Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3928
Gondolom össze akarják kötni az Etele téri buszpályaudvart közvetlenül a bevezetővel, hogy az agglomerációs buszok a metróra tudják hordani az utasokat. Bár ez most is megoldható szerintem az Egérúton keresztül.
Előzmény: mzdude (3926)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3927

Az M0 bővítés túlzottan nem fogja zavarni a forgalmat, hiszen nem a meglévő pályát toldják meg sávokkal, hanem egy újabb pályát építenek a meglévő mellé...

 

a forgalmat leginkább zavaró építési műveletet, a jobb-bal pályaváltós szakasz kialakítását most csinálják az M6 elválási csomópont építésével egyidejűleg...

Előzmény: Rooger Preed (3925)
mzdude Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3926
ÍGy nagy hirtelen nem igazán értem, mi az összefüggés a metró és az M1-M7 kivezető között.

Persze káoszcsinálásban nagyok vagyunk, ettől függetlenül. :-)
Előzmény: Rooger Preed (3925)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.04.04 0 0 3925
M1-M7: Tegnap a Kerékpárosklub gyűlésén volt róla szó, hogy az Osztapenkót a 4-es metró miatt teljesen átépítik. Több megoldás van most szóban (sajnos terveket, vázlatokat nem láttam), de mindegyik esetében igen durva lezárások lennének 1-2 évig.
Azért az szép lesz, ha fel van túrva a Móricz, a Bocskai-Fehérvári, le van zárva a Szabadság-híd, a Műegyetem rakpart, akkor az M1-M7 bevezetője is fel lesz túrva.
Ha "szerencsénk van", akkor addigra elkezdik az M0-Dél 3+3 sávosra bővítését, így garantált lesz, hogy Dél-Buda (és ezen keresztül az egész agglomeráció) állni fog, mint f@sz a lakodalomban. :P
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3924

szerintem még 45-ig sem megy le...

(ehhez azért hosszú időn keresztül baromi nagy gazdasági növekedés kellene, ami nemigen fenyeget mostanság...)

Előzmény: attus germanicus (3923)
attus germanicus Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3923

És ez a folyamat még folytatódni fog. Ha mostantól a tömegközlekedésre költjük az EU összes pénzét, akkor is. A kérdés nem ez, hanem az, hogy hol áll meg. A német nagyvárosokra jellemző 45% körüli modal split, vagy az elviselhetetlen 15% lesz a végállomás.

Előzmény: Törölt nick (3922)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.02 0 0 3922

alapvetően ott a baj, hogy ezt így gondolod...

 

nem a színvonal romlása eredményezte az utasszámcsökkennést, hanem a hirtelen ránkszabadult autósjólét...  (előre tejelés és 5-10 éves merkúrra várakozás helyett - ó a régi szép idők...  0% kezdőrészlet és azonnali autóhoz jutás...)

 

ennek eredményeképp pesten több, mint duplájára nőtt az autók száma...

ez viszont kapacitásfelesleget eredményezett a tömegközlekedésben...

Előzmény: Rooger Preed (3921)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.04.01 0 0 3921
A tömegközlek még rosszabb. Ott a színvonal romlása utasszám vesztést eredményezett, így sok jelentős vonal szűnt meg.
Előzmény: Törölt nick (3920)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3920

- M0 6 és M1 között, M5 és az ÚJ 4-es között, M3 és a 2-es között, 2/A főút Vácig

- M0 többi szakasza most épül 11-es útig az északi M0 híddal

 

kösz, ezekről azért tudok... :-)

de ezeket én nem pesthez, hanem az országos hálózathoz sorolom...

 

1-es villamost is meghosszabbították...  13-as villamost összekötötték...

én közútfejlesztésre gondoltam, de ezexerint a tömközl lista sem túl hosszú...

 

szóval közútügyileg ti sem tudtok egyebet mondani...

 

tehát lényeges új hálózati elem:

- lágymányosi híd+könyvesk. + hamzsabégi helyett:egérút + szerémi u.

