akkor ha a szakvélemények elfogultság okán kiesnek, akkor maradnak a magán-vélemények...
kérdezzük meg "NK" keretében a zembereket, mert ők elfogulatlanok... (kivéve aki a tervezett nyomvonalon, vagy annak közelében lakik, mert ugye az is elfogult)
amúgy nem értem mi bajod van a berajzolt félkörrel (M4-M5-M6-M7-M1-10)?
az M6-10 része (akár lesz M0Ny, akár nem) kelleni fog
az M4-M5 között meg készen van 405 néven...
így az M5-M6 rész meg akkor már teljesen kézenfekvő: nagyobb távolságban kerülhető el a város, újabb kapcsolatok a csepel szigetnek, M0 déliszakaszon baleset esetén alternatív útvonal...
Te Laci, attól, hogy kivastagítod nekem, hogy a körirányú elemek hiányoznak, attól az még lehet egy baromság. A Struktúraterv ugyanis nem egy független tervezési folyamat eredménye, hanem egyszerűen összerajzolták azokat az utakat, amiket a Főmterv meg a Közlekedés kft tervezett magának bevételpótlásként, aztán ráírják, hogy struktúraterv. További viszgálatokban ezeknek az utaknak a helyére majd mindig rá fognak rajzolni egy nyilat és ráírják, hogy kapcsolati hiány. Így megy ez, én is csináltam már sok ilyet.
csak hagyták fényképezni... :-)) akkor ezért van az a világos folt a kép közepén...
látszik a kép szürke kerete is. Ha kicsit jobban tükröződött volna a kép, akkor megláttuk volna a sziluettjét is, vagy legalább a masináját, mivel szemből kapta le. :))
Váltottam e-mail címet, mivel az extra szerveren csak 25 megáig lehet levelezni és meg is telt rögtön, valószínűleg visszadobta az előbb a leveled, ezért légy szíves küldd majd újra M8 rajzot az új címre.
itt egy cikk, ami ezzel a szakasszal foglalkozik...
egy érdekesség:
az M3 és a 4-es út közti 26,5 kilométeres keleti szakaszon háromezer ingatlant kell sajátítani, ami tízezer tulajdonost érint, és van olyan telek, aminek 240 tulajdonosa van!
tegnap a 3as úton jártam, szétnéztem az M0 építésen:
- a 3as útnak azt a 400mes szakaszát, ahol az M0 keresztezni foga, most helyezik ideiglenes nyomvonalra...
(érdekesség, hogy a terelőútba körforglamat is építenek: feltételezem azért, hogy a terelőút nyomvonalát keresztező építési forgalom baleseti kockázatát csökkentsék...
- az eredeti 3as nyomvonalba ezután fogják beépíteni az M0 aluljáróját...
- a 3as út túloldalán a hévet is a mostani hosszú hétvégén helyezik ideiglenes terelő vágányra, ott is aluljáró épül az eredeti nyomvonal alatt
- a 3as út és a csömöri szabadság út között (1,5-2km) viszont még alig csináltak valamit.
itt több tucat hétvégi házikó van a nyomvonalban, egy részüket már letúrták, de elég sok még a helyén van.
ráadásul itt még elég komoly földmunkákat kell végezni, mert itt egy domb van és vagy 6-700 m hosszan 14m bevágásban fogják vezetni a pályát...
(kételyeim vannak, hogy ez a szakasz meg lesz-e év végére...)
A folytatás a szabadság úttól ÉNY felé gyakorlatilag szerkezetkész...
A nyomvonalrajzhoz annyit hozzátennék, hogy az érdi szakasz és néhány egyéb is kint van a BME K épületében (Unitef cuccok mind). Szóval érdekes a dolog.
nagyon frankó a cikkben lévő nyomvonalrajz (pláne, hogy hossz szelvénnyel van kombinálva)
(csak tudnám, hogy ezeket, mi a fenéért dugdossák... :(((
roadrunner, akár ez is mehetne a gyűjteménybe...
már fenn van a gyűjteményben, csak az előbb zárójelben írtam.
