Keresés

Részletes keresés

Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.28 0 0 18532

És a Szigetvári volt a Tokaji és Csorvási mellett a harmadik 600 mm nyomtávolságú GV vonal, ha persze nem tévedek...

Előzmény: kopaszhaj (18527)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.28 0 0 18531

ludad* egy pont a szántóföldön. vizesfáson pár éve jártam, ott még volt élet.

 

* ludad áloomásról van szó, gondolom. ludadpuszta innen egy km-nyire van, az lakott.

Előzmény: Törölt nick (18530)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.28 0 0 18530

"Tavasszal kellene egy emléktúrát szervezni és megfaggatni az idős embereket."

 

Szóljatok ha iylesmit szerveztek én is mennék.

 

Biztosan tudjátok, de az AEGV töltésére tavaly nyáron bicikliút épült Békéscsaba-Békés között. Békésen és környékén próbáltam keresni a kisvasút nyomvonalát Békésen egy komplett vasbeton híd is áll még a pálinkafőzdénél még a iparvágány kapujának a maradványai is megvannak. A Tavasz utca elején pedig a töltés is megvan még egy helyen. Érdekes lenne Vésztő felé bejárni a nyomvonalat van-e még valami látható nyoma, il. h hol vezetett a nyomvonal pl. Vizesfás és Ludad hogy néz ki ma (gondolom sehogy elnéptelenedtek valszeg).

Zolas Creative Commons License 2011.02.28 0 0 18529

A Vas megyei Benkeháza(major) kisvasútjáról tudsz -e valamit?

Előzmény: V43 1279 (18526)
Zolas Creative Commons License 2011.02.28 0 0 18528

De kár, hogy éjszaka túráztunk ott!

Előzmény: -d.p- (18523)
kopaszhaj Creative Commons License 2011.02.28 0 0 18527

Ilyen csemegék is vannak még az egykori nyomvnalon... Délután szkennelek néhány szelvényt a GV-ről. (engem meg érdekelne ez az utasítás :-) )

Előzmény: -d.p- (18523)
V43 1279 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 18526

Szia!

 

Régen volt kisvasút Szigetvár-Dencsháza-Szentegát ill. Szigetvár-Ranódfai elágazás-Bánfa között. Valószínűleg az előbbi vonal egyik maradványával találkoztál.

Előzmény: -d.p- (18523)
Remete mh. Creative Commons License 2011.02.27 0 0 18525

Mk48,2015

Kecskemét 1961.08.26-tól
Oroszlány 1963.07.13-tól
Hűvösvölgy 1964.04.27-től Gy.126-260. 1964.04.02
Kecskemét 1965.07.28-tól Gy.124-2390/965. IV. 1965.08.15
Nyíregyháza 1968.09.30-tól


Előzmény: Felek Ferenc (18521)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.27 0 0 18524

És ráadásul 1959/1960 menetrendben már nincsenek a vésztői helyi motorosok.

Előzmény: Törölt nick (18505)
-d.p- Creative Commons License 2011.02.27 0 0 18523

Hátha valaki tud segíteni!

Még tavaly az Ormánságban bóklászva találtam Dencsháza környékén ezt a hídfőszarűséget.Akkor nem tudtam hova tenni.

Most kaptam egy GV utasítást,amiben szerepel egy Szigetvár-Okorág kisvasút.Elképzelhető,hogy a hídfő ennek a része volt?

Esetleg valakinak térképe róla?Még néhány hónapig járok a környékre,jó lenne célirányosan felderíteni.

 

A hídfő egy vízfolyáson

A kisvasutak listája

Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.27 0 0 18522

Jól hitted, megvan. Én kérek elnézést...

Előzmény: Törölt nick (18505)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.27 -1 0 18521

Érdekes, a ,2015 nálam is Orosháza fh. van állomásítva! Átvettem volna a fals információt?

