A 6s indítózást mondtam tegnap, az megvolt, hiba nincs. trafó 15-öt kap, bespriccek szivattyúrelétől kapnak tápot, az is van. vezteng elfordulást én se valószínűsítettem, csak mint lehetőség merült fel.
na annyi haladás van, vcds szerint sincs motorvezérlőben hiba. de az összes többi elérhető vezérlőben van kommunikációs hiba a motorvezérlő felé, az hogy ez alaphiba volt-e vagy csak rátették a gyújtást ecu nélkül, az homályba vész, a lényeg: törölték az összes vezérlő hibatárolóját, és elindult ez a gyász...3 hengerrel.
szikra van mindenhol, kompresszió fülre van de ma megméri, meg kifordítja az injektorhidat hogy van-e bespricc mindenütt.
valószínüleg csak behalt egy fúvóka.
ha lesz még kedve játszani, lehúzatom vele a veztengjeladót, hogy beindul-e, tapasztalatnak jó lesz.
ford focus mk2-n cserélnék kormánymű összekötő gömbfejet, hiába wd40-ezem nem akarja az igazságot. szabad melegíteni? vagy esetleg más bevált tuti tipp?
Ha! Az általam ismert megbízható kasznis vállalna rozsdás autót. Ha! Az ára nem 2.8, hanem pl 1.3 lett volna...akkor az ember meggondolja. Turbót, gondolom kínait(hoffer márka, gondolom német kereskedői brand) már kapni 150ért hozzá. Első sárvédőt is találtam. Motorhaztető jó drága, de kapni. Küszöböt nem találtam.
Köszi, hívtam. A külső radiátort még csakcsak lehet elég jól javítani (az egyébként újra lesz cserélve), de a belső, ha korrodált, az a nehezebb ügy, sokszor kétesélyes, de érdemes tenni egy próbát. Ki tudják javítani és *akkor* jó is lesz, csak ki tudja, meddig.. Szerintem egy próbát megér
Egy vízátfutáson lassú tempóval áthajtottam. Az autó leállt, nem is indítózott. Másnap rápróbáltam teker, de nem indul. Az akku töltésjelző a műszerfalon 12V töltést írt, úgyhogy feltöltöttem az akkut. Max töltéssel visszarakva is 12V-t ír műszerfalon. Nem indul továbbra sem az autó. Merre keressem a hibát?
Ahhoz, hogy hibajelzés legyen nem induló motornál, minimum 6sec indítózás kell folyamatosan. De inkább 10sec a biztosabb. Befecskendező/trafó tápot csak akkor kap, ha a tápszivattyú is ki van vezérelve. Ennek feltétele gyújtás ráadás után 2sec-en túl, hogy legyen főtengelyjel. Az elmondottak alapján ez meg van. Szerintem ha a veztengely annyira elfordulna (mitől??) a kerekéhez képest, (ékelve van) hogy attól nem indulna, akkor hajtogatná a szelepeket.
Nem esküszöm, de szerintem ez a motor beindul veztengelyjel nélkül is, csak akkor átáll csoportos befecskendezésre.
Félreérted! Az arról a konkrét hsz-ről szólt amire válaszoltál. Abban nem kért tanácsot, sőt (legalábbis nekem) az jött le, hogy elengedte mert nagyon rom. (későbbi hsz-ben írta is)
Azt mondja a szerelő, ha hajszálrepedés van, azt meg nem lehet látni és sokszor több helyen is lehet a kidörzsölődés miatt. Nyilván, ha szitára van kopva, akkor felejtős, de nem biztos, hogy arról van szó.
A kérdés leginkább az: van-e aki ezt kivizsgálja és megcsinálja? Bocs, hogy ennyit kérdezek, de kicsit szeretnék legalább fejben érteni hozzá, hogy ne pattintsanak le azonnal, mint sokszor. Tehát, ha kiszereljük azt a bizonyos belső hőcserélőt, van-e, aki alaposan megvizsgálja és szükség esetén befoltozza?
Igaz már nem gazdálkodom, de ilyen még nem volt. Kis csomagtartós autóm már van. Igazából pecázni, csavarogni a határban stb. A régi logan nagyon rohad. Sárban nem tudok vele kimenni a dűlőre. Ez a hilux se lett volna rossz, ha nem 2.8 misi. Ahhoz hozzá jönne még minimum 1 , hogy elfogadható legyen. No így már nem jó.
A mélygarázs 1.90 magas, oda emelt pajero stb nem fér be. Márpedig a java ilyesmi. Ezek a pickupok meg laposak(és kényelmetlenek🤣) Ranger, b2500at, d22es nissant is nézegetek, de a crd motortól félek. Hiba olvasóm sincs.
vagy ha tudja valaki hogy fhp-hez képest mikor vált a veztengely jeladó, akkor ne tartsa magában. ""
talan itt talalsz hasznos infot. ugyan szkopos oldal, de mernek ezek mindent mindenhez. fhp-hez is .. https://rotkee.com/en/waveform-library?brand=204 minden nincs benne, de keresni kell/lehet hasonlot.
-vezérlés nem ugrott, kerekek stiftelhetők ha 1-es henger fhp-n van
-veztengely jeladó multival mérve ad jelet, testeli az 5V jelfeszültséget, testje tápja van, motort kézzel forgatva szivattyú indul
-hibakód delphivel nézve nincs(akkor se ha trafókat/bespriccet lehúznak, vízhőfokot fojtót lehúzni nem próbálták)
-fojtószelep életben van, mozog
-kompresszió fülre van
ma nekimennek vcds-sel is, mondtam próbáljanak hibákat generálni, működtető tesztet csinálni trafó/bespricc körben, mennyire van életben a vezérlő(marelli iav/4av valamelyik)
Az autót nem én javítom, tőlem csak kérdeznek, a kollégának meg nem ez a fő profilja, de ismerőséé az autó, első körben megnézi amit lehet mielőtt visszaadja.
amit én kerdeznék, a vezteng kerék el tud-e fokolódni a tengelyen annyira, hogy kimegy a szinkronból, tudom arra lenne hibakód elvileg(?).
szkóp nincs, max szelepdeknit tud bontani ellenőrzéshez, vagy ha tudja valaki hogy fhp-hez képest mikor vált a veztengely jeladó, akkor ne tartsa magában.
mai eredménytől függően, hogy mit sikerült a vcds-sel varázsolni, a következő lépés egy klónozott vezérlő feltétele lesz, csak előtte korrekt jelszinkront néznénk, ha lehet.
hol az a tamadasi felulet hogy kokler vagy, mert a tsb meg a youtube.. mit ganyolsz.. hol meg egy konkret kerdesre ( nem hogy vegyem ki, hanem hol tamasszam meg. )
beindul a cunami..mint egy sufniban, vagy helyi kocsmaban..
Egyrészt a "hűtő" gyakran javítható, ahol lukas behegesztik, hacsak nem annyira el van öregedve, rohadva, hogy szita az egész.
Másrészt a helyén is letesztelhető szivárgásra, harmadrészt gyártanak olyan veteránokhoz is mindenféle radiátort, amihez már nincs is, ...de én itt kételkedem, hogy nem található ilyen alkatrész már.
Az biztos, hogy valaminek az átfaragása nem lesz olcsó, és nincs garancia, hogy 100%osan sikerül.
De a klíma is olyasmi, mint a kipufogó, azért valahogy mindig össze lehet hozni, hogy menjen.
Nekem volt olyan kocsim, amibe utólagos "diavia" fantázianevű klímát szereltek, még huszonsok éve...és bár emiatt a fél kesztyűtartó "hiányzott", a klíma végülis működött.
Kb. két hete itt beszélgettünk egy Daihatsu Trevis klímaberendezésével kapcsolatos hibáról. Ez a Daihatsu típus nagyon ritka, sok alkatrész beszerzése probléma. Közben történtek előrelépések a hiba megállapítását illetően. A kompresszort külön lepróbálták, rendben van, jó nyomásértéket csinál. Ami viszont probléma: a rendszer több helyen is ereszt, szinte azonnal elveszti a gázt. Amit eddig megállapítottak: két cső-csatlakozás volt hibás, azok javíthatók és sajnos a külső hűtő ereszt, amit cserélni kell, abból rendelhető új, tiszta sor. De a belső hűtőről nem tudunk még semmit és abból nem is kapható új, a használt pedig lutri. A belsőt addig nem is bontjuk ki a műszerfal alól, amíg a külső hűtőt ki nem cseréli a szerelő. Ha a rendszer megjavul, megnyertük, de ha nem, akkor a belső hűtőt mindenképp cserélni kell. Mivel új nincs és a bontottban nem nagyon lehet bízni, ezért kérdezem (lehet, hülye kérdés, de vállalom; és még a szerelőnek se tettem fel): nem lehetne helyettesíteni egy hozzá hasonló újjal? Vagy a mechanika nem engedi? Vagy működésileg se passzolna egy más fajta? Volt már valakinek hasonló problémája, tapasztalata?
egy karternak, egy ac pumpanak, de akar az ujjadnak is eleg az a pillanat, hogy szanaszejjel bassza a nyomatek.. (nem mellesleg .. vissza is kellene huzni.. )
leirtam, tamasztani szeretnem. de ... ahh mindegy..
sufni, meg a turul alom.. a muhelybe ki/be jarunk.. =============================
Kösd ki spanival, két kerékre rögzited áthuzod a motor tetején rá a kulcsot. Kasznit rongyal véded. Nekem a hütőn lévő gumicső rongyal levédve elég volt. Egy pillanatra csapsz oda csak.
Jópár lyuk, Olajos turbó. Kellett volna 2 akksi, minimum 1 vízcső. És még nem is mentem vele. Kartert valaki pasztázta régebben. Osztómű foshatta az olajat, mert új tömítése volt. A hátsó híd is olajporos volt. Elöl nem is néztem meg. Nemrég volt "műszakin". Legalább ha valami régebbi kaszni javítást láttam volna... De a mester csak a drótot, meg a gittet ismerte...Alvázban a hátsó keréknél 1-2centi belekövesedett por ...
