Keresés

Részletes keresés

kovbojj Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187412

Létezik egyáltalán ilyen?

Ekkora motorhoz mekkora akkumulátor teljesítmény kellene?

Pl: 500W 12V az kb 42A 2 órán keresztül az kb 2db gépkocsi akku, ha jól számolom.

Persze a kocsiakku csak teszteléshez kellene, utána valami könnyebb áramforrást kellene találni mert autóakku  lehet 10-12Kg

Előzmény: Pinyo (187410)
Pinyo Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187411

Végig járható az északi járda. Elég sok gyalog volt, szóval lehet hogy most meg a délivel szórakoznak.

Előzmény: kocsi (187409)
Pinyo Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187410

Motorból ide szerintem legalább 500W-os kellene. 

Előzmény: hitman (187406)
kocsi Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187409

Már át lehet rajta bringával menni vagy még csak az út "átmenő"? :-)

Előzmény: Pinyo (187408)
Pinyo Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187408

Már akartam írni, igen jó kis sztrádát aszfaltoztak az UVH-n átmenő út hiányzó részeire.

kovbojj Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187407

Mindegy minek számít, csak menjen gyoran, kitartóan a cél felé.

Azért kérdeztem van-e valakinek ilyenről bármi információja, a többi egyenlőre nem lényeges.

De ha kivitelezhetetlen akkor más úton kell spórolni az üzemanyaggal.

Előzmény: hitman (187406)
hitman Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187406

az elektromos rásegítésű kerékpár 0,3 kW teljesítményig számít kerékpárnak, afölött már segédmotoros kerékpár, ennek minden velejárójával.

Előzmény: kovbojj (187404)
kivi Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187405

Ebből még nagy pofáraesés lesz. :-)

Előzmény: kovbojj (187404)
kovbojj Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187404

A 40-es tempó minimum kellene, ennyit a kerékpár is simán kibír, mert lábbal is ki lehet hozni ezt a tempót kisebb szakaszokon.

A hálón nézelődve találtam pár furcsaságot, fúrógépes hajtások és hasonlók, de ezek egyike sem hinném hogy kibírna ekkora távot heti renszerességgel.

A boltos is valami rásegítésről beszélt, de amikor a 250 ezer költség szóbajött utána már nemigen érdekelt a dolog. Ráadásul úgy hogy nem is tud igazán az elvárásaim szerint menni.

Előzmény: Pinyo (187403)
Pinyo Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187403

Tudtommal a boltban kapható pedelec-ek 25 km/ó-ig segítenek rá, gondolom ennek megfelelő a motorteljesítmény és az akksi is.

Neked meg 40-es átlag kellene, ami a megállások gyorsulások miatt 45-es utazósebességet jelentene. Ez már más teljesítmény kategória.

Előzmény: kovbojj (187402)
kovbojj Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187402

Üdv!

 

Elektromos kerékpárt szeretnék építeni, ilyen tapasztalata van valakinek?

Munkába járáshoz kellene 60Km-es távra, persze nem zárkózom el a tekeréstől, de szeretném letudni a távot 1,5 órán belül.

Töltési lehetőség, és idő mindkét végponton lenne.

Kerékpár szaküzletben érdeklődtem a lehetőségek felől, de 250 ezer körüli összeget mondogattak, ettől szeretném olcsóbban kihozni, akár a súly rovására is.

 

Pinyo Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187401

Hát mentőövet itt fent nem kaptak, az biztos.

Előzmény: Fishtax (187397)
dhpage Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187400

hát kár :(

jó volt beszélgetni, meg zsíroskenyerezni bent. pláne akkor, mikor épp rossz idő volt kint...

Előzmény: Fishtax (187397)
bm613 Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187399

Igen, ők ezen akkor buknak. Viszont személy szerint az, aki felajánlotta, valószínűleg kapott 10-20 %-ot :-)

Előzmény: dhpage (187398)
dhpage Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187398

érdekes, hogy pont a biztosító ajánlotta ezt...

Előzmény: kivi (187395)
Fishtax Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187397

Rekettyés a nyárra(?) a HHH-n bezárt, Kenesére tette át székhelyét, ajánlom a siófoki tettestársak figyelmébe, ha arra járnak, keressék a Mentőöv nevű egységet! :-)

 

[Telehódas Topik Túrák]


124. telehódas HHH
Hely
: Budapest
Dátum: 2011. június 15. (szerda)
Időpont: 21:00
Találkozó: Batthyány tér Duna felöli oldala, a HÉV feljáró mellett
Program (Classic): szokásos útvonalon fel a HHH-ra, majd vissza (a szokásos útvonal aszfaltot jelöl, mégpedig Batthyány tér - rakpart kerékpárút - Kolossy tér - Szépvölgyi út - Fenyőgyöngye - HHH). Alternatív útvonalak egyénileg választhatók.
Program (Extra): Rekettyés, zsíroskenyér hagymával, üdítő hozott anyagból, miazmás.
Kötelező kiegészítők: lámpa előre, hátra!!

