Tegnap elindult Kecskemétre tartalék belsőt venni, 2km-ig jutottam, nagy szisssz, megállj, elő a defekt szett, elő a pumpa, gumi kivesz, keresem a szelepet...
A bringázás valóban több orvos szerint is jót tesz a térdnek, mert csak egy síkban történő mozgás, nem terheli a szalagokat, ráadásul megerősíti az izület körüli izmokat, amelyek segítenek átvenni a terhelést a sérült vagy szakadt szalagoktól. Azt azonban nem hiszem, hogy abban kellene reménykedned, ettől majd "lereszelődik" a dudorod (ezt igazából nem is értem), de ha a bringázáson kívül másfajta sportot nem akarsz űzni, és egyébként a sérülésed nem akadályoz a tekerésben, akkor egyelőre ne foglalkozz vele. Ha viszont rászánod magad a műtétre, akkor számolj azzal, kb. két és fél hónap után tudsz majd csak a térded csavarodásával járó terhelést végezni (futás, síelés, foci, kosárlabda, stb.). Amennyiben szalagműtét lesz belőle, ez az idő hat hónap is lehet. Én is hasonló cipőben járok, egy beszakadt porcfelszínnel bringázom, és a snowboard miatt gondolkodom a laporoszkópiás műtéten.
De, pont ezt mondta a Nyárádi professzor, hogy valami laposzorkóppal, vagy mifenével több helyről bekukkolnak a térdembe kis lyukakon, hogy mi újság, majd lereszelik azt a dudort. Lehet óriási baromságot mondok, de abban reménykedem, hogyha sikerül bringázni, akkor majd "eldolgozza" előbb utóbb a térdem ezt a kiálló részt. Valószínűleg ez nagy baromság :-) Mindenesetre télig adok esélyt neki, aztán majd karácsony körül megműttetem, ha kell.
Frankó! Szerintem keress alternativ megoldásokat (műtét nélkülit), gyógytornát a dologra, mert később csak rosszabb lesz.
Nekem is műtötte két ismerősömet az a doki. Valami Apkarovits nevű... Az egyiket egy hónapja, mert focizás közben az összes térdszalagját sikerült elszakítania a srácnak.
Én meg legközelebb előbb olvasok, aztán írok. Ha integrált hajtókar megy bele, akkor még a tengelyhossz sem számít, a hajtókarhoz jönnek majd alátétek, azokkal kell beálltani a láncvonalat. 68mm-hez jobbra kettő, balra egy alátét kell.
Sima angolmenetes csapágyháza van, tehát 68mm. Ha olasz lenne, akkor 70mm lenne. Nincs semmi trükk, arra kell figyelni, hogy a hajtókarhoz passzoló hosszúságú legyen a középcsapágy tengelye.
"De nekem tök furcsa, hogy fórumokban keresik az emberek a választ, hogy az (adott területen) szakértő "jót" mondott vagy nem. Ilyenek az autószerelős, de még az orvosos(!) topicok is."
Ennek az lehet az oka, hogy a "szakértő" is idézőjeles. Kedvencem a dagadt dietetikus meg a dohányzó kardiológus. :-)
Mint kiderült, csak a vezető ül rajta szabályosan, az mehet tovább, a többiek meg szálljanak le, és egyenként jöjjenek be hozzám egy kis nevelő célzatú elbeszélgetésre (na jó, a méreten aluli gyalog továbbmehet).