Értelmetlenül, össze vissza zagyválsz. Mi köze van a haverodnak és a raktárának ahhoz, hogy azt a sületlenséget sikerült leírnod, hogy a GS-ben csak egyben lehet lecserélni a hátsó agyat a lengőkarral egy milláért?
Szerencsére nem vagyok érintett, havernak van a legutolsó lég - olajos ADV, fotókon baromira dögösen néz ki, nem mondom, mellette állva már közel nem varázsol el annyira.
Ma el is döntöttem, elhesegettem a gondolatot is, azt a pénzt inkább a vállalkozásba teszem, nem egy motorba. Már az új gsa árát.
Érdekes dolog ez, van egy közeli jó ismerősöm, évek óta filózik, hogy vesz egy GSA-t, ő az a fajta, hogy használtat ilyesmiből nem vesz eleve.
Tavaly ősszel nekikezdett egy 3.000 m2-es raktár építésének, épp héten beszélek vele, mondja, hogy belső betonpadlóba csak a készbeton 15 millió lesz, na ezért nem vett motort.
Mondom, mennyi lesz a kész projekt, mármint a raktár? 1 millió EURÓ.
Azt gondolná az ember, hogy ennyiből már csak kiszoríthatna egy 7 milliócskát egy új GSA-ra, és mégsem, de azért az is durva, hogy 1500! m2-hez meg lehet kapni a betont - vagy egy gsa-t! :)
Ok! Ezt elhiszem, viszont a hátsó kerékagy + szöghajtás az mint rugózatlan tömeg van jelen, táhát minden kátyú - értsd nem útegyenetlenség - az úgy hat mind a csapágyakra a hátsó agyban és a szöghajtás kúpkerekeire is, mint ha kalapáccsal ütné az ember!
Tehát hiába hajózok én kényelemben az ülésben, attól még a hátsó agy és részei olyan hatásnak vannak kitéve a kátyús aszfaltúton, ami rövid távon károkat okozhat, nem kicsit.
A Vara mivel kétoldalon van támasztva a lengővillában, és mivel egy jóval olcsóbb és egyszerűbb szerkezet, eleve jobban viseli és költségkímélőbb is ha kerékcsapágyat kell cserélni.
A vizes GsLc-nél meg már nem is lehet külön cserélni az agyrészt sem, kompletten lehet csak a hátsó lengővillával, közel milliós tétel.
A bmw-nél csak az úgynevezett tehénbokában lévő két kis kúpcsapágy 200 EURO :( ...ahol a hátsó agy elcsuklik, a palalever rész.
Egyébként még ma reggel is nagyon gondolkodtam azon a GSA-n amit minap hirdettek meg, és szalon állapotban van, 3,4 milláért, de az az egyik legnagyobb gond, hogy földutas, murvás, füves terepen szépen elmegy az sokáig, de amiféle kátyús úttesten járok napi szinten, a térdig érő kátyúk kifejezetten nem tesznek jót az egyoldali kerékfelfüggesztésnek, szóval megint egy dolog, ami miatt a Vara véleményem szerint strapabíróbb lehet! :(
Örülök, hogy a szél és esővédelem ilyen jó ennek a típusnak is, mert egész évben, rövid kihagyással - 3 max 4 hónap - használom a motort most is és a jövőben is ez a terv!
Úgy gondolom a napi használós és akár ad-hoc vagy tervezett hosszabb túrázós "feladatokat" is igen jól lehet venni ezzel a típussal - mármint a Varával, bízom benne a próba is ráerősít erre! ;)
Tegnap itt az egyik kolléga nem értette, hogy miért variálok ennyit, ha motoroztam már eddig is, akkor tudnom kell, hogy mit akarok. Ez így van, pont, hogy tudom mit akarok, és mit nem, januárban néztem egy teljesen más típust, a motor mellett állva megmondtam, ez nem az én motorom, pedig erősködött a tulaj, próbáljam ki.
Vagy mikor pár éve egy R1200RS kipróbálására vetemedtem, alig vártam, hogy vissza tudjak fordulni a próbaútról, kegyetlen volt az a motor számomra, lehet a magasságom tette, de fejvesztve menekültem hazafelé! :)))
Nem annyira rossz a szelvedelme. Nalam elofordul, hogy 5 fok kornyeken meg elmegyek munkaba vele egy farmerben, a combom teteje szokott fazni.
Kesztyuben evek ota sima nyari/atmeneti kesztut hordok, a fulek mogott markolatfutessel tok jo. A plexi ugy van beallitva, hogy az elso bogar a homlokomra jon.
