Gondolom össze akarják kötni az Etele téri buszpályaudvart közvetlenül a bevezetővel, hogy az agglomerációs buszok a metróra tudják hordani az utasokat. Bár ez most is megoldható szerintem az Egérúton keresztül.
Az M0 bővítés túlzottan nem fogja zavarni a forgalmat, hiszen nem a meglévő pályát toldják meg sávokkal, hanem egy újabb pályát építenek a meglévő mellé...
a forgalmat leginkább zavaró építési műveletet, a jobb-bal pályaváltós szakasz kialakítását most csinálják az M6 elválási csomópont építésével egyidejűleg...
M1-M7: Tegnap a Kerékpárosklub gyűlésén volt róla szó, hogy az Osztapenkót a 4-es metró miatt teljesen átépítik. Több megoldás van most szóban (sajnos terveket, vázlatokat nem láttam), de mindegyik esetében igen durva lezárások lennének 1-2 évig. Azért az szép lesz, ha fel van túrva a Móricz, a Bocskai-Fehérvári, le van zárva a Szabadság-híd, a Műegyetem rakpart, akkor az M1-M7 bevezetője is fel lesz túrva. Ha "szerencsénk van", akkor addigra elkezdik az M0-Dél 3+3 sávosra bővítését, így garantált lesz, hogy Dél-Buda (és ezen keresztül az egész agglomeráció) állni fog, mint f@sz a lakodalomban. :P
És ez a folyamat még folytatódni fog. Ha mostantól a tömegközlekedésre költjük az EU összes pénzét, akkor is. A kérdés nem ez, hanem az, hogy hol áll meg. A német nagyvárosokra jellemző 45% körüli modal split, vagy az elviselhetetlen 15% lesz a végállomás.
nem a színvonal romlása eredményezte az utasszámcsökkennést, hanem a hirtelen ránkszabadult autósjólét... (előre tejelés és 5-10 éves merkúrra várakozás helyett - ó a régi szép idők... 0% kezdőrészlet és azonnali autóhoz jutás...)
ennek eredményeképp pesten több, mint duplájára nőtt az autók száma...
ez viszont kapacitásfelesleget eredményezett a tömegközlekedésben...
- M0 6 és M1 között, M5 és az ÚJ 4-es között, M3 és a 2-es között, 2/A főút Vácig
- M0 többi szakasza most épül 11-es útig az északi M0 híddal
kösz, ezekről azért tudok... :-)
de ezeket én nem pesthez, hanem az országos hálózathoz sorolom...
1-es villamost is meghosszabbították... 13-as villamost összekötötték...
én közútfejlesztésre gondoltam, de ezexerint a tömközl lista sem túl hosszú...
szóval közútügyileg ti sem tudtok egyebet mondani...
tehát lényeges új hálózati elem:
- lágymányosi híd+könyvesk. + hamzsabégi helyett:egérút + szerémi u.
- M5 bevezető (könyvesk.-határ u. között)
ezt így még nem is gondoltam végig.... de ez egyszerűen katasztrófa. egyszerűen NULLA.
ennek volumennek a 10xese sem lenne soknak nevezhető, max. az igényekkel lépéstartásnak...
- hol vannak az új hidak, új körutak, új/kiszélesített sugárirányú utak?
ezek hiányának a közvetlen és közvetett gazdasági kára (közlekedési/szállítási költség növekedés, elmaradt befektetések) nagyon brutális lehet... akár meghaladhatja ezen fejlesztések költségét is...
Ezért sem szeretik a politikusok az útfelújításokat, mert a rumli csak viszi el a választókat, a felújított utat hamar meglehet szokni, semmi fejlesztés nincs benne. Valami jobb a helyzet politikailag, ha már előtte nagyon nagy baj volt azzal az úttal és akkor mintegy fellélegezhet mindenki a felújítás után, már ha lehet egyáltalán a nagyobb forgalomtól, gazdaságilag viszont ez nagyon gáz, hagyni leromlani az utat a végletekig és aztán felújítani, többszörösébe kerül.
És a legfontosabb, sokkal egyszerűbben és többet lehet lopni, ha valami újat csinálnak (metró-, autópálya-építés, járműbeszerzés), mintha mindezt felújítások kapcsán csinálják.
A budapesti politikusok viszont igazi művészek, alig újítottak fel utakat, alig építettek valami újat, mégis lenyúlták a pénzt. Országosan legalább épültek az autópályák, legintenzívebben akkor, amikor még a mostaninak majdnem a duplája volt az árszínvonal... Ahelyett hogy örülnék, hogy most már akár félpénzért is lehetne autópályát építeni... (csak nincs már rá pénzünk EU-támogatással sem).
Jól mondod. Bár az örök elégedetlenkedés nem szép dolog, de ezek a fejlesztések tényleg olyanok, mintha kiporszívóznék a lakásban, aztán verném a mellem, hogy micsoda felújítás történt. :-)
Ha arra gondolsz, hogy a Lágymányosi hídnál a Csepelről a Soroksári út szintbeni keresztezésével a Könyves Kálmánra hajthasz most már Pest felé, én ezt a hídhoz kapcsolódó beruházásnak tartom, szükséges és nem nagy dolog. 2000-re ígérték meg nagy nehezen először, akkor 300 millióba került volna, végül tavaly lett kész.
Ne feledjük, hogy ennek egy Tesco volt az ára, ott ahol a legszűkebb a keresztmetszete a Soroksári útnak, a ráckevei HÉV végállomásával szemben...
