Most nem tudom milyen fékkar van rajta de sejtésem szerint műanyag, akkor az is csere, e kapcsán az merült fel bennem, hogy esetleg kombinált FÉKVÁLTÓKARt vennék, csak itt meg azt nem tudom, hogy ettől még a váltót ugye nem kell cserélni.
Mondjuk az első váltóhoz egy fokozatmetes kar van és igen nehezen is működik, ez hogy javítható, váltó csere, vagy egy kar csere fokozatosra, és egy jó tisztitás elég neki? A hátó váltó kifogástalan :) ez is valami:)
Elnézést, hogy alap kérdéseim vannak, de kb 1 éve ültem újra bringára, és a sajátomon kisebb javításokat karbantartásokat megcsináltam, de cserék még nem kellettek. Ami nagyobb dolog volt az meg szervíz, de sajnos 2 szervízzel is volt rossz tapasztalatom. Olyan érzésem volt mintha minden áron rám akarnának beszélni dologkat, de lehet, hogy én vagyok túl negatív nem tudom.
1. Volt ahol azt mondták, hogy le kell cserélni a hátsó váltómat mert régi...hozzáteszem, hogy hibátlanul működik, miért kellene lecserélnem. Vélemény?
2. A másik helyre bevittem a gépet, mert láttam, hogy el van repedve több láncszem is, valószínűleg azért mert nem kezeltem le túl alaposan a tél beköszöntével és szétmarta a só, de lehet ilyen volt már mikor megvettem használtan tavaly, mindegy mondom, akkor legyen csere, mert több szem is repedt volt. Erre azt mondta a szervízes, hogy semmi akadája, de a hátsó fogaskoszorút is cserélni kell hozzá. Mondjuk ezt még el is tudom hinni. Vélemény?
Egyenlőre, amivel csak lehet próbálok én megbírkózni, hosszú távon biztosan megéri.
A tandem kerékpár egynél több személlyel a nyeregben a magyar szabályok szerint nem közlekedhetne közúton, ugyanis kerékpáron tilos felnőtt utast szállítani.
Szerintem uj bowden+haz az muszaj hozza, es ha muanyag a fekkar, akkor az is. Arra figyelj, hogy a legtobb fek 110mm hosszu, de vannak rovidebbek, amikkel baj lehet a sarhanyo elferese tekinteteben szempontjabol.
A multkor pont ezen gondolkoztam el. A rendor belemkot mondjuk mert nem leszallva kanyarodtam balra, es tortenetesen lakott teruleten belul vagyunk, ahol szabad. En mondom jelentsen fel.
Ha tenyleg feljelent, akkor persze nem lesz semmi, mert nem kovettem el semmit. Viszont en feljelentem hamis vadert.
Ha nem jelent fel, akkor meg arra is van valami jogi tortenet, hogy feljelentessel fenyegetozni az valami zsarolas fele, utanna kellene neznem.
Elhatároztam (megvonással fenyegettek:) ), hogy kicsit rendbeteszem barátnőm kerékpárját, tegnap szétszedtem a kormány nagyon lötyögött kitisztítottam, bezsíroztam, beállítottam, szépen mozog, és nem lötyög már. Csak azért írom le mert egyáltalán nem volt nehéz a dolog, úgyhogy mindenki fogjon bele bátran normál, nem ahead-es rendszerű jó régi bringa, szerintem van vagy 20 éves, maga a szerelés nem volt több fél óránál.
Ezután gondoltam megnézem a fékeket (v-fék), és azt az érdekes dolgot fedesztem fel,hogy a fék két szára (nem tudom mi a hivatalos neve amibe a bovden csatlakozik, és a tengelyen mozog), nem valami tömör anyag, hanem mintha lemezből lehhe hajlítva, de gyári az látszik, gonodlom ez valamilyen jó régi típus. Ez még nem is lenne baj, de nem csak a rendeltetés szerű írányba mozog hanem lögyög a tengelyen 2 - 3 milimétert, amitől a fékezésnek elég furcsa hatása van. Arra gondoltam, hogy lehet, hogy le kellene cserélni, kérdéseim ezzel kapcsolatba:
Vannak ezek az olcsó tíusok, ezeket érdemes venni? Havi néhány használat, nem túl komoly terhelésről van szó. PL:
Illetve az lenne még a kérdésem, hogy tudok-e olyan boltot esetleg (13. kerben lakom), ahova érdemes menni vásárolni. A webshopokba nem nagyon éri meg ilyesmit venni, több a postaköltség, mint az alkatrész.
Ha cserélem akkor a bovtend is kötelező cserélni, vagy ha az jó állapotban van maradhat?
"A félárnyékos fázis kezdete és a teljes árnyék megjelenése a holdperemen 19:22-kor még a horizont alatt találja a Holdat, amely már kissé kicsorbulva kel fel a horizonton. A keleti országrészben a holdkelte 19:35-kor, a nyugati felében pedig 18:45-kor lesz. A Föld árnyéka 20.22-kor lepi el teljesen a Holdat, majd ettől számítva 50 perc múlva éri el az árnyék közepét, azaz a legsötétebb részt. A teljes fogyatkozás 22:03-ig tart, majd 23:03-ig a részleges fázisnak is vége lesz. Újabb egy óra elteltével már a félárnyék is levonul kísérőnk felszínéről."
