kösz, hogy válaszoltál (nem hoztam korábban összefüggésbe otterlo hozzászólásával), most már OK. Amúgy szerintem meg kéne szüntetni azt a gyakorlatot, hogy aki érdekelt egy ügyben, szavazhasson, akár bizottsági ülésen is. Furának találom.
"Az egész csak színjáték volt, hiszen előre lehetett tudni, hogy senki másnak nincs Debrecenben 5000 négyzetméternyi fölös ingatlanja."
Igen, helyes, hogy ezt kiemelted: ez az, amiben nagyon hasonlít az érdi történetre. A Sportcsarnok telek értékesítése után már itt sem lehetett volna valódi pályázatot tartani, hiszen ki másnak lett volna pont azon a helyen, pont olyan telke egy sportcsarnok felépítésére? Az csupán lényegtelen különbség, hogy ezt a színjátékot itt már nem játszották el.
A döntő elem tehát az volt (Érden), amikor törvénysértő módon, mindenféle versenyeztetés mellőzésével értékesítették magát a telket 262,5 millióért!
Ha valakinek nincs türelme végigolvasni, itt a lényege:
"Bár Debrecen 2010-ben nem lesz Európa Kulturális Fővárosa, pályázatának egyik kulcsprojektje, a modern művészeti kiállítótér - Demo - biztosan megvalósul, hiszen az épület már félkész állapotban van....
A 2004 áprilisában a közbeszerzési pályázaton nyertes Keviép Kft.-vel kötött társberuházói pályázat értelmében a - fideszes városvezetés számára oly fontos - projekt két részből áll. A konferencia-központ a város tulajdona marad, míg a kapcsolódó szállót és irodaházat a cég maga üzemeltetheti vagy értékesítheti. Ellenzéki politikusok a januári közgyűlés után szóvá is tették, hogy gyanújuk szerint a modern művészeti központ létesítésére csupán azért jelölték ki a Kölcseyt, mert a városvezetés így akarja kisegíteni az értékesítési gondokkal küszködő Keviépet.
Az érintettek ezt cáfolták. A polgármester januárban azt mondta: a Kölcsey csak egy lehetőség, s majd kiderül, kik nyújtanak be pályázatot. A nemzetközi közbeszerzési pályázatra azonban egyetlen cég jelentkezett: a Keviép, a Kölcseyvel. Az egész csak színjáték volt, hiszen előre lehetett tudni, hogy senki másnak nincs Debrecenben 5000 négyzetméternyi fölös ingatlanja. Kósa Lajos ezt nem is tagadta; a szerződés aláírásakor (2005. október 4-én) kemény kritika alá vette a hatályos közbeszerzési törvényt, mondván, minek pályázatot kiírni, ha a városvezetésnek már határozott elképzelése van arról, hol akar múzeumot, galériát létesíteni. Miklóssy Ferenc, a kivitelező cég ügyvezetője szintén oszlatni igyekezett az aggályokat: állítása szerint már az irodák felét le is kötötték, amikor a város megkereste őket.
Közben a hajdan kétmilliárdra taksált épület teljes bekerülési költsége bruttó hárommilliárdra változott, amit 2007, 2008 és 2009 folyamán kell kifizetni; ennek tizede nem más, mint a csúsztatott fizetés miatti kamatteher. A város által építtetett konferencia-központ költségei is jelentősen megnőttek: az eredeti tervekben szereplő négymilliárdból több mint hatmilliárd lett (ami természetesen nem tartalmazza a Demo vételárát).
Közlekedési szakembert nem találsz olyat, aki ellenezné. Szerintem TMA sem talál. A szobafestő talán nem szakember eben a témában, de a vadőr vagy az ügyész sem.
