Képzeld, megtaláltam az UTMB-s botelhagyásod erdeti, hiteles képsorát. Nem is emlékeztem rá, hogy rögzittem. Utolag a beszámolodat olvasva állt össze a kép. Nagy nehezen sikerült végre összehoznom a tavalyi szezon képeit egy-egy DVD-n. Ha érdekel, olipapának és manbonak is megirtam. Megmondom öszintén, hogy nekem nem tünt fel abban a sötétben, ahogy Virágnak, Krisztának és a Ernö bácsinak sem esett le a tantusz. Sebaj, legalább neked feltünt egy idö után! :)
A Mátrabérc/ T100-ra való felkészülés gyanánt a Börzsönyben "futottam" egyet .Családi programok lévén viszonylag korán , 1/2 6-kor rajtoltam Királyrétről .Nem volt túl nagy tömeg .Az elején kicsit hűvös volt , de ez hamar "elmúlt ", köszönhetöen a Hideg-hegyig tartó 500 méteres emelkedésnek .Átfutás a Csóványosra , onnan pedig a piroson a Nagy-Mánán keresztűl ( csodaszép ez a rész )Királyházára és tovább fel Pénzásás felé .Itt már kezdett meleg lenni . Amiért számomra fontos volt a mai futás , az egy próba volt a frissités tekintetében . Tudom , hogy nem túl bölcs dolog egy fél információból kiindúlni , de gondoltam , kipróbálom . Olivér írta ezeken az oldalakon , hogy ő 5-6 óra futásig csak folyékony állapotú frissítőt fogyaszt . Nosza , bekevertem a zsákomba egy nagy adag izot , némi poower gellel tuningolva . A biztonság kedvéért elkészítettem otthon a szokásos ( vajas kifli darabok-alma cikkelyek )kajámat is , csak hogy éppen ez otthon maradt .
Így aztán rögtön élesben lett a próba . Nézzük csak , hogy mire megyünk ezzel !
Aki járt már a Királyháza-Csóványos szakaszon , az tudja , hogy elég húzós tud lenni a maga 680 m szintjével . A gyomrom fokozatosan lett egyre rosszabb , teljesen felfújódtam és kiürültem . 30 kilitől már nem igazán esett jól . Tudtam , hogy a csúcsig kell csak kibirnom , hisszen onnan már főleg lejt .
A végén beértem Királyrétre ( most már hatalmas a nyüzsgés ) 40 km és 4 ó 45 perc alatt .
Tanúlság :- ennyi tapasztalattal a hátam mögött jó nagy marha vagyok .
- lehet , hogy kérdezni kellett volna még az Olitól ?
- mit csináljak a Mátrabércen ?
Kellemes Húsvétot és sok jó futást Mindenkinek !!!
Én is voltam bejárni a T100 útvonalán. 7:05-kor indultam a Máriaremetei templom mellől. Csípős volt még az idő eléggé, de csak a Remete-hegy tetejéig tartott a hűvössel való problémám... Igyekeztem nem elrohanni, a durvább emelkedőket gyalogolni. Piliscsabán már módosítottam a célt Dömösre, ami nem túl jó jel - úgy látszik fejben még mindíg kevés vagyok.
Összességében szuper volt, jól ment, Dömösre 4:40 alatt értem. A kutaknál a mosdást semmiképpen sem javaslom kihagyni. Kellenek.
Bíztató, hogy nem készültem el teljesen, de aggasztó, hogy ez kevesebb mint a fele volt csak. Ha nagyon meleg lesz, durva lesz.
A billegéssel abszolut egyetértek. Ezt én is kiemelném, sokszor léptem mellé emiatt. Vannak olyan helyzetek, amikor nem horpad be a cipö anyaga, hanem a kemény belsö betét miatt az "éle" mentén elbillen. Gyulladás és csavarodás természetesen nem volt és csak szoktato jelleggel mentem velük 1-1 orát. Egyébként két különbözö cipöt is teszteltem, amiben volt belsö alátámasztás. A rezgéselnyelés pozitiv hatását én is irtam, 82 kg-nál müködik. A normál terepfuto cipöm az aszfalton üt, ha nem figyelek, mert elég kemény.
