakompresszort mégis tiltja kb. 1800-as motorfordulatnál és amíg vissza nem esik 1400-as fordulat alá addig nem is indul újra. A klíma adatlistájában a "kikapcsolás feltételek"-nél 16-os kód (kikapcsolás via motorvezérlő/ ventilátorvezérlő/váltóvezérlő/ mágneskuplung defekt) jelenik meg amikor oldott a klímakompresszor mágneskuplungja. A kompresszor új, de megpróbáltam másik mágnestekerccsel is és ugyanez a hiba, tehát ez kizárható.
Hidegen, melegen, állóhelyzetben, menet közben, mindig jelentkezik a hiba.
Találkozott már valaki ilyennel? Megköszönök minden segítséget mert ötletem sincs, hogy merre induljak.
Nekem is lett cserélve a jeladó, jó minőségűre és azóta nem mutat 90 fokot hanem kevesebbet. Talán 80 fok körül ha jól emlékszem. Kurvára rossz nézni a mutatót.
Kicseréltem a vízhőfok jeladót, mert az előzővel a műszer mutatója csak max 75-80 C fokig ment fel.
A műszer most már szépen beáll 90 C fokra pár Km megtétele után.
VCDS-sel olvastam, 45 Km megtétele után, leállított motorral (a műszer 90 C fokon) a vízhőfok a 01-es blokkban (ECU felé) 99 C, a 17-es blokkban (műszer felé) 88 C.
Ez így rendben van? Nem két teljesen egyforma értéket kellene mérni?
Egyébként a boltban 2 darab jeladó volt, mindkettőn megmértem az ellanállás értékeket, de egyiknek sem volt azonos értékű a két fele (4 vezetékes: ecu, műszer).
A komfortindex egy tisztan szoftveres funkcio. Azoknal a modelleknel, amikhez kitet arul a VW, a vezerloegyseg nem tudja ezt a szoftveres funkciot, ezert is aruljak a kitet.
üdv a forumlakóknak! Szeretnék ugy indexelni hogy ha egyszer lenyomom az indexkart akkor 3/5 öt villogjon. Lehet kapni utólagosan beszerelhető pug and play kittet cikkszáma 000 998 229A. Igen ám csak hogy olvastam azt is hogy VCDS-ben ez adaptálható? Leon 1M 2004 1.8T ről lenne szó. Tudna valaki segíteni? köszönöm előre is!
Nézz bele a csomagtartóba, vagy a szervizfüzetbe és ott találsz egy jó tenyérnyi matricát, mindenféle 3 karakteres kódokkal, azok a gyári felszereltségi kódok. Ezeket sok helyen a neten lehet dekódolni, pl.: egy kedves jó barátom honlapján is: http://www.octinfo.com/index_hu.php?p=vag_hu
Hibajelzo lampaval csak azt fogja eszrevenni ha tenyleg baj van, es nem hurcolassza feleslegesen a szervizbe. A jellegmezos termosztatoknal meg nem igazan mukodik a "szemmel lemerjuk" modszer.
Vagy gondolod, hogy az atlagjuzer emlekszik ra, hogy neki milyen sebessegnel es terhelesnel hol szokott allni a mutato?
"...vagy vedd ki az auto konfiguraciojabol, hogy ne keresse."
Ezt inkább ne! Nem is biztos, hogy a kolléga minden jel szerint kínai klónkábelével ez kivitelezhető lenne és szinte biztosan csak összebarmolná az egészet!
Őszintén? ...ha megkérdezed akkor neked sehogy, nehogy többel kösd be. ....és hidd el, hogy az önzetlen jó szándék mondatja ezt velem.
