38 cm tégla van pár helyen de van ahol vert fal meg vályog is igazi mekk elek fal amikor eset vmely por ho kimértem 120 cm re olvadt el a faltol a járdán
Volna egy kérdeésem szeretném szigetelni a házamat idén csak nem tudom hanyas legyen rátéve én szeretnék 20 cm-t rátenni mert nem nagy a felület kb 120 nm de mindenki lebeszél rola "mert az 4,5,7,8 cm böven elég a 10 is csak pénz kidobás" . Füteni meg vegyes kazánnal fütök csak sok macera van vele föleg nagy hidegbe.
Persze ebben igazad van,én is így gondolom,hogy a fűtésszámla sem mindegy! Azért gondoltam arra,hogy az egész problémás falat széltől szélig és az ablak alatti részt is megcsinálnám,függetlenül attól,hogy penészes,vagy vízes - e!
Tehát én nem csak azt csinálnám meg ahol penészedés van hanem akkor már az egész falat is! A penészedést úgy kell elképzelned,hogy a sarokban az aljától a plafonig és onnan minden irányban 20-20cm! Tehát nincs szó több 10m2 - ről!
De az,hogy nézne ki,hogy felrakok a falra szigetelést,mondjuk amit belinkeltem / 4,5cm - es / 1-1 táblát! A fal további része pedig maradna úgy!Eleve szintkülönbség lenne!
" A belülről történő hőszigetelés rétegrendjét és munkavégzés lépéseit a kezdés előtt beszéld meg egy profi szakemberrel is! "
Mire gondolsz itt pontosan? Te tudsz ebben segíteni,esetleg valaki?
A legtöbb honlap a hirdetésekből tartja fenn magát, ezért bunkóság bármi módon akadályozni a böngészőnkben a reklámok megjelenését.
Ennél csak kevés nagyobb bunkóságot tudok elképzelni, amely felülírja az előző bunkóságot:
- amikor a suttyó kreatív "művész" csak sok megbyte méretű flash animáció formájában képes megvalósítani önmagát, nagy ívben leszarva azt, hogy ezáltal a hordozó honlap megjelenési idejét akár tízszeresére is megnöveli,
- amikor a suttyó marketinges a fenti pofátlan méretű bannert szó nélkül elfogadja a "művésztől" és lazán beilleszti a honlapba,
- és amikor döglusta lapgazdák leszarják, hogy a fenti szokás miatt a honlap letöltési ideje nagyságrenddel növekedett, vagy pl a reklám kiszolgáló rendszer meghibásodása miatt a hasznos honlap tartalom sem elérhető hosszú órákon át.
off / köszönöm,köszönöm.....ez a flash.... szuper - olyan lett a gépem, mint a villám !! az a másik mit tud ? /nem vagyok számitógépes tudor/ lehet privibe is.....kösz / on
"Na ez a kérdés,hogy elég csak azt a két falat szigetenem vagy nem?"
Szerintem az összes olyan négyzetcentimétert kell hőszigetelni, amely mondjuk külső mínusz 10 fok esetén harmatponti hőmérséklet alá süllyed, függetlenül attól, hogy az elmúlt 35 évben volt-e rajta penész akár fél percig is.
Szerintem ezen részeken kívül nem KELL hőszigetelni semmit a penész miatt**.
Azokat a felületeket, amelyek soha nem hűlnek harmatpont alá (pl a fal többi része), azokat a felületeteket nem kell hőszigetelni a penész miatt. Lehet, de nem kell.
A belülről történő hőszigetelés rétegrendjét és munkavégzés lépéseit a kezdés előtt beszéld meg egy profi szakemberrel is!
(**mindettől fügetlenül nem csak penész létezik a világon, létezik fűtésszámla is, amely nem 11, de még 19 fokos falfelület esetén sem mindegy, tehát én a helyedben elgondolkodnék, hogy csak a penész-e az ellenség, vagy esetleg hozzácsapjuk a TIGÁZ-t is ;)
Ami biztos, a vízszintes mennyezetszakaszon és a függőleges falakon tényleg jogos a 20 cm, helyet sem foglal, így is fogok tenni.
Ez a teljes tetőtér belső síkjainak cirka a fele, ezzel biztos előrébb leszek.
A maradék 50 %-os (ez kb 50 nm) ferde mennyezeten, ahol a szaruközökbe megy a szigetelés, viszont a 20% rontó hatást nem egészen értem, mert ha ténylegesen 15 %-nyi helyen vannak a szaluk, és ott a szigetelőképesség a felére esik vissza (nem 20, hanem 10 cm gyapotnak megfelelőre, akkor összesen 100 nm-nél a 100 egységnyi hőszigetelés helyett:
- 85 nm-en 85 egységnyi
- 15 nm-en 7,5 egységnyi (mert itt a fele a hőszigetelő képesség)
Itt a 7,5 egységnyiből még vonhatunk le a stafnik miatt, de ha 5-ös stafnik vannak 50 cm-enként, akkor az is csak 10%, még akkor is, ha ott egyáltalán nincs szigetelőképesség nem? Így 6,75 egység marad, de kerekítsük le 5 egységnyire.
