Keresés

Részletes keresés

Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2181
Már nézhetsz is be a topicba.
Előzmény: Rbatka (2180)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2180
Köszi, ez rendes lesz :)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2178)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2179
szép, szép
sebesség mennyi lesz? 80-100?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2178)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2178
Sinek amiken vonatok fognak gurulni:
Nagytőkén már szépen haladnak az új vágány fektetésével.
További képek a Kunsági dízel illetve az M44-es topicban.



Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2177
Várj egy kicsit...
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2176
Állatorvosi ló.
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2174
Régebbi betonaljat láthatsz Csongrád átmenőben, a megszűnt fatelep iránt. (ha még nem cserélték ki őket).
Azok olyan 1925 körüliek.

Fábián átmenőből is szedtem ki 1925-ös "i" betonaljat, de nem dobtam el, hanem abból építettem a justhmajori peront.
Fábiáns csonkavágányban vannak még ilyenek, kb 30 db, azokat meg akarom tartani hosszabb távon (még a csavart is jól fogják).
Előzmény: koller andor (2164)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2173
Nézz körül Csongrád II-III-vág-ban a raktár előtt, ott is van ilye4n. Meg olyan is, ahol a sínbe bele van hengerelve a 192, az 5-ös szám meg beütővel van utána ütve.
Előzmény: koller andor (2161)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2172
Az 1950-es sín a szelevényi vonalba tuti hogy nem új sínként került be. Későbbi, szórványos csere eredménye.
Előzmény: koller andor (2151)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2171
Láttam már olyan tré, új zúzottkövet, aminek kb 10 %-a már az első télen szétfagyott. Ja, és agyaggöröngyök is voltak benne.
Előzmény: vignol (2149)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.28 0 0 2170
Olyan helyzet nincs, amikor a sínek el vannak avulva. Olyan lehet maximum, hogy el vannak kopva. Van rá egy táblázat, hogy milyen sínkopás engedhető meg. (nem járok sűrűn Bp-en, ezért nem tudom megnézni, h mennyire kopottak a sínek).
Előzmény: Törölt nick (2169)
Infós Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2168
Köszi!
Előzmény: BakcsiMate (2166)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2167
A 130-son jelenleg a Nagytőke-Kunszentmárton közötti 10 km-ből 3 km épül át. A teljes szakasz át lesz itt építve, de idénre csak ennyi pénz van. Az új vágány a 120-as vonal Szajol-Mezőtúr szakaszából lett kibontva. A sinek 54-fm-es a betonaljak 1972-es gyártásúak.
Szombaton raktam fel a bontásról pár képet ide, illetve a kunsági dízel topicba.
Előzmény: M412192 (2165)
BakcsiMate Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2166

A ciklois a nyerő, "vignol" kolléga jól emlékszik.

 

Találtam egy BME-s anyagot, a 82. oldaltól van benne szó az átmenetiíves geometriájú kitérőkről:

http://www.uvt.bme.hu/targyak/nagyseb_v/liegner.pdf

 

Előzmény: Infós (2119)
M412192 Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2165

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy a 130-as vonalon teljes egészében átépül a még meglévő "c" sínes felépítmény, és hogy milyen típusú sínekre cserélik ki (48,5 vagy 54 kg/fm) a régi felépítményt. Üdv M412192

koller andor Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2164
Azt hiszem, ez a legrégebbi gyártású vb alj, amit életemben láttam:
koller andor Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2163
Végre valaki, aki egyidős velem:
koller andor Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2162
koller andor Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2161
Mondjuk ilyet sem láttam eddig túl sűrűn:
koller andor Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2160
András! Van arrafelé ilyen is:
Előzmény: Törölt nick (2144)
koller andor Creative Commons License 2007.10.25 0 0 2159
Egy kicsit kutatnom kellett hozzá, de megvan!
Előzmény: Törölt nick (2144)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.24 0 0 2158

A kocsmából mindenki odajár hugyozni? :DDD

 

/elnézést... :-)  /

Előzmény: KrisztianM40-302 (2154)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.24 0 0 2157

Keserű megjegyzés: én már nem lepődöm meg, ha ilyesmit látok....

Előzmény: KrisztianM40-302 (2154)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.24 0 0 2156
:]
Előzmény: vignol (2150)
V43 1305 Creative Commons License 2007.10.24 0 0 2155

 

 

 

KrisztianM40-302 Creative Commons License 2007.10.24 0 0 2154

Azt kellene látni, amikor egy nagyobb eső után ott megáll a víz. Rájön egy Gigant, aztán a betonaljak le 4-5 cm-t, a vízszint meg fel vagy ugyanennyit. Valóban siralmas az helyzet az országban etéren!

 

Ez a kép is Kutason készült kb. fél éve. A víz már apadt 2 cm-t!

 

 

Ez már Kiskorpádon készült nemrégiben. Jó úton halad affelé, hogy a fenti hibára hasonlítson...

Előzmény: Törölt nick (2142)
koller andor Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2153
Ez volt a legifjabb, igaz jóval arrébb.
Előzmény: Törölt nick (2144)
koller andor Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2152
Ez meg kettővel.
Előzmény: Törölt nick (2144)
koller andor Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2151
Egy mezővel balra, ha Szelevény felől nézzük.
Előzmény: Törölt nick (2144)
vignol Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2150

A tóparton aszfalt védőréteget építettek be, csak elfeledkeztek egy kis "államvasúti bökkenőről" ugyibár az aszfaltot úton használjuk és ott közvetlen terhelést kap az aszfalt, ezért a növény nem nyomja fel az aszfaltot. A zúzottkő teherelosztó szerepet játszik és az aszfaltot az idők folyamán nem tömöríti semmi, ebből következik a növények gyökerei felnyomják az aszfaltot és mindjárt nem tölti be a szerepét. Továbbá a zúzottkő pora, vagonból kihulló szennyező anyag és a szél vitte por nagyon kiváló sarat tud okozni. Még szebb a helyzet sínillsztésnél, szig sinnél, és nem utolsó sorban olyan AT hegesztésnél ahol a sínhegesztés puhább mint a sín maga és a kivölgyelődés mint egy illesztés működik.

 

 

A képekről meg állapítható, peron mellet fokozott ágyazat szennyeződés, vízelvezetés hiánya, hibás kivölgyelődött AT sínhegesztés miatt alakult ki a vizzsák.

Előzmény: nyalábos líra (2145)
vignol Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2149

Na, és miért is sáros az ágyazat?

A beépítésre kerülő zúzottkő rendkívül poros. Külföldön mossák, nálunk nem. Már építéskor belevisznek egy hibát a pályába. Colas-ék nem mossák. A francia pályába ilyen trutyit nem lehet ám beépíteni. El sárosodik az ágyazat.

Földmunkás technológia esetén a teherautó kereke nyomvályút nyom a földmű felső síkjába mikor hordja be a zúzottkövet a pályá alépítményére. és a víz meg áll benne nemtud lefolyni, az üzemelő pálya  pulzálása során vizzsák, kavicszsák alakul ki.

Következő: a szivárgók, mély szivárgók, árokrendszerek, átereszek épitése után nincs fenn tartva. Nem tisztítja nálunk senki.

