Azt szeretném kérdezni, hogy van e olyan köztetek aki Alsónémedi környékére jár sárkányrepülni ?
Jelenleg csak annyit tudok, hogy korábban a Roncs Ranch nevű helyről szálltak fel, most már (egész pontosan kb. 2007 óta) 1-2 km-rel odébb egy tanyán van a felszállóhely.
"Őrűltek "világa ez is.... Én ma a jeges Tiszán tologattam a stégem, itthon meg lovat etetgettem. Utóbbiakra ilyenkor is jó felszállni, mert melegvérűek ugye. Lovon még soha nem fáztam.....
Más: Kezdenek a dolgok egyenesbe jönni. Még 2-3 hét és sínen leszünk. Akkor pedig kezdek! Gyakran elképzelem az autómban hogy akkor ........most..... felemelkedünk..... Alig várom!
ESténként meg tervezgetem hogy lehet kivitelezni a vízre és szárazföldre is használható madarat. Beer-ci
Köszönöm! Ez tényleg jól esik, ha ilyen visszajelzések jönnek arról, amit szeretsz csinálni, és tényleg csinálod is! Sokszor felmerül az a szó, hogy "Ingyen", pedig el sem hiszitek, hogy ez nem így van!Nagyon sok utasomnál -leszállás után- jön a kérdés MOSOLYOGVA- és ez a kulcs szó-:mivel tartozom? Én:már semmivel, meg is fizetted!
Hétvégén repültem, mit mondjak dermesztő élmény volt. Felszálláskor levegő bent tart, nehogy lejegesedjen a plexi és kb 60 sec. kifúj kb 100 méter magasság, ekkor látás zéró. Jégvirág a plexin, hű-ha ebből akár mi is lehet gondoltam, hogy lássak felnyitom a sisakom plexijét, mínusz 10 'C kint még nagyobb gáz. Ez igen! Na iskolakör leszűkít 32-es bal 3-ban és le. MOST!
Hangárban veszem le a sisakom -megérkezik a fiam- Apa! úgy nézel ki mint a Joker a Batman-ben.
Valóban arcomra fagyott a vigyor. Hát ilyen idő volt repülni a hétvégén.
Saját kis reptere,hangárja van a háza körül,egy igazi repülős birtok.
Nem nagyon divat az alföldön Ballószög-Matkópuszta-Jakabszállás-Kecskemét négyszögben(itt van a 100 emberre kivetitett legtöbb reptér ..)ingyenes repülésre invitálni embereket,pedig sokszor ez az egyetlen módja e sport megszerettetésének,megismertetésének..
Köszi! Ma én voltam a második. Igazán így képzeltem el az első találkozásom a repüléssel. Ez a baráti hozzáállás, a miliő, a tudás, a tapasztalat, egy dolog miatti elhivatottság az, ami megragad egy kezdőt. Ebből ma én mindent megkaptam. Hát így lesz valakiből , valaki által, valami. Én biztos hogy Attilánál fogok megtanulni repülni, meg annál jóval többet. Mégegyszer köszönöm. Megyek! Beer-ci
...és HUSSSSS! Köszönet és soha el nem múló hála Filus Attilának, Filairportnak! Ilyen egy igazi úriember. Ahogyan önzetlenül meghívott az első élmény repülésre, amilyen türelmesen bevezetett a repülés világába, amit ott láttam, tapasztaltam és éreztem, az mind-mind nem fér bele a fórum keretei közé :-)
Bárki aki most ezt olvasod: ha azt hiszed tudod mi a szabadság, akkor ülj fel egy sárkányra, célozz meg egy felhőt, lógasd bele a lábad, ÉREZD, és utána beszéljük meg még 1x mi az az igazi szabadság! Szavakkal leírhatatlan, ezt garantálom neked!
