Vagy kontakthibás, vagy kell lenni hibakódnak, különben nem gyullad ki. Vagy nem jó a kiolvasó - pl. mert egy általános eszközö - akkor egy márkeszrvízest kell keresni vagy feltett komputerkiolvasóval kell megvárni míg kijön a jelzés. Autóvillamossági szerelő kell hozzá.
A Kalos ponnelszűrője a kesztíűtartó mögött van. Ki kell nyitni a kesztyűtartót, kis ráhatással túlhajtani (magyarula véghatárolókat kiakasztani) majd kipattintva a két alsó forgáspontját kivenni az egészet.
Alatta van a pollenszűrő, egy függőlegesen álló téglalap fedél mögött, amit ki kell pattintani. Van egy keresztirányű merevítő - műanyagból - amit két csavar tart, azokat kicsavarod. Ez azért kell, mert csak akkor tudod kifordítani - kivenni a szűrőt ha a fellazított műanyag merevítő enged egy kicsit.
Ami fontos! a szivacsbetétnek sértetlennek kell lennie mind az ajtón mind az új pollenszűrőn. Van olyan utángyártott pollenszűrő amin nincs körben szivacsbetét, na ez azért nem jó mert körülötte falsot szív. Tehát eleve hangos, meg semmit nem ér az égész.
A szűrőt úgy szoktam ki-be tenni hogy kifele húzva meghajlítom majd 90 fokban - szerencsére enged annyit - és így oldalra kijön.
A végén szépen vissza kell pattintani a szűrő fedőajtaját. Egy jótanács, mielőtt viszaszereled a kesztyíűtartót, próbáld ki jól zár-e a pollenszűrú fedele, mert ha nem akkor igazítani kell rajta. Szerencsére nem csavaros, így könnyen a helyére lehet pattintani.
Ami még fontos, a kesztyűtarót kipattintásánál az egész vastagságot fogd meg a kesztyűtartón, mert ha csak a fedőlapját fogod meg - ez esik kézre - le fogod tépni és onnan bukta az egész, mert ragasztott kivitelű.
Kesztyűtartó mögött. Ki kell húzni a kesztyűtartót a helyéről, és mögötte van egy függőleges, kb 3-3,5cm széles kis "ajtócska", amit ki kell venni, aztán ki lehet ügyeskedni a szűrőt.
Sziasztok˘˘˘!!!! Azt szeretném kérdezni tőletek ,,,hogy valaki járt-e már ugy ,,,hogy folyamatosan égett a sárga szerviz lámpa és a hibakódkiolvasó semmi hibát nem jelez .A tegnapi nap kiütötték belőle ,,és kb:: 5 km után ujból kigyuladt. A kocsi jó semmi baja ,,,de a lámpa az fél éve állandóan világit. Üdv............
1.4-be a szívósor bal felében van. Légszűrő felől megy a cső, utána a sor tetején van egy fekete műanyag borítású henger, balra, lefelé 45°-ban megy rá a csatlakozó(ha jól emlékszem....).
Amúgy mi ~95-el adtuk el, és most tart sógorom ~110-nél. Eddig annyi baja volt(kopp-kopp), hogy 2 első stabilizátor szilent kopogott, meg alapjárati motor cserélve lett. Kipufogót nem említem, kinek nem ment még szét? Néha-néha magasabb az alapjárat azt mondja, de már egy ideje az se. Na meg ami költségesebb lesz most, az egy kuplung készlet, mert kinyomó csapágy oda van egy ideje. Meg vezérlést cserélni kellene, mert túlment már a csereidőn, hosszbordás meg repedezett már.
Nekem volt egy 1,4-es 8V Kalosom,90 000 kilométer után adtam el,ezt a fórumot rendszeresen olvasva,mindig rettegtem, hogy a sárga chek lámpa mikor fog kigyulladni.
Szerencsémre ez sohasem következett be. Most- maradva a márkánál egy 1.6-os Cruze-ra
cseréltem.
Remélem ez is lesz hozzám olyan lojális mint a Kalos volt, amit én nagyon megszerettem.
Kívánom valamennyi volt márkatársamnak, hogy csak annyi problémája legyen az autójával, mint nekem volt. (Tankolás és a kötelező szerviz)
Úgy nézki a propléma megoldodott,alapjárati motor csere és lett alapjárat,kerestem 1 normális hozzá értő villanyost és kiolvasta a hibát, ami nem volt más mint a lambda szonda, cserével ez is megoldva.
Ken Block köszi a segítséget,mindjárt rátapintottál a lényegre.
Az egészhez csak annyit az opel-daewoo szakszervizben leakartak húzni, olyan szinten ha rajtuk múlik még a motort is kicseréltették volna a találgatásokkal,mert hibát nam láttak elmondásuk szerint de bármi lehet amit kilehet cserélni.