Rostáláskor a rostaalj kikerül a rézsűoldalra és nem engedi a vizet távozni a pályából.

Másik gyakori hiba: Rostáláskor nincs padkavágás. A padkát le kell nyesni mert rostálás után a viz nem távozik a pályából.

 

Ha kinézünk a vonat ablakon mit látunk? Nádast, bozótost, mocsarat, na azt kéne kitisztítani hogy a viz eltávozzon a pályából.  Igy is sokan azt hiszik a vasútról, hogy mezőgazdasági termelést és erdőgazdálkodást végez, pedig nem.

Az utóbbi 20-30 évben árok tisztitás csak újépitésnél vagy egyszerűsített felépítmény csere alkalmával történt.

 

r1232 Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2148
"mintha ki lenne táblázva a 100-as lassújel a páros váltókörzetre."

Ez biztos nem! Mivel eleve 100 km/h a pályasebesség. Kb két éve vették le 120 km/h-ról, és akkor sem volt rajta lassúmenet, 120-al járható volt.
Előzmény: BakcsiMate (2109)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2147

... (hülye zindex)

 

Szóval ez a kutasi eléggé durva volt.Volt olyan,hogy SomogyIC nemtudott lelassulni időben 40-re és ekkora hintázás volt benne,hogy azt hittem,hogy bemegyünk a sínektől 6-7m-re lévő kocsmába... :)

Előzmény: kozma555 (2146)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2146

A 41-esen van sok ilyen...Tessék egyszer végigutazni a vonat végében. :-)

 

Ez

Előzmény: nyalábos líra (2145)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2145
A tóparton (Velencei) viszonylag "gyakori jelenség".....(bár ennnnyire durvát nem láttam ott sem. Annál inkább az esztergomi vonalon...)
Előzmény: Törölt nick (2142)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2144
Mivel a Lakitelek-Kunszentmárton vonalat 1952-ben adták át a forgalomnak, sokáig azt hittem, 48 kg/m sínekből van. Aztán nagyot kellett csalódnom, hogy "c" felépítmény. Még nagyobbat csalódtam, hogy használt "c" sínekből épült. A legrégebbi 1882-es.
Vannak benne 1942-es "E" betonaljak is.
Előzmény: koller andor (2138)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2143
Az nem négy különböző, hanem négy egyforma 1957-es telítési szög.
A kérdésre, hogy "miért", én sem tudom a választ.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2135)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.23 0 0 2142
Atyaisten!
Ilyet még nálunk a Viharsarokban sem lát az ember, pedig itt aztán minden hiba előfordul.
Előzmény: KrisztianM40-302 (2139)
Dynax5 Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2141

Bp. Rákosrendező előtt és után is ilyen. A szép új Desirók szép sáros futóművel szaladgálnak Esztergomba és vissza.

 

-Elég nagy baj egy országban a vasúttal ha egy vonat kereke sáros... :-/

 

Előzmény: KrisztianM40-302 (2139)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2140
A 40-es lassú is megszűnt? :))
Előzmény: KrisztianM40-302 (2139)
KrisztianM40-302 Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2139

Mifelénk Somogyban ilyen is van:

 

 

Itt már zúzottkő is alig van... A kép 2007. Május 19-én készült Kutas Mh-n a 41-esen. Úgytudom, azóta nemrég kijavították az egész pályaszakaszt.

Előzmény: ROCOman (2137)
koller andor Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2138
Ez meg Szelevényen van.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2135)
ROCOman Creative Commons License 2007.10.22 0 0 2137
Üdv Mindenkinek!

Egy kavicszsák Dinnyés állomásról. Van három is egy százméteres szakaszon. A többi fekszint és irányhibáról már nem is beszélve...
M40 120 Creative Commons License 2007.10.21 0 0 2136
Nagy valószínűséggel azért mert vissza került "karbantartásra" párszor.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2135)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.20 0 0 2135
Sinek /és talpfák/ amiken vonatok gurultak part02:
Tegnap nekiálltak a 130-as Nagytőke-Kunszentmárton szakasz átépítésének. Végigmentem az építésre váró szakaszon és ott találtam kibontva, vagy kibontás előtt az alábbi elemeket.
Van amihez nem fűznék kommentárt, de azért megkérdem, hogy miért kell egy talpfára négy különböző telítési szöget ütni?





Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.20 0 0 2134
Sinek amiken vonatok gurultak part01:
Karcsai reformátos templom kertjének a kerítéskapujában találtam ezt a sínt. Jól sejtem, hogy a 147-es Szentes-Orosháza közötti részén van még beépítve ilyen sín?

Jacquemin Creative Commons License 2007.10.19 0 0 2133
Olyan gyorsan mozog a csúcssín, hogy a sínszéken gőzölög a kenőanyag.:-)
Előzmény: paca664 (2132)
paca664 Creative Commons License 2007.10.19 0 0 2132
0,7 másodperc.
Előzmény: gmarc (2131)
gmarc Creative Commons License 2007.10.19 0 0 2131
Ezek a váltók, ha jól emlékszem, 1 máspdperc alatt lendülnek át egyik állásból a másikba.
Előzmény: Jacquemin (2124)
vignol Creative Commons License 2007.10.19 0 0 2130

Igen helyesen ZWUS, el pötyögtem, és hozzá egy link

 

http://www.zwus.pl/

 

"Melyik tankönyvről van szó?" Teljesen mindegy, mindegyikbe rossz. Kerkápoly, Gajári stb. Az a kérdés melyikbe jó, egyáltalán, a beszabályozása egyáltalán le van irva, MÁV utasitáson kivül? Mellesleg a BME tankönyv irói el vannak maradva a tankönyv írással. Hol vannak a nagy nevek már a szakmából.

 

 

"Ez valami különleges kampózár?" Igen hasonlit a kampós zárra de nem az. Ezt nem kell félévente beszabályozni. "Ez esetben melyik kitérőn van?" A számát nem tudom 2 éve jártam arra. középső vágányok végén

 

Hát, a rajz ellátás kissé problémás, mint az oktatás is kishazánkbabn. ("Hát"-tal nemkezdünk mondatot, mondom magamban) Oroszul, akartad mondani. Na mennem kell.

Előzmény: Infós (2123)
hármasbakter Creative Commons License 2007.10.18 0 0 2129
Nem én voltam!!!!!!

:-)))

Horvátoknál égett a szeméttelep és átjött hazánkba is....

60-as vonal.
Előzmény: smith (2128)
smith Creative Commons License 2007.10.18 0 0 2128
Salakoltál a csörgővel? :-)
Előzmény: hármasbakter (2126)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.18 0 0 2127
wow, merre?
Előzmény: hármasbakter (2126)
hármasbakter Creative Commons License 2007.10.18 0 0 2126

Ajajajajajajaj
smith Creative Commons License 2007.10.18 0 0 2125
Egy hevedernyire ugyanott. :-)
Jacquemin Creative Commons License 2007.10.18 0 0 2124

ferencvárosi képek

Infós Creative Commons License 2007.10.18 0 0 2123

"(...), szerintem a német zárnyelvesről lehet szó"

Szerintem is, mert a "(...) magyar zárszerkezet tengelye vízszintes a német-é függőleges."

