Hasonlóan jártam Yamaha 25 HP-val! Karburátort kellett alaposan kipucolni és megszünt a problémám!!! Felvette a fordulatot és megy mint az álom!!! Karburátorok tisztitása az első!!!!!Tisztitás után sem megy Csepelen Csepregihez kell fordulni!!!!! Semmit ne állitgas el!!!
A csereperiódus felénél nem tehet ilyet az olaj. A háromszorosánál esetleg. Egy ilyen szivattyút úgy szokás méretezni, hogy az elégséges mennyiség többszörösét tudja szállítani. A felesleget eltolja a nyomásszabályzón. Felére, harmadára, negyedére kellene csökkenni a szivattyú teljesítményének, hogy egy meleg olaj ne tudja az elvárt nyomást produkálni.
Vagy a motor veszteségeinek kellett volna többszörösére nőni.
Egyrészt, a motor nem zajos, nem sokat futott, nem eszik olajat, másrészt akár szivattyú, akár olaj, akár csapágyhézag okozná, fordulat emelésre javulni kellene a helyzetnek, nem pedíg romlania.
Az aggasztó hang akkor jött csak, ha teljesen kigyulladt a lámpa. Ez a hang minden motorból előjön, ha elfogy az olajzás.
Ha a szivattyú jó, olajszint jó, gomba jó, akkor menjünk tovább. :-) Bizonyos km. ill. üzemóra után behozza a hibát. Általában rövid távon nem, papás vezetésnél sem. Sajnos ha "elfárad" az olaj, ill. jól felmelegszik, csökken a kenőképessége, tehát 1 híg lötty lesz, eléri azt a pontot a szivattyúd, hogy nem tud megfelelő nyomást előállítani, és jönnek a gondok.
Reméljük, hogy csak ez a baj, nem szakadt le semmi, ami részleges dugulást okoz, és ezért nincs megfelelő nyomásod, kenésed. Azért az a "hang" kicsit aggasztó.
Üresjáratban próbáltam viszont volt már vizen is és ott pedig még 2000-ig sem pörgött terhelés alatt. Ezt úgy értsd, hogy elindultam, aztán a kikötőt elhagyva koppra toltam a gázkart de valahol 1500-2000 között (ford. mérő szerint) megállt. Visszahúztam a gázkart alapra, néhány másodperc mulva újra próbáltam, az eredmény ugyanaz volt. Viszont ami érdekes, hogy azon a max. fordulaton amire képes, szépen simán, egyenletesen jár, perceken keresztül mentem vele így.
Az a helyzet, hogy ez a vétel nagyon nagy lutri volt, persze az eladó mondta, hogy nagyon faszán megy de szinte biztosra vettem, hogy kamu van benne. Hordóba volt lógatva a motor, el is indult elég könnyen, de a próba ennyiben meg is állt. Mivel nagyjából fele árat kérte mint amennyiért mentek akkor ezek a masinák, sőt még kicsit alkudni is tudtam, a szívás borítékolható volt. Ez akkor realizálódott először, mikor észrevettem,hogy a gyertyák nincsenek meghúzva, illetve, hogy a szivató mágnestekercse hol működik, hol nem. A gyertyák egyébként tiszták, a hézag jó, szikra van, cseréltem benzin szűrőt, a szivató nem gond, működtethető kézzel is. Alapgázon szépen megy, illetve egy gondolatnyit feljebb tekertem, így most fülre is szebb. Aztán amikor kicsit hagyom melegedni, majd próbálom felpörgetni, 2-2500-nél vége van. A hajócsavar gyári méret annak utána néztem.
Egyébként most így néhány kommenttel gazdagabban, próbálok bízni benne,hogy valamelyik szenzor csinálja a gondot, nekem ez vészüzemi állapotnak tűnik miután a fordulatszám határ állandónak mondható.
a letiltas es benzin/szikra hiany megkulonboztetheto konnyen. az elso pont ugyanazon a fordulaton teszi minden esetben, de addig megy minden normalisan (ez 2000 volt nálam) a masik esetben egy bizonyos tartományban vhol elfogy a motor, de addig folyamatosan csokken az ero. mindkettore jellemzo h. kezdetben csak akkor ha csillagok epp ugy allnak majd egyre stabilabban produkalja a hibat.
ha viszont vmi blokkion beluli fizikai baj van (tores, kopas...) , akkor majdnem olcsobb venni egy masikat, mint ezt eletre kelteni, foleg ugy ha blokkban elhervadt a cucc, akkor a hajtas se lehet mar tul fickos
most nezem mit krampacsoltam le... szoval nekem az egyik olaj mero adott hibas jelet, amelyiknek rozsaszin a madzagja, lehuztam a csatit es öröm, bodotta (annyit elkovettem, h. az olajtartalyon kivul megjeloltem az olajszintet, es parszor raneztem h. fogy-e az olaj. fogyott, nyugtaztam h. csak a jelado halt meg)
Annyit tudok,hogy a hengrfej tetejében a hőmérséklet szenzor kuka és a víz is gyönygyözik mellette, úgyhogy "átmenetileg" le lett szilózva. Viszont a vizet keringeti rendesen és nem melegszik, új az impeller.
nagyobb dt-ben ha vmelyik, olaj vagy hutes ellenorzo hibat jelez, akkor 2000-nel nem forog tobbet. egyesevel huzd le az erzekelok csatijat, talan megoldodik (nekem az e mero a rogyik olaj mero a rozsaszin madzagos produkalt ilyet)
L_áma pont ezért írtam,hogy van e ötlet mi a rák baja lehet. Esetleg a kérdés feltevés kicsit szerencsétlenre sikeredett.:)) Mértem kompressziót, 10-10.5 mindhárom henger, nem tudom ez mennyire jó vagy nem jó. Egyébként a sztorihoz hozzá tartozik, hogy tulajdonképpen vakon vettem meg hajóstól,utánfutóstól mert nagyon "versenyképes" volt az ára, olyannyira, hogy számítottam is rá, hogy lesz valami nyűgje. Egy 18 lábas teknő amit hajtania kéne ennek a motornak de sajnos egyelőre nem teszi.
Lehet, hogy csak pesszimista. Én is jártam már úgy, hogy feltettem egy kérdést, aztán nem is gondoltam, hogy gyorsan jön válasz, csak másnap néztem rá.
Vagy nem sürgős neki, nem akar holnap csónakozni :-)