Köszönöm szépen, Attila! Az idődet, a türelmedet, az elindítást a saját UL pilóta jogsi felé. Alig várom, hogy a leendő saját gépemmel repülhessek át Hozzád. Találok rá alkalmat, hogy viszonozzam a mai szívességed. Nagyon szépen köszönöm! V.Péter, Békés
Én benne vagyok :-) Pár családi programot még át kell ütemeznem, mert szombaton a mórahalmi fürdő volt a hétvégi cél, és az asszony előre megvette a belépőjegyeket. De addig is érdeklődés szinten megkérdezheted Filairportot, hiszen ez egyedül rajta múlik. Részemről akkor is meg fogom keresni személyesen, ha nem lesz repülős idő a közeljövőben, mert kíváncsi vagyok pár kérdésben a véleményére. Ha nem most hétvégén, akkor a jövő héten. V.Péter
Filairport, köszönjük a lehetőséget! Igazán nagylelkű ajánlat, amelyet szívesen és köszönettel elfogadunk. Éppen ez az a hozzáállás, amely nagyon tettszik ebben a sportban. Eltároltam a számod, mindenképpen keresni foglak, akár repülős idő lesz a közeljövőben, akár nem. Üdv: V.Péter, Békés
Szia! Hát én már nagyon várom hogy tudjunk egyeztetni egy délutánt. Én biztos meglátogatlak! Bár ne a tél jönne...már belekezdenék. De még a hajóm is vízen van, és úgy illene belekezdeni egy új hobbiba, ha a másik renben van. Igyekszem.
Kecskemét környéken repülök és többször is olvastam,hogy sokan a sötétben tapogatóznak az oktatás és a gépvásárlás avagy maga a repülés területén. A Kiskun Repülő Egyesületben repülök-Ballószög- és foglalkozom oktatással gép adás-vétellel. Mi feladatunknak érezzük, hogy a repülést népszerűsítsük, megszerettessük az érdeklődőkkel. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy meghívjam minden repülés iránt érdeklődőt vagy leendő pilóta társamat egy 5-10 perces repülésre, hogy át élje azt az élményt amit a motorossárkány nyújt. A repülés természetesen díjmentes. Várunk mindenkit szeretettel!
Szofista, mindent köszi! Felírtam amit javasoltál. Közben nem tétlenkedtem ma délután: felkerestem egy helyi pilótát, megtapogattam a gépeit, és levezetésképpen voltam kint a békéscsabai reptéren is megnézni pár fel és leszállást Rotax 582 motorokkal. Ja, és megrendeltem Bede Tibor: Motoros ultrakönnyű repülés, sárkányrepülés könyvét a hideg napokra tanulni. Amit ma hallottam: apolló trike, apolló szárny, rotax 503 motor, együtt kb 7-800.000Ft. Illetve angol gépek is vannak hasonló árban. A saját gépes vizsga kb 100.000Ft, bérelt géppel kb 300.000Ft, várhatóan 10-15 óra repülés. Azaz ha 1-2 barátkozó repülésen túl leszek, saját gép vásárlásával hét számjegy alatt tarthatók a költségek. Jó nevű oktató is akad, csak ma kevesen voltak kint. A trabant, molzon és horizont motorokról egyaránt lebeszéltek, azóta csak a rotaxos gépeket nézegetem két üléssel. Nem hajt a tatár. Mindenesetre a négy autómból három eladó lett :-) Mindent köszönök, elindultam az úton! V.Péter
Hát… ha 50-50% az esélye nálad annak, hogy a jogosítás megszerzése előtt, vagy utána veszel gépet, én segítenék, hogy a mérleg nyelvét az MSZP, vagy a FIDESZ felé döntsd-e inkább. Szerintem akkor végy gépet, ha a jogosításod a zsebedben, és még legalább 10 órát ráhúztál, és a kínálatot is alaposan megnézted. Ha utassal is szeretnél később (pilóta-2) repülni, jobb ha egyből kétszemélyes, és nem Trabant. Amúgy, kevés sárkányon van mentőernyő ma még, másrészt – szubjektív, de leírom - a lassú (egyúttal jóindulatú) szárnyat javaslom: 17, vagy afölöti nm-est. pl. CX-MD. Ezek is mennek 75-80-nal. De hallgasd meg az oktatópilóták tanácsait. Ha nem is egyformán látják feltétlenül, azért sok lesz a közös vonás. Sok szerencsét, jó repülést!