2.0 cr tdi.. egyre tobb a vezerles feloli (fotengely seal/housing ) olaj folyas. a gond hogy szijtarcsa csavart vagy le vesz a legkulcs ( battery ) vagy inkabb nem.
oninditonal nem lehet tamasztani
( ill nem latok ra realis eselyt , lendkereknel sincs lathato opcio ) kartert leveve eddig volt opcio, de csak ez miatt azt inkabb kihagynam.
marad a vezerles szijkerek rogzites ?
googliozok, de nem barat. ill. nem hiszek minden diy megoldasban. ha otlet van, koszonom.
Ma néznék egy 6os szériás (2001es)Hiluxot. Alváz melyik részen szeret elrohadni ezeknél? 200valahány ezer km ismernek el. Mennyi a megengedett olajfogyasztás ilyen 2.4es dízelmotoroknál? Az elsőhajtást hogyan tudnám letesztelni? Kicsit erőltetni, hogy az osztómű ropog-e?(Ismerős szerint a fához kikötözés durva beavatkozás lenne, hát mtznéll nem számít annak...🤣) Ha hengerfejes, azt hogyan nézzem? Ugye egy idő után felfújja a hűtőkört, az tiszta, meg esetleg buborékol a kiegyenlítőbe. Olajos a kuplungja ha jól sejtem. Ha kopott, ezen is észrevenni, hogy fent fog?
Most már én is tudom. Az uaz motort nem bírtam a váltóra felrakni, napokat nézegettük ( ráért ) majd elszántuk magunkat, ujra le és rápróbál, hát akkor sem ment rá olyan sorjás volt a tárcsa belső bordázata. Tűreszelővel megigazítottam és 20 perc alatt bent volt-))) Tudom itt autókról van szó nem munkagépről-))
Ne aggódj, nem is olyan rég rólam is közölte egy 20 év gyakorlattal bíró szaki, hogy hülye fasz vagyok mert egy kuplungtárcsát sem tudok felrakni, és bárki a köreiből 10 perc alatt megoldotta volna a problémát. :P
Szóval nem történt már mint hogy előreléptél az értelmiségiek közé :D
És/vagy rossz rendelés, mi az, hogy nem kapható alkatrész egy minihez?
Ahonnan alkatrészt szoktam rendelni, /nem angolhülyék/ alvázszám alapján megmondták, hogy a faceliftes autó még az összevissza elhasználós alkatrészek közül melyik kuplungszettel van szerelve. Igen 2 féle volt és pár alvázszámmal arrébb, már más volt a kuplung. Azért tudom ennyire biztosan, mert elsőre sajátkútfőből a másikat vettem meg, mert AZT DOBTA MINDEN ALKATRÉSZKERESŐ. SImán csípőből.
Ezután vette elő a szakember a TITKOS listáját és segített ki.
Szerintem itthon is lehet venni jó autót,anélkül, hogy egy kereskedést belevonnánk. Nekem pl volna is egy eladó ilyen KIA MAGENTIS.Fent is van a haszáltautón. LEB147.Akit érdekel hívjon.
Csak azért írtam, mert nem biztos, hogy a külföldi jobb kocsi. Sokszor viszont drágább, bizonytalan előélettel.
létezik még Eladó aki ha nem találtál magadra nadrágot nem rest keresni és talál és ELADJA neked, igen így nagybetűvel mert én már félig kint voltam a boltból, de ezt az egészet csak a margóra mer 20éve, de lehet 30 is volt olyan csibe aki a méretemet nem tudta ránézésre
Kereskedőre szükség van, a tejet sem az istálló mellett veszed gumicsizmában hajnalban, hanem a közértben (:
De aki adott már el pár vasat saját maga, felvette azokat a bizonyos fantasztikus stílusú telefonokat, lemente a teljesen felesleges próbaköröket, végigbalhézta az "akkor fizesd ki az utamat" "nagyon vigyázzál tudjuk hol laksz" embereket, pontosan tudja, mi az amit a kereskedő helyette megold, átvállal.
Nyilvánvaló haszonért, árrésért.
Ez egy más kérdés, hogy idehaza milyen állapotban van a roncspiac, és miféle pénz forog ebben, illetve mi a hozáállás a telepeken...tisztelet a kivételnek, mert az mindig akad, a korrekt kereskedő nem attól az, hogy ingyen dolgozik, passzióból.
pedig a 2 szerelő véleménye ami semmivel nem jobb rosszabb mint mondjuk a tied
Quattroman
akkor mondom neked úgy mindegyikünk a tudását "adja el" te azt, hogy értesz az autószereléshez a ruhaboltos a ruha eladáshoz a nepper az autó eladáshoz.
Ahhoz nem kel érteni mindenki tudja? Meg kel próbálni, de nem véletlenül volt kereskedelmi iskola és tanítják azt is.
EZ egy kicsit a tipikus más munkája mindig könnyebb én is meg tudom csinálni elképzelés.
egy kivétel van, fogalmam sincs neked mi a forrásod
az én tudásomra gondolsz amit "eladok"?
teljesen irreleváns a kérdésbe, de ha nagyon érdekel gázszolgálgáltatásban dolgozom
Szomorú, hogy több éves szösszenet, és minden betűje máig 100% áll.. :(
A magyar használtautó piac beteg, ostromlott vár, ahol persze a kereslet és a kínálat, igény és annak kiszolgálása egymásra talál, mint az út szélén is, az "integetős" lányok esetében
Tekert órák, leélt roncsok, önátbaszást szinte igénylő félvak vásárlók (valljon szerelmet a rosszlány..-->..érezzem az "új autó varázsát" egy huszonéves szarban..), "másként vállalkozó" neppertelep mögött álló "uriemberek"..minden ami egy tipik k. eu. lecsúszott és csak az álmai után vágyakozó putri napi normál tünete.
Ebben a használtautó-vásárló elitek-elitje, magas jómódú krémje, az a kintről, kőbiztos háttérrel, kis km-el, nagyon nagyon fiatal (jólfelszerelt, prémium, stb) használtat behozató réteg, amiről a b. nepper fő melója 10.. éve szól.
Néha egy karc, egy gyanu, egy nem meggyőző összkép, egyetlen elemen valami fújás, és "ez itt marad".
Nem (csak) a hiba miatt.
Hanem amit ez, és ennek elmaszatolása, elhallgatása sejtet, abban a közegben, ahol "alkudni" sem igen szokás, nincs mire, nagy a piac, ismertek a fiatal kocsi átlagárak, szinte kötött ársávok, futás és állapot szerint.
Üdv, sziasztok! Keresnék autószerelőt Pécsen vagy Pécs közelében aki vállalná egy 2001-es 1.6-os Fiat Bravo motorcseréjét. Trailer is kellene mert a műszakija lejárt. Olyat keresnék aki ténylegesen meg is csinálja nekem. Köszönöm szépen előre is a segítségeteket!
Van a tudatos átverés ami a hiba TUDATÁBAN JÓKÉNT eladott autó.
Hidd el van akik szinte vadásszák az ilyet, mert olcsón meg lehet venni, majd parafadugóval megbőrözve a kapun kívülig használhatóra javítva. Nagy haszon.
És van akinek ezt nem bírja el az arca és a hibás autót nem veszi be és nem adja tovább JÓKÉNT.
Biztosítás ez, beletesz valamit az árba a kereskedő, ilyen párszáézezreket, és azt befizeti a biztosítónak. Ha nincs baj, adott időn belül, akkor a biztosíó lenyelte, dehát ez a biztosítások lényege.
Annál az egy autónál meg, ahol beüt valami, elvben a biztosító térít ..valamit.
Magyarosan, lassan, nehezen, kötekedve, általa kijelölt partner szervizben, bürokratikusan, de végül enyhítheti a károd.
Lesz önrész, lesznek kizárások, ez nem, mert kopó, az nem, mert km-en túl van, amaz eleve kizárt..10 oldalas körmönfont jogi hablatyokkal teli szerződés van ezekhez.
A kereskedő szereti, mert mutogathat, hogy szart vett...hát intézze a garral, én mosom kezem.
Elitebb helyen, (nem kavicsos, csempés, műköves telepek) picit jobb fiatalabb autóra szokás ez, ami eleve drágább, ennyiben ér valamit.
Becsali roncstelepes dobócéges neppernorbik nemhogy gart nem adnak, még ki is röhögnek, hogy használt kocsira nincs garancia, hol él ön uram.
Holott persze papiron él a szavatosság, csak győzd érvényesíteni.
A biztosító sem könnyű menet, de jelentősen reménykeltőbb pénzt kicsikarni belőle, mint a telepi hiénákból..
Csak képben kell lenni, a kuplung, a fék, a gumi, néha a komplett kerék és kerékcsapágy, féltengely, csomó minden kerek perec ki lesz zárva... mert """"kopófogyó"""", tehát a menyasszony nem olyan szép, mint hirdetik, dehát ez is egy üzlet, van a reklám meg a valóság.
Csakhát X oldal jogi rizsát ezer emberből egy olvas el, és 10ezerből egy érti meg, lehet ő is félre.
Kopasz már sok-sok éve inkább ügynök, rendelésre hoz be pár éves, elit kategóriás használt kocsit.
A munkájáért, nyelvtudásáért, tapasztalatáért fizetnek, az a réteg, aki nem akar azzal szopni, (vagy nem is tudná megugrani), hogy maga nézze ki, szervezze le, menjen ki, hozza haza, papirozza le valahogy..stb.
Meg foglalkozik ezekkel a "gtk" német páréves "roncsokkal" is, hogy 4-5 műanyag is eltört,húúha..de a német biztosító szó szerint "benullázza" a kocsit, mert majdnem több a javítás, mint amit ér(!). Németországban, német árakon, munkadíjakon.
Idehaza tizedéből megjavítják, szépen, minőségben, és van egy lényegtelen koccos pár éves autó, baba előélettel.
