Miért, mi lehetne még, mint utas? Vezető nem lehet, ezt szerintem az előbb már beláttuk. (Fékezni, kormányozni nem tud, csak gyorsítani. De ha a vezető szerint nem kéne gyorsulni, akkor a vezető simán fékezhet, és akkor hiába teker.)
Érdekesebb kérdés lehet, ha az utas nem a kerékpáron, hanem a vezető nyakában/hátán ül pl. :) Na az már eléggé joghézag szerű helyzet. :)
Az autószerelőknél aljasabb, simlisebb banda nem sok van, tisztelet a kivételnek. Nem hiszem, hogy van olyan autótulajdonos, akit még nem vertek át. Nem jut el az agyukig, hogy az elégedett, visszatérő és esetleg másokat is hozó ügyfél többet ér, mint az, akit egyszer lehúztak, és többet eszébe se jut odamenni.
Ha meg valami komoly betegségről megkérdezel 3 orvost, lesz legalább ötféle vélemény. Nem csoda itt sem, hogy fórumokhoz, rosszabb esetben pedig kuruzslókhoz fordulnak az emberek.
Nem olyan furcsa dolog ez szerintem. Természetesen bizonyos szintig, lásd nem végzek otthon vakbélműtétet magamon egy netes orvos tanácsára (mondjuk másmilyen orvos tanácsára sem:) ), de bizony sokaknak (nekem is), vannak rossz tapasztalatai, és ha valamilyen területen szerzel ilyen tapasztalatot, akkor már más területen is óvatosabb vagy, és legalább egy megerősítés jól esik, hogy nem vágtak át.
Saját szakmámból is tudnék olyat modani aki szemtelenül nagy pénzeket kér, nagyon kevés munkáért. Az etikus viselkedés nem mindenkinek van a vérében, sőt valaki megtanulni is képtelen.
Igen, ebben igazad lehet. De nekem tök furcsa, hogy fórumokban keresik az emberek a választ, hogy az (adott területen) szakértő "jót" mondott vagy nem. Ilyenek az autószerelős, de még az orvosos(!) topicok is. A legtöbb kérdés arról szól, hogy ezek és ezek a panaszok, a szerviz/orvos ezt meg ezt mondta, szerintetek igaza volt? És gyakorlatilag simán meg lehet őket győzni bármiről, még az orvos ellenében is...
Lehet, hogy neki is van olyan tapasztalata, mint az ismerősömnek, akit tavaly elvittem hozzád. Tudod, akinek a frissen vett, alig használt, jó állapotú biciklijére egy szervizes azt mondta, hogy atomjaira kell szedni, hogy minden szart megnézhessen, megkenhessen és beállíthasson, és ez lesz 12 000 Ft. Te meg megnézted, hogy igazából mit kell tenni és mit nem, és kihoztad 3000-ből.
Azt nem tudom, szabálysértési feljelentés esetén is van-e hamis vád.
Én is gondolkoztam ilyen szituáción, és szerintem elmondanám neki, hogy az OK, hogy ő feljelent, de ha aztán én megtámadom a határozatot, és végül találkozunk a bíróságon, akkor a felettesei nem fogják megdicsérni, hogy nem ismeri a KRESZ-t (elvileg paragrafusszámokkal együtt is tudniuk kell), és kínos helyzetbe hozza a rendőrséget.
Ez csak akkor igaz, ha a szabályokból egyértelműen kiderül, hogy a hátsó ember szállított utas. Ha nem, akkor a tandemes egy joghézagban biciklizik, van ilyen. Azért érdekesen nézne ki egy próbaper azért, mert valaki tandemezett...
Milyen folyadékot,frissítőt érdemes vinni a kulacsban hosszabb távon? Gondolom víz, de legutóbb limonádéval próbálkoztam, hát sajnos eléggé szeretik a darazsak is. :D
Ha a szerviznek nem akarsz hinni, akkor nekünk miért hinnél?
A láncot és a sort együtt cseréljük, mert összekopnak. A kopott sorra új láncot tenni nem jó megoldás.
A hátsó váltódat azért kellene cserelni, mert a régi váltó még nem úgy voltak kitalálva, hogy együtt tudjanak működni a mostani fékváltókarokkal. Egyszerűbben fogalmazva: nem annyi bowdent húz a fékváltókar, mint amennyi a hátsó váltónak kell, hogy egy fokozatnyit elmozduljon.
Most nem tudom milyen fékkar van rajta de sejtésem szerint műanyag, akkor az is csere, e kapcsán az merült fel bennem, hogy esetleg kombinált FÉKVÁLTÓKARt vennék, csak itt meg azt nem tudom, hogy ettől még a váltót ugye nem kell cserélni.
Mondjuk az első váltóhoz egy fokozatmetes kar van és igen nehezen is működik, ez hogy javítható, váltó csere, vagy egy kar csere fokozatosra, és egy jó tisztitás elég neki? A hátó váltó kifogástalan :) ez is valami:)
Elnézést, hogy alap kérdéseim vannak, de kb 1 éve ültem újra bringára, és a sajátomon kisebb javításokat karbantartásokat megcsináltam, de cserék még nem kellettek. Ami nagyobb dolog volt az meg szervíz, de sajnos 2 szervízzel is volt rossz tapasztalatom. Olyan érzésem volt mintha minden áron rám akarnának beszélni dologkat, de lehet, hogy én vagyok túl negatív nem tudom.
1. Volt ahol azt mondták, hogy le kell cserélni a hátsó váltómat mert régi...hozzáteszem, hogy hibátlanul működik, miért kellene lecserélnem. Vélemény?
