Semmi megbízható infóm nincsen! :((( Csak annyit tudok, mint ti. Azaz régóta beszélnek arról, hogy összekötnék a két vonalat ilyen módon.
De a sínek felszedés a legnagyobb ostobaság. Ha vasútigazgató lennék, akkor hetente-kéthetente egy vagy egy szerelvényvonatot vitetnék arra. Mert ha egyszer megszűnik a vonal, akkor az újjáépítést heves lakossági ellenállás fogja kísérni. Ezért sohasem szabad a forgalmat szüneteltetni! Más kérdés, hogy itt ezzel van némi gond, mert úgy tudom, hogy a gyártelepet nem lehet elkerülni, mert a delta megszűnt. legalábbis korábban ezt hallottam.
Meg valószínű a nyomvonal nem pont a mostanin fog vezetni, meg a pálya valószínű úgyis átépülne teljesen, ezért nem hiszem, h bármi probléma lenne abból, hogy felszedik.
Azt azért nem felejtsük el, hogy a Balaton-part eléggé beépült, meg sok a domb arrafelé, így a kiágaztatásra túl sok variáció nincsen. A továbbvitel tekintetében igazad van.
Meg valószínű a nyomvonal nem pont a mostanin fog vezetni, meg a pálya valószínű úgyis átépülne teljesen, ezért nem hiszem, h bármi probléma lenne abból, hogy felszedik.
A Nike iparvágányai jelenleg tudomásom szerint a gyár tulajdonában vannak. Azért szednek föl az említett szakaszból, mert vagy eladják a síneket, vagy az így kinyert használt, de még jó állapotú anyagot építik be a vágányhálózatuk többi felújításra ítélt részébe.
A 20-as és 29-es vonalak közötti összeköttetést nem a gyár tervezi, neki ez nem érdeke, nem is kell, Vilonya felől így is jó kapcsolata van a 20-as vonallal ( Hajmáskérrel ), ezen a vontatóvágányon 40-es a pálya, beton keresztaljakkal.
Szóval ami pusztítást láttok, az szvsz a fenti ok miatt van. Az összeköttetést meg gondolom egy, a magyar vasúti infrastruktúrával foglalkozó állami szervezet tervezte és tervezi talán a jövőben is visszaállítani. Nem tudom, mi ennek az intézménynek manapság a neve. A visszaállítás meg a pénztől függ, nagy szükség nincs is rá, vannak még fontosabb dolgok is egyelőre.
Igen a fűzfői elágazásról beszélek. Nem tudom miért bontottak megint belőle ki egy darabot, de az biztos, hogy első fényképeimhez képest ( 2002 nyara ), most decemberben megint kevesebb sín volt a helyén.
Szerintem nem fogják visszakötni a 29-esbe. Én személy szerint nagyon örülnék neki, de valahogy nem tudom elhinni, hogy képesek újra lefektetni a már felszedett vágányokat és fénysorompót létesíteni a 71-es úton. De hangsúlyozom: Bár így lenne!!!!!!!
Esetleg van valami megbízható infód evvel kapcsolatban?
Állítólag megmarad a még meglévő összekötőszakasz, de ennek ellentmond, hogy amikor a fotókat készítettem még csak egy kis darab hiányzott viszont most decemberben mikor ott jártam megint hiányzott egy jó darab még a temetőn is túl. A bokrokba már nem mentem be, hogy tovább kövessem a nyomvonalat, de a topicról többekkel tervezzük, hogy tavasszal elmegyünk egy kis fotózásra ide és a NiKébe is.
Sajna nem találkoztam vele, még darabokban van :-(
De a vasútüzem vezetője (készséges, kedves úr, ilyet kívánok minden vasútbarátnak) adott egy CD-t, amelyen róla is találhatók képek. Természetesen azokat a képeket NEM publikálom, majd egyszer, ha legközelebb arra járok, talán lencsevégre tudom kapni.
A képek tanúsága szerint szép, régi festésű ipari-zöld zetorka :-)
Jó a listád, ebböl egy csomó gépröl megtudtam egy pár új adatot. Végezetül itt van még két lista, az egyik1983-ból, ez az elözöekben általam említett utasítás késöbbi kiadásából van. Az elözö hozzászolásomban említett utasítást az OKÜ rendezöpályaudvarának egyik düledezö tornyában találtam egy ember nagyságú irat és szeméthalom tetején. A '83-as adatokat tartalmazót egy következö alkalommal a fütöházban kaptam. Mindkét utazásom 1993-ban volt. Az itt szereplö harmadik lista pedig az 1993-as látogatásomkor még meglévö gépeket tartalmazza.