 

MÁV Mk48,1001 –

MÁV Mk48,1002 – 1960. Békéscsabára

MÁV Mk48,1003 – 1960.XI.4. Békéscsabára

MÁV Mk48,2010 – 1960.X.31. Békéscsabára, de még ez évben Szegedre

MÁV Mk48,2015 – 1961.VII.26. Orosháza, de még ez évben Nyíregyházára

MÁV Mk48,2030 – 1961.XII.14. Békéscsabára

MÁV Mk48,2032 – 1961.XII.14. Békéscsabára

MÁV Mk48,2037 – 1961. Békéscsabára

Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.27 -1 0 18520

Egy visszaemlékezésből tudhatjuk még meg azt is, hogy Békéssámson-Kaszaper-Mezőhegyesi elág. útvonalon előfogatolt, azaz dupla C50 mozdonyok továbbították a répavonatokat.

Előzmény: gyoparOHs (18518)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.27 0 0 18519

Köszönjük, ezek nagyon érdekes és értékes információk.

Előzmény: gyoparOHs (18518)
gyoparOHs Creative Commons License 2011.02.27 0 0 18518

56-57-es évekből már nekem is vannak emlékeim a vonalról. Sokat jártunk Kaszaperre nagyszüleimhez,meg néha tovább Kovácsházára rokonokhoz. Gőzösöket láttam még, de nekem úgy rémlik, hogy a személyek már C50 -esek voltak.Gőzős volt azon a répás vonaton is melybe nagyapám rakta a cukorrépát Kaszaperen- EZ úgy  60 -61-ben lehetett

 Mk48.ast mindig kaszaperen láttamazokkala szép nagy 4 tengelyes kocsikkal, Oh.és Mkháza kőzőtt csak azok akis rővid 2 tengelyesek jártak.

 Egyszer azonban Oh-in feltüntek ezek a kocsik Mk 48-al !Ez 1963 után lehetet egy nagy havas télen. ( ugyanis  ekkortájt kőltőztünk az állomás kőzelébe és minden nap itt mentem jöttem a suliba a sinek mellet ) Valószinü, hogy valami hó frász miat került erre a  Mk 48-ast  a nagy kocsikkal, tőbbet se láttam erre őket.

Pedig az Indóház első számában azt irták ,hogy volt már erre.  "AZ Mk48 2015.ös életútja. A mozdonyt 1961-ben gyártották GYőrben. Mütanrendőri próbáját 1961. augusztus 28-án tatották Orosházán, az AEGV vonalán .

 

 

 

Előzmény: Felek Ferenc (18515)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.02.26 0 0 18517

Igen, akkor ezek szerint "kissé" félreértettem :)

Előzmény: Felek Ferenc (18516)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.26 -1 0 18516

Egy Indóházas cikk lesz, amiben társszerző vagyok, talán erre gondoltál.

Előzmény: Nyírség IC (18514)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.26 -1 0 18515

Véleményem szerint 1956/1957-ben a teljes Mezőkovácsháza-Orosháza vonal át lett gombolva i-re, kivéve az n részeket. Nekem csak az 1956-os tervezet van meg "Komlósfecskés" topictárstól. 1960-ig gőzüzem volt a vonalon, a C50 motormozdonyok a GVI bekebelezésével jelentek meg a vonalon. Lásd még, a vésztői bontott n sem a fővonalra, hanem a pusztaföldvári szárnyba ment. Vagy a raktári vágányt Orosházán, az is i. Hogy Mk48,1 bement -e Orosházára? Sem képem, sem eseményem nincs, ami alátámasztaná.

Előzmény: Törölt nick (18507)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.02.26 0 0 18514

Én arra gondoltam, hogy Te/Ti készítitek .  . . mintha lett volna valamelyik topikban erről szó az ott szolgált gépek kapcsán.

Előzmény: Felek Ferenc (18513)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.26 -1 0 18513

Én sem tudok róla, de pár napon belül utánnajárok.

Előzmény: Nyírség IC (18509)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.26 -1 0 18512

A  MÁV korszakban annyi volt a változás, hogy a kisebbik (tároló) csonkát ismeretlen időpontban felszedték.

 

Szolgálat volt 1958-ban:

 

Az egész vonal hosszán távbeszélő vonal volt kiépítve, az alállomások hívójelzései:

Békéscsaba AK – C

Bcs. Kossuth tér – U

Békés állomás – E

Körös híd, I. őrhely – A

Körös híd, II. őrhely – N

Ludad állomás – L

Bélmegyer állomás – M

Vésztő állomás – T

Vizesfás állomás - V

 

Vésztői épületek mibenléte is hiányos

Előzmény: Törölt nick (18505)
Felek Ferenc Creative Commons License 2011.02.26 -1 0 18511

Három jármű szolgált a "szigetvasúton, MÁV De295,5002 és ,5003 ill. Bmot 821. Gőzmozdony nem volt, de a MÁV 492,108 gőzmozdony 1960.XI.10.-én siklott is Szöllőspuszta állomáson... A De496,5001-ről sincs infó, hogy valaha is járt volna a vésztői vonalon.

