Keresés

Részletes keresés

CSOCSI01 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 51594

38 cm tégla van pár helyen de van ahol vert fal meg vályog is igazi mekk elek fal amikor eset vmely por ho kimértem 120 cm re olvadt el a faltol a járdán

Előzmény: KömKel (51593)
KömKel Creative Commons License 2013.01.31 0 0 51593

Amig nem irod le miből van a fal, addig nehéz egy optimumot javasolni...

Előzmény: CSOCSI01 (51592)
CSOCSI01 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 51592

Hello sziasztok

 

Volna egy kérdeésem szeretném szigetelni a házamat idén csak nem tudom hanyas legyen rátéve én szeretnék 20 cm-t rátenni mert nem nagy a felület kb 120 nm de mindenki lebeszél rola "mert az 4,5,7,8 cm böven elég a 10 is  csak pénz kidobás" . Füteni meg vegyes kazánnal fütök csak sok macera van vele föleg nagy hidegbe.

 

Elöre is köszi a választ

Bendegúz76 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 51591


Persze ebben igazad van,én is így gondolom,hogy a fűtésszámla sem mindegy! Azért gondoltam arra,hogy az egész problémás falat széltől szélig és az ablak alatti részt is megcsinálnám,függetlenül attól,hogy penészes,vagy vízes - e!

Tehát én nem csak azt csinálnám meg ahol penészedés van hanem akkor már az egész falat is! A penészedést úgy kell elképzelned,hogy a sarokban az aljától a plafonig és onnan minden irányban 20-20cm! Tehát nincs szó több 10m2 - ről!

De az,hogy nézne ki,hogy felrakok a falra szigetelést,mondjuk amit belinkeltem / 4,5cm - es / 1-1 táblát! A fal további része pedig maradna úgy!Eleve szintkülönbség lenne!

" A belülről történő hőszigetelés rétegrendjét és munkavégzés lépéseit a kezdés előtt beszéld meg egy profi szakemberrel is! "

Mire gondolsz itt pontosan? Te tudsz ebben segíteni,esetleg valaki?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (51586)
cat5409 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 51590

na, a tegnapi nap ill. most már a tegnapelőtti elég borzalmas volt....kb. 20-30 fórumon szoktam "átszaladni", hát egy örökkévalóságnak tünt....

Előzmény: Mekk Elek ezermester (51589)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.01.31 0 0 51589

off

A legtöbb honlap a hirdetésekből tartja fenn magát, ezért bunkóság bármi módon akadályozni a böngészőnkben a reklámok megjelenését.

Ennél csak kevés nagyobb bunkóságot tudok elképzelni, amely felülírja az előző bunkóságot:

- amikor a suttyó kreatív "művész" csak sok megbyte méretű flash animáció formájában képes megvalósítani önmagát, nagy ívben leszarva azt, hogy ezáltal a hordozó honlap megjelenési idejét akár tízszeresére is megnöveli,

- amikor a suttyó marketinges a fenti pofátlan méretű bannert szó nélkül elfogadja a "művésztől" és lazán beilleszti a honlapba,

- és amikor döglusta lapgazdák leszarják, hogy a fenti szokás miatt a honlap letöltési ideje nagyságrenddel növekedett, vagy pl a reklám kiszolgáló rendszer meghibásodása miatt a hasznos honlap tartalom sem elérhető hosszú órákon át.

on

Előzmény: cat5409 (51588)
cat5409 Creative Commons License 2013.01.31 0 0 51588

off  /  köszönöm,köszönöm.....ez a flash....  szuper - olyan lett a gépem, mint a villám !! az a másik mit tud ? /nem vagyok számitógépes tudor/  lehet privibe is.....kösz / on

Előzmény: Mekk Elek ezermester (51580)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51587

"és ott a szigetelőképesség a felére esik vissza"

 

Azonos vastagság esetén a fa - hőszigetelő jóság aránya kb háromszoros.

Előzmény: s500 (51582)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51586

"Na ez a kérdés,hogy elég csak azt a két falat szigetenem vagy nem?"

 

Szerintem az összes olyan négyzetcentimétert kell hőszigetelni, amely mondjuk külső mínusz 10 fok esetén harmatponti hőmérséklet alá süllyed, függetlenül attól, hogy az elmúlt 35 évben volt-e rajta penész akár fél percig is.

Szerintem ezen részeken kívül nem KELL hőszigetelni semmit a penész miatt**.

Azokat a felületeket, amelyek soha nem hűlnek harmatpont alá (pl a fal többi része), azokat a felületeteket nem kell hőszigetelni a penész miatt. Lehet, de nem kell.

