HU-Győr: Banki szolgáltatások 2011/S 110-181900 AJÁNLATI/RÉSZVÉTELI FELHÍVÁS EGYES ÁGAZATOKBAN
NÉV, CÍM ÉS KAPCSOLATTARTÁSI PONT(OK) Kisalföld Volán Zrt.
Teljes mennyiség MFB Közösségi Közlekedésfejlesztési Hitelprogram keretében történő hitelfelvétel 5 Volán társaság számára, elővárosi és távolsági autóbuszok beszerzésére 2 515 414 000 Ft, azaz Kettőmilliárd-ötszáztizenötezer-négyszáztizennégyezer.-Ft összegben és a következő részenkénti bontásban (az összegek a tőkeösszeget jelentik): 1. rész Kisalföld Volán Zrt. 590 000 000 HUF 2. rész Bakony Volán Zrt. 150 000 000 HUF 3. rész Balaton Volán Személyszállítási Zrt. 272 000 000 HUF 4. rész Somló Volán Zrt. 720 414 000 HUF 5. rész Vasi Volán Közlekedési Zrt. 783 000 000 HUF A hitel futamideje a szerződés aláírásától számított 10 év (120 hónap), türelmi idő nincs, devizaneme HUF, rendelkezésre tartási idő a szerződéskötéstől számítva: 2 év. Biztosíték: felhatalmazó levél alapján az egyes társaságok számláira vonatkozó azonnali beszedési megbízás. A ténylegesen lehívásra kerülő összeg részenként max. 30 %-ban lefelé eltérhet.
Az ajánlattételi, illetve a részvételi határidő 25.7.2011 - 10:00
No, aki bele akarna jobban mélyedni Szombathely Önkorm. és a Volán közötti levelezésbe, számokba, teljesítmény mutatókba, szakmai anyagokba, annak itt egy csokor a 2011. májusi közgyűlési előterjesztésből egy rakat melléklettel gazdagítva:
Ha nem is tökéletes, meg egész napos lefedettség, de azért itt majdnem minden állomásra van ráhordás a csúcsidei vonatoknál. Lapozd csak fel a menetrendet!
Szerinted konvojban vonuljanak be reggel a buszok az Ady térre, egymást akadályozva, és még sokkal veszteségessebbé téve a vasúti fővonalakat?
Másik vonal, de hasonló!
Jópár éve még Sorkifalud is átszállópont volt, pedig az csak 15 km-re van. De a mai helyzetet megnézve többet érne, ha a falugondnok vasárnap igény szerint kivinné az embert Gyanógeregyéről az általa választott vonathoz, mint a 3 buszjárat, ami egy nagy nulla, és helyette mindenki autóval megy.
Amúgy az átszállás értelmesebb lenne, ha a Gyanógeregyei lakosnak vonatozás esetén nem kéne egy 10 km-es buszbérlet és egy 15 km-es vonabérlet, pedig egységes bérlet is lehetne!
Most busszal 47 perc kell. Ráhordással 9 perc, meg 6 perc átszállás és 14 perc vonatozás, az összesn 29 perc! Persze a korábbi évek MÁV-os ámokfutásai meg az inkább lassabban, de közvetlenül, trend miatt az utasok fele autóba ült, a másik fele meg buszra. Holott ez a helyzet tipikusan ráhordásért kiált. Így a volánnak csak munkanap csúcsidőben kellene járatokat indítania, a többi esetben meg menne a ráhordó kisbusz, amit az állam támogatna a Volán helyett.
De visszatérve a Szhely-Sztg vonalhoz. Mivel az összes Körmend és Rádóc környéki települséről nem indíthasz hétvégén közvetlen buszt, buszonként 5 utassal, ezért mindenképpen át kell szállni, és akkor inkább már vonatra, kivéve azoknak, akik a Ady tér közelébe mennek.
De igen, a Szentgotthárd-Szombathely vasútvonalnál is jól működik az átszállás.
Amúgy válassz, mi a jobb? 4 közvetlen járat, vagy 8 átszállásos. Én mindig halkan káromkodok egyet, amikor Velembe akarok menni hétvégén, hogy a menetrend milyen sz*r, ráadásul minden alkalommal meg kell tekintenem Perenye főutcáját is. :( Inkább lenne egy ráhordó járat sűrűbben!
Már ha van egyáltalán busz! Velembe Perenyén keresztül jutok el, nem csoda, ha már alig utazik valaki arra, így a pár évvel ezelőttihez képest alig megy már busz.
Na meg normális országban a vasút képezné a fő tengelyt, és a buszok arra hordanának rá! Lukácsháza, Kőszegfalva és Kőszeg állomásokra kellne ráhordani. Inkább legyen vasárnap 8 ráhordó, mint 3-5 közvetlen járat.
Amúgy most megnéztem. A Bozsoki járatok is megállnak a vasútállomáson! A baj csak az, hogy a csatlakozások igencsak rosszak! :(
Azt azért ne felejtsd el, hogy Bozsokról, és több Kőszeg környéki településről közvetlen eljutási lehetőség is van Szombathelyre. Pl. Csepreg, Peresznye, Kőszegpaty...
Amúgy holnap újra lesz 5-ös és 25-ös, annak ellenére, hogy munkaszüneti nap van. Ugyanis a hősök napi rendezvények miatt terelik a buszokat. Terelni meg csak azt lehet, ami közlekedik. Tehát közlekedni fog. Csak az a kérdés, hogy milyen menetrenddel! :)
A Szombathely felé menők nem számítanak, mert semmi értelme azokra szállni a vonatról. A többinél meg igazad van, csak azt hittem, hogy a Cák vagy Csepreg felé menő buszok nem érintik az állomást, csak a Szombathely és Kőszegdoroszló felé menők. Viszont a vonatokhoz nem ártana jobb csatlakozás!
Mondjuk Vas megye ebből a szempontból még szerencsés, mert a vasútállomások a nagyobb településeken, általában be vannak kötve a buszhálózatba.
Amúgy most megnéztem. A Bozsoki járatok is megállnak a vasútállomáson! A baj csak az, hogy a csatlakozások igencsak rosszak! :(
Kőszegen én pont nem látom értelmét. A bozsoki vonal kivételével a többi járat amúgy is a vá. irányában tudna eljutni az adott településekre (Horvátzsidány,Kpaty,Szhely felé).
Optimális esetben még ebben az évben elkezdődhet az Hunyadi úti autóbusz állomás áthelyezése a szentgotthárdi vasútállomás mellé. A vasút-felújítási beruházásából maradt 150 milliós uniós pénz újbóli felhasználására pályázik a GYSEV és a Vasi Volán és Szentgotthárd város közös konzorciuma. Ha minden a tervek szerint alakul, akkor jövőre megújulhat a vasútállomás előtti tér, a Hunyadi út és Május 1. utca találkozásánál körforgalom vagy kisebb park épülhet.
Kábé annyira, mint rád. Néha el kell viselni, hogy tele van fosva a topik autodellel, aki pedig valódi fotókat akar nézegetni a vasis buszokról, az felmegy mondjuk Tibi oldalára. :D