Keresés

Részletes keresés

Jesu Creative Commons License 2009.09.16 0 0 11321
B@sszus... Miért nem lett belőle semmi? Sikerült beszélni a jóemberrel?
Előzmény: wolf1111 (11320)
wolf1111 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 11320

Mint bizonnyal olvastad, hogy generátort keresek.

Szóval egy társaságban is elhintetttem. Erre kaptam egy tippet, hogy miért nem mégy el "Csibesz"-hez mert neki biztos van. Még a rendszerváltás után Hollandiából hurcolászta be a traktorokat, kombájnokat meg mindent, és hozott be komplett szélkerekeket is. Azok azóta is ott vannak a falu szélén egy volt TSZ udvarban, bent az istállókban meg az udvaron. Gyommal, akáccal, bodza bokrokkal benőve.

Nosza elmentem megnézni.

Valóban ott van vagy 8db kompletten. Tornyok, lapátok, gondolák, orkúpok, hajtómővek generátorok, vezérlők.

Csak itt jön a de. A legkisebb orkúp is akkora mint egy indián törzsfőnök sátra, a lapátok 30-42m közöttiek, a gondolákat nyugodtan lehetne teherautó garázynak használni, a tornyok 70-150m közöttiek.

Ki veszi ezt meg? Csak vas árában is több milla. Maj be kerül egy MÉH telepre.

 

Előzmény: erbe (11318)
wolf1111 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 11319

 Bács-Kiskun megye - Tiszakécske
Ta-fém. Tari Gyula egyéni vállalkozó
 
Irányítószám: 
6060
Város: Tiszakécske
Utca: Vásár

Házszám: 12
Telefonszám: 06/76/443-107
Telefonszám2: 06/20/4567-551
Fax: 06/76/443-107

Előzmény: erbe (11318)
erbe Creative Commons License 2009.09.16 0 0 11318
Barbárok szétrombolják a komoly generátorokat. Mondjuk, ez már megszokott dolog. Kevesen fogják közülünk megvenni a 400 kg-os generátort, akármilyen komoly.
Írja: "...20 év körüli lehet" Kinézete alapján akár 50 éves is lehet.
Előzmény: Gyula20 (11317)
Gyula20 Creative Commons License 2009.09.16 0 0 11317

A Vaterán van 170 -es fordulatú 3 fázisú áramfejlesztő.

A leírás szerint 30 kW teljesítményű.

Bár egy - két infó nem egészen pontos - az ára igen 90 eFt.

Ha valakit érdekel !!!

Üdv: Gyula

tuutuu Creative Commons License 2009.09.16 0 0 11316

Pont erre gondoltam, hogy polírozom, aztán valamit rágyógyítok.

Ezt a fényszóró javító MatrIcát még nem hallottam, gondolom autósboltban van?

 

( Persze, ha 500 HUF, kihagyom, lefújom valami lakkal, aztán "újra ki"((c) Hofi).

...:}}

Kösz !

Előzmény: Barret02 (11311)
erbe Creative Commons License 2009.09.15 0 0 11315
Láttál már mozgó érintkező nélküli relét? Én még nem!
Legfeljebb szilárdtest kapcsolót. De az nem relé!
Előzmény: m joy (11314)
m joy Creative Commons License 2009.09.15 0 0 11314

Sziasztok  !

Egy relé tipust keresek .

A hagyományos  szabvány autos relé  (4 vagy 5 lábu ) ennek a mozgó érintkező nélküli változatára   kellene egy tipus ,ami csereszabatos  vele.

Köszönöm .

Gyula20 Creative Commons License 2009.09.15 0 0 11313

Szia erbe !

Köszönöm az infókat, ennyire még sohasem merültem el a hajtástechnikában!

Rengeteg anyagot összeszedtem a bordázott stb. szíjakról.

Legjobban a sokbordás szíj tetszik.

Az nem nagyon tiszta, hogy tudok e  helyszinen összekapcsolható szíjat beszerezni.

A főtengelyt már nem szeretném megemelni , elég macerás - két fogasleces emelő

kell és utána csapágyigazítás.

Ma felszereltem a nagy tárcsát , holnap megkisérlem  centirozni.

Találtam a közelünkben egy szíjgyártó vagy forgalmazó KFt-t.

Azt hiszem meglátogatom.