Csak nem hagy nyugodni.. Tehát, mit is takar egy használt autó vásárlásnál a garancia? Jól gondolom-e, hogy nem ám az esetlegesen később előforduló hibákra, hanem max. azokra, amelyek esetleg kiderülnek később és bizonyítható, hogy akkor is fennálltak, mielőtt megvettem a járgányt? - Vagy még azokra sem?
ezt egy nepper honnan ismeri, es vajon miert utasitana vissza egy - altala nem tudott - hibas autot ?
..az alaptezis nem ismert.. van a kereskedonek garancialis kotelezetsege az eladott autora ?
ha van, hany nap ? ha van, milyen a jogi hatter mogotte ? ha van, kijatszhato ?
no ennek tukreben vizsgald meg, hogy ha felelosege nulla a kereskedonek.. akkor mi tartja vissza az atbaszastol..(eppen lehet becsuleteses is.. de miert adna garanciat ismeretlen autora ? )
azert mert prince ?
ne vicceljunk mar.
ha olcson megkapja, es nyeresege van rajta.. beveszi.
Haha! És vajon lesz-e új kompresszor.. Na mindegy, megnézetem azzal, akinél volt és onnan lépdelünk tovább. Azt mondta, ez egy nagyon egyszerű szerkezet. Vagy esetleg meg tudja-e javítani a kompresszort? Ha egyáltalán az romlott el...
Ahhogy javasoltam,a Suzuki,sx4 ha elsönek magyarorszàgon forgalomba helyezett,és leinformàlható életrajzal rendelkezik,az jó vàlasztàs,most màr csak az a feladata csapj magad mellé,egy nevét felvàllaló autószerelöt,és ha kivàlasztottad ami neked tetszik,nézesd àt az emberrel.Egyébként ,àprilisban kuplungoztam egy sx4 et,és 1kis kûszöbfoltozást.Minden autó elromlik,javîtani kell.A treviszeden a klima javîtható,klimamosó át kell mosni és felrakni az új kompresszort.A klimamosó az egy csomag,amiben van 5 liter folyadék ami szagtalan vîzszerü,egyszerû gyorscsatlakozó a klimàhoz és a levegös kompresszorhoz,szûrös vég a folyadékkal teli kannában,és ha ràcsatlokozik a klimàra ràenged a levegönyomàs,az felszîvja a klimarendszerbe a tisztitószert,és a màsik nyitott oldalon jön ki a trutyis szer.ezt szakaszolva is lehet ,addig ameddig tiszta folyadék tàvozik a rendszerböl.1 évbe 1x,beesik ilyen feladata is nàlam.
Akkor azt hiszem, legjobb, ha mindenképp pl. egy újszerű állapotú SX4 lesz a nyerő választás. Kicsivel 3 felett kapható is, ami lekérdezhető, szervizkönyves. Ha nem pénztemető és könnyen szervizelhető, ha nincs alkatrész-beszerzés probléma, gyakori típus, ismrerik a szerelők etc..
Amiért most már ilyen mérhetetlenül bizalmatlan vagyok, alább leírom.
Féléve beadta a kulcsot a kis 20 éves, 324000-et futott 1.2 HTP Skoda Fabiám, a motorvezérlő tönkrement és tönkrevágta a motort is. Szerencsére el tudtam adni kemény 50ezerért egy autószerelőnek (se klíma, se gombos ablak és 2018-ban nekimentek oldalról, de javítva lett, csak nem szépen), aki egy másik motorral életre keltette saját célra. Utána hirtelen kellett egy kocsi, mani nem volt és ajánlott valaki egy kis Daihatsu Trevist 850-ért, amit maga rendbe tett, új fékek, új futómű és más egyebek. Még én is megcsináltattam rajta ezt-azt (féltengely, lambda-szonda és egyéb kisebb dolgok), de a klímával nagyon megakadtam. Az előző tulajoknak nem volt annyi intelligenciájuk, hogy foglalkozzanak a klímával, én feltölttettem, 9 fokos levegőt csinált, csak egy kicsit csöpögött belőle az olaj. Elvittem szerelőhöz, kicserélte a tömszelencét és úgy kaptam vissza, hogy egyáltalán nem csinál hideget, a kompresszor is azonnal leáll, amint megindul. Vittem a Hüllőhöz, akik megállapították, hogy szénfekete az olaj, ezt ők nem vállalják, nincs alkatrész, ki kell cserélni mindent, ami többszázezer lenne, ez úgy sz@r, ahogy van, stb, stb... - Most viszem vissza ahhoz, akinél először volt, hátha tud kezdeni vele valamit, de bevallom, nem hiszem, hogy ez valaha működni fog és nem vagyok hajlandó többszázezret rákölteni. - Mérhetetlenül csalódott és dühos vagyok... Ezért szeretnék most már egy olyan járgányt, amelyikkel nem szerviztől szervizig kell mászkálni.
A kopaszneppernek a javára írnám, hogy kiáll az arcával, sok éve. A többin nem kell agyalni sokat, vizsgáltasd át saját emberrel, amit venni készülsz, még fizetés előtt. Illetve próbálni kellene alkudni valami olcsóbb új kísautóra, legalább kíváncsiságból.
Még egy-két kérdés és a kereskedőkkel kapcsolatban.
Mit jelent a minősített kereskedő?
Mitől jó a joauto oldalon található autó? - Ugyanezt kérdezem pl. a becsuletesnepper gödöllői kereskedővel és mindenki mással kapcsolatban is, aki jobbnak hirdeti magát.
- Pontosabban: a náluk és a hasonló helyeken kapható autókban miért bízzak jobban, mint másutt? Ha valaki náluk árulja az autóját, jobban átvizsgálják? Meggyőződnek a vezetett szervizkönyv valódiságáról? Jobban ismerik a típushibákat?
Lehet részletre is annyi önrésszel, ami nem vágna földhöz (mert ház felújításban vagyok már évek óta és nagyon nem szeretném, ha elvinné a manit az autó).
Inkább a km miatt gondolom soknak, de tetszik, hogy választható a 24 hó gari, van vezetett szervizkönyv és 2019-es.
akkor még mindig nyitott a kérdés, sőt bonyolódott én azt hittem minden DSG olajos kuplungos akkor ezek szerint van száraz is az kerülendő.
Akkor mondhatjuk azt ha olajos kuplungos mindegy hogy 6 vagy 7 sebesség egyik se egy probléma halmaz mind mondjuk a Ford napokban emlegetett powershiftje.
Sógor 2015 A4 2.0CrTdi Quattro automata 7sebesség nem tudom ezek a váltók megegyeznek-e a VW-ben lévőkkel, de 300 felett jár vele probléma nélkül
Lehet, nem a legmegfelelőbb topic, amibe írok, de szeretném tudni, merrefelé keresgéljek, ha szeretnék egy egyszerű, jó alkatrész ellátottságú, megbízható autót venni. Ha jól gondolom, úgy kb. 3 milla környékén már kivitelezhető az ötlet, de csak részletre menne és jó lenne hozzá valamennyi garancia is. A neten sokan foglalkoznak ilyenekkel, ezért sem tudom, merre induljak. Meg azt is tudom, vannak kereskedők, akik külföldről hoznak be kocsikat, az az út mennyire megbízható és mennyivel olcsóbb? Milyen márkák közül érdemes válogatni? Japán, német? Olasz, francia felejtős? Csak benzinesekben gondolkodom és egyszerű legyen, pl. ne legyen turbó, meg hasonló felesleges dolgok. Az életem folyamán több régi, használt autóm is volt, amelyekkel a vége felé, azaz 250000-300000 km felett szerviztől szervizig kellett mászkálnom - és épp ezt szeretném már elkerülni.
Ugyanezen okból taknyosorrúka én meg oda küldelek ahová kedvem tartja, de leginkább oda, ahová való vagy, amikor olyanról osztod az észt amiről jól láthatóan halvány fogalmad sincs.
Majd én eldöntöm kis csávó, hogy melyik topikokat látogatom meg, és melyikhez szólók hozzá. Látom neked meg sikerül az adatlapomat lecsekkolni. Gondolom ez az amihez nagyon értesz.
Sajnàlom,tedd Gyorsan túl magad rajta,ez màr történelem.Zsivànyok,huligànok ezek az angolok.Visszatérve az én kérdésemre arról a Ford focus POWESHIT GEARBOX,hibáról,javîtàsról,talàltam céget,Northern Ireland ban,https://www.ebay.co.uk/itm/404238272781
Kb 760 ezer forint,Ami azt mondom,Hogy még rendben,van.De ami durva,felhibtam,Magyar céget is,+36 20 979 3009,Bartok Automata Szerviz.a faszi figyelsz,figyeljetek:1,2mill,forintot mondott.1böl Viktor orbànc jutott eszemben,magyarország elöre megy nem hátra😂tragédia ez a Magyar gazdaság.A váltóról annyit google,YouTube tanfolyam utàn most akatrészre vàrok.Semmi extra nincs benne,csak még ilyet nem csinàltam eddig aztàn kicsit óckodtam töle.ez a válltó önpusztîtó,rossz kostrukció,a kuplung rész,van a harangban éz as 1 olajzásban az egész rendszerrel,és ahogy kopik,vagy törik,bejutnak a belsö,részbe,ahol a szelepek beragadnak.kb ennyi.max 300 ezer ft lesz,nekem
Annyi tapasztalatom van evvel a vàltóval kapcsolatban,2 éve,kaptam fa làdàban egy vadonat új vàltót,felszereltem az autóra,beidítottam,és mint most ezen is csak szabadon futott az egész,semmilyen vàltàsi pozicióra nem reagàlt,áthuztuk a ford hoz,lél ora mulva màr Minden rendben volt,feltanitottàk programoztàk.és kész,a régi ment vissza returba.
5 percuk volt ra max, es csak tolni tudtak, mert a kulcs nalam. fejem felett lidl cctv.. nem nezhetem meg, csak ha jon a police. (max ot percre lehettek, 180 kilos motort tolva.. )
a police harom oraja nem bir jonni.. a kurva anyjat mindegyiknek. =================================
Azért forog szabadon, mert annak úgy kell forognia.
Szerintem ne kezdjél bele. Vannak erre a váltóra szakosodott automataváltósok, jobb lenne rájuk bízni. Viszont azok akkor vállalják, ha össze van rakva......