 

"ZVUS"

Ez az, amit szoktak ZWUS-ként is emlegetni?

 

"Zárnyelves, érdekes módon a tankönyv szerzők kissé elmaradtak a tankönyv írással valamiért a német mintázatú zárszerkezetek kerülnek a tankönyv be."

Melyik tankönyvről van szó?

 

"kampós zár

Z 48 (Keleti pu peron végén meg szemlélhető)"

Ez valami különleges kampózár? Ez esetben melyik kitérőn van?

 

"PSZ-2"

Kerestem róla rajzot itthon, de nem tudok szovjetül. :(

Előzmény: vignol (2122)
vignol Creative Commons License 2007.10.17 0 0 2122

Fecskefarkas hát ez érdekes, szerintem a német zárnyelvesről lehet szó

 

Ös zárszerkezet: Eicher-féle csúcssín támasztó

3 zár szerkezet van mely a hajtóműtől elkülönül

 

kampós zár

 

Z 48 (Keleti pu peron végén meg szemlélhető)

 

Zárnyelves, érdekes módon a tankönyv szerzők kissé elmaradtak a tankönyv írással valamiért a német mintázatú zárszerkezetek kerülnek a tankönyv be. A magyar zárszerkezet tengelye vízszintes a német-é függőleges.

 

 

Hajtóművel is rögzithetünk: PSZ-2, ZVUS (gyors hajtómű Ferencváros keleti guritó toronynál) stb.

Előzmény: Infós (2093)
vignol Creative Commons License 2007.10.17 0 0 2121
C lehet ciklois kitérő is Kelenföld guritó dombi végén építettünk be belőle jó 10 éve 1 csoportot igaz kisérletképp és nem nagysugarút. Érd-elág ha minden igaz 2200 as volt még át nem épült 48 ról 54-re, szerintem most is 2200. Jelenleg a 800 as kitérők lesznek terjedőben tömegesen.
Előzmény: BakcsiMate (2109)
B-L!NT Creative Commons License 2007.10.17 0 0 2120
Graz 1895 és Graz 1878 egy helyen. Illetve nem egészen, az első elnyűtt darab még a pályába beépítve (beépítve, de vonat már nem jár, járhat rajta), a másik ugyanitt a rámpában. Valaki tudja,hol?
Infós Creative Commons License 2007.10.17 0 0 2119

Tudsz valami rajz(á)ról valami képet feltenni? Vagy legalább a tengelyábrák adatait? Vagy forrást meg tudsz jelölni?

 

(Akár privátban is.)

 

Előre is köszi!

Előzmény: BakcsiMate (2109)
FVV-1100 Creative Commons License 2007.10.16 0 0 2118
Van egy jó szemészorvos ismerősöm,ha érdekel!!! -)))
Előzmény: SÜNÖCSKe (2114)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.16 0 0 2117
Simábban fut rajt a kisvonat,mint nálunk sok fővonalon a vonatok!Csak ugy mellékesen megjegyzem,hogy:Ütemes menetrend(17 vonat irányonként naponta),komoly teherforgalom,és 80km/h,amik a vonalat jellemzik!!!!
Előzmény: Törölt nick (2113)
varjan01 Creative Commons License 2007.10.16 0 0 2116
Azért sok hazai kisvasút örülne, ha ilyen minőségű pályája lenne... :)
Előzmény: Infós (2115)
Infós Creative Commons License 2007.10.16 0 0 2115

No de ez nem is igazi kisvasút.

Az igazi kisvasúton csattog, kattog, zakatol, ide-oda tolat a kisvonat.

Ez túl jó pálya egy kisvasút-feelinghez...

:-))))

Előzmény: SÜNÖCSKe (2114)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.10.16 0 0 2114
Ilyen képek láttán mindig kicsit elhomályosul a szemem... :)
Előzmény: Törölt nick (2113)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.15 0 0 2113
Keskennyomköz Zillertalbahn
BakcsiMate Creative Commons License 2007.10.15 0 0 2112
A típusjel helyesen: c54-2200
Előzmény: BakcsiMate (2109)
gmarc Creative Commons License 2007.10.15 0 0 2111
Igen, ha jól tudom, ott 100 a pályasebesség (vagy a lassújel), de egy zöld a jelzés mindkét irányba.
Előzmény: BakcsiMate (2109)
GyöBzs Creative Commons License 2007.10.15 0 0 2110
Az átmeneti íves 2200-as kitérő régi emlékeim szerint 110km/h-ra lenne alkalmas, nem?
Előzmény: BakcsiMate (2109)
BakcsiMate Creative Commons License 2007.10.15 0 0 2109

Tudtommal geometria szempontjából kétféle 2200-as kitérő van, az egyik valóban "egyszerű" metsző köríves (a rákosi 4 csoport ilyen), ezt a geometriát először 48-as sínrendszerrel építették meg. Rákoson nincs sebességcsökkentésre utaló jelzés ezen kitérők kitérő irányára, mert 80 a pályasebesség.

A másik fajtában viszont van átmeneti ív (a porpáciak talán ilyenek). Ha jól emlékszem, akkor koszinusz, van is a típusjelében egy "C" betű (talán 54-2200C). Porpácon sincs kiegészítő lámpasor, mintha ki lenne táblázva a 100-as lassújel a páros váltókörzetre.

Előzmény: nyalábos líra (2108)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.14 0 0 2108
Na csak hogy tiszta legyen mindenkinek: 2200-as kitérő csúcssíngeometriája metszőköríves, ezért az kicsit nagyobbat rántana 120-nál, mint ami még az egészséges határok között van. 1800-as kitérő érintőköríves, abba nem ránt akkorát, így használható 120-ra is. A kettőt úgy találták ki, hogy csereszabatos legyen, de röviden, tömören adtak a sz@rnak egy pofont a 220as kitérővel.  Magyarországon szerintem nincs olyan szabványos, sorozatgyártással készülő nagysebességű kitérő, ami 140-nel járható kitérőirányba, max valami egyedi tervezés lehet, de a VAMAV sorozatban készülő termékei között ilyen nincsen.
Előzmény: Infós (2104)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2007.10.14 0 0 2107
"Ha 2200 méter a sugara, akkor kitérőben 100-ra, ha 1800 méter a sugara, akkor kitérőben 120-ra alkalmas."


Természetesen. Minél kisebb az ívsugár, annál nagyobb az alkalmazható sebesség... :)))

(Bocs.)
Előzmény: Infós (2104)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 2106
Ja bocsi,ez asszem nem 48-52 közt,hanem 1900-as évek eljéről származik emlékeim szerint.A nagyatádi állomáson kiállított ABmot-ja alatt van.
Előzmény: Törölt nick (2083)
Infós Creative Commons License 2007.10.14 0 0 2105

Remélem, jól látszik a rajzon mind a két kitérő. :SS

 

Porpác
Előzmény: bodecsabi (2101)
Infós Creative Commons License 2007.10.14 0 0 2104

140-re?? Max. egyenesben.... :PP

Ha 2200 méter a sugara, akkor kitérőben 100-ra, ha 1800 méter a sugara, akkor kitérőben 120-ra alkalmas.

