A Gépészek nem darabra számlázzák a napivizsgálatokat. Átalány van ha egy évebn csak 10000 db napi van az nekünk épp annyiba kerül mint ha 100000 db van
Mi van, ha elfogy az átalányra szánt összeg? Így is eléggé siralmas műszaki állapotok vannak...
Majd pontosítjuk ezeknek a hiba (MFB hiba esetében legalábbis biztos nem) üzeneteknek alapból nem az irányító előtt kell majd a jövőben megjelenniük hanem a reszortosok és a felvigyázók előtt. De még ez csak amolyan éles tesztüzemben van, mert pl. oktatásokon most hallotok arról mit és mikor kell feladni MFB hibának.
"Biztos, hogy egy 20 tengelyes, "R" féknemben közlekedő kocsikból álló szerelvénynél fékeznie kell a Szilinek üzemi fékezéskor?"
Biztos igen.
"Biztos, hogy 20 tengelynél minden esetben indokolt a csökkentett vizsgálati ciklusidő?"
Biztos igen, annyi pontosítással, hogy személyszállító vonat esetében igen. (Értsd a START által megrendelt vonat esetében.)
Már írtam nem ezek a kirívó esetek amik tönkreteszik az algoritmust, meg nem is azok amikor elütittek a tengelyt, vagy a gépmenetet vo-nak. A tapasztalat az, hogy a fordák 80%-ban 48 óra a sorozat napivizsgálati ciklusa. A tapasztalat azt mutatja, hogy amióta így napiznak, azóta nincs végletekig elkopott féktuskó és nincs ebből eredő baleset. Ez tulajdonképpen a Ti biztonságotokat is szolgálja. A Gépészek nem darabra számlázzák a napivizsgálatokat. Átalány van ha egy évebn csak 10000 db napi van az nekünk épp annyiba kerül mint ha 100000 db van. Eddig is volt, hogy egy gép esetleg határon, vagy azon túl esett be a vizsgálati helyre, ez sajnos ezután is lesz.
Egyelőre nincs ilyen figyelés, megjelenik a felkiáltójel. Amúgy azt látom, hogy alig alig marad jármű ami 60 órás lenne és nem azért mert túl sok esetben hibázik az algoritmus, vagy nem azért mert túl sok esetben hibáztok Ti. Hanem azért mert a gépeink sajnos legtöbbször ötkocsis személyvonatokkal járnak. Ettől függetlenül a javítást akár figyelhetjük is, hogy amíg nem mozdul meg a jármű és felül lett írva ne jelenjen meg a felkiáltójel. De szerintem nem oszt nem szoroz. Majd megkérdezem szerdán érdemenek tartják-e a többiek az ügyet tovább göngyölésre?
Vétel, mire javították volna már rendben volt. Ezeket az üzeneteket (MFB és mozdonyhibák) egyelőre egyedül én kezelem, nem 24 órás online módban mint az irányítók a részükre érkező riasztásokat. Ezért tőlem visszajelzést csak akkor kaptok ha van értelme az az akkor ha még azt látom a gépen dolgozni aki a hibát feladta. Ha nem akkor mit kezdjek vele? Hívjam fel amikor otthon van? Nem hívom intézkedem. Legyen nektek elég egyelőre annyi, hogy 12 órán belül tuti egyszer ránézek, és intézem. Egyelőre ez a visszajelzés.
46 üzemóra, felkiáltójel nélkül. 6 kocsis szerelvény, egy kocsit kisoroz fékhiba miatt. Marad öt, tengelyszámot módosít, megjelenik a felkiáltójel. Osztás-szorzás, kiderül, hogy a gép valamelyik vonat továbbítása közben már 48 órás lesz.Pedig még lenne kb. 5 óra, mire a kohószökevény a fordásokhoz kerül a honos telephelyen.
Ciki.
(Az eset nem velem történt. Biztos, hogy egy 20 tengelyes, "R" féknemben közlekedő kocsikból álló szerelvénynél fékeznie kell a Szilinek üzemi fékezéskor? Biztos, hogy 20 tengelynél minden esetben indokolt a csökkentett vizsgálati ciklusidő? Költői kérdések...)
Nem reagált a vonat végére. Át lett víve a másik vezetőállásra, ott le lehetett zárni a vonatot. Visszavinni már nem lehetett. Bekerült a gépbe a 7000 tolatástechnikai azonosító, majd ezt követte egy-két próba a visszacserélésre. A történés az lett, hogy a jó oldalon befejeződött a tolatás, míg a rossz oldalon a gombok pittyegésén kívül semmi...
Az elküldött riasztásokra nem kellene valakinek reagálni? Mert akkor esetleg el is lehetett mondani a pontos hibajelenséget. (Bezzeg, ha tévesen van valami nyomva, akkor a MOI rögtön megtalálja a telefonszámot.)
Még egy apró észrevétel: külföldön nem működik semmilyen adatlekérés a központi szerverről. Vagy ez csak véletlen?
2. Lejárt a 48 üó, vonat a célállomásig mehet és utánna gépmenet napizni. Gépmenet, a rövid személyvonatok miatt megnyúlt féklöketekkel. Csak én érzek némi ellentmondást?
Nem csak te. Szvsz :-) ha vonattal el tudna jutni a gépvizsgáló helyig, akkor azzal logikusabb és biztonságosabb lenne...
Azért elkeserítő, hogy a XXI. században nem tellik arra, hogy elektronikus formában vigye magával az ember az utasításokat, segédkönyveket, menetrendeket. Meg most úgy őszintén: minek vonalismeret, útvonalkönyv és menetrendi segédkönyv? Szerintem az első és az utolsó együtt untig elég volt idáig, és jó lett volna továbbra is. DE ha már így alakult, szeretném, ha valaki repro céljából rendelkezésemre bocsátaná az új dokumentumot, melyet elkészített pdf formájában szívesen rendelkezésére bocsátok minden vasutas kollégának, akinek szüksége van rá.
Bevallom őszintén, én nem vagyok abban a helyzetben, hogy használjam. A felvigyázó kollégák jelezték, hogy a mostani formában sokkal nehézkesebb visszanézni, mint korábban. (Jól emlékszem, hogy a régebbi verzióban felugrott egy kis ablak, és rögtön látható volt a nyugtázás?)