Ez összesen még mindig 90 egység nem?
Tehát 10 % a rontó hatás.
Rosszul számolok?
Tény, hogy hülye vagyok hozzá :-)
De ha neked van igazad, és 20% a rontó hatás, akkor 50 nm-es felületen 3000 ft lenne az éves fűtésbeli különbség?
Ez mondjuk semmi, főleg hogy nálunk fatüzelésű cserépkályhák lesznek, amibe gyakorlatilag ingyen lesz a fa.
A nyári klíma a fontosabb, de ott meg az a helyzet, hogy fent csak hálószobák lesznek, az meg a mostani házunkban is bevált, hogy lefekvés előtt bekapcsoljuk negyed órára a klímát, éjjel meg szellőztetünk.
A kolléga írta :
" Aki nem akar helyet vesziteni a még +5 cm miatt, akkor érdemes legalább az alsó réteg gyapotot 0.035-ösből felrakni a 0.044-es helyett" Ez a lambda érték? Amit mi vettünk, azé 0,039, ha jól tudom.
Még egyszer köszönöm a kimerítő választ, és a rétegrend leírását is!
Van ez az adverticum nevű hirdetési felület, amit persze minden oldalnál legelőször próbál betölteni a rendszer. Tegnap óta mindegyik böngészőnél, bármelyik gépen percek alatt töltötte csak be a fórumot. Gondolom valamit félregépeltek a kódjánál... (nem vagyok informatikus, csak józan paraszti ésszel jöttem rá, hogy ennek a betöltése lassitja be az oldalt)
Köszönöm, ez megnyugtató, nem akarom magam felesleges költségekbe verni, marad a sima páraáteresztő tetőfólia.
Természetesen fóliát mindenhova gondoltam.
Közben rájöttem, hogy ha akarnék, akkor mind a 200nm cserép alá kellene hőtükrös, mert nem sokat ér, ha a fele tetőfelületen bemegy a sugárzó hő a cserép alá, ugyanis az egész felület átjárható a légrés miatt...
Azért csak 5 cm lesz a belső, mert nem szeretném nagyon leszűkíteni a teret, egyébként is elég szűkös a tetőtér, másrészt talán azért a 20 mm-es hajópadlónak sem olyan rossz a szigetelőképessége mint pl. egy gipszkartonnak. A fűtésszámla annyira nem aggaszt, mert gyakorlatilag ingyen fűtök.
Pont a két évnyi visszaolvasást szerettem volna elkerülni a kérdéseimmel :-)
Az a lényeg, hogy ez az aljzatbeton réteg "ússzon" a lépéshanggátló rétegen, tehát a válaszfalaid KÖZÉ kell ezt berakni a szigeteléssel együtt.
Falazott válaszfal esetén nem nagyon tudsz akusztikai elválasztást csinálni a födémtől, viszont az aljzatbetont peremszigetelő sávval el kell választanod tőle, hogy a lépéshang ne tudjon a válaszfalakra terjedni, és onnan lefelé a födémen.
Ha gipszkarton falaid lesznek, akkor ott van lehetőség az alsó profil alá rugalmas réteget betenni, ami akusztikai csillapitóként működik. Természetesen a peremszigetelés itt is kell.
Annyiban van egyébként egy kis keveredés, hogy minél nagyobb tömegű a födém, a súlyánál fogva annál jobb léghanggátló, viszont annál rosszabb lépéshanggátlás szempontjából.
Normál szerkezetű épületeknél a 2-3 centi lépéshanggátló réteg kielégiti a kopogóhanggátlási igényeket.
és mi az eljárás akkor, ha nem akarom kivinni a talpszelemenig, mert minek, hanem csak a 90cm használható belmagasságig lenne a lépéshanggátlós aljzat a jelenlegi födémen?
Mivel zárom le a szélét? Szegélyszigetelés+beton mellé?
Nincs érdemi különbség a kettő között, de az EPS-t azért szeretik jobban használni, mert problémamentesebben elhelyezhető, valamint nem ázik szarrá a betonozáskor.
Simán fogja a födém súlyozott lépéshang nyomás szintjét (ami a PTH-nál a 84dB...54dB, ami nem mindegy), rátesz +3dB tartalékot, levonja a szigetelőanyag csillapítását.
Amúgy azért kérdezek most, mert mielőtt építészt fogadnék, szeretném látni, hogy nagyságrendileg mibe kerülnének az egyes opciók.
Ha elég a 3cm, akkor kiváló!
Már csak egy kérdés: van érdemi különbség az EPS, vagy az üveggyapot közt? (Austrotherm L2 30 ill. Isover Tango/TDPS)