Szerintem a pronálo futoknak segitö cipök azoknak müködik jol, akik aszfalton futnak. A sikon tudnak ellentartást kifejteni, terepen viszont olyan változatos a talaj, hogy a billegés, csavarodás és egyéb hatások miatt nem ugy müködik, ahogy kellene.
Az alátámasztás okozta tulsulyt azonnal megéreztem (nem is gondoltam volna), olyan volt mintha egy féltéglát lobáltam volna a tappancsaimon. Jelenleg egy 400g-os cipöben futok (47), ami szerintem nagyon baráti. A bicsaklást és a vizholyagot megusztam, de csak probaképp mentem vele egy orát. Ami elönye volt, hogy több habositott motyo volt a talpában és az aszfaltos átkötéseken puhább volt (de lehet ez csak modellspecifikus). A lényeg, hogy egyetértek és vesztésre áll az alátámasztás.
Sebaj. Na, örülnék, ha kijönnél, az asszonynak meg jobbulást! Két autoval tervezzük, mert Normafátol rajtol és Solymárra érkezik. f7 körül indulunk, az autot lerakjuk Solymáron, vissza Normafa, nevezés stb. Legkésöbb 8-kor rajt. Majd irj.
Prédikálószék után Pilisszentlászló felé a piros+ az elektromos kerítés végénél merre halad hivatalosan? Mi ott elvesztettük a jelzést, nem okozott problémát, mert simán lementünk Lászlóra, de kíváncsi lennék a hivatalos vonalvezetésre.
tavaly pont az első képen látható részen estem brinyóval. Lefordult a külső az első kerékről a patak előtti rézsünél.
Ma egyébként UTMB -n fölfutottam 142 maxal, nem akartam elhinni futottam még egy órát, újra nekiestem, de ekkor is meg volt 144 maxal. Csárpák Józsival futottam össze, avégén meg egy gyengébb képességű kopasszal.
7:32-kor sikerült elindulnom. A Honvéd Emlékműhöz érkezve még nem voltak pontőrök, képpel igazolok, és a stációk mentén zúzok tovább. Kis városi rész, majd nemsokára a Kápolna nevű pont jön, ahonnan gyönyörű kilátás fogad. Már most meleg van, szakad rólam a víz. Aszfalton emelkedek, majd keresztezem az M2-t és nemsokára már a piros négyzeten robogok Cselőtepuszta irányába. A kulcsosházhoz érve szerencsére kint vannak már a pontőrök. Kaja még nincs, de az üdítőt örömmel elfogadom. A tetőn kis bizonytalanság, de beugrik hogy a Z-kör elágazás feljebb van még. Ahogy rátérek egyből elkezd emelkedni rendesen. Folyamatosan szintezek, de végigfutom a tetőig majd lefotózom azt a helyet ahol a Naszály túrán is volt pont. Nincs innen már nagyon messze a Naszály csúcsa. Kis technikai szünet után végre már lefele haladok. Jó tempóban tolom neki úgy érzem. Később egy feltételes pont adatait írom föl, majd ismét hosszú belvárosi szakasz jön sok-sok aszfalttal. Végül beérek. Jó idő lett úgy érzem.