Hát… ha 50-50% az esélye nálad annak, hogy a jogosítás megszerzése előtt, vagy utána veszel gépet, én segítenék, hogy a mérleg nyelvét az MSZP, vagy a FIDESZ felé döntsd-e inkább. Szerintem akkor végy gépet, ha a jogosításod a zsebedben, és még legalább 10 órát ráhúztál, és a kínálatot is alaposan megnézted. Ha utassal is szeretnél később (pilóta-2) repülni, jobb ha egyből kétszemélyes, és nem Trabant. Amúgy, kevés sárkányon van mentőernyő ma még, másrészt – szubjektív, de leírom - a lassú (egyúttal jóindulatú) szárnyat javaslom: 17, vagy afölöti nm-est. pl. CX-MD. Ezek is mennek 75-80-nal. De hallgasd meg az oktatópilóták tanácsait. Ha nem is egyformán látják feltétlenül, azért sok lesz a közös vonás. Sok szerencsét, jó repülést!
Akkor nem egyedül kezdő :-) Békés-Jakabszállás 140km. A távolság nem gáz, csak az időbeosztás. Munkanapokon 17:00 körül végzek a cégnél, leghamarabb 19:00 körül érnék Kecskemét, Jakabszállás közelébe, azaz kb zárásra. A hétvégék persze szabadok. Mivel nekem közel (10km) van a békéscsabai reptér, hamarabb tudok ehhez alkalmazkodni, ha rám csörög az oktató: MOST van jó idő, repüljünk egy kört. Simán 15 perc alatt odaérek. Persze még nincs oktatóm, így bármilyen megoldás lehetséges. V.Péter
A felelősség tekintetében maximálisan egyetértek, hiszen ez valóban élet-halál kérdés. Korábban felmerült bennem, hogy a (leendő) sárkány oktatómtól kérnék tanácsot gépvásárlás ügyben, és ha valamelyikre rábólint, onnantól a saját gépemmel és üzemanyagommal is repülhetnénk. Olcsóbb nem lenne, de talán úgy könnyebben megszoknám. Aztán rájöttem, hogy tanulni sokkal jobb lehet az oktató 100x jobb gépe, mint amit én elsőnek megengedhetnék magamnak.
Gyakorlatilag összefoglalva: - első az orvos (köszi a nevet!), - második az oktató keresés (folyamatban), - harmadik a sok iskolakör (a vizsga után is), - negyediknek ráérek a (be)vásárlással.
Addigra eldől, hogy Trabant helyett Rotax, egy vagy kétszemélyes, milyen gyors szárny, milyen biztonsági felszerelés (pl:mentőernyő), stb. Azt hiszem ez hasonlóan bevállalható hobbi, mint a motorozás vagy a lovaglás. Az utóbbiak nekem nem jöttek be, bár kezdetben ott is sokat lehetett "repülni" :-) Volt még 1-2 tandemes siklóernyős (utas) élményem, de ott sokkal kötöttebb a sebesség és az irányválasztás szabadsága. A repüléshez tehát mindenképpen a motoros sárkányt választom.
Mivel én is tervezem tavasszal hogy megtanulok sárkányul, esetleg összetársulhatnánk. Persze nekem közel van Jakabszállás, neked meg kellene vagy 100 km-t autózni, de azért gondold meg. Az is lehet ha ketten mennénk az oktatás is olcsóbb lenne.
Aki 500-at kér, az - szerintem – kihasznál. Koptassa bár a saját gépét (nem a Windows alattira gondolok :) ) + adja ő a benzint. A pilótajogosítás papírrészének díja aprópénz. Az orvosié is. Utóbbival kapcsolatban javaslom pl. Dr. Csergő Tibor háziorvost (Szőreg). Elmondja, mi kell.
Másrészt nagy ám az oktató felelőssége, 500-zal se kiváltható. Én teljesen nyugodt voltam az első egyedül repülésemkor, a legcsekélyebb mértékben se izgultam. Köszönhetően az oktatásnak, az előzményeknek. Végig magam mellett éreztem az oktatót (tandemmel tanultam). Viszont, egyáltalán nem szívesen lennék oktató helyében, mikor első repüléseit gyűrögeti a tanítványa.