Ajánlott kiegészítők: bukó, pulóver, bundabugyi, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Értelmi szerző: robi

Szervező: esetleges, alapjáraton dhpage

 

91. Sijófoki Telihold Túra
Hely
: Siófok 

Dátum: 2011. június 15. (szerda)
Időpont: 21:00
Találkozó: a Víztorony melletti parkolóban
Program (Classic): végig aszfalton kirándulás a balatonvilágosi Panoráma kilátóhoz.
Program (Special): a balatonvilágosi Panoráma kilátó megközelítése autópályán (matrica kötelező!).
Program (Extrém): Közlekedés céljára a Balaton felületének igénybe vétele(vitorlások előnyben, de a dombra cipeléshez külső segítség nem vehető igénybe).
Ajánlott felszerelés: bicikli, bukósisak,
első-hátsó lámpa
, strandpapucs, fürdőlepedő, napszemüveg, strandlabda, jókedv, kacaj, langyos tea, stb.
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Szervező: bátyó

  

96. Telehódas Bazita
Hely
: Zalaegerszeg
Dátum: 2011. június 15. (szerda)
Időpont: 21:00
Találkozó: bazitai elágazó, Csiszárkútnál
Program (Classic): a Becsali felöli úton a TV torony érintésével fel Bazitára a helyi műintézményhez (kocsma). Vissza: TV torony érintése után a Panoráma úton le Alsóerdőig, majd a bicóuton be a városba.
Program (Extra): "hozott anyagból"
Ajánlott kiegészítők: bukó és a LÁMPA!! nagyon fontos, mert felfele forgalom van. A lefele az elzárt rész, de ott meg világítás nincs!
Mindenkit szeretettel vár a "Rendezőség"!
Szervező: Pinye(?)

 

A következő telehódas túra időpontja: 2011. július 14. (csütörtök) 21:00 óra.

  

robi

Előzmény: Fishtax (186846)
Elm Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187396

Ha lepattintottak volna, mit mondtal volna? Ejjj, mik vannak?

 

Plane, ha a kedves vallalkozo ifasnak mondjuk egy filler vagyon nincs, es ot ev pereskedes utan van egy iteleted, hogy kart okozott neked, de fizetni, azt nem tud. Nem gondoltal volna a biztosito jo edes anyjara?

Előzmény: kivi (187395)
kivi Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187395

Nekem majdnem nélkül is volt hasonló esetem: elgurult egy IFA egy lejtős utcában. Álló motorral, vezető nélkül. Az én autómat csak végighúzta (mind a négy karosszériaelemet az egyik oldalon + elvitte a tükröt), de egy másikat már telibevert.

 

A károkozó biztosítójától (!) felhívott egy hölgy, és elmondta, hogy ők úgy veszik fel a kár, mintha vezették volna az autót, van-e ez ellen kifogásom? Nem tudtam mire utal a kérdéssel, friss autós voltam, nem volt tapasztalatom ezügyben. Tehát beleegyeztem, és csak később derült ki, hogy tulajdonképpen ez biztosítási csalás volt. Ami a legfurcsább, hogy maga a biztosító ajánlotta ezt fel, pedig alapból simán lepattinthatták volna a kárigényt, mondván hogy az álló motorú autóra nem terjed ki a kockázatviselés.

Előzmény: Butch Cassidy (187394)
Butch Cassidy Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187394

Engem egyszer majdnem elütött egy álló motorú autó: lejtős utcában rosszul fékezték be, megindult és mögöttem becsapódott a kerítésbe. Akkor ez nem is közlekedési baleset, mert nem gépjármű okozta, hanem egy utcán hagyott fémdarab?

Előzmény: Elm (187391)
Elm Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187393

(azt csak megjegyzem, hogy a kresz minden mas motoros jarmuvet a gepjarmubol vezet le. Tehat az allo autobusz nem autobusz, az allo teherauto nem teherauto, az allo kamion nem kamion, etc etc etc...)

Elm Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187392

A biztosito azert nem akarja ezt vizsgalni, mert lenyegtelenek az uzemeltetes kroulmenyei, hiszen az a rendelet szerint gepjarmuvekre vonatkozik, marpedig allo motor eseten NEM gepjarmu mar a gepjarmu - szerintuk. Erdekes modon a birosagok ezt olyan nagyon nem vizsgaltak, marmint ONMAGABAN a gepjarmu-nemgepjarmu dolgot, hanem pont az uzemeltetes temakore korul merultek fel ellentetes allaspontok...

Előzmény: Friczy (187390)
Elm Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187391

Ezzel nekem egy percig nem volt bajom (bar ahogy a kulonbozo foku birosagi iteleteket nezem...), a birosag eszervek alapjan vizsgaljak az esteket, veszelyes uzem vagy-e, avagy sem, gondossag, elvarhatosag, ilyesmik. De azt nem mondjak, hogy a gepjarmu az csak az, amit EPPEN a motorja hajt, ha meg kikapcsolom a motort, akkor az mar nem gepjarmu...

