Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.07 0 1 21886

Ez nem a telegram, itt nem látom, ki reagál.

Kifejezetten a te kérésedre írtam azt a posztot.

De értettem, rendben, bocsi.

 

Ezek alapján: bárhová odatalálj a jelzésekből és kottából úgy, hogy közben ne légy veszélyben. - Nem teljesült. az általad leírtak alapján a jelző sem egyértelmű, hogy jól működött-e, a jelfeladás is hiányos volt, és az illetékesek számára ismert veszélyes pont volt. 

 

Félreértés van.

Ami ott teljesül, az az egységesség. A struktúra, a keretrendszer azonos. Nincs helyi VU, meg "ezt tudnod kell a vonalismeretből". Továbbra is fenntartom, hogy bárhová odatalálsz kottából.

 

Helyi kiépítettségi problémák vannak (spórolás, ilyesmi), de az sem úgy, hogy pl. bal oldalon van egy jelző, aminek jobb oldalon kéne lenni, hanem - ahogy írtam - belwtakar egy porcelán.

Ha a jelző hibásan működött, vagy valamilyen okból éppen akkor nem volt látható, az ad hoc hiba, ilyen bárhol előfordulhat, tegyük hozzá, nagyon-nagyon kis valószínűséggel.

Az meg azért alapvetés, hogy a jelzőt folyamatosan figyelni kell, és csak akkor kenjük neki, ha teljes bizonyossággal meg tudtuk állapítani, mit mutat.

Az árnyékát is el kívánom kerülni annak, hogy ítélkezzek a szituációban, ezért soroltam fel az összes lehetséges scenáriót.

Előzmény: Fizolti (21884)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.03.07 0 4 21885

Mondjuk az is lehet, hogy az emberek simán azért nem reagáltak külön hozzászólásban, mert nem volt mit mondaniuk.

 

Én is olvastam, örültem neki, adtam rá egy upvote-ot, mert tartalmas, jó hsz volt, de mivel pukkasztott 0 ismeretem van burkusföld működéséről, így nem is írtam semmit. Bennem volt, hogy háborgok egy sort, hogy az "ideiglenes" forgalmi rend kialakítása a bezzegnyugaton is milyen kiválóan sikerül, és nyilván a mozdonyvezető sara lesz végén a sztori, de végül nem háborogtam.

Előzmény: segélyvonókészülék (21883)
Fizolti Creative Commons License 2024.03.07 0 2 21884

Elnézésedet kérem. Ha ez kissé megnyugtat, ment az ottani hsz-re, és az itteni megosztása egy-egy + még amikor íródtak. 

Jelenleg a fórum általam látogatott részében kb. ez az elfogadott, bőven van olyan, hogy valaki ennyit, vagy ennyit sem kap hasonló, vagy hosszabb kutatómunka, hivatalos elérhetőségekkel való levelezgetés, anyagok feltöltése után után. 

 

Néhány példa az elmúlt napokból: 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166523240&t=9005494

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166519399&t=9005494

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166462651&t=9117878

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166359830&t=9070874

 

Persze, a kocsmában is így kérsz sört (te, én még ott sem) - Kicsit erősnek érzem egyetlen hszváltás után ezt így kijelenteni. Amúgy nem iszom sört és nem járok kocsmába. 

 

Nem annyira láttam jó ötletnek tovább erőltetni az eredeti témát, miután nagyon sok hozzászólás után sem jutott túl a fennálló álláspontok rögzítésén a dolog, itt most csak a MÁV-os szituáció és az ÖBB-s eset közötti párhuzamig mennék el. 

 

Az alapján, amit ott írtál, továbbra is azt látom, hogy az az eset jó példa lehet itt. 

 

Eredeti felvetésed: De alapvető elvárásnak kéne lenni a szabályzással kapcsolatban, hogy egy infrastruktúrán belül, a szabályok és jelzések alapján bárhol ugyanazt találjad, azaz legalább az alapvető biztonság feltételei adottak legyenek, magyarul megmondva bárhová odatalálj a jelzésekből és kottából úgy, hogy közben ne légy veszélyben.

