Az szép, hogy legalább te ápolgatod azt a távoli időfutam pályát. Megyek majd én is, csak ne jöjjön szemből ismerős:-).
Berci fiam este tízkor jelezte, hogy felmegy a HHH-ra holdfogyatkozást nézni. Azt hittem, hülyéskedik, de nem.
Kezdhettem felszerelni az erősebb fényű lámpám, meg hátra a villogóját és tényleg elindult haverjával. 11-kor még a ház előtt voltak, mert a haver első lámpája lötyögött. Éjfélkor a hegyen beszélgettek és valamikor egykor jött haza.
Teleholdas előtt bemelegítettem, ez nálam szokatlan, mondhatni.
Útbaejtettem a Pilismarót-futamodat is, a tavaly júliusi felmérőmhöz képest több mint egy perccel voltam gyengébb. Na nem baj, most kezdődik a maraton-szezon, innen már csak javulás következhet.
A Batthyányi térig 93km-re 28 feletti átlag jött ki, hát jól elfáradtam, még azon is gondolkoztam, hogy felmenjek-e a társasággal holdazni a HHH-ra. De aztán annyi ismerős jött össze, hogy belevágtam.
Így a reggeli munkábamenéssel együtt 123km, 5ó20p jött össze, szerintem benne van pályafutásom top 5 napi távolságában.
Kíváncsi vagyok, vajon két pihenőnap elég-e a szombati Crosskovácsi-ig, mert a múlt vasárnapi Dobogóköves 75km után nem volt elég annyi.
Látom már, hogy ma ell kell zarándokolnom erre a hírös Árpád utcára.
Amikor legutóbb arra jártam, akkor még egy eléggé lepukkant kis utcácska volt, évek óta a közepén felmart és helyre nem állított autóúttal (gáz/villany/telefon/szennyvíz, ki tudja mi okból), elhanyagolt bicikliúttal (kavicsok, sóderhalmok, kukák - mikor mi a divat). Teljesen meglep a tény, hogy ott még útpadka is van állítólag, ráadásul szintkülönbséggel (a déli oldalán talán, de az északin abszolút nem rémlik). Ezek szerint rendberakták volna végre az az utcát?
Viszont való igaz, amit bátyó ír: kötözni való bolond, aki arra bringázik, amikor két kedvezőbb alternatíva is ajánlkozik:
- 71-es főút a sima utak kedvelőinek (nincs tiltó tábla)
- gyerektáboron keresztül, azoknak akik nem szeretnének rengeteget mászni hegynek felfelé
- tankol havi 50ezerert, azzal befizet evi kb 300ezer adot
- teljesitmenyado mennyi is? legyen evi 30ezer
- negyevente vesz egy ujautot, annak az araban afa meg regado osszesen mondjuk 2.5 milla, az evente kb 600ezer
hat ez mindosszesen evi max egy milla, es mindenutt fole becsultem. erre veri a nyalat? es azok a bringasok mit csinaljanak, aki ennek tobbszorose adot fizetnek evente? azok bringazhatnak autopalyan?
Csak szólok, hogy itt mindenki melózik, fizeti a járulékokat a jövedelme után, és nagyrészünk jogosítvánnyal, saját autóval rendelkezik.
És a legfontosabb, hogy nem kötelező autót fentartani, autóval járni, tankolni, és fizetni az autózás költségeit, senki ne hivatkozzon erre, mert mi kerékpárosok, senkit nem kértünk/köteleztünk erre.
Mondok egy példát. A történet szereplője vagyok én, 2002 óta van jogsim, vezettem eleget, de valahogy a kerékpár a szenvedélyem és a közlekedésem eszköze. Szeretem és pont. Van egy barát, 17 éves kora óta jogsija van, vezetett is bőven. Céges autó, miegymás. Most is sokat jár azzal. De egyszer előkerült a haver régi bringája, hogy át tudjon menni a csajához. Majd rájött, egész jó kis edzés, + eljut A-ból B-be. No meg, hogy el tud menni sörözni is vele. A minap pedig tekertünk az Üllői (akkor már a saját bringájával, vett egyet ugyanis) úton, és megálltam egy pirosnál, hátulról rámszólt mit csinálok, és miért nem megyek át, ő ugyan nem fog megállni minden pirosnál.
Tehát adott két ember, ebből mindkettő jogsis, egyik mindig bringázik, másik csak néha (de már néha melóba is), ellenben az, aki többet vezet autót, szabálytalanabb. Hogy is van ez?
