Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2005.07.27 0 0 761
Úgy tűnik, te is hasonlókat láttál mint én (717) :-) A 2x1 jó széles sávhoz egyébként Olaszországban volt szerencsém, ahol szokás középen előzni akkor is, ha jönnek szembe, amennyiben az út elég széles (minél délebbre mész, annál inkább). Igaz, ott ha nem is kifejezetten szabálytisztelők ;-) mindig figyelnek a másikra, és a dinamizmusukhoz képest kevés a baleset, és jól kihasználják az utak lehetőségeit. Macibb
Előzmény: RadiX (755)
mestska Creative Commons License 2005.07.27 0 0 760

De ha a franciaknal ez nem mukodott, akkor nalunk se mukodne, ezt elfogadom.

 

Persze, a finneknél van közlekedési morál, a franciáknál meg jó kis mediterrán vítus van. Nálunk meg úgy alapban bunkó és a körülötte levőkre nem figyelő az autósok jó része.

Előzmény: RadiX (759)
RadiX Creative Commons License 2005.07.27 0 0 759
Hat ugy tunik, a finnek eleg fegyelmezettek az elv hasznalatahoz, persze ok meg az autopalyakon sem nagyon szoktak gyorshajtani. De ha a franciaknal ez nem mukodott, akkor nalunk se mukodne, ezt elfogadom.
Előzmény: mestska (757)
attus germanicus Creative Commons License 2005.07.27 0 0 758
Erről jut eszembe: Ausztriában nekem mindig is nagyon tetszett, hogy emelkedőkön, ha van kapaszkodósáv, akkor a hegy tetején nem a legkülső sáv szűnik meg, hanem a legbelső. Így nem a kamionok, hanem a gyors kocsik kényszerülnek sávváltásra, ami mégiscsak könnyebb műveletnek látszik.
Előzmény: mestska (757)
mestska Creative Commons License 2005.07.27 0 0 757
pl. Franciaországban rengeteg ilyen út volt, mára számuk jócskán leapadt, visszaalakították őket 2*1 sávosra, lehetőleg még betonelemmel s elválasztva. Az ok igen egyszerű: egy csomóan az előzős sáv végén is előztek, s gyakran kifutottak, előbb bele a keresztirányú felfestésbe, majd a szembejövő sávba. Óriási a balesetveszély.
Előzmény: RadiX (755)
RadiX Creative Commons License 2005.07.27 0 0 756
Előzmény: RadiX (755)
RadiX Creative Commons License 2005.07.27 0 0 755
a hetvegen vegre eljutottam az abonyi elkerulo fele.

Az ut a magyar viszonyok kozott eleg jo lett, bar egyenesek nem nagyon vannak benne, inkabb hosszu ivek, mint a t.szentmiklosiban is.


A szakasz nagy reszen (amelyik resze a leendo M4 nyomvonalnak), a Pest fele meno oldalon jo szeles leallosav (de nem szafaltos) van, nyilvan majdan ez lesz az autopalya leallosavja, leaszfaltozva). Ha egy kicsit szelesebbre csinaltak volna az alapot, es rogton harom savnyit aszfaltoznak, meg lehetett volna csinalni ezt ugy, hogy a csomopontok kozotti hosszabb (5-9 kilometeres) szakaszokon felvaltva egyik es masik iranyban 2 sav menjen.

Finnorszagban lattam ilyen utakat, ahol a forgalom meg nem indokolja a teljes 4-savositast, de a surun elofordulo 2 savos szakaszok lehetove teszik a teherautok veszelytelen elozeset. Magyarorszagon meg senki nem gondolt ilyenre?
Előzmény: RadiX (703)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.26 0 0 754

 

Hoppááá.

 

Az ellenséges '"szekér-tábor" erre azt kibálta, hogy "Államtitok -sértés".

 

No. Akkor nem is akkora hazugság??? Vagy hogy van ez?

 

A korretség kedvéért: csak akkor hozták nyilvánosságra az ügyet, amikor a kérdéses "FOLT" be lett "stoppolva".

 

Ugye?

Előzmény: attus germanicus (753)
attus germanicus Creative Commons License 2005.07.26 0 0 753

OFF

 

>A mai veszedelmes világban be lehet repülni észrevétlenül a magyar atomerőmüig...tudsz róla ugye?   

 

Ugye tudod, hogy ezt csakis a zengői radart pártoló kormány jelentette be, rajtuk kívül senki más nem tud róla? Az a hülye, aki elhiszi... Nyilvánvaló hazugság.

De ez a téma tényleg nem ide való.

Előzmény: Vad Mihály (752)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.26 0 0 752

Tudja mááá a fene, ha annyira jó ez a sok zöld, meg helyi diktatúra. Ha államérdek...hát akkor pofa-súlyba. Bár lehet hogy tévedek.

 

Szétvertük a belünket, hogy befogadtak a NATO-klubba.

 

De egy kibaszott lokátort nem vagyunk képesek elhelyezni, mert kell egy fél méteres sánc...meg lehet rontaná a péti-rozmárpinty magasfrekvenciás fülhallását.