Az elso kerekrol felverodo vizbol sem sok er, mas motoroknal pedig a gyertyakra dobja az elso kerek a vizet, gyujtaskimaradast okozva. Hatul a kipufogo es a rendszamtarto pedig jol burkolja a kereket es onnan sem jon aldas. Aprosagnak tunnek, de mentem R1200GSA tulajjal, neki felverte a combjara a hatso kerek a vizet, kiss_atti kuzdott a CT-vel sokaig, mert az a sarat a hatso doboz zarjaba dobta fel.
A bukocso kotelezo. Nekem a Givi bukocsovon es Givi doboztarton szepen fekszik a motor, a egyedul a tukor sarka er le eldoleskor (el fog dolni). Se a fenyezes, se a kipufogo nem er le. Temposabb elcsuszasnal is szepen ezeken csuszott a motor, mindketto esetben amit volt "szerencsem" latni egyedul az elso labtarto szakadt le, de az a hatsobol potolva lett, labon ment tovabb mindket motor.
Az ara, a megbizhatosaga es a hosszu ido alatt kiforrottsaga (belertve a 3rd party kiegeszitoket is) lett a hibai ellenere ilyen elterjedt motor imho.
8. szezon, ez elmond valamit! Már ki van nézve egy itt a környezetemben, remélem, hétvégén sort tudok keríteni a próbára is!
Ma viszont meglovagoltam a GT-t délelőtt 5 - 6 fokban - egy szál jeans-ben, ezt a szélvédelmet nem várom a Varától, de amire kell, arra pont az lesz a jó, úgy érzem.
Ahogy mondod, azért kötöttem ki a Varánál, mert a többi típus valamin mind elbukott eddig eleve! A GT miatt nem tudom elengedni a bmw feelinget, csak az a baj, ezek a mai bmw-k már nem azok a bmw-k! :(
A másik dolog, hogy mivel az utóbbi időben olyan irányba vezetnek szó szerint úttalan útjaim, ahol a GT már felejtős, inkább szenvedés mint örömmotorozás! :(
Ezért kényszerülök csak - nem váltani - hanem beszerezni egy napi használatos motort is!
Mondjuk nem semmi belepo volt a BMW forumban, ne csodalkozz. :-)
Szinte tokmindegy milyen nagyobb, uj turaendurot konfigolsz, mire szepen felszereled kb. 4-5 millio folott van (talan a DL1000 kicsit olcsobb). Jelenleg a piacon ahogy tanult Kupec olvtarsam is irta az egyik legjobb ar-ertek aranyu motor, hiszen 1.3-1.5 korul kapsz szep SD02-ot, mig az altalad emlitett BMW ennek legalabb a ketszerese. Vitatkozhatunk azon, hogy megeri-e a kulonbseget valakinek vagy nem. Nekem nem er meg ketszer annyit, ezert igy 8. szezonom kezdem a Varaval, es remelem meg sok szep helyre visz el. A kilometertol pedig nem felek, szinte mind en raktam a motoromba. Szamtalan Varat lattam az enyemnel lenyegesen nagyobb futassal, mind ment. Ha majd egyszer el kell adni, akkor biztos lesz valaki, aki elviszi a megfelelo aron, ami meg mindig kisebb veszteseg, mint egy dragabb motor ertekvesztese.
Irtuk korabban, messze nem hibatlan motor, de egy jo igaslo. Jon a tavasz, menj el, nezz meg egyet, probald ki.
A más új motorok konfiját azért írtam, mert ott sem lesz olcsóbb számottevően az összeg.
Ha a gt-vel levezettél 100ekm-t, akkor annyira szar nem lehetett :)))
Már bocs, de én úgy gondolom, hogy ha valóban annyit motoroztál és akkora motoros vagy mint ahogy mondod, akkor nem "agonizálnál" ennyit a vásárláson:DDD
Aki ennyit tekert már motoron, annak megvan a határozott elképzelése arról, hogy mik azok a fő szempontok, amiket a leendő motorjának mindenképp tudnia kell.
