Keresés

Részletes keresés

locsi-pocsí Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84378

Hasonlóan jártam Yamaha 25 HP-val! Karburátort kellett alaposan kipucolni és megszünt a problémám!!! Felvette a fordulatot és megy mint az álom!!! Karburátorok tisztitása az első!!!!!Tisztitás után sem megy Csepelen Csepregihez kell fordulni!!!!! Semmit ne állitgas el!!!

Előzmény: stralis480 (84373)
lapar Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84377

Stralis480:

a mondat nem neked szólt, hanem L_ámának, aki holmi forellézéssel akart kibújni a válaszadás felelőssége alól :-)

(alul látható, hogy mire válaszoltam)

 

egyébként gugli a barátom, megnéztem a kompresszió dolgot, nem mondtam nagy hülyeséget.

Előzmény: stralis480 (84373)
lapar Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84376

Azért, ha a szerelők mondanak valami okosságot, azt add közre, még ha off is! 

Bár nem off, mert a motorcsónakban is csónakmotor van. :-)

Előzmény: L_áma (84375)
L_áma Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84375

A csereperiódus felénél nem tehet ilyet az olaj. A háromszorosánál esetleg. Egy ilyen szivattyút úgy szokás méretezni, hogy az elégséges mennyiség többszörösét tudja szállítani. A felesleget eltolja a nyomásszabályzón. Felére, harmadára, negyedére kellene csökkenni a szivattyú teljesítményének, hogy egy meleg olaj ne tudja az elvárt nyomást produkálni.

Vagy a motor veszteségeinek kellett volna többszörösére nőni.

Egyrészt, a motor nem zajos, nem sokat futott, nem eszik olajat, másrészt akár szivattyú, akár olaj, akár csapágyhézag okozná, fordulat emelésre javulni kellene a helyzetnek, nem pedíg romlania.

Az aggasztó hang akkor jött csak, ha teljesen kigyulladt a lámpa. Ez a hang minden motorból előjön, ha elfogy az olajzás.

Előzmény: Sz.G.E270CDI (84374)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84374

Ha a szivattyú jó, olajszint jó, gomba jó, akkor menjünk tovább. :-) Bizonyos km. ill. üzemóra után behozza a hibát. Általában rövid távon nem, papás vezetésnél sem. Sajnos ha "elfárad" az olaj, ill. jól felmelegszik, csökken a kenőképessége, tehát 1 híg lötty lesz, eléri azt a pontot a szivattyúd, hogy nem tud megfelelő nyomást előállítani, és jönnek a gondok.

Reméljük, hogy csak ez a baj, nem szakadt le semmi, ami részleges dugulást okoz, és ezért nincs megfelelő nyomásod, kenésed. Azért az a "hang" kicsit aggasztó.

Előzmény: L_áma (84328)
stralis480 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84373

Igen sejtem mi a jó de gondoltam rákérdezek ha már van ez a fórum. Nem akarok magam okoskodni, hátha valaki jártasabb ebben a kérdésben.

Előzmény: lapar (84372)
lapar Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84372

Azért kompresszió abban is van, gondoltam tudod, nagyjából mi a jó.

Nekem az rémlik, hogy kb. 8 kell, hogy egyáltalán beinduljon.

Előzmény: L_áma (84364)
stralis480 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84371

Üresjáratban próbáltam viszont volt már vizen is és ott pedig még 2000-ig sem pörgött terhelés alatt. Ezt úgy értsd, hogy elindultam, aztán a kikötőt elhagyva koppra toltam a gázkart de valahol 1500-2000 között (ford. mérő szerint) megállt. Visszahúztam a gázkart alapra, néhány másodperc mulva újra próbáltam, az eredmény ugyanaz volt. Viszont ami érdekes, hogy azon a max. fordulaton amire képes, szépen simán, egyenletesen jár, perceken keresztül mentem vele így.

Előzmény: bowdy (84370)
bowdy Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84370

Sebességbe kapcsolva próbáltad kiforgatni vagy üresben?

Ha jól gondolom a dt-nél is van fordulatszám tiltás üresben, és az kb olyan fordulaton tilt, mint amit emlitesz.

Előzmény: stralis480 (84369)
stralis480 Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84369

Az a helyzet, hogy ez a vétel nagyon nagy lutri volt, persze az eladó mondta, hogy nagyon faszán megy de szinte biztosra vettem, hogy kamu van benne. Hordóba volt lógatva a motor, el is indult elég könnyen, de a próba ennyiben meg is állt. Mivel nagyjából fele árat kérte mint amennyiért mentek akkor ezek a masinák, sőt még kicsit alkudni is tudtam, a szívás borítékolható volt. Ez akkor realizálódott először, mikor észrevettem,hogy a gyertyák nincsenek meghúzva, illetve, hogy a szivató mágnestekercse hol működik, hol nem. A gyertyák egyébként tiszták, a hézag jó, szikra van, cseréltem benzin szűrőt, a szivató nem gond, működtethető kézzel is. Alapgázon szépen megy, illetve egy gondolatnyit feljebb tekertem, így most fülre is szebb. Aztán amikor kicsit hagyom melegedni, majd próbálom felpörgetni, 2-2500-nél vége van. A hajócsavar gyári méret annak utána néztem. 