 

És akkor némi idézet a balesetes összefoglalódból: A kijárati jelző végül szabad állásba került, hogy ez szabad 60, vagy szabad (vmax) volt, azt senki sem tudja bizonyítani. (Vö: Mindent lehet tudni róla, a kérdés az, hogy olvasol-e.)

 

Jellemzően cinikus az infra megközelítése, amennyiben egy vadonatúj állomáson teszkós minimáldizájnal telepít (illetve nem telepít) jelzőket, és teljeskörűen fedező VB-t, hivatkozva arra, hogy épül az ETCS, addig jó ez így (emlékszünk még Santiago-ra?)

 

Az említett 2. váltó nagy távolsága az azt fedező jelzőtől a korábbiakban is okozott már dokumentált eseteket

 

Az viszont, hogy a vasúti közlekedés biztonsági alapvetése, princípiuma, ha úgy tetszik, vagyis az ember-technika egymást kiegészítő együttműködése ebben a történetben nem volt biztosítva, az kétségtelen. Ami ennél is nagyobb baj, hogy most sincs, és gigaberuházásokban filléres spórolások miatt maradhat benne biztonsági kockázat.

 

Ezek alapján: bárhová odatalálj a jelzésekből és kottából úgy, hogy közben ne légy veszélyben. - Nem teljesült. az általad leírtak alapján a jelző sem egyértelmű, hogy jól működött-e, a jelfeladás is hiányos volt, és az illetékesek számára ismert veszélyes pont volt. 

 

És ezekkel most Nem azt vitatom, hogy a MÁV-nál előfordul-e ilyen, ahogy én is írtam rá példát. 

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (21883)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.03.06 0 0 21883

Szívesen, alig fél óra meló van benne...

Az ilyen kívánságokra azért valami reakciót látna az ember, ha már...

Persze, a kocsmában is így kérsz sört (te, én még ott sem), csak hát ott a végén ki kell fizetni.

Kicsit becsüljük meg egymás idejét, ha már igényt formáltunk rá, tudod, nem magamnak, meg nem saját intuicióból püföltem a gombokat, meg gúgliztam össze az adatokat. Sokkal közelebbről, meg jobban ismerem a történetet, mint szeretném, nem nekem kellett összefoglalni.

 

Mindegy, tanulság volt, csak a nagy felvetésekre adott rezignált válaszokat a következőkben a fentiek tükrében tessenek kezelni!

Előzmény: Fizolti (21873)
f_k Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21882

segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 5 21881

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166462355&t=9214305

 

Ezt sikerült összecsapnom a rendelkezésre álló gépidő alatt.

Előzmény: Fizolti (21873)
Vendégsín Creative Commons License 2024.02.25 -2 1 21880

Szerinted a mindenáron szerecsenmosdatásban mi a megfelelő?

Előzmény: CsP50k (21875)
r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21879

A kettő szorosan összefügg. A műszaki állapotot a paraméterek és később azok romlása határozza meg. A kiinduló állapot is egy bizonyos műszaki állapot...

Előzmény: segélyvonókészülék (21877)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21878

Kirugdalom az ifjúságot a számítógépem elől, és mindjárt hegesztek egy posztot róla.

Előzmény: Fizolti (21873)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21877

Ne keverjük össze a műszaki paramétereket az állapottal!

A kiinduló állapot ideális esetben az új, a tervek szerint elkészült produktum.

Azaz egy negyvenesre tervezett szakasz kiinduló műszaki állapota is lehet kiváló, mert hiszen amire terveztük, azt tudja.

 

Szóval lehet egy tizes erdei vasúti pálya kiváló műszaki állapotban, és lehet egy nagyseb. szakasz is tragikusban. Tehát a tizes pálya nem a műszaki állapota miatt tizes, ebben a példában.

Előzmény: r1232 (21876)
r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21876

A kiinduló műszaki állapotot alapvetően meghatározzák a tervezésben meghatározott paraméterek. Ideális esetben ezek megegyeznek.

Előzmény: segélyvonókészülék (21872)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21875

Elvártam volna, hogy a megfelelő legyen beidézve.

Előzmény: Vendégsín (21874)
Vendégsín Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21874

Keress másikat.

