Keresés

Részletes keresés

urál Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4351
Az lesz európa leghosszabb síkvidéki völgyhídja. :)
Előzmény: Törölt nick (4349)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4350

esetleg úgy is érhet el jó eredményt, ha a magasság x hossz értéket számoljuk...

 

(ha nagyon precízek akarunk lenni, akkor integráljuk a felszerkezet és a völgyprofil magasságfüggvényeinek differenciáját a híd teljes hosszán... :-)

 

vagyis az oldalnézeti ábrán a felszerkezet és a völgyprofil által bezárt területtel számolunk...

 

(mert van sok magasabb, van sok hosszabb, de ennél talán csak a millaui viaduct hosszanmagasabb...)

Előzmény: Törölt nick (4347)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4349
???
Előzmény: urál (4348)
urál Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4348
Lesz még viadukt Orosházán!
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4347

mondok más értelmezést:

ez európa legnagyobb dombvidéki völgyhídja....

 

(végülis hegyek között nem nagy kunszt nagyot építeni...  :-)

Előzmény: felucca (4342)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4346

De én, mint fanyalgó magyar - ahelyett hogy örülnék és büszke lennék - megkérdezem:

ebben az országban tényleg ennyire egyszerűen mindenkit hülyének lehet nézni?

Törölt nick Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4345

lesz az még japáneurópa is..

Előzmény: Törölt nick (4344)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4344
eredetileg KKeurópáról szólt a fáma, de most a gurítás alkalmából páneurópára terjesztették ki...
Előzmény: felucca (4342)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4343

hát ezek nálam teljesen lejáratták magukat...

 

:-))) ...tényleg elég viccesek...

 

azért ezek az újságírók is megérik a pénzüket...

 

nyomvonalát a szabványok mellett telekspekulációk határozták meg.

eddig úgy tudtam, hogy a helyi önkormányzat kérte ezt a nyomvonalat... vajon mire spekulált?

 

A viaduktot tavaly áttervezték, mert a hídfők alatti töltések az előzetes számításokhoz képest lassabban roskadtak.

én úgy tudtam, hogy eleve nem is csináltak töltéseket, így azoknak nem is volt lehetőségük roskadni...

(esetleg: roskadtak VOLNA, ha csináltak volna...  )

 

Tavaly márciusban született megállapodás a völgyhíd áttervezéséről...

esetleg tavaly ELŐTT!

mert tavaly márciusban a híd mind2 végén 2 támaszköznyi felszerkezet készen volt...

(bár végülis utólag is meg lehet állapodni, csak úgy nagyobb a rizikó...)

 

bár ilyen mondatok után mit várjon az ember egy újságírótól:

kijelentette, hogy a Hídépítőnek 1 milliárd forintjába került tervek módosítása...

(mert szerintem nem a nyilatkozó mondott hüjeséget...)

 

A majd két kilométeres híd két vége között 53 és fél méter a szintkülönbség,

elég meglepő, a képeken abszolult nem látszik, pedig ez a szintkülönbség már önmagában 3% lejtést okoz...

Előzmény: Törölt nick (4341)
felucca Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4342
Ezt az "Európában második"-at magyarázza már meg valaki, ha tudja! Hol vannak Európa határai? Franciaország, Németország, Ausztria benne van?
Előzmény: Törölt nick (4341)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.10 0 0 4341

Bicikliseknek tartogatják a panorámát a kőröshegyi völgyhídról

 

 

Tavaly márciusban született megállapodás a völgyhíd áttervezéséről, ugyanis a két hídfőt az eredeti tervek szerint földből készült töltések tartották volna, de a talaj szerkezete a tervezettnél sokkal lassabban tömörödik össze, amitől instabillá válhat a híd. Hídépítő nem akarta vállalni azt a kockázatot, amit a talaj 7-8 évig tartó roskadása okozott volna, mondta el kérdésünkre Hoffmann György, a társaság létesítményvezetője.

 

A Balaton mellett, az M7-es autópálya részeként épülő viadukt átadása a tervezetthez képest 9 hónapot csúszik. "Nem késtünk, aláírtunk egy szerződést, ami időközben megváltozott."

 

Apáthy Endre beszédében kitért arra is, hogy sokan kifogásolták, miért pont erre a helyszínre építették a völgyhidat, valamint hogy miért nem alagutakat építettek a híd helyett. A kérdésekre végül nem adott választ, mindössze annyit mondott: "nem tudjuk". Hoffmann György kérdésünkre azzal indokolta a viadukt elhelyezését, hogy az M7-es autópálya nyomvonala így a legcélszerűbb és leggazdaságosabb, és csak így felel meg az autópályákra vonatkozó nemzetközi szabványoknak.

 

..mivel a kétszer kétpályás, 23,8 méter széles sztrádán nem lesz leállósáv. Ennek oka egyébként pont az építkezés egyik érdekessége, Európa második legnagyobb völgyhídjának összesen négy sávja ugyanis egyben épült, míg általában ezt két, egymás melletti híddal szokták megoldani. A költségek így sokkal alacsonyabbak, az építkezés pedig lényegesen gyorsabb, magyarázta Reményi.

 

 

hát ezek nálam teljesen lejáratták magukat...

Törölt nick Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4340

van néhány rendkívül hangsúlyos népi-nemzeti motívummal megszerkesztett híd, de ezek nekem nem tetszenek, pl: Ponte_de_Sai_Van

 

de a thailandiek egész visszafogottan rakják bele a saját ép. stílusukat (a csúcsdíszt):

penang bridge   rama VIII bridge   mega bridge

Előzmény: Rooger Preed (4339)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4339
Akár Gyűrűk Ura-hídnak (vagy Tolkien-hídnak) is lehetett volna nevezni basszus. Már a battai temploma se igazán tetszik (de a makói gimi az jó lett).
Előzmény: Törölt nick (4333)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4338

én... :-)

szerintem frankó lehet a panoráma... kb. 200m-en lesz a csúcs, kb. mint a békásmegyer körüli dombok...

