Ez a Californiából származó Merci? Az tényleg nagyon szép, raadásul ez még az utolsó merci, amin nincsenek ilyen csúfságok, mint hosszított lökhárító, hatalmas indexlámpa stb. Hatalmas autó, és én félteném mindennapi közlekedésre. 114-es kisebb kicsit, és baromi fordulékony. Tisztára, mintha lenne egy citygomb valahol elrejtve :D
A kék 108-ast én megnéztem, le is fotóztam, be is indítottuk.
A karosszériája szinte teljesen hibátlan, korróziómentes. A Nap nagy pusztítást végzett a műszerfalon (fabetét megfakulva, eltörve), a hátsó üléstámla tetején (teljesen szétment) és a műszerfal fa elemein, de összeségében az autó nagyon jó állapotú. Belenézel az első sárvédő alá és gyári fényezés, korróziómentes lemez illesztések. Öröm ránézni!
Motorra ráfér egy beállítás, hidegen nem ment henger, legalábbis rosszul, kicsit sántítva.
Tulaj értő Mercedes-es, van egy 107-ese, meg még vagy kettő autó, tisztában van az értékével, nincs rászorulva a pénzre. Elmondása szerint árukapcsolással jutott hozzá egy árverésen, egy nagy értékű "másik" miatt vette meg, tudta azonnal, hogy ez eladó lesz.
A kecskeméti dízelt nem láttam közelről, de a tulajdonos korrekt figura, a Formont autóházban dolgozik mint értékesítő, azt hiszem. Beszéltem vele telefonon és közös ismerősünk is van.
nekem mind a két tipusbol an w109 w114 w109 es sokkal érzékenyebb a napi használatra a w114 sokkal strapabiróbb de eggyüt véve megfelelő odafigyeléssel mind kettö alkalmas a hó mentes napokra alkatrész ellátás szemszőgéböl minden van hozzá normális áron
a kék 108 amit kinéztél reális áron van ennyit ér kb és igen jó állapotban van
:-) AKkor én szerencsés vagyok a Nejemmel, mert ő is szereti az öreg vasakat! A Te Nejedenek milyen kocsija van? Épp nemrég kérdeztem a nejem, hogy mi legyen? kb 2 év múlva megérik a kocsi (swift sedan 1,6 1998) a cserére. Vegyünk-e kb 2,5-ért valami páréveset, vagy használjam tovább a szutyukit (kitűnő bőrben van, abszolute hibamentes) és vegyünk mellé valami régit hobbiautónak. Azt mondta, hogy jó lenne valami szépséges régiség, munkábajáráshoz sokáig elszalad még a japó-magyar gépsárkány. A Nejemnek városi használatra Twingoja van, az tetszett neki, és nagyon jó is egyenlőre. Arra akartam kilukadni, -megvédvén a nejeket- hogy ha az Ő igényeiket is figyelembe vennék néhányan (és nem tudományosan megmagyarázva más autót vetetni velük, mint amit szeretnének) akkor valszeg nagyobb megértésre találnának a saját hobbijai(n)k esetén.
Igen, én is ugyanígy gondolom a dolgot, igazából a mostani off autóm árából kifutná az általam belinkelt autók valamelyike, és még egy ragyogó hóban járos szutyukira is maradna, de itt következik a nagy probléma, amelynek kapcsán én azt szoktam tanácsolni minden magyar állampolgárnak, hogy tartson el a nősüléstől... na mindegy, ezt azért remélem valahogyan meg fogom oldani(apropó, feleség vs. öreg sz@r konfliktus feloldására valakitől jótanács?) Most viszont ha esetleg ismeri a linkelt autókat ezekkel kapcsolatban konkrétan lennének kérdéseim, pl. a kék 108-ast meg merném venni, ez csak azért van, mert nem értek hozzá? Relatíve olcsó(szerintem) mégis egy éve árulják. Ismeri valaki? Hiába néz ki szépen, nem ér ennyit? Vagy pedig ilyen nehéz eladni még egy ilyen jó állapotban lévő példányt is? Mert akkor hiába fog az nálam 12 év múlva nagyon sokat érni, a pénzemhez nem fogok jutni sosem. Ugyanezek lennének a kérdéseim a kecskeméti drappal kapcsolatban is, az is már egy éve áll(olvastam a fórumban, tudom a történetet hogy nepper kezén van a dolog, de az az Ő szerencséje, ha ár alatt jutott a vashoz, attól még érhet ennyit - vagy nem?) Bocsánat a sok kérdésért, köszönet a türelmetekért!
