....évjárat , motor . alvázszám .... ? ...nem tenyérből és távolról jósolunk .. :-)) ... egyébként a baloldalon van, a váltó oldalán és emlékeim szerint 17-es kulcs kell hozzá ... de biztosat alvázszámból lehet mondani...
Sziasztok. Lenne egy olyan kérdésem,hogy szerintetek hol keressem a hibát,ha az alábbi gond van az autómmal .'02-es 1.4 benzines autóm van és a mai napon a jobb első indexem kilazult a foglalatból,majd miután visszatettem(miközben folyamatosan ment a vészvillogó,hogy lássam jó helyre teszem-e be),egyszer csak az összes irányjelző megszűnt működni. Se az index se a vészvillogó nem működik rajta. Gondoltam egy biztosíték kiégett,lemértem,de nem az a baj. Villamosságis telefonon keresztül riogatni tudott,de megoldást nem :) Mivel nem hiszem hogy sűrűn fordul elő bárkivel is ilyen,lenne valakinek valami ötlete,hogy hogyan tovább ? Mert kicsit veszélyes így közlekedni :) Köszi
Sziasztok, tud valaki egy bevált kormánymű felujitó műhelyt , forgatom járó motornál a kormányt , kopog a lábamnál , külső belső összekötő cserélve lett , kanyarban force feedbek érzés van amit gondolom a lógás okoz , ha van bevált szerelője valakinek ossza meg velem kérem !
Menet közben elveszem a lábamat a gázról, halvány kerregő hangot ad az autó! Újra rálépek a gázra, megszűnik! Szerintetek váltó, vagy féltengely lehet?
Vannak ilyen szerszámok, és hajlamom is van barkácsolni, ha tudnál kis útmutatást adni arról, hogy hol találom az érintett alkatrészt, sokat segítene. Sajnos nincs kézikönyvem...
alvázszám alapján a tranzisztoros változat van benne ...ha van fúrógéped, forrasztópákád és tudod is használni magad is megcsinálhatod "aprópénzből"... 2 db. tranzisztor MJ11015 vagy BDX66B ...C hővezető paszta 4db. 4X15 csavar +anya ..
...igen jól írja az előttem szóló... az lehet a gond és lehet olcsóbb vagy drágább a gyógymód , de ez tőled is függ ...mindenesetre egy alvázszám segítene hogy merre indulj el ...
Nagy eséllyel a fűtőmotor előtét ellenállása lehet a ludas, talán a leggyakrabban előforduló elektromos hiba a Xsaránál. Nekem 7 év alatt kétszer jelentkezett ugyanez a tünet. Mindig a leghidegebb télben jött elő és nagyon kellett az autó, így gyorsan megvettem az új komplett alkatrészt kb. 20-25ezerért. Állítólag van olcsóbban is és hát a hozzáértők tranzisztorcserével tizedáron is meg szokták úszni. Ha hülyeséget írtam, majd ők kijavítanak :)
Sajnos egy ráfutásos baleset miatt el kellett búcsúznom hűséges Xsarámtól : (
Ha valakit esetleg érdekelnek, eladnám a garázsban hátramaradt tartozékait:
komplett téli kerekek: Fulda gumik, melyek sokat már nem tudnak, de gyári méretű acélfelniken vannak, 4 db gyári dísztárcsa és 16 kerékcsavar is tartozik hozzájuk.
gyári tetőcsomagtartó
A cuccok jelenleg Diósdon vannak, emailcímem elérhető az adatlapomon.
Nekem a hibajelenség gyújtás ráadásakor brutális hang kíséretében indult el az üzemanyag szivattyú,főleg egy hosszabb állás után. Índítás után csendesebb lett. Letárolva nem volt hiba.
Üzemanyag szűrő,nyomás szabályozó csere sem segített.
Nyaralás előtt meg kicseréltem az üzemanyag szivattyút! Üzemanyag tanknban voltak apró fémforgácsok!
Nem kozkáztattam hogy valahol útközben megáljon az autóm.
Néha azt csinálja, hogy indítás után leáll. A szivattyú amikor ráadom a gyújtást "dorombol". Neked mi volt a jelenség a szivattyú csere előtt? Tisztítás használ, vagy csere?
Sajnos a sajátomat kellet megcsinálnom még 2015-ben , az egyik motorvezérlő csatlakozó beázása miatt!
Történet : Anyósért kimentem a buszvégre kb: 3Km, parkolóban megálltam minden rendben, Következő reggel első indítás sikertelen (Immobiliser default hibaüzenet a központi kijelzőn, felszaladtam a pótkulcsért,hiba változatlan.
Irány a márkaszerviz. Az egyik házban lakó elvontatott, közben elakadás jelzőt működtettem, mivel a motor nem járt (energia takarékos módba helyezte magát a BSI-M , ja az első ablak lehúzott állapotban volt!
Közölték nincs kommunikáció a motorvezérlő számítógéppel, az autó indíthatatlan!! Új alkatrész ára KB: 380 Ezer forint környékén mozog.
Mellbe vágott a tudat!
Kifizettem a diagnosztika költségét! Sajnos ennyi pénzem nincs, Majd átgondolom címszóval kértem tolják ki az autót!
Ekkor jött a következő áldás az első ablakom lehúzva maradt! kérdeztem miért nem húzták fel? Hogy fogom így kint hagyni az autót éjszakára, közterületi parkolóban!
Válasz: Nem tudják, csak ha lebontják a kárpitokat a BSI energia takarékos mód miatt minden elektromos fogyasztót letiltott! De ennek a költségét fel fogják számítani (munkadíj) akkor mondtam egy cifrát!
Majd hazaérvén a netről sikerült letöltenem a BSI-M kapcsolási rajzát (foglalkozásom: Biztosítóberendezési műszerész) (A BSI-re menő csatlakozót kivettem egy darab dróttal +12V adtam az ablaktörlő bemenetére és a saját kapcsolójával felhúztam az ablakot!
Aztán külföldi oldalakon nézelődtem (volt egy magyar srác,külföldi oldalon de nem segített)
És végül sikerült megoldanom, az első bontott motorvezérlő nem volt jó, a második van most az autómban + még van egy darab tartalék , + 1db tartalék BSI, 1db BSM motortéri biztosíték egység, 1db Műszercsoport
Tehát a főbb elektromos szerkezeti elemekből Képeztem tartalékot!
szeretem az autómat ameddig gazdaságosan üzemeltethető nem kívánok tőle megválni.