Figyelem,figyelem szolgálati közlemény: Igor Bucek végre megadta a magyarok által is népszerű Donovaly Maraton (49km) időpontját: 2009.06.27.sobota. Lehet készülni, bár pont a Bükki Hegyi Marcsi időpontjában van....
No, ötletnek nem rossz és a logisztika is meglenne oldva, de. Idén még nem edzettem olyan terepen, ahol nagyobb pozitiv szintemelkedés lenne mint 5m. (Ugyanis pont ekkora az autopàlyafelüljàro, amin àtfutok egyik erdöböl a màsikba.) Ezért én ezt a turàt utazo sebességben szigoruan tempomattal képzelem és szentem a tesommal fogom futni max a 30-at, majd meglàtjuk. Az auto töle is fögg, mert az övé. Rendeltem neki ma 2 terepfutocipöt, ugyhogy remélem ezzel elnyerem a tetszését, vagy legalàbb a kocsikulcsot. Meglàtjuk...
Most lehet segíteni a Mátra 115 útvonal előkészítésben! Mindenki segítségére nagy szükség van! Későn szólok, de hát hirtelen alakulnak a dolgok. Részletek:
Március 14-15.: Holnap kimegyünk Mátrakeresztesre, és a Mátrakeresztes - Hidegkúti-th. - Nagyparlag szakaszon mérjük fel a teendőket (Hidegkúti-th után valszeg lesz egy kis irtanivaló, itt bozótot vágunk). Este a Hidegkúti-th-ban alszunk (ennek nem lesz költsége, csak fát kell gyűjtenünk a fűtéshez). Gyűjtünk szép köveket a keresztesi patakokból (ezt még nem árultam el, hogy mihez kell :-)).
Március 21-22.: Bozótvágás a Galagonyás-bérc - Zám-patak szakaszon, erről még kevesebbet tudok, de valszeg ez is hidegkúti szálllással lesz. Ha elegen leszünk, akkor hosszabb szakaszt irtunk (pl. Kénes-kút utáni rész).
Április 18-19.: Gigantikus jelzésfestő hétvége a Mátrra 115 legkritikusabb útvonalain. Lesz kb. 10 csapatnyi jelzésfestő felszerelés (már csak tíz csapat kell) és felfestjük, amit kell, tervezett szakaszok: Nagyparlag - Muzsla-nyereg és Diós-patak-Fajzatpuszta.
Tegnap úgy volt, hogy kijutok este futni. Nem sikerült. Ezért ráugrottam az ellipszis-trénerre. Közben a sportcsatornán magyar meccset adtak. Na, gondoltam, ilyet is régen láttam. Annyira izgalmas volt, hogy akárhogy cibáltam az átlagfreki 137 lett. Általában snooker meccsen is ki tudok hozni 145+ átlagot. Nem én vagyok túledzett. Hümm.
Vácig kocsival, onnan vonattal és a célból meg Vácig vonattal. Az állomás előtt van parkolóhely. Nekem ez működött. De a csak vonattal is teljesen okés. Igény szerint.
Szerintem én is megyek, tavaly Janimacival a 20ast nyomtuk úgy, hogy a célban bekészítettük az autót/száraz ruhát, majd elfutottunk a rajtba, s onnan vissza. Kocsival tervezem, tehát ha te is azzal rajtolsz két ótóval megoldható a logisztika. Már csak a tempót kell összehangolni. Szerintem mehetnénk az 50re is, ha már arra járunk, te meg erre :).
Valszeg a 30 lesz emészthetö, kivöteles esetben az 50. Péntek este érkezünk haza, kérdés, hogy abszolvàlhato-e a korai indulàs, majd kiderül. Alapvetöen autoval tervezem és futva vagy vonattal vissza a kocsihoz (nincs elöttem a térkép). Egy a fontos, hogy vàltoruha legyen a célban. Innentöl minden ok. Kösz
Igen, ahogy nézem tényleg hézagos a menetrend. Én is csak azért csináltam így, mert az egyik pont illett a tervezett tempómhoz. Mondjuk így van egy kis rizikó, de legalább nem lazsál az ember. Végül nekem is kellett várnom olyan fél órát, de szépen sütött a nap és sört is kapni Királyréten, szóval én el voltam :) Azért 1500-nál több szint van szerintem, eleve 2150 van megadva. Mondjuk az igaz, hogy ennek nagy része az első 30-on található. Tényleg jó kis túra, nekem különösen nagy élmény volt, mert a Börzsöny északi részén akkor jártam először.