Az 1-es villamost is meghosszabbították, nem volt olcsó, de én ezt a Laci által leírt beruházásnak tekinteném, ráadásul át se vitték a Lágymányosi hídon, sőt még a mostani végállomásig, a hídfőig se akarták elvinni.
A 13-as villamost összekötötték a 63-assal, lett belőle 3-as meg lett hannoveri villamos is UV helyett. OK, ez is szép, de nem valami nagyléptékű dolog, inkább a folyó ügy, a mindennapi igényekhez történő igazodás.
Hasonló a helyzet a 6-os bevezető utat kiszélesítették, hát ennek is ideje volt már, szóval inkább restancia volt és jövőre nézve se oldunk meg vele semmit.
- M0 6 és M1 között, M5 és az ÚJ 4-es között, M3 és a 2-es között, 2/A főút Vácig
- M0 többi szakasza most épül 11-es útig az északi M0 híddal
ezen a körön belül viszont nekem se jut eszembe más komolyabb teljesítmény, ez így sajnos igencsak halovány, ráadásul a meglévő utak állaga is teljesen leromlott az akkori állapotokhoz képest...
pedig már nagyon időszerű lenne rajzolni valamit, mert anélkül nehéz lesz elkezdeni az építkezést... :-)
(lehet hogy az M4-et mégiscsak hanyagolni kellett volna és inkább a hiányzó 3 hídra meg a kapcsolódó utakra kellett volna költeni azt az 500+ mrd-t...)
amúgy uniteféknél van egy elnagyolt nyomvonalrajz, de ez nem ábrázolja a csp. kialakításokat...
"bennfentes" infok az M0-ról.... (dehogy ez mér' ilyen nagy titok, hogy nem teszik közzé sehol, azt nemtom...)
az ecser-maglód közötti szakaszon az eredeti tervek alapján a vasút felett vezették volna át a pályát... ehhez 16m-es töltést és felüljárót kellett volna építeni... (kb. mint káposztásmegyernél a váczi vasút felett...)
(nekem akkor kezdett gyanús lenni, hogy mégse így lesz, amikor még tavaly decemberben sem látszott nyoma semmiféle töltésépítésnek...)
nos valóban nem felüljáró, hanem aluljáró épül. allátólag a kivitelező kezdeményezte a tervmódosítást, merthogy egy ekkora töltés nagyon otromba lenne...
persze építéstechnikailag az aluljáró sem egyszerű: mivel a vasút egy adott magasságban van, ezért pálya szintje a terepszint alá kerül 1m-rel. mindez egy belvizes, mocsaras területen...
Ezt én nem értem, ha vannak hosszú távú tervek, akkor hogyan lehet engedélyezni a nyomvonalak beépítését.
(A Hamzsabégi út borzasztó rossz precedens ilyen szempontból. Az az üzenete, hogy nem vagy felelős a lakóhelyed megválasztásáért, nem kell körültekintően tájékozódnod a környék adottságairól, hanem bealmolsz, aztán ha a 100 éves tervek alapján út lesz az ablak alatt, akkor nem te vagy a hibás, hanem lehet tiltakozni.)
#1993-ban szerepel, hogy már meghosszabbították a Mester utcát az Illatos útig. Igaz egyelőre kinn van a "minden irányból behajtani tilos, kivéve építési forgalom" tábla, mert valami nagy irodaházat építenek arrafelé. A rendőrök néha meg is kérdezik az arra járóktól, hogy követ szállítanak-e véletlenül.
Jó fej vagy, hogy ezt így logikusnak tartod, de sajnos nem mindig az valósul meg, ami észszerű.
Nem tudom, ebből a Galvani úti hídból is lesz-e valami, mostanában már nem is ígérik...
Pár éve az Illatos út elejétől nem messze pedig egy Interfruct áruház épült a Soroksári Duna partjánál épp a nyomvonalban.
A régi és újabb bp-i terveket illetően ajánlom figyelmébe mindenkinek ezt a honlapot:
Érdemes letölteni az egészet valamilyen letöltésvezérlő programmal, aztán kikeresni belőle azt, ami érdekel. Benne van a pesterzsébeti metró nyomvonala is pl. vagy a Galvani úti híd.
Onnan, hogy a Mester utca továbbépítése az Illatos útig szerepel a tervekben és onnan már csak egy ugrás a Jókai utca és ha az megvan, akkor többé nincs értelme a Gubacsi úton egy villamosvonalat fenntartani.
A Galváni utcai dunahíddal és annak az Ecseri útig tartó úthálózatával egy időben valósulhat meg ez a fejlesztés a távoli jövőben.
Ez nem lenne rossz ha átkerülne a Gubacsi útról a Mester utcára a 30-as villamos (honnan tudod, hogy így lesz?), bár a vasút alatt nem lenne egyszerű szélesíteni a mostani szűk átjárót, továbbá a most az Illatos útig nemrég megépült Külső Mester utcánál se látom, hogy oda villamost terveztek volna és a 30-as villamos belvárosi kapcsolatánál is "csak" a körúti villamosra lehet átszállni.
Másrészt a Jókai utca viszonylag messze van Pesterzsébet tényleges városközpontjától, ami Helsinki (Soroksári) úttól a Török Flóris utcáig tart, úgyhogy valami rendes HÉV vagy metró kombináció abba az irányba mindenképp kellene.
Igen, de nem marad örökre a Gubacsi úton. A Mester utca a terület fejlesztésével együtt el fogja érni a Határ utat és a Jókai utcán fog folytatódni Pesterzsébeten.