 

A belülről történő hőszigetelés rétegrendjét és munkavégzés lépéseit a kezdés előtt beszéld meg egy profi szakemberrel is!

 

(**mindettől fügetlenül nem csak penész létezik a világon, létezik fűtésszámla is, amely nem 11, de még 19 fokos falfelület esetén sem mindegy, tehát én a helyedben elgondolkodnék, hogy csak a penész-e az ellenség, vagy esetleg hozzácsapjuk a TIGÁZ-t is ;)

Előzmény: Bendegúz76 (51581)
s500 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51585

Köszönöm!

Előzmény: KömKel (51583)
s500 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51584

Igen, a ferde részeken sokat számítanak a plusz centik, főleg egy eleve nem túl nagy tetőtérnél.

Nem mindegy, holy fejelem le  :-)

Előzmény: Catman (51575)
KömKel Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51583

Igen, lambda érték.

Előzmény: s500 (51582)
s500 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51582

 

Köszönöm a választ!

 

Ami biztos, a vízszintes mennyezetszakaszon és a függőleges falakon tényleg jogos a 20 cm, helyet sem foglal, így is fogok tenni.

Ez a teljes tetőtér belső síkjainak cirka a fele, ezzel biztos előrébb leszek.

 

A maradék 50 %-os (ez kb 50 nm) ferde mennyezeten, ahol a szaruközökbe megy a szigetelés, viszont a 20% rontó hatást nem egészen értem, mert ha ténylegesen 15 %-nyi helyen vannak a szaluk, és ott a szigetelőképesség a felére esik vissza (nem 20, hanem 10 cm gyapotnak megfelelőre, akkor összesen 100 nm-nél a 100 egységnyi hőszigetelés helyett:

 

- 85 nm-en  85 egységnyi

- 15 nm-en 7,5 egységnyi (mert itt a fele a hőszigetelő képesség)

 

Itt a 7,5 egységnyiből még vonhatunk le a stafnik miatt, de ha 5-ös stafnik vannak 50 cm-enként, akkor az is csak 10%, még akkor is, ha ott egyáltalán nincs szigetelőképesség nem? Így 6,75 egység marad, de kerekítsük le 5 egységnyire.

 

Ez összesen még mindig 90 egység nem?

Tehát 10 % a rontó hatás.

Rosszul számolok?

 

Tény, hogy hülye vagyok hozzá :-)

 

De ha neked van igazad, és 20% a rontó hatás, akkor 50 nm-es felületen 3000 ft lenne az éves fűtésbeli különbség?

Ez mondjuk semmi, főleg hogy nálunk fatüzelésű cserépkályhák lesznek, amibe gyakorlatilag ingyen lesz a fa.

 

A nyári klíma a fontosabb, de ott meg az a helyzet, hogy fent csak hálószobák lesznek, az meg a mostani házunkban is bevált, hogy lefekvés előtt bekapcsoljuk negyed órára a klímát, éjjel meg szellőztetünk.

 

A kolléga írta :

" Aki nem akar helyet vesziteni a még +5 cm miatt, akkor érdemes legalább az alsó réteg gyapotot 0.035-ösből felrakni a 0.044-es helyett"  Ez a lambda érték? Amit mi vettünk, azé 0,039, ha jól tudom.

 

Még egyszer köszönöm a kimerítő választ, és a rétegrend leírását is!

 

Előzmény: Törölt nick (51578)
Bendegúz76 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51581

35 éve lakunk ebben a házban, és csak ez a fal a problémás amit írtam!A többi ami nem közvetlen érintkezik az utcával ott nincs penész,vízesedés!

Na ez a kérdés,hogy elég csak azt a két falat szigetenem vagy nem?

Előzmény: Mekk Elek ezermester (51501)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51580

Ha valaki egy ilyen egész napos szivatástól megmérgesedve a számítógépében a hosts nevű file végére egy új sorba ezt írja:

127.0.0.1 ad.adverticum.net

az nagyon csúnya dolgot tesz.

;)

Akik pedig megunták, hogy egyes mocskosul arcátlan adat-méretű hirdetések növelik olykor tízszeresése(!) egyes honlapok adatforgalmát,

azok részéről pedig a Flashblock nevű Firefox kiegészítő telepítése etikátlan nagyon.

Előzmény: KömKel (51577)
KömKel Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51579

Aki nem akar helyet vesziteni a még +5 cm miatt, akkor érdemes legalább az alsó réteg gyapotot 0.035-ösből felrakni a 0.044-es helyett.

Előzmény: Catman (51575)
Törölt nick Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51578

Nos ...

 

A fenyőfa lambda értée ~3X kisebb mint a gyapoté

ezért a 15 cm fenyőfa nagyjából 5 cm gyapotot ér CSAK!