...de, hogy ne legyen rossz a szájízed:
Ez a lista az autódban elvileg beépített vezérlőket sorolja fel. A CAN Gateway valószínűleg, sőt biztosan a navigáció sikertelen elérése miatt (is) ad hibát. A sorok végén a számok nem sokat jelentenek, ha minden OK akkor ez 0000 ha hibakód van a vezérlő tárolójában, akkor 0010. ...és ezek szerint ha nem éri el az elvileg telepített vezérlőt akkor meg 1100, de ezt én soha nem figyeltem eddig. A sorokra duplán rákattintva megnyílik az aktuális vezérlő hibatárolója és ott olvashatsz kicsit bővebben a tárolt hibáról, de ez is csak egy egymondatos leírás lesz és az, hogy az adott hibát mikor és milyen óraállásnál regisztrálta. Meg lesz még ott egy másik kód is, na az már fontos lesz! Amennyiben neked nem mondanak ezek semmit akkor NE töröld ki a hibát, hanem fordulj szakemberhez!!!
A szamok statuszkodok, ezeket irja ki neked elotte szovegesen is ("OK").
A malfunction nem feltetlenul jelent hibas mukodest, csak annyit, hogy a hibatarolo nem ures.
A navid CAN szalait nezd meg, mert nem elerheto. Ha nincs az autoban navi, akkor valaki kibanyaszta belole, mielott eladta neked. Potold a fejegyseget, vagy vedd ki az auto konfiguraciojabol, hogy ne keresse.
Van egy kijelzod, ami korulbeluli erteket mutat, es melle egy termosztatod, amirol nem tudod, hogy mikor es hogyan vezerli ki a motormenedzsment. En asszem inkabb josolok kavezaccbol, az kb ugyanennyit er :)
Egy olajhofok-kijelzonek sokkal tobb ertelme van szerintem.
Azért egy vízhőfok mutató elárulhat dolgokat (legalábbis én így vagyok vele), persze aki minimális érdeklődéssel sincs a kocsija műszaki dolgai iránt annak tényleg felesleges.
Egy nagy STOP felirat elég, mint némelyik francia műszerfalon...
Nem mukodott eddig sem, ezert is vettek ki. Ha nem kozepen allt a mutato, mar kezdodott is a retteges, hogy valami nem stimmel. Modern, vezerelheto termosztatokat nem fogsz a kijelzett ertek alapjan diagnosztizalni, az atlag autos meg azt sem tudja, hogy a reszecskeszurot eszik vagy isszak.
Tehát ha a 17-es blokkban a hőfok 75-100 C fok közt van, akkor a műszernek 90-te kell mutatnia, ha ettől eltérő a mért érték akkor pedig pontosan a mért értéket kell mutatni a műszernek.
A 01-es (engine) blokkban rendben van a hőfok, tehát a termosztát jó.
(óracsoport tsztet is csináltam az is rendben van)
Ha a 17-es blokkban (műszercsoport) is renben van a hőfok, viszont a mutató mégsem áll be 90 C fokra ( hanem csak 75-80-ra), akkor ebből arra következtetek, hogy a hőmérsékelérzékelő műszerre menő fele elfáradt (a hőérzékelő 4 vezetékes).
Ez valahogy így lehet, de bennem felmerül a kérdés, hogy mennyire jó így? Az elmúlt 100 évben működött, csak meg kellett mondani az üzemeltetőnek, hogy mondjuk 80-100 fok között megfelelő.
Pl egy modern dízel autón nem veszed észre ha nem jó a termosztát és ezért nem fog DPF regenerálást indítani. Jó eséllyel akkor derülhet ki a probléma (talán), amikor telített lesz a kipuf és jelez a DPF a műszerfalon (aminek a jelzését még kevesebben tudják megfelelően értékelni mint a hőmérő mutatót....
Csillapitott ertekeket fog mutatni, mert az atlagember nem erti meg, hogy az hutoviz-homerseklet ingadozasa teljesen normalis, es rohan vele a szervizbe. Ezert is vettek ki a kijelzot az ujabb autoknal.
Vettem egy vcds kábelt, nem eredetit, kaptam hozzá programot is, de még nagyon idegen nekem a rendszer. Valaki privátban tudna segíteni a programmal kapcsolatban?
Ma megjött az új kábelem, jól működik nem internet hisztis.