Persze ez nem jelenti azt, hogy egy 140 km/h-val rágurított rakott kocsit ki fog emelni, de nem egészséges, az biztos. (Már csak azért sem, mert van egy halvány gyanúm, hogy több helyen kéne megfogni a csúcssínt a megfelelő rögzítéshez).

Előzmény: V43 1305 (2103)
V43 1305 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 2103
Porpácnál a Sárvár felőli kitérő, ha jól hallottam alkalmas 140-re is de a 120-ra biztos.   

Előzmény: bodecsabi (2101)
V43 1305 Creative Commons License 2007.10.14 0 0 2102
Nekem vannak fotóim és ma is készítek ha kell akkor majd ma felrakom. 

De javaslom a dunántúli topikot.

Előzmény: bodecsabi (2101)
bodecsabi Creative Commons License 2007.10.14 0 0 2101
Ma áthaladtam Porpácon, a kezdőpont felől szép hosszú az a kitérő, lehet, hogy az 2200 méter ívsugarú. Viszont második nagysugarú kitérőre nem emlékszem.

Nem tudjátok véletlenül, Zalaszentiván hogy épül át? A 2. vágány újra ven fektetve 60 kilós sínekkel, épül egy magasperon a 2. és egy leendő 1. vágány között, a 17-es vonal szombathelyi végén valami épül, mert lett a vonalban egy szép szlalomos szakasz, de még nagyon nem látszik az, hogy mi lesz a vége.

Csabi
Előzmény: Infós (2098)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2100
Mié' köll? :D
Előzmény: Infós (2094)
Infós Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2099

:-)

Előzmény: Fricy (2097)
Infós Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2098

Akkor nem is lőttem nagyon mellé:

"Infós üzenete:

Rákérdezek majd.

De van egy tippem, hogy ezek csak nyolcvannal járhatóak, esetleg csak kitérő irányba érvényes 100-as lassújel van rajtuk. :S"

 

Ma kaptam egy porpáci torzított helysínrajzot, azon van két 2200-as jelölve, de lehet, hogy ténylegesen beépítve nem az lett.

Meg Rákos hatvani vége felé nem olyanok vannak? :SS

Előzmény: nyalábos líra (2095)
Fricy Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2097
Nincs. Csak egy pár adat, amit órán leírtunk.
Előzmény: Infós (2094)
Fricy Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2096
29, 992 m van b mérethez írva.
Előzmény: Fricy (2091)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2095
2200-as kitérőt nem használnak, 1800 van helyette. egyébként 100 renne rája ráengedve. de hogy van-e beépítve.......
Előzmény: Infós (2093)
Infós Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2094

Van 54-es vagy 60-as kitérőkről mintatervgyűjteményed?

 

:-)))))

 

Úgy érzem, találkoznunk kéne valamikor. :))))))

Előzmény: Fricy (2086)
Infós Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2093

Érdeklődnék, hogy van-e valahol beépítve 2200-as sugarú kitérő, és ezekre a jelzések milyen sebességet engednek. Láttam a minap egy helyszínrajzot, és most már nem tudom, hogy mi a pálya. :-SS

 

-=.=-=.=-=.=-

 

Valamint tud-e valaki valami konkrétumot valamiféle fecskefarkas csúcssínrögzítő szerkezetről?

Előzmény: nyalábos líra (2085)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2092
Mindegy, a lényeg, hogy egyszerű egyenes :)))
Előzmény: Fricy (2091)
Fricy Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2091
Hát, ööö az órajegyzetben b méretre más értéket találtam most. :S
Előzmény: nyalábos líra (2090)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2090
A Gellérthegy kéredzkedett le a szivemről! :D
Előzmény: Fricy (2089)
Fricy Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2089
Igen.
Előzmény: nyalábos líra (2088)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2088
Egyszerű egyenes?
Előzmény: Fricy (2086)
Fricy Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2087
Igen, itt épül a metróállomás és az új aluljáró. Folyamatosan mennek majd előre a felvételi épület felé, mindig le lesz zárva egy-egy szakasz.
Előzmény: Szergejbarát (2053)
Fricy Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2086
a = 25, 881 m
b = 27, 936 m
b' = 26, 350 m
60-as sínrendszer esetében.
Előzmény: nyalábos líra (2085)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2085
Tudna nekem valaki infókat szolgáltatni egy bizonyos 800-as kitérőről, amelynek a hajlása 1:15,44?
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2084
OFF: az este folyamán írok neked egy levelet. ON
Előzmény: Törölt nick (2083)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.13 0 0 2083
GRAZ feliratú, 1948-52-ben behozott 48 kilós sínről még nem hallottam.
Találtál ilyet?
Előzmény: kozma555 (2080)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.09 0 0 2082
Bocsánat, nem szóltam, látom, már kimerítő választ adtak.
Előzmény: nyalábos líra (2081)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.10.09 0 0 2081
kis sugarú ívek belső sínszála mellett, az más. vezetősínnek hívják őnagyságát, és az igazából arra szolgál, hogy megvezesse abelső kerék hátlapját, így a külső sínszál intenzív kopását lehet ezzel mérsékelni.
Előzmény: ZotyaJ (2009)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2080
GRAZ?
Előzmény: Törölt nick (2076)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2079
Erre ám... :-S
Előzmény: KrisztianM40-302 (2075)
alex_86 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2078

Köszi, erről nem tudtam :(

Ott még nem jártam, csak a vonatból figyeltem párszor. A védőcsonka környéke is már eléggé elveszett, beljebb is hasonló lehet a helyzet....

Előzmény: vignol (2064)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2077
Le volt ásva félig a földbe, nem mondom meg hogy hol. Én meg kiástam. Sajna csak ez az egy van belőle. Legnagyobb bánatom, hogy semmilyen felirat nincs rajta.
Ja, és 1848-tól gyártották ezt a típust.
Előzmény: KrisztianM40-302 (2070)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2076
Ilyenről még nem hallottam. De attól még lehet.
A következő sínekről tudtam eddig, hogy az országba bejöttek 1948-52 között:
BANKOWA
BELVAL
KLÖCKNER
DONAWITZ
TRINEC
Mindből van a Szentes-Oháza vonalba elmentve.
Előzmény: vignol (2074)
KrisztianM40-302 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2075

Erre gondolsz?

 

Előzmény: kozma555 (2073)
vignol Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2074
Kladno feliratú 48.3 kg/fm 1950-es évek. 1948-1952 között jöttek be ezek a sinek mármint a felsoroltak. Ezek még pályában vannak tárolóvágányok.
Előzmény: Törölt nick (2067)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2073
Nem, én Nagyatádon lakom.Sokat utaztam arra,ma már csak hobbiutakra járok arrafelé.Múltkor láttam ,hogy levitte valami a sorompót... :-(
Előzmény: KrisztianM40-302 (2072)
KrisztianM40-302 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2072
Mért? Ott laksz? Vagy sok dolgod akad "ottan"?
Előzmény: kozma555 (2071)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2071
Azért volt annyira ismerős! :-)
Előzmény: KrisztianM40-302 (2069)
KrisztianM40-302 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2070
Hol találtad/vetted??
Előzmény: Törölt nick (2068)
KrisztianM40-302 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2069
Igen... tavaly télen.
Előzmény: kozma555 (2066)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2068
MAI SZERZEMÉNYEM:

Egy 141 cm hosszú vassín, egyik fége eredeti fúrott sínvég.
Magasság: 88 cm
Fejszélesség: 56 mm
Talpszélesség: 102 mm
Gerincvastagság: 17 mm
Furattávolság a sínvégtől: 30 és 140 mm.