Mint debreceni születésű, ennek csak örülni tudok, de az általad kiemelt részen kívül semmi példaadót nem találok. Mennyibe fog kerülni végül ez a debrecenieknek. /A FIDESZ-közeli cégről most ne beszéljünk. Még az is lehet Érd jobban járt volna velük,:) /
Ismered az Érdi létesitmény sport paramétereit ? A csarnok a világszintü röplapda meccseken kivül ( EB-t igen ) minden sportágat tud VB szinten . Mit kellene még tudnia ? ( tud kiállitásokat is pl, stand-bekötések a padló alatt )
Az ország egyik legjobb sport technológusa ( véletlenül Érden lakik ) müködött közre az előkészitésben.
Az uszoda egy ráadás hozzá, ott nem volt cél a VB rendezés lehetősége, de vizilabda meccs igy is lehet benne, meg végre lesz hol uszni az érdieknek. Ha ez presztizs akkor ám legyen. Nem csak Bástya elvtárs fog ott uszkálni az biztos.
Már többször leirtam, hogy volt egy eredménytelen közbeszerzés a kivitelezésre , a végleges szerződés az ott bejött ajánlatoknál sokkal-sokkal előnyösebb.
Az elővárosi vasut fejlesztésének elemi feltétele, hogy ott megépüljön, tovább nem növelhető a vonatforgalom e nélkül . Pláne nem a vágányok száma. Ezért ez meg tud épülni KIOP pályázati pénzből,összefüggően az állomások átépitésével is . A Szent-István meghosszabbitása a Velencei utig 2 vasut feletti hiddal ránézésre többe kerül, de mint uj beruházás nem is fért volna bele a jelen projectbe, esetleg akkor ha teljesen megszüntetnénk a Diósdi uti átjárást a sineken és az váltaná ki, helyette épülne . Ez eléggé abszurd megoldás lenne.
A későbbiekben, távlatilag azt is meg kellene majd épiteni, tartalmazza is a város szerkezeti terve. Készült egy vaskos tanulmány is erről az érdi önkormányzat megrendelésére, az összes alternativát felvonultatva, mindenki ugy tesz mintha nem tudna róla... Ennek eredménye lesz a Diósdi uti aluljáró.
Magát a Diósdi uti aluljárót a Városközpont szabályozási terve is tartalmazza, ebben közlekedési szakember is közremüködött. De mindig lehet ujabb "szakemberek" bevonásának hiányával indokolni a nemmel szavazást... Aztán addig szakemberegnénk amig végül nem csinálnánk semmit.
KovácsP03 segits légyszives, hogy választ kapjak az alábbi kérdésekre: 1. a debrecenihez képest milyen paraméterei vannak a tervezett (de remélem soha fel nem épülő) érdi presztizsberuházásnak? 2. ki volt az a pályáztatás nélkül, titkositott szerződéssel kiválasztott kivitelező, aki Debrecennek megépiti? Megismerhették-e a debreceni képviselők a szerződés megkötése előtt a szerződés fontos elemeit, volt-e vita róla? 3. volt-e előzetes számitás a müködtetésre és bank költségeire Debrecenben? És Érden? 4. hogy áll Debrecen költségvetése, megengedheti-e magának azt, hogy egy ilyen kötelező feladatot bevállaljon (miután elég pénz jut kötelező feladatainak ellátására)? És Érd költségvetése? 5. Debrecenben jut-e pénz az intézmények épületeinek felújitására? Épültek-e új intézmények az utóbbi években? És Érden? 6. Érden milyen kiegészitő infrastruktúra áll rendelkezésre? Mikor rendeztek Érden EB-t, VB-t?
Mikor korábban kérdezted, ugy éreztem Otterlo későbbi beirása megválaszolta ezt a kérdést. Nem maga a pályáztatás nem tetszett hanem az, hogy egyes bizottsági tagok ezzel a maguk pályázati lehetőségét kivánták eröltetni. Ez nagyon nem tetszett. Aztán végül ők nem is pályáztak a kiirt versenyeken . Helyesebb lett volna tartózkodnom , de semmi nem mult ezen.
Mai hir az Origóról:
Szerda délelőtt Kósa Lajos, Debrecen polgármestere és Miklóssy Ferenc, a kivitelező Keviép Kft. ügyvezető igazgatója lerakta a Debreceni Egyetem Kassai úti campusának területén létesítendő városi fedett uszoda alapkövét.
