Keresés

Részletes keresés

nyom karina Creative Commons License 2014.08.27 0 0 17679

A mozdonyvezető nem jogosult annak függvényében megtagadni a jelzési parancs végrehajtását, hogy "vacak Alcatel" adja, vagy jelfogófüggéses cucc. Borzalmas, amiket írsz.

Előzmény: BOCI&PIPI (17675)
r1232 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 17678

Ott bármikor,bármilyen jelzés képes kivezérlödni...

 

Pontosabban ki lehet vezérelni, ahogy olvasom. És nem csak ott. Mivel sebességjelzés van, ez nem is rendszeridegen (csak ugye azok a régi beidegződések még mindig).

Előzmény: BOCI&PIPI (17675)
r1232 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 17677

Köszi.

Előzmény: aruzsi (17672)
r1232 Creative Commons License 2014.08.27 0 0 17676

Szóval nincs pontosan meghatározva, hogy meddig 40, de ezt is nem is kell pontosan meghatározni.

 

Ez nem így van.

Előzmény: nyom karina (17673)
BOCI&PIPI Creative Commons License 2014.08.27 0 0 17675

Vonali sose tudott.Csak az állomási.Tata meg az Alcatel miatt egy hibrid vacak.Azt kár idesorolni.Ott bármikor,bármilyen jelzés képes kivezérlödni...

Előzmény: r1232 (17671)
BOCI&PIPI Creative Commons License 2014.08.27 0 0 17674

Edd már meg reggelire...! ;-)

Előzmény: Vendégsín (17667)
nyom karina Creative Commons License 2014.08.27 0 0 17673

Meddig 40?

 

Olyan ez, mintha azt kérdeznéd, hogy hányszor kürtöljön közben. Az Utasítás nem rendelkezik erről (sok egyéb jelzéskép esetén sem), ez a mozdonyvezető döntésére van bízva. Többek között pont ez az, amiért a vasút mozdonyvezetőket alkalmaz: szükség van a döntéseikre. Ellenkező esetben némi túlzással a vonatbefolyásoló is el tudná vezetni a vonatot a megállóhelyek GPS-koordinátáinak ismeretében.

 

Szóval nincs pontosan meghatározva, hogy meddig 40, de ezt is nem is kell pontosan meghatározni. Ettől függetlenül azonban azonnal és kérdés nélkül végrehajtandó parancs. Most komolyan: mi okoz ekkora nehézséget ennek a megértésében?

Előzmény: Vendégsín (17667)
aruzsi Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17672

Vonali sorompó nem tud ilyet. A térközök nem 4 fogalmúak.

Előzmény: r1232 (17671)
r1232 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17671

Miért kellene váltó? Az 1-es vonalon nem úgy van a sorompóknál, hogy valamelyik kisebb hibánál 40 van az azt fedező térközjelzőn? Vagy ez csak az állomásiak sorompóknál van?

Előzmény: aruzsi (17669)
r1232 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17670

Vörös térközjelző esetén, ha a jelző után Vmax jelenik meg a vonatbefolyásolón, meddig 15?

Ugyanaddig 40.

Előzmény: Vendégsín (17667)
aruzsi Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17669

Amíg a vonat vége el nem hagyja az érintett utolsó váltót ... Ja, hogy nincs váltó ebben a térközszakaszban? Valahol csak lesz egy ilyen, nem?!

Előzmény: Vendégsín (17667)
aruzsi Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17668

Ott lehet.

 

Aztán megy a vonat prérin és egyszer csak szembe jön vele egy Z-S váratlanul egy 3 optikás térközjelzőn.

Előzmény: nyom karina (17666)
Vendégsín Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17667

Meddig 40?

Előzmény: nyom karina (17662)
nyom karina Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17666

Nem teljesen értem a kérdést. A megelőző jelzőn a vezér megkapja a megfelelő előjelzést. A vitaindító sárga-zöld térközjelzőre a vezérek a megelőző térközjelzőn meg is kapták a villogó sárga előjelzést, amikor az eset történt. És az előbb hivatkozott tatai esetben is nyilván megkapják a villogó sárgát a bejárati jelzőt megelőző térközjelzőn.

Előzmény: aruzsi (17665)
aruzsi Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17665

És ha már nem értelmetlen, akkor az előjelzéssel mi van?

Előzmény: nyom karina (17663)
nyom karina Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17664
Előzmény: nyom karina (17663)
nyom karina Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17663

Az értelmetlennek vélt sárga-zölddel kapcsolatban ajánlom a tisztelt olvtársak figyelmébe ezt a sok éves hozzászólást. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy a váci példában hasonló volt az ok, csak azt, amit már leírtam párszor: a vezetőálláson a mozdonyvezető nem bírálhatja felül a jelzést, ő ott parancsot teljesít.

 

Szép is lenne, ha valaki nem fékezne rá a vörös térközjelzőre, mert belátja az amúgy esetleg vonatmentes térközt, és ő "jobban tudja".

nyom karina Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17662

Azért azt a végrehajtható parancsot szívesen hallanám...

 

Parancsolj: "Szabad legfeljebb 40 km/h sebességgel. A következő jelzőn a vonatnál alkalmazható legnagyobb sebességgel továbbhaladást engedélyező jelzés várható."

Előzmény: Vendégsín (17660)
r1232 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17661

Pedig nem olyan bonyolult, hasonló példák is vannak (pl. nem önálló jelzéssel fedezett útátjárók és a jelfeladás esete).