Egyébként most így néhány kommenttel gazdagabban, próbálok bízni benne,hogy valamelyik szenzor csinálja a gondot, nekem ez vészüzemi állapotnak tűnik miután a fordulatszám határ állandónak mondható.

baada Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84368

a letiltas es benzin/szikra hiany megkulonboztetheto konnyen. az elso pont ugyanazon a fordulaton teszi minden esetben, de addig megy minden normalisan (ez 2000 volt nálam) a masik esetben egy bizonyos tartományban vhol elfogy a motor, de addig folyamatosan csokken az ero. mindkettore jellemzo h. kezdetben csak akkor ha csillagok epp ugy allnak majd egyre stabilabban produkalja a hibat.

ha viszont vmi blokkion beluli fizikai baj van (tores, kopas...) , akkor majdnem olcsobb venni egy masikat, mint ezt eletre kelteni, foleg ugy ha blokkban elhervadt a cucc, akkor a hajtas se lehet mar tul fickos

Előzmény: stralis480 (84363)
baada Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84367

akkora csiga fizikailag nem fer el ami ennyire visszafogna

 

Előzmény: L_áma (84366)
L_áma Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84366

Hülye kérdésnek tűnik, de nem is túl régen volt ilyen:

 

Jó csiga van rajta?

Előzmény: stralis480 (84363)
L_áma Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84365

Az eladót megkérdezhetnéd. Oké hogy eladta ócsón, de őszintén mondja meg volt valami a motorral?

 

Azzal a kompresszióval mennie kellene. De megy-e mind?

 

Az nem árthat meg, ha a porlasztókat szépen átmosod, kipucolod.

 

Szikra van-e mindegyiken?

 

Ha benzinbaj, azt ......... az fülre jellegzetes. Azt gyakorlott fül meghallja sok-e, vagy kevés.

 

Ha tiltás van, az máshogy hallatszik, mint mikor az üzemanyag fogy el bizonyos fordulat felett.

Előzmény: stralis480 (84363)
L_áma Creative Commons License 2017.12.04 0 0 84364

Én? Én a forellénél megragadtam.

Előzmény: lapar (84362)
stralis480 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84363

Csak mondaná má' -:)

Előzmény: lapar (84362)
lapar Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84362

Mint mondtam, nem értek a Suzukihoz (se), de nekem  az rémlik, hogy a 10 körüli az jó.

Az meg + öröm, hogy egyformák.

Majd L_áma olvtárs megmongya a tutit.

Előzmény: stralis480 (84361)
stralis480 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84361

A mért kompresszióról mi a vélemény?

Előzmény: lapar (84359)
stralis480 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84360

Hagyd már hát az a baj, hogy én se:))

Előzmény: lapar (84359)
lapar Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84359

Akartam is rákérdezni, de gondoltam nem értek én az ilyen nagy Suzukihoz... :-)

Előzmény: baada (84357)
stralis480 Creative Commons License 2017.12.03 -1 0 84358

baada, igen, a vezeték a helyén van. Azt mondod ez okozhaja a problémát?

Előzmény: baada (84356)
baada Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84357

most nezem mit krampacsoltam le... szoval nekem az egyik olaj mero adott hibas jelet, amelyiknek rozsaszin a madzagja, lehuztam a csatit es öröm, bodotta (annyit elkovettem, h. az olajtartalyon kivul megjeloltem az olajszintet, es parszor raneztem h. fogy-e az olaj. fogyott, nyugtaztam h. csak a jelado halt meg)

Előzmény: baada (84354)
baada Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84356

ha meg rajta van a szenzoron, akkor huzd le tyukbelet, akkor az mar nem fog hibas erteket adni

Előzmény: stralis480 (84355)
stralis480 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84355

Annyit tudok,hogy a hengrfej tetejében a hőmérséklet szenzor kuka és a víz is gyönygyözik mellette, úgyhogy "átmenetileg" le lett szilózva. Viszont a vizet keringeti rendesen és nem melegszik, új az impeller.

Előzmény: baada (84354)
baada Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84354

nagyobb dt-ben ha vmelyik, olaj vagy hutes ellenorzo hibat jelez, akkor 2000-nel nem forog tobbet. egyesevel huzd le az erzekelok csatijat, talan megoldodik (nekem az e mero a rogyik olaj mero a rozsaszin madzagos produkalt ilyet)

Előzmény: stralis480 (84353)
stralis480 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84353

L_áma pont ezért írtam,hogy van e ötlet mi a rák baja lehet. Esetleg a kérdés feltevés kicsit szerencsétlenre sikeredett.:)) Mértem kompressziót, 10-10.5 mindhárom henger, nem tudom ez mennyire jó vagy nem jó. Egyébként a sztorihoz hozzá tartozik, hogy tulajdonképpen vakon vettem meg hajóstól,utánfutóstól mert nagyon "versenyképes" volt az ára, olyannyira, hogy számítottam is rá, hogy lesz valami nyűgje. Egy 18 lábas teknő amit hajtania kéne ennek a motornak de sajnos egyelőre nem teszi.

Előzmény: L_áma (84343)
L_áma Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84352

Oké, befogtam. :)

Előzmény: stralis480 (84351)
stralis480 Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84351

Itt vagyok kedves topik társ,érdekelnek is a válaszok de sajnos az elmúlt 6-7 órában más dolgom volt.

Előzmény: L_áma (84348)
L_áma Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84350

Lehet. Azért írtam, hogy: "nekem furcsa"

Előzmény: lapar (84349)
lapar Creative Commons License 2017.12.03 0 0 84349

Lehet, hogy csak pesszimista. Én is jártam már úgy, hogy feltettem egy kérdést, aztán nem is gondoltam, hogy gyorsan jön válasz, csak másnap néztem rá.

Vagy nem sürgős neki, nem akar holnap csónakozni :-)

Előzmény: L_áma (84348)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!