Én eddig azt sem tudtam, hogy hosszszelvényekkel kombinált térképek is készülnek, mármint hogy egy képen van a kettő.
Úgy látszik ránk marad a közpénzből tervezett és közpénzből épített utak nyomvonalrajzainak felkutatása. Látod, még egy újságírónak se adták oda fájlban a tervrajzot, pedig neki előjogai vannak hozzánk képest, csak hagyták fényképezni. Vagy lehet, hogy attól tartott, hogy ha esetleg mégis fájlban küldenének neki valamit, akkor annak a térképnek a felbontása újságcikkes lenne, azaz gyenge.
nagyon frankó a cikkben lévő nyomvonalrajz (pláne, hogy hossz szelvénnyel van kombinálva)
(csak tudnám, hogy ezeket, mi a fenéért dugdossák... :(((
roadrunner, akár ez is mehetne a gyűjteménybe...
(múltkor írtam az unitefnek, hogy az M0 keletiszektor hosszszelvénnyel kombinált nyomvonalrajzát neme tudnáke elküldeni, vagy a weboldalukra kirakni...
Igen, nekem is feltűnt, hogy nem 2x2 sávos autópálya, hanem 2x3 sávos autópálya az eredeti keresztmetszete M0-nak. Csúnya elírás, de magához képest azért most szépen teljesített így is...
A háromszintes dolgot el lehet sütni, mert egy csomóponthoz tartoznak, de azért ez nem az igazi, az nyilvánvaló. Máshol is van alagút és felüljáró közel egymáshoz mégsem sütik ezt el. Nem is baj egyáltalán, csak ne az ár mellett hozzák ezt szóba.
Az M0 alatt nem fért volna el egy négysávos 6-os (M6) út? A 6-os út M0 körgyűrűn belüli része most is négysávos. Nagytétény úgysem ússza meg a 6-os út négysávosítását, mivel aki a 6-os bevezetőn jön, pár év múlva nem biztos, hogy rá fog menni a 2x3 sávos autópályaként is túlzsúfolt M0-ra arra a 3 km-re az M6-ig, hanem a rövidebb régi 6-oson fog menni, ami 2x1 sávosként szintén nem fogja bírni sokáig. Nagytétény meg végképp be lesz kerítve.
Ha az M0-n M6 és 6-os úti csomópontok között megszűntetnék a leállósávot (ami még nem is létezik :) és 2x4 sávos út lesz, akkor viszont még lehet húzni egy darabig a régi 6-os úttal...
A Metallochemia területével nem nagyon lehetett volna mit kezdeni, így legalább "hasznosult". Egy hiba volt a cikkben, az M0 2x3 sávos lesz ezen a szakaszon. Az Angeli úti keresztezés miatt el lehet sütni 3 szintesnek. Az Angeli út van a "földszinten", az M0 az "emeleten", és az M6 a "tetőtérben". Az M0-6 sz. főút keresztezésénél nincsen akkora hely, hogy oda bevezethették volna az M6-ost. Így maradt ez a megoldás.
Az, hogy az M6 az M0 nagytétényi csomópontjába végződik az a XXII. kerület döntése volt. Ők kérték, hogy ne a mostani 6-os legyen 2*2 sávos, mert így még jobban el lesznek zárva a Dunától.
Az M6-M7 átkötést kicsit problémásnak érzem. A 7-es és az M7 között most sincs értelmes kapcsolat, csak lakott területeken keresztül lehet átjutni. Talán annyit kellett volna, hogy akkor meglegyen az M6-M7 között a 2*3 sáv az M0-on.
A cikkben nem volt szó róla, de az érdi oldalon megjelent rajz szerint a 6-os is új nyomvonalat kap a nagytétényi és ófalusi csomópont között. Ez megvalósul vagy "elfelejtődik"?
Tényleg látszik, hogy ilyenkor nincs miről írni. A cím is tipikusan indexes. A cikk viszont végre jónak mondható, végre körüljárta a dolgokat.
