Tavaly márciusban született megállapodás a völgyhíd áttervezéséről, ugyanis a két hídfőt az eredeti tervek szerint földből készült töltések tartották volna, de a talaj szerkezete a tervezettnél sokkal lassabban tömörödik össze, amitől instabillá válhat a híd. Hídépítő nem akarta vállalni azt a kockázatot, amit a talaj 7-8 évig tartó roskadása okozott volna, mondta el kérdésünkre Hoffmann György, a társaság létesítményvezetője.
A Balaton mellett, az M7-es autópálya részeként épülő viadukt átadása a tervezetthez képest 9 hónapot csúszik. "Nem késtünk, aláírtunk egy szerződést, ami időközben megváltozott."
Apáthy Endre beszédében kitért arra is, hogy sokan kifogásolták, miért pont erre a helyszínre építették a völgyhidat, valamint hogy miért nem alagutakat építettek a híd helyett. A kérdésekre végül nem adott választ, mindössze annyit mondott: "nem tudjuk". Hoffmann György kérdésünkre azzal indokolta a viadukt elhelyezését, hogy az M7-es autópálya nyomvonala így a legcélszerűbb és leggazdaságosabb, és csak így felel meg az autópályákra vonatkozó nemzetközi szabványoknak.
..mivel a kétszer kétpályás, 23,8 méter széles sztrádán nem lesz leállósáv. Ennek oka egyébként pont az építkezés egyik érdekessége, Európa második legnagyobb völgyhídjának összesen négy sávja ugyanis egyben épült, míg általában ezt két, egymás melletti híddal szokták megoldani. A költségek így sokkal alacsonyabbak, az építkezés pedig lényegesen gyorsabb, magyarázta Reményi.
passz... lehet, hogy geológiailag nem volt megfelelő (földrngésveszélyes területről van szó azért), mélyebb volt a tenger, akadályozta volna az északi parti kikötő, vagy a déli oldalon levő reptér forgalmát. nem lehet innen ezt megmondani.
Figyelj, inkább adj hálát a Jóistennek, hogy a megyeri hídnál valahogy mégiscsak sikerült elfelejteniük makoveczet a székely-fatornyos ferdekábeles hídjával egyetemben!
azt viszont nem nagyon értem, hogy miért oda építik, mikor kicsit keletebbre fele akkora a távolság... (és beépítettségbéli akadályát se látom arrafelé...)
pillérkiosztás adott (mint a lágymányosinál), megfelel egy "lágymányosi II."
albertfalvai, galvani:
a hajózás nem igényel 100m-nél nagyobb fesztávot, de hogy látványos legyen, lehet 150-200m fesztávú ívhíd (mint dunaújváros) - itt is van hely a parti összeszerelésre...
ebben a környezetben egy ferdekábeles elég rongyrázós lenne és műszakilag sem indokolt... (bár készült 150m fesztávú is...)
szerintem a dunaújvárosi kicsit túlspilázott, de tény, hogy valahol félúton van a belvárosi és a prérin épülő hidak között. Amúgy a dizájn tényleg fontos szempont egy új hídnál. De a világrekord megdöntése is legalább ilyen fontos, lásd a kínai acél ívhidat :)
wow, megépítik végre a törökök azt a hidat? Nem ártott, Izmir-Isztambul között elég gyér volt a kapcsolat. amúgy a törökök beindultak, lásd még a szintén épülő boszporusz alatti alagutat, vagy a nagysebességű vasutat Isztambul-Ankara-(Konya) között, vagy a Fekete-tenger parti autópályát.
értem én, de azért a gazdaság(osság)i racionalitás valamennyire gátat kell, hogy szabjon ezen "gyengeségeknek"...
kinn a prérin jó egy sima "gerendahíd"...
városban viszont már lehet egy kicsit aesthetic-ázni...
a dunaújvárosit nem tudom hova soroljam, mert ha tényként kezeljük, hogy a 300m fesztáv idokolt, akkor ez a konstrukció optimális megoldás...
(olvastam, hogy ferdekábeles opció is szóbakerült, de elvetették, mivel a két pilon nem harmonizált volna a dunát keresztező távvezeték oszlopaival...)
Nem túlzás, éppen ez a mérce! Egy híd nemcsak funkcionális létesítmény, hanem mérnöki teljesítmény és műalkotás is optimális esetben. Egy nagyszabású hídban a közösség gazdagsága, a mérnöki tudása, az esztétikai érzéke, az indusztirális potenciálja és a társadalom ereje, az önbizalma, tehát, hogy mennyire engedhet az emberi gyengeségeinek, mint a hiúság, a nagyravágyás, stb. reprezentálják önmagukat.
ráadásul a szerkezet is különleges: ferdekábeles-függő kombó...
(bár az a horgonytömb a vízben elég durván néz ki, lehet, hogy érdemesebb lenne a fesztávot felvinni 2000-re és akkor kikerülne a partra, meg nem kéne a kishíd...)