Hogy a motor többe kerülne, mint az autó? :) Azzal miért is lenne gond! :)
Ez még soha nem merült fel bennem, az ellenkezője már viszont igen - ami nem is nagyon tetszett az asszonynak mikor odaszúrtam - hogy az ő autója is annyiba került, mint ha én egy jó motort veszek egyszer magamnak! :) az már nem is egy Vara lenne pedig! :(
De jó lesz az nekem! :)
Most van fenn egy gyönyörű GSA1200 a képesmotoron, minössze 56.000 km-el, 2010-es a levegő - olajos és a legkiforrottabb változat, szó szerint olyan, mint az új! Azt mondom megéri a 3,4 millát, tényleg látni rajta, összes féktárcsa meg gumi új, féktárcsák gyárik!
A gondom az, hogy tényleg csak akkor érné meg nekem ennyit beletenni, ha tudnám, hogy 5 év múlva is gond nélkül gurulok vele az én használatom mellett! De pont ez az, amiről nem vagyok meggyőződve! :(
Nálam nincs az, hogy csak száraz időben, napsütésben, pedig látni, hogy azt a motort csak úgy használták eddig. Állítom, nálam elvesztené az értékének a felét a 2-ik szezonra! Az pedig nem is, hogy nem érné meg anyagilag, hanem magát a gépet sajnálnám tönkretenni.
A Vara más, minden tekintetben jobban bírja a külső hatásokat is az összes eleme, sajnos a GS nagyon kényes minden környezeti behatásra, oxidálódik az összes alumínium, blokk, kipufogó rendszer, stb. Egyszóval ha nem ápolják - pedig nekem arra se időm se kedvem nem lenne - akkor gyorsütemben kakivá válik! :(
Én sejtem, de már inkább nem írom le, mert megint én leszek a bunkó!
Egyébként szerintem is jobb az RT, ha a GS lenne a használhatóbb, akkor gondolom a rendőröknek is az lenne. Na jó, talán a GS-el kisebb földutakon is el lehet poroszkálni.
Az a gondom a BMW-vel, hogy ha olvasgatja valaki a bmw-s fórumot, az őszinte tagok pont a múltkor írták meg egy érdeklődőnek, hogy mire figyeljen 100 km vagy feletti GS1200 vagy RT vásárlásakor, és ott biza bármikor borulhat már a szöghajtás vagy a váltó is.
Az a hirdetés tetszet a múltkor, hogy GS1200A, 140 ezer km-el garantáltan költségmentes, 120 ezernél szöghajtás csere kompletten, 130 ezernél komplett váltócsere meg volt.
Akkor érted már miért nem vennék használt bmw-t? :(
Még ha nem is tekert, van benne 60 - 70 ezer, max 2 év és benne lesz nálam a 100 ezer, feltéve ha addig szét nem hullik az egész.
És utána???
Azt látom ezeket a BMW-ket 100 ezer felett szinte lehetetlenség eladni, vagy hatalmas bukóval csak. De nem is eladni akarom, hanem használni, szóval jó lesz ott a Honda! :)
Mindig visszahúz a szívem a bmw-hez, de mikor meg arra gondolok, hogy beletekerek napi használat során egy csomó km-t, és közben mi fossa össze benne magát, akkor meg mindig megvilágosodok, hogy Hondát kell venni!
Szegény bmw-sek nagyon zokon vették úgy érzem, hogy megosztottam velük - bántó szándék nélkül - a tegnap tapasztaltakat, mert alapból ha bmw mellett döntenék, csak új jöhet szóba, mert valahogy úgy vagyok a bmw-vel mint a más alsógatyájával, hogy nem venném fel, ha agyonára ki van mosva, akkor sem! :) Ki tudja mikor fostak bele! :)
Aztán volt némi dühítő tapasztalatom a bmw konfigurátort illetően, hogy miért akarnak, próbálnak pénzt lehúzni elvakult embereken, emberekről! :(
Szóval ott vetettem véget az új motor konfigurálásnak! :(
Nézegettem én már sok motort túraendúró kategóriában 900 ccm vagy az felett, de mind sok kakival jár, DL1000, rengeteg típushiba, KTM egy fokkal nem jobb, Multistrada - Isten őrizz, a VFR1200 X meg szerintem sokk nekem, nem sportmotorozni akarok egy endúróval! :(
Egyelőre van a Varadero gondolat, nincs jobb ötletem! :(
:))) Ez jó! :)))) ...de ki az aki a Varaderoval 200-al közlekedik, vagy akar közlekedni? :))) ...nem lehet valami komfortos! :))) ...de a GS1200 sem arra való, erről meggyőződtem már! :))) ...de a tesztek is bizonyítják! :)))
Jelenlegi motoromnak csak egy picivel rosszabb a szél és időjárás védelme, mint egy személyautónak, de ezzel sem járok 200-al! :)