Az azért látszik, hogy rosszat nem akar írni az útépítőkről, különben elzárják az információs csaptól előle. Így legalább megengedték, hogy fotózzon (!) magának térképet. (Feltettem én is az új oldalamra.)
A másik, hogy aki olvas a sorok közt és megnézi a térképet, látja szó sincs háromszintes csomópontról, mert a mélyvezetésű Barackos út vagy 100 méterrel odébb van, a majdnem már korrektebb meghatározás. A címben azért mégiscsak a háromszinttel próbálják eladni a cikket.
Mondjuk nem is hiszem, hogy emeletes csomópontokkal kellene versenyre kelnünk bárkivel is, főleg ha megoldható másképp.
Alapvető bajom mégis inkább az úttal van, főleg az elejével. 41 milliárdért (és két és fél éves késéssel) építenek egy 8 km-es utat, ahol gyorsan nemigazán lehet majd menni, eleje nincs illetve 3 km-en keresztül az M0-ra van terelve a 6-os út. Kiszámította valaki, hogy az M0 ezt bírni fogja-e? Még a kiszélesített M0 sem fogja bírni sokáig... Persze tudom, nem mindenki a 6-os bevezetőről megy majd az M6-ra (én sem), de azért ez akkor is gáz.
Nekem sokkal észszerűbbnek tűnt volna a 6-os kiszélesítése az M0 után és ha marad még pénz, akkor a M6-osról M7-esre kifelé egy átkötés valahol Érd és Tárnok után akár 2x1 sávval is elsőre és ha még mindig maradna pénz, akkor az M7-esről M6-osra kifelé és építenék egy átkötést keresztbe az előzővel. Szerintem még mindig olcsóbb lenne, mint ilyen olcsó ingatlanokon keresztül 41 milliárdért utat építeni és több problémát oldanánk meg vele. Azt nem tudom, a Metallochemia mennyire van benne ebben az árban és melyik soron jön elő még máshol...
Makro- és mezo szinten is az egyik meghatározó elem az M0 melynek szerepe egyaránt meghatározó az autópályák és a főutak összekapcsolásában, mint a főváros elkerülésében, belterületei tehermentesítésében...
Ugyanakkor az M0 csak kis mértékben alkalmas a budapesti szektorok közötti kapcsolatok lebonyolítására, így a struktúra, a térszerkezet meghatározó részének kell tekinteni a fővároson belüli harántirányi kapcsolatokat biztosító hálózati elemeket(körvasút sori körút, külső kerületi körút) éppúgy mint a régió határán húzódó - a régió külső határa menti területek kiegyenlítettebb fejlődését szolgáló) elemeket (M5, M6, M7, M1, 10 összekötése Esztergomig)
A sugár irányú kapcsolatokban hiányos K-i szektorban kiemelt jelentőségű az M4 megfelelő fővárosi bevezető szakasza, valamint az M3 és az M5 szögfelezőjében hiányzó – M4 (vagy a Tápió menti gyorsforgalmi út) - hálózatba illesztése.
Budapest környékének közúthálózata a fővároson belüli hálózathoz hasonlóan elsősorban sugárirányú, a kör- és harántirányú útvonalak hiánya itt fokozottabban jelentkezik. Az agglomerációban tudatosan épített, folyamatos vonalvezetésű körirányú elem gyakorlatilag nincs, a nem erre a célra épült úthálózaton az ilyen igényű forgalom levezetése nehézkes és lassú, ebből következőleg gazdaságtalan és balesetveszélyes. A hálózat hiányosságai - a Duna-hidakat is beleértve - forgalmi nehézségeket okoznak, amelyek végül is területfelhasználási és környezeti problémákhoz is vezetnek, az életminőséget és közvetve a területek értékét is befolyásolják.
Üdvözletem Mindenkinek! Szakdolgozatomat írom és szükségem lenne egy kis segítségre, remélem itt megkapom a válaszokat. Kérdésem az lenne, hogy milyen távolságban lehet tavak,folyók közelében utat építeni illeve főutak közelében milyen távolsában kell lennie a kerékpárutaknak. Előre is köszönöm Chris