 

Így, ahol a szarufa van ott csak 5+5=10 cm gyapot hatású a hőszigetelés.

Szemben a szarufák közötti sáv 15+5=20 cm gyapot hatásával...

 

Nagyjából a felület 15%-a lesz ilyen (a szarufa kiosztástól függően).

Illetve a keresztlécek alatt is csak 15+1,5=16,5 cm gyapot hatással adódik.

(sőt, ahol a keresztléceknél fa-fa találkozás van, ott csak 5+1,5=6,5 cm gyapot értékű pontok alakulnak ki.)

 

Szóval azt lehet mondani, hogy valahol 20% környékén alakul a faszerkezet rontó hatása.

Vagyis a látszólag  15+5=20 cm gyapot az valójában csak 16 cm tényleges hatású.

Ami nagyjából a lambériával együtt ~U=0,25 W/m2K hőátbocsátást eredményez ...

Ennyi a mostani (elég gagyinak mondott) szabványos érték.

 

Ezen a +5 cm cirka U=0,06-t javít vagyis ~U=0,19 lesz.

(ami ~60 Ft/m2 gáz költség csökkenés évente)

 

A +5 cm az 7 cm-rel tolja el vízszintesen a szabad tér helyzetét.

Ennyivel lesz keskenyebb a lakótér ill. plafon egy ferde oldalon.

A vízszintes rész belmagassága viszont nem csökken, mivel ott

ésszerűen FELÜLRŐL takarod le a faszerkezetet gyapottal és nem alulról!

Azaz itt a fólia és a lambéria közvetlenül a gerendázat (vagy más vázszerkezet) aljára kerül.

 

 

-------szerintem---------

 

Plafon rétegerend

- szabadtér

- cserép

- cserépléc

- ellenléc >> légrés 5-7 cm

- páraÁTERESZTŐ fólia

- szarufák

- átszellőző padlástéri hideg levegő a maradó kispadlásban >> szellőzők!

********

- esetleges olcsó páraáteresztő fólia takarás

- 15...10  cm gyapot takarás a plafon fölött

- 10....15 cm gyapot réteg a gerendák/vázszerkezet között

- páraZÁRÓ fólia

- 3 cm lécváz>>légrés a burkolat alá és hely a vezetékeknek

- lambéria

- lakótéri levegő

 

Ferde rész rétegerend

- szabadtér

- cserép

- cserépléc

- ellenléc >> légrés 5-7 cm, jól átszellőzik >> eresznél friss levegő be, gerincnél ki

- páraÁTERESZTŐ fólia

- 15 cm-es szarufák köztük gyapottal

- 10x5 cm-es pallók keresztbe, köztük gyapottal

- páraZÁRÓ fólia

- 3 cm lécváz>>légrés a burkolat alá és hely a vezetékeknek

- lambéria

- lakótéri levegő

 

------------------------------------

 

Azt gondolom, hogy  meg lehet csinálni a +5 cm-t.

De, később pótólni nem ésszerű ... és ki tudja mit hoz a jövő.

 

Nem mellesleg a +5 cm javítja egy kicsit a hanggátlást is és

szerintem észrevetően kevésbé barakk klíma lesz tőle nyáron.

 

Szóval én magamnak megcsinálnám ...

KömKel Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51577

Van ez az adverticum nevű hirdetési felület, amit persze minden oldalnál legelőször próbál betölteni a rendszer. Tegnap óta mindegyik böngészőnél, bármelyik gépen percek alatt töltötte csak be a fórumot. Gondolom valamit félregépeltek a kódjánál... (nem vagyok informatikus, csak józan paraszti ésszel jöttem rá, hogy ennek a betöltése lassitja be az oldalt)

Előzmény: sylvanus67 (51576)
sylvanus67 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51576

Off

(most azért tartom egyedül a frontot szerintem, mert akinek nincs AdBlockja a böngészőben, annak egész nap nem működött a fórum)

 

Tegnap nekem is el kezdett rosszalkodni a fórum, feltettem az AdBlockot és azóta működik.

 

Mért nem működik a fórum AdBlock nélkül?

Mért működött eddig?

 

 

 

On.

Előzmény: KömKel (51539)
Catman Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51575

Ha jol szamolom, a 25 es a 20 centi szigeteles kozott 40Ft/nm/ev a kulonbseg... En is csak 5cm-t tervezek a szarufak alatt a hely miatt.

Előzmény: s500 (51574)
s500 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51574

Köszönöm, ez megnyugtató, nem akarom magam felesleges költségekbe verni, marad a sima páraáteresztő tetőfólia.

Természetesen fóliát mindenhova gondoltam.