A vitatott útszakasz Balatonakarattyán az Árpád utca. Ez egy belső utca minimális autóforgalommal. Ha csak annyival lenne szélesebb az úttest, mint amilyen széles a mellette bicikliútnak kinevezett aszfaltcsík, akkor nem is lenne szükség bicikliútra, mert mindenki szépen elférne a másik mellett. De szerintem így is.
Egy kis "hibája" mégiscsak van az utcának: A vízcsaptól kezdődően van egy kellemesen csábító lejtése, ami miatt különösebb belefekvés nélkül 45-50-re gyorsulhatsz, és mivel a végén ellaposodik, ezért fékezés nélkül lassulsz vissza normális tempóra. Ez az a felhőtlen gurulás, amit egy normális biciklis a világ kincséért ki nem hagyna, márpedig a bicikliút éppen erre kényszerít, különösen, ha azon szembe is jön valaki. Ezért a kerékpáros forgalom ezen a szakaszon úgy néz ki, hogy az emelkedőn felfelé haladók a bicikliutat használják, a lefelé gurulók pedig az úttesten osztoznak az autósokkal, ha szükséges.
Nem értem Otyik problémáját. Ha onnan ment el, akkor még nem aludhattak a lányai. Ha oda ment, akkor egy perc múlva egyébként is fel kellett volna keltenie őket. Ha pedig semmi dolga nem volt ott, akkor tényleg, mi a bánatot keresett ott, és miért nem a 71-est, vagy a 711-est használta autós útvonalnak? És ahogy feljebb írom, az az úttest még így is megfelelően széles, hogy a autó és egy felfelé kínlódó kerékpáros különösebb anyázás nélkül elhaladjanak egymás mellett.
Áá, Andor, hagyd a francba. Ez a ceruzabél már az outi tpoikban is feltünt, ott is mókázott egy kicsit, hogy kin, mikor, miért fog áthajtani, elmagyarázta SzeZonak (érted, pont Szezonak, kurvajó:)) hogy hány méter egy kilométer, miután kitombolta magát, szomorúan megállapította, h. nekünk kerékpárosoknak anyázós stílusunk van, aztán lekopott. Itt is ez lesz, most a tombolós szakaszban van.
"kötelező kresz oktatás, és kemény bírságolás, ha nem tartják be" - Ebből a bírságolás már megvalósult. Olykor nappali lámpahiányért, csengő és küllőprizma hiányáért is. Máskor meg komolyabb okból. Egy ideje ezért nem járok a 400-as úton...
"Én egy szűren azt nem értem, hogy Ti kerékpárosok, mit akartok??? -természetesen fizetni azt nem. gondolom." - Ugyan már. Ha nem épülnek kötelezően használandó kerékpárutak, hanem az esedékes felújításkor kap egy kerékpáros nyomot az út jobb széle, az szinte semmibe nem kerül (külön). A kerékpársáv sem valami borsos beruházás: talán az a sárga festék, amivel leválasztják, kicsivel tartósabb (és kicsivel drágább), mint az, amivel a járdát szokták megfelezni - és mégis mennyivel alkalmasabb a kerékpározásra! Legalábbis az ide írogató, forgalomban edződött biciklisták számára.
"Éppúgy mint a rokik. Legyen akadálymentes minden, legyen rokiparkoló, meg minden xar. De ki fizeti???" - A rokkantak akadálymentes közlekedésének lehetővé tételét az EU is megköveteli. A kerékpárosokét kifejezetten nem. Ha meg igen, pl. a Margit hídra felvett támogatás ügyében, akkor nagy ívben tesz rá, ha utólag megváltoztatják a beruházást a kerékpárosok kárára. Hát ilyen hátszelünk van nekünk.
Az autósok között is megvan a renitens 5%, csak őket könnyebb megtanítani a kreszre.
Mert míg a pofátlan autóst, simán visszatolom a sávjába ha nem tudja, hogy kell közlekedni, addig a kerékpárost nehezebb jó útra terelni, mert hamar megdöglik, és az utós meg megy a sittre. Így marad az anyázás.
Egyszerű a megoldás. A 71-s úton kell tovább menni a bicajjal. Akarattya vége tábláig nem tiltja semmi. Az általad említett szűk úton szerintem csak a helyiek bóklásznak meg az eltévedt turisták. Az ide irogató bringások nemigen.