Bassza meg.

 

A mai veszedelmes világban be lehet repülni észrevétlenül a magyar atomerőmüig...tudsz róla ugye?   

 

És erre néhány hátizsákos fasz megvétózz egy ilyen projektet? Ha valami gáz lesz, hol lesznek ezek a zöld-faszok...vállalják majd a felelőséget?

 

De vettek be már kefét ezzel. Biharkeresztesről tudsz, ugye ?

Előzmény: zion1 (751)
zion1 Creative Commons License 2005.07.25 0 0 751
Naná, hogy vétóztak képzeld el az okosok bevezették volna a pályát a faluba ! Őrület, de szóltak ám a szigeten is ! Még 1 hidacska kellene, ha nem lessz lehajtó a szigetre. Minden kifogás érthető, ha lúd ....
Előzmény: Vad Mihály (750)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.25 0 0 750

 

Az M0 az a magyar nemzet egyik legnagyobb szégyene. De komolyan.

 

Hogy egy ekkora európai fővárosnak ne legyen egy elkerülő körgyűrűje...illetve ne legyen képes körbe-zárni ennyi év alatt ???

 

Veszprémbe udvaroltam...az M3-ason gurultam be...Hungária, Thököly, Keleti, Rákóczy, Erzsébet híd, Hegyalja...folytassam ???

 

Volt amikor ez a kis "szafari" több mint egy órámba került.

 

Előtte Budakalászra udvaroltam...onnan tudtam meg, hogy a helyiek megvétózták az M0 nyomvonalát. Meg a Cora körforgóját, meg mit tudom én. 

 

Hát nem bassza meg?

Előzmény: zion1 (749)
zion1 Creative Commons License 2005.07.25 0 0 749
Valóban jók a burkolatok, bár én még emlékszem mikor a 2/a felüljáróinak dúcolatát erősítették sorra egymás után. Az idő majd megmutatja. Hú de pesszimista vagyok ! Apropó mikorra várható az M0 északi Dunahídja ? A fizetést is remekül látod !
Előzmény: Vad Mihály (748)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.25 0 0 748

 

Hááát, fene tudja..ez ma a stilus mindenhol.

 

Én haragszom a pocsékló műtárgyakra...de igazából egész böcsületesen megvannak csinálva.

 

A burkolatra meg valóban nem lehet panasz - bár nekem csípi a szemem az állandó javítgatás, egysávúsítás, elterelés stb.

 

Arre az időszakra és arra a szakaszra szerintem jogtalan a sztráda-pénz beszedése.

Előzmény: zion1 (747)
zion1 Creative Commons License 2005.07.25 0 0 747
Valóban. A múlt században kialakult a szerkezetiség mint stílus azóta nem igazán épült szép híd v. felüljáró kicsiny hazánkban. Maradnak a csupasz betonmonstrumok, pedig egy kis fantáziával..... Tudom a pénz szabja a határokat, jutnia kell mindenhová :))
Előzmény: Vad Mihály (746)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.25 0 0 746

 

Miért???  Nem is olyan csúnyák a sztrádák.

Előzmény: zion1 (745)
zion1 Creative Commons License 2005.07.25 0 0 745

Szép jó estét a topikolóknak

A sok "érdekes" autóálya fenntartására is ennyi figyelmet fordítanának, mint az esztitikátlanságára, mert nehogy a közút sorsára jussanak !

Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.25 0 0 744

 

Ahogy ezeket ismerem, a mostani 10 perc helyett majd 35 perc lesz az elektronyikus kártyánk aktiválása - a mi és az easetlegesen velünk utazó  barátnőnk összes biometrikus adatainak a felvételével együtt.

 

Szabál...az szabál ...kakastoll, az kakastoll.   

Előzmény: Fricy (743)
Fricy Creative Commons License 2005.07.25 0 0 743
Le a matricával! Fizessünk elektronyikusan! :)
Előzmény: Vad Mihály (740)
Fricy Creative Commons License 2005.07.25 0 0 742
UKIG térképről lestem, rajta van majdnem az összes különszintű csp. helyszínrajza.
Előzmény: mestska (741)
mestska Creative Commons License 2005.07.25 0 0 741
na akkor ez pont nem az én példámnak felel meg. Holnap megnézem közútkezelős térképen.
Előzmény: Fricy (738)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.25 0 0 740

 

Kössz az infót meg a linket.

 

Komoly szakma ez ám - még akkor is, ha egy kész utat sokkal könyebb utólag megkritizálni...mint előtte megtervezni.

 

A baj csak az - hogy mint annyi mindent - a politikának ezt is sikerült jól lejáratnia.

 

Ezért az emberek zöme már nem a kimagasló mérnöki tudást méltatja...hanem sokkal inkább az ilyen mega-beruházások körüli panamákat feszegeti.

 

SZTRÁDA téma:

 

Szóljon már be valaki ezeknek az idiótáknak - hogy egyszerusítsék máá azt a kurva sok adminisztrációt a rohadt matricájukkal.