Üdv:Gyula

Előzmény: erbe (11310)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.15 0 0 11312
Hmmm megvan minden anyag az oszlopomhoz,már csak neki kellene állnom....
Az alapja már A föld alatt van.
Barret02 Creative Commons License 2009.09.15 0 0 11311
JAVÍTHATÓ a felület :)
Polírpapírral felfényezed (2 perc) aztám fényszóró javító matrica.
Évekig bírja utána!
Előzmény: tuutuu (11306)
erbe Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11310
Ez a Zindex kezd egyre inkább McDouglas felügyelőhöz hasonlítani. Hozzászólás elküldése után 15 perccel még az előző állapotot mutatja.
Mégegyszer:
Ha igazán hatékony áttételt szeretnél, vegyél fogazott ékszíjat, bordás hevedert (vezérműszíj+vízszivattyú), vagy hosszában sokbordás ékszíjat (újabb autók nagyteljesítményű generátor és légkondi hajtása). A laposszíj és a hozzá tartozó méreteknél már belépnek a nagy tömegek okozta súrlódási veszteségek, sőt már a légellenállásnak is kezd szerepe lenni. Hiába tűnik olyan könnyűnek a laposszíjhajtás.
Előzmény: Gyula20 (11308)
erbe Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11309
Ilyen áttételeknél már nem a szíj hajtogatása viszi el az energiát, hanem a csapágyazás, súrlódások, sőt ilyen méreteknél már a légellenállásnak is szerepe van. Ha alacsony energiaveszteségű, mégis komoly teljesítményt átvivő áttételt szeretnél, vegyél bordázott ékszíjat, fogazott hevedert (vezérmű+vízszivattyú), vagy sokbordás ékszíjat (automata mosógépek, újabb autók generátor és légkondi meghajtás). A laposszíj, akármilyen könnyűnek is tűnik a járása, nem energiatakarékos az átvitt teljesítményhez viszonyítva.
Előzmény: Gyula20 (11308)
Gyula20 Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11308

Szia Erbe !

Talán pár éve meditáltunk azon, hogy a kihajtás milyen nagy energiát emészt el.

Most egy pár hónapra szabadultam , más projektektől . és arra gondoltam , hogy a  főtengelyre felszerelek egy 1,2m-es átmérőjű szíjtárcsát.

Természetesen a Skoda sebváltót már étépítettem , kikapcsolhatóvá.

Most első közelitésben telepitek rá egy 500W-os állandó mágneses generátort, kisérletképpen.

Aztán talán egy másfél kW-ost .

A szíjtárcsa kész - alig két hét !!

Gond a majd hat méteres laposszíj, de egy kombájnos ismerős igérte , hogy tud ilyet készíteni .

Várom a véleményedet !!!

Üdv: Gyula

Előzmény: erbe (11285)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11307

És elektronikával tölti??

Mert attól tartok, az is olyan széria, hogy élt egy évig...

 

A szomszéd kertjében vagy 5 éve működik néhány, épp most kérdeztem, mennyiszer pucolja.

Azt kérdezte:

- Miért, kéne??

..:}}

Előzmény: Barret02 (11304)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11306

Nem tudom, de az enyémben is elpukkant az akku, 400 mAh-s.

Az elektronika látszólag megy, ha berakok egy elemet, ha eltakarom, világít.

Keresek majd valahol egy másik akkut, aztán megnézem, de 500 Ft-ért túl sokat nem érdemes vacakolni, hacsak nem hobbi.

Az viszont tény, hogy a fényelem felülete ordas módon matt, meg minden dzsuva rajta van, eltávolíthatatlanul.

Tavaly raktam föl egy oszlop tetejére, fene se törődött vele, gondolom néha le kéne a koszt törölni.

Most semmilyen módon nem jön már le...

Előzmény: Barret02 (11304)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11305

Nagyon jól teszed, meg is látszik, hogy már tán 2 hónapja nem töltöttem.

Most 250 mA-nál 15.2 V. / 100 Ah.

Most lenyomok egy kisütés-kisáramú töltést, aztán kiderül, hogy sokat rontottam-e.

Annak nem örülnék, bár az autóba se mindennap döföm be a csepptöltést.