"a" jelű vassín (28,valahánytized kg/m).
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2067
Kladno i sínek: ezt úgy értsem, hogy Kladno feliratú "i" sínek? (pl kerítésoszlopként).
De ha Kladno-i sínekként kell értelmezni, akkor meg milyen rendszerű? És milyen évjáratú?
Előzmény: vignol (2063)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2066
Az utolsó kép Kiskorpád? (41)
Előzmény: KrisztianM40-302 (2061)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2065
1. kép: nincs hozzáfűznivalóm.
2. kép: "I" rendszerű sín, 42,8 kg/m, fővonalaink egykori sínje (jelenleg mellékvonalakon és fővonali mellékvágányokban fordul elő).
3. kép: ez pedig fővonalaink jelenlegi felépítménye.
Előzmény: KrisztianM40-302 (2061)
vignol Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2064
Onga csavargyári iparvágány (nyiltvonali kiág a hidasnémeti vonalból) ha az indiánok még nem lopták el.
Előzmény: alex_86 (1874)
vignol Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2063

Szia Bandi! Nyugat pályaudvar Mávkorház elötti részén a Dózs György úti hidig (El kuruk negyed végett lehet bontják) + Kladno i sinek, Prototipus 48 -as betonaljas kitérő is van itt ha jól emlékszem. Salak ágyazat is van. 50-éve nem nyúltak hozzá.

Előzmény: Törölt nick (1939)
vignol Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2062

Nemtudom, miért takarták le még fóliával is. Talán hogy a por és az olaj ne ragadjon bele a ragasztóba. Igaz pár óra alatt meg köt a ragasztó.  Azért szívesen megnézném. Képed van róla? A fólián kételkedek, mert a vonat által keltett levegő mozgás a fóliát elmozdítja, hacsak nem terhelik le vagy nem ragasztják azt is oda valamihez.

KrisztianM40-302 Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2061

Helo! Néhány régebbi kép:

 

 

 

 

GyöBzs Creative Commons License 2007.10.07 0 0 2060
Lehet, h nem elég széles, nem? Ezután egyébként az állomás másik fele (első 5 vg) lesz lezárva (ideiglenes peronok is épülnek), majd a közepe...
Előzmény: Szergejbarát (2057)
Milkabika Creative Commons License 2007.10.06 0 0 2059
Köszönöm!

Múlt hétre az ágyazat a két sínszál között le lett takarva fóliával. Nem tudom, ez megerősít, vagy megcáfol-e.
Előzmény: vignol (2035)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.10.06 0 0 2058
SzVSz, sacc/kb. ott lesz a kihúzó.
Előzmény: Szergejbarát (2057)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.10.06 0 0 2057
Abból már van egy, miért kell egy másik is?
Előzmény: GyöBzs (2056)
GyöBzs Creative Commons License 2007.10.05 0 0 2056
Oluljáró.
Előzmény: bodrostomi (2055)
bodrostomi Creative Commons License 2007.10.05 0 0 2055
Itt már a föld alatt mennek a sinek majd... :-D
Előzmény: Szergejbarát (2053)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.10.05 0 0 2053
Gyerekek, mit csinálnak Kelenföldön? Ez is a metróprojekt része?

Törölt nick Creative Commons License 2007.10.05 0 0 2052
Nem jön a vonat.
koller andor Creative Commons License 2007.10.03 0 0 2051
Láthatóan "lejárt" sínek. Nem tudom honnan bontották.
Előzmény: Sinbiciklis (2050)
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.10.03 0 0 2050
Ezek vajon hol rohadtak az elmúlt 30-40 évben?
Előzmény: koller andor (2049)
koller andor Creative Commons License 2007.10.03 0 0 2049
Sínek a szobi kisvasút pályájában:
kis59 Creative Commons License 2007.10.03 0 0 2048

Köszi szépen! Akkor már képben vagyunk.

Én is keresgéltem, de a szélestalpu is egyértelműen magasabb (a nyakrész is)

Tehát egyértelműen darusín.

Előzmény: GyöBzs (2047)
GyöBzs Creative Commons License 2007.10.03 0 0 2047

Darusínek méretei

 

Régi magyar jelölés szerint DS...

Előzmény: kis59 (2046)
kis59 Creative Commons License 2007.10.02 0 0 2046
Nagy valószínűséggel igen, de nem 100%. Nagy-hazánkra nem volt jellemző, de egyes városi kisvasutaknál (vicinálisoknál), kezdetben használtak hosszaljakat is, ott szélestalpú síneket használtak. Mivel bőven került hazánkba bontott anyag, ez sem kizárható. Én a darupályaként való alkalmazást inkább tartom valószínűnek, mégpedig az oszloposdarunál, ahol a magasabban levő súlypont igényli a szélesebb alátámasztást. Persze nem a mai értelemben vett toronydaruról van szó.
Előzmény: Törölt nick (2042)
vignol Creative Commons License 2007.10.01 0 0 2045

Szervusz András!

 

Szerintem tuti kisvasuti sín, hisz több mint 300 fajta sin volt magyarországon, ennek fele legalább kisvasuti. Daru sin nem lehet azok 80 -100 kg/fm tömegűek. Széles a talpa talán így spóroltak alátétlemezt. Különben hasonló sínszelvényvan Pusztaszabolcs Stadler járműjavitó kocsimosó mosóberendezés pályasinjeként.

 

A Budapesti MILLFAV sárga vakond első felsővezetéke kisvasuti sínből volt.

 

 

Poén: Régi függönykarnis sín

Előzmény: Törölt nick (2042)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 2044
van képed róla?
Előzmény: tamasi 48.-49. (2033)
kozma555 Creative Commons License 2007.10.01 0 0 2043

Akkor pontosítok.Amint jó lesz a fényképezőm,lekapom nektek.Gondolom még a helyén van...

 

Szerintem 1901-es.Aztán majd ha lesz jó képem majd szakvéleményt kérek.

 

Ez a maradék kis részt ami maradt ebből a Barcs-Atád vonalból,az 1800-as évek legvégén-1900-as évek eljén már foltozták tudtommal.Ez persze nem jelenti azt,hogy 1901-es szegek ezek,de annak látszódik.