Előzmény: erdőszéli (18503)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.26 0 0 18510

Nem vagyok illetékes, Felek Ferit kérdezd.

Előzmény: Nyírség IC (18509)
Nyírség IC Creative Commons License 2011.02.26 0 0 18509

Hali!

 

A vésztői fűtőházról tényleg készítettek egy kiadványt? Mikor fog megjelenni?

Előzmény: Törölt nick (18505)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.26 0 0 18508

Műholdfelvételen nézted már?

Előzmény: M47-1239 (18506)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.26 0 0 18507

A 15 km-es sebességre az lehet a magyarázat, hogy az Orosháza-Mezőkovácsháza  vonalszakasz (mint az AEGV többi vonala is) költségtakarékosságból nagyon kicsi (ha jól tudom, 10,9 kilós) sínekből épült. És az 1899-es építésű Kaszaper-Kovácsháza rész 1956-ban nem lehetett valami jó karban. Az 1926-os építésű Orosháza-Kaszaper gondolom jobb volt, az lehet, hogy 20 km/órás volt.

 

Orosházi képeken én még csak C.50-est és gőzmozdonyt láttam, de mindjárt megmondja Feri, hogy bement-e az Mk48-as a legnagyobb magyar faluba:)

(mondjuk 10,9 kilós sínen gyanús, hogy nem).

 

Még egy adalék: még az AEGV korszakban a síneket kicserélték 20 kilósakra rövid szakaszon: Kaszaper és Szöllősi major között.

 

Feri! Kaszaper és Kovácsháza között történt-e síncsere, vagy az 1899-es eredeti szálakkal tartották a frontot végig, 1969-ig? (gondolom nem)

Előzmény: erdőszéli (18502)
M47-1239 Creative Commons License 2011.02.26 0 0 18506

Ma utaztam Pápára Győrből, és ahogy a repülőtér közelében haladtunk kiszélesedett a töltés és mintha egy töltés húzodott volna be a repülőtér felé. Volt kiágazás régen 10-es vonalból Vaszar után?

Törölt nick Creative Commons License 2011.02.26 0 0 18505

Azt hittem, megvan neked a MÁV-korszaki vésztői vágányrajz is. Tehát akkor még azt nyomoznunk kell:)

 

Amikor Vésztőn jártam, nézegettem a rajzodon "Endre-kitérő" névvel jelzett helyet. Hát...

Elég szűken férhetett ott el, az út és az épületek nagyon közel vannak egymáshoz (vagy pedig az AEGV korszakban nem voltak ott az épületek). Vésztőn az AEGV felv épület hol volt? Kint a végállomáson, vagy bent a faluban?

 

A menetrendet nézegetve az jutott eszembe, hogy a vonatok és a két helyijárati vonat (azok milyen járművek lehettek ugyan...) menetrendje úgy van kialakítva, hogy sem kereszt, sem másmilyen időbeli átfedés nem volt Vésztő és Ludad között. Tehát akkor 1958-ban csak Vésztőn és Ludadon volt forgalmi szolgálat?

Előzmény: Felek Ferenc (18497)
abdhulbin Creative Commons License 2011.02.26 0 0 18504

Köszi!

A mailomhoz csak vasárnap éjjeltől férek hozzá.

Előzmény: erdőszéli (18495)
erdőszéli Creative Commons License 2011.02.26 0 0 18503

szigetvasút... a kbk adatbázisát böngészve 1960.10.01. dátummal 6 járművet helyeznek ki vésztőre. (érdekes, hogy a "híres" 496-os bobo dízel is ide került, talán mégsem vált be a nagyobb forgalomban)

 

http://kisvasut.hu/jarmulista/view_lista.php?kod=&hely=v%E9szt%F5&psz=&allapot=&gyarto=&gysz=&gyev=

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!