A száz százalékban önkormányzati pénzből épülő, mintegy 4,1 milliárd forintos beruházás a tervek szerint nemcsak a nemzetközi sportversenyek megrendezésére lesz alkalmas, hanem a tömegsport és iskolai sport igényeit is kielégíti. A leendő komplexumban többek között egy 50x25 méteres versenymedence (25 m-nél változtatható célvonallal), egy 25x13,5 méteres edző-oktató medence, egy 6x12 méteres gyermekmedence, egy szabadtéri, termálvizes lazítómedence, valamint épített jakuzzi és a szaunához tartozó merülőmedence kap helyet.
Az uszodaépítésre szolgáló ingatlan területe 16 260 négyzetméter, teljesen közművesített. A munkálatok befejezésének határideje 2006. szeptember 15
Vajon ott miért jó ez a Fidesznek, ami Érden annyira nem jó ?
Na hát itt már látszik is egy markáns különbség. Mert véleményem szerint az út a lényeg s nem a cél, vagyis az intézmény. De ebben a felemelő helyzetben mindegy is, hiszen egyik érv sincs számításokkal alátámasztva. Sem a frlüljáró, sem az aluljáró. Ezért pedig csak a mostani vezetés felel, hiszen ők tudnák megméretni, hogy mi mennyi.
Én kérdeztem (érdeklődtem), hogy az egyik SZDSZ-es képviselő miért szavazott - egyedüliként - egy bizottsági ülésen a versenyeztetés ellen. Még most is kérdezem. Nincs szó "felelősségrevonásról", de azt azért tudni szeretném - és jogom is van hozzá -, hogy annak a pártnak a képviselője, amelyik a szabad versenyt és általában is a szabadságot tűzi zászlajára, vajon milyen motiváció alapján szavaz - ráadásul egyedüliként - egy versenyeztetés ellen. De Te is adhatsz magyarázatot, ha gondolod, mert a t. képviselő úr azóta sem hajlandó erre a kérdésre válaszolni, holott egy választópolgár érdeklődésére ezt nem politikus így tenni (vagy ha nem válaszol, akkor lelke rajta, de aztán ne sírjatok, hogy az a vélemény alakul ki az adott pártról és képviselőjéről, ami).
Az légszomj mellett sincsenek konkrét mérőszámok, mégis tudjuk, hogy lélegezni kell. A városközpont fuldoklik a sorompó okozta dugóktól. Arra ott kell megoldás. Aki egy már meglévő szintbeli vasúti kereszteződés átalakítása ellen forgalmi érveket akar felhozni, az szerintem minden, de nem szakmai ellenvetés. Már csak azért is, mert az az aluljáró nem csak rávezetné a központra a forgalmat, hanem el is vezetné onnan. Lévén kétirányú. Amin vitázni lehetne, és szerintem érdemes is lenne, az az, hogy szabad-e egyközpontú várost építeni. Mert nem az út kelti a legerősebben a forgalmat, hanem a végén lévő intézmények. De amíg a városnak egy központja van, addig a közlekedés szervezőinek a legfontosabb feladata ott a forgalom minél akadálymentesebb lebonyolítása.
Miért nem beszélünk például arról, hogy miért nem alakítunk ki egy kisebb közigazgatási központot a Pára környékén? Miért lakópark kerül oda? Pedig szerintem indokolt lenne mondjuk a Tárnoki útnál közigazgatásilag elválasztani a várost. Feljebb nem igazán látok olyan természetesen kialakult választóvonalat (bár az iskola ilyen szempontból nem túl szerencsés helyre "kerülne"), talán még az M7-es lehetne ilyen, de akkor meg kissé túlságosan tagoltnak érezném a várost (és épp ott is határ mellé kerülne egy iskola).
Talán már nem is szokatlan, hogy a november 4-i testületi ülés jegyzőkönyvét megint nem sikerült időben megjelentetni az önkormányzat honlapján. Pedig ez igazán nem lehet egy terjedelmes jegyzőkönyv!