Majd csinálok valami csatlakozót, ami, ha beálltam, odamászik...:}}

Előzmény: szsrobert (11303)
Barret02 Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11304
Kerti szolár éjjelilámpákhoz" értetek?
a szolárcellája kb 2 voltot nyom,de elektronika nélkül nem akarja tölteni az 1,2 voltos akksit.Mi lehet a gond?
Előzmény: szsrobert (11303)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.13 0 0 11303
Hetente egyszer minimum, de inkább gyakrabban töltöm az ókumulátorokat.
Előzmény: tuutuu (11302)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11302

Hát igen, akkuja válogatja, az autóban levő akkum is gyöszösebb.

Meg is nézem a 100 Ah-st, most mi a helyzet ( meg régen is volt töltve, nehogy megadja magát a semmittevésben...:}}

Előzmény: szsrobert (11300)
Inoxy Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11301
Igen, meg még a csillagpontot is.
Előzmény: Jesu (11297)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11300
"tuutuu válasz | megnéz | könyvjelző 2009.01.19 07:10:55 © (8859)

Hogy ne legyen reggel akku nélkül:

A 100 Ah-s akku 30 mA csepptöltéssel 15.26 V-on áll, ennyi az önkisülése.

Figyelembe veendő, hogy ez egy vadiúj, sosem használt akku.

Továbbá: alacsonyab feszen kisebb az önkisülés, mindenesetre figyelembe kell venni, ha töltött akkut akar látni valaki..."

Nekem nem sikerült 0,1A-nél(68Ah), és 0,5A-nél(135Ah), illetve 0,22A-nél(45Ah, 135-ös harmada) lentebb menni a töltőárammal.
szsrobert Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11299
Silver Bosch gondozásmentes: én kaptam. Míg működött, jó volt, de egyik napról a másikra elhalálozott. Felbontottam a tetejét, volt benne elektrolit. Nem kell Silver Bosch. Ha veszek, olyan akkut veszek, aminek letekethető a cellafedele.
Előzmény: tuutuu (11298)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11298

Nem azt mondtam, hogy durranógázt fejlesszen, a nagy áram valóban kivégezné előbb-utóbb. Az 1 A sose. Nekem '95 óta volt 2 Bosch gondozásmentes akkum az autómban, mindegyik 2 héttel élte túl a garanciát, a harmadik meg egy hagyományos Perion, ami tavaly ősszel csutra lemerült, a fesszabályzó elhalálozása miatt, de rendszeresen töltöm, és ugyebár ez már 10 év...

A vizet pótolni kell, az tény.

Tavaly ideírtam a mérési eredményeket, mennyi áram kell, hogy az önkisülést pótolja, annál többet nem kell tolni.

Azt kell elintézni, hogy a termelt áramból csak annyi menjen az akku felé, a többi meg a terhelésre ( már ha olyan jól fúj a szél).

Előzmény: szsrobert (11295)
Jesu Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11297
Wo. Ez profi.
De mi ez a sok gyűrű?
Lehoztad a fázisokat?
Előzmény: Inoxy (11294)
MUM.21 Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11296

Sajnos szemelött vagyok és egyszerübb elémenni a dolgoknak .

 

   Üdvözlettel  MÜM.21

Előzmény: Bazarghai (11293)
szsrobert Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11295
Ha durranógázt akarsz fejleszteni, jó a nagyobb feszültség, de mi értelme pezsgetni az akkut? Nem felitatott elektrolitosnál kihullik az ólom a rácsból a gázbuborékok miatt.
Előzmény: tuutuu (11292)
Inoxy Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11294

Én így.

 

 

Előzmény: Jesu (11290)
Bazarghai Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11293
Sztem ne akarj engedélyt kérni... Ha nem adnak később még stikában sem emelhetsz tornyot, mert figyelni fognak. Mint a KGB. :)
Előzmény: MUM.21 (11289)
tuutuu Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11292

16V nagyon magas. Kocsiakkumulátorokat 14.4-ig szabad tölteni.

No, ez elemi téveszme.

1.5 A bátran mehet a 44 Ah-sba is.

Persze, ha zárt típus, akkor el kell felejteni.

14.4 V fölött nagy árammal nem szabad tölteni.

 

Csak pontosan kellene fogalmazni.

 

Az ólomakkumulátor elméleti cellafeszültsége a teljes feltöltöttség állapotában 2.7 V.

Szorozzál, az 16.2 V lenne.

Azám, csak ilyen akku nemigen van ( tavaly karácsony körül számoltam be az akkus méréseimről), a klényeg, hogy túl nagy áram ne legyen, nameg törődni kell az elektrolit fogyásával.

Előzmény: freex (11278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!