Az osztrákoknál bedobod a pénzt a lyukon...és kidobják a matricát.

 

Itt meg 67 terminál, aláírás, mit tudom én.

Teli van a kesztyütartóm matricás papírokkal - igaz a franc se kérte eddig még soha.

 

Meg milyen faszság az, hogy most nem vehetek éves - azaz 12 hónapos matricát?

 

 

Előzmény: mestska (736)
attus germanicus Creative Commons License 2005.07.24 0 0 739

AZ elmúlt két napban autókáztam párszáz kilométert Ausztriában. Részleteket majd írok, de elsőre annyit, hogy egy harmadrendű úton láttam annyi alagutat, hogy ha azt Mo.-on mind megépítenék, három választást előre meg lehetne vele nyerni, akkora presztízsberuházás lenne...

Ja, kész a Semmering S6, szóval végig autópálya már Seebenstein és Judenburg közt!

Fricy Creative Commons License 2005.07.24 0 0 738
M3 Bagi csomópont. Az autópálya fel/lehajtóágai eléréséhez van egy felüljáró a 39+040 km szelvényben, mellette a 3105 számú út felüljárója a 39+308 km szelvényben.
Fricy Creative Commons License 2005.07.23 0 0 737

Megújult a Nemzeti Autópálya Rt. honlapja! Egy halom képet tettek fel az autópályaépítésekről. Továbbá akit érdekel, a kapcsolódó szerződésekbe is betekinthet.

www.nart.hu

mestska Creative Commons License 2005.07.23 0 0 736

megmagyarázom, bár a konkrét helyet nem említetted, így nem tudom, hogy így van e pontosan.

 

Adott egy csomópont, ahol az autópálya találkozik egy keresztező úttal. Az autópálya megy mondjuk A-ból B-be, a másik út pedig C-ből D-be.

Alapesetben a C-ből D-be vezető irány át van emelve az autópálya felett egy felüljáró segítségével, az autpályáról ezen irányokba, illetve ezen irányokból pedig szintbeni csomópontok, az autópályán gyorsító, ill. kiváló sávok segítségével lehet eljutni.

 

Előfordulhat azonban olyan eset, amikor nem a keresztirányok a legerősebbek, hanem valamelyik alsóbbrendű irányból (C vagy D) az autópálya felé/felöl nagyobb forgalom halad, mint egyenesen. Ebben az esetben előfordulhat, hogy a szintbeni csoópont kapacitása nem éri el a forgalom szintjét (kétsávos fel/lehajtó ágat nem szereti a közl. felügyelet), ezért ennek az iránynak külön kiemelt ága lesz, ún. féldirekt vonalvezetéssel, külön híddal. Előfordulhat olyan eset is, mikor az összes irány ki van emelve így, tovább növelve a hidak számát.

 

Ha ide kattintasz, még további érdekességeket is megtudhatsz a különszintű csomópontokról (autópályán csak az lehet!), az első oldalon rögtön egy példával a hidak számát illetően:

 

http://www.uvt.bme.hu/targyak/kterv_I/kterv_I_II_kgysch/kterv_I_II_kgysch_7.pdf

Előzmény: Vad Mihály (734)
Fricy Creative Commons License 2005.07.23 0 0 735
Nem vicc. Ha a forgalom igényli, akkor annyi hidat tervez a tisztelt mérnök, amennyit biztonságosan ki tud szolgálni a csomópont.
Előzmény: Vad Mihály (734)
Vad Mihály Creative Commons License 2005.07.23 0 0 734

 

jajj, neeeee. Kint a mezőn ? Ugye ez vicc ?

 

Lehet ám védeni a mundér becsületét...egy darabig.

 

Bár lehet - ha én lettem volna a tervező-kivitelező - azért a pár milliárdocskáért még több felesleges hidat épitettem volna.

 

És ti? 

Előzmény: mestska (733)
mestska Creative Commons License 2005.07.22 0 0 733

30-40 méter:

 

ha csmópont akkor elég egyértelmű, hogy miért van két híd: van egy kiemelt különszintben vezetett kanyarodó irány is.

 

ha nem csomópont akkor kérlek nevezd meg a helyet, és akkor megmondom miért van két híd :)

Előzmény: Vad Mihály (731)
Fricy Creative Commons License 2005.07.22 0 0 732
M7 új szakasza például 2-5 m vastag tőzeges talajon épült. Nos tőzegre nem lehet építeni. Tehát meg kellett oldani a problémát. Talajcsere? Azt mondták, hogy inkább ne, sok időbe telne, az most nem megy. Jöttek a franciák és hónapokig kavicscölöpöket vertek a talajba. Nem ingyé'. Kőröshegyi viaduktot talán nem lett volna muszáj megépíteni, de "ilyen is kell nálunk" alapon mégis készül. A többi kisebb-nagyobb völyghíd szükségességét nem vitatom. Épült továbbá több száz méter hosszan támfal. Ezek mind-mind drágává tették a pályát.
Előzmény: Vad Mihály (731)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!