Hát ebben látodigazad van. A lóláb tényleg kilóg. De sajnos nem csak nálam. Mindkét terv, alúljáró, felüljáró, ebben a pillanatban hipotézis. Egyik mellett sincsenek konkrét mérőszámok. Ami meg különbözteti az egyiket a másiktól, hogy a felüljáróval lehet vitatkozni s meg lehet beszélni hatását. Az aluljáróval pedig nem lehet vizazkozni, mert abban a pillanatban paraszt vakítónak neveznek. Hát ez a szép a magyarországi baloldalban és pszeudó-liberalizmusban.
Nem. Nem a népszerűség miatt kell megszavazni. De meg kell a szükségszerűség okán. Óbégatást meg az aluljáró kapcsán csak olyat hallottam, hogy "csúnya" meg "nem jó". Én legfeljebb kiabálni szoktam.
"Én azért még emlékszem arra, amikor egy SZDSZ-es képviselő súlyos szemrehányást kapott tőletek, mert lelkiismerete szerint szavazott. :("
A lelkiismerete szerinti szavazásokkal nem szokott bajunk lenni (legfeljebb a mi képvisselőinknek mást diktál a lelkiismerete), inkább fordítva. Azokat az eseteket toleráljuk nehezen, amikor a másik frakcióbeli képviselő szűk körben elmondja, nagyon drukkol nekünk, nagyon jó volt, amit a képviselőink az adott témában elmondtak, szerinte sincs ez így rendben, dehát értsük meg, nem tehette meg, hogy mást szavazzon, mint az igen.
És ilyen esetek nem egyszer előfordultak, mindkét "polgármesteri frakcióból".
van arra példa, hogy a Fidesz megszavazott egy pár olyant, amit nem mertek meg nem szavazni (pl. 100 napos program) és ebbe gebbed bele az ország.
Ha meg nem szavazták volna meg, Árpi, kórusban másokkal, óbégathatott volna: És nem is lóg ki a lóláb (áááá, dehogy...),[...] Még a nevükhöz kötnék az emberek! :)
szóval nem kell mindent megszavazni pusztán csak azért, mert népszerü
" aminek megoldása mérföldkő lesz a legtöbb érdi szemében"
És nem is lóg ki a lóláb (áááá, dehogy...), hogy az ellenzők épp ezért ellenzik. Nehogymá' a másik oldal ideje alatt induljon el! Még a nevükhöz kötnék az emberek!
Olvasva az utóbbi hozzászólásokat, valóban inkább lenne helye a közlekedési altopicban.
Véleményem szerint a városközpontot most teszi tönkre az a pulzáló forgalom, ami a sorompóknak tudható be. Ez a pulzálás az oka annak, hogy ha arra gondolsz, hogy "nagy érdi forgalom", akkor az egy sorompó felengedést követő állapot. Ha folyamatosan lehet majd közlekedni, ekkora forgalom soha nem lesz.
Még két érzsrevétel. Az egyik az, hogy a közeljövőben megvalósuló közlekedési és kereskedelmi beruházások (úgymint M6, 6-os elkerülő, Tesco) igen nagy hatással lesznek, épp ezért jelentősen változtatnak a közlekedési szokásokon. A másik pedig az, hogy tudomásul kell venni, hogy ma Érden a MÁV aluljárók ellen menni kész politikai öngyilkossággal. (Függetlenül a tartalomtól, hogy lehetne jobban vagy sem, hogy jobboldali vagy baloldali, népi vagy urbánus stb. aluljáró lesz - ez egy generális probléma, aminek megoldása mérföldkő lesz a legtöbb érdi szemében.)
Szerintem lehet - és sokszor van - igazad, javaslom, legalábbis ebben a topikban maradjunk a szakmai kérdéseknél, azokból is akad bőven Érden, hajaj. A többit esetleg az Arénában, ha gondolod :-)))
De ezek mind nem akadályozhatják meg az aluljáró építését, ugyanis az semmiképp nem rontana szerintem, legfeljebb a járulékos dolgok nélkül nem jönne elő az összes előnye.