Nem tudom mekkora a folyamat jósági foka. Gondolom az említett vegyületek katalizátorként működnek a folyamatban, nem a reakció szükséges alapanyagaként. Szóval nem biztos, h nagy mennyiség kell belőlük. Ugyanezt gondolom az UV fényről is, de nem tudom mit változtathat a dipólusos vízmolekula szerkezetén. Mivel a cikk is 3-4 sor, valószínű , h csak vmi felröppent információt dobtak fel egy oldalra.
Egy szó mint száz, nem akartam én reklámozni vmi világújdonságot, csak belinkeltem, hogy lássátok elég sok kezdeményezés van.
Nagyfokú naivság egy berendezést nem az üzemi paraméterei közt járatni és ugyanakkor elvárni tőle, hogy ugyanúgy teljesítsen mint egy célberendezés.
Vegyük példának az általad említett trabi generátort: Típus 8042.421/6 Generátor feszültség, V 14 Legnagyobb áram, A 42 Üresjárati fordulatszám, 1/min 1100 Legnagyobb fordulatszám, 1/min 10000
Ebből egyértelműen látszik, hogy mit fog kérni a megfelelő működéshez. Ha ehhez méretezi az ember az áttételezést, hogy a generátor maximuma egybeessen a rotor teljesítménygörbélyével, máris ugyanúgy fog teljesíteni ez a generátor is.
A te 1:5-ös áttételednél a rotornak 2000-en kellett volna pörögnie a legnagyobb leadott teljesítményhez, ami 314 m/s-os (1130 km/h) kerületi sebességet jelent a lapátvégeken. Ez csak 72 km/ó-val kevesebb a hangsebességnél...
A 1.5% nem a generátor hatásfoka, hanem az egész rendszeredé. Ez nem a generátor hibája, hanem a hibás tervezésé.
Szóval, érdemesebb először számolni és csak utána flexelni. Net hozzáférés és google mindenkinek elérhető. Érdemes infót bányászni.
Konklúzió: egyik sem igazán jó megoldás, igazából az autógenerátor egy "elavult" konstrukció ebből a szempontból. Nem is erre készült, hanem sokezres-tízezeres fordulatokra. Én is csodálkoztam, hogy Trabi generátort akartam használni, ami 42A-t tud (még mindig csak 500W-nál tartunk), gondoltam szélkerékről 5-szörös áttétellel fogja hozni, de 15-20A-nál nem tudott többet 60-70km-es szélben!!! Utólag elgondolkodva a fordulatszámokon: ha azt vesszük, hogy a Trabi főtengely fordulata is alapjárat 600-tól 5-6 ezerig megy, de a főtengely végén legalább 2-szer akkora a tárcsa, mint a generátoron, tehát legalább 2-szerező az áttétel. Vagyis a generátor üzem közben simán 10000 körül forog vagy többet. Ehhez képest a szélgép 500-600-at forog viharban, még 5-szöröző áttétellel is csak 3000-nél tartunk. Így már nincs is mien csodálkozni, sőt örülhetek a 15-20A-nak is. Ha számszerűsítjük az eredményeket, 60km/h szélsebességnél a 3m átmérőn 20kW (!!!!!) energia van a szélben, ehhez képest 300W-ot sikerült belőle hasznosítani. Ugye érződik a 1.5% hatásfok...
Én nemrég építettem egy ilyet. Nézzd meg, a 11405-ben tettem fel képeket. Még előbb (más néven) a 10712 is vannak képek. A két utolsó két képen talán látszik a működés lényege. A farokszárny rugó ellenében engedi kifordulni nagy szélben a függőleges tengely körül a kerék állványzatát, és a lapátok síkja akár teljesen szélirányba is kerülhet, és ekkor a forgása le is áll.
Nem!!! A 3 fázison időben (vektorosan) eltolva keletkezik a feszültség. Összegezve az eredmény 0. Emiatt lehet csillag vagy delta kapcsolásba is kötni. A delta tulajdonképpen végtelenített (körbekötött) soros kapcsolás. Ha összeadódna, zárlati áram folyna. Ellenben 3 fázisú trafóval tetszőleges értékre növelheted.