- M5 bevezető (könyvesk.-határ u. között)

 

ezt így még nem is gondoltam végig.... de ez egyszerűen katasztrófa. egyszerűen NULLA.

 

ennek volumennek a 10xese sem lenne soknak nevezhető, max. az igényekkel lépéstartásnak...

 

- hol vannak az új hidak, új körutak, új/kiszélesített sugárirányú utak?

 

ezek hiányának a közvetlen és közvetett gazdasági kára (közlekedési/szállítási költség növekedés, elmaradt befektetések) nagyon brutális lehet... akár meghaladhatja ezen fejlesztések költségét is...

Előzmény: _roadrunner_ (3919)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3919

Hát valami ilyesmit akartam mondani :-))

 

Ezért sem szeretik a politikusok az útfelújításokat, mert a rumli csak viszi el a választókat, a felújított utat hamar meglehet szokni, semmi fejlesztés nincs benne. Valami jobb a helyzet politikailag, ha már előtte nagyon nagy baj volt azzal az úttal és akkor mintegy fellélegezhet mindenki a felújítás után, már ha lehet egyáltalán a nagyobb forgalomtól, gazdaságilag viszont ez nagyon gáz, hagyni leromlani az utat a végletekig és aztán felújítani, többszörösébe kerül.

 

És a legfontosabb, sokkal egyszerűbben és többet lehet lopni, ha valami újat csinálnak (metró-, autópálya-építés, járműbeszerzés), mintha mindezt felújítások kapcsán csinálják.

 

A budapesti politikusok viszont igazi művészek, alig újítottak fel utakat, alig építettek valami újat, mégis lenyúlták a pénzt. Országosan legalább épültek az autópályák, legintenzívebben akkor, amikor még a mostaninak majdnem a duplája volt az árszínvonal... Ahelyett hogy örülnék, hogy most már akár félpénzért is lehetne autópályát építeni... (csak nincs már rá pénzünk EU-támogatással sem).

Előzmény: mzdude (3918)
mzdude Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3918
Jól mondod. Bár az örök elégedetlenkedés nem szép dolog, de ezek a fejlesztések tényleg olyanok, mintha kiporszívóznék a lakásban, aztán verném a mellem, hogy micsoda felújítás történt. :-)
Előzmény: _roadrunner_ (3917)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3917

Ha arra gondolsz, hogy a Lágymányosi hídnál a Csepelről a Soroksári út szintbeni keresztezésével a Könyves Kálmánra hajthasz most már Pest felé, én ezt a hídhoz kapcsolódó beruházásnak tartom, szükséges és nem nagy dolog. 2000-re ígérték meg nagy nehezen először, akkor 300 millióba került volna, végül tavaly lett kész.

Ne feledjük, hogy ennek egy Tesco volt az ára, ott ahol a legszűkebb a keresztmetszete a Soroksári útnak, a ráckevei HÉV végállomásával szemben...

 

Az 1-es villamost is meghosszabbították, nem volt olcsó, de én ezt a Laci által leírt beruházásnak tekinteném, ráadásul át se vitték a Lágymányosi hídon, sőt még a mostani végállomásig, a hídfőig se akarták elvinni.

A 13-as villamost összekötötték a 63-assal, lett belőle 3-as meg lett hannoveri villamos is UV helyett. OK, ez is szép, de nem valami nagyléptékű dolog, inkább a folyó ügy, a mindennapi igényekhez történő igazodás.

 

Hasonló a helyzet a 6-os bevezető utat kiszélesítették, hát ennek is ideje volt már, szóval inkább restancia volt és jövőre nézve se oldunk meg vele semmit.