 

Előzmény: Törölt nick (2041)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 2042
Felek Feri barátom azt mondja, hogy ez darupályasín. Ahogy kimondta, azonnal beurott nekem is.
Úgyhogy nem olyan régi, mint amit korábban írtam.
Előzmény: adam_89 (2029)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.01 0 0 2041
Ne haragudj, de egy kicsit hitetlen vagyok az 1901-es talpfatelítési szeggel kapcsolatban.
Elég sok cipőt elkoptattam a vasúti pályán, de 1910-esnél régebbit nem láttam.
Ez nem azt jelenti, hogy nincs.
Légyszi fotózd le, hadd lássuk mi is (sajna nincs módom eljutni Atádra).
Köszi előre is.
Előzmény: kozma555 (2028)
vignol Creative Commons License 2007.09.30 0 0 2040
Akkor nézzük a következő esetet: hézagnélküli pályát elvágunk, ne ezt hogy csináljuk? Ugye a hézagnélküli pályában gátolt dilatáció van, tehát feszültség. Tehát sínvágás előtt lélegző szakaszt készitunk 50 m hosszban a kivágandó rész előtt mindkét irányban. Most már vághatunk. Ebben az esetben alkalmazzuk a rugalmas kengyelt ha van ha nincs a 110mm es geolemezt az alj mindkét oldalára. Az ám van egy kis bibi az alátétlemez és a sín alatt is van 1-1 polietilén lemez és a pályamunkás nem rakja szorosan a sínvándorlást gátló geolemezt a pályasínt leerősítő geolemez mellé, hanem elhagy 5-10 mm-t. Ki kéne venni azokat a műanyagotat de ez elmarad sajna. A sinleerősítő geokat szorosra huzzuk az 50 m-es szakaszon
Előzmény: vignol (2039)
vignol Creative Commons License 2007.09.30 0 0 2039
Tehát sinvándorlás gátlásra használjuk, na és hol? Hagyományos illesztéses pályán a mezők közepén, miért is?. Ennek két oka van a sínvándorlás megakadályozása és a feszültség csökkentése a sínillesztésnél (mini hézagnélküli szakasz), ha a sínek záródtak. Ugye a sín 24 m hosszu minden méter sin 1 mm-t dilatál az illesztésihézag max 20 mm, ugye maradt 4 m sinem ami 4 mm-t dilatálna ha engedmém ezért a sín közepét ötliznem kell ezzel csökkentem a dilatálandó hosszt csak a síneim két vége dilatál 5-5 alj. Na ez volt az elmélet. Gyakorlat nincs kengyel, nincs ki felszerelje stb. Ugyis el megy a vonat, erre a kisidőre meg minek Taki a brazilokkal felszedi. A hézagnélküli vágányokban a helyzet kicsit más, ha nem szerelem fel kivetődes, kisiklás, csúcssin, csúcsbetét elmozdulás következik be. Ez bizony balesetveszély Pálya kizárás következikbe. Tehát hol alkalmazzuk: hézagnélküli pálya mozdulatlan részét lezáró 50-50m es lélegző szakaszon minden aljon mindkét oldalt mindkét sinszálon. Kitérőknél a közbenső sínszálakat és a csucsbetéthez csatlakozó villasineket kell oetlizni 50 m hosszban. D12H és D54   utasítás és utmutaó szerint kell eljárni. Behegesztett kitérőnél ha a kitérő mindegyik végén hézagnélküli szakasz van akkor csak a csúcssinhez csatlakozó közbenső sinszálat és a villasineket kell oetlizni. Ha hagyományos pálya csatlatozik a villasinhez akkor nem kell oetlizni a villasineket csak a közbenső sineket de ebben az esetben a tősínhez csatlakozót pályasínt is. Remélem érthető voltam.
Előzmény: vignol (2038)
vignol Creative Commons License 2007.09.30 0 0 2038
A sínvándorlás gátlásra Rambacher és Kovács féle kengyeleket használtak régen mely csavarral volt felerősitve a sín talpára és az alj nak támaszkodott, (Szia Bandi ugye milyen szépek voltak mit együtt láttunk) később az OETL fémgyár ha minden igaz kitalálta a Oetl kengyelt amely u alakú vas melyet az oetl kályhában felmelegítenek és célszerszámmal a síntalpára felszorítanak az alátétlemezhez közel és melegen kalapáccsal rá simitják a kengyel két szárát. Simitják ez kihangsulyozandó mert a kalapácsot ütés közben huzni kell, sajna a mai pályamunkások már ezt nem tudják és képesek összefaggatni azt az anyagot. A kengyel lehűlik (dilatál) és rászurul a sín talpára. Később Rugalmas kengyeleket alkalmaztak és -nak olyan aljaknál ahol nincs alátétlemez LW, LM-S, B70, BS 92, L2 betonaljaknál a betonhoz támaszkodik a többször felhasználható kengyel. Igeiglenes megoldásként egy 110mm széles geoalátét lemezt is szoktak használni abban az esetben ha más nincs.
Előzmény: nyalábos líra (2003)
vignol Creative Commons License 2007.09.30 0 0 2037
Ez egy STRAIL utátjáró burkolat, itt nem kell külön sín hogy a nyomcsatornát biztosítsa, ez esetben a gumiprofilja adja
Előzmény: M40 120 (2008)
vignol Creative Commons License 2007.09.30 0 0 2036

A képen a terelősín (terelő berendezés) terelővas lárhatő igen, melynél a nyomcsatorna széleség 180-250 mm. Hidakon és  hidak alatt a pillérektől távolabbi pályasín mellett építik be. Hogy siklás esetén megakadályozza hogy a hídról a jármű leessen továbbá a keresztező műtárgyat és annak pillérét a kisiklott jármű el ne üsse.

 

Más!!! Útátjárókban, kissugarú ívekben, kitérőkben, vágányátszelésekben, átszelésikitérőkben,  összetoltkettős vágánykapcsolásban, sarukidobószerkezetekben, felfutósínespályák esetén, bekövezhető felépítmény esetén vezető sineket, vezetővasakat építünkbe. Ezek nyomcsatorna szélessége 70 mm körül van ez attól függ milyen szerkezetzről van szó és milyen sugarú ívről. E sínnek több feladazta van: nyomcsatorna biztosítása, kerék hátlap vezetése, sínkopás csökkentése van ahol e feladatok különválnak van ahol ezek eggyüttese egyszerre jelen van.

Előzmény: ZotyaJ (2009)
vignol Creative Commons License 2007.09.30 0 0 2035

Szervusztok!

 

Amit Pécsen láttál nagy valószinüleg ágyazat ragasztás. Az ágyazatragasztás két fő célt szolgál ágyazati ellenállás növelése (vágánykivetődés megakadályozása végett, más esetben ugyan ezt a célt szolgálja az aljvégsapka, zúzottkőfelpupozás az ív külsőoldalán). Az ágyazat ragasztás másik fő célja állomásokon az ágyazat könnyebb tisztításának biztosítása. A por és a szemét könnyebben összesöpörhető vagy porszívózható a ragasztott felületről, mintha a zuzottkő közé hullna.

 

Kis szakirodalom: Sínek világa 2007/1-2 szám 20-29p és a Mélyépítő Tükör Magazin 2007/1 szám 24-27 p Szabó József és fia Szabó József BME doktorandusz tollából.

 

Az ágyazatragasztást 1998-ban próbáltuk ki elősször Bp Kelenföldön az Egér úti hídon, akkor a ragasztó anyag kriorit criorit volt ha jól emlékszem, most a cikk és a Mérnöki kamara és a PMLI által rendezett előadáson nem említették nevét. De láttam már átlátszó és sárga ragasztó folyadékot is. Valószínű Pécsen a tisztaságra törekszenek mivel a Kútura fővárosa, mert van ám ittennn kultúra.

