Basszus.............. te autószerelő vagyol........ mi a fenével lehet azt a kopogást összetéveszteni? Hát semmivel. Két finom, csak sejthető koppintás, majd kilenc valamivel határozottabb, és ha addígra nem veszed el a villanyt, akkor egy rockzenekar. Ne szivass....
Nem névleg, hanem speciálisan /a gyerek szerint nem süket, hanem hülye/.
Ha van háttérzaj, akkor az emberi beszédet nem tudja belőle kiválogatni a zagyam. Ha csend van, vagy ha sutyormentes a telefon, vagy ha látom a beszélő száját, akkor nincs gond.
Majd szerdán a szerviz. De ott leszek...... legfeljebb megvernek. Nekem itthon nincsenek meg a minimum feltételek sem. Tavaly szétkaptam a kispolákot az udvaron, a Bull meg belehugyozott. :))
No a Skoda meg a Lada egy hatalmas szűrőn szív lehet a Toyota csak egy egy masfel centis lukon szívja az olajat ha oda valami bejut es ideiglenesen elzárja az ola útját akkor történik hasonló.Olajtekno le .😊 üdv doktor4
Többször végig játszottam a fejemben, a ladát, a skodát, a dáciát. Én ott kiszálltam.
Mer ugye, kiszív a teknőből egy igen durva szűrőn. Skodában láttam olyan kocsonyás uszadékot, ami ha ráragadt az előszűrőre, elmúlott az olaj. Az azt csinálta, hogy minél magasabb volt a fordulat, annál jobban magára szívta a cuccot. Csakhogy abba mindíg azt öntöttek, ami kéznél volt. Mosószappantól a calvasosig bármit. Ez viszont mindíg csak azt kapta, amit a szerviz tart hozzá.
A lada csinálta, hogy megette a ricnit. Kis fordulaton, kicsi szivattyúerőnél még átvitte a forgást. ha viszont megpördítette a sofőr, megszaladt a hajtás. A Corolla viszont akkora tengelyen van, mint egy lapátnyél......... azt ugyan nem tudom, hogy van ékelve...
Kispolákban hajlamos a nyomásszabályzó fennakadni a nagyon nyitott helyzetben. Kis fordulaton megy míg akarod, de ha megforgatod, a nagyobb liter jobban kibnyitja, és ott megakad. A Toyotában is van egy ilyen szelep, /mint mindenben/, de hogy a gyakorlatban fel tud-e akadni......
A dáciában meg a láncfeszítő ment a motorolaj nyomókörről. Ott is volt vele valami bibi, de hát ugye...... azt sem tudom, van-e ilyen az autómban.
Nem szeretném én kalapálni, nagyon nem, csak..... felhívtam a szervizt még útközben. Válasz:
-Hát olajszivattyú!- Én:
-És ha nem?-
-Akkor megkeressük.-
-De ugye, akkor a felesleges szivattyú csere a ti saratok lesz?-
Én is azt mondom elsőnek cserélj szűrőt... Ha patronos, nem tudom, össze tudja-e rántani... (nem egy kategória, de a kombájn motor össze tudja, ha szar a minősége...)
Vagy valami kezd lelazulni az olaj útján....bár azt nem tudom, miért javul meg.,..
A felvételt szeptemberben csinálta a gyerek, de mire hazaért, megszűnt. Egészen máig. És most jön a csavar. Alapjáraton nem jelez, esetleg néha bevillan. Megforgatom kigyullad. Pihen 1 percet, indulhatok. Aztán 10-20-km, és ujra kezdi. Pihen, és megjavul.
Sétáltunk a Szexárdi obiban 20 percet, és hetvennel hiba nélkül hazahozott.
Nem kontakt hiba, mert mikor a villogás átmegy folyamatos világításba, a motorból előjön az a semmivel össze nem téveszthető, olajnyomáshiányos kopogás..... amit azért nem sokáig hallgattam. :)
Szint rendben. Utolsó olajcsere januárban volt, az óta kb 8000Km-t ment.
Diszkózik az olajnyomás visszajelző, ha szerencsd van a nyest elrágta a madzagot, vagy szarakodik az érzékelő. Ha nincs, lehúztak a motornak, bár az mostanra már kiderült volna.
És még mindíg ott van a motor a garázsban,ahogy a bakra rátettem. Vele is kellene foglalkoznom,de még a felnis nyári gumit sem takarítottam le,csomagoltam el. Egy nagy kupi van bent,lassan be sem tudok menni.:) Az asszony hibája!!!! Minden ilyen az asszony hibálya.:)