Keresés

Részletes keresés

bergli Creative Commons License 2009.10.11 0 0 11499
köszönöm.
Előzmény: Törölt nick (11494)
Bazarghai Creative Commons License 2009.10.11 0 0 11498
Szia erbe!

Nem tudom mekkora a folyamat jósági foka. Gondolom az említett vegyületek katalizátorként működnek a folyamatban, nem a reakció szükséges alapanyagaként. Szóval nem biztos, h nagy mennyiség kell belőlük. Ugyanezt gondolom az UV fényről is, de nem tudom mit változtathat a dipólusos vízmolekula szerkezetén. Mivel a cikk is 3-4 sor, valószínű , h csak vmi felröppent információt dobtak fel egy oldalra.

Egy szó mint száz, nem akartam én reklámozni vmi világújdonságot, csak belinkeltem, hogy lássátok elég sok kezdeményezés van.

B
Előzmény: erbe (11487)
Crapface Creative Commons License 2009.10.11 0 0 11497
Nagyfokú naivság egy berendezést nem az üzemi paraméterei közt járatni és ugyanakkor elvárni tőle, hogy ugyanúgy teljesítsen mint egy célberendezés.

Vegyük példának az általad említett trabi generátort:
Típus 8042.421/6
Generátor feszültség, V 14
Legnagyobb áram, A 42
Üresjárati fordulatszám, 1/min 1100
Legnagyobb fordulatszám, 1/min 10000

Ebből egyértelműen látszik, hogy mit fog kérni a megfelelő működéshez. Ha ehhez méretezi az ember az áttételezést, hogy a generátor maximuma egybeessen a rotor teljesítménygörbélyével, máris ugyanúgy fog teljesíteni ez a generátor is.

A te 1:5-ös áttételednél a rotornak 2000-en kellett volna pörögnie a legnagyobb leadott teljesítményhez, ami 314 m/s-os (1130 km/h) kerületi sebességet jelent a lapátvégeken. Ez csak 72 km/ó-val kevesebb a hangsebességnél...

A 1.5% nem a generátor hatásfoka, hanem az egész rendszeredé. Ez nem a generátor hibája, hanem a hibás tervezésé.

Szóval, érdemesebb először számolni és csak utána flexelni. Net hozzáférés és google mindenkinek elérhető. Érdemes infót bányászni.
Előzmény: freex (11496)
freex Creative Commons License 2009.10.11 0 0 11496
1. áttekercselés
2. áttételezés

Konklúzió: egyik sem igazán jó megoldás, igazából az autógenerátor egy "elavult" konstrukció ebből a szempontból. Nem is erre készült, hanem sokezres-tízezeres fordulatokra.
Én is csodálkoztam, hogy Trabi generátort akartam használni, ami 42A-t tud (még mindig csak 500W-nál tartunk), gondoltam szélkerékről 5-szörös áttétellel fogja hozni, de 15-20A-nál nem tudott többet 60-70km-es szélben!!!
Utólag elgondolkodva a fordulatszámokon: ha azt vesszük, hogy a Trabi főtengely fordulata is alapjárat 600-tól 5-6 ezerig megy, de a főtengely végén legalább 2-szer akkora a tárcsa, mint a generátoron, tehát legalább 2-szerező az áttétel. Vagyis a generátor üzem közben simán 10000 körül forog vagy többet. Ehhez képest a szélgép 500-600-at forog viharban, még 5-szöröző áttétellel is csak 3000-nél tartunk. Így már nincs is mien csodálkozni, sőt örülhetek a 15-20A-nak is. Ha számszerűsítjük az eredményeket, 60km/h szélsebességnél a 3m átmérőn 20kW (!!!!!) energia van a szélben, ehhez képest 300W-ot sikerült belőle hasznosítani. Ugye érződik a 1.5% hatásfok...
Előzmény: Barret02 (11492)
Barret02 Creative Commons License 2009.10.11 0 0 11495
Már kipróbáltam,nem igazán jött össze.De termelt áramot,igaz nem sokkal lett jobb...
Előzmény: erbe (11493)
Törölt nick Creative Commons License 2009.10.11 0 0 11494
Én nemrég építettem egy ilyet.
Nézzd meg, a 11405-ben tettem fel képeket. Még előbb (más néven) a 10712 is vannak képek. A két utolsó két képen talán látszik a működés lényege. A farokszárny rugó ellenében engedi kifordulni nagy szélben a függőleges tengely körül a kerék állványzatát, és a lapátok síkja akár teljesen szélirányba is kerülhet, és ekkor a forgása le is áll.
Előzmény: bergli (11491)
erbe Creative Commons License 2009.10.11 0 0 11493
Nem!!!
A 3 fázison időben (vektorosan) eltolva keletkezik a feszültség. Összegezve az eredmény 0. Emiatt lehet csillag vagy delta kapcsolásba is kötni. A delta tulajdonképpen végtelenített (körbekötött) soros kapcsolás. Ha összeadódna, zárlati áram folyna.
Ellenben 3 fázisú trafóval tetszőleges értékre növelheted.
Előzmény: Barret02 (11492)
Barret02 Creative Commons License 2009.10.11 0 0 11492
Szeriintetek meg lehet háromszorozni egy autógenerátor feszültségét?
Azon gondolkozom,hogy megkeresem a csillagpontját,és szétosztom 3 tekercsre,majd sorba kötöm őket. Működhet ez?
bergli Creative Commons License 2009.10.11 0 0 11491
ja még anyit h ez egy primitiv 6-lapátos vizhuzó lenne majd.
bergli Creative Commons License 2009.10.11 0 0 11490
helló mindenki.Segitség kéne ha lehetséges.Készül a szélgépem,és kéne egy jó és egyszerű megoldás a vihar ellen.3-méter átmérő,vizszintes tengej.kiforditani szeretném valahogy.előre is köszönöm.
Crapface Creative Commons License 2009.10.10 0 0 11489
Utanaolvastam egy kicsit a dolognak, es az index szokas szerint hozza a szakertelmet.
Az eljaras lenyege, hogy a lezerrel toreno besugarzaskor a víz felbomlik H+ és OH- gyökre. Atmoszferikus nyomason ez az allapot tiz a minusz tizenotodiken masodperces nagysagrenden all fenn, utana visszakombinalodik vizze. A nyomas novelesevel ez az ido megno, es 1000 (nem 100) atmoszferan mar eleg hosszu ideig tart, hogy a H+ ionokbol H2 legyen, vagy mas gazok jelenleteben (CO2 vagy NO2) kemiai reakciok induljanak be.
Az eredeti cikk a PNAS-ban jelent meg iden majus. 14.-en "High-pressure photodissociation of water as a tool for hydrogen synthesis and fundamental chemistry" cimen. 10$-ert letoltheto:
http://www.pnas.org/content/106/28/11454
Amugy nem ma kezdtek jatszani a dologgal, mert mar 2002-ben is publikaltak kulonfele vegyuletek, nagy nyomason, argon lezerrel torteno kezeleserol.
Ott 400 mW koruli Argon lezert hasznaltak 700 atm nyomason. Feltetelezem, most sem hasznaltak nagyobbat.
Amugy az eljarast nem feltetlenul kell kulso forrasbol mukodo lezerrel meghajtani, elegendo lenne a napfenyt koncentralni es megfelelo hullamhosszon szurni. Hasonlo dolgon molyolnak az Ausztraloknal a hagyomanyos vizbontas meggyorsitasara.


Előzmény: erbe (11487)
Jesu Creative Commons License 2009.10.10 0 0 11488
Már 10 éve van működő leírás, amivel vízben alu kábelre ívet húzva "pozitív" energiamérleggel lehet hidrogént előállítani, amivel aztán megy a motor.

Csakhogy ál-pozitív a dolog, mert
bemenet: Alu+víz+áram.
Kimenet: timföld+hidrogén+oxigén. ;)

Az aluban tárolt gyártási energia nem kevés.
Előzmény: erbe (11487)
erbe Creative Commons License 2009.10.10 0 0 11487
"A folyamat lényege, hogy a vízhez először szén- vagy nitrogén-oxidokat adagolnak, majd 100 bar nyomás alá helyezik. A reakcióra pedig rásegítenek egy, az UV-tartományhoz közeli, 350 nanométeres hullámhosszú sugárzással."
Te ebben hiszel?
Szerinted hány %-os hatásfokkal állítják elő az UV sugárzást? Most akkor CO2-t vagy NOX-okat adagolnak? Ugyanis nem mindegy, hogy szénsav vagy salétromsav ellen kell felkészíteni a tartályt. Egyébként a NOX gyártás is eléggé energiapocsékoló, nem ok nélkül olyan drága a műtrágya.
Előzmény: Bazarghai (11486)
Bazarghai Creative Commons License 2009.10.10 0 0 11486
Ez inkább hihető mint a plusz 60 egynéhány százalék.


http://index.hu/tudomany/2009/10/10/uj_modszert_dolgoztak_ki_a_hidrogen_eloallitasara/
tuutuu Creative Commons License 2009.10.09 0 0 11485

Az eszem megáll, egy épkézláb mondatot nem tudtam összetákolni...:{{{

Megyek aludni...

Előzmény: tuutuu (11483)
tuutuu Creative Commons License 2009.10.09 0 0 11484
Francba: Mercedes, természetesen.
Előzmény: tuutuu (11483)
tuutuu Creative Commons License 2009.10.09 0 0 11483

Nem...:}}

Képzeld el a Merdedes-embléma Csücskein a meróleges, szimmetrikis lapátokat.

 

Ráadásul a mutatott profilokat túl vastagnak vélem.

Előzmény: Robó1 (11482)
Robó1 Creative Commons License 2009.10.09 0 0 11482
Erre gondoltál?
Előzmény: tuutuu (11480)
Robó1 Creative Commons License 2009.10.09 0 0 11481
Igen tudom mit mondassz , de én a Ropatec tipusú szélgépre gondolok ,és a fotókon úgy látom hogy nem szimetrikusak a lapátok.
Előzmény: tuutuu (11480)
tuutuu Creative Commons License 2009.10.09 0 0 11480

A függőleges ( mondjuk Darrieus)kerék esetén talán a szimmetrikus profil jobb lehet.

A modellem hasonló profilú volt, kicsit szaggatottan forgott, emiatt gondoltam 3 lapátra.

Előzmény: Robó1 (11476)
tuutuu Creative Commons License 2009.10.09 0 0 11479
Fixa ideám, és bármikor megvédem egy vitában, hogy állandó gyorsjárási tényezőt kell használni, onnan pedig ugye a paraméterek kézben tarthatók...
Előzmény: Crapface (11474)
Robó1 Creative Commons License 2009.10.09 0 0 11478

Igen ez egy kínai produkció , természetesen keskeny mert viszintes tengelyűre való.

Csak a formája miatt nézegettem, én legalább 1000mm széleset szeretnék és ahoz át kell méretezni eggyet, persze elötte makettot próbálné ki hogy mit tud.

Előzmény: Crapface (11477)
Crapface Creative Commons License 2009.10.08 0 0 11477
Ez valamilyen előregyártott rotorlapát?
Szélességre elég karcsúnak tűni.
Előzmény: Robó1 (11476)
Robó1 Creative Commons License 2009.10.08 0 0 11476

Én ilyesmire gondoltam.

 

viszont a gyárinál tompább a belépő él.

tuutuu Creative Commons License 2009.10.08 0 0 11475

Jól van, de szerinted ebben a topicban törődik valaki azzal, meddig lamináris az áramlás?

Még a gyorsjárási tényező se játszik...

Ámde kösz a tippet.

Én Zsukovszkij-profilokat rajzoltam anno, azzal is lehet csudákat tenni...:}}}

Előzmény: Crapface (11474)
Crapface Creative Commons License 2009.10.08 0 0 11474
Ajánlom figyelmedbe az XFLR5 nevű, ingyenes, áramlástani programot. Némi áramlástani háttértudással el lehet vele boldogulni (tudni kell, hogy mikor túl szép a mennyasszony).
Kiindulásnak ajánlottak az un. funfly repülőmodellek profiljait nézegetni. Ezek szimmetrikusak és magas a CL értékeik.
Asszimetrikus profilnak az alacsony Re számú high-lift profilokat érdemes nézni. Ilyen pl a Liebeck L1003. Viszont ezekkel a profilokkal csínján kell bánni, mert csak egy szűk 50-100000-es tartományban adják le a legnagyobb Cl/Cd viszonyt.
Vizszintes szelgepekhez, inkabb a laminaris profilok a javasoltak.
Előzmény: tuutuu (11473)
tuutuu Creative Commons License 2009.10.08 0 0 11473

Ez a konstrukció működik, 30 éve csináltam egy modellt, mert a Deltában láttam, de gyanítom, 3 szárnnyal, és szimmetrikus szelvénnyel jobb lenne.

Éppenséggel ki lehetne számolni, az a baj, hogy a nagyon nagy állásszögű szelvények Ce/Cf adatai nincsenek sehol, vagy csak én nem találom...

Előzmény: Robó1 (11472)
Robó1 Creative Commons License 2009.10.08 0 0 11472
  1. A felületet 6 m2 re terveztem mert amúgy is lakotterületen belül épülne , viszont számomra a látványa tölt el csodálattal mint a gazdasággoság ,de nyilván ha belefog az ember akkor nem árt ha hasznot is produkál.
Előzmény: tuutuu (11471)
tuutuu Creative Commons License 2009.10.08 0 0 11471

Ha jól látom, 3 m2 a megfújt keresztmetszet.

Abból 10 m/s esetén is csak 600 W jöhet ki...

Valami nem stimmel, vagy én tévedek??

Előzmény: Robó1 (11469)
Robó1 Creative Commons License 2009.10.08 0 0 11470

Ilyet szeretnék építeni.(:

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!