Tehát a problémám igencsak gyorsan megoldódott. Röviden összefoglalva kb. 70 km morgás után elhallgatott. Örökre. Autó megállt, ennyi.
Szerencsére van megoldás is. Onnan indultunk hogy a Bárdinál kompletten 104.000 Ft a komplett cucc, de szerencsére sikerült találni CSAK szivattyút 7900 Ft -ért. A bontott 15.000 Ft lett volna.
Szerintem akinek morog, cseréljen... nekem 70 km után örökre megállt.
Még valami:
Annyira gyors lefolyású és egybevágó volt az egész, hogy elég valószínűnek tartom hogy valami trágyalevet tankoltam a LukOil-nál. Bár ez csak magánvélemény...
Nálam a másik nem nyílik meg. Nálam is hangos mióta megvettem ( használtan vettem a kocsit 95200km-el, és kb már 6000km-ert mentem el vele így) . Jó lesz akkor majd tényleg egy másik motort nézni. Használtat én sem akarnék, ki tudja mennyit üzemelt már más kocsiban.
Én évek óta a LukOil-nál tankolok, nekem eddig még nem volt a benzinjükkel semmi gondom és a szintén ott tankoló kollégáktól sem hallottam ilyenről.
Azt viszont érdemes tudni, hogy az üzemanyagszivattyú hűtését a benzin végzi, és ha a tankban kevés benzin van, plusz még a külső hőmérséklet is magas (mint most), akkor elégtelen lehet a hűtés, ami a szivattyú túlmelegedéséhez és elhalálozásához vezethet (nem minden esetben következik ez be, de az esély megvan rá).
Mielőtt kiadnál egy vagyont a Bárdinál, előtte hívd fel az alábbi oldalon lévő céget:
A kocsi alatt keresd, a jobb hátsó kerék közelében. Nem egyszerű kiszerelni, van, hogy leszakad a szűrő csonkja, akkor pedig lehet cserélni a benzincsövet is...
Leírom a jelenséget, kérlek benneteket beszéljük meg, érdekel mindenki véleménye.
A jelenség:
Elérte az üzemanyagszint a jelzéshatárt (lámpa felgyullad), ekkor lenulláztam az egyik km számlálót (mert így szoktam) és kb. 40 km múlva tankoltam a LukOil-nál normál 95-ös benzint. Semmi adalék, semmi extra csak benzin. Elmentem az autóval kb. 50 km -t és felfigyeltem hogy az addig csöndes üzemanyagszűrőm elkezdett búgni. 90 -es tempónál, az azzal járó zajokkal is feltűnt. Ha ráteszem a kezem a hátsó ülés előtt a szönyegre érzem a vibrálást.
A kérdések, amiket szeretnék megbeszélni:
1. elképzelhető hogy az üzemanyag tönkre vágta a szivattyút vagy ez lehet csak egy átmeneti dolog?
2. amíg elviselhető ne foglalkozzam vele, vagy számíthatok rá hogy pik-pakk megáll nemsokára?
3. érdemes ebből is bontottban gondolkodni? (gyors körbenézés a neten, Bárdi csak szintjelzővel együtt adja 104.000 Ft -ért, a bontott pedig kb. 15.000 Ft.)
Semmit nem hozott ki hibának és ezt nem csak a szervizben látták, igaz nem írtam reggel vpltam az autóklub-ban és világitó lámpa mellett nem volt hiba kód vakaróztak is , és ott mondták menjek be a szakszervizbe és ott nézzék meg mert így csak találgatni tudnak ,és nem tudják meg mondani miért esik lee az alapjárat és ez miatt miért akar megfulladni, menet közben továbra sincs vele gond húz megy szépen.
Mint szokták mondani, a remény hal meg utoljára :D
Próbálkozni lehet.
Nem tudom, gyertyakábelt bejelezni hibának? Ne, kicsit sok nekem.....jó, hogy már obd-s, meg tárolja a hibákat mit tudom én, de nem egy Audi ez. A levegő csövet sem nagyon, bár azt lehet beírja már. De azt amúgy észre venni, ha kihasad. Hörgősebb lesz a hangja, meg kicsit megtisztul szakadás körül. Alapjáratit meg beírja a gép hibának.
Amúgy meg, ha nem írt semmit be hibának, nem állandó hibáról van szó. Ergó vagy csak járó motornál jön elő, vagy csak menet közben.....
Sajna hiába bizakodtam nem segitett,most voltam a szervizben azt mondták:gyertyakábel,alapjárati motor,vastag levegőcső is kivan törve ezek a híbák és ezért világithat a chekk lámpa,mert nem mutatott nekik semmit a műszer,viszont egy jó hír ingyen megnézték ismeretség nélkül.