Meg valószínű a nyomvonal nem pont a mostanin fog vezetni, meg a pálya valószínű úgyis átépülne teljesen, ezért nem hiszem, h bármi probléma lenne abból, hogy felszedik.
A Nike iparvágányai jelenleg tudomásom szerint a gyár tulajdonában vannak. Azért szednek föl az említett szakaszból, mert vagy eladják a síneket, vagy az így kinyert használt, de még jó állapotú anyagot építik be a vágányhálózatuk többi felújításra ítélt részébe.
A 20-as és 29-es vonalak közötti összeköttetést nem a gyár tervezi, neki ez nem érdeke, nem is kell, Vilonya felől így is jó kapcsolata van a 20-as vonallal ( Hajmáskérrel ), ezen a vontatóvágányon 40-es a pálya, beton keresztaljakkal.
Szóval ami pusztítást láttok, az szvsz a fenti ok miatt van. Az összeköttetést meg gondolom egy, a magyar vasúti infrastruktúrával foglalkozó állami szervezet tervezte és tervezi talán a jövőben is visszaállítani. Nem tudom, mi ennek az intézménynek manapság a neve. A visszaállítás meg a pénztől függ, nagy szükség nincs is rá, vannak még fontosabb dolgok is egyelőre.
Igen a fűzfői elágazásról beszélek. Nem tudom miért bontottak megint belőle ki egy darabot, de az biztos, hogy első fényképeimhez képest ( 2002 nyara ), most decemberben megint kevesebb sín volt a helyén.
Szerintem nem fogják visszakötni a 29-esbe. Én személy szerint nagyon örülnék neki, de valahogy nem tudom elhinni, hogy képesek újra lefektetni a már felszedett vágányokat és fénysorompót létesíteni a 71-es úton. De hangsúlyozom: Bár így lenne!!!!!!!
Esetleg van valami megbízható infód evvel kapcsolatban?
Állítólag megmarad a még meglévő összekötőszakasz, de ennek ellentmond, hogy amikor a fotókat készítettem még csak egy kis darab hiányzott viszont most decemberben mikor ott jártam megint hiányzott egy jó darab még a temetőn is túl. A bokrokba már nem mentem be, hogy tovább kövessem a nyomvonalat, de a topicról többekkel tervezzük, hogy tavasszal elmegyünk egy kis fotózásra ide és a NiKébe is.
Sajna nem találkoztam vele, még darabokban van :-(
De a vasútüzem vezetője (készséges, kedves úr, ilyet kívánok minden vasútbarátnak) adott egy CD-t, amelyen róla is találhatók képek. Természetesen azokat a képeket NEM publikálom, majd egyszer, ha legközelebb arra járok, talán lencsevégre tudom kapni.
A képek tanúsága szerint szép, régi festésű ipari-zöld zetorka :-)
Jó a listád, ebböl egy csomó gépröl megtudtam egy pár új adatot. Végezetül itt van még két lista, az egyik1983-ból, ez az elözöekben általam említett utasítás késöbbi kiadásából van. Az elözö hozzászolásomban említett utasítást az OKÜ rendezöpályaudvarának egyik düledezö tornyában találtam egy ember nagyságú irat és szeméthalom tetején. A '83-as adatokat tartalmazót egy következö alkalommal a fütöházban kaptam. Mindkét utazásom 1993-ban volt. Az itt szereplö harmadik lista pedig az 1993-as látogatásomkor még meglévö gépeket tartalmazza.