Előzmény: CsP50k (21862)
Fizolti Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21873

Olvasok, ha van mit. Egyelőre hiába néztem utána, van-e valamilyen angol, vagy magyar nyelvű anyag az esetről, csak pár soros wikipédia szócikkeket, meg híreket találtam, abban annyi van, hogy sebességtúllépés. 

Előzmény: segélyvonókészülék (21857)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21872

Műszaki állapota egy kész produktumnak van, mely állapot az idővel változik (avul).

Amikor tervezünk, még nincs műszaki állapota a dolognak, mert még nem készült el, hiszen még csak tervezzük.

Előzmény: r1232 (21871)
r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21871

Az úgy jó, ahogy írtam.

Előzmény: segélyvonókészülék (21870)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21870

Naaaaa! Olvasd el, amit írtál, légyszi!

Előzmény: r1232 (21868)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21869

Vendégsín idézte.

Előzmény: CsP50k (21864)
r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21868

A tervezési sebesség és a műszaki állapot között közvetlen összefüggés van. Előbbi nagyban befolyásolja az utóbbit.

Előzmény: segélyvonókészülék (21867)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21867

A gyakorlat szerint nyilvánvalóan, az idézett szabály viszont nem ezt írja.

Előzmény: r1232 (21865)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21866

Az alkalmazható legnagyobb sebességet (amely nem haladhatja meg a pályasebességet) nem vonalismeretből tudod, hanem a szolgálati menetrendkönyvből.

Előzmény: Ashi Valkoinen (21860)
r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 2 21865

De, koherens.

Az itthoni gyakorlat szerint a pálya sebesség nincs kitűzve és annak értéke csak szolgálati helyeknél változik. Ezért ha két szolgálati hely között van egy alacsonyabb sebességre alkalmas szakasz az említett okokból, azt állandó lassújelként tűzik ki.

Ilyen tervezési sebesség miatti lassújelek vannak pl. Kelenföld mindkét végén, vagy Háros terségében a 30, 40-es vonalakon, de ilyen van Keleti-Fradi között a gödörben, vagy épp Fradi-Köki között is. A 20, 29 vonalakon is van ilyen és még lehetne sorolni.

Előzmény: segélyvonókészülék (21859)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.25 0 2 21864

"...akkor minek a lassújel?"

 

Mert esetleg nem egy egész állomásközt, hanem mondjuk pár száz métert érint.

 

Illetve kezd érdekessé válni, hogy milyen szabályozásnak mond ellent a tárgyalt helyszín kialakítása?

Előzmény: segélyvonókészülék (21859)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.25 0 1 21863

... felsővezeték műszaki állapota miatt...

Előzmény: CsP50k (21862)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.25 0 1 21862

A beszúrt idézet nem nyilatkozik arról, hogy kizárólag a pálya vagy villamos felsővezeték miatt rendelnének el lassúmenetet.

Előzmény: Vendégsín (21855)
CsP50k Creative Commons License 2024.02.25 0 1 21861

A hivatkozott pont azt írja elő, hogy a pályaelágazás bejárati jelzőkkel van fedezve, azt nem írja elő, hogy ne lehetne több pályaelágazást is egy jelzővel fedezni.

(jelenleg 1.2.81.)

Előzmény: benbe (21851)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.02.25 0 3 21860

Mondjuk szerintem jobb kijelezni táblával a geometria miatti lassúmenetet, mint azt mondani, hogy van egy pályasebesség, azt tudd a vonalismeretből.

Előzmény: segélyvonókészülék (21859)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21859

Nem igazán koherens, amit írsz.

 

Ha a tervezési sebesség annyi, amennyi, akkor minek a lassújel?

 

És még mindig: van egy általánosan érvényes szabályozás, amit nem megkerülni, hanem követni illenék.

Előzmény: r1232 (21858)
r1232 Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21858

Hanem?

 

Pl. geometria miatt (tervezési sebesség). Van egy pár hely az országban, még Budapestről sem kell kimozdulni, hogy láss ilyet.

Szerintem ott sem fognak sebességet emelni mostanában.

Előzmény: Vendégsín (21855)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.02.25 0 0 21857

Annak semmi köze a vonalismerethez.

 

Mindent lehet tudni róla, a kérdés az, hogy olvasol-e.

Előzmény: Fizolti (21844)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!