Előzmény: dhpage (187389)
Friczy Creative Commons License 2011.06.09 0 0 187390

Érdekes. Egyik oldalon az, hogy a bíróságok ugyanazon tények alapján mennyire tudnak másként dönteni, akkor is, ha bizonyos alapkérdések már tisztázottak. A másik része pedig az, hogy a biztosítótársaságok milyen szépen el tudják téríteni a kérdést. A kormányrendelet úgy fogalmaz, hogy 'a gépjármű üzemeltetése során bekövetkezett, az üzemeltetéssel okozott károkat téríti meg, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítása alapján'. Ebben a mondatban nincs szó arról, hogy mindezt csak akkor, ha a veszélyes üzem jelleg fennáll. A bíróságok mégis ezt vizsgálják, ami szerintem már helyből téves. Egyszerűen azt kellene definiálni, hogy mely tevékenységek részei az üzemeltetésnek, és akkor nem kéne külön vizsgálni a veszélyes üzem jelleget.


Előzmény: dhpage (187389)
dhpage Creative Commons License 2011.06.08 0 0 187389
Előzmény: Friczy (187388)
Friczy Creative Commons License 2011.06.08 0 0 187388

És mivel könnyebb odavinni, nagyobb is az esélye, hogy találkozol vele az úton (álló vagy mozgó állapotában), mint egy raklap térkővel. Emiatt nagyobb a kockázata a használatának, és emiatt van rá kötelező felelősségbiztosítás. Tiszta sor.

 

Mint írtam, nem feltétlenül van azzal bajom, hogy nem minden autóval okozott kárt térít meg a biztosító, emiatt szükségtelen a törvénymódosításért lobbiznom, vagy külön biztosítást kötnöm a kötelező által nem fedezett kockázatra (különös tekintettel arra, hogy autóm sincs).

 

Problémám azzal van, hogy nem a biztosítási szerződésben van explicit kizárva a felelősségbiztosítás köréből egy-két károkozás, hanem a gépjármű definíciójának 'rugalmas' értelmezésével próbálják elhárítani a felelősséget. Ahogy látom, Elmnek pont ugyanez a problémája.

Előzmény: halaloszto (187379)
Stms Creative Commons License 2011.06.08 0 0 187387

Hát, sem a parlament, sem a képviselő nem az aminek leírtad (na jó, csak az első terminusa nem stimmel). A szavak jelentése folyamatosan változik. :)

Előzmény: Elm (187383)
Friczy Creative Commons License 2011.06.08 0 0 187386

Nem. De ha esetleg rámutatnál, hogy az Elm által beidézett pár sor hol van benne a biztosítási szerződésben, akkor erről meg tudnál győzni. 

Előzmény: kivi (187378)
dhpage Creative Commons License 2011.06.08 0 0 187385

:))))))

Előzmény: halaloszto (187381)
bm613 Creative Commons License 2011.06.08 0 0 187384

Én meg Boros, mégsem iszom :-)

Előzmény: halaloszto (187381)
Elm Creative Commons License 2011.06.08 0 0 187383

Igen? Neve csak azert van? Akkor :

 

"parlament: torveny hozas, ott hozzak a torvenyeket"

 

Megmondanad, hogy amikor eppen nem hozzak ott a torvenyeket - mondjuk hetvegen este, nyari szunetben, etc - hogy hivjak ezt az epuletet? Hiszen ott HOZZAK a torvenyeket, tehat amikor eppen nem hozzak, akkor nyilvan nem az. Mondjuk ez is csak egy nem fokozottan veszelyes nagyobbacska targy?

 

"kepviselo: aki teged kepvisel, helyetted van ott, a te nevedben eljar"

 

Ha eppen nem kepvisel engem, nem helyettem van ott, es nem a nevemben jar el, hanem valami mast csinal, mondjuk fodraszra kolti a kolsegteriteset szamla nelkul, vagy talicskazza haza az autopalya apanazsat, akkor micsoda? Dr. K. Istvan buntetlen eloeletu semmirekello? Vagy csak siman allampolgar mondjuk? Es ha eppen nem polgarkodik, akkor mar megint mas?

 

A definicio kenyes dolog, nem vitas. De ha valamit definialunk valamilyen mozgasige segitsegevel peldaul, akkor azert, mert az adott ige eppen nincs cselekves alatt per pillanat, hogy ilyen szepen mondjam, attol meg nem _feltetlenul_ valtozik meg az adott targy, de meg csak annak neve sem. A gepjarmu az gepjarmu, amikor all akkor is. Szerintem. Mondjuk ugy, ha tagan ertelmezem a "hajt" tartalmu mondatot. Ha szuken ertelmezem, akkor nem. De az elobbit hivjuk eletszerunek, az utobbit meg baromsagnak - es annak, hogy a biztositok az ilyenekbol kihuzzak magukat.

 

Ha ki akarnak ezt zarni, akkor azt kellene irni a szerzodesbe, hogy az allo gepjarmu (!!!), vagy az allo motoru (!!!) gepjarmuvel okozott karokert ez a biztositas nem fizet. Ennyi. Szerintem nem is tul bonyolult, meg lehet cizellalni is, ha akarjak. Ez a kizaras, nem a szavakon lovagolas.

 

Hu, most mar en is unom... :o)

Előzmény: halaloszto (187379)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!