2. A másik helyre bevittem a gépet, mert láttam, hogy el van repedve több láncszem is, valószínűleg azért mert nem kezeltem le túl alaposan a tél beköszöntével és szétmarta a só, de lehet ilyen volt már mikor megvettem használtan tavaly, mindegy mondom, akkor legyen csere, mert több szem is repedt volt. Erre azt mondta a szervízes, hogy semmi akadája, de a hátsó fogaskoszorút is cserélni kell hozzá. Mondjuk ezt még el is tudom hinni. Vélemény?
Egyenlőre, amivel csak lehet próbálok én megbírkózni, hosszú távon biztosan megéri.
A tandem kerékpár egynél több személlyel a nyeregben a magyar szabályok szerint nem közlekedhetne közúton, ugyanis kerékpáron tilos felnőtt utast szállítani.
Szerintem uj bowden+haz az muszaj hozza, es ha muanyag a fekkar, akkor az is. Arra figyelj, hogy a legtobb fek 110mm hosszu, de vannak rovidebbek, amikkel baj lehet a sarhanyo elferese tekinteteben szempontjabol.
A multkor pont ezen gondolkoztam el. A rendor belemkot mondjuk mert nem leszallva kanyarodtam balra, es tortenetesen lakott teruleten belul vagyunk, ahol szabad. En mondom jelentsen fel.
Ha tenyleg feljelent, akkor persze nem lesz semmi, mert nem kovettem el semmit. Viszont en feljelentem hamis vadert.
Ha nem jelent fel, akkor meg arra is van valami jogi tortenet, hogy feljelentessel fenyegetozni az valami zsarolas fele, utanna kellene neznem.
Elhatároztam (megvonással fenyegettek:) ), hogy kicsit rendbeteszem barátnőm kerékpárját, tegnap szétszedtem a kormány nagyon lötyögött kitisztítottam, bezsíroztam, beállítottam, szépen mozog, és nem lötyög már. Csak azért írom le mert egyáltalán nem volt nehéz a dolog, úgyhogy mindenki fogjon bele bátran normál, nem ahead-es rendszerű jó régi bringa, szerintem van vagy 20 éves, maga a szerelés nem volt több fél óránál.
Ezután gondoltam megnézem a fékeket (v-fék), és azt az érdekes dolgot fedesztem fel,hogy a fék két szára (nem tudom mi a hivatalos neve amibe a bovden csatlakozik, és a tengelyen mozog), nem valami tömör anyag, hanem mintha lemezből lehhe hajlítva, de gyári az látszik, gonodlom ez valamilyen jó régi típus. Ez még nem is lenne baj, de nem csak a rendeltetés szerű írányba mozog hanem lögyög a tengelyen 2 - 3 milimétert, amitől a fékezésnek elég furcsa hatása van. Arra gondoltam, hogy lehet, hogy le kellene cserélni, kérdéseim ezzel kapcsolatba:
Vannak ezek az olcsó tíusok, ezeket érdemes venni? Havi néhány használat, nem túl komoly terhelésről van szó. PL:
Illetve az lenne még a kérdésem, hogy tudok-e olyan boltot esetleg (13. kerben lakom), ahova érdemes menni vásárolni. A webshopokba nem nagyon éri meg ilyesmit venni, több a postaköltség, mint az alkatrész.
Ha cserélem akkor a bovtend is kötelező cserélni, vagy ha az jó állapotban van maradhat?
"A félárnyékos fázis kezdete és a teljes árnyék megjelenése a holdperemen 19:22-kor még a horizont alatt találja a Holdat, amely már kissé kicsorbulva kel fel a horizonton. A keleti országrészben a holdkelte 19:35-kor, a nyugati felében pedig 18:45-kor lesz. A Föld árnyéka 20.22-kor lepi el teljesen a Holdat, majd ettől számítva 50 perc múlva éri el az árnyék közepét, azaz a legsötétebb részt. A teljes fogyatkozás 22:03-ig tart, majd 23:03-ig a részleges fázisnak is vége lesz. Újabb egy óra elteltével már a félárnyék is levonul kísérőnk felszínéről."
Szvsz inkább az, aki a jármű irányát és sebességét szabályozza, és nem pedig az, aki aki/ami a meghajtáshoz szükséges erőt adja.
Pl ló/ lovas kocsi/ hajtó konfiguráció esetében senki sem vitatja, hogy a jármű vezetője a kocsis, ő nem ihat(na) alkoholt csak a lova.
De ugyanez van szvsz az alkohol meghajtású gépjárművekkel is. Én még nem hallottam sohasem, hogy a masinát birságolták volna meg alkohol fogyasztása miatt...
Érdekes KRESZ-kérdést kaptam ma, de nem tudtam válaszolni.
Szabad-e ittasan kerékpározni a tandem hátsó ülésén?
Az első gondolatom az volt, hogy ha vakon szabad, akkor miért ne? Talán utasnak számít.
A második gondolatom, hogy bár a kormányt és a féket nem kezeli, de a hajtóművet igen, és az is a vezetés része.
Meg most az jutott még eszembe, hogy a KRESZ leírja az utas szállításának szabályait, abban a tandem hátsó ülése nincs benne, tehát ilyen értelemben nem szállított személy a hátsó. De akkor a vakok szabályosan ülnek ott? (Nem akarok egyet se leszállítani, félreértés ne essék, jó, hogy legalább ez a lehetőségük megvan a sportra.)
Sziasztok. van valakinek tapasztalata VDO HC 12.6 pulzusmérős órával kapcsolatban? Vagy úgy álltalánosságban a VDO computerek megbízhatóak?
Most van egy extra gagyi computerem ami már haldoklik, és van külön egy pulzusmérős órám biciklis tartóval. A Garmin Edge-ről egyenlőre lemondtam (anyagi okokból :D) így össze kívánom gyúrni egybe a két eszközt :)