Tréleren jött az autó,nem indult és nem lehetett kivenni parkolp àllàsból,hiàba vàltogattam a kart ,bàrmelyik pozicioba,ne akadt ki parkból,a mûszerfalon is mutatta éppen melyik fokozatban van,de alapjàul semmi nem vàltozott.az öninditót kicseréltem,Mert kiverte a 130A biztit az aksi melett a burkolat alatt.azt is kicser.na az autó beindul,és vàltogatàs kózben hangod kattanàs utàn,az a vàltozàs történt,most szabad az autó gurul,de nincs sebesség,se parkolo semmi.jàr a motor,de akàrhova kapcsolom a kart nincs vàltozàs.Levettem a vàltót,és mint làtok,55 ezért km van az autóban de a vàltó màr egy màsik autóból kerûlt bele.Az a kérdés lehet e javîtani,Hogyan?
Audi 80, B4, ABT motorkód, ez állítólag központi befecskendezős. Az - szerintem - alapjárati motor zúg gyujtás ráadasakor. Ha rálépek a gázpedálra, csöndbe lesz, ez álló és járó motornál is így van.
Lehet , érdemes ezt javítani valahogy?
Emellett benzinszagot is érzek, összefügghet a kettő?
Az olajcsere után minden rendben volt,gyorsan felkapta az olajat, nem volt semmi rendellenes zaj. Másnap mentek egy kb 80 km-es autópálya etapot. Odafelé minden rendben volt, visszafelé elkezdett először villogni az olajlámpa,azután világított,de az user még ment vele,mert hátha hazaér még vele.....Mily meglepő, nem ért.
Már minden mindegy alapon megforgattuk önindítóval, kompresszio niente. Olajszint ott van,ahová töltöttük. Mondtuk az embernek,hogy a halál időpontja..... Döntse el,hogy megér-e neki az autó egy bontott motort.
"De mitől ment el az olajnyomás egy olajcsere után?"
Attól, amitől elmehetett volna 1000km-el előbb, vagy később is akár. Az fog kiderülni megbontás után, hogy nem sok köze lesz ennek a hibának az olajcseréhez. Ha köze lenne hozzá, az nem másnap derül ki, hanem azonnal. Nem lesz könnyű a tulajjal ezt megértetni. Én a szivattyú környékén keresném a hibát.
Ez logikus. De mitől ment el az olajnyomás egy olajcsere után? Mondjuk az előző olajban volt minimum 30000 km. A szűrő belevaló volt,a gumigyűrűk épek, a szűrő bent volt rendesen a helyén. Mit tudtunk elrontani/ mi tud elromlani egy olajcserétől?
Opel X12XE, zöld. olajat cseréltünk benne, másnap megállt,mint a szög. A tünet,a szívó oldali veztengely lánckerékleszorító csavarja eltört, elforgott a lánckerék a tengelyen. A vezérlést szemmel láthatóan nemrég cserélték,új a lánc,a vezetők. A csavar viszont régi. Gondolom ez is nyúlásra vanbitosítva,cserélni kell a vezérléssel együtt. Amit a gazda mondott,hogy előszőr elkezdett villogni az olajlámpa,azután folyamatosan világított. A kérdésem az,hogy van-e köze a veztengelyen megforgott lánckeréknek az olajnyomáscsökkenéshez? Az olaj egyébként szinten van,ahogy előző nap feltöltöttük, nem folyik sehol,szűrőben a tömítések épek,nem csíptük ki egyiket sem összerakásnál.
Az autó elég nagy teljesítményű, tempóban kb egy középkategóriás személyautó dinamikáját tudja, viszont van hozzá üresen 2,1 tonna súly, és automata váltó. Gondolom ez együttesen eléggé igénybe veszi a fékeket.
Mivel nincs robbantott ábrám, ezért nem tudtam hogy az említett három elem egy konzolon van-e felfogatva . Vagy csak a klíma és a genarátor van egy konzolon, ugyanis azt az 5 csavart felfedeztem és ki is szedtem csak a konzol illesztő stiftjei begyógyultak, nem akartam úgy feszegetni barbár módon/Batók: Allegro barbarót nem szerettem volna itt eljátszani/, hogy legyen eggyel több gondom,
Ha már ilyen jó ötletet adtál ezzel a zseblámpával, esetleg egy meghúzási nyomatékot a kipufogó torok leömlőhöz tudnál adni?
Ne haragudjatok,hogy ilyen cunamit indítottam! :)))
Onnan indult a legelején az egész,hogy épp a sasszeg feje ért volna bele,ami valóban nem esztétikus,de fellazulás esetén elfordulás ellen védene.
Elfogadom teljesen,hogy erre egy alátét való,csak arra válaszoltam,hogy nehogy már ne legyen jó egy sima alátét,hanem menjen el még venni egy vastagabbat....
Figyelj saját érdekedben! Felszereléskor mérőórával kell ellenőrizni, hogy a fékbetéttel érintkező felületén kevesebb, mint 0,06mm legyen az oldalütése, mert ha ettől nagyobb, akkor néhány ezer km után vibrációt okozhat fékezés közben!
Nekem a kézifékkarnál van a gombja,de nem nyit, ugyhogy ki kell vennem megnézni,hogy addig vész el a nafta vagy utána a motorig. Tod olyan aljas, hogy üza.nélkül nem megy. Pedig ha menne a nyavajás sosem adnám el. Köszi a segítséget.
Nézegetem az EBC-t. 125-ért találtam mart lyuggatottat. Bár nem hozza a konkrét autómhoz, de szerintem ugyanaz mint a 3.6-os Jeurney. Nem sokallom, ha tényleg jó. Az állandó szarakodást jobban utálom. :)
Zimmerman talán, bár lehet az csak lyuggatott. Esetleg EBC, ha nem fakadsz sírva az árától. Vagy ha elengeded a mart-lyuggatott dolgot, akkor sima ATE tárcsa EBC fékbetéttel.
Sziasztok, egy olyan problémával küzdök, hogy melegen szólnak a hidrotőkék. ki is lett cserélve az összes, olajból is próbáltam több fajtát egyébként nem eszi egyáltalán,, a motor egy részeleges felújítást is kapott, csapágyazva is volt stb pár ezer km - el ezelőtt. Olajnyomás műszer valamint mechanikusan mérve is jó. Valamint a co érték is magas lehet van hozzá köze.
Esztétikailag és ezt a hangot leszámítva szinte makulátlan az autó, szóval eléggé zavar, hogy ilyen csattogással gurulok végig az utcákon. Valakinek ötlet esetleg?
Igen, kicsit kicsi a fék, később váltottak is két dugattyúsra. Viszont pont a fékhatás miatt választottam ezeket a lukasztott sport tárcsákat, és a fékhatás valóban sokkal sokkal jobb lett. Esetleg hasonló mart tárcsát tud valaki jobb minőségben?
Sziasztok! Valaki legyen kedves segítsen Passat PD TDI 2000 évj. Uj a családban. Hogyan tudom a bizti takarót levenni roncsolás nélkül a müszerfal végln?? Valamint a tanksapka hogyan nyyílik ??? A gomb megnyomásakor agyujtás bekapcsolva kell legyenek??? az ajtók nyitott állapétban legyenek??? etc etc ......
Nekem korábban ATE féktárcsám volt(tökéletes), aztán nemrég, mikor elfogyott, elcsábultam az olcsóbb Febi irányába, de úgy néz ki, hiba volt, fékezéskor ráz. Még nem 100%, hogy fékprobléma, de valószínű, szóval így kell kidobálni a pénzt az ablakon.
Kérdésem, hogy mi okozhat fékezéskor kormány rázást? Az autót mikor megvettem egy idő után produkálta a fékezéskori rázást, fel lettek szabályozva a tárcsák, és egy ideig megszűnt. Aztán megint elkezdte, cseréltem új tárcsákat, ismét megszűnt, de most megint kezdi, kb 5-8000 km után. :(
Létezik, hogy ennyire hamar megeszi a tárcsát, vagy más is okozhatja? Köszi!
A vita azon megy, hogy tartsuk magunkat a szerelési utasításhoz vagy csináljuk "ahogy az elmúlt 20 évben szoktam" alapon. Ennek része az is hogy a koronás anya sasszege hol legyen, a koronában vagy bárhol fölötte.
Én azt mondom, hogy a szerelési utasítás egyrészt azért van mert ez biztosítja, hogy mindenképp jó legyen, ne maradjon ki semmi, másrészt ne legyen túlhúzás, alulhúzás, rosszul illesztés, stb. Még akkor is ha ez több munkával jár.
Cam azon az állásponton van, hogy mivel nincs idő szarakodni, meg amúgy is megszokás alapján sokkal könnyebb, és soha nem volt baj belőle a szerelési utasítást akár meg sem kell nézni, 'úgyis tudom mit kell csinálni". Amivel nem is lenne baj, hiszen ezzel legfeljebb átvállalja a felelősséget a gyártótől hiba esetén és kész. Csak közben ne állítsa már azt, hogy ez a rendes módja.
sokkal egyszerubb lukra huzni azt a kurva csavart,
bassza eg a 60Nm limitet.. legyen 100Nm.. de legalabb bekuszik az a kis bizbasz a helyere..
...ennyit kellett volna elismerned.. "
És visszatértünk az alapokhoz. Leszarjuk az előírást mert ezzel nekünk most könnyebb, és úgyis okosabbak vagyunk nála. Amúgy a dokumentáció nem egy pontos értéket hanem egy tartományt ír elő. Az első lehúzásnál látod, hogy ezt alátétezni kell. Gyorsan kiszámolod hog ymennyivel és a másodiknál már jó lesz mert benne lesz a tartományban.
Még soha nem láttam gyárilag hézagolva ilyen sasszeges rögzítést. A nagyon eredeti és precíz japán sem.