Előzmény: Milkabika (2032)
kozma555 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2034
A sínek is 1890 től 1912 ig vannak.
Előzmény: tamasi 48.-49. (2033)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2033
A hétszázát!!!! Ezt nem gondoltam volna! Pedig én is jártam azon a részen 2 - 3 évvel ezelőtt, de nem figyeltem oda - meg gazos is volt a pálya... Hát igen! - Ebben az esetben lemaradtam... 1901? Ezt nem gondoltam volna! Gratulálok hozzá!!! Üdv: tamási 48. - 49.
Előzmény: kozma555 (2028)
Milkabika Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2032
Nem. MÁV-Thermit Kft volt jelen egy db kisbusszal, egy nagy tartállyal és az előbb leírt eszközökkel.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2031)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2031
Nem egy narancssárga Unimog ment rajta végig?
Előzmény: Milkabika (2030)
Milkabika Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2030
Nem tudja valaki, mit csináltak ezen a héten Pécs állomás első vágányával? Úgy nézett ki, mintha nagynyomású tisztítóval nmosnák, aztán meg az ágyazatot (?) permetezték valamivel...
adam_89 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2029
Üdv újra. Csináltam egy ParasztCAD rajzot... Én nem gyűjtöm a régi cuccokat, ez se mint gyűjtemény van meg, csak egy metszet a kiszedett kerítésből. Nekem főleg kisvasúti sín kellene, mert ahelyett használom. Itt nem 24 kilósra gondolok, hanem 4-9 kilósra. Van belőle legalább 20 méter, de nagyrészük szőlőkaróként funkcionál, szomszéd sztem odaadja, csak legyen helyette szőlőkaró... :-P

Adam89

n

Előzmény: Törölt nick (2024)
kozma555 Creative Commons License 2007.09.28 0 0 2028
Nagyatádon az egykori Nagyatád-Barcs vonal még meglévő végé vannak 1901-es szegek is.De csak 1-2 darabot láttam.
Előzmény: tamasi 48.-49. (2027)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2027
Nem rossz! Én a 49 - es vonalon a Nagykónyi - Kocsola állomásközben találtam 1912 - es talpfaszeget! Az ám a valami! Ha valakinek kéne ilyen szeg az elmehet vadászni, mert van még belőle! Én csak egyet hoztam haza belőle... Üdv: tamási 48. - 49.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (2026)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2026
Egy igen régi talpfa:
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2025
2004-es hsz.-ben, benne van!
Előzmény: Törölt nick (2023)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2024
Ja, és bármilyen mennyiségű kéregjegyet megadok érte (vagy bármi más régi motyót: menetrendek, szolg menetrendek, menetrendábrák stb).
Előzmény: adam_89 (2021)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.27 0 0 2023
Mérd meg lécci a talpszélességet, sín magasságot és a fejszélességet.
Utánanézek, milyen sín lehet ez.
Kb 1830-1840 körüli évekre tippelek.
"1849 de rég volt, amikor az Öreg Isten legény volt!"
Előzmény: adam_89 (2021)
1047 504-4 Creative Commons License 2007.09.26 0 0 2022
tyűha!
Előzmény: adam_89 (2021)
adam_89 Creative Commons License 2007.09.25 0 0 2021
Íme:

Adam89

45
Előzmény: kis59 (2006)
division by zero Creative Commons License 2007.09.25 0 0 2020
Te módszered jobban tetszik!
Előzmény: Törölt nick (2019)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.25 0 0 2019
Van viszont a képek archívvá tételének egy banális megoldása is: ahogyan a Drávatamási-Kastélyosdombó képeimből csináltak valakik archív felvételeket.
Előzmény: division by zero (2018)
division by zero Creative Commons License 2007.09.24 0 0 2018
Helyes! Van még sok képem amiből csinálhatnál archívot :-)
Előzmény: Törölt nick (2016)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2017
Köszi, majd nyitott szemmel járok ilyen helyeken is.
Előzmény: Infós (2000)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2016
Bizony, itt azóta minden 48 kg-os lett.
Archív felvételekké változtattam a képeidet.
Előzmény: division by zero (1999)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2015
Köszi a képeket.
(ilyen még nincs a vonalamon, de majd szerzek)
Előzmény: nyalábos líra (2001)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2014
Így hogy írod, valóban...
Előzmény: nyalábos líra (2003)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2013
Ez bizony hazai pálya... Legalábbis nekem.
Előzmény: V43 1305 (2011)
Szergejbarát Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2012
Köszi!
Előzmény: ZotyaJ (2009)
V43 1305 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2011
Hol készült?
Előzmény: M40 120 (2008)
ZotyaJ Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2010
Kitérők előtt szokták GEO mellett is.
Előzmény: Törölt nick (1996)
ZotyaJ Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2009
Terelősín. Hidakon, pályaközeli műtárgyak mellett elhaladó pályában, vagy kis sugarú ívek belő sínszála mellett alkalmazzák. Megakadályozza, hogy siklás esetén a jármű elhagyja a pályát.
Előzmény: Szergejbarát (2007)
M40 120 Creative Commons License 2007.09.23 0 0 2008
Szergejbarát Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2007
Fiúkák, ez micsoda és mire való?

kis59 Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2006
Igen, ez olyan, mint a "kutyafejű", FOTÓT kérhetnénk?
Előzmény: adam_89 (2004)
Infós Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2005
Valóban, mintha pont ezért tűzték volna ki sok helyen az ívhúrokat 20 méterenként a töltésoldalba. :PP
Előzmény: nyalábos líra (2002)
adam_89 Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2004
A szomszédunk a kertjében egy különleges, régi sínanyagot használ szőlőkaróknak. Nagyon régi, szerintem az 1900-as évek előttről. Bár kopottas, de még a főbb részei megvannak. Síntalp szélessége ~8 cm, sín teljes magassága ~6 cm, a sín 'nyaka' ~1,5 cm. Valaki ismer hasonlót?

Adam89
nyalábos líra Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2003

Hézagnélküli pályán a közbenső sineket is le kell oetlizni(a két középsőt biztosan,amelyik a csúcssínhez csatlakozik, meg a kitérő csúcsbetétje felőli sínszálon a kitérő végétől 50 m hosszon, tősínhez csatlakozót, ha 50 m-en belül van illesztés.:)

Előzmény: Törölt nick (1996)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2002
Az egész ív elmászását szeretnénk megakadályozni a biztonsági sapkák ív belső oldalára történő felszerelésével. Olyan helyen is célszerű alkalmazni, ahol az oldalirányú stabilitás valami miatt kevésbé jó
Előzmény: Infós (1995)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2001

szia :)

Pár kép tavaly márciusról:]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gyönyörű, nem?  =)

Előzmény: Törölt nick (1986)
Infós Creative Commons License 2007.09.22 0 0 2000

Ahol biztos van:

A budapesti Gyermekvasút (régebben 7-es, ma 4-es vonal) Csillebérc (1990-ig Uttörőváros) állomás második vágányában a kezdőponti oldalon a GEO leerősítés mellett vannak Oetl-kengyelek is. Mivel nem közvetlenül az alátétlemezeknél vannak, gondolom bontott sínszálakról van szó.