Előzmény: Vendégsín (17660)
Vendégsín Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17660

Azért azt a végrehajtható parancsot szívesen hallanám...

Előzmény: r1232 (17652)
_Nyuszi Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17659

"Akkor a régebbi utasdítások magyrázatait pedig tekintsük az irányjelzési rendszer csökevényének?"

Nem hiszem. Inkább arról van szó, hogy a forgalomnál dolgozók többsége pályája elején megtanulta az irányjelzési rendszert, így az átállás nyilván nem zökkenőmentes a sebességjelzési rendszerre (vö. első Dominókkal kapcsolatos üzembehelyezési táviratok és a későbbi, hasonló tartalmú írások; - az, hogy ma is valaki hozzáteszi, hogy sebességjelzési rendszerben üzemel egy Dominó, pontosan ennek a magyarázólag odaszúrt előbb még néhány bekezdésnyi, később néhány mondatnyi szövegnek a csökevénye). Az átállás megkönnyítésére, köpködői utasításviták stb. megelőzésére ill. nyílt iránymutatására készültek szerintem. Egyszerűen azért, hogy az adott utasításpontot tudd értelmezni, akár láttál már olyat a vasúton, akár nem.

(Gondold el: egy olyan állomási forgalmi dolgozó vagy gépész, aki csak az ország egy kis szegletét ismerte, így valami fogalmat kaphatott - ha akart - a nagy egészről, pl. a négyfényű térközjelzőkről is. Ha a mostani utasítást kézbevenné, gondban lenne, az tuti. :) )

Előzmény: Divrotcé (17654)
aruzsi Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17658

Feltaláltátok a DB-nél már régóta sikeresen működő LZB rendszerű vonatvezérlést?

Mondjuk jelzők csak elvétve vannak ...

Előzmény: nazareth (17655)
aruzsi Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17657

Elektra, SIMIS tudja.

 

Itt már jelzőlámpák sima izzók, amikkel akár futófényt is mutathatnánk.  Program kérdése.

Előzmény: r1232 (17652)
r1232 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17656

Alternatíva, hogy különválasztjuk a forgalomszabályozást a bizbertől: a bizber mondja, hogy "zöld", és a forgalmi viszonyoktól függően kiegészítő jelzést ültetünk rá a forgalomszabályozásra, amivel jelezzük a vezérnek, hogy ráér, vagy húznia kell (erre klasszikus példa a németeknél van).

 

Igen, hasonlóra gondoltam.

Előzmény: nazareth (17655)
nazareth Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17655

De arra pl. jó lenne, ha két vonat közti távolságot forgalomszabályzási okból, a követő megállítása nélkül növelni szeretnénk

 

Elvileg a dolog nem lehetetlen, de ez már inkább forgalomszabályozási, mint bizber-kérdés (ismerni kell hozzá a közlekedő vonatok menetvonalát, sebességét, terhelését, satöbbi-satöbbi). Szerintem ha a bizber-szintbe belenyúlunk "fentről", a forgalomszabályozás szintjéről, az kellően megbonyolítja a dolgokat, hogy ne önműködő térközjelzőkkel valósítsuk meg, hanem egyéb főjelzőkkel (ilyen belenyúlás lehet egyszerű esetben pl. egy kései jelzőkezelés is), pl. az állomások ki- és bejáratával.

 

Alternatíva, hogy különválasztjuk a forgalomszabályozást a bizbertől: a bizber mondja, hogy "zöld", és a forgalmi viszonyoktól függően kiegészítő jelzést ültetünk rá a forgalomszabályozásra, amivel jelezzük a vezérnek, hogy ráér, vagy húznia kell (erre klasszikus példa a németeknél van).

 

A térközjelzőn Z-S amúgy is nehezen magyarázható, hiszen úgy lassítunk be egy vonatot (feltehetőleg valami önműködő döntési mechanizmus eredményeként), hogy előtte legalább két térköz szabad (azaz kellően komplex döntési mechanizmus hozott ki ilyen eredményt)...

Előzmény: r1232 (17652)
Divrotcé Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17654

A jelenleg érvényes utasítás szinte semmit sem ír, csak fölsorolja a lehetséges sebességkombinációkat. A szabadon leminősíthető jelzésképek korában mondjuk tényleg értelmetlen bármi egyebet mondani, ebben lehet, igazad van.

 

(Akkor a régebbi utasdítások magyrázatait pedig tekintsük az irányjelzési rendszer csökevényének?)

Előzmény: r1232 (17651)
Divrotcé Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17653

Jah, de a 15-is csak azért van kint, hogy kint lehessen az alsó sárga.  

Előzmény: _Nyuszi (17649)
r1232 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17652

Önmagában a jelzés nem kétes. Az általa adott parancs is végrehajtható. Más kérdés az értelme.

De arra pl. jó lenne, ha két vonat közti távolságot forgalomszabályzási okból, a követő megállítása nélkül növelni szeretnénk, amennyiben a berendezés alkalmas lenne ilyen parancsok végrehajtására.

Előzmény: aruzsi (17648)
r1232 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17651

Szvsz az utasítás ilyet nem ír. Így nem is következik belőle.

Előzmény: Divrotcé (17646)
r1232 Creative Commons License 2014.08.26 0 0 17650

Mert nincs rá szükség.

 

 

Előzmény: Divrotcé (17641)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!