Az árral kapcsolatban nagyon megleptél, én 500e környékére számítottam képzés + papír oldalról. Másrészt amióta a motoros sárkányok irányába tapogatózom, szinte mindig pozitívan csalódok. Csupa barátságos ember, megfizethető árú használt gépek, rengetek élménybeszámoló fenn a neten. Gyakorlatilag a garázsban porosodó kihasználatlan kabrióm árából tavasszal már iskolaköröket repülhetek egy oktatóval, ha átengednek az orvosin? Ugyanaz az ár, de nagyon más a feeling. Elvben én is csekély 20-40 órát szeretnék évente hobbi szinten repülni, ami persze könnyen változhat ha a garázsban áll egy saját háromkerekű madár teletankolva egy szélcsendes szikrázó napsütéses délután. Sokkal másabb, mint utasként sorba állni. Azt hiszem még ma keresek valakit a helyi reptéren, aki okatást is vállal. Még 1x köszi a gyors választ :-) V.Péter
Nem egyszerű válaszolni.
De megpróbálom. Én is keveset repülök, sajnos (évi 20-40 óra), de sokat kaptam a repüléstől. És sokat is adtam, mert pilóta-2 lévén majdnem mindig utassal repülök: rokonok, jó ismerős, nálam dolgozó kőműves, iskolai tombolanyertes. Sok ember velem volt először a levegőben. Az ember egy kicsit másként jön vissza, mint amilyen volt felszálláskor. Kérdés: a „csekély repülős óra” mégis hány? Nekem vannak társaim, akik nálamnál is (jóval) kevesebbet, de azt nagyon élvezik. És ők Trabanttal. Tudnod kell: a Trabant motor azért jóval nagyobb eséllyel áll le, mint pl. a Rotax. És akkor egy magasságtól függő, nem feltétlenül nagy átmérőjű körön belüli legalkalmasabb(nak vélt) placcra le kell tudnod tenni a gépet. Tehát így kell megtanulni, így kell repülni, ilyesmire kell felkészültnek lenni. Ha nagyon vágysz az önálló repülésre, bele fogsz vágni.
Hogy mi ennek az ára? Oktatófüggő. A választott oktatópilóta megmondja. De - jellemzően - 200eFt körüli. Az oktatás gyakorlati részében 10 óra levegőben (átlagosan), hogy egyedül elmerjenek engedni. Orrba-szájba iskolakörök. És még utána is, miután egyedül mehetsz. Hidd el, erre szükség van, ebben a műfajban nem fölöslegesen kell vezetni a repült órákat. A reflexeket, a tapasztalatot csak kellő mennyiségű repüléssel lehet megszerezni. És – legalább - szinten tartani. Nem ismerem a békéscsabaiakat, de azt tudom, hogy nagyon jó sárkányosok vannak ott.
Egy általános UL repülős kérdésem lenne, amire nem találtam választ a sorok között. Évente csekély repülős óra miatt megéri-e végigcsinálni egy motoros sárkány jogsit + venni egy egyszerűbb, trabant motoros trájkot? Egyszer 16 évesen már elvéreztem a vitorlázórepülő jogsi orvosiján, mert kiszédültem a centrifugából. Akkor félbehagytam a vitorlázó tanfolyamot. Most 36 évesen már többre vágyom egy góbé zárt világától, igénylem a motort és a friss levegőt. A fő kérdésem, hogy ehhez maradjak utas, vagy érdemes nyújtózni egy motoros sárkány jogsiért? Anyagilag nyilván olcsóbb alkalmanként utasnak lenni, de vajon évente kis óraszámban megéri-e a pilóta feeling? Esetleg ismertek a békéscsabai reptér környékén motoros sárkány pilótát, akit tud segíteni a döntésben? Utasként beneveznék 1-2 rábeszélő körbe :-)
Olvastam, hogy szeretnél venni sárkányt. Nos, gyakorlati tanácsokkal nem tudok segíteni, mert nem volt alkalmam végigcsinálni a tanfolyamot, azonban van egy új és hozzáértők szerint is nagyon jó gépem, ami a berepülésen kívül csak 3,5 órát volt levegőben. Szóval gyári állapotban van, kis bedöntésű fordulónál nagyobb túlterhelés még nem érte. Ennél olcsóbban biztosan nem lehetne összehozni egy hasonlót. ha érdekel, akkor a zxcv@c2.hu címen tudsz elérni.