Valamint nagyvasúti fejállomások ütközőbakban végződő, rendszeres vonatfogadásra használt vágányainál (pl. Budapest-Keleti pu. 11. vágány) fordul elő, gondolom azért, mert intenzív fékező és gyorsító erők jellemzően ugyanabba az irányba, a felvételi épület felé tolnák el a pályát. Ez indokolhatja, hogy csak az alátétlemezek egyik felén (a végponti oldalakon) van Oetl-kengyel.

Előzmény: Törölt nick (1996)
division by zero Creative Commons License 2007.09.22 0 0 1999
Itt mondtad, hogy azért nem tudtátok folytatni a munkát, mert a furó és a sínvágó is elromlott... mostanra sikerült megjavítattni?
Előzmény: Törölt nick (1997)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.22 0 0 1998
Kép lemaradt.
Előzmény: Törölt nick (1997)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.22 0 0 1997
Olyan csekély a főpályamesteri szakasz létszáma, hogy nincs annyi ember, ahány kellene egy 24 m hosszú "48"-as sín felemeléséhez.
Ezért a legutóbbi "i-48" cseréhez már Diplori-bakokat kellett bevetni. A felvétel két hete készült Fábiánsebestyénben az 1. váltó és a csapórudas átjáró között.
Megjegyzés: az egy évvel ezelőtti árpádhalmi nosztalgiabuszos kirándulás résztvevői még "i" vágányt fotózhattak nemcsak itt, hanem az átjáróban is. Ismét szegényebb lett az ország néhányszáz vfm "i" pályával (a csömödéri kisv meg gazdagabb...)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.22 0 0 1996
"Ez mi?"

Pazarlás. Oetl-kengyeleket geós leerősítésnél nem alkalmazunk, mert a geó leerősítés már önmagában is ellenáll a sínvándorlásnak.
Nyíltlemezesnél viszont nem baj, ha van.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1988)
Infós Creative Commons License 2007.09.21 0 0 1995

Az utolsó "az ív" helyett gondolom "a keresztalj" értendő.

Előzmény: BakcsiMate (1994)
BakcsiMate Creative Commons License 2007.09.21 0 0 1994
Ún. védősapkák vannak a képen látható aljvégeken, amik a betonalj alsó síkja alatt belekapaszkodnak az ágyazatba. Kis sugarú ívekben alkalmazzák (pl.: Bp. Kelenföld Fc felőli végén az ívben az "LI" jelű vb aljak belső oldalán) az ív oldalirányú mozgásának megakadályozása céljából.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1989)
Infós Creative Commons License 2007.09.21 0 0 1993

"Valójában a nevét nem tudom, de a feladata az hogy meggátolja hogy a betonalj ( vagy a talpfa ) elvándoroljon."

Az az igazság, hogy szerintem ez nem a keresztalj, hanem a pályasín elvándorlását hivatott megakadályozni (ha már sínvándorlás ennek a dolognak a neve). A probléma eredője — szerintem —, hogy az alacsony leszorító erő okán a jármű eltolja (vagy -húzza) a sínt, ami így hosszirányban elmozdulhat. Sínszeges, síncsavaros közvetlen leerősítésnél gyakori, megfelelő vontatójármű esetén. Osztott leerősítés esetén (pl. GEO, SKL) a (a pályasínt a keresztaljhoz) leszorítóerő nagyobb, mint a sínvándorlást létrehozó erő, így a sín a helyén marad.

A keresztalj elfordulását (az aljvándorlást) a megfelelő szemcsenagyságú és megfelelően tömörített, karbantartott ágyazat hivatott megakadályozni (persze ezek szerintem nem ilyen egzakt dolgok, elvégre ha a keresztaljt elég masszívan rögzítem a sínszálhoz, akkor az ágyazat nélkül sem fog tudni elfordulni, bár a jármű az egész pályát gyűrni fogja maga alatt).

Előzmény: tamasi 48.-49. (1990)
Infós Creative Commons License 2007.09.21 0 0 1992

A többfajta, sínvándorlást gátló szerkezetek egyik formája. A neve Oetl-kengyel. A laposvasat vörösizzó állapotban teszik fel a sínszál talpára, és szorosan az alátétlemezhez (keresztaljhoz) kalapálják. Ahogy hül, úgy zsugorodik, és kellően nagy rögzítőerőt fejt ki ahhoz, hogy ne mozduljon el a pályasín.

 

A másik képen a vbaljak Módos III-féle pántolása.

(vicc)

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1988)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.09.20 0 0 1991
A 1989 hozzászólásban levő kép Felnémeten készült, az OMYA-hoz vezető iparvágányban.
Előzmény: tamasi 48.-49. (1990)
tamasi 48.-49. Creative Commons License 2007.09.20 0 0 1990
Halihó! Valójában a nevét nem tudom, de a feladata az hogy meggátolja hogy a betonalj ( vagy a talpfa ) elvándoroljon. De valószínüleg Bede kolléga meg fogja mondani pontosan a szerkezet nevét és a tényleges funkcióját is! Én csak egy civil vasútbarát vagyok... Amúgy a 49 - es vonal ( Mezőhídvég - Lepsény ) felső felében is vannak ilyenek dögivel, de nincsenek így odarendezve a talpfákhoz mint a te álltalad készített képen az látható. Remélem egy picit segítettem...? A felső képeden lévő valamit viszont még én sem láttam seholsem - hol készült róla a kép? Üdv: tamási 48. - 49.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (1988)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.09.20 0 0 1989
Egy msáik érdekesség, amit még eddig nem láttam, és erre is kíváncsi lennék:
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.09.20 0 0 1988
Ez mi?
Sinbiciklis Creative Commons License 2007.09.18 0 0 1987
2 napi(15.-16.-a) forgalomra.
Előzmény: BakcsiMate (1985)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1986
Nem hallottam még ilyen aljakról, tudnál-e fotót feltenni róluk?
Előzmény: nyalábos líra (1973)
BakcsiMate Creative Commons License 2007.09.17 0 0 1985
2 napra? Legalább 3 hete fektettük le (de lehet hogy van már egy hónapja is).
Előzmény: Sinbiciklis (1976)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.09.16 0 0 1984
(És márciusban még hideg a víz :D:D:D )
Előzmény: Infós (1975)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.09.16 0 0 1983
(Különben sem vasútbarát az illető :D:D:D )
Előzmény: Infós (1975)
nyalábos líra Creative Commons License 2007.09.16 0 0 1982
Jó hát az már régen volt :D:D De  te honnan tudsz erről? ;)))
Előzmény: Infós (1975)
HG. Creative Commons License 2007.09.16 0 0 1980

Vagy én értettem félre?

 

Erőteljesen :-)

 

Nyalábos líra lesz a vasútbarát hölgy, én sajnos csak maszkulin tulajdonságokkal tudok szolgálni :-)))

 

A szakszerű választ meg nagyon szépen köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (1977)
ROCOman Creative Commons License 2007.09.16 0 0 1979
Kitűzve nem láttam sehol (váltókörzetben van), de ettől még lehetett.
Előzmény: Törölt nick (1978)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.16 0 0 1978
Korrekt.
De csak lassújellel.
Előzmény: ROCOman (1974)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!