Autó nélkül okoskodom, akár figyelmen kívül is hagyhatod a véleményem. (régebben volt W116-osom, nagy álmom, hogy ismét lesz, esetleg egy "töklámpás" W108) Sztem ha 2 millig veszel egy akár W108-ast, és évente 300.000 Ft-ot félreteszel-beleteszel a felújításra-karbantartásba az kb elég. No ha vásárolsz egy 4millás újautót, az is veszít Neked évente ugyanennyit az értékéből, tehát nem vagy hátrébb. Azt meg már láthatóan nem kell bizonygatni, mi a különbség egy W108 és egy H Astra közt :-))) (Brrr, még leírni is borzalmas) Azt nem is számoltam, hogy a W108-as 12 év múlva (mire az astrát fillérekért odaadod a szomszéd kölykének) nem 2milliót fog érni, hanem jóval többet.
Valami meg leszívja , mert nyáron 3-4 hónap állás sem árthat meg egy új akksinak. Villamosságis kiméri , nem lehet nagyon veszélyes ügy. Az 55 A max hideg téli reggeleken lesz akadály, hacsak a generátor nem tölti túl...ezt is megmondja a szakember.
Félreértettél, de én írtam rosszul :) Szóval tudom, hol vannak a biztosítékok, csak azt nem hogy a beszámozott biztosítékokhoz merre van az, hogy melyik biztosíték mit "biztosít" :)
Állandóan kiég nekem a 6-os számű, és fogalmam sincs, hogy mi az, ezért kérdezem, hogy valaki tudja-e, hogy mi a 6-os a 280CEnél.
Másik problémám, hogy Berczik belerakott egy 55 amperes akksit, ami lemerült kb 2 hét állás után. Ez szerintetek normális? 66os a gyári akksi ebben a kocsiban. Fogalmam sincs, hogy Brczik még rakott bele ilyen kis görcs akksit, ráadásul direkt kérdeztem tőle, hogy mekkorát rak bele, erre csak annyit mondott, hogy ami való bele... Hát rohadtúl nem ez való bele szerintem, de mindegy. Mondjuk az akkor is gyanús, hogy egy 55AH-s akksi lemerül 2 hét állás után. De olyan szinten lemerült, hogy az indítózásnak még hangja se volt, csak a töltés lámpa halványúlt el, és a beltér világítás volt tompa narancs fényű.
Hali, hát a mezei autóknál a motortérben van a biztosítéktábla, menetirány szerinti bal oldalon, fent a szélvédőhöz közel. kis barna doboz, két tekerentyü a tetején.
a fedél alatt megtalálod a kartonpapírt, hogy melyik mit biztosít...
Lehet ,hogy a 280-as ebben is más? Vagy most nagyon félreértettem valamit ?!?