Kiolvastam ismét a hibát, töröltem.
A tempomat kar off állásban volt.
A hiba nem is jött vissza mindaddig míg nem kacsoltam ON pozícióba.
Aztan ismét jött a hibakód:
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl Control Module Part Number: 03G 906 016 CD HW: 028 101 194 5 Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 6246 Software Coding: 0000072 Work Shop Code: WSC 80093 222 69422 VCID: 67DD5D1756980F26359-8032 1 Fault Found:
18104 - Powertrain Data Bus P1696 - 000 - Implausible Message from Steering Column Controller - Intermittent Freeze Frame: RPM: 2163 /min Torque: 84.0 Nm Speed: 47.0 km/h Load: 32.2 % Voltage: 14.21 V Bin. Bits: 11001000 Bin. Bits: 00000000 (no units): 1.0
Readiness: 0 0 0 0 0
Ez kb. az a pillanat amikor kipróbáltam 50km/h körül de nem történt semmi. (azt sem tudom biztosan milyen sebességnél aktiválható)
Lenne egy másik kérdés:
A Long Coding-nál láttam valahol Factory reset-et (lehet nem pont így volt).
Ez a funkció az adott vezérlőt állítja "gyári" állapotba? (Honnan tudja mi a gyári config?) Ez egy általános dolog vagy az adott autó eredeti beállításait is tudja?)
A 2 a led-villogast, a 8 a riasztot aktivalja. Nem fog mukodni, mert nem teszik be ajandekba az autoba elore a szirenat, a dolesszog-jeladot es a belteret felugyelo szenzorokat.
Arra, hogy a kommunikacios lancban nem a kormanymodul az utolso lancszem, hanem mogotte van meg a tempomat-bajuszkapcsolo, ezert a modul es a kapcsolo kozotti kabelt is erdemes megvizsgalni.
Kozben megneztem, es a kapcsolo nincs integralva, kulon darab:
A kommunikacio menete: E221 -(LIN)-> J527 -(K-CAN)-> J533 -(A-CAN)-> J220
E221: multifunkcios kormany
J527: kormanymodul a bajuszkapcsolokkal
J533: gateway
J220: motormenedzsment
Nem ismerem a Tourant, de nezz meg egy reszletesebb kapcsrajzot. Ha a tempomat bajuszkapcsoloja nincs integralva a kormanymodulba (J527), hanem ugyanarra a LIN-szalra van bekotve mint a multikormany (E221), akkor lehet, hogy ott lesz a kutya elasva.
A kormanymodul, ahova a bajuszkapcsolok es a csuszogyuru (ujabbaknal kabelkazetta) vannak integralva, ervenytelen uzeneteket kuld. En eloszor megprobalnam diaggal kiolvasni a kapcsolok allapotait. Ha nem latsz ervenyes allapotokat, bontsd le a kormanyoszlop-burkolatot, merd ki a CAN szalakat es a tapot. Ha minden oke, akkor csak maga a modul marad, mint hibaforras...
Bocs az offert. Van itt koztunk olyan ember, akinek a kisujjaban van a wifi halozatok? Nem eleg a tavsegitseg, fel eve szopok vele. A segitseg helyszinen kellene Bp-en.
Csak megkérdezem, akkor pl. egy audinál ha a gyári felszereltség után aktíválsz bizonyos extra funkciókat, vagy tuningot, majd beviszed hivatalos audi szervizbe, miért állítják vissza az eredeti állapotot? Igaz ez nem egy számítógép de valahogy mégis kapcsolódik a két téma szerintem.
Azon töprengek mitévő legyek. Adjam el az összes hivatalos programomat, és vegyek hamisítványokat az eredeti ár töredékéért? Majd ha a gyártó tönkre teszi a feltört kábelemet ha letöltöm rá a frissítést akkor pereljem be őket? Mit képzelnek ők nem frissítik meg az én feltört kábelemet? Lehet hogy ezt tényleg meg lehet csinállni kis hazánkba? (Op-Com-ra van frissítés ha valakit érdekel)
Kellene nekem hozzá valami obd cucc, amivel MINDENT :) lehet csinálni. Jó ez elég hülyén hangzik, de nem tudom máshogy megfogalmazni...