Sorozatgyártásilag sem értem egyébként miért tartották hadrendben ezt a régi technikát. Mondjuk van még pár hasonló hülyeség a távol-keletieknél, amit szintén nem tudom miért nem modernizáltak
másfeles menetemelkedésnél egy 0.25-ös hézagolás pont 60 fokkal teszi arrébb az egyébként is 60 fokonként lévő koronafuratokat, úgyhogy nem csináltál semmit.(0,25×6=1,5)
de basztassátok egymást nyugodtan, nem unalmas még.
"benne a sasszeg.. .mit szamit ? laza kapcsolat ugyis elreszeli elobb/utobb. "
Nem. Írtam alább és el is fogadtad hogy a koronás anya+sasszeg kifejezetten a laza kapcsolatra való ha a sasszeg a koronában van. Ha felette akkor el fogja reszelni. Ha benne akkor nem - és azt is leírtam tegnapelőtt, hogy miért. De nem kell nekem elfogadnod nyugodtan nézz utána.
Én sem veled kívánok összeveszni meg személyesen senkivel sem mivel számomra ez nem személyes. Az történt hogy elhangzott egy egyértelműen rossz helyzetre, hogy az úgy jó. Na ezt a kérdéskört tisztázzuk most, hogy miért is nem jó.
vissza lazitasz anyan 30 fokot, amivel gyak. laza lesz.
vagy rahuzol 30 fokot, amivel mar 100Nm fole szalad a nyomatek..
mindketto esetben buktad a szerviz utasitast.. "
De, válaszoltam. Pozícióra kell rögzíteni. Ha nyomaték is elő van írva, akkor ez azt jelenti, hogy ha a megfelelő nyomatékot adott méretű alátéttel lehet elérni akkor azt oda kell tenni. Másfeles menetnél egy 0.25-ös rugóacél alátétet. És máris a lyukon lesz a korona az általad megálmodott nyomatékra.
Sajnos ez az elképzelésed is téves. A tsb szent de nem azért mert hiszek benne. Hanem mert az a dokumentom azért van leírva és azért úgy van leírva mert ez biztosítja, hogy minden rendben legyen. Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne módosítani magán a dokumentumon, szokás is, de általában legalább 25-30 iteráción és ellenőrzésen megy keresztül mire publikálásra kerül, és utána max 1-2 módosítást él meg.
Egy kicsit kitérnék egy másik területre, az én szakmámra. Vannak hasonló akár 40-50 lépésből álló procedúráink amelyeknek minden egyes lépése fontos és még ha azonnal nem is derül ki, hogy kimaradt valami később biztosan gondot okoz. Én ha ilyet kell elvégeznem előveszem az odaillő tsb-t és annak a pontjait követve végigcsinálom. Mindig előveszem. A kollégáim eg yrésze mivel ugyanúgy százszor csinálta már mint én nem szokta elővenni hanem mennek a rutin után. Átlagosan minden 9-10 elvégzett feladatsorrol kiderül, hogy valami apróság kimaradt belőle. Az enyémből még soha.
Mielőtt még arra lyukadnál ki, hogy ez természetes, hiszen nekem eleve sorvezető kell közlöm, hogy ezeknek a tsb-knek a 90 százalékát én írtam. Tehát nem arról van szó, hogy ne tudnám pontosan, hogy mit kell csinálni, és milyen sorrendben. Azt viszont tudom, hogy bárki kihagyhat bármilyen apróságot ha nem a tsb-t követi pontról pontra. Én is.
Hogy egy másik példát is hozzak. Nem véletlenül létezik a repülésben a checklist. Minden esetben végigmennek rajta. Pedig feltételezhetően az a pilóta tud repülni, és valószínűleg több száz felszállást és leszállást is megcsinált már. Mégis előveszi a ts-t és végigmegy rajta.
"mas meg tudja.(nem a droid ) .DE TE megakarod gyozni..
itt a hiba. "
Nem. Egyrészt nem tudja hanem leszarja. Nagy különbség. A hiba meg ott van hogy a "nemdroid" meg akar győzni engem arról, hogy "jóvanazúgy". Miközben a sárga földig szégyellné magát ha ugyanezt a régi tanárának kellene elmondania.
Én értem, hogy idő, pénz és egyéb spórolási okokból egy csomó dolgot leszartok, és abban is biztos vagyok hogy nagyon kevés jut ebből vissza hozzátok. De ne akard már megmagyarázni, hogy annak úgy kell lennie.
"mindegyA .
amig ertelmes mederben megy a -szakmai - vita.. benne vagyok.
dehogy egy topik tarsat idezzek.. >> Hitkérdésekben nem vagyok kompetens. "" :)) "
Az idézet előtt elhangzott egy olyan mondat hogy "én azt hittem". Jelen esetben viszont a hitet csak te hoztad elő.
Ez a baj. Hogy nem vagy képes elfogadni, hogy nincs jól az úgy. "20 éve ezt csinálom" alapon beszélsz. Kíváncsi vagyok ha a néhai szakoktatódnak ezt most elmondanád mekkora sallert kapnál?
"ha valami ki akar lazulni, annak a sasszeg se akadaly, de ez legyen a legkisebb problem.
a problem ott, hogy laza.
ezen meg a sasszeg se segit.
de a tobbseg - jol ossze rakott - nem akar kilazulni, innentol meg ertelmetlen a vita arrol hogy hol a saaszeg.. "
Nem, nem és nem. Csak amiatt vitázol mert véded a mundér becsületét. A koronás anya sasszeggel egy jól meghatározott gépelem, jól meghatározott feladatra. Kifejezetten arra találták fel, hogy forgó laza kapcsolatokon pozícióbiztos rögzítést adjon. Nem pedig nyomatékhatároltat.
Lásd pl. ferde hatásvonalú csapágyak rögzítése. Ott nem húzhatod meg agyatlanul mert ha szoros akkor a csapágy szorulni fog, ha laza akkor meg lötyögni. És a csavart biztosítanod kell valamivel eltekeredés ellen. Igen, szorulni sem szorulhat jobban, a fölé tett sasszeg meg ezt nem akadályozza meg. De nem tudom miért próbálok neked alapdolgokat elmagyarázni. Főleg mivel elvileg neked is megtanították. Mutass egyetlen olyan dokumentumot ami azt mondja, hogy a koronás anya fölé tett sasszeg jó helyen van, és azt fogom mondani hogy oké, igazad van.
ez ütésre huzodik be, ha be van dugva az a piros retesz akkor nem fog ütközésnél aktiválodni az övfeszitő, csak akkor ha az ki van véve. ezt akkor kell berakni ha kiszereled a kocsibol az ülést,hogy véletlen se aktiválodjon.
Az utas ülésnél ki van véve, a vezető ülésnél bent van ez a piros műanyag. Ha kiveszem a sofőr oldalon, akkor gyújtásnál ki se gyullad a légzsák lámpa.
Csavarrögzítések közül az egyik a koronás/sasszeges megoldás.
Annak benne kell lenni a horonyban.
Lötyögés/rezgésállóan rögzítve!!!!
EZ A HIVATALOS.
Mit csinál a vizsgabiztos ha meglát egy jólvanazúgydetényleg megoldást??????
Alátétezni kell, vagy más rögzítési módot választani.
A komplett cserét sem azért írtam lejjebb, mert anélkül óvodáscsoportokat fog legázolni hetente kétszer, hanem, mert a gyakorlat és a józan ész is azt mutatja, hogy egy szép, tiszta aljú autótól TELJESEN MEGVÁLTOZIK a szakember hozzáállása. Egy alapból kekeckedő, hatalomittas ember is kenyérre kenhetővé válhat.
Autószerelőhöz sem visszük babod után első körben az autót. Egyébként megtalálná a kardánt és ki is tudná szerelni, de mégis legalább az utasfülkéből kislagoljuk az iszapot.
Klíma-problémám van egy Daihatsu Trevis-szel. Évjárat: 2007. És ritka, mint a fehér holló, de jó kisautó.)
Az előző tulaj nem használta a klímát, fel se töltötte. Amikor hozzám került, fel lett töltve, működött, 9 fokos levegőt készített, de szimering-probléma miatt kicsit csöpögött belőle az olaj, ezért elvittem szerelőhöz, kicserélte a szimeringet és azóta nem működik. Azt csinálja, hogy amikor bekapcsol a kompresszor, utána azonnal kikapcsol, azaz megy kb. fél másodpercet, utána 4-5 másodperc szünet. Amikor működött, a ventillátor legalacsonyabb fokozatánál ment kb. 4 másodpercet, utána kb. 5 másodperc szünet volt, így szépen jött a hideg levegő. Ha a ventillátort magasabbra kapcsoltam, akkor értelemszerűen többet ment, mint 4 másodperc, de még úgy is volt egy kis szünet a bekapcsolási szakaszok között.
Jeleztem mindezt a szerelőnek, aki javította, azt mondta látatlanban, hogy expandációs szelep-hiba... Mivel ez a szerelő nem a szomszédban van (90 km-re tőlem), ezért elvittem máshoz, aki némi töltés és méregetés után azt mondta, hogy a vezérlés adja folyamatosan a feszt a behúzó mágnes tekercsére, de valamiért mégis azonnal kikapcsol a kompresszor. Szerinte semmi köze az expandációs szelepnek ehhez a hibához. A kérdésem: mi lehet a baj, mi lehet a gyanú? Mely alkatrészek lehetnek jellemzően ilyenkor hibásak?
Nagyjából jól sejtettem, hogy egyikre nem tudsz (mert olyat nem lehet ami a trehányságot igazolná), a másikra nem fogsz válaszolni.
Én viszont már lejjebb is szóltam neked, hogy nem belevaló tárcsa volt a készletben tehát nem is lehetett beállítani. Ezt állapítsa meg valaki 10 perc alatt a váltó ismételt levétele nélkül. Persze ezt te is tudtad csak nagylelkűen nem emlékeztél rá.
Észérvnek mondtam,hogy műszakilag,statikailag megfelel és szükségesen biztosít.
Azért "védtem meg" Quattro véleményét mert a biztosító szerepét 100%-ig ellátja így is.
De hogy még az is kevés,ha tesz alá egy alátétet,hanem menjen el venni egy vastagabbat-na ezt éreztem már kurva felesleges okoskodásnak szakmai szemmel.
