Én úgy csináltam hogy a 10 centis hungarocellhez csináltattam(eszterga) 10 centis műanyag távtartókat*, én sima hosszú műanyagdübellel(talán 160as)lés asszem 8as csavarral raktam fel (Fischer), B30as téglába. A vegyi dübel és szitahüvely nálam nem vált be.. cserébe drága volt. Baromság. De ez 5x10es palló, és zártszelvény "szarufa", de cserép fedés.
*a távtartó műanyag "henger", azon keresztül megy a csavar, és így rá tud feszülni a falra, nem húzza be a hőszigetelést.
A kérdésedre csak akkor lehet válaszolni, ha vannak adatok.
Mi a szerepe és mekkora és milyen típusú a terhelése? Ha húzva is van, akkor át kell gondolni a rögzítést.
Amikor a hőszigetelésen keresztül rögzítesz egy gerendát a falra, akkor a súrlódása erő miatt, függőlegesen terhelve nagy terhelést bír, mert a polisztirolnak elég nagy a nyomószilárdsága, csak nagyon meg kell húzni a falba szerelt csavarokra rácsavart anyákat és egy jó nagy alátétet kell tenni az anya alá.
De ha nagy az előtető és nincs visszatámasztva a falra, akkor a tető súlya húzza kifele, hiszen az oszlopok talpánál (ami egy csuklós illesztés) ható nyomaték billenti kifele a külső szelement, ami húzza kifele a szarufákat, és húzásra terheli a falra felszerelt szelement. Ez a jelenséget akkor is figyelembe kell venni, ha a héjazat könnyű, mert adott esetben nagyon nagy szélnyomás keletkezhet, ami szívhat is.
Szeretném megkérdezni, az itt jelenlévő mesterektől, hogy szelemen röggítése lehetséges-e 10cm szigetelésre. 7,5x15 a gerenda. 10cm a szigetelés. Mekkora és milyen csavarral érdemes felrakni?
Amúgy kb. 500Ft a különbség egy zsák Flexbeton és egy zsák Novoplan mögött így lehet hogy nem éri meg próbálkozni a flexbetonnal hanem tényleg ki kell önteni az egészet 2 rétegben.
Az első réteg a mély részeknél 40mm-ig, a második rész szintben az egészet.
"Elég lehet-e 20cm szigetelés a karton fölé. A gerendaközben 15cm üveggyapot van, jó állapotban. A rétegrendre szeretnék információt, nehogy el legyen szúrva."
Plusz hogy a 6 m -ből elege van. Gondolom felezi a magasságot.
Lesz egy 3 m-es belmagasságú normál lakótér és a felett egy szűk háromszög alkú kissé nyomott tér , aminek a szigetelése ma már tényleg kevés. De raktározásra jó.
Amilyen szépen van kialakítva kár lenne alul hozzányúlni.
A csemperagasztó meglehetősen zsugorodik, nem tudom, mennyire jó ötlet vastagon kenni.
Nem emlékszem melyik aljzatkiegyenlítőt használtam hasonló problémánál, de a német vagy angol leírása szerint nagyobb vastagságnál homokkal lehetett keverni. A magyar leírás ezt nem tartalmazta, vajon miért?
szóval ennek kellene utánanézni, ez járhatóbb út, szerintem.
Attól függ, hogy mit szeretnétek elérni. Ma már 25< szokott lenni a tetőtéri hőszigetelés vastagsága. Mondjuk Rockwool Airrock vagy Deltarock együtt. A párazárásra, körben a légtömör falcsatlakozásokra, illetve a korrekt fólia átlapolásokra figyeljetek.
Sziasztok hozzáértők! 1 év után elegünk lett a 6 méteres belmagasságból, így csináltatunk egy függesztett gipszkartonos álmennyezetet. Elég lehet-e 20cm szigetelés a karton fölé. A gerendaközben 15cm üveggyapot van, jó állapotban. A rétegrendre szeretnék információt, nehogy el legyen szúrva.
- Van e értelme házfalat utólagosan vízszigetelni (fal átvágással, bitumenlap behelyezéssel) ha a ház amúgy is kapna dryvit szigetelést, lábazati szigetelést ? Feltételezve, hogy az új tető kinyúlása és a ház fala körüli járda, terep megfelelő lejtése is hozzájárulna ahhoz, hogy csapadék nem nagyon jutna a lábazathoz.
- A képen látható ház falai statikailag rendben vannak, szigetelve, vakolva soha nem volt. Az évek során a téglák közti habarcs néhol erodált, kikopott. Az lenne a kérdés, hogy ezt a falat hogyan kell előkészíteni dryvitozáshoz ? Elegendő normál habarccsal pótolni a téglák közti réseket és máris jöhet a dryvit ?
A közepes minőségű csempe ragasztóban van elég gyanta, hogy 2-3 cm vastagon megkötsön. Esetleg vegyél hozzá egy kis zacskó üvegszál őrleményt is, abból egy fél marok elég egy keveréshez.
Ha nagyobb a hézag, kétszer menj rá, egy nap után rá lehet húzni.
De alaposan mosd át a fogadófelületet és vegyél 5 literes Mapei Primer G tapadóhidat, azt hígítás nélkül vidd rá. Az önterülő elött is kend ki.
Bármilyen önterülőt ki tudsz önteni vastagon is, több lépésbe, csak meg kell várni, hogy az előző réteg száradjon ki, csak így nagyon drága.
A NOVOPLAN-nal az a szívás, hogy gyorsan köt, de nem szárad ki csak későn. A sarkokba kell neki akár két hét is, az egész színt kell váltson.
A gyártó szerint a fogyás 1.8kg/nm-mm, az tökélesen sima felületre van számolva. Ha nem az, nyugodtan lehet számolni duplán.
Ha midnen kötél szakad akkor kitöltöm Novoplannal azt az 5cm-t, két rétegben, de az egy sacc számolás szerint is 5 zsák plusz Novoplan-t jelentene, aminek nagyjából a harmadával meg lehetne úszni árban az esztrich/bármi más vonallal.
1-2 cm vastagságban a cementkötésű betonszerű anyagok tartóssága kérdéses. Műgyanta kötésűek jobbak. Itt le kéne vésni a magas rész szélét annyira, hogy mindenütt legalább két cm vastag legyen a kiegyenlítő réteg.