Ok, thx, a győrit én is láttam, amennyire én értek hozzá, azt drágálltam, én nem elsősorban eredeti, hanem nagyon jó állapotú autót szeretnék, ahhoz pedig nem ez a megfelelő alany szerintem, mert ebbe könnyedén lehet tolni a százezreket, jó hogy utána más lesz a megítélése mint egy feújítottnak(bár mitől is lenne más, hiszen ez is fel lesz újítva? na akkor most mi is van? a pénzt pedig ez is nyeli). Ha már projekt autó, akkor inkább ezt választanám http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1300338&command=ugras&screenwidth=1024
Köszönöm szépen az eddigi segítséget. Ami a W114/15, W123 dolgot illeti, elméletileg tisztában vagyok a dolgokkal(az hogy most írok másodszor, csak egy dolog, ezt a fórumot az elejétől mostanáig végigolvastam, ami szerintem bizonyos elhivatottságot azért kelll hogy jelentsen és a veterános + az MB cars-ost is folyamatosan figyelemmel kísérem), nekem az állólámpás formavilága jön be igazán, elsősorban ebben gondolkodom, a W108-al szemben nekem is mindig fennteartásaim voltak, hogy hiába a világ leggyönyörűbb autója(legalábbis számomra az), a makulátlan állapot fenntartása a csillagos eget ostromolja. Mondjuk amelyik W123-al kompromisszumot tudtam volna kötni a használtautó.hu-ról, az 2 milla volt(gondolom tudjátok miről van szó, 64? ezer km körül volt benne), viszont ezért a pénzért már megint számításba jöhet régebbi Merci is, és ezzel a kör bezárult. Ami igazán lényeges számomra, az az alábbi kitételeitek, miszerint nagyon nehéz megfelelő szerelőt találni(ebben azért gondolom tudnátok segíteni) valamint, hogy sok a drága, kevés a jó, Na ezt hogyan lehet megállapítani hitelt érdemlően, mert a rosszat én is megismerem auf erste blick, de pl. a kecskeméti drappot én már a megfontolandóak közé vettem volna, erre kiderül paranoid250 kolléga hozzászólásából, hogy az is 0-ról indul(gondolom képletesen), ha ennél a konkrét autónál maradunk a példa kedvéért, itt mit jelentene egy megbízható napi autó előállítása, azt figyelembe véve, hogy nem találkozós autót szeretnék, hanem családtagot? Esetleg konkrét autót tudtok mutatni a jelenlegi kínálatból, ami megfelel ezeknek a paramétereknek? Bocsánat, ha hosszúra nyúlt, előre is köszönet a segítségért!
Ha a 123-as nem is veterán, mindenesetre klasszikus. Legalábbis számomra az az utolsó igazi Mercedes-Benz.
Mivel van állólámpásom és 123-asom is, így van összehasonlítási alap :-). A W114 feelingje a müszerfallal, a régi kürtgyűrüs kormánnyal csúcs, ehhez képest a W123-as valóban egy modern autó belülről.
Amúgy megdöbbentő, hogy a W123-as mennyit örökölt az állólámpásból, főleg a 2. szériából- futómü majdnem teljesen ugyanaz, belső tér (ülések-kárpitok), motorok (az enyémben még a 115.020 motor van), karosszéria forma...
Én azért a 123-ast még nem tekinteném veteránnak , bár lehet, hogy csak az állólámpás kormánya mögül tünik olyan "újnak" . Magyar utakra nincs jobb az állolámpás futómüvénél, A 108-as az tényleg antik, de gyönyörü. Rozsdálni azt mind szokott, de azért ne essünk kétségbe, ilyen a veteránozás. Kompromisszum a vasoxiddal. A legfontosabb, hogy ha van pénzed jót venni, akkor jót is válassz, mert sok a drága, de kevés a jó. Állagmegörzésre meg elég jó szerek léteznek már.
Évi 10ezer km-nél, cégautó mellé, azt vedd, amelyik a legjobban tetszik, nem fogod megbánni.
Valaki megtudja mondani, hogy 280CE-ben a 6os számű biztosíték az minek a biztosítéka? Nincs meg a biztosítéktáblám, és a kézikönyvben sincs leírve, hogy mi mihez megy.
Ja meg ha valaki tudna adni egy jó kis biztosítéktáblát, illetve, hogy melyik helyre hány amperes kell, azt megköszönném :) Félek, hogy az egyik biztosítékba túl gyengét raktak, és én is ezt pótoltam, d megint kiégett. Legalábbis remélem, hogy nem komolyabb elektromos probléma lehet.
véleményem szerint, a régi autóval is lehet napi szinten közlekedni - a feleségem például egy '69-es bogarat használ a gyerekek hurcolgatására, ügyintézésre, vásárlásra, és az tökéletesen megfelel a célnak. Mondjuk neki a maximum távolság amit meg kell vele tennie egy útra kb 5-10 km, de ezt akár naponta többször is megcsinálja minden gond nélkül.