Sokkal inkább illett volna a lehúzási nyomaték iránt érdeklődni,ha precízek akarunk lenni....
Ő ilyen,és ezért tettem szóvá,hogy esetleg el lehetne fogadni sok 10 éve gyakorló kolléga véleményét,tapasztalatát-akko is ha nem mérnök vagy dr. a titulusa.
És ezután hoztam fel,hogy úgy tűnik neki van felső fokú végzettsége,mégis olyan egyszerű hibán pingvinezett egy napot,amit itt sokan 10 perc alatt megoldottak volna.
Bontószökevényt csak arra írtam,hogy nem egy 60 éves OT vizsgára készülő kiállítási darab lesz...
Hajánál előrángatott érveket hozott fel az igaza megvédésére,és a te példád is erősen sántít a kiselosztó cserével.
Ha párhuzamot akarnánk vonni,akkor úgy stimmelne,hogy a kilencvenes években felrakott kismegszakító ferdén volt felrakva csak. De a kontakt hiba és a szigetelési hiba nem idevaló a párhuzamhoz.
Nem véletlenül csak a kis szelete lett elmondva, éppen azért nem, és azért nem említettem senkit sem, hogy ebből ne legyen személyes ügy. Szerencsére továbbra sem az, ezt a "közönségnek" mondom. De akkor a teljes történet. Amit leírtál igaz, két ponton hibázik csak, ezek lejjebb kiderülnek majd.
Elkerült hozzátok az autó a javításra amit köszönök hogy vállaltatok. A javítás nem érintette a hengerfejet, de a kupufogót le kellett venni hozzá. Az egyik látogatásomkor amikor megbeszéltük mit kell cserélni említetted, hogy voltak beletört csavarok és az egyiket a kolléga ki is fúrta, el is mondtad hogy a leg-baloldali alsót. Összerakás után jött a hír hogy víz az olajban. Mi lehet az oka, hiszen a hiba amivel odakerült teljesen más volt. Végül el lett küldve a hengerfej nyomáspróbára ami azzal jött vissza, hogy a hengerfej repedt valahol mélyen és nem javítható. Rátettek egy baszott nagy kék karikát, hogy hol ereszt át. Ezt a hírt telefonon meg is kaptam, a gépműhely értékelésével együtt és azt választottuk, hogy nincs más lehetőség, másik hengerfej.
Itt az első ami más emlék azaz nem ti nem kerestetek, hanem én hozattam át a tatai bontóból magyarország egyetlen hengerfejét kifizetve. Amikor megvizsgáltátok kiderült, hogy beépítésre nem alkalmas vissza kell küldeni. Ez meg is történt én meg visszakaptam a pénzt tatáról, ez a sima ügy. A második hengerfejet svédországból sikerült hozatnom méghozzá cseredarabként azaz a rossz megy vissza alapon. Megkaptátok, én pedig elhoztam a másikat, hogy visszaküldöm, amitől végül az eladó eltekintett. Ez már a szétszedett hengerfej volt ( a gépmúhely nem is nyomáspróbázik másfélét csak szétszedettet). Ekkor láttam először a hibás hengerfejet. Miközben leveleztem az eladóval mikor küldi a futárt a rossz darabért, volt időm nézegetni, és ami elsőre feltűnt, hogy a gépműhely jelölése és a fúrt csavar egy helyen van. Ezt a következő látogatásomkor mutattam neked is, hogy ez kurvára gyanús számomra, azt mondtad, hogy megnézed, és miután megnézted szóltál, hogy hagyjam nálad mert meg is tudod javítani. Természetesen ekkor már az autó összerakás alatt volt a felújított hengerfejjel.
Amikor készen lettetek elmentem fizetni és elhozni az autót. Ekkor már tudtuk, hogy a hengerfej mégis javítható, viszont össze volt rakva a másikkal. Lehet hogy kérhettem volna, hogy szedjétek szét, és rakjátok össze az eredetivel de ez fel sem merült bennem, szerintem érthető okokból. Már csak azért sem mert akkor az újjal mit csinálok. Szó volt még egy a szelepfedélhez tartozó gumicsőről talán a PCV-hez megy amit ki kell cserélni, mondtam, persze mindent amit szükséges.
Itt jön a másik amire nem emlékszel jól, persze ez nem meglepetés, nem is melékezhetsz mert nem voltál ott a fizetésnél. Én azt feltételeztem, hogy a számla kiállításakor szóba kerül majd, de nem ez történt hanem megkaptam az előre kiállított számlát a hengerfej cseréről, tömítéssel, sallangokkal, és természetesen a munkadíjjal együtt, és fel sem merült, hogy bármit ebből a cég magára vállalna (ne felejtsük el ekkor már egy hete tudtuk, hogy miért kellett hengerfejet cserélni). Összességében ez a hengerfej árával együtt kicsivel több mint ötszázezer forintba került ebből a hengerfej volt 150 ezer te erre az összegre emlékszel. Én előzetesen arra gondoltam, az anyagköltség az enyém lesz a munkadíjat meg a cég vállalja magára de nem így történt, teljes számlát kaptam. Kifizettem, de csalódtam.
Később szóltál, hogy megcsináltad a régi hengerfejet, mehetek érte, és el is hoztam tartalékba. És nem fizettem érte semmit.
Még egyszer nem benned csalódtam, hanem a cégben. Amit te mondtál igaz volt, és mindent megtettél hogy rendben legyen az autó. A cég is mindent megtett, ezzel nincs is baj, viszont a kiszámlázásnál fel sem merült, hogy nekem nem teljesbe kell mindent kifizetnem a hiba keletkezésének okától függetlenül.
Miután elfogytak az észérveid, akkor most elkezdessz személyeskedni? Igénytelen randa munka, itt kezdődik, ha valamit megcsinálsz, legyen már jó ránézni. Jó, tudom, 20 éve így csinálod, akkor biztosan jó. Az a baj hogy az ebbe kapaszkodni a lehető egyik legrosszabb indok. A héten pl kicseréltem egy kiselosztót, 90-es évek végi szerelés volt a ház. Alapvetően rendben volt, de mégis volt két hiba benne, az egyik miatt kigyulladhatott volna, a másik miatt pedig valakit agyonvághatott volna az áram a házban. De hát 30 éve így volt, és most is a ház felújítása miatt került sor a cserére, akkor az így jó volt?
Amúgy mitől gondolod, hogy bontószökevény? Attól hogy 20 éves?
Az érintettségem okán erre a hengerfejes témára reagálnom kell, miután amit eddig elmondtál az a valóságnak csak egy igen kicsi szelete, amit az azóta eltelt idő "szépített" is.
1. Nem törtük/szakítottuk bele a csavart, az úgy érkezett, egy másikkal együtt, de az nem tőben volt törve, ki lehetett venni. A harmadik törött el a kinyitásakor, de az sem tőben törött.... (kipucsonk csavarok)
2. Nem a csavar kifúrása és pótlása volt a gond, hanem (és ez csak később derült ki*) hogy kicsivel túl lett fúrva. (~1.5mm) Ettől a furat vége átért az olajtérbe. Mivel a csavar alapból a víztérbe ér, így a víz befolyt az olajtérbe.
3 Elvittük a hengerfejet a hengerfejesekhez, akik rámondták, hogy repedt és nem javítható.
Ezt akkor Te is, mi is elfogadtuk sajnos.
4. Nem "kellett" neked keríteni/venni hengerfejet, elsőre mi vettünk egyet, de az nem volt jó, ekkor mondtad, hogy tudsz másikat, csak sok idő. Végülis ez lett, amire akkor nagyon más árat mondtál.
5. Nem volt szó arról, hogy fizessük ki (amit egyébként megtettünk volna), mert arra jutottál, ha mégis javítható a hengerfej akkor az kell neked tartaléknak. Javítható volt, a hengerfejesek megjavították és ezért nem kellett fizetned.
* A gyanú, hogy a fúrással volt a baj, benned ébredt, és ezek után lett szétszedve a hengerfej és derült ki a baj oka. Ekkor már az autó készen volt. Pillanatig sem tagadtuk, hogy hibáztunk**, de ezt addig nem is tudtuk. (megbízva a hengerfejesek hiba megállapításában)
** leginkább abban, hogy nekiálltunk a helyén kifúrni. De ugye utólag mindenki okos.
Remélem még valósak az emlékeim így évek távlatából is.
"De miután egy kolléga mondta neki,hogy kukás a hengerfeje,amibe beleszakadt a csavar,próbálta menteni,de nem jött össze, és hozzon egy bontottat,azóta minden szerelő kókler."
Komoly a probléma, hogy az az alapfelállás a fejedben, hogy a kolléga angyal, és az ügyfél meg csak hülye lehet. Ez tipikusan látszuik abból, hogy "próbálta menteni, de nem jött össze" - és itt végetér a történet. Innentől az ügyfélé a gond. Na az a gond hogy itt ér véget és felelősséget már nem vállal a saját döntéséért.
Ha az elején kezdjük, akkor hogyan is kellett volna ennek történnie? Beszakad a csavar. Előfordul. És ekkor telefon az ügyfélnek:
Bocsi, van egy beszakadt csavar ami gondot okoz, van három lehetőség te mint ügyfél melyiket választod?
a.) megpróbáljuk megmenteni és kifúrni, ennek nyeresége hog yingyen van vesztesége, hogy ha nem sikerül akkor másik hengerfejet kell keríteni. A rizikó legyen mondjuk 50%
b.) elküldjük gépműhelybe hogy vegyék ki, ennek nyeresége, hogy biztosan kijön, vagy a gépműhely javítottan adja vissza, vesztesége hogy Y forintba fog kerülni, és egy hétbe telik.
c.) egyből másik hengerfej, 10xY költség fejében, két hétbe telik, de 100 % hogy jó.
Ugye milyen bonyolult lenne? Fel kellene emelni a telefont. Cserébe minden tiszta lenne és az ügyfél meg tudja, hogy mit válasszon, milyen rizikóval, és milyen felelősséggel.