Közben rájöttem, hogy ha akarnék, akkor mind a 200nm cserép alá kellene hőtükrös, mert nem sokat ér, ha a fele tetőfelületen bemegy a sugárzó hő a cserép alá, ugyanis az egész felület átjárható a légrés miatt...

 

Azért csak 5 cm lesz a belső, mert nem szeretném nagyon leszűkíteni a teret, egyébként is elég szűkös a tetőtér, másrészt talán azért a 20 mm-es hajópadlónak sem olyan rossz a szigetelőképessége mint pl. egy gipszkartonnak. A fűtésszámla annyira nem aggaszt, mert gyakorlatilag ingyen fűtök.

 

Pont a két évnyi visszaolvasást szerettem volna elkerülni a kérdéseimmel :-)

 

Üdv: Zoli

Előzmény: Törölt nick (51563)
s500 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51573

Köszönöm a választ, belül mindenképpen lesz hőtükrös fólia, nem drága dolog.

Az 5x5-ös stafni javaslatot köszönöm, Bramac léc volt a terv.

Előzmény: KömKel (51562)
Herr X Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51572

Köszönöm!

 

A többit meghagyom az építésznek! (tudom, te is az vagy...)

Előzmény: KömKel (51571)
KömKel Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51571

Az a lényeg, hogy ez az aljzatbeton réteg "ússzon" a lépéshanggátló rétegen, tehát a válaszfalaid KÖZÉ kell ezt berakni a szigeteléssel együtt.

 

Falazott válaszfal esetén nem nagyon tudsz akusztikai elválasztást csinálni a födémtől, viszont az aljzatbetont peremszigetelő sávval el kell választanod tőle, hogy a lépéshang ne tudjon a válaszfalakra terjedni, és onnan lefelé a födémen. 

Ha gipszkarton falaid lesznek, akkor ott van lehetőség az alsó profil alá rugalmas réteget betenni, ami akusztikai csillapitóként működik. Természetesen a peremszigetelés itt is kell.

Előzmény: Herr X (51569)
KömKel Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51570

Annyiban van egyébként egy kis keveredés, hogy minél nagyobb tömegű a födém, a súlyánál fogva annál jobb léghanggátló, viszont annál rosszabb lépéshanggátlás szempontjából.

Normál szerkezetű épületeknél a 2-3 centi lépéshanggátló réteg kielégiti a kopogóhanggátlási igényeket.

 

Előzmény: Herr X (51567)
Herr X Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51569

és mi az eljárás akkor, ha nem akarom kivinni a talpszelemenig, mert minek, hanem csak a 90cm használható belmagasságig lenne a lépéshanggátlós aljzat a jelenlegi födémen?

 

Mivel zárom le a szélét? Szegélyszigetelés+beton mellé?

Előzmény: KömKel (51568)
KömKel Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51568

Nincs érdemi különbség a kettő között, de az EPS-t azért szeretik jobban használni, mert problémamentesebben elhelyezhető, valamint nem ázik szarrá a betonozáskor.

Előzmény: Herr X (51567)
Herr X Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51567

Köszönöm! :-)

 

Biztos, hogy keverem, mert csak az építkezés idejére kezdtem "kitanulni" az építészetet.

Bár ebben szerintem ludasak a gyártók honlapjai is:

http://www.isover.hu/hangszigeteles/padlo/lepeshang/

 

 

http://www.isover.hu/wp-content/uploads/2011/06/isover-padloszerkezetek.pdf

11.oldalon ott a számítási példa.

Simán fogja a födém súlyozott lépéshang nyomás szintjét (ami a PTH-nál a 84dB...54dB, ami nem mindegy), rátesz +3dB tartalékot, levonja a szigetelőanyag csillapítását.

 

Amúgy azért kérdezek most, mert mielőtt építészt fogadnék, szeretném látni, hogy nagyságrendileg mibe kerülnének az egyes opciók.

 

Ha elég a 3cm, akkor kiváló!

Már csak egy kérdés: van érdemi különbség az EPS, vagy az üveggyapot közt? (Austrotherm L2 30 ill. Isover Tango/TDPS)

 

 

Előzmény: KömKel (51560)
KömKel Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51566

Mivel tudom ki irta a másik szakmailag teljesen megalapozott hozzászólást, ezért még nem aggódok az elmeállapotom miatt :)

Előzmény: Mekk Elek ezermester (51565)
Mekk Elek ezermester Creative Commons License 2013.01.30 0 0 51565

Ha két hasonló tartalmó bejegyzés között (a hosszához képest) csak rövid időkülönbség van,

akkor simán feltételezhető az átfedés.

Ha viszont fél óra vagy több van közöttük, akkor utána kell olvasni a tudathasadás kritériumainak :)

Előzmény: KömKel (51564)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!