Előzmény: felucca (4337)
felucca Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4337
Ki a tököm akarna kinézni egy síkvidéki házgyár és egy volt laktanya melletti híd tetejéről a pusztában?
Előzmény: Törölt nick (4335)
mestska Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4336
passz... lehet, hogy geológiailag nem volt megfelelő (földrngésveszélyes területről van szó azért), mélyebb volt a tenger, akadályozta volna az északi parti kikötő, vagy a déli oldalon levő reptér forgalmát. nem lehet innen ezt megmondani.
Előzmény: Törölt nick (4330)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4335
viszont a kilátót sajnálom, hogy lehagyták a tetejéről... :-((
Előzmény: felucca (4331)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4334
ja: és ez nem csak "magyarabb", hanem grandiózusabb is lett volna... (400m körüli fesztávval)
Előzmény: felucca (4331)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4333

na, azért van amiben egyetértünk... ;-)

 

nem hoax ... :-(((

Előzmény: felucca (4331)
urál Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4332
Én azt hittem, az a Makovecz-híd egy hoax!
Előzmény: felucca (4331)
felucca Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4331
Figyelj, inkább adj hálát a Jóistennek, hogy a megyeri hídnál valahogy mégiscsak sikerült elfelejteniük makoveczet a székely-fatornyos ferdekábeles hídjával egyetemben!
Előzmény: urál (4320)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4330
azt viszont nem nagyon értem, hogy miért oda építik, mikor kicsit keletebbre fele akkora a távolság... (és beépítettségbéli akadályát se látom arrafelé...)
Előzmény: mestska (4326)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4329

de konkrétan:

 

aquincumi:

pillérkiosztás adott (mint a lágymányosinál), megfelel egy "lágymányosi II."

 

albertfalvai, galvani:

a hajózás nem igényel 100m-nél nagyobb fesztávot, de hogy látványos legyen, lehet 150-200m fesztávú ívhíd (mint dunaújváros) - itt is van hely a parti összeszerelésre...

ebben a környezetben egy ferdekábeles elég rongyrázós lenne és műszakilag sem indokolt... (bár készült 150m fesztávú is...)

 

déliM0 II.: csak a déliM0 I. másolata lehet...

Előzmény: Törölt nick (4325)
Fricy Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4328
Nem rossz.
Előzmény: Törölt nick (4323)
mestska Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4327

szerintem a dunaújvárosi kicsit túlspilázott, de tény, hogy valahol félúton van a belvárosi és a prérin épülő hidak között. Amúgy a dizájn tényleg fontos szempont egy új hídnál. De a világrekord megdöntése is legalább ilyen fontos, lásd a kínai acél ívhidat :)

 

amúgy meg esztétika :))

Előzmény: Törölt nick (4325)
mestska Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4326
wow, megépítik végre a törökök azt a hidat? Nem ártott, Izmir-Isztambul között elég gyér volt a kapcsolat. amúgy a törökök beindultak, lásd még a szintén épülő boszporusz alatti alagutat, vagy a nagysebességű vasutat Isztambul-Ankara-(Konya) között, vagy a Fekete-tenger parti autópályát.
Előzmény: Törölt nick (4323)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4325

benned egy kormányszóvivő veszett el... ;-)

 

értem én, de azért a gazdaság(osság)i racionalitás valamennyire gátat kell, hogy szabjon ezen "gyengeségeknek"...

 

kinn a prérin jó egy sima "gerendahíd"...

városban viszont már lehet egy kicsit aesthetic-ázni...

 

a dunaújvárosit nem tudom hova soroljam, mert ha tényként kezeljük, hogy a 300m fesztáv idokolt, akkor ez a konstrukció optimális megoldás...

 

(olvastam, hogy ferdekábeles opció is szóbakerült, de elvetették, mivel a két pilon nem harmonizált volna a dunát keresztező távvezeték oszlopaival...)

Előzmény: urál (4324)
urál Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4324

Nem túlzás, éppen ez a mérce! Egy híd nemcsak funkcionális létesítmény, hanem mérnöki teljesítmény és műalkotás is optimális esetben. Egy nagyszabású hídban a közösség gazdagsága, a mérnöki tudása, az esztétikai érzéke, az indusztirális potenciálja és a társadalom ereje, az önbizalma, tehát, hogy mennyire engedhet az emberi gyengeségeinek, mint a hiúság, a nagyravágyás, stb. reprezentálják önmagukat.

Előzmény: Törölt nick (4321)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4323

itt egy nem öncélúan látványos: izmit bay bridge

 

ráadásul a szerkezet is különleges: ferdekábeles-függő kombó...

 

(bár az a horgonytömb a vízben elég durván néz ki, lehet, hogy érdemesebb lenne a fesztávot felvinni 2000-re és akkor kikerülne a partra, meg nem kéne a kishíd...)

Előzmény: urál (4320)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.07 0 0 4322

most szélcsatornavizsgálják ezt a szakaszt... (eddig vajon mire vártak?)

 

gondolom ez arra szolgál, hogy bebizonyítsa, hogy felszíni vezetésnél sem lesz határérték felett az NO/CO/zaj...

 

ha mégis, akkor jön az alagutas megoldás...

 

(bár nem tudom az alagút mit segít a szennyezésen?

esetleg légkürtőben a hegytetőre szellőztetik, és abból a magasságból már nem keveredik le az épületek közelébe?)

Előzmény: urál (4319)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!