Ez hogy az A és B végpont között megvan-e az igény vagy nincs szerintem nem mértékadó. Hogy egy példát mondjak:
A Batthány tér és a Margit-híd Budai hídfője között nincs villamos. Igaz, nem sok ember utazna az Etele tér és Óbuda között, de ha egy szakaszt nézel lenne arra igény, hogy azt a 600 métert visszaépítsd és egy összevont járatot indíts az Etele tér és Óbuda között.
Hasonló vonatkozik a Deák és a Lehet tér közötti szakaszra is. Nem beszélve arról, hogy baromi jól lehetne tehermentesíteni az M3-t egy rövid szakaszon
Nem tudom, de gyanítom, hogy Felucca hasonlata a városi közlekedésre kívánt utalni, ott vannak ilyen problémák. Országosan legfeljebb a vasúthálózat lerobbant állapota problémás, új fejlesztésre lényegében nincs igény, legalábbis az én véleményem szerint - ellentétben a városokkal és az agglomerációjukkal.
A virágnyelv helyett jobb volna, ha konkrétumot mondanál, mert így elég homályos, meg gondolkozni is kell... (tudod: azt nem nagyon szeretek... :-)
A debrecen-győr viszonylatban gondolom az a probléma, hogy nincs közvetlen járat: át kell szállni.
- a folyamatos sín megvan, tehát a lehetőség is (hogy közvetlen járatot szerkesszenek)...
- viszont az igény nemtom hogy áll? nem lehet valami túl nagy...
(amúgy perpillanat az autópályában is van némi hiányosság... és ez legalább 1, de inkább 2 nagyságrenddel több embert érint, mint a vasúti "sínszakadás")
Lucfalvát és Herminatanyát nem lehet megközelíteni,
úgy érted busz se jár arra?
én úgy tudom minden településre el lehet jutni menetrendszeri járattal... a probléma inkább a menetrenddel van (reggel1/este1)
amúgy hagyjuk a fenébe a tömegközlekedést...
mi van a te gyorsforgalmi hálóddal? kész a vázlat?
egy kis segítség, hogy igazítani tudd a forgalmi igényekhez...
Megpróbálom lefordítani a tömegközlekedés alaphiányosságait közútra. Mert látom, főképpen közútul értesz.:)
1. Debrecenből Győrbe végig el tudsz jutni autópályán, csak útközben van egy pici hiányosság: Félúton az autópálya végetér, négyszámjegyű úton kell folytatnod az utadat pár száz méter hosszan, egészen egy parkolóig. Itt le kell tenned a kocsidat, gyalog át kell menni a szomszédos parkolóba, ahonnan egy másik kocsival szintén kezdetben négyszámjegyű úton indulsz el, míg rövidesen eléred a Győrbe vezető autópályát. A második parkolónál néha kissé sorállás van, mert nincs elég kocsi. Amúgy a lefedettség kiváló és mindenki elérheti az autópályát 200 méteren belül.
2. Az ország keresztül-kasul van hálózva autópályával. Két apró hiányosság van:
2/a: Néhány autópályakeresztezésnél nincs csomópont. 2/b: Lucfalvát és Herminatanyát nem lehet megközelíteni, mert az alsóbbrendű úthálózatot (részben az autópályaépítések miatt) felszámolták.
Ellenben, ha megnézzük az M1 Tatabánya vagy az M3 Gödöllő környéki szakaszát, azért azokban is vannak szép kanyarok és emelkedők. Ennek fényében kicsit furcsa, hogy egy dombságon nem sikerült ügyesebben átvinni az utat. Főleg most, hogy elvileg szarban a haza, és jó volna spórolni az anyagiakkal.
"továbbá nem áll meg a bölcsinél/ovinál/isinél/boltnál/banknál/postáná/áruháznál"
Fotozzak neked autokat, amik meg megallnak a bolcsinel/ovinal/isinel? :-) Teljesen tipikus, hogy elalljak a villamossint is (a parkolosav meg az autosav mellett)... Mert itthon a "nem azert vettem kocsit, hogy gyalogoljak" ( ;-) ), azaz cipeljem a cuccot masfel sarkot mentalitas uralkodik... (Ha viszont nem vagy hajlando taplo lenni, mindjart nem olyan egyertelmu az autonak ez az elonye.)
"úgy elképzelem, ahogy megy az 1xi befektető - térkép nélkül, csak az utat követve - és mivel minden út rómába.. izé.. bpre vezet, ott ver tanyát..."
Nyilvan ez ebben a formajaban pont annyira realis, mint az egymast fel meteres kovtavval koveto, 5-5 szemelyt szallito autok sora. :-) De arrol beszeltem ugye, hogy infrastruktura (autopalyarol ugye egy szot sem irtam, bar nyilvan az is resze neki) is fontos tenyezo a "befektetonek". Maskepp, ugye, nehez is lenne megindokolni, hogy miert Gyor es Szfvar es Tatabanya, es miert nem Szeged es Debrecken es Ozd, pedig ugy emlekszem, a "megfelelo szamu es szakkepzettsegu munkaero" az utobbi helyeken is rendelkezesre allt. :-)
"(a valóságban a termeléshez szükséges megfelelő számú és szakképzettségű munkaerő az elsődleges szempont...)"
Azert fura ezt arra valaszul hoznod, hogy mie' tart az emberek (a te olvasatodban: a munkaero) Pestre aramlasa. :-)