Az Ózdi Kohászati Üzemek mozdonyállaga 1983.I.1.-én
Gyári j. Sorozat Gyártó Gysz/É Tengelyny. Megjegyzés
────────────────────────────────────────────────────────
OKÜ 4 - SLM 1833/07 10,9 t Fogas
OKÜ 5 - SLM 1834/07 10,9 t Fogas
OKÜ 6 - SLM 1835/07 10,9 t Fogas
OKÜ 19 318 Borsig 16348/54 23,6 t DV eredetü
OKÜ 20 318 Borsig 16349/54 23,6 t DV eredetü
OKÜ 21 318 Borsig 16350/54 23,6 t DV eredetü
OKÜ 23 - - 2863/07 10,9 t Fogas
OKÜ 28 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 31 375 MÁVAG 5989/50 9,9 t
OKÜ 38 - - 2,3 t 635 mm Dhg *
OKÜ 39 - - 2,3 t 635 mm Dhg *
OKÜ 48 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 49 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 52 377 MÁVAG ? 9,9 t
,
OKÜ 54 ? Ozd 6/57 10,9 t Fogas
OKÜ 58 344 Lengyel 5393/59 14,8 t
OKÜ 59 344 Lengyel /59 14,8 t
OKÜ 60 344 Lengyel /59 14,8 t
OKÜ 61 A23-002 Ganz-MÁVAG 279/59 15,0 t
OKÜ 62 A23-003 Ganz MÁVAG 293/59 15,0 t
OKÜ 63 A23-017 Ganz MÁVAG 308/64 15,0 t
OKÜ 64 A23-035 Ganz MÁVAG 307/64 15,0 t
OKÜ 65 A23-036 Ganz MÁVAG 310/64 15,0 t
OKÜ 66 A23-046 Ganz MÁVAG 311/64 15,0 t
OKÜ 67 A25-014 Ganz MÁVAG 501/62 18,6 t
OKÜ 68 A25-015 Ganz MÁVAG 502/61 18,6 t
OKÜ 69 A25-018 Ganz MÁVAG 1105/67 15,4 t
OKÜ 70 A25-019 Ganz MÁVAG 1106/67 15,4 t
OKÜ 71 A25-020 Ganz MÁVAG 1107/67 15,4 t
OKÜ 72 A25-026 Ganz MÁVAG 1224/67 15,4 t
OKÜ 73 A25-034 Ganz MÁVAG 1289/68 15,4 t
OKÜ 74 A25-035 Ganz MÁVAG 1290/68 15,4 t
OKÜ 75 A25-036 Ganz MÁVAG 1291/68 15,4 t
OKÜ 76 A25-071 Ganz MÁVAG 1707/72 15,4 t
OKÜ 77 A25-090 Ganz MÁVAG 1802/76 15,4 t
OKÜ 78 A25-091 Ganz MÁVAG 1803/76 15,4 t
OKÜ 79 A25-092 Ganz MÁVAG 15,4 t
OKÜ 80 A25-093 Ganz MÁVAG 15,4 t
A 027 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
A 028 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
A 029 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
* A két gép ( 38-39 ) nem tartozott a fűtőház állományába, azokat a durvahengermű területén, annak dolgozói kezelték.
Az Ózdi Kohászati Üzemek mozdonyállaga 1993.III.13.-án
Gyári j. Sorozat Gyártó Gysz/É Tengelyny. Megjegyzés
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
OKÜ 6 - SLM 1835/07 10,9 t Fogas, szétvágva
OKÜ 38 - - 2,3 t 635 mm roncs
OKÜ 39 - - 2,3 t 635 mm roncs
OKÜ 61 A23-002 Ganz-MÁVAG 279/59 15,0 t
OKÜ 62 A23-003 Ganz MÁVAG 293/59 15,0 t
OKÜ 63 A23-017 Ganz MÁVAG 308/64 15,0 t
OKÜ 65 A23-036 Ganz MÁVAG 340/64 15,0 t
OKÜ 66 A23-046 Ganz MÁVAG 339/64 15,0 t
OKÜ 67 A25-014 Ganz MÁVAG 501/62 18,6 t 93-94-ben szétvágva
OKÜ 68 A25-015 Ganz MÁVAG 502/61 18,6 t 93-94-ben szétvágva
OKÜ 69 A25-018 Ganz MÁVAG 1105/67 15,4 t
OKÜ 70 A25-019 Ganz MÁVAG 1106/67 15,4 t
OKÜ 71 A25-020 Ganz MÁVAG 1291/68 15,4 t
OKÜ 72 A25-026 Ganz MÁVAG 1224/67 15,4 t
OKÜ 73 A25-034 Ganz MÁVAG 1289/68 15,4 t
OKÜ 74 A25-035 Ganz MÁVAG 1290/68 15,4 t
OKÜ 75 A25-036 Ganz MÁVAG 1107/67 15,4 t
OKÜ 76 A25-071 Ganz MÁVAG 1707/72 15,4 t
OKÜ 77 A25-090 Ganz MÁVAG 1802/76 15,4 t
OKÜ 78 A25-091 Ganz MÁVAG 1803/76 15,4 t
OKÜ 80 A25-093 Ganz MÁVAG 15,4 t
OKÜ 82 A25-100 Ganz MÁVAG 195/60 18,3 t
A 027 ─── SGP /64 ? 17,35 t Fogas, roncs
A 028 ─── SGP /64 ? 17,35 t Fogas, roncs
A 029 ─── SGP /64 ? 17,35 t Fogas, roncs
Szombaton esetleg még mennek mindkét helyre ha szükséges aztán Szombat estétől a tartalék le van mondva, vasárnap megy délelőtt napizni. Aztán csak este tér vissza. Tehát vasárnap semmi mozgás, csak az ipari gépek dolgoznak, esetleg a rakodón, ha van meló.