Van opelhez OP-COM-om, BMw-hez scanner-em, de most lett egy VW-m végre a sok fostalicska után. Szóval valami olyasmi kellene, mint BMW-nél a BMWScanner
Mi lenne a vád? A vcds tonkretette a kábelt, ami hivatalosan soha nem is működött? Hogyan bizonyitod? Le van zárva az atmega. Nem olvasható ki semmi adat és a tartalmát amúgy sem hassznalhatnad bizonyítás céljára.
Ez olyan mintha lopott autóval mennél a rendőrségre feljelentést tenni, mert zárnyitó kárt okozott az ajtóban.
Az e-fuse es a kulonbozo tuningvedelmek kicsit mas teszta, azok beepitett funkciok, amik nem manipulalnak idegen rendszereket, es celjuk az uzembiztonsag megorzese.
A peldad akkor allna meg, ha VW fogna magat, es ha nem gyari/licencelt OBD interfeszt kotnel az autora, kinyirna az interfeszedet.
jo ez a paragrafus idezet, de ez esetben szart sem er.
Dehogynem, megall a birosagon. Hogy utana a kalozt is beperelik, az mas kerdes.
tedd melle az ILlegalis szoftver hasznalatot, es a szerzoi jogok vedelmet is.
Persze, mint ahogy ez is meg fog allni. Azaz mindketto jogsertes - ha visszaolvasol, latni fogod, hogy pontosan ezt allitottam. Meg azt is, hogy rossz megoldasnak tartom, ha egy jogsertesre valaszul elkovetunk egy masik jogsertest.
...mar itt bukta van.
nincs regisztralt felhasznalo.
Irrelevans. A szamitogepen talalhato szoftverek/eszkozok modositasahoz a felhasznalo beleegyezese kell. Pont. Ok sem regisztraltak magukat sehova:
Meséld már el akkor mik a szerzői jogok és a tulajdon jogok!
Szeretnépk tanulni mert mert nem tudom miért büncselekmény az ha valaki egy engedély nélkül "klonozott" elerktronikai eszköz "licensz tartalmát" a tulajdonos visszaveszi.
Nyiltan , köztudottan teszi ezt, akkor miért is büncselekmény?
A rossztek semmiféle jogsértés nem követ el azzal, hogy kitörli az illegálisan használt licensz adatot a kábelből.
Pedig de:
Számítástechnikai rendszer és adatok elleni bűncselekmény
BTK 300/C. §
(2) Aki
a) számítástechnikai rendszerben tárolt, feldolgozott, kezelt vagy továbbított adatot jogosulatlanul megváltoztat, töröl vagy hozzáférhetetlenné tesz,
b) adat bevitelével, továbbításával, megváltoztatásával, törlésével, illetőleg egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését jogosulatlanul akadályozza, vétséget követ el, és két évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
Mivel a program a felhasznalo engedelyet nem keri ki a kabel modositasahoz (azaz nem szerez ra jogosultsagot), a tenyallas megvalosul. (Az mar mas kerdes, hogy egy parezer forintos kabelert senki nem fog buntetoeljarast inditani.)
A rossztek semmiféle jogsértés nem követ el azzal, hogy kitörli az illegálisan használt licensz adatot a kábelből. Azzal sem, hogy szivató funkciót integráltak a programba.
A hivatalos felhasználó soha nem fogja megtapasztalni.
Szerintem egy jogsertesre nem az a megoldas, hogy te meg elkovetsz egy masikat. Nemcsak jogilag aggalyos, de elmergesiti a viszonyt fuggetlenul attol, hogy ki kovette el az elso jogsertest.
Ez kb olyan, mintha Marotiek a sajat konyveik virussal fertozott PDF valtozatait terjesztenek a neten a kalozkodas visszaszoritasara.