"Halkan megkérdezem,hogy miért is vitte el szerelőhöz,ha ő a kerületbe/megyébe/földrészen a legprofibb szakember???"
Akkor csak halkan válaszolok. Van amikor az embernek nincs ideje arra, hogy foglalkozzon az autóval mert egyéb kereső tevékenységet folytat.
"PS:
szeretnék látni egy szigorúan gyári javítási leírást egy tőben beletört és persze belerohadt(hiszen azért tört bele) hengerfejben tőcsavar javítására."
Fentebb írtam. A keresett javítási leírásod a gépműhelyben található ahova leadod a csavar kiszedésére. Mert ez nem az autószerelő feladata.
Nem lesz baj, egyrészt elismerem, hogy egyrészt azért mert nekem kell a sorvezető (bár lássuk be azért egy csomó egyéb járulékos haszna is van), másrészt mert van időm rá. Megnézni is, meghúzni is. Azt is tudom, hogy egy szerviz ezzel nem fog foglalkozni és el is fogadom, - úgyse tehetnék mást. :P
Viszont nem is én hoztam fel a nyomatékra húzás kérdését, de ha már lacipécs firtatta akkor neki szólt a kérdés, hogy ő utoljára mikor, ha már így érdeklődik?
"..mit csinaljon vele, vetessen a tulajal uj csatit ? "
Alapvetően a szerviznek kellene ilyenkor állnia a másik csatlakozó költségét. De minimum szólni kellene róla és nem otthon észrevennie a tulajnak két hét múlva.
"...tipust nem mondok, de van ilyen .
nincs koronas anya, sasszeg van. "
Erős tippem van rá, hogy ott nincs anya sem, csak az alátét és egy átfúrt tengely sasszeggel. Az egy egészen más fajta kötés.
""s koronás anya elrágja a sasszeg szárát. "
...akkor az nem volt lehuzva.. "
Valószínűleg nem eléggé, de pont ez a szerepe a koronának és a sasszegnek, hogy ha laza, akkor se tudja kimozogni. Ha a csavar felett van a furat akkor bármennyit foroghat a lazaság függvényében amíg el nem éri, ha meg a koronában akkor max 5-10 fokot. Amúgy azt is hozzá kell tenni, hogy ha egy pozícióra lehúzott koronás anyánál nem a korona középvonalában van a furat akkor az vagy nem odavaló alkatrész vagy valami kimaradt pl. egy alátét.
"...lasd csatlakozo.. nem biztos hogy szaki hibas ( az se hogy nem tud kanyarba fejfolott furni. . bar ettol meg lehet fhasz. ) "
A gond nem is a kifúrással van hanem az eredmény kezelésével ( bár erről mindjárt írok bővebbet egy következő hozzászólásban).
Tegnap felkerült mindkét lengőkar. Alátét elfért, saszeg is volt (legalábbis az egyik csomagban, a másikból meg biztos kiesett). A csavarokat nyomatékkulccsal húztam meg, ami nem működik, így csak érzésre, amennyire bírtam. :) A kiszedés amúgy is csak rudas hosszabbítással ment... Majd ráhúzok később, ha jártam vele kicsit.
Ma viszem futóműállításra.
Megszűnt a ropogás, amit már egy ideje hallottam, ezek szerint ez volt az oka.
Sziasztok! Abban kérnék segítséget, hogy meg tudná-e valaki mondani, hogy Celica T23 1ZZ FE főtengelye melyik Toyota tipussal azonos? Nekem azt mondták, hogy a 2000-2004-ig gyártott 1794 cm3-is avensis,corolla verso, Rav 4 II,Mr2 azonos(ZZT221,ZZT251,ZZE122,ZZW30,ZCA25_,ZCA26_)
Persze, csomó karon nincs rajta, ott röhög a zacskóban a menet üresen.. és jön a kínlogika, most mi a fasz van, pláne ha már bakon +darabokban az autó...mert gyáriban meg a kar része, cikkszáma nincs....próbálj találni, egyáltalán kitalálni mi a menet, mi a méret..
visszatenni futóműbe az önzárót, még ha nem is kellett legyilkolni..akkor sem kéne....khmm.. a menet nem metrikus, itt a sarkon nem lesz..szopó van.
A koronás lejön, ha meleggel akkor úgy, a sasszeg mindegy, az van a sarkon is, ha úgy itélem, nem egyengetek, mert ennek ez már többedik köre lenne..
Nem mintha el lehetne őket simán törni, pláne a békebelieket..hajtogatod, hajtogatod..de eszébe nincs végre elpattanni.
Le is szptam volna magam, ha minden esetben mikor féltengelyt kihúzom, lehetett volna anyáért, szegért, sőt levagdosás kapcsán tengelyért menni.
Itt sem kellett a kérdezőnek elpusztítania a cuccát, holott lengőkarja meg volt rohadva, vagyis mióta az be lett téve, ++évtizedett ülhetett ott az anya (akár).
"túróért kell a 3. évezredben saszeges - koronásanyás "
Mert érzéketlen, egyszerű és visszatehető. Szemben az önzáróval ami hivatalosan eléggé nem,..
...bár pc világunkban nyilván a sasszeg gondolkodás nélkül is cserélendő, mert mivan, ha 60x tették vissza, és pont elfáradt, és pont ott törik el, pont ki tud esni, és pont leesik az anya is..stb.
Mellékkérdés: mi a túróért kell a 3. évezredben saszeges - koronásanyás megoldás??? Jó hogy mondod a teleszkópot, meg kell néznem van e az enyémben a tavalyi nyomásból.
"Kizárólag mindent csak a gyári előírás szerint csinál!!!!"
De miután egy kolléga mondta neki,hogy kukás a hengerfeje,amibe beleszakadt a csavar,próbálta menteni,de nem jött össze, és hozzon egy bontottat,azóta minden szerelő kókler.
Halkan megkérdezem,hogy miért is vitte el szerelőhöz,ha ő a kerületbe/megyébe/földrészen a legprofibb szakember???
PS:
szeretnék látni egy szigorúan gyári javítási leírást egy tőben beletört és persze belerohadt(hiszen azért tört bele) hengerfejben tőcsavar javítására.
a sasszeggel nem rögzíted az anyát, azt a nyomaték teszi. a sasszeg csak biztosítja esetleges lazulás ellen.
ezeknél a meneteknél pl14x1,5 leginkább placebó hatása van. ha a kúp befeszül a fészekbe nem fogja terhelni az anyát, ha szar a fészek és a kúpszögek nem fekszenek össze akkor meg úgyis letörné nyakból a menetes részt...
Erre már rájöttem,mikor elmagyaráztad nekem és mindenkinek,hogy a gk-javításhoz nem kell forgalmi....
(mondjuk én is ebből élek,de valamiért,minden ügyféltől igyekszek elkérni átvételkor(esetleg utólag átküldve viber,messenges,stb.... ami persze plussz munka nekem))
"Nem emlékszem,hogy valamelyik rettentő igényes kolléga megkérdezte volna esetleg,hogy az a koronás anya milyen nyomatékkal van meghúzva...."
Most az "ingyen segítő megbecsült autószerelő kollégák"-ra gondolsz, vagy a fotelből/katedráról "oktató" outsiderekre? Vagy mindkettőre? Egy személyeskedő kérdés. Én minden csavart előírt nyomatékra húzok. Mindent. A futóműben, a motorban, de még a műszerfalba is. Te mikor húztál utoljára nyomatékra csavart futómű szereléskor? Vagy egyáltalán mikor nézted meg/ellenőrizted le, hogy az adott autó adott futóműcsavarját milyen nyomatékkal kell meghúzni? Vagy fejből nyomod mindet is?
1.) Csak azt felejtetted el, hogy mint kiderült nem belavaló kuplung volt a csomagban. Örülök, hogy sikerült felfrissítenem az emlékezeted.
2.) Attól hogy önzetlenül segítenek még elkövetik a lentebb leírt hibákat és rendszeresen nem pedig véletlenül néha-néha - sőt, mint lejjebb látszik, még itt is megvédik hiszen "az elmúlt 40 évben mindig így csináltam és sose volt belőle baj, fasz az aki azt állítja, hogy azt másképp kellene".
"Ha meg már lötyög a kúp megint nem probléma."-vs-önzáró anya....."
Akkor olvasd el még egyszer, meg még egyszer, meg még.... addig amíg rá nem jössz hol van az önzáró része az anyának a megpattintáskor. Mert már nem a csavaron.
Itt szerintem sok olyan aktív szakember segít ingyen,másoknak,egymásnak,akiknek nem okoz gondot egy 1.1-es 35 éves Fiat, faék egyszerű mechanikus kupplung-bowden beállítása--veled ellentétben.
"Miért érzed mindíg azt,hogy kioktasd azokat akik napi szinten ezt csinálják,ebből élnek,esetleg megbecsült szakemberek."
Talán azért mert kurva sokat láttam már megbecsült szakemberektől azt, hogy "így szoktuk". És felelősséget már 20 perc múlva sem vállal a károkozásért. Lásd kőműves, burkoló, vizes, autószerelő.
Amikor eltöri a csatlakozó rögzítőjét és felfogatja kábelkötözővel, hogy mégse csússzon ki. Amikor vastagon megkeni a csőcsatlakozást szilikonos pasztával és betolja a helyére leszarva, hogy az belül gyűrűt csinál majd és egyrész a felére szűkül az átömlő keresztmetszet (és melegszik a motor hiába küzd a vízpumpa ha nincs áramlás), másrészt a leszakadó darabok addig keringenek amíg valamit el nem tömítenek. Amikor a sasszeget berakja a csavar fölé "jóvanazúgy úgyse tekeredik le" és koronás anya elrágja a sasszeg szárát. Amikor a megbecsült szakember kifúrja a beszakított kipufogó tőcsavart és utána hengerfejet kell cserélni amit persze nem a szerviz áll, hanem te szerezzél félmillióért másikat.
