Nem is arra mondtam, hogy nem kell (bár az m4 esetében még a szükségesség is megkérdőjelezhető).
Csak arra értem, hogy az M0É nem fog annyit tehermentesíteni az Árpád-hídon, hogy emiatt várjunk a Margit-híd felújítására. Még akkor sem, ha tudjuk, hogy emiatt még nagyobb dugók lennének, mint M0É nélkül. Ha meg esetleg történik vmi súlyos baleset majd széttárják a kezüket a felelősök, hogy "Ez van."?
Az a baj, hogy megint fordítva csinálunk mindent. A legszarabb híd Budapesten az Északi Összekötő, utána a Margit- majd a Szabadság-híd. Hogy újítjuk fel őket? Természetesen fordított sorrendben.
mindenesetre már úgyis csak elméleti a kérdés, hogy érdemes-e az ÉM0-ig várni vagy sem, mert az jó 1 év múlva kész, a margithidat meg nemigen lehet 1 éven belül elkezdeni (hiszen még a felújítási tervek és engedélyek sincsenek meg...)
Nem vagyok benne biztos. Én is inkább az Erzsébet-hidat jelölném meg a Margit-híd valós alternatívájaként. Mindenesetre a Margit-híd lezárásának idejére nem terveznék útfelújítást a Kossuth Lajos utcába, vagy a Rákóczi útra és a Bajcsy-ra sem!
Ott van a zsarolás, hogy hajuknál fogva előrángatott érvekre hivatkozva a főváros nem engedi meg a Margit híd lezárását és ezáltal kikényszeríteni az északi híd megépítését.
Az ÉM0híra (megaz aquincumira is) szükség van margithídtól függetlenül is...
az, hogy a margit lezárásával az egyik átadásáig várnak nekem ésszerű szervezésnek tűnik.
(az más kérdés, hogy a felújítás már 10 éve esedékes, mintahogy az ÉM0 híd megépítése is.... arról miért a demszki tehet, hogy eddig szarakodtak vele???)
Tévedés. Nincs káosz. Túl sok autó akar ugyanazon az úton közlekedni és ez lassan megy. A vízvezetékben sincs káosz, ha csöpög a csap:)
Ha a zsarolási tényezővel nem kellene számolni, akkor ma délutántól le lehetne zárni a Margit hidat. Senki nem halna meg benne, mindenki menne metróval.
De zsarolás tárgya lett, és ezért várni kell, amíg valami baj nem történik....
Ha a Jóisten úgy igazán meg akarná szopatni Demszkyt, akkor egy Combínót küldene először a dunába.
bagoly mondja verébnek, hogy demagóg... izé nagyfejű... :-(
Mert az M0 és a 4-es metró megváltja a várost...
nem, nem váltja meg... csak olyan sok az elmaradt fejlesztés, hogy ezek csak csepp a tengerben...
az meg hogy az igények a gazdasági növekedéssel együtt szintén nőnek természetes dolog, elég nevetséges ebből arra a következtetésre jutni, hogy felesleges fejleszteni, "úgyis éhesek leszünk" alapon...
Amit az M0É el fog vinni az az a forgalom, aki most kényszerűségből ment át valamelyik hídon, majd Északnak fordult. No meg a tranzit, ami ebben az irányban nem túl jelentős. Emellett a hídon megy át a 4-6 villamos, aminek a szüneteltetése igen komoly galibát fog okozni, sokan inkább az autót és a dugót fogják választani (mint most a 41/47/18 villamosok esetében is teszik).
csak kár, hogy az árpád híd a margittól majdnem 3 km-re van. így a meghatározó körúti forgalom (pl. oktogon-moszkva tér) vagy elmegy összesen 6 km-es kerülővel északra, vagy megpróbálkozik beállni a kocsisorba a lánchíd/erzsébet híd felé. és a tömeg szerintem nem északra, hanem inkább a közelebb lévő délre fog torlódni, én inkább az erzsébet hídnak jósolnék még nagyobb káoszt.
RTL híradóban volt ma, hogy legalább fél évet húzódik az M0-ás keleti szektor a kisajátítások elhúzódása miatt. Az uniós pénz mégsem vész el, mert M31 is bekerül (bekerült?) az M0 keleti szektor néven futó projektbe, ezzel a mostani építkezéseke határideje is meghosszabbodik az M31 határidejére, amit 2010-re mondanak...
Ez azért mégiscsak konkrétabb, de nem túl bíztató.
Ezek a demagóg szövegek. Mert az M0 és a 4-es metró megváltja a várost, mert így kevesebb lesz az autó. Aztán, amikor kiderül hogy ez csak egy rövid ideig következik be, akkor szétteszük a kezünket, hogy "Bocs, tévedtünk. És amíg nem épül meg még egy körgyűrű és az 5-ös metró, addig is malmozunk tovább."
"híd felújításának időzítése az M0-s körgyűrű Duna-hídjának elkészültétől függ, Budapest ugyanis csak az új híd tehermentesítésével képes elviselni a Margit híd hiányát"
Azért erről világosítsatok már fel engem, hogy mi köze egy döntően belvárosi forgalmat lebonyolító hídnak egy városi elkerülő hídjának forgalmához ami ráadásul egymástól legalább 10 km-re van? az új m0 híd mit tehermentesít ilyen szempontból? mert szerintem az árpád híd az m0 híd előtt és az m0 megépülése után is tele lesz csúcsforgalomban.
Láttam igen. Nem ártott volna ezt komolyan megvitatni, de szőnyeg alá söpörték. Annyi hatása azért van, hogy nagyjából tényleg ezek a projektek vannak megvalósulás előtt, csak leginkább a sorrendben vannak különbségek, de az amúgy is vitatható.
Az M0 11-10 között 21 milliárd Ft beruházás mellett áll itt az élén; alighanem lejjebb csúszott azóta jópár hellyel, mert most kb. 50-nél tartanak...
Cikk a Margit-hídról: http://index.hu/politika/belfold/hid0503/
Amin a hajamat tépem a következő:
"A Főmterv szerint a felújított híd északi járdájára kéne elhelyezni a bicikliutat, nem javasolják, hogy a déli vagy mindkét oldalon legyen kerékpáros közlekedés."
Tökéletesen nagy baromság lenne pont az északi járdát elvenni a gyalogosoktól, amikor azt az oldalt használják a legtöbben.
Ez így van és nem is állítottam, csak félre érthetően fogalmaztam... De ott is a tartományok inkább önközpontúak, mint Róma központúak lennének. És ez igenis a történelmi államok miatt van...
Az, hogy Bayern vagy Hessen most pont ugyanakkora mint volt az 1871 (?) előtt, lényegtelen... Mi is cseréltünk már x négyzetméternyi területet Ausztriával pár éve....
Amúgy az Olaszoknál felvetődött pár éve a szövetségi köztársaságnál mégnagyobb önállóságot jelentő FÖDERÁCIÓ kialakítása. Bár erről mostanság nem sokat hallani.
Közben a kérdést átgondolva Északolaszoknál talán egy MILANO központúság figyelhető meg... Pl. az A1 MILANO -ból megyle dk. felé ROMA -ig, az A4 MILANO -ból indul kelet felé BRESCIA, VERONA VENEZIA utirányon át TRIESTE -ig. Nyugatra TORINO -ig... Az A7 Délnek GENOVA felé... Az A8 ÉszakNy -nak VARESE -ig (ez nem túl hosszú) és ebből ágazik ki az A9 ami a Svájci (A2) Luganon át tart egészen a Német határon fekvő Basel -ig (Német A5 autópálya)
MIntha minden fontosabb irányba MILANO -ból indulnának ki az utak...