Szvsz inkább az, aki a jármű irányát és sebességét szabályozza, és nem pedig az, aki aki/ami a meghajtáshoz szükséges erőt adja.
Pl ló/ lovas kocsi/ hajtó konfiguráció esetében senki sem vitatja, hogy a jármű vezetője a kocsis, ő nem ihat(na) alkoholt csak a lova.
De ugyanez van szvsz az alkohol meghajtású gépjárművekkel is. Én még nem hallottam sohasem, hogy a masinát birságolták volna meg alkohol fogyasztása miatt...
Érdekes KRESZ-kérdést kaptam ma, de nem tudtam válaszolni.
Szabad-e ittasan kerékpározni a tandem hátsó ülésén?
Az első gondolatom az volt, hogy ha vakon szabad, akkor miért ne? Talán utasnak számít.
A második gondolatom, hogy bár a kormányt és a féket nem kezeli, de a hajtóművet igen, és az is a vezetés része.
Meg most az jutott még eszembe, hogy a KRESZ leírja az utas szállításának szabályait, abban a tandem hátsó ülése nincs benne, tehát ilyen értelemben nem szállított személy a hátsó. De akkor a vakok szabályosan ülnek ott? (Nem akarok egyet se leszállítani, félreértés ne essék, jó, hogy legalább ez a lehetőségük megvan a sportra.)
Sziasztok. van valakinek tapasztalata VDO HC 12.6 pulzusmérős órával kapcsolatban? Vagy úgy álltalánosságban a VDO computerek megbízhatóak?
Most van egy extra gagyi computerem ami már haldoklik, és van külön egy pulzusmérős órám biciklis tartóval. A Garmin Edge-ről egyenlőre lemondtam (anyagi okokból :D) így össze kívánom gyúrni egybe a két eszközt :)
abból a szempontból fasság, hogy ha egy erdőőr büntet (ha egyáltalán elkezd szórakozni valakivel), akkor azt az erdőben kerékpározásért teszi, ami nem 3e.
meg nincs meg a csekk, mert kimosta...hahh, nekem meg a ferrarimat lopták el pont tegnap, forgalmival-kulcsokkal együtt...
Ettől én még nem zárnám ki teljesen a dolgot, rendőröktől is hallottam már sokszor ennél nagyobb faszságokat, és el tudom képzelni, hogy vannak olyan buzgó erdőőrök is, akik azt hiszik, az ilyesmi is rájuk tartozik. Kíváncsi lennék rá, hogy mi igaz belőle.
Nekem idén év eleje tájban volt ilyen esetem. A Merida visszahívta az S-presso típus villacserére, mert bekerült egy rossz sorozat villa a biciklikbe, és úgy döntött a gyár, mindegyiket ingyen kicseréli. A nejem nem ért rá, így én vittem el a biciklijét. Nos, amikor kimentem a bringáért, egy rossz mozdulat, és beállt a derekam (néha előfordul). Ha már megbeszéltem a bolttal, megpróbáltam elmenni. A biciklire támaszkodva ki tudtam tolni az utcára, és miután felültem rá, különösebb gond nélkül eltekertem az Örsre. Hazajönni busszal sokkal fájdalmasabb volt.
Idén nagyszerű időnk volt, ezt el kell ismerni. Ennek ellenére a hosszútávos mezőny idénre mintha ismét fogyott volna. Kár érte, kezdenek ezek a hosszúk egyszemélyes időfutamok lenni.
- kis edzéselmélet A szokásos éves rutinnal készültem a megmérettetésre, íme a recept.
Heti 2-4 munkábajárás (2x40 perc, 100-as pulzus),
Általában keddenként megvadítom a hazautat egy kis Óbuda-Virágosnyereg-Határ nyereg kitérővel, ez plusz 40 perc, 300-400m szint. A felmenetel miatt ebben mindenképpen van egy 15 perces erős szakasz. Vagy egyben (ahol a Buda Maraton ment fel a Csúcs hegyre a téglagyár felől), vagy két részletben (országútival a Virágosnyereg utca + Erdőalja út-Virágosnyereg).
Csütörtökön tájbringa, a CsTSz (lásd http://www.mtbo.hu , ez itt a reklám helye :-) ) erőnlétem fő alapja, egyúttal külső kényszer az önsanyargatásra. Mellesleg igen jó szórakozás. Helyszíne válogatja, mennyit edzést jelent. Általában 1 óra bemelegítés a rajtig, majd egy óra igen intenzív testmozgás, a pontoknál térképnézegetős rövid pihenőkkel.
Idén még futottam is, hátha sok sár lesz idén és tolni-cipelni kell a bringát. Heti 3-6 km simán összejött.
Hétvégén általában nem bringázok.
Naszóval, miután ilyen szépen felkészültünk a 6-8 órás menetekre, mindig jön a csodálkozás. Lássuk.
- A verseny
Annyit mindenesetre elhatároztam, hogy folyamatosan és sokat fogok inni, a görcsveszély miatt.