Az Ózdi Kohászati Üzemek mozdonyállaga 1983.I.1.-én
Gyári j. Sorozat Gyártó Gysz/É Tengelyny. Megjegyzés
────────────────────────────────────────────────────────
OKÜ 4 - SLM 1833/07 10,9 t Fogas
OKÜ 5 - SLM 1834/07 10,9 t Fogas
OKÜ 6 - SLM 1835/07 10,9 t Fogas
OKÜ 19 318 Borsig 16348/54 23,6 t DV eredetü
OKÜ 20 318 Borsig 16349/54 23,6 t DV eredetü
OKÜ 21 318 Borsig 16350/54 23,6 t DV eredetü
OKÜ 23 - - 2863/07 10,9 t Fogas
OKÜ 28 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 31 375 MÁVAG 5989/50 9,9 t
OKÜ 38 - - 2,3 t 635 mm Dhg *
OKÜ 39 - - 2,3 t 635 mm Dhg *
OKÜ 48 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 49 377 MÁVAG ? 9,9 t
OKÜ 52 377 MÁVAG ? 9,9 t
,
OKÜ 54 ? Ozd 6/57 10,9 t Fogas
OKÜ 58 344 Lengyel 5393/59 14,8 t
OKÜ 59 344 Lengyel /59 14,8 t
OKÜ 60 344 Lengyel /59 14,8 t
OKÜ 61 A23-002 Ganz-MÁVAG 279/59 15,0 t
OKÜ 62 A23-003 Ganz MÁVAG 293/59 15,0 t
OKÜ 63 A23-017 Ganz MÁVAG 308/64 15,0 t
OKÜ 64 A23-035 Ganz MÁVAG 307/64 15,0 t
OKÜ 65 A23-036 Ganz MÁVAG 310/64 15,0 t
OKÜ 66 A23-046 Ganz MÁVAG 311/64 15,0 t
OKÜ 67 A25-014 Ganz MÁVAG 501/62 18,6 t
OKÜ 68 A25-015 Ganz MÁVAG 502/61 18,6 t
OKÜ 69 A25-018 Ganz MÁVAG 1105/67 15,4 t
OKÜ 70 A25-019 Ganz MÁVAG 1106/67 15,4 t
OKÜ 71 A25-020 Ganz MÁVAG 1107/67 15,4 t
OKÜ 72 A25-026 Ganz MÁVAG 1224/67 15,4 t
OKÜ 73 A25-034 Ganz MÁVAG 1289/68 15,4 t
OKÜ 74 A25-035 Ganz MÁVAG 1290/68 15,4 t
OKÜ 75 A25-036 Ganz MÁVAG 1291/68 15,4 t
OKÜ 76 A25-071 Ganz MÁVAG 1707/72 15,4 t
OKÜ 77 A25-090 Ganz MÁVAG 1802/76 15,4 t
OKÜ 78 A25-091 Ganz MÁVAG 1803/76 15,4 t
OKÜ 79 A25-092 Ganz MÁVAG 15,4 t
OKÜ 80 A25-093 Ganz MÁVAG 15,4 t
A 027 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
A 028 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
A 029 ─── SGP /64 17,35 t Fogas
* A két gép ( 38-39 ) nem tartozott a fűtőház állományába, azokat a durvahengermű területén, annak dolgozói kezelték.
Az Ózdi Kohászati Üzemek mozdonyállaga 1993.III.13.-án
Gyári j. Sorozat Gyártó Gysz/É Tengelyny. Megjegyzés
──────────────────────────────────────────────────────────────────────
OKÜ 6 - SLM 1835/07 10,9 t Fogas, szétvágva
OKÜ 38 - - 2,3 t 635 mm roncs
OKÜ 39 - - 2,3 t 635 mm roncs
OKÜ 61 A23-002 Ganz-MÁVAG 279/59 15,0 t
OKÜ 62 A23-003 Ganz MÁVAG 293/59 15,0 t
OKÜ 63 A23-017 Ganz MÁVAG 308/64 15,0 t
OKÜ 65 A23-036 Ganz MÁVAG 340/64 15,0 t
OKÜ 66 A23-046 Ganz MÁVAG 339/64 15,0 t
OKÜ 67 A25-014 Ganz MÁVAG 501/62 18,6 t 93-94-ben szétvágva
OKÜ 68 A25-015 Ganz MÁVAG 502/61 18,6 t 93-94-ben szétvágva
OKÜ 69 A25-018 Ganz MÁVAG 1105/67 15,4 t
OKÜ 70 A25-019 Ganz MÁVAG 1106/67 15,4 t
OKÜ 71 A25-020 Ganz MÁVAG 1291/68 15,4 t
OKÜ 72 A25-026 Ganz MÁVAG 1224/67 15,4 t
OKÜ 73 A25-034 Ganz MÁVAG 1289/68 15,4 t
OKÜ 74 A25-035 Ganz MÁVAG 1290/68 15,4 t
OKÜ 75 A25-036 Ganz MÁVAG 1107/67 15,4 t
OKÜ 76 A25-071 Ganz MÁVAG 1707/72 15,4 t
OKÜ 77 A25-090 Ganz MÁVAG 1802/76 15,4 t
OKÜ 78 A25-091 Ganz MÁVAG 1803/76 15,4 t
OKÜ 80 A25-093 Ganz MÁVAG 15,4 t
OKÜ 82 A25-100 Ganz MÁVAG 195/60 18,3 t
A 027 ─── SGP /64 ? 17,35 t Fogas, roncs
A 028 ─── SGP /64 ? 17,35 t Fogas, roncs
A 029 ─── SGP /64 ? 17,35 t Fogas, roncs
Szombaton esetleg még mennek mindkét helyre ha szükséges aztán Szombat estétől a tartalék le van mondva, vasárnap megy délelőtt napizni. Aztán csak este tér vissza. Tehát vasárnap semmi mozgás, csak az ipari gépek dolgoznak, esetleg a rakodón, ha van meló.