Ezeket egyiket sem hallomásból tudom, minddel saját magam találkoztam saját autómon "megbecsült szakember" által elvégezve. És tudok még vagy 20-30 ilyet felsorolni. Szóval nekem ne gyere olyannal, hogy "belekötök" a "megbecsült szakemberbe", amikor az "gyakorlatias tapasztalatból" írja le, hogy hogyan basszunk el valamit, hanem inkább gondold át, hogy vajon mi a faszért vannak a koronás anyán azok a rovátkák, és miért nem egyszerűen egy normál anya fölé tesznek egy sasszeget.
Igen, az eleje is alapból nem igazán látható, pláne úgy, hogy régi swiftből ülök át. Megnéztem, mentem vele. Küszöbök lassan lehet cserések lesznek, de csak alulról van hiba, úgy se nagy. Illetve a kormány ami kissé furcsa számomra. Balra kicsit nehezebb tekerni (álló helyzetbe is) így ha lejt az út jobbra, kicsit balra kell tartani. Ezt vajon mi okozhatja? Amúgy 2007.es évjárat, egy gazdás, 800.000ft.ért. Talán reális az ár.
"amikor az anyát nem tudod leemelni a behúzott kúp menetéről a féltengely miatt akkor hogy alátétezel?"
Már magát a problémát sem tudom értelmezni. Befelé nem gond, kifelé meg végigtekerem az anyát és utána megpattintom a kúpot. Akkor is ha le tudnám tekerni végig. Ha meg már lötyög a kúp megint nem probléma.
És szerinted ha arra ráfújja az alvázvédőt attól jobb lesz? Min fog megtapadni? A korrekt eljárás a régi festék teljes eltávolítása, alapozás, fedőfesték ( ami lehet akár alvázvédő festék is). Ha a jelenlegire fújja á akkor vagy nem tapad meg rajta vagy azzal együtt fog leesni. Akkor meg minek?
Szerintem sem, de hozzáértő kézben fogva lehet mást mond. Talán elég lenne a gömbfejet cserélni, de a repedések elbizonytalanítanak. Most már cserélem az egészet...
Ha már új alkatrész, érdemes lefújni alvázvédővel?
betet szele szokott igy 'tukrozodni' /raegni. .stb/ a tarcsara.. esetleg csak az ? (nem annak tunik, de eselyt adni kell ) "
Nem az. Eleve átlósak, a betét széle meg nem. De nekem is az volt az első dolgom, hogy odaforgattam mindkét végéhez, hátha passzol. Nem passzol.
"nem jol oszlik a ho.
vagy csak tul sokat siettel.."
Innen jött a csere. Betét még félig, és általában amikor a második szettnek vége akkor cserélem a tárcsát is. Most is normál városi forgalomban semmi különös, jól fog simán fut, de két hete elkezdte, hogy autópályán egy-egy erőteljesebb fékezésnél a fékút vége felé elkezdett "dobolni". A középső szürkébb sávban biztosan látod a dobolás nyomát is, a szakaszos kifényesedésen. Mivel tapintásra már van válla, azt hittem szabályozási szint alá kopott, túl vékony és elmelegszik. Két héttel ezelőttig maga a csík sem volt rajta egységesen fényes volt a felület, ez is a melegedéses elméletemet erősítette. Úgyhogy megrendeltem körbe a készletet, 4 tárcsa, két készlet betét, sallangok, stb. Leszerelésnél, amikor megmértem a méretét, akkor láttam meg ezt. Illetve messze nincs az alsó határ közelében sem, szóval az nem lehet a melegedés oka.
"de lehet mar az ate sem a regi.. (ebben biztos vagyok )"
Ez az én bajom is. Vacilláltam a gyári TRW és a szokásos ATE között, mert az utóbbi 50%-al drágább de mert eddig semmi bajom nem volt vele, és szép egyenletesen kopik, végül az lett harmadszorra is. Na de ha ilyet csinál akkor már bújkál a kisördög, hogy kidobott pénz volt?
Késői a tanács mert a cserénél csináltam a képeket. Engem az érdekel, hogy ugyan mitől repedhet meg egy ATE tárcsa az élettartama háromnegyedénél? Nem az első párszáz vagy párezer kilométeren, nem ha túl van futtatva, hanem háromnegyednél....
Ez nincs megpucolva. 28 mm a gyári méret és elvileg 26 mm a minimum méret. Most 26.55-ön van, a második készlet betéttel aminek a fele még megvan. Szóval a kopás az oké.
Ha a szilenten apró repedések látszódnak, az már erős jele a kukázásnak, vagy még elmehet vele sok időt, vagy ez a jóslás kategória?
Hajlok a teljes lengőkar cserére, de megint súgdos a kisördög, hogy töredék áron meglenne csak a gömbfej csere. Van aki megcsinálná a préselést is, ha elviszem kiszerelve a lengőkarokat.
De ha a szilent is cserés lenne hamarosan, akkor persze ez így nem lesz spórolás...
Februárban elvittem előműszakira a 99-es 1.4 benzines F astrámat. Volt több probléma is, fékek, nem elég sárga az index izzó, hátsó ablakmosó nem működik stb.
A lényeg, hogy magas lambda értéket mértek, mondták cseréljem ki a lambda szondát, a katalizátor helyett egy cső van alatta, ezt nem mondták problémának.
Kijavítottam rajta minden feltárt hibát, de most egy másik vizsgahelyre sikerült időpontot kapnom, ott meg hiányolták a katalizátort.
Két éve egy harmadik vizsgahelyen volt, ott sem problémáztak a katalizátor hiányán.
Változott valami szabály február óta, vagy mi történt?
Egyik vizsgán nehezményezték a hátsófutó két szilentjét, hogy azok már a végét járják, legközelebb azzal már nem megy át. Ránézésre valóban repedezettnek látszott, de ez csak a permén volt*. Lekötöttem a csillapítókat (a rugók ennél a csillapítón vannak) és a futómű a helyén maradt, vagyis a szilentek tartották. A következő tizenpár évben is ezekkel ment vizsgára és megfeleltek. Ennyit a ránézéses hiba feltárásról.......
* azt a repedezett részt, ami csak egy vékony perem volt, letéptem
Elképzelhető, hogy az olló 180fokos elforditásával, csökkenne a kifejtett fékerő?
Rosszul lett volna betéve, én meg ugyanúgy rosszul raktam vissza?
El tudom képzelni, csak azt nem, hogy ez miatt máshogy tolja szét a pofákat. Azt gondolnám, hogy akkor is ugyanakkorát nyit, ugyanakkora bowden elmozdulásra.
Golf 6, 2012, 1.2TSi, CBZ, fehér: pár napja indulás után elkezdett 2000-es fordulat körül rángatni kicsit. Olyasmi érzés volt, mintha fogaskeréken gurulna az autó :-) Ezt minden fokozatban csinálta, majd egyszercsak elmúlt. Klón kábellel ezt sikerült kiolvasni:
Address 01: Engine Labels: 03F-906-070-CBZ.clb Control Module Part Number: 03F 906 070 GA HW: 03F 907 309 R Component and/or Version: SIMOS10.12AH10 2652 Software Coding: 001900D6232400080000 Work Shop Code: WSC 00028 028 00025 ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070GA 004003 (VW36) ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FS.rod VCID: 67DA60DE9EF6947948-8032 1 Fault Found:
11003 - EVAP Emission Control Sys P0441 00 [096] - Incorrect Flow Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 180163 km Date: 2127.14.31 Time: 15:19:44
Engine speed: 1790.00 /min Normed load value: 39.6 % Vehicle speed: 80 km/h Coolant temperature: 95 °C Intake air temperature: 41 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 14.015 V Unlearning counter according OBD: 15 Fuel high pressure: actual value-Actual fuel rail pressure: 84623.6 hPa Sensor control factor: output value-Lambda control value: bank 1: -10.887 % ACF: load: 0.00189 Tank breather valve: duty cycle: 0.000000 %
Readiness: 0000 0000
Ennek köze lehetett a rángatáshoz? Az aktívszenes szűrő tetején a kupak, amibe a vékonyabbik cső csatlakozik, kicsit benzin-gőzös ragacsos. A dobozra menő csövek nincsenek kiszakadva, de a vékonyabbik cső végig ragad a benzines-poros kosztól, egészen a tűzfalra(?) rögzített műanyag "kábelcsatornáig".
Hoppá, most kapcsolok. Lehet, hogy eddig a kollégában fel sem merült, hogy a komplett lengőkart a gömbfej kinyomásához is ki kell venni.
Mert ha már kint van 25e-ért miért ne az egészet cseréljük már 5 perces csavarozással a sok szívás helyett? Spórolva esetleg 10e-t.
Tegyük fel kibányássza, akkor jön rá, hogy lötyög a karban a gömbfej, de már esetleg elvágott egy berohadt csavart. hogy rakja újra kerékre, hogy arrébb lökje?
74-es autómban is van gyári gumialkatrész ami tökéletes.
De még a 2000-es karikásban is. Sőt a komplett első legéscsillapító is és az is vizsgaképes évek óta. Mindig elkérem, hogy mit tudott, mert akkor cserélném.
De ez egy almera. Ezen az is csoda ha gyári a bölcső ennyi idősen. :))))
Onnantól van elkúrva az egész ha valaki abból indul ki, hogy a húszéves gyári biztosan jobb mint az új utángyártott. Még az új gyári/új utángyártott esetében sem lehet ezt így kijelenteni, mert ott is lehet kivételeket mondani, de a húszéves gyári az nagyon nagy eséllyel rosszabb lesz mint egy új alkatrész.
És innentől már nem arról beszélünk hogy mi a jobb hanem hog ymi az olcsóbb. Teljeskörűen felújítani a régit (árban hasonló költség is lehet mint egy új gyári), feltéve ha az alkalmas rá, vagy csak tüneti kezelés? A tüneti kezelés is házilag, alkalmas szerszám hiányában "valahogy" megoldva?
Én gépészként lengőkarban csak akkor cserélnék gömbfejet ha azt a gyár eleve arra tervezte (csavaros), mert akkor beleszámolta, hogy többet is ki kell bírnia. Ha préselt akkor mindenképpen előzetes állapotvizsgálat után, és akkor is csak öntöttvasban vagy aluban, lemezből hajtogatottban nem.