Meglehetősen hézagos. De autót előre a cél környékén elhelyezni is macerás, legalább ennyi időt elveszítene vele az ember. Az 50-es ebből a szempontból kedvezőbb. Kár, hogy a távhoz képest aránylag kevés benne a szint (óvatos becslés szerint < 1500 m, de még pontosabban megnézem). Azért a naptárba érdemes beírni.
Úgy tudom, van csomagszállítás, tehát váltóruha a célba előreküld. Rajthoz vonat, 50-es célból haza szintén. 30-as céltól nem tudom. Innen alkalmi fuvar megpróbál, biztonság esetére környékbeli menetrendek felír, aztán a helyszínen mérlegel, merre fut tovább (most a térképre kéne néznem, melyik falu merre hány km, de erre még elég idő lesz addig). Esetleg autóval rajtba, 30-as, majd másik útvonalon visszafut az autóhoz. A 20-as távból pont a legszebb részek maradnak ki (Drégelyvár, Nagy-Mána, stb.), tehát hanyagolható.
Köszönöm, nagyon jol hangzik! Sok olyan pontja van a turànak amelyek màr ismerösen csengenek, nincs is messze. Annyi a kérdés, hogyan tudjuk megoldani a logisztikàt. A rajt/cél nem ugyanott van. Megprobàlom beszervezni a növéremet is egy 20-30 kilire és meglàtjuk. Szeretném megragadni az alkalmat...
Ugy érzem jobb formàban vagyok, mint valaha. Nem gyözök szuperkompenzàlni, de nagyon élvezem. Persze voltak fennakadàsok, de mindez remélem màr a multé. Sok eröfeszitésbe és nem mellesleg rengeteg idöbe került mire irànyba àllitottam a szekeret, de mostmàr tudja merre van elöre.
Galyatetőn a csapolt sör és a lángos minőségét a Mátrabércen ismét letesztelem, hogy érdemes-e számolni vele. :)
Depózásban kb. a Diós-pataktól elképzelhető, hogy be tudunk segíteni (a futós szekciónak). Előreláthatólag május közepén derül ki konkrétan, de erősen bízom. A lámpák felvételét sem lenne rossz így megoldani. Eldugni viszont a lámpát nem merném, mert kitúrják a muflonok vagy a disznók, aztán mehetek le sötétben a Világos-hegyről. :)
Utolsó szakasz bejárása valamikor májusban szintén tervbe van véve.
-------------------- A tegnapi szakadó hóesésben én is észleltem valami madártól eredeztethető fütyörészéseket. Ha így haladunk, még a Mátrabérc előtt - de legkésőbb nyárig - kitavaszodik. :)
Világos-hegyről lefelé is teljesen jó a helyzet, annyi van, hogy ahogy ereszkedtek le van egy irtás, amiben nem érdemes végig belemenni. Az irtás felső szélén eléritek a dózerutat (ami Borhy-kastélytól megy a Hidegkúti-th-hoz, Lefagysz is azon ment, csak feljebb) érdemes azt választani pár száz méter erejéig, de az éles balkanyarban vissza kell térni az irtásba, ösvény van, így nem gáz, ezt ki fogjuk szalagozni a tervek szerint, enélkül is működik a dolog, csak a kényelmetek miatt :-).
A térkép pedig még nem jelöli, hogy a jelzés kicsit másfelé megy a falu fölötti részén, nem megy át a Borhy-kastélyhoz vezető műútra, hanem a Kis-domb hátát követve ereszkedik a gyümölcsösök közt. Ez sem okozhat gondot, másfelé nem is lehet menni (a régi út megtalálható, de kissé benőtt), csak most nem egyezik a terep a tuhu-val és térképpel.
gyorsan megnéztem a km/szint adatokat Danka patakig, világosban tutira nem érek oda....adott 1 hangulatos sörözés a telihold fényénél....kivéve ha szakad az eső:))
Kisnána és Domoszlói kapu, illetve Világoshegy-Gyöngyöstarján között milyen állapotban vannak a jelzések ?