Az Ózdi Kohászati Üzemek mozdonyállaga 1968.VII.14.-én
Gyári j. Sorozat Gyártó Gysz/É Tengelyny. Megjegyzés
────────────────────────────────────────────────────────────────────
OKÜ 4 - SLM 1833/07 10,9 t Fogas
OKÜ 5 - SLM 1834/07 10,9 t Fogas
OKÜ 6 - SLM 1835/07 10,9 t Fogas
OKÜ 7 375 MÁVAG 9,9 t
OKÜ 8 375 ? MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 9 375 ? MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 14 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 15 ? Ozd 8,7 t
OKÜ 17 316 Skoda 17,3 t
OKÜ 18 316 Skoda 17,3 t
OKÜ 19 ? KrLi 7,5 t 1000 mm
OKÜ 20 ? KrLi 7,5 t 1000 mm
OKÜ 21 KrLi 7124/16 7,5 t 1000 mm
OKÜ 22 ? Krli 4373/00 7,5 t 1000 mm
OKÜ 23 ? ? 2863/07 10,9 t Fogas
OKÜ 25 326 MÁVAG ? 13,0 t
OKÜ 28 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 29 "Tito" MÁVAG 8,3 t 1000 mm
OKÜ 30 "Tito" MÁVAG 5685/51 8,3 t 1000 mm
OKÜ 31 375 MÁVAG 5989/50 9,9 t
OKÜ 32 375 MÁVAG 9,9 t
OKÜ 33 375 MÁVAG 5993/50 9,9 t
OKÜ 35 326 MÁVAG ? 13,0 t
OKÜ 36 "Tito" MAVAG 8,3 t 1000 mm
OKÜ 38 ? ? 2,3 t 635 mm Dhg*
OKÜ 39 ? ? 2,3 t 635 mm Dhg*
OKÜ 43 ? ? 8,3 t 1000 mm
OKÜ 44 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 45 326 MÁVAG ? 13,0 t
OKÜ 46 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 47 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 48 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 49 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 51 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 53 ? 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 54 ? Ozd 6/57 10,9 t Fogas
OKÜ 57 326 MÁVAG ? 13,0 t
OKÜ 58 344 Lengyel 5393/59 14,8 t
OKÜ 59 344 Lengyel /59 14,8 t
OKÜ 60 344 Lengyel /59 14,8 t
OKÜ 61 A23-002 Ganz-MÁVAG 279/59 15,0 t
OKÜ 62 A23-003 Ganz MÁVAG 293/59 15,0 t
OKÜ 63 A23-017 Ganz MÁVAG 308/64 15,0 t
OKÜ 64 A23-035 Ganz MÁVAG 307/64 15,0 t
OKÜ 65 A23-036 Ganz MÁVAG 310/64 15,0 t
OKÜ 66 A23-046 Ganz MÁVAG 311/64 15,0 t
OKÜ 67 A25-014 Ganz MÁVAG 501/62 18,6 t
OKÜ 68 A25-015 Ganz MÁVAG 502/61 18,6 t
OKÜ 69 A25-018 Ganz MÁVAG 1105/67 15,4 t
OKÜ 70 A25-019 Ganz MÁVAG 1106/67 15,4 t
OKÜ 71 A25-020 Ganz MÁVAG 1107/67 15,4 t
OKÜ 72 A25-026 Ganz MÁVAG 1224/67 15,4 t
A 027 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
A 028 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
A 029 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
* A két gép (38-39) nem tartozott a fűtőház állományába, azokat a durvahengermű területén, annak dolgozói kezelték.