Előzmény: mzdude (3916)
mzdude Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3916
A csepeli lehajtó környékének rendezésére gondolsz? Hát ja, végül is megcsinálták.
Előzmény: BoGar (3915)
BoGar Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3915
A Lágymányonsi hídtól délre is most adtak át valami összekötő utat, tudom, nem nagy, azaz nem túl hosszú, de végülis az is számít.
Előzmény: Törölt nick (3913)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.31 0 0 3914

 

- M0 6 és M1 között, M5 és az ÚJ 4-es között, M3 és a 2-es között, 2/A főút Vácig

- M0 többi szakasza most épül 11-es útig az északi M0 híddal

 

ezen a körön belül viszont nekem se jut eszembe más komolyabb teljesítmény, ez így sajnos igencsak halovány, ráadásul a meglévő utak állaga is teljesen leromlott az akkori állapotokhoz képest...

Előzmény: Törölt nick (3913)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.30 0 0 3913

nem egy zöldmezős beruházás lesz... :-)

 

azon elmélkedek, hogy az elmúl 17 évben mi épült pesten, de nem sok minden jut eszembe:

 

- lágymányosi híd+könyvesk. + hamzsabégi helyett:egérút + szerémi u.

- M5 bevezető (könyvesk.-határ u. között)

 

volt még valami?

mert ez qrva gyenge teljesítmény....

 

Előzmény: urál (3912)
urál Creative Commons License 2007.03.30 0 0 3912

Én is csak az Unitef ábrát ismerem és az alapján tudom elsorolni a kapcsolatokat.

 

Ürömi utca-Bécsi út

Pomázi-Aranyhegyi út

Kunigunda útja

Szentendrei út

Jégtörő utca (rakpart)

Váci út/Árpád út (ha jól értem valahogy bevonják a Palotai szigetet is)

Palotai út

Reitter Ferenc-Berlini utca

M3

 

Ezen túl szerintem még ilyen szinten sincsenek tervek!

Előzmény: Törölt nick (3909)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.30 0 0 3911

pedig már nagyon időszerű lenne rajzolni valamit, mert anélkül nehéz lesz elkezdeni az építkezést... :-)

(lehet hogy az M4-et mégiscsak hanyagolni kellett volna és inkább a hiányzó 3 hídra meg a kapcsolódó utakra kellett volna költeni azt az 500+ mrd-t...)

 

amúgy uniteféknél van egy elnagyolt nyomvonalrajz, de ez nem ábrázolja a csp. kialakításokat...

Előzmény: mestska (3910)
mestska Creative Commons License 2007.03.30 0 0 3910
erősen csodálkoznék ha ilyen lenne.
Előzmény: Törölt nick (3909)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.30 0 0 3909

Az aquincumi híd és kapcs. úthálózatról van részletes nyomvonalrajzod?

(részletes csp. rajzokkal)

Előzmény: urál (3906)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.30 0 0 3908

"bennfentes" infok az M0-ról....   (dehogy ez mér' ilyen nagy titok, hogy nem teszik közzé sehol, azt nemtom...)

 

az ecser-maglód közötti szakaszon az eredeti tervek alapján a vasút felett vezették volna át a pályát... ehhez 16m-es töltést és felüljárót kellett volna építeni... (kb. mint káposztásmegyernél a váczi vasút felett...)

(nekem akkor kezdett gyanús lenni, hogy mégse így lesz, amikor még tavaly decemberben sem látszott nyoma semmiféle töltésépítésnek...)

 

 

 

 

nos valóban nem felüljáró, hanem aluljáró épül. allátólag a kivitelező kezdeményezte a tervmódosítást, merthogy egy ekkora töltés nagyon otromba lenne...

 

persze építéstechnikailag az aluljáró sem egyszerű: mivel a vasút egy adott magasságban van, ezért pálya szintje a terepszint alá kerül 1m-rel. mindez egy belvizes, mocsaras területen...

BoGar Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3907
Dehogy nincs jövője! Csak gyorsvillamost kellene csinálni belőle és kihozni RKeresztúrra.
Előzmény: urál (3896)
urál Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3906

Ez inkább régi, de nagyon jó, kösz!