A rajt után az aszfalton nem éreztem magamban az erőt, de azért haladgattam. Az első frissítőt szokás szerint kihagytam, két kulaccsal indultam el, Basica Sport porral bekeverve.
Az Ördögoldallal sem volt gond. Miután kipipáltam, örültem, hogy a combomban nyoma sem volt a túlzott megerőltetésnek, amiből görcs alakulhatna ki. Viszont hideg volt. Nem fáztam a rövid szerelésben, de a combom és térdem el volt merevedve.
Bánkúton jó sokat (2:25) álltam, de ezt így is terveztem. Félbanán, itóka, kulacstöltés, láncot olajoztam a hozott készletből.
Kísérleteztem. Nagymező előtti aszfalton próbáltam ki először a gurulós technikát. Ez úgy néz ki, mintha egysebességes versenyző lennék, gurulgatok cseppformában, ahelyett, hogy kicsit felegyenesedve tekerjek és küzdjem le a légellenállást. És tényleg működött a dolog, szépen közeledtem az előttem lévő tekerős pároshoz. (Váltós bringával valószínűleg csak egy bizonyos lejtés + erőnlét párosra lehet ideális az elmélet)
Nemsokára jött a frissítőpont Nagymezőn, itt is álltam egy percet.
Levált a középtáv (sajnálhatják), a hosszútáv mesés részei következtek. Egy kis sziklakert (ez után szerelt Henger defektet). Egy kis zöld növényfal kétoldalról. Hosszan. Olyan, hogy az előtted lévő útból mindig csak annyit fogsz fel, mint a Guitar Hero gyorsabb meneteiben a közeledő színes karikákból. És ezt az élményt csak a mezőny alig 7-8%-a élvezhette. Jajj.
Kezdett melegedni az idő, én is kezdtem magamhoz térni. Egyre jobban mentem. Legalábbis jól éreztem magam.
A 65. km-nél a "Varróház" frissítő felé itt-ott megint kipróbáltam a lejtőngurulós taktikát, és megint beértem két kollégát. Érdekes, mindenesetre. A frissítőn megint álltam egy percet, persze, akiket imént előztem meg, megint visszaelőztek; ezeken a frissítéseken lehet, hogy gyorsítani kellene. Bár az is lehet, hogy ennyi pihenő márpedig jár nekem.
Aztán a sok ivás miatt muszáj volt egy kis "technikai" szünetet tartanom, egészen megkönnyebbültem.
A Mész-völgy frissítőjét kihagytam, így nem tudtam meg, mi volt az idei menü. Ez volt az utóbbi két év emlékezetes tábortüzes-kolbászos pontja!
Hamar eljött a 92. km: Szarvaskő. De még előtte a Berva-völgy aszfaltján vezettem egy jóízűt két srácnak, azt hittem, hogy majd a Szarvaskő felé való kis terepes átvágáson meglesz ennek a böjtje, de aztán hármunk közül bőven elsőnek értem be a frissítőpontra.
Szarvaskőn megint álltam majdnem két percet, ittam, töltöttem, olajoztam, persze mindenki visszaelőzött.
De sebaj, az utolsó frissítőig Szomjas Csukáig bőven visszavettem a pozíciót, ennél a frissítőnél meg sem álltam; sőt a katonasírok utolsó emelkedőjén még befogtam egy versenyzőt. A célig vezető lejtőn pedig már csak arra ügyeltem, hogy ne érjen hátulról meglepetés. De ilyen veszély nem fenyegetett.
Maradt még gulyás, vettem a "Magyarok söre" standján pár házisört (imént ittam meg egy jászdózsai Köleses sört, hát én ebből még fogok szerezni az biztos!)
- Ennivaló Ennivaló = zselék, amiket vittem, előrelátás híján mindig vettem itt-ott egy keveset, ezért aztán a megszokott powergel mellett kipróbálhattam két másik terméket is. 2 x Powergel zselé (41g, 455kJ), állaga átlagos 2 x Nutrixxion Energy Gel zselé (40g/db, 508kJ), nagyon sűrű, elsőre meg is lepődtem rajta. 3 x High5 EnergyGel (38g 368kJ), szinte inni lehet, igen könnyen fogyasztható. A kiszerelés elég kicsi. 2 x Ca+Mg tabletta kombó. Talán idén nem is kellett volna, de inkább nem próbáltam ki.
- Technika Eddig Racing Ralph volt elöl, de a tavalyi szezon óta nem vettem le, és kezdett kopni. Ezért a versenyre egy Maxxis Crossmark 2,1 került fel, először használtam, és hát nem rossz gumma. Hátul maradt a Racing Ralph 2,25 felállás.
- Statiszikák Sok-sok statisztika, amit szeretek mazsolázni, mert ha már van Garmin 705 GPS kütyü meg számítógép, ó mennyi időt el lehet ezzel tölteni edzés helyett :-)
Nos, hát én faluban nőttem fel, és ugyan nem vagyok rá büszke, de ennek a tételnek a valóságtartalmát saját magam is megállapítottam. :) (Az ominózus estére odáig emlékszem, hogy felültem a bringára. :)