A magam részéről, ha napi használatú régi autóban gondolkodol, és nem akarsz túl sok kompromisszumot kötni megbízhatóság, kényelem, férőhely és menetteljesítményben, csak a 123-as Mercit ajánlanám, és abból is a benzineseket - az általad belinkeltek feléért kapsz egy nagyon jó állapotút, fillérekbe kerül a fentartása, olcsó és nem gond hozzá az alkatrész. Ha pedig szép, senki nem fog vasgyüjtőnek/zöccségesnek nézni. Nekem is van egy back-upnak, ha esetleg a céges autómat visszavonnák :-)
Az állólámpás és különösen a W108 napi használatban, főleg a magyarországi utak és a téli sózás miatt, igencsak hamar leamortizálódhat. Természetesen, megfelelő anyagi háttérrel ezeket is (mint mindent) lehet napi autónak használni - de szembesülni fogsz azzal, hogy a) keresni kell a szerelőt aki akar/tud vele foglalkozni b) vadászni kell az alkatrészekre és azok, mivel kevesebb az utángyártott, nem olcsók c) a legtöbb szerelő pénzes hobby veteránosnak néz, akit nem szégyen megvágni, ha tellik neki hogy egy nem kommersz, szép állapotú régi autót tartson.
Az OT-vel, napi használatban csak nyüg van - persze, vásárláskor jelent valami bizonyos garanciát az autó állapotára, főleg a külsejére/kasztnijára (bár szerintem itt a fórumon mindannyian láttunk már zilált állapotú OT-s autót is). Müszakilag ettől még lehet igencsak messze a 100%-tól, legalábbis abból itélve, amit a legutóbbi Budapet Classic mezőnyéről hallottam. Ami emellett gond - a magyar buta szabályozás az OT-s autót egy múzeumi tárgynak tekinti, amivel bár lehet használni (most még korlátozás nélkül), de ötévenként prezentálnod kell a csili vili OT-s (quasiszalon)állapotot, amit pedig igencsak húzos produkálni, milliós nagyságú felújítású költséggel számolhatsz csak a normál napi használat miatti elhasználódás miatt is.
A kérdésedre, hogy mennyibe kerül egy öreg autó rendbetétele, talán pár kollega itt a fórumon aki már csinált ilyet, okosabbat tud mondani. A belinkeltekről pedig - mind a kettő érv ül, amit írtál!
Tiszteletem az Uraknak! Elnézést, hogy outsiderként belekérdezek, de ezt már nem tudom megállni szó nélkül, muszály volt regisztráljam magam, mivel elepeszt a kíváncsiság ezután a hozzászólás után. Nekem egyenlőre nincsen ''autóm'', de a keveset futott, vagy új off járművekre való folyamatos pénzkidobás(kötelező szerviz, és emellett is alkalmankénti 5-6 számjegyű javítások a kifogástalan működéshez) miatt és abból kiindulva, hogy mire használom az autómat(mivel eddig még mindig volt/van céges autóm, az éves futásteljesítmény 15.000 km körül megáll), szóval ezt 2 nyomós oknok gondoltam, hogy valamilyen gyönyörűséges állólámpásra, esetleg W108-ra cseréljem az autómat. A kérdéseim a következőek lennének: megfelelő odafigyelés mellett alkalmasak ezek az autók erre a használatra? Bár garázsom van, de ott szerelni nem tudok, és hát őszintén szólva nem is vág a szakmámba, ez hatványozottan megemelné a költségeimet? Lehet hogy ez itt szentségtörés, de ha vennék, csak olyanban gondolkodom, amibe beleülök és használhatom, ez hiábavaló ábránd lenne? És itt jutottamel a lényeghez, azaz hogy ilyen autó van jelenleg Mo.-n eladó? Mert pl. ez az említett drapp kívülről szépen nézett ki, de ahogy olvasom ez is O-ról indul, kb. mennyi pénzt tud elvinni még a rendbetétele egy ilyen állapotúautónak? Az OT-s rendszám esetleg garancia lehet valamennyire? http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1087783&command=ugras&screenwidth=1024 http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1395596&command=ugras&screenwidth=1024 Esetleg ezekről a konkrét autókról vélemény? Miért van az, hogy ilyen sokáig kell némely szép autót hirdetni, a fizetőképes kereslet hiányzik, vagy ennyire csalóka a laikusként ránézésre jó állapot? Bocsánat a hosszú hozzászólásért,előre is köszönöm a segítségeteket!