 

ui. Igen, részemről igyekszem logikusan gondolkodni, de tisztában vagyok vele, hogy ami logikus, az Budapesten gyakran reménytelen.

Előzmény: _roadrunner_ (3903)
mzdude Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3905
Ezt én nem értem, ha vannak hosszú távú tervek, akkor hogyan lehet engedélyezni a nyomvonalak beépítését.

(A Hamzsabégi út borzasztó rossz precedens ilyen szempontból. Az az üzenete, hogy nem vagy felelős a lakóhelyed megválasztásáért, nem kell körültekintően tájékozódnod a környék adottságairól, hanem bealmolsz, aztán ha a 100 éves tervek alapján út lesz az ablak alatt, akkor nem te vagy a hibás, hanem lehet tiltakozni.)
Előzmény: _roadrunner_ (3903)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3904

a cseh nart és áak egyben, picit magasabb színvonalon...

 

normális felbontású fotók, és látványtervek/vidiók...

_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3903

#1993-ban szerepel, hogy már meghosszabbították a Mester utcát az Illatos útig. Igaz egyelőre kinn van a "minden irányból behajtani tilos, kivéve építési forgalom" tábla, mert  valami nagy irodaházat építenek arrafelé. A rendőrök néha meg is kérdezik az arra járóktól, hogy követ szállítanak-e véletlenül.

 

Jó fej vagy, hogy ezt így logikusnak tartod, de sajnos nem mindig az valósul meg, ami észszerű.

 

Nem tudom, ebből a Galvani úti hídból is lesz-e valami, mostanában már nem is ígérik...

Pár éve az Illatos út elejétől nem messze pedig egy Interfruct áruház épült a Soroksári Duna partjánál épp a nyomvonalban.

 

A régi és újabb bp-i terveket illetően ajánlom figyelmébe mindenkinek ezt a honlapot:

http://www.urbanisztika.bme.hu/index.php?menu=23 vagy itt:

http://www.urbanisztika.bme.hu/terkepszelvenyek/

 

Érdemes letölteni az egészet valamilyen letöltésvezérlő programmal, aztán kikeresni belőle azt, ami érdekel. Benne van a pesterzsébeti metró nyomvonala is pl. vagy a Galvani úti híd.

 

Előzmény: urál (3902)
urál Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3902

Onnan, hogy a Mester utca továbbépítése az Illatos útig szerepel a tervekben és onnan már csak egy ugrás a Jókai utca és ha az megvan, akkor többé nincs értelme a Gubacsi úton egy villamosvonalat fenntartani.

 

A Galváni utcai dunahíddal és annak az Ecseri útig tartó úthálózatával egy időben valósulhat meg ez a fejlesztés a távoli jövőben.

Előzmény: _roadrunner_ (3901)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3901

Ez nem lenne rossz ha átkerülne a Gubacsi útról a Mester utcára a 30-as villamos (honnan tudod, hogy így lesz?), bár a vasút alatt nem lenne egyszerű szélesíteni a mostani szűk átjárót, továbbá a most az Illatos útig nemrég megépült Külső Mester utcánál se látom, hogy oda villamost terveztek volna és a 30-as villamos belvárosi kapcsolatánál is "csak" a körúti villamosra lehet átszállni.

 

Másrészt a Jókai utca viszonylag messze van Pesterzsébet tényleges városközpontjától, ami Helsinki (Soroksári) úttól a Török Flóris utcáig tart, úgyhogy valami rendes HÉV vagy metró kombináció abba az irányba mindenképp kellene.

Előzmény: urál (3899)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3900

Ott metró a következő 50 évben szerintem nem lesz.

Előzmény: urál (3896)
urál Creative Commons License 2007.03.28 0 0 3899
Igen, de nem marad örökre a Gubacsi úton. A Mester utca a terület fejlesztésével együtt el fogja érni a Határ utat és a Jókai utcán fog folytatódni Pesterzsébeten.
Előzmény: _roadrunner_ (3898)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!