Szeriintetek meg lehet háromszorozni egy autógenerátor feszültségét? Azon gondolkozom,hogy megkeresem a csillagpontját,és szétosztom 3 tekercsre,majd sorba kötöm őket. Működhet ez?
helló mindenki.Segitség kéne ha lehetséges.Készül a szélgépem,és kéne egy jó és egyszerű megoldás a vihar ellen.3-méter átmérő,vizszintes tengej.kiforditani szeretném valahogy.előre is köszönöm.
Utanaolvastam egy kicsit a dolognak, es az index szokas szerint hozza a szakertelmet. Az eljaras lenyege, hogy a lezerrel toreno besugarzaskor a víz felbomlik H+ és OH- gyökre. Atmoszferikus nyomason ez az allapot tiz a minusz tizenotodiken masodperces nagysagrenden all fenn, utana visszakombinalodik vizze. A nyomas novelesevel ez az ido megno, es 1000 (nem 100) atmoszferan mar eleg hosszu ideig tart, hogy a H+ ionokbol H2 legyen, vagy mas gazok jelenleteben (CO2 vagy NO2) kemiai reakciok induljanak be. Az eredeti cikk a PNAS-ban jelent meg iden majus. 14.-en "High-pressure photodissociation of water as a tool for hydrogen synthesis and fundamental chemistry" cimen. 10$-ert letoltheto: http://www.pnas.org/content/106/28/11454 Amugy nem ma kezdtek jatszani a dologgal, mert mar 2002-ben is publikaltak kulonfele vegyuletek, nagy nyomason, argon lezerrel torteno kezeleserol. Ott 400 mW koruli Argon lezert hasznaltak 700 atm nyomason. Feltetelezem, most sem hasznaltak nagyobbat. Amugy az eljarast nem feltetlenul kell kulso forrasbol mukodo lezerrel meghajtani, elegendo lenne a napfenyt koncentralni es megfelelo hullamhosszon szurni. Hasonlo dolgon molyolnak az Ausztraloknal a hagyomanyos vizbontas meggyorsitasara.
"A folyamat lényege, hogy a vízhez először szén- vagy nitrogén-oxidokat adagolnak, majd 100 bar nyomás alá helyezik. A reakcióra pedig rásegítenek egy, az UV-tartományhoz közeli, 350 nanométeres hullámhosszú sugárzással." Te ebben hiszel? Szerinted hány %-os hatásfokkal állítják elő az UV sugárzást? Most akkor CO2-t vagy NOX-okat adagolnak? Ugyanis nem mindegy, hogy szénsav vagy salétromsav ellen kell felkészíteni a tartályt. Egyébként a NOX gyártás is eléggé energiapocsékoló, nem ok nélkül olyan drága a műtrágya.
Igen ez egy kínai produkció , természetesen keskeny mert viszintes tengelyűre való.
Csak a formája miatt nézegettem, én legalább 1000mm széleset szeretnék és ahoz át kell méretezni eggyet, persze elötte makettot próbálné ki hogy mit tud.
Ajánlom figyelmedbe az XFLR5 nevű, ingyenes, áramlástani programot. Némi áramlástani háttértudással el lehet vele boldogulni (tudni kell, hogy mikor túl szép a mennyasszony). Kiindulásnak ajánlottak az un. funfly repülőmodellek profiljait nézegetni. Ezek szimmetrikusak és magas a CL értékeik. Asszimetrikus profilnak az alacsony Re számú high-lift profilokat érdemes nézni. Ilyen pl a Liebeck L1003. Viszont ezekkel a profilokkal csínján kell bánni, mert csak egy szűk 50-100000-es tartományban adják le a legnagyobb Cl/Cd viszonyt. Vizszintes szelgepekhez, inkabb a laminaris profilok a javasoltak.
A felületet 6 m2 re terveztem mert amúgy is lakotterületen belül épülne , viszont számomra a látványa tölt el csodálattal mint a gazdasággoság ,de nyilván ha belefog az ember akkor nem árt ha hasznot is produkál.