Forrás: KIEGÉSZÍTÖ SZOLGÁLATI UTASÍTÁS az ÁLTALÁNOS SZOLGÁLATI UTASÍTÁSHOZ az Ózdi Kohászati Üzemek iparvágányain végzett tolatások szabályozására.
ÉrvényesÍ: 1968. julius hó 14-én 00 órától
Sajnos azokról nem de talán pétről és notáról VasuTOM tud írni.
Megpróbálom leírni a két iparvasútat.
Péti Nitrogénművek:
A péti gyár iparvágánya Várpalota állomásról az ún. péti vontatóvágányon keresztül közelíthető meg. Két nagyobb részre van osztva az iparvasút:
A "régi gyár" a 4/1 számú nyíltvonali váltón át a volt "cseri" rakodón keresztül érhető el. Itt vannak a régi erőművi, olajgyári, savüzemi vágányok. Régebben itt MÁV vasúti raktár is működött. Volt itt egy 600 mm-s kisvasút is. A mozdonyok megmaradt példányai jelenleg Kemencén vannak. A normálnyomközű gépeknek egy két vágányú mozdonyszín is van, amit már nem használnak. A gyáregység kiszolgálását régebben a MÁV végezte. Naponta több alakalommal volt iparmenet a gyárba. Jelenleg csak a gyári mozdonyok járnak ide.
Az "új gyár" vagy szaknyelven csak "F" vágány. Itt van az "F" és az "R" pályaudvar. Az "F" vágányon volt MÁV kereskedelmi és forgalmi szolgálat is. Az állomás Várpalotai oldala helyszíni állítású váltókkal rendelkezik. A gyár felöli vége DOMINO rendszerű, fényjelzős. Itt valamikor komplett irányvonatokat állítottak össze, amit M62-s mozdonyok vittek. A vonatokat itt fékpróbázták és Várpalotán megállás nélkül haladtak keresztül. Jelenleg a MÁV gépek csak ide járnak ki. A várpalotai rendelkező és a helyi térmester engedélyével. A be és kijárati vágányutat a vonatvezető állítja be a menet részére. Körbejárás után a gyáriak által összeállított elegyet viszik be Várpalotára. Itt van még MÁV raktárnok, de már emlegették ennek megszűntetését is. Van itt is egy kétvágányú mozdonyszín. Az "R" pályaudvaron műtrágyát és ammoniát rakodnak.
Inota gyártelep:
Az inotai iparvágányok Várpalota állomásról az ún. inotai vontatóvágányról érhető el. Itt is két részre osztható az ipartelep:
Erőmű iparvágánya jelenleg nincs használatban. Ide valamikor több ezer tonna szén érkezett naponta. A nagyobb vonatok tolómozdonnyal közlekedtek a nagy emelkedésű pálya miatt. A MÁV gépek csak vonatokat vitték fel illetve az itt összeállított üres kocsikat hozták le. A helyi tolatást egy A21-sel végezték az erőmű dolgozói. A rakott kocsikat párosával buktatták. Volt itt egy tartalék csúcs erőmű is ami pakurával működött. Ez csak szükség esetén lett beindítva. Óránként 50 m3 pakurát fogyasztott el. Ide 4 tengelyes tartálykocsikban érkezett a fűtőanyag.
Alumínium kohó iparvágánya az erőmű előtti váltóval ágazik ki. Innen erős emelkedéssel éri el a kohót. Ide naponta visznek timföldes kocsikat. A MÁV gép csak a kapu elé állítja a rakott kocsikat és a kihúzóba kitolt üres kocsikat hozza le. Itt egy A21 mozdony dolgozik. Ritkán előfordul trafó szállítás is. Itt egy érdekes vágányhálózat van. A kohó iparvágány egyik csonkavágánya átvezet egy épületen, amiben van egy nagy teherbírású daru. Ezzel emelik le a trafót. A trafót egy speciális kocsira rakják, majd egy kis fordító korongon elfordítva viszik be a tarfóházba.
Az alumínium kohó iparvágányából ágazik ki egy új iparvágány. Egy Osztrák érdekeltségű betonelem gyár vágánya. Ez 2004-ben készűlt el, de még forgalom nem volt rajta. A tervek szerint vasúti betonaljakat és egyéb betonelemeket gyártanak majd.