Keresés

Részletes keresés

segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.22 0 0 21625

Namost ha  a gazdája lát még perspektívát, és kiszámolta, hogy így joban jár, mintha venne rendes mozdonyt, akkor biztosan.

Akinek majd rajta kell ülnie, az biztosan másként látja, de üzemeltetői szempontból gyakran jobban néznek ki a számok egy százéves lom tákolásával, mint egy - amúgy egyáltalán nem garantált megbízhatóságú* - újjal, vagy újabbal.

 

* - lásd pl. a nem túl fényesen teljesítő 187/188 gépeket

Előzmény: GaGe (21623)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.21 0 1 21624

Már rég visszahozták a rájuk költött összeget. Jól fizető munkákat végeznek velük, gyakorlatilag megállás nélkül.

Előzmény: GaGe (21623)
GaGe Creative Commons License 2023.12.21 -1 2 21623

Ez nem ennyire egyszerű. Várható élettartamon (64 éves, tehát gyakorlatilag nulla) belül vissza hozza-e a pénzt, amit ráköltöttek, és ezen felül fog-e még nyereséget termelni?
Vannak kétségeim...

Előzmény: Panzerbear (21621)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2023.12.21 -2 1 21622

Szerintem ez nem ennyire egyszerű, hogy akkor most mindenféle vackot felszerelünk ETCS-sel (legyen a park 424-esén is?)

 

A cél adott, amit szeretnénk elérni, teljesen elegendő, hogy nem engedünk új járművet forgalomba állni ETCS fedélzeti berendezés nélkül az EU területén.

A laminátok, kocúrok, v43-asok és egyéb kiskanál-alapanyagok itt lesznek még velünk egy darabig, de az ETCS-mentes pályák is. Majd kipusztulnak, és akkor helyettük olyan jöhet csak, amin van.

Előzmény: segélyvonókészülék (21618)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.21 -1 1 21621

Hát, a kuka helyett pénzt keres...a többit döntsd el te...

Előzmény: GaGe (21619)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.21 0 4 21620

És akkor mi van?

Figyi, ez nem Amerika, hogy műszaki vizsga nélkül autózhatsz bármivel is.

Így is botrány, hogy bármivel is lehet vonatozni a magyar síneken.

Tudomásul kell venni, hogy egy szint eléréséhez pénzt kell beletenni a dologba, de ha bármit is megtűrünk a hálózaton, aminek kereke van, akkor itt soha nem lesz semmi.

Az tényleg gáz, hogy minden terhet a vv-kre akarnak tolni, ami mellé lófülét se tesz le a hálózatüzemeltető, meg az állam, és ezen változtatni kell, de ami most megy, az sem tartható.

Előzmény: GaGe (21619)
GaGe Creative Commons License 2023.12.21 0 0 21619

És hányszorosára emelte az ETCS fedélzeti berendezés a lom értékét?

Előzmény: Panzerbear (21617)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.21 0 2 21618

Ja, hogy drága?

Hát be kéne szállni állambácsinak, nem csak a közúti lobby kegyeit lesni...

Szóval akkor így soha, senki sem lesz érdekelt abban, hogy átlépjünk a bobó/kocúr rángatta, semmilyen vébével fel nem szerelt vonatokon.

 

Ugyanis építhetsz etécsé level huszat is, ha nagy tételben mozognak erre képtelen vonatok az adott vonalon, akkor az olyan, mintha nem is lenne.

Előzmény: GaGe (21616)
Panzerbear Creative Commons License 2023.12.21 0 1 21617

Miért ne lehetne mindenre telepíteni? A Br 139 133–3 64 éves és van rajt ETCS

Előzmény: GaGe (21616)
GaGe Creative Commons License 2023.12.20 -1 1 21616

Mert bíróságon megtámadták a vállalkozó vasút társasságok.
ETCS-t nem lehet minden lomra telepíteni, meg egy fedélzeti berendezés sok esetben megduplázna a lom értékét.
Bár a Siemens most nyert tendert, hogy 22 darab CD Cargo 240-esre telepítsen OBU-t, nem irigylem, aki az engedélyeztetést csinálni fogja...

Előzmény: segélyvonókészülék (21615)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2023.12.19 0 0 21615

Ha EVM-nél előírhatjuk, hogy az ilyesmivel felszerelt pályán csak alkalmas jármű közlekedhet, ugyan miért diszkrimináljuk az egyéb vonatbefolyásolókat?

Előzmény: király2644 (21598)
H_CS Creative Commons License 2023.12.13 0 2 21614

Ez egy lap, de ez az egész?

Mintha több vonali csatlakozás rémlene (Vízszintesen látszik kettő, függőlegesen meg egy?).

Ez úgy tűnik egy kezdőponti csatlakozás két vágányára készült a két végponti két-két vágányára.

 

 

Ezen csak a végponti oldal van rajta.

Tehát többlapos.

Előzmény: CsP50k (21613)
CsP50k Creative Commons License 2023.12.13 0 0 21613

Ez egy lap, de ez az egész?

Mintha több vonali csatlakozás rémlene (Vízszintesen látszik kettő, függőlegesen meg egy?).

Ez úgy tűnik egy kezdőponti csatlakozás két vágányára készült a két végponti két-két vágányára.

Előzmény: kerbaim (21611)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.12.13 0 1 21612

Hogy-hogy nem n×n-es a mérete?

Előzmény: kerbaim (21611)
kerbaim Creative Commons License 2023.12.13 0 2 21611
Előzmény: Divrotcé (21609)
kerbaim Creative Commons License 2023.12.13 0 0 21610

"a burjánzó változati vágányutak és tolatóvágányutak szaporítanák a méreteit."

 

Itt azért hagy érezzem indokolatlannak a feltételes módot :)

Előzmény: Divrotcé (21609)
Divrotcé Creative Commons License 2023.12.13 0 0 21609

Két-három imbolygó váltó, és kevés lenne egy vastag kockásfüzet...

 

Nem csak az imbolygó váltók, hanem a burjánzó változati vágányutak és tolatóvágányutak szaporítanák a méreteit.

 

Ellenpélda, de valószínűleg rámutatnak a kezelhetetlenségükre, hogy Rákos állomásnak illetve Miskloc Rendező - Szinvaelágazás - TiszaiSzemély pu.-nak is többlapos menettervei volnának.

Előzmény: v46021 (21607)
Divrotcé Creative Commons License 2023.12.13 0 1 21608

Kulcsos berendezésnek, Siemens-Halskének, fényjelzős mechanikának, VES-nek biztosan nem. De még D55-nek, KA69-nek se.

 

Mechanikus berendezéseknek a németeknél bizonyos szintig vannak grafikus elzárási tervei. D55-re nálunk is készítettek grafikus elzárási terveket (pl.: Városliget elágazás). Aztán hogy mennyire vizsgálható (nem mint lehetőség, hanem mint szabadság) grafikus elzárási terv alapján egy nem nyomkábeles berendezés, az már egy igen szép kérdés, emlékeim szerint Czifra Zoltán írt erről értekezéseket.

Előzmény: H_CS (21601)
v46021 Creative Commons License 2023.12.12 0 1 21607

 

Két-három imbolygó váltó, és kevés lenne egy vastag kockásfüzet...

 

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.12.12 0 0 21606

Hát, ennyi erővel a D70-hez is készíthetnénk esetkapcsolási táblázatot...

Előzmény: kerbaim (21605)
kerbaim Creative Commons License 2023.12.11 0 1 21605

Ettől ez még maximum a grafikusan adott menetterv modelltranszformációja táblázatra, ahol 1 grafikus (algoritmikusan adott) összefüggésből lesz n db táblázatsorod. Ettől a megvalósult szoftveres függőség táblázatos marad...

Előzmény: Grgabácsi (21603)
_Nyuszi Creative Commons License 2023.12.11 0 1 21604

Mindkettőhöz készül.

:)

Előzmény: Grgabácsi (21603)
Grgabácsi Creative Commons License 2023.12.11 0 1 21603

Miközben a zelőterv részeként grafikus függőségi terv is készül az előbbi típushoz, bizonyítva azt, hogy igenis lehetséges organikus anyagból fémet előállítani.

Előzmény: kerbaim (21602)
kerbaim Creative Commons License 2023.12.11 -1 0 21602

Ezen kívül a SIMIS IS-nek se és az Elektrának se.

Előzmény: H_CS (21601)
H_CS Creative Commons License 2023.12.11 0 0 21601

Annak a berendezésnek - szerintem - grafikus függőségi terve van.

 

Kulcsos berendezésnek, Siemens-Halskének, fényjelzős mechanikának, VES-nek biztosan nem. De még D55-nek, KA69-nek se.

Előzmény: _Nyuszi (21586)
H_CS Creative Commons License 2023.12.11 -1 0 21600

Meg még egy jó pár helyen.

 

Csak arra nem a mostani slepp adott üzemeltetői jóváhagyást, ami alapján az megépíthető, majd üzembe helyezhető legyen.

Előzmény: kadajo92 (21587)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2023.12.10 0 0 21599

Elektrát láttam élőben már, ott a váltók egymás után 300 ms-mal késleltetve indulnak. Ez EC szinten valósul meg; ha több EC-ben is vannak váltók, akkor több is tud egyszerre indulni.

 

Nyilván olyan áramellátás is kell alá, ami elviseli hogy sok váltó akar egyszerre mozogni.

Előzmény: CsP50k (21596)
király2644 Creative Commons License 2023.12.10 0 0 21598

"Ha volt AsBo bevonva, akkor erről papírnak is kell lennie"

 

Nem vagyok benne biztos, hogy nem-e annyival lett el intézve, hogy vannak hasonló rendszerek, amelyek elfogadhatók, mint referenciarendszerek, és nincs itt semmi probléma (már ha egyáltalán jelentős változásnak nevezhető ez az átépítés, szóval lehet az előző kérdés fel sem merült). Már persze ha volt AsBo eljárás. De igen, jó kérdés. Jogszabály szerint meg megfelelő, hiszen vmax=100 km/h.

 

Később, ha meg lesz a román oldal, legalább egy L1 utólagos felszerelése jó lenne. Persze jármű is kellene :(

 

Vendégsín Creative Commons License 2023.12.10 0 2 21597

Ha lett volna EVM, akkor sem biztos hogy 50 méter elég lett volna-e még 40 km/h sebességet feltételezve sem...

 

A bejárati jelző meghaladásakor vagy utána 7 sec-cel (4,5 féle járműberendezésünk van!) kezdeményezett kényszerfékezés a  következményeket mindenképp csökkenthette volna, de a 4,5 féle egy része a vörös jelző előtt már kb. 500 m-re megtette volna a kényszerfékezés kezdeményezését.

 

A megcsúszás, céllezárás, stb. szalmacséplése kapcsán leginkább az egységes szabályozási és technikai feltételsor hiányzik, mint sok minden másban...

 

Amúgy meg a t. mozdonyvezető társadalom egy részének fentiekre vonatkozó fejtegetése ott sántikál, hogy váltóállításilag sok igen jól képzett szakértő lett, míg a megfékezettség - sebesség - fékút összefüggései sutba vannak dobva.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21593)
CsP50k Creative Commons License 2023.12.10 0 0 21596

Nem mondom, hogy nem jó a megcsúszási vágányút használata, csak számomra nem meggyőző az alkalmazása.

 

Pl szembe meneteknél ha a két háttal álló jelző között lenne terelő váltó mindkét menetnek, akkor 50+ méter lesz a csúcssínek hegyei között + ráfutási szakaszok. Ez 50-es megcsúszásnál még jónak tűnik (ha csak egy megcsúszással számolunk egy időben).

 

3mp állítási idő:
Nem ismerem az elektronikusakat, de ha nem egyszerre állítják a helytelenül álló váltókat, akkor nagyobb váltókörzetekben ez akár perc környékén is lehet (mint nagyobb dominóknál). Persze attól függően hol akad el az állítás (célkizárásnál ugye el sem kezdődik).
Ha száz számra kell egy nap vágányutat állítani, akkor az egész napot tekintve jelentős idő ami kizárhat más egyidejű vágányút állítást (még ha nem minden vágányút egyidejű, vagy vár másikra), így óhatatlanul is lesznek várakozó vágányutak.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (21595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!