ui: Gyönyörű hely ez a Vác. A 20-as táv úgy érzem szebb helyeket érintett mint a 30-as. Ugye hogy futva is lehet gyönyörködni? :-)
A szurdok bejáratától indultunk emberes időben (fél10-kor). A kocsit előző nap Szentkereszten hagytam, jól tettem. Hat fős csapatunk (Ildikó a férjével, Tóth Attila, a fiatalságot Csaba képviselte, a párom Laci ) beszélgetős tempóban haladt, nem kellett figyelniük a jelzéseket, engem ezért vittek. A szurdok gyönyörű, jobbra fenn a fehér sziklákat csodáltuk. )Már az első emelkedőn felborult a pulzuskontroll, de ennek ellenére az átlag 134). A Piliscsabai 10-es út keresztezése gondolom megoldást igényel. Az egyetlen kérdéses szakasz a Klastrom pusztai kútnál volt, nem értem miért kell élesen jobbra felkanyarodni, régen az utcán ment egyenesen be a túristaút az erdőbe (mindkét szakaszon van S-sáv). Pilisscséven felbukkant előttünk egy zsákos futó, rögtön tudtuk ő is bejáró. Miklós volt (Solkima), a fényképeket ő fogja csatolni. Innen együtt mentünk Dobogókőig. Meglepően jól sikerült (3,23), de nekem nem is, a bokámnak elég volt. Óvatosan még lekocogtam Szentkeresztig, onnan még a kemény mag (Laci, Ildi, Csaba) Csobánkáig sprintelt. Dobogókőig a távolágot mi is hasonlónak mértük, de a szint kevesebb lett (1040 m).
Az Apátkúti-völgy útja hangulatos, Visegrádon kellemesen hűsít a Duna lehellete, a Barát-halom panorámája még mindig gyönyörű, Lajosforrásra kemény a kék kereszt kaptatója, és finom a forrás vize, Csikóváralja felé jó kis bokabillegetős az út, a Kevély-nyereg emberes, a Csúcs-hegyi nyereg szintén. Nagyokat kapaszkodtunk, és gurultunk, fincsiket fürödtünk. Jó volt na!
Sajnos a tuhu-n képtelenség mindig a kívánt utat jelölni, és ráadásul időnként megtréfálja az embert mert bizonyos szakaszok kiesenek/ megfordulnak/ áthelyeződnek, meg nem is úgy van. Így az csak tájékoztató. A tuhu a barátunk ugyan és sokat segít, de a szentírás az a terepszazas.hu-n lévő itiner. Ahol találsz még ilyen eltérést lécci szólj. Fentiek miatt nem kerül tuhus itiner a honlapra.
Balázs 1045-ös tuhus itinerében a P4= 18m és K+=140m helyett K=140m és S=18m
Femina és aki megy első 50 bejárásra!
Az lenne a kérésem, hogy Piliscsabán a sínen menjetek át, és memórizáljátok a 2,5 kék jelzést. Állomás épület, utánna a fán nyíl alakú(?) és szemben a betonkerítésnél boka magasságban? Ha ezután úgy látjátok jónak, akkor egyeztetek a gazdájával, és ha lesz időm szürke törlőkeresztel átfestem.
a) A felüljáró(n) fele nincs kékjelzés, a felüljáró után a túloldalon 1 db van.
Erről is van fotóm majd csinálok egy Sisi mappát :-) és feltöltöm. A kék jelzés rá van festve a felüljáró korlátjára lenn (bal fogás), illetve a túlodlalon is folytatódik, ahogy írod (ez fel van töltve). Mi ezt úgy értelmezzük, hogy azon kell átmenni.
b) A kék jelzés nem kanyarodik fel a felüljáróra. Tovább megy előre. Az állomás oldalán és utána, a sínek előtt is van kék jelzés. A síneken átmenve valószínű van még jelzés alacsonyan a betonkerítésnél. Azaz térkép + 2,5:1 jelzés a sínek javára.
De igen, felfelé is megy. Mindenestre majd kiszalogozzuk és újraírjuk az itinert, kék- felüljáró- szalag (felüljáró)- szalag- kék módon.
Ha a kiírásban, itinerben nem lesz kötelezővé téve a felüljáró, nehezen fogadható el szankció, ha valaki a síneken megy át.
Kötelezővé fogjuk tenni, és aki nem arra megy azt kizárjuk, mivel nemcsak, hogy nem a kijelölt úton halad, hanem balesetveszélyesen is közlekedik. larzent meg is kérem, hogy fentiek szerint javítsa az itinert.
a) A felüljáró(n) fele nincs kékjelzés, a felüljáró után a túloldalon 1 db van.
b) A kék jelzés nem kanyarodik fel a felüljáróra. Tovább megy előre. Az állomás oldalán és utána, a sínek előtt is van kék jelzés. A síneken átmenve valószínű van még jelzés alacsonyan a betonkerítésnél. Azaz térkép + 2,5:1 jelzés a sínek javára.
Ha a kiírásban, itinerben nem lesz kötelezővé téve a felüljáró, nehezen fogadható el szankció, ha valaki a síneken megy át.
1. Piliscsabán a felüljárón kell átmenni a vasúti síneken, vagy az állomás túlsó felén sréhen jobbra a síneken keresztül? Mindkét helyen van jelzés, és a térkép - ha jól emlékszem - a síneken keresztül jelöli.
Felüljárón.
2. Klastrompuszta előtt kb. 1-2 km-re sem kell megérintenünk minden jelzést? Ott is benőtte a régi utat gaz. (Tőle balra 10-20 m-re van az új út.) A jelzés a gazzal benőtt út mindkét oldalán van.
A gazzal benőtt árok (régi út) bal oldalán, azaz nem kell minden jelzést megérinteni.
3.) Közvetlen Klastrompuszta előtt, ahol a sárga sáv / piros négyzet csatlakozik hozzánk, nem egyértelmű a jelzés. Adja magát, hogy balra le Klastromra, de jobbra párhuzamosan vele 20 m-re is lehet menni? Ez értelmetlen, de még elfogadható?
Mi balra le Klastromra, ahogy "adja magát" és fel is van festve, toltuk a kereket (innen már látszani fog a frissítőállomás.) Hogy felette a susnyásban járható-e nem tudom, de a festés a bitumenen friss, és itt is mértünk. Erről van fotóm, majd berakom.
Amelyik fát körrel jelölted meg, amellett jobbra van egy útjelző faoszlop. Azon van egy zöld kereszt tábla, (elvileg ott kezdődik a zöld kereszt?) az aljában pedig leesve egy táblán ?Dobogokő? felirat?
Az végleges itiner egyértelmű: Klastromig kék sáv, Klastromtól sárga sáv, erre figyelj!
A zöld kereszt csak csapódik itt, miénk csak a Pilisnyereg után lesz. Hogy addig merre kujtorog ne zavarjon.
A táblát nem olvastuk, mert odáig nem kell felmászni. Én először a zöld keresztet egyébként a fehér kerítéstől jobbra láttam indulni a parkoló felett, de mivel nem ezt kell követni, lehet, hogy ott indul ahol írtad, ezt nem tudom.
A 2. és 3. nem kötözködés akar lenni, de én ilyen kicsinyes vagyok.
Precíz.
Azt szeretném, hogy a T100-ob minnél kevesebb dologra kelljen figyelnem.
Kérdezz, az másnak is - nekünk is- segítség. Remélem jól értettem a kérdéseket, és megfelelően válaszoltam. Ha bármi homályos kérdezz!
/Elég lesz a szintidő is./
Elég lesz, és kemény lesz. Sok olyan futható (sík/lejtő) szakasz van, amin sok-sok időt lehet megtakarítani. Persze meg kell fogni a depó időket is. Ha meleg lesz, kell egy jól védő sapka, és nem szabad sajnálni a hűtésre (nyomós kutak) az időt.
nekem a sátrazás jött be leginkább, csak arra kell figyelni hogy a állomástól kicsit messzebb verjen sátrat az ember, de ahogy alakul ez a tavasz